The Ascent

7 stycznia 2024
2
4/10
20H
x1
x3
x4
x39
45
2
0
0
1
45
2
0
0
1

The Ascent to gra RPG dla jednego i wielu graczy osadzona w cyberpunkowym świecie Veles.

Witaj w arkologii Grupy Ascent, sięgającej samego nieba metropolii pod korporacyjnym zarządem, która gości przybyszy z całej galaktyki. Wcielisz się w rolę zadłużonego pracownika – niewolnika firmy władającej wszystkim i wszystkimi w twoim dystrykcie. Pewnego dnia rozpoczyna się ciąg katastrofalnych wydarzeń: Grupa Ascent, najpotężniejsza megakorporacja na planecie, bankrutuje w tajemniczych okolicznościach, a przetrwanie twojego dystryktu stoi pod znakiem zapytania. Nie ma innego wyboru. Musisz uzbroić się po zęby i odkryć przyczynę chaosu.

źródło: playstation pl


KROK PO KROKU


Gra ma pseudo-otwarty świat i ze względu na to nie ma potrzeby rozbijać tu nic na jakieś specjalne etapy. Fabułę mieszamy z zadaniami pobocznymi, żeby podnieść poziom postaci, pewne etapy fabuły, jak walki z minibossami, będą tego wymagać. Podczas fabuły polecam zbierać ulepszenia cyberdeka, po to, by otwierać drzwi i skrzynie. Patrzecie też na mapę, czy oby nie było czegoś, co możecie podnieść – jak skrzynie, w których znajdziecie części do ulepszania broni czy punkty umiejętności.

W opcjach gry w menu głównym, możecie zmiejszyć poziom trudności na łatwy, nie ma to wpływu na żadne pucharki.

Dwa pucharki kooperacyjne zróbcie sobie na początku lub na końcu gry. Nie róbcie ich podczas gry solo, może pobugować Wam trofea.

 

Polecane ode mnie wyposażenie początkowe jak i końcowe w grze:

Jako granat polecam wieżyczkę, o ile takową znajdziecie lub kupicie.

 

Najlepsza broń do zabawy to:

  • Dominator (Bliźniacze strosy – główna misja) – Początkowo
  • Przygniatacz (Krawędź od strony Arkologi) – Końcowa faza gry plus ulepszenie na 10 poziom (pucharek)
  • Egzekutor (Krawędź) – Końcowa faza gry plus ulepszenie na 10 poziom

 

Gniazda Ulepszeń i Modułów:

  • Pierwsze gniazdo Ulepszenie – Pająkoboty (otrzymacie po walce z mini bosem pająkiem)
  • Drugie gniazdo Ulepszenie – tutaj dowolnie co Was zadowoli, jak znajdziecie to użyjcie Transfer.
  • Trzecie gniazdo Moduł – Wzmacniacz parametrów życia (jak znajdziecie)
  • Czwarte gniazdo Moduł – Szybkolecz (jak znajdziecie)

 

 

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Ikona osiągnięcia: Pełna platyna</span> / <span>Full Platinum

Pełna platyna / Full Platinum

Zdobądź wszystkie trofea w „The Ascent” – również trofea online / Earn all the other Trophies in 'The Ascent' to unlock Platinum, including Online Trophies

Gratulacje!

Ikona osiągnięcia: Dopiero się rozkręcamy</span> / <span>We're just getting started
5

Dopiero się rozkręcamy / We're just getting started

Zabij pierwszego przeciwnika / First enemy kill

Wpadnie automatycznie, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Myśli samobójcze</span> / <span>Suicidal
5

Myśli samobójcze / Suicidal

Zgiń ponad 100 razy / Die more than 100 times

W grze zapewne zginiecie mniej razy niż 100. Z ukończeniem fabuły wróćcie do miejsca z mocniejszymi przeciwnikami i dajcie się zabić, powinniście odrodzić się niedaleko, więc można podbiec i powtarzać tak długo aż pucharek wpadnie. U mnie było to „Wrakowisko” – no i nie zapomnijcie zdjąć/zmienić na słabszy pancerz.

Ikona osiągnięcia: Od nowa</span> / <span>Do Over
5

Od nowa / Do Over

Zresetuj biegłości / Reset your proficiencies once

Biegłość możecie zmienić u gościa od wszczepów, zaznaczony na mapie ikonką DNA. Najlepiej zrobić to jak jeszcze za dużo tych punktów sobie nie przyznaliście. Im więcej ich macie przyznane, tym drożej będzie Was to kosztować.

Ikona osiągnięcia: Uczciwa wymiana</span> / <span>Fair trade

Uczciwa wymiana / Fair trade

Sprzedaj coś / Sell Something

Wystarczy, że podejdziecie do jakiegokolwiek sklepikarza i coś sprzedacie. Jak zabijacie wrogów, to starajcie sie podnosić rzeczy po nich, nie będzie tego za dużo, ale zawsze to jakaś kasa.

Ikona osiągnięcia: Sashimi</span> / <span>Sashimi
5

Sashimi / Sashimi

Zgiń od katany / Get killed by a katana

Przeciwników z kataną spotkacie w trzeciej głównej misji fabularnej, dzielnica „Bliźniacze Stosy”. No raczej gościa z dużą kataną nie przegapicie, dajcie się zabić.

Ikona osiągnięcia: Pomocna dłoń</span> / <span>Helping hand
20

Pomocna dłoń / Helping hand

Ocuć nieprzytomnego przyjaciela / Revive a DBNO friend

Trofeum Online

Jak będziecie grać kooperację lokalnie lub online, podnieście partnera gdy ten zostanie powalony.

Ikona osiągnięcia: Co się właśnie stało?</span> / <span>What just happened?
15

Co się właśnie stało? / What just happened?

Ukończ misję Arkologiczny blues / Complete Arcology Blues

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

Ikona osiągnięcia: Wjazd z buta</span> / <span>Party crashed
15

Wjazd z buta / Party crashed

Ukończ misję Wzajemne zależności / Complete Mutual Dependencies

Fabularne

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

Ikona osiągnięcia: Nowy przyjaciel</span> / <span>A new friend
15

Nowy przyjaciel / A new friend

Ukończ misję Nieoczekiwana zmiana miejsc / Complete Trading Places

Fabularne

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

Ikona osiągnięcia: Głód władzy</span> / <span>Power Hungry
15

Głód władzy / Power Hungry

Ukończ misję Wzmocnienie / Complete Empowerment

Fabularne

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

Ikona osiągnięcia: W poszukiwaniu danych</span> / <span>Data Digging

W poszukiwaniu danych / Data Digging

Ukończ misję Poszukiwacz danych / Complete Data Miner

Fabularne

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

Ikona osiągnięcia: Mnemoniczne polowanie</span> / <span>Mnemonic Hunt
15

Mnemoniczne polowanie / Mnemonic Hunt

Ukończ misję Obcy kod / Complete Foreign Code

Fabularne

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

Ikona osiągnięcia: Każdy jest przemytnikiem</span> / <span>Everyone's a smuggler
15

Każdy jest przemytnikiem / Everyone's a smuggler

Ukończ misję Protokół namierzający / Complete Trace Protocol

Fabularne

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

Ikona osiągnięcia: Potęga magenty</span> / <span>Magenta Power
15

Potęga magenty / Magenta Power

Ukończ misję Błąd składniowy / Complete Syntax Error

Fabularne

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

Ikona osiągnięcia: To nic osobistego</span> / <span>Nothing personal
15

To nic osobistego / Nothing personal

Ukończ misję Ponowna kompilacja / Complete Recompile

Fabularne

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

Ikona osiągnięcia: Odcięty zarząd</span> / <span>Severed Board
15

Odcięty zarząd / Severed Board

Ukończ misję Posiedzenie zarządu / Complete Board Meeting

Fabularne

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

Ikona osiągnięcia: Protokół 61A</span> / <span>Protocol 61A
17

Protokół 61A / Protocol 61A

Ukończ pierwszą część misji Projekt MenShen / Complete Project MenShen#1

Fabularne

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

Ikona osiągnięcia: Coś tam jest</span> / <span>Something out there
50

Coś tam jest / Something out there

Ukończ drugą część misji Projekt MenShen / Complete Project MenShen#2

Fabularne

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

Ikona osiągnięcia: Zwycięstwo</span> / <span>Win
100

Zwycięstwo / Win

Ukończ wszystkie misje główne / Complete all Main Missions

Fabularne

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

Ikona osiągnięcia: Nowa jakość SI</span> / <span>Next level AI
20

Nowa jakość SI / Next level AI

Ulepsz IMP-a / Upgrade your IMP

Fabularne

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

Ikona osiągnięcia: Uznanie</span> / <span>Appreciation
20

Uznanie / Appreciation

Zbierz pochwały od Kiry / Get praise from Kira

Fabularne

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

Ikona osiągnięcia: Rzuć broń!</span> / <span>Drop your weapon!
10

Rzuć broń! / Drop your weapon!

Spraw, by przeciwnik upuścił eksplodujący granat / Make an enemy drop an exploding grenade

Z racji tego, że jest w grze sieczka, powinno wpaść Wam to naturalnie. Dość często będziecie mieli gości, którzy będą chcieli użyć granata, wystarczy, że jakiś Wasz pocisk go dosięgnie, a ten granat upuści.

Ikona osiągnięcia: Parę bajerów</span> / <span>Added extras
15

Parę bajerów / Added extras

Wyposaż dwa ulepszenia i moduł / Equip two augmentations and a module

Tę czynność możemy zrobić w opcjach, zakładka „Ulepszenia”. Oczywiście te ulepszenia i moduły musimy posiadać, wypadają z wrogów, więc tylko je podnoście, jak macie okazję. Do pucharka musicie zapełnić dwa gniazda ulepszeń i jedno gniazdo modułów.

Ikona osiągnięcia: Ja chromolę!</span> / <span>Fullchrome
20

Ja chromolę! / Fullchrome

Osiągnij chromowany wygląd, korzystając z ulepszeń i zwiększając atrybuty / Equip augmentations and upgrade attributes resulting in the fullchrome appearance

Pucharek osiągniecie poprzez maksowanie umiejętności postaci, maksymalny poziom to 20 i założeniu modułu w ulepszeniach, który z tą umiejętnością koresponduje. Dodatkowo macie też atrybuty na częściach pancerza, które wpływają na osiągnięcie lub przewyższenie maksymalnego poziomu umiejętności. Ogólnie mówiąc, powinno wpaść Wam to naturalnie, przynajmniej u mnie tak się stało.

Cztery atrybuty, na które musicie zwrócić uwagę to:

  • Głowa (Cybernetyka)
  • Torso (Motoryka)
  • Nogi (Postura)
  • Wewnętrzny (Biometria)
W opcjach postaci, w umiejętnościach, możecie sprawdzić cztery atrybuty, którym musicie zwiększyć poziom.

Ikona osiągnięcia: Samodoskonalenie</span> / <span>Self improvement
30

Samodoskonalenie / Self improvement

Przypisz 3 punkty biegłości / Allocate 3 profiency points

Po prostu przypisz 3 punkty biegłości do jakiejkolwiek umiejętności. Punkty otrzymujemy za levelowanie naszej postaci, a czasem znajdziemy punkty w skrzyniach.

Umiejętności mamy takie:

  • Zmysł Taktyczne
  • Trafienia Krytyczne
  • Obsługa Broni
  • Celowanie
  • Równowaga
  • Unik
  • Parametry życiowe (polecam wymaksować jak najszybciej)
  • Bateria Wewnętrzna

Ikona osiągnięcia: Współpraca</span> / <span>Teamwork
10

Współpraca / Teamwork

Rozpocznij pierwszą sesję w trybie współpracy / Start your first co-op session

Trofeum Online

Grę w kooperacji możecie rozpocząć online lub z drugim padem z głównego menu. Tu mała przestroga, jeśli zaczniecie grać po ukończeniu fabuły, to uważajcie, bo możecie sobie usunąć swoją postać. Gra kanapowa w sensie z drugim padem, wymaga tego samego poziomu i będziecie musieli stworzyć dwie nowe gry.

Ikona osiągnięcia: Aficionado</span> / <span>Aficionado
30

Aficionado / Aficionado

Ulepsz broń do maksymalnego poziomu / Fully upgrade a weapon

Ulepszać broń możecie u jednego ze sklepikarzy, ikonka „młotka” na mapie – rusznikarz. Żeby nie było za łatwo, musicie zbierać specjalne moduły do ulepszania. Moduły dzielą się na zwykłe, zaawansowane i specjalne. Komponenty zwykłe i zaawansowane wypadają z mobków i znajdziecie je w skrzyniach. Te specjalne są dużo rzadsze i do znalezienia w późniejszej części fabuły, jak i w skrzyniach. Niestety, jak broń usprawnicie, to nie można jej już rozebrać, komponenty zostają permanentnie przypisane, więc wybierajcie naprawdę dobre bronie do zabawy.

Ikona osiągnięcia: Doprowadzając robotę do końca</span> / <span>Getting things done
20

Doprowadzając robotę do końca / Getting things done

Ukończ misję poboczną / Finish a side mission

Patrz pucharek zloto Dla naszej obopólnej korzyści poniżej.

Ikona osiągnięcia: Dla naszej obopólnej korzyści</span> / <span>For both our benefits
50

Dla naszej obopólnej korzyści / For both our benefits

Ukończono wszystkie misje poboczne / Complete all side missions

Wszystkich misji pobocznych w grze mamy 28, oczywiście dla pucharka trzeba je ukończyć. Są stopniowo dostępne z początkiem gry i oznaczone są poziomem „doświadczenia”. Gdy będziecie przemieszczać się po mapie i zauważycie żółty rąb, oznacza on misję poboczną, postarajcie się w pierwszej kolejności iść do znacznika i misję zabrać. Zauważyłem, że niektóre misje, szczególnie te we wnętrzach budynków, nie wyświetlają się na mapie głównej, a przynajmniej jak nie jesteście w danej dzielnicy. Jak będziecie w nowym rejonie miasta, rozglądajcie się za nimi. Tak czy inaczej, zbierajcie je. Odwiedźcie też kasyno, macie tam pięć misji kurierskich – środkowa część arkologi, poziom górny.

Poniżej macie listę wszystkich misji pobocznych, które musicie ukończyć. Lista zrobiona jest tak, jak zadania pojawiają się podczas gry. Zaznaczyć tu jednak muszę, że w niektórych przypadkach, musicie popchnąć fabułę do przodu, żeby się pokazały. Dla przykładu: w Klaster 13 macie na początek dostępne dwie misje, potem lecicie kawałek fabuły, odwiedzicie kolejne miejsce i zgarniecie misję poboczną w innej dzielnicy, ale jak wrócicie, mogą pojawić się kolejne misje w Klaster 13.

 

Klaster 13

  • Podwójne Ładowanie
  • Po same jaja
  • Przygotuj się
  • Lekarz Wilgoci
  • Ekspres Anaboliczny
  • Bańka
  • Kolejny Przedstawiciel
  • Silikonowe Widzenie

Ubojnia

  • Skrytka

Rój

  • Więzienne zamieszki

Węzeł

  • Egzotyczna Wieczerza
  • Czarny Koń
  • Biuro Rzeczy Zagubionych

Arkologia: poziom Główny

  • GEN9 H2O

Arkologia: poziom Główny – Golden Satori (kasyno)

  • Kurier I
  • Kurier II
  • Kurier III
  • Kurier  IV
  • Kurier V

Stymulakrum

  • Przepis
  • Plug & Play
  • Mistrz
  • Ten Koleś

KorpoStrefa

  • Wielkie Pranie

Kwitnące Wzgórza

  • Okropna Sytuacja
  • Mierząc Wysoko

Nitrotrack

  • Operacja Emancypacja

Wrakowisko

  • Wyśpisz się po Śmierci
Ikona osiągnięcia: Anonimowa wypłata</span> / <span>Anonymous withdrawal
10

Anonimowa wypłata / Anonymous withdrawal

Włam się do bankomatu / Hack an ATM

Żeby zhakować bankomat, musicie zebrać co najmniej osiem jego ulepszeń. Jak już je będziecie mieli to znajdźcie bankowat i hakujcie go za pomocą  wciskając go i trzymając. Po więcej informacji zerknijcie na dwa poniższe pucharki braz Darmowe cukierki i braz Wszech haker.

Ikona osiągnięcia: Darmowe cukierki</span> / <span>Free candy
15

Darmowe cukierki / Free candy

Hakuj i niszcz automaty z przekąskami, by zdobywać przedmioty / Get the goods by both hacking and destroying vending machines

Tutaj musimy zebrać już co najmniej cztery usprawnienia cyberdeka. Automaty hakujemy wciskając i trzymając . Zobacz też pucharek braz Wszech haker poniżej po więcej informacji i filmik z wszystkim ulepszeniami cyberdeka.

Ikona osiągnięcia: Wszech haker</span> / <span>Omnihacker
20

Wszech haker / Omnihacker

Przynajmniej raz włam się do systemu z każdej kategorii / Hack at least one of each hackable category

Gdy wejdziemy w opcje podczas gry, pierwsza pozycja to „Postać” a tam znajdziemy pozycję „Cyberdek”. Będziemy w opcjach widzieć konkretnie, co możemy hakować z naszym obecnym poziomem cyberdeka.

Tu mamy takie rzeczy, jak:

  • Analiza
  • Drzwi
  • Skrzynie
  • Bankomaty
  • Wierzyczki
  • Różne

Ulepszenia do cyberdeka są umieszczone w różnych częściach gry. Znajdziemy je podczas swobodnej gry, fabuły jak i misjach pobocznych. Poniżej znajdziecie filmik, który pokazuje Wam w kolejności występowania podczas fabuły, gdzie znajdziecie ulepszenia cyberdeka.

Pucharek wpadnie jak zhakujemy wszystkie możliwe rzeczy, po jednej z każdej grupy.

Rzeczy, które musimy zhakować to:

  • Drzwi
  • Wierzyczki
  • Skrzynie
  • Automaty
  • Bankomaty

Ikona osiągnięcia: Czarny LOD</span> / <span>Black ICE
25

Czarny LOD / Black ICE

Wypuść czarny LOD przeciw wrogiemu hakerowi / Deploy black ICE against hacker enemy

W dzielnicy Korpostreafa natkniecie się na hakerów. Działa to podobnie do tego, jak my hakujemy – tylko że to przeciwnik nas hakuje. Pojawia się żółta kopuła nad nami, a my musimy wcisnąć i trzymać , aby takowemu zhakowaniu zapobiec.

Ikona osiągnięcia: Wypełzając ze slumsów</span> / <span>Getting out of the slums
20

Wypełzając ze slumsów / Getting out of the slums

Zbierz 200 000 kredytów / Collect 200 000 uCreds

Gdziekolwiek nie będziecie zabijać, goście będą upuszczać różne rzeczy, pancerz, bronie lub ulepszenia. To wszystko możecie sprzedawać u sklepikarzy. Do zaliczenia tego pucharka potrzebujecie 200K kredytów w jednym momencie na Waszym koncie. Kasę zdobywacie też podczas misji, jak i za nagrody za bandziorów.

Ikona osiągnięcia: Łowca nagród</span> / <span>Bounty Hunter
20

Łowca nagród / Bounty Hunter

Odbierz nagrodę / Claim a bounty

Podczas zabawy natkniecie się na gości, którzy są poszukiwaniu listem gończym. Na minimapce oznaczeni jako czerwony pięciorąb. Zabijcie jednego z nich i weźcie co po nim pozostało – przeważnie moduł i żółte coś co jest dowodem na to, że takowego kolesia odesłaliście na wieczny odpoczynek. Lecicie teraz do jakiegokolwiek barmana i odbieracie nagrodę.

Ikona osiągnięcia: Idziesz w kimę, albo giniesz</span> / <span>Snooze or lose
10

Idziesz w kimę, albo giniesz / Snooze or lose

Zdrzemnij się / Try Snooze

Podczas fabuły odkryjemy dzielnicę Sytymulukrum, a w niej znajdziecie klub Wandas. Na przeciwko wejścia, koło balustrady znajdziecie gościa z chmurką dialogową. Zagadajcie z nim i wybierzcie opcję dialogową „Tak”, chwilkę potem wpadnie Wam pucharek.

Tu znajdziecie Klub, obok którego stoi gościu.

Ikona osiągnięcia: Walcz ze sprytem</span> / <span>Fight smart
20

Walcz ze sprytem / Fight smart

Zniszcz robota, zadając mu obrażenia od energii / Kill a robot with energy damage type

Do tego musicie mieć na swoim wyposażeniu broń energetyczną, na przykład E77 Potężny (broń rażąca prądem), znajdziecie go stosunkowo szybko podczas fabuły. Z tego karabinu walimy do wrogiego robota, no i unicestwiamy go. Najszybciej zrobimy go w Głębsztok, podczas fabuły.

Ikona osiągnięcia: Skrajne przeładowanie</span> / <span>Extreme Overcharge
30

Skrajne przeładowanie / Extreme Overcharge

Spowoduj 4000 punktów obrażeń, używając zastoju – u jednego celu / Deliver 4000 amount of stasis damage on one target

Musimy użyć drona zastojowego na większym przeciwniku. Jak dron zacznie razić prądęm przeciwnika, to walimy do niego z pukawki tak długo, aż wpadnie nam pucharek.

Zerknijcie do opisu pucharka braz Przegięcie poniżej, po więcej informacji.

Ikona osiągnięcia: Oportunista</span> / <span>Opportunist
20

Oportunista / Opportunist

Zabij 10 przeciwników, korzystając z wybuchowych beczek / Kill 10 enemies using exploding barrels

W świecie gry będziecie mieli dużo miejsc, w których znajdują się przeciwnicy. Gdy traficie na beczułkę, wyświetli się promień zasięgu wybuchu – od razu wiecie, czy traficie gościa czy nie. Najlepiej wbić to tam, gdzie przeciwnicy są słabi, zapewne i tak wpadnie Wam to naturalnie.

Ikona osiągnięcia: Przegięcie</span> / <span>Overkill
30

Przegięcie / Overkill

Zabij wroga, przeciążając go, gdy znajdzie się w zastoju / Kill another enemy by overcharging an enemy while it's in stasis

Pierwsze, co musicie zrobić, to zakupić drona zastojowego u jednego ze sklepikarzy, to ten oznaczony ikonką „oka” – handlarz cybernetyką. Z samym dronem zastojowym związana też jest misja, którą otrzymacie od jednego z naukowców w Klaster 13. Jak już macie go na wyposażeniu, znajdujecie grupę przeciwników i rzucacie go za pomocą . Dron zaatakuje pierwszego przeciwnika prądem, a wy musicie do niego strzelać tak długo aż wybuchnie. Podczas tego wybuchu musi zostać tym wybuchem zabity inny przeciwnik, dopiero wtedy pucharek wpadnie.

Sklepik, gdzie możecie zakupić Dron Zastojowy.

Ikona osiągnięcia: Higiena</span> / <span>Hygiene
15

Higiena / Hygiene

Skorzystaj z umywalki po spłukaniu wody w toalecie / Use the sink after flushing a toilet

Podczas pierwszego spotkania w klubie, jak dostaniecie misję, zlokalizujcie łazienkę. Wystarczy wejść w interakcję z kiblem, a następnie ze zlewem.

Ikona osiągnięcia: Odkrywca</span> / <span>Explorer
40

Odkrywca / Explorer

Odkryj wszystkie lokacje / Discover all locations

Wszystkich lokacji razem mamy 39. Większość z nich odwiedzicie podczas fabuły i misji pobocznych. Jedynie możecie przeoczyć dzielnicę Obrzeża, pomiędzy Wieże Black Lake a Kwitnącym Wzgórzem. Zahaczcie o nią, jak będziecie mieli chwilę czasu.

  1. Beztroska
  2. Black Lake
  3. Bliźniacze Stosy
  4. Brama Thama
  5. Dachy
  6. DNexus
  7. Golden Satori
  8. Głębsztok
  9. Klaster 13
  10. Kocioł
  11. Koderskie Zagłębie
  12. Korpostrefa
  13. Kosmodrom
  14. Krawędź
  15. Kwitnące Wzgórza
  16. MenShen
  17. Miasto Dusk
  18. Nitrotrak
  19. Obrzeża
  20. Podlot
  21. Podsektor 41A
  22. Poziomgłówny
  23. Pępowina
  24. RMB-5
  25. RezDev
  26. Rój
  27. Siedziba Grupy Ascent
  28. Siedziba Główna Czarnej Pustki
  29. Sieć Przerobu Odpadów
  30. Stymulakrum
  31. Szyb
  32. Ubojnia
  33. Veles
  34. Wdzięczność
  35. Wierzchołek
  36. Wrakowisko
  37. Wspólnota
  38. Węzeł
  39. Ziemia Niczyja
Ikona osiągnięcia: Turysta</span> / <span>Tourist
20

Turysta / Tourist

Przejedź się pociągiem Interlink / Ride the Interlink Express

Metro jest oznaczone na mapce dużą czerwoną ikonko z literką M. Musicie z początkiem gry odkryć jakąś stację oprócz tej w Klaster 13, żeby móc odbyć podróż. Jest jedna w stronę Ziemi niczyjej, do odkrycia podczas fabuły.

Ikona osiągnięcia: Wszechstronny</span> / <span>Comprehensive
50

Wszechstronny / Comprehensive

Zapełnij Kodeks wpisami / Fill the Codex

Pod  w opcjach, znajdziecie kodeks. Ogólnie to on sam się będzie wypełniach z czasem i pchaniem fabuły do przodu. Grę przechodziłem dwa razy i  nawet nie zwracałem na to uwagi.

Lista pozycji kodexu:

  • Samouczki – 44 pozycje
  • Frakcje – 9 pozycji
  • Rasy – 9 pozycji
  • Miejsca – 39 pozycji (pucharek srebro Odkrywca)
  • Fabuła – 20 pozycji
  • Dossier – 50 pozycji
  • Producenci – 7 pozycji
  • Wrogowie – 32 pozycje (srebro Umrzyk)
Ikona osiągnięcia: Ciekawski konsument</span> / <span>Curious consumer
15

Ciekawski konsument / Curious consumer

Przeczytaj 10 datapadów / Read 10 datapads

Datapady aka tablety znajdziemy przeważnie w barach, jak tylko jakiś zobaczycie, zerknijcie do niego za pomocą .

Ikona osiągnięcia: Umrzyk</span> / <span>Flatliner
50

Umrzyk / Flatliner

Odblokuj wszystkie wpisy w kodeksie dotyczące wrogów / Unlock all enemy Codex entries

Wrogów w całej grze mamy 32-óch – wszystkich poznacie podczas misji fabularnych, jak i pobocznych.

  1. 438 Hung
  2. Agent Czarnej Pustki
  3. Agent MG
  4. Automatyczne Systemy Obronne
  5. Biegacze
  6. Bojówki Ascent
  7. Buldożer
  8. Celine
  9. Chromiarz
  10. Ciężki Monobot
  11. Czarny Hakier
  12. Dzikusy
  13. Hakerzy Bojowi
  14. Knypel Gadżeciarz
  15. Knypel Inżynier
  16. Korporacyjne Zespoły
  17. Lekki Monobot
  18. Logbot
  19. Mech Oblężniczy
  20. Megapająk
  21. Międzywymiarowa Klęska
  22. Naukowcy
  23. Niewdzięcznicy
  24. Niewdzięczny Najemca
  25. Niszczyciel
  26. Papa Dzikus
  27. Rojini
  28. Rozpraszacz
  29. Turbo Zbiry
  30. Turbo-Keeshowie
  31. Warchoł
  32. Zaporowiec