The Ascent to gra RPG dla jednego i wielu graczy osadzona w cyberpunkowym świecie Veles.
Witaj w arkologii Grupy Ascent, sięgającej samego nieba metropolii pod korporacyjnym zarządem, która gości przybyszy z całej galaktyki. Wcielisz się w rolę zadłużonego pracownika – niewolnika firmy władającej wszystkim i wszystkimi w twoim dystrykcie. Pewnego dnia rozpoczyna się ciąg katastrofalnych wydarzeń: Grupa Ascent, najpotężniejsza megakorporacja na planecie, bankrutuje w tajemniczych okolicznościach, a przetrwanie twojego dystryktu stoi pod znakiem zapytania. Nie ma innego wyboru. Musisz uzbroić się po zęby i odkryć przyczynę chaosu.
KROK PO KROKU
Gra ma pseudo-otwarty świat i ze względu na to nie ma potrzeby rozbijać tu nic na jakieś specjalne etapy. Fabułę mieszamy z zadaniami pobocznymi, żeby podnieść poziom postaci, pewne etapy fabuły, jak walki z minibossami, będą tego wymagać. Podczas fabuły polecam zbierać ulepszenia cyberdeka, po to, by otwierać drzwi i skrzynie. Patrzecie też na mapę, czy oby nie było czegoś, co możecie podnieść – jak skrzynie, w których znajdziecie części do ulepszania broni czy punkty umiejętności.
W opcjach gry w menu głównym, możecie zmiejszyć poziom trudności na łatwy, nie ma to wpływu na żadne pucharki.
Dwa pucharki kooperacyjne zróbcie sobie na początku lub na końcu gry. Nie róbcie ich podczas gry solo, może pobugować Wam trofea.
Polecane ode mnie wyposażenie początkowe jak i końcowe w grze:
Jako granat polecam wieżyczkę, o ile takową znajdziecie lub kupicie.
Najlepsza broń do zabawy to:
- Dominator (Bliźniacze strosy – główna misja) – Początkowo
- Przygniatacz (Krawędź od strony Arkologi) – Końcowa faza gry plus ulepszenie na 10 poziom (pucharek)
- Egzekutor (Krawędź) – Końcowa faza gry plus ulepszenie na 10 poziom
Gniazda Ulepszeń i Modułów:
- Pierwsze gniazdo Ulepszenie – Pająkoboty (otrzymacie po walce z mini bosem pająkiem)
- Drugie gniazdo Ulepszenie – tutaj dowolnie co Was zadowoli, jak znajdziecie to użyjcie Transfer.
- Trzecie gniazdo Moduł – Wzmacniacz parametrów życia (jak znajdziecie)
- Czwarte gniazdo Moduł – Szybkolecz (jak znajdziecie)
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Pełna platyna / Full Platinum
Zdobądź wszystkie trofea w „The Ascent” – również trofea online / Earn all the other Trophies in 'The Ascent' to unlock Platinum, including Online Trophies
Gratulacje!
Dopiero się rozkręcamy / We're just getting started
Zabij pierwszego przeciwnika / First enemy kill
Wpadnie automatycznie, nie do pominięcia.
Myśli samobójcze / Suicidal
Zgiń ponad 100 razy / Die more than 100 times
W grze zapewne zginiecie mniej razy niż 100. Z ukończeniem fabuły wróćcie do miejsca z mocniejszymi przeciwnikami i dajcie się zabić, powinniście odrodzić się niedaleko, więc można podbiec i powtarzać tak długo aż pucharek wpadnie. U mnie było to „Wrakowisko” – no i nie zapomnijcie zdjąć/zmienić na słabszy pancerz.
Od nowa / Do Over
Zresetuj biegłości / Reset your proficiencies once
Biegłość możecie zmienić u gościa od wszczepów, zaznaczony na mapie ikonką DNA. Najlepiej zrobić to jak jeszcze za dużo tych punktów sobie nie przyznaliście. Im więcej ich macie przyznane, tym drożej będzie Was to kosztować.
Uczciwa wymiana / Fair trade
Sprzedaj coś / Sell Something
Wystarczy, że podejdziecie do jakiegokolwiek sklepikarza i coś sprzedacie. Jak zabijacie wrogów, to starajcie sie podnosić rzeczy po nich, nie będzie tego za dużo, ale zawsze to jakaś kasa.
Sashimi / Sashimi
Zgiń od katany / Get killed by a katana
Przeciwników z kataną spotkacie w trzeciej głównej misji fabularnej, dzielnica „Bliźniacze Stosy”. No raczej gościa z dużą kataną nie przegapicie, dajcie się zabić.
Pomocna dłoń / Helping hand
Ocuć nieprzytomnego przyjaciela / Revive a DBNO friend
Jak będziecie grać kooperację lokalnie lub online, podnieście partnera gdy ten zostanie powalony.
Co się właśnie stało? / What just happened?
Ukończ misję Arkologiczny blues / Complete Arcology Blues
Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.
Wjazd z buta / Party crashed
Ukończ misję Wzajemne zależności / Complete Mutual Dependencies
Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.
Nowy przyjaciel / A new friend
Ukończ misję Nieoczekiwana zmiana miejsc / Complete Trading Places
Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.
Głód władzy / Power Hungry
Ukończ misję Wzmocnienie / Complete Empowerment
Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.
W poszukiwaniu danych / Data Digging
Ukończ misję Poszukiwacz danych / Complete Data Miner
Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.
Mnemoniczne polowanie / Mnemonic Hunt
Ukończ misję Obcy kod / Complete Foreign Code
Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.
Każdy jest przemytnikiem / Everyone's a smuggler
Ukończ misję Protokół namierzający / Complete Trace Protocol
Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.
Potęga magenty / Magenta Power
Ukończ misję Błąd składniowy / Complete Syntax Error
Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.
To nic osobistego / Nothing personal
Ukończ misję Ponowna kompilacja / Complete Recompile
Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.
Odcięty zarząd / Severed Board
Ukończ misję Posiedzenie zarządu / Complete Board Meeting
Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.
Protokół 61A / Protocol 61A
Ukończ pierwszą część misji Projekt MenShen / Complete Project MenShen#1
Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.
Coś tam jest / Something out there
Ukończ drugą część misji Projekt MenShen / Complete Project MenShen#2
Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.
Zwycięstwo / Win
Ukończ wszystkie misje główne / Complete all Main Missions
Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.
Nowa jakość SI / Next level AI
Ulepsz IMP-a / Upgrade your IMP
Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.
Uznanie / Appreciation
Zbierz pochwały od Kiry / Get praise from Kira
Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.
Rzuć broń! / Drop your weapon!
Spraw, by przeciwnik upuścił eksplodujący granat / Make an enemy drop an exploding grenade
Z racji tego, że jest w grze sieczka, powinno wpaść Wam to naturalnie. Dość często będziecie mieli gości, którzy będą chcieli użyć granata, wystarczy, że jakiś Wasz pocisk go dosięgnie, a ten granat upuści.
Parę bajerów / Added extras
Wyposaż dwa ulepszenia i moduł / Equip two augmentations and a module
Tę czynność możemy zrobić w opcjach, zakładka „Ulepszenia”. Oczywiście te ulepszenia i moduły musimy posiadać, wypadają z wrogów, więc tylko je podnoście, jak macie okazję. Do pucharka musicie zapełnić dwa gniazda ulepszeń i jedno gniazdo modułów.
Ja chromolę! / Fullchrome
Osiągnij chromowany wygląd, korzystając z ulepszeń i zwiększając atrybuty / Equip augmentations and upgrade attributes resulting in the fullchrome appearance
Pucharek osiągniecie poprzez maksowanie umiejętności postaci, maksymalny poziom to 20 i założeniu modułu w ulepszeniach, który z tą umiejętnością koresponduje. Dodatkowo macie też atrybuty na częściach pancerza, które wpływają na osiągnięcie lub przewyższenie maksymalnego poziomu umiejętności. Ogólnie mówiąc, powinno wpaść Wam to naturalnie, przynajmniej u mnie tak się stało.
Cztery atrybuty, na które musicie zwrócić uwagę to:
- Głowa (Cybernetyka)
- Torso (Motoryka)
- Nogi (Postura)
- Wewnętrzny (Biometria)
Samodoskonalenie / Self improvement
Przypisz 3 punkty biegłości / Allocate 3 profiency points
Po prostu przypisz 3 punkty biegłości do jakiejkolwiek umiejętności. Punkty otrzymujemy za levelowanie naszej postaci, a czasem znajdziemy punkty w skrzyniach.
Umiejętności mamy takie:
- Zmysł Taktyczne
- Trafienia Krytyczne
- Obsługa Broni
- Celowanie
- Równowaga
- Unik
- Parametry życiowe (polecam wymaksować jak najszybciej)
- Bateria Wewnętrzna
Współpraca / Teamwork
Rozpocznij pierwszą sesję w trybie współpracy / Start your first co-op session
Grę w kooperacji możecie rozpocząć online lub z drugim padem z głównego menu. Tu mała przestroga, jeśli zaczniecie grać po ukończeniu fabuły, to uważajcie, bo możecie sobie usunąć swoją postać. Gra kanapowa w sensie z drugim padem, wymaga tego samego poziomu i będziecie musieli stworzyć dwie nowe gry.
Aficionado / Aficionado
Ulepsz broń do maksymalnego poziomu / Fully upgrade a weapon
Ulepszać broń możecie u jednego ze sklepikarzy, ikonka „młotka” na mapie – rusznikarz. Żeby nie było za łatwo, musicie zbierać specjalne moduły do ulepszania. Moduły dzielą się na zwykłe, zaawansowane i specjalne. Komponenty zwykłe i zaawansowane wypadają z mobków i znajdziecie je w skrzyniach. Te specjalne są dużo rzadsze i do znalezienia w późniejszej części fabuły, jak i w skrzyniach. Niestety, jak broń usprawnicie, to nie można jej już rozebrać, komponenty zostają permanentnie przypisane, więc wybierajcie naprawdę dobre bronie do zabawy.
Doprowadzając robotę do końca / Getting things done
Ukończ misję poboczną / Finish a side mission
Patrz pucharek Dla naszej obopólnej korzyści poniżej.
Dla naszej obopólnej korzyści / For both our benefits
Ukończono wszystkie misje poboczne / Complete all side missions
Wszystkich misji pobocznych w grze mamy 28, oczywiście dla pucharka trzeba je ukończyć. Są stopniowo dostępne z początkiem gry i oznaczone są poziomem „doświadczenia”. Gdy będziecie przemieszczać się po mapie i zauważycie żółty rąb, oznacza on misję poboczną, postarajcie się w pierwszej kolejności iść do znacznika i misję zabrać. Zauważyłem, że niektóre misje, szczególnie te we wnętrzach budynków, nie wyświetlają się na mapie głównej, a przynajmniej jak nie jesteście w danej dzielnicy. Jak będziecie w nowym rejonie miasta, rozglądajcie się za nimi. Tak czy inaczej, zbierajcie je. Odwiedźcie też kasyno, macie tam pięć misji kurierskich – środkowa część arkologi, poziom górny.
Poniżej macie listę wszystkich misji pobocznych, które musicie ukończyć. Lista zrobiona jest tak, jak zadania pojawiają się podczas gry. Zaznaczyć tu jednak muszę, że w niektórych przypadkach, musicie popchnąć fabułę do przodu, żeby się pokazały. Dla przykładu: w Klaster 13 macie na początek dostępne dwie misje, potem lecicie kawałek fabuły, odwiedzicie kolejne miejsce i zgarniecie misję poboczną w innej dzielnicy, ale jak wrócicie, mogą pojawić się kolejne misje w Klaster 13.
Klaster 13
- Podwójne Ładowanie
- Po same jaja
- Przygotuj się
- Lekarz Wilgoci
- Ekspres Anaboliczny
- Bańka
- Kolejny Przedstawiciel
- Silikonowe Widzenie
Ubojnia
- Skrytka
Rój
- Więzienne zamieszki
Węzeł
- Egzotyczna Wieczerza
- Czarny Koń
- Biuro Rzeczy Zagubionych
Arkologia: poziom Główny
- GEN9 H2O
Arkologia: poziom Główny – Golden Satori (kasyno)
- Kurier I
- Kurier II
- Kurier III
- Kurier IV
- Kurier V
Stymulakrum
- Przepis
- Plug & Play
- Mistrz
- Ten Koleś
KorpoStrefa
- Wielkie Pranie
Kwitnące Wzgórza
- Okropna Sytuacja
- Mierząc Wysoko
Nitrotrack
- Operacja Emancypacja
Wrakowisko
- Wyśpisz się po Śmierci
Anonimowa wypłata / Anonymous withdrawal
Włam się do bankomatu / Hack an ATM
Żeby zhakować bankomat, musicie zebrać co najmniej osiem jego ulepszeń. Jak już je będziecie mieli to znajdźcie bankowat i hakujcie go za pomocą wciskając go i trzymając. Po więcej informacji zerknijcie na dwa poniższe pucharki Darmowe cukierki i Wszech haker.
Darmowe cukierki / Free candy
Hakuj i niszcz automaty z przekąskami, by zdobywać przedmioty / Get the goods by both hacking and destroying vending machines
Tutaj musimy zebrać już co najmniej cztery usprawnienia cyberdeka. Automaty hakujemy wciskając i trzymając . Zobacz też pucharek Wszech haker poniżej po więcej informacji i filmik z wszystkim ulepszeniami cyberdeka.
Wszech haker / Omnihacker
Przynajmniej raz włam się do systemu z każdej kategorii / Hack at least one of each hackable category
Gdy wejdziemy w opcje podczas gry, pierwsza pozycja to „Postać” a tam znajdziemy pozycję „Cyberdek”. Będziemy w opcjach widzieć konkretnie, co możemy hakować z naszym obecnym poziomem cyberdeka.
Tu mamy takie rzeczy, jak:
- Analiza
- Drzwi
- Skrzynie
- Bankomaty
- Wierzyczki
- Różne
Ulepszenia do cyberdeka są umieszczone w różnych częściach gry. Znajdziemy je podczas swobodnej gry, fabuły jak i misjach pobocznych. Poniżej znajdziecie filmik, który pokazuje Wam w kolejności występowania podczas fabuły, gdzie znajdziecie ulepszenia cyberdeka.
Pucharek wpadnie jak zhakujemy wszystkie możliwe rzeczy, po jednej z każdej grupy.
Rzeczy, które musimy zhakować to:
- Drzwi
- Wierzyczki
- Skrzynie
- Automaty
- Bankomaty
Czarny LOD / Black ICE
Wypuść czarny LOD przeciw wrogiemu hakerowi / Deploy black ICE against hacker enemy
W dzielnicy Korpostreafa natkniecie się na hakerów. Działa to podobnie do tego, jak my hakujemy – tylko że to przeciwnik nas hakuje. Pojawia się żółta kopuła nad nami, a my musimy wcisnąć i trzymać , aby takowemu zhakowaniu zapobiec.
Wypełzając ze slumsów / Getting out of the slums
Zbierz 200 000 kredytów / Collect 200 000 uCreds
Gdziekolwiek nie będziecie zabijać, goście będą upuszczać różne rzeczy, pancerz, bronie lub ulepszenia. To wszystko możecie sprzedawać u sklepikarzy. Do zaliczenia tego pucharka potrzebujecie 200K kredytów w jednym momencie na Waszym koncie. Kasę zdobywacie też podczas misji, jak i za nagrody za bandziorów.
Łowca nagród / Bounty Hunter
Odbierz nagrodę / Claim a bounty
Podczas zabawy natkniecie się na gości, którzy są poszukiwaniu listem gończym. Na minimapce oznaczeni jako czerwony pięciorąb. Zabijcie jednego z nich i weźcie co po nim pozostało – przeważnie moduł i żółte coś co jest dowodem na to, że takowego kolesia odesłaliście na wieczny odpoczynek. Lecicie teraz do jakiegokolwiek barmana i odbieracie nagrodę.
Idziesz w kimę, albo giniesz / Snooze or lose
Zdrzemnij się / Try Snooze
Podczas fabuły odkryjemy dzielnicę Sytymulukrum, a w niej znajdziecie klub Wandas. Na przeciwko wejścia, koło balustrady znajdziecie gościa z chmurką dialogową. Zagadajcie z nim i wybierzcie opcję dialogową „Tak”, chwilkę potem wpadnie Wam pucharek.
Walcz ze sprytem / Fight smart
Zniszcz robota, zadając mu obrażenia od energii / Kill a robot with energy damage type
Do tego musicie mieć na swoim wyposażeniu broń energetyczną, na przykład E77 Potężny (broń rażąca prądem), znajdziecie go stosunkowo szybko podczas fabuły. Z tego karabinu walimy do wrogiego robota, no i unicestwiamy go. Najszybciej zrobimy go w Głębsztok, podczas fabuły.
Skrajne przeładowanie / Extreme Overcharge
Spowoduj 4000 punktów obrażeń, używając zastoju – u jednego celu / Deliver 4000 amount of stasis damage on one target
Musimy użyć drona zastojowego na większym przeciwniku. Jak dron zacznie razić prądęm przeciwnika, to walimy do niego z pukawki tak długo, aż wpadnie nam pucharek.
Zerknijcie do opisu pucharka Przegięcie poniżej, po więcej informacji.
Oportunista / Opportunist
Zabij 10 przeciwników, korzystając z wybuchowych beczek / Kill 10 enemies using exploding barrels
W świecie gry będziecie mieli dużo miejsc, w których znajdują się przeciwnicy. Gdy traficie na beczułkę, wyświetli się promień zasięgu wybuchu – od razu wiecie, czy traficie gościa czy nie. Najlepiej wbić to tam, gdzie przeciwnicy są słabi, zapewne i tak wpadnie Wam to naturalnie.
Przegięcie / Overkill
Zabij wroga, przeciążając go, gdy znajdzie się w zastoju / Kill another enemy by overcharging an enemy while it's in stasis
Pierwsze, co musicie zrobić, to zakupić drona zastojowego u jednego ze sklepikarzy, to ten oznaczony ikonką „oka” – handlarz cybernetyką. Z samym dronem zastojowym związana też jest misja, którą otrzymacie od jednego z naukowców w Klaster 13. Jak już macie go na wyposażeniu, znajdujecie grupę przeciwników i rzucacie go za pomocą . Dron zaatakuje pierwszego przeciwnika prądem, a wy musicie do niego strzelać tak długo aż wybuchnie. Podczas tego wybuchu musi zostać tym wybuchem zabity inny przeciwnik, dopiero wtedy pucharek wpadnie.
Higiena / Hygiene
Skorzystaj z umywalki po spłukaniu wody w toalecie / Use the sink after flushing a toilet
Podczas pierwszego spotkania w klubie, jak dostaniecie misję, zlokalizujcie łazienkę. Wystarczy wejść w interakcję z kiblem, a następnie ze zlewem.
Odkrywca / Explorer
Odkryj wszystkie lokacje / Discover all locations
Wszystkich lokacji razem mamy 39. Większość z nich odwiedzicie podczas fabuły i misji pobocznych. Jedynie możecie przeoczyć dzielnicę Obrzeża, pomiędzy Wieże Black Lake a Kwitnącym Wzgórzem. Zahaczcie o nią, jak będziecie mieli chwilę czasu.
- Beztroska
- Black Lake
- Bliźniacze Stosy
- Brama Thama
- Dachy
- DNexus
- Golden Satori
- Głębsztok
- Klaster 13
- Kocioł
- Koderskie Zagłębie
- Korpostrefa
- Kosmodrom
- Krawędź
- Kwitnące Wzgórza
- MenShen
- Miasto Dusk
- Nitrotrak
- Obrzeża
- Podlot
- Podsektor 41A
- Poziomgłówny
- Pępowina
- RMB-5
- RezDev
- Rój
- Siedziba Grupy Ascent
- Siedziba Główna Czarnej Pustki
- Sieć Przerobu Odpadów
- Stymulakrum
- Szyb
- Ubojnia
- Veles
- Wdzięczność
- Wierzchołek
- Wrakowisko
- Wspólnota
- Węzeł
- Ziemia Niczyja
Turysta / Tourist
Przejedź się pociągiem Interlink / Ride the Interlink Express
Metro jest oznaczone na mapce dużą czerwoną ikonko z literką M. Musicie z początkiem gry odkryć jakąś stację oprócz tej w Klaster 13, żeby móc odbyć podróż. Jest jedna w stronę Ziemi niczyjej, do odkrycia podczas fabuły.
Wszechstronny / Comprehensive
Zapełnij Kodeks wpisami / Fill the Codex
Pod w opcjach, znajdziecie kodeks. Ogólnie to on sam się będzie wypełniach z czasem i pchaniem fabuły do przodu. Grę przechodziłem dwa razy i nawet nie zwracałem na to uwagi.
Lista pozycji kodexu:
- Samouczki – 44 pozycje
- Frakcje – 9 pozycji
- Rasy – 9 pozycji
- Miejsca – 39 pozycji (pucharek Odkrywca)
- Fabuła – 20 pozycji
- Dossier – 50 pozycji
- Producenci – 7 pozycji
- Wrogowie – 32 pozycje ( Umrzyk)
Ciekawski konsument / Curious consumer
Przeczytaj 10 datapadów / Read 10 datapads
Datapady aka tablety znajdziemy przeważnie w barach, jak tylko jakiś zobaczycie, zerknijcie do niego za pomocą .
Umrzyk / Flatliner
Odblokuj wszystkie wpisy w kodeksie dotyczące wrogów / Unlock all enemy Codex entries
Wrogów w całej grze mamy 32-óch – wszystkich poznacie podczas misji fabularnych, jak i pobocznych.
- 438 Hung
- Agent Czarnej Pustki
- Agent MG
- Automatyczne Systemy Obronne
- Biegacze
- Bojówki Ascent
- Buldożer
- Celine
- Chromiarz
- Ciężki Monobot
- Czarny Hakier
- Dzikusy
- Hakerzy Bojowi
- Knypel Gadżeciarz
- Knypel Inżynier
- Korporacyjne Zespoły
- Lekki Monobot
- Logbot
- Mech Oblężniczy
- Megapająk
- Międzywymiarowa Klęska
- Naukowcy
- Niewdzięcznicy
- Niewdzięczny Najemca
- Niszczyciel
- Papa Dzikus
- Rojini
- Rozpraszacz
- Turbo Zbiry
- Turbo-Keeshowie
- Warchoł
- Zaporowiec