The Dark Pictures Anthology: Little Hope

Zobacz recenzję
3/10
15-20H
x1
x6
x7
x17
31
0
18
0
3.5
31
0
18
0
3.5

 

The Dark Pictures Anthology: Little Hope to druga odsłona cyklu opowieści w klimatach horroru. Tym razem o tematyce tajemniczego opuszczonego miasteczka i wiedźm. Platyna nie stanowi wielkiego problemu i w paru przejściach spokojnie się z nią uporamy.

 

Krok po kroku:

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że aby najlepiej doświadczyć tytułu warto ogarnąć sobie pierwsze przejście bez sprawdzania trofeów. Jeśli jednak zależy Wam po prostu na optymalnym zdobyciu pucharków – zapraszam do zapoznania się z poniższą mapą przejścia.

WAŻNE! Gdy po pojedynczym przejściu gry chcemy zacząć grę od konkretnego rozdziału, wybierajmy opcję zapisu na nowym slocie – NEW SLOT. Nie wybierajmy opcji OVERRIDE, gdyż wtedy nadpiszemy nasz zapis całkowicie stracimy dostęp do późniejszych rozdziałów, o ile znowu ich nie ukończymy.

KROK I – Tylko wybory rozumu, wszystkie znajdźki, najlepsze zakończenie

Warto sobie w tym przejściu połączyć wybieranie opcji związanych z rozumem, zebranie wszystkich znajdziek i sprawienie, by wszyscy przeżyli całą grę. W przypadku znajdziek nie musimy się martwić, jak coś pojedynczego pominiemy. Można to spokojnie potem zebrać przez wybór rozdziału.

  • Podczas dialogów i interakcji dokonujemy wyborów zawsze zgodnie z braz Considered Opinion.Możemy wybrać opcję związane z sercem tylko w tedy, gdy nie ma w ogóle do wyboru opcji związanej z rozumem. Warto to wiedzieć, bo by uratować wszystkich – czasem trzeba użyć opcji z sercem.
  • Zbieramy wszystkie znajdźki zgodnie z materiałem wideo zamieszczonym w opisie zloto A Complete Picture.
  • Dążymy do zakończenia związanego z ocaleniem wszystkich do srebro Salvation.

Przy okazji warto tu zgarnąć:

  • braz Compassionate Soul
  • braz Deeper Understanding

KROK II – Pozostałe dwa zakończenia gry

Jeśli w poprzednim kroku osiągnęliśmy najlepsze dostępne zakończenie, to możemy teraz względnie szybko ogarnąć zakończenia pod poniższe trofea, rozpoczynając grę od konkretnych rozdziałów. Zaznaczę, że w przypadku tego drugiego zakończenia jest konieczne, by Andrew znalazł i posiadał rewolwer pod koniec gry, ale powinniśmy go mieć jeśli zbieraliśmy znajdźki zgodnie z zamieszczonym w poradniku materiałem.

  • srebro No Escaping Fate
  • zloto Fate Worse Than Death

KROK III – Tryb Movie Night i wybory serca

Teraz możemy odpalić ten tryb wieloosobowy, ale nie potrzebujemy do tego innych graczy. Po prostu za pomocą jednego pada mogą tu grać dwie osoby. Ale równie dobrze może się tym zająć jedna. Przy okazji podobnie jak wcześniej z rozumem, teraz wybieramy opcje serca za każdym razem, gdy jest to możliwe.

Przy okazji warto tu zgarnąć:

  • braz Headstrong Heroine

KROK IV – Relacje między bohaterami

Z uwagi na wcześniejszą konieczność wyboru opcji serca/rozumu trudno było zadbać o odpowiednie relacje między bohaterami. Szczególnie Angela oraz John mają dość długą drogę ku trofeum z nimi związanymi. Polecam tutaj jednocześnie wykonać poniższe pucharki, o ile ich nie zdobyliśmy wcześniej:

  • braz Amiable Character
  • srebro The Odd Couple
  • srebro Solid As a Rock

KROK V – Pozostałe trofea

No i jeśli coś nam jeszcze zostało to teraz możemy dokończyć sprawę. Mi na sam koniec przed platyną zostało tylko trofeum braz Rational Mind. Wszystkie pucharki, które nam jeszcze nie wpadły w zasadzie nie powinny wymagać powtarzania większych etapów gry i korzystając z zapisów z wcześniejszych przejść, możemy je teraz ogarnąć.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: </span><span>There Is Hope

There Is Hope

Collect all Trophies

Platynowe trofeum. Gratulacje!

Ikona osiągnięcia: </span><span>Dirty Little Secrets
10

Dirty Little Secrets

Found all witchcraft secrets

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze mamy dwa rodzaje sekretów: związane z czarownicami oraz związane z rodziną. Po 25 znajdziek na każdy rodzaj. By zdobyć ten pucharek musimy znaleźć wszystkie 25 sekretów dotyczących czarownic. Listę zebranych znajdziek możemy w każdej chwili sprawdzać, wciskając  i przełączając na odpowiednią zakładkę oraz wybierając COLLECTABLES w menu głównym gry. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek znajduje się w opisie zloto A Complete Picture.

 

Lista wszystkich sekretów:

  • Rozdział Reunion – Sekret nr 5 – History of Paganism Book 0:06
  • Rozdział Vince – Sekret nr 13 – Occult Flyer 1:13
  • Rozdział Vince – Sekret nr 29 – Newspaper Town Closes 1:31
  • Rozdział Vince – Sekret nr 45 – War Photo 1:49
  • Rozdział Playing Tricks – Sekret nr 2 – Visitor’s Map 2:34
  • Rozdział Playing Tricks – Sekret nr 6 – Poppet 2:47
  • Rozdział Off Track – Sekret nr 16 – Magick and Ritual Book 3:51
  • Rozdział Another Way – Sekret nr 3 – Runestones 6:51
  • Rozdział Another Way – Sekret nr 8 – Protest Signs 7:17
  • Rozdział Another Way – Sekret nr 19 – Protest Posters 7:44
  • Rozdział Another Way – Sekret nr 12 – Newspaper Minister Arrested 9:43
  • Rozdział Another Way – Sekret nr 47 – No.1 Dad Keychain 9:56
  • Rozdział The Crossing – Sekret nr 9 – Marks on the Wall 12:11
  • Rozdział The Crossing – Sekret nr 27 – Commendation 12:42
  • Rozdział The Crossing – Sekret nr 15 – Hippie Artifacts 13:05
  • Rozdział The Crossing – Sekret nr 14 – Vandalized Statue 14:06
  • Rozdział The Crossing – Sekret nr 48 – Band Poster 14:46
  • Rozdział Lost – Sekret nr 26 – Tanya Clarke’s Grave 15:08 
  • Rozdział Lost – Sekret nr 17 – Sun Charm 16:12
  • Rozdział Lost – Sekret nr 33 – Stone Inscription 16:28
  • Rozdział Troubled History – Sekret nr 34 – Lambert Writ 16:59
  • Rozdział Troubled History – Sekret nr 35 – Mary’s Testimony 17:19
  • Rozdział Troubled History – Sekret nr 42 – Mary’s Witness Statement 17:42
  • Rozdział Troubled History – Sekret nr 44 – Courtroom Illustration 18:00
  • Rozdział Troubled History – Sekret nr 32 – Old Bible 18:59
  • Rozdział Pursued – Sekret nr 31 – Commencement Day Massacre 19:55
  • Rozdział Pursued – Sekret nr 4 – Tilly Johnson’s House 20:09
  • Rozdział Pursued – Sekret nr 1 – Execution Site 20:35  
  • Rozdział Surrounded – Sekret nr 11 – Church Photo 22:30
  • Rozdział Surrounded – Sekret nr 24 – Homily 22:52
  • Rozdział Surrounded – Sekret nr 21 – Little Hope Pastors 23:17
  • Rozdział Surrounded – Sekret nr 23 – Parish Newsletter 23:42
  • Rozdział Reflections – Sekret nr 41 – Marry’s Grave 24:25
  • Rozdział Ruined – Sekret nr 39 – Team Photo 25:05
  • Rozdział Ruined – Sekret nr 40 – Memorial Plaque 25:23
  • Rozdział Ruined – Sekret nr 28 – Disciplinary Letter 25:36
  • Rozdział Ruined – Sekret nr 46 – Family Photo 25:51
  • Rozdział Ruined – Sekret nr 43 – Judge Wyman’s Portrait 26:11
  • Rozdział Ruined – Sekret nr 22 – Judge Wyman’s Letter 26:48
  • Rozdział Ruined – Sekret nr 30 – Newspapper Factory Closes 27:00
  • Rozdział Ruined – Sekret nr 18 – Vince Photo 27:18
  • Rozdział Ruined – Sekret nr 36 – Newspapper Cause of Fire 27:41
  • Rozdział Heavy Burden – Sekret nr 7 – Old Car 27:56
  • Rozdział Heavy Burden – Sekret nr 20 – Newspapper Clipping 28:12
  • Rozdział Full Circle – Sekret nr 38 – Child’s Drawing 28:33
  • Rozdział Full Circle – Sekret nr 50 – Grandfather Clock 29:00
  • Rozdział Full Circle – Sekret nr 25 – Reverend Carson’s Letter 29:26
  • Rozdział Full Circle – Sekret nr 37 – Charred Book 30:15
  • Rozdział Full Circle – Sekret nr 49 – Wedding Photo 30:45
  • Rozdział Full Circle – Sekret nr 10 – Crude Doll 30:59
Ikona osiągnięcia: </span><span>So Much Death
10

So Much Death

Completed the prologue

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu prologu związanego z tajemniczym pożarem domu pewnej rodziny.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Coven of Witches
20

Coven of Witches

Finished Movie Night

Movie Night to specjalny tryb dla wielu graczy, dostępny w menu gry i umożliwiający kanapowe granie przy użyciu pojedynczego kontrolera. Wybieramy opcję – DON’T PLAY ALONE, a następnie MOVIE NIGHT. Rozpoczynając nową grę możemy wybrać od dwóch do pięciu graczy, gdzie każdy dostanie jakąś konkretną postać. Pucharek wpadnie po zakończeniu gry w tym trybie.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Our Own Demons
10

Our Own Demons

Defeated Taylor's demons

Pucharek dotyczący postaci Taylor. Wiąże się on z utrzymaniem jej przy życiu, więc siłą rzeczy ogarniemy to przy okazji wbijania srebro Salvation. Pokonanie demonów przyjdzie nam automatycznie, jeśli staramy się, by wszyscy przeżyli.

Ikona osiągnięcia: </span><span>On A Roll
10

On A Roll

Completed 5 combat events in succession

Wspomniane combat events to specjalne QTE, w którym musimy wycelować we wskazane na ekranie miejsce i wcisnąć . Pierwszy raz spotkamy się z tą mechaniką w barze, gdzie będziemy celować rzutkami do tarczy i już zaliczymy 3 na wymagane 5 trafień. By dostać pucharek po prostu musimy poprawnie ukończyć 5 trafień pod rząd. Zapewne wpadnie nam to mimowolnie przy okazji.

Pięć razy pod rząd skutecznie celujemy i pucharek jest nasz.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Forgiveness
20

Forgiveness

Saved Mary

Trofeum związane z konkretnym zakończeniem gry. By je zdobyć trzeba spełnić kilka specjalnych warunków. Powinniśmy je osiagnąć przy okazji naszego pierwszego przejścia – zgodnie z planem w „Krok po Kroku”.

Warunki zakończenia:

  • W rozdziale Troubled History musimy zaleźć Sekret nr 32 – Old Bible 18:59
  • Podczas rozmów z postaciami z przeszłości staramy się nie oskarżać Marry.
  • Podczas finałowej retrospekcji sądu nad Marry wybieramy kolejno opcje dialogowe:
    • ENRAGEDCarver is evil
    • INISTENTYou have to stop Carver
  • Trofeum wpadnie po napisach końcowych.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Rational Mind
10

Rational Mind

Rational was one of top two traits for John

Możliwe do przeoczenia

To chyba najbardziej skomplikowany pucharek, jeśli chodzi o cechy postaci. W zasadzie trzeba przechodzić pod niego większy kawałek gry, acz jest kilka kluczowych momentów warunkujących jego zdobycie. Poniżej prezentuje kroki niezbędne do wykonania tego pucharka. Może nam wpaść szybciej, ale pokazuje całą drogę w razie, jakby z jakiegoś powodu nie wpadł.

 

  • Jako John przez całą grę wybieramy wyłącznie odpowiedzi i wybory związane z rozumem.
  • W rozdziale Off Track jako Andrew musimy odnaleźć rewolwer i zabrać go ze sobą.
  • Pod koniec rozdziału The Crossing jako Andrew musimy uratować Angele przed potworem.
  • W rozdziale Lost Angela musi uciec przed ścigającym ją potworem.
  • W rozdziale Troubled History jako Andrew nie wchodźmy w ogóle w interakcję z lalką na wystawie.
  • W rozdziale Low Point, gdy Andrew mierzy z broni jako John, wybieramy opcję dialogową:
    • INSTRUCTIVEWait for a clear shot
  • W tym momencie powinien wpaść pucharek. Jeśli jednak nie, gramy dalej i nadal wybieramy opcje związane z rozumem oraz sprawiamy, by Daniel i Taylor zginęli przed dotarciem do domu w finale.
  • Wtedy w finalnej retrospekcji będzie Andrew i John. Przy zainterweniowaniu w procesie pucharek powinien wpaść.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Amiable Character
10

Amiable Character

Amiable was one of top two traits for Daniel

Możliwe do przeoczenia

Przy okazji wbijania tego pucharka zdobędziemy też srebro Solid As a Rock. Podobnie jak w przypadku Johna, tak i tutaj jest trochę zabawy z uzyskaniem wymaganej cechy.

 

  • W rozdziale No Escape jako Taylor w rozmowie z Danielem i Angelą wybieramy:
    • SCORNFULI’m not wasting my breath on you
  • Następnie podczas rozmowy z Danielem przed barem wybieramy:
    • PROBINGWhat did you talk about?
    • GLEEFULLet her imagine
  • W rozdziale Another Way po dodarciu do budynku szkoły jako Daniel wybieramy dialog:
    • REASSURINGDon’t stress it
  • Następnie podczas retrospekcji z Marry wybieramy:
    • OUTRAGEDLet go of her!
  • Kawałek dalej po dotarciu do budynku sklepu wybieramy drogę schodami z prawej strony i opcję dialogową:
    • ASSERTIVELet me go in first
  • Wewnątrz sklepu wybieramy kolejno opcje:
    • CURIOUSHow did you get here?
    • PLAYFULI’ve got rats for company
  • Podczas retrospekcji przed wyjściem ze sklepu musimy wybrać opcję CONFRONT, a następnie dialogi:
    • APPREHENSIVEWhat rumors?
    • COMPLIANTI saw a girl
    • COMPLIANTShe was with this priest
  • W rozdziale Lost, gdy przyjdzie nam grać Danielem wybieramy opcje dialogowe:
    • ASSERTIVEStick close to me
    • INTIMATEA little closer
  • W rozdziale Troubled History, gdy odnajdziemy Taylor wybieramy dialog:
    • PATHETICSorry, I tried to stay with you
Ikona osiągnięcia: </span><span>Compassionate Soul
10

Compassionate Soul

Compassionate was one of top two traits for Andrew

Możliwe do przeoczenia

W przypadku tej cechy nie ma z tym żadnych problemów i powinniśmy to ogarnąć podczas naszego pierwszego przejścia. Możliwości do okazania współczucia jest tu wiele. Wystarczy nie odgrywać buca i nam wpadnie.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Headstrong Heroine
10

Headstrong Heroine

Headstrong was one of top two traits for Taylor

Możliwe do przeoczenia

To trofeum najlepiej wbić podczas rozgrywki związanej z dokonywaniem wyłącznie wyborów z sercem. Podczas grania jako Taylor musimy być uparci i generalnie niezbyt mili. Nie zgadzamy się z nikim i zawsze stawiamy na swoim. Pucharek powinien wpaść jeszcze tuż przed pierwszym spotkaniem ze ścigającym bohaterkę potworem.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Deeper Understanding
10

Deeper Understanding

Understanding was one of top two traits for Angela

Możliwe do przeoczenia

To trofeum najlepiej wbić podczas rozgrywki związanej z dokonywaniem wyłącznie wyborów z rozumem. Nie powinniśmy mieć z tym większych problemów, ale pucharek wpadanie nam dopiero pod koniec gry. Prawdopodobnie otrzymamy go przy pierwszym naszym przejściu zgodnie z wytycznymi w „Krok po kroku”. Wystarczy wykazywać zrozumienie innym postaciom, a przy wyborach rozumu się ono trafia. Mi wpadło tuż przed wejściem do spalonego domu, gdy ponagliłem Johna, by nie zwlekał.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Instinctive Reaction
10

Instinctive Reaction

Chose all of the Heart decisions

Możliwe do przeoczenia

Znany już z poprzedniej odsłony cyklu pucharek związany z dokonywaniem wyborów tylko opartych o serce. Przez całą grę do końca musimy skupiać się na dokonywaniu odpowiednich decyzji. Co ciekawe musimy wybierać serce tylko, jeśli się pojawi taka możliwość. Jeśli do wyboru będziemy mieli wyłącznie opcje oparte na rozumie możemy wtedy wybrać dowolną z nich. W każdej chwili możemy sprawdzić, czy czegoś nie zepsuliśmy, pauzując grę. Jak widać na pierwszym screenie stosowna informacja powie nam, że wszystko jest dobrze. Dodatkowo każdy rozdział zostanie odpowiednio odznaczony jak to jest pokazane na drugim screenie.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Considered Opinion
10

Considered Opinion

Chose all of the Head decisions

Możliwe do przeoczenia

Znany już z poprzedniej odsłony cyklu pucharek związany z dokonywaniem wyborów tylko opartych o rozum. Warto wybrać to pod pierwsze przejście i zdobycie też trofeum srebro Salvation. Przez całą grę do końca musimy skupiać się na dokonywaniu odpowiednich decyzji. Co ciekawe musimy wybierać rozum tylko, jeśli się pojawi taka możliwość. Jeśli do wyboru będziemy mieli wyłącznie opcje oparte na sercu, możemy wtedy wybrać dowolną z nich. W każdej chwili możemy sprawdzić, czy czegoś nie zepsuliśmy, pauzując grę. Jak widać na pierwszym screenie stosowna informacja powie nam, że wszystko jest dobrze. Dodatkowo każdy rozdział zostanie odpowiednio odznaczony jak to jest pokazane na drugim screenie.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Unbroken
10

Unbroken

Saved Daniel

Możliwe do przeoczenia

Pucharek dotyczący postaci Daniela. Jego potwór się przewija i ściga bohatera, ale w zasadzie mamy dwa niebezpieczne momenty, gdzie można zginąć.

 

  • W rozdziale Low Point, gdy jako Andrew przyjdzie nam wybierać między ratowaniem Daniela a Taylor, ratujmy Daniela. Wykonajmy poprawnie QTE, a i tak jeszcze będziemy mogli uratować Taylor.
  • W rozdziale Ruined, gdy Daniel spadnie przez dziurę w podłodze, musimy poprawnie wykonać sekcję QTE oraz podczas dialogu wybrać:
    • REASSURINGGo!
Ikona osiągnięcia: </span><span>Free Spirit
10

Free Spirit

Saved Taylor

Możliwe do przeoczenia

Pucharek dotyczący postaci Taylor. Ten potwór ściga nas jeszcze przed wejściem do kościoła, ale tam nic nam nie zrobi. Dopiero w późniejszej części gry może być niebezpieczny.

 

  • W rozdziale Low Point, gdy jako Andrew przyjdzie nam wybierać między ratowaniem Daniela a Taylor, ratujmy Daniela. Wykonajmy poprawnie QTE, a i tak jeszcze będziemy mogli uratować Taylor. A i może się zdarzyć, ze uratuje ją ktoś inny.
  • Niedługo później Taylor zostanie ponownie napadnięta, gdy sobie usiądzie odpocząć. Musimy wtedy poprawnie wykonać sekwencję QTE oraz wybrać opcję dialogową:
    • HEROICGet out of here!
Ikona osiągnięcia: </span><span>We Are of Water
10

We Are of Water

Saved Angela

Możliwe do przeoczenia

Pucharek dotyczący postaci Angeli. Ta starsza studentka ma w zasadzie największego pecha, jeśli chodzi o starcia z potworami. Poniżej prezentuje warunki jej uratowania.

 

  • Pod koniec rozdziału The Crossing jako Andrew musimy uratować Angele przed potworem.
  • W rozdziale Lost Angela musi uciec przed ścigającym ją potworem.
  • W rozdziale Low Point jeśli Andrew ma rewolwer i mierzy z broni, to jako John musimy wybrać opcje:
    • CONTRARYPut the gun away
  • W rozdziale Heavy Burden, gdy zostaniemy zaatakowani przez potwory Angela musi wybrać opcje:
    • REASSURINGPlease hurry!
  • Następnie trzeba ukończyć pozytywnie sekcję QTE.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Strength From Within
10

Strength From Within

Saved Andrew

Możliwe do przeoczenia

Andrew to jest bardzo wyjątkowy bohater, bo w zadzie zginąć może tylko w przypadku najgorszego możliwego zakończenia. Nie musimy się więc tym przejmować, bo jeśli inni przeżyją to i on również.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Heavy Burden
10

Heavy Burden

Saved John

Możliwe do przeoczenia

Pucharek dotyczący postaci Johna. Profesor w zasadzie ma niebezpieczną sytuację dopiero pod sam koniec gry, przed spalonym domem. Dopiero tam może mu się przydarzyć wypadek.

 

  • W rozdziale Heavy Burden, gdy zostaniemy zaatakowani przez potwory musimy poprawnie wykonać sekcję QTE oraz uratować Angelę, jeśli pojawi się taka opcja.
  • Po dodarciu do domu, gdy John blokuje drzwi wybieramy opcję dialogową:
    • HEROICLeave me and go!
Ikona osiągnięcia: </span><span>Deathly Visions
50

Deathly Visions

Found all of the black framed Pictures

Pucharek związany ze znajdźkami. Czarnych obrazów do zebrania jest dokładnie sześć i pokazują one złą przyszłość, która może się urzeczywistnić. Trofeum wpadnie po zebraniu wszystkich czarnych obrazów. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek znajduje się w opisie zloto A Complete Picture.

Czarne obrazy:

  • Rozdział Playing Tricks – Czarny Obraz nr 1 – Familiars 2:08
  • Rozdział Confrontation – Czarny Obraz nr 3 – Human Sacrifice 3:21
  • Rozdział Another Way – Czarny Obraz nr 2 – Lika a Stone 6:25
  • Rozdział Troubled History – Czarny Obraz nr 4 – Dark Magic 18:18
  • Rozdział Pursued – Czarny Obraz nr 5 – Voodoo Doll 19:25
  • Rozdział Ruined – Czarny Obraz nr 6 – Pressed into Silence 24:41
Ikona osiągnięcia: </span><span>Glimmer of Hope
50

Glimmer of Hope

Found all of the white framed Pictures

Pucharek związany ze znajdźkami. Białych obrazów do zebrania jest dokładnie sześć i pokazują one pozytywną wizję możliwej przyszłości. Trofeum wpadnie po zebraniu wszystkich białych obrazów. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek znajduje się w opisie zloto A Complete Picture.

Białe obrazy:

  • Rozdział No Escape – Biały Obraz nr 1 – Deadly Omen 0:43
  • Rozdział Off Track – Biały Obraz nr 3 – Mercy 6:00
  • Rozdział Another Way – Biały Obraz nr 2 – Ritual Blade 8:00
  • Rozdział The Crossing – Biały Obraz nr 4 – Shackled 13:32
  • Rozdział Surrounded – Biały Obraz nr 5 – Exorcism 21:10
  • Rozdział Reflections – Biały Obraz nr 6 – Demon at the Door 24:00
Ikona osiągnięcia: </span><span>Full Circle
50

Full Circle

Completed the Solo Story

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie do otrzymaniu dowolnego zakończenia gry.

Ikona osiągnięcia: </span><span>No Escaping Fate
50

No Escaping Fate

Everyone died at the ruined house

Możliwe do przeoczenia

No tu jest trochę planowania. Przy okazji wpadnie nam pucharek zloto That Dream is Your Enemy. W tym wypadku jednak musimy doprowadzić do śmierci bohaterów dopiero pod sam koniec gry. Poniżej prezentuje listę wymagań, by tego dokonać.

 

  • W rozdziale Off Track jako Andrew musimy odnaleźć rewolwer i zabrać go ze sobą.
  • Pod koniec rozdziału The Crossing jako Andrew musimy uratować Angelę przed potworem.
  • W rozdziale Lost Angela musi uciec przed ścigającym ją potworem.
  • W rozdziale Surrounded musimy w kościele rozstać się z Vincem w pozytywnych stosunkach. Nie strzelajmy z broni do potwora. Otworzymy mu drzwi i powiedzmy, że potrzebujemy pomocy.
  • W rozdziale Low Point, gdy Andrew mierzy z broni jako John, wybieramy opcję dialogową:
    • CONTRARYPut the gun away
  • Później, gdy jako Andrew przyjdzie nam wybierać między ratowaniem Daniela a Taylor, ratujmy Daniela. Wykonajmy poprawnie QTE, a i tak jeszcze będziemy mogli uratować Taylor. A i może się zdarzyć, że uratuje ją ktoś inny.
  • Niedługo później Taylor zostanie ponownie napadnięta, gdy sobie usiądzie odpocząć. Musimy wtedy poprawnie wykonać sekwencję QTE oraz wybrać opcję dialogową:
    • FEARFULHelp me!
  • W rozdziale Ruined, gdy Daniel spadnie przez dziurę w podłodze, musimy poprawnie wykonać sekcję QTE oraz podczas dialogu wybrać:
    • RECKLESSI need to get out of here!
  • W rozdziale Heavy Burden, gdy zostaniemy zaatakowani przez potwory Angela musi wybrać opcje:
    • RESENTFULI’m not waiting for you
  • Następnie staramy poprawnie wykonać QTE, ale jako John możemy nie ratować Angeli.
  • Po dodarciu do domu, gdy John blokuje drzwi, wybieramy opcję dialogową:
    • FEARFULHelp me!
  • W finale gry podczas retrospekcji musimy całkowicie zrzucić winę na Marry, wybierając:
    • TROUBLEDThere’s something wrong in this town
    • CALLOUSThe kid has to pay
  • W późniejszej scence wszyscy zostaną dopadnięci przez potwory, a w finalnej scence zginie i Andrew. Po napisach dostaniemy trofeum.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Salvation
50

Salvation

Everyone was saved

Możliwe do przeoczenia

Przeciwieństwo powyższego pucharka. Tym razem musimy ukończyć grę tak, by nikt nam nie zginął. Poniżej prezentuje listę wymagań, by tego dokonać.

 

  • Pod koniec rozdziału The Crossing jako Andrew musimy uratować Angelę przed potworem.
  • W rozdziale Lost Angela musi uciec przed ścigającym ją potworem.
  • W rozdziale Troubled History musimy zaleźć Sekret nr 32 – Old Bible 18:59
  • W rozdziale Surrounded musimy w kościele rozstać się z Vincem w pozytywnych stosunkach. Nie strzelajmy z broni do potwora. Otworzymy mu drzwi i powiedzmy, że potrzebujemy pomocy.
  • W rozdziale Low Point, gdy Andrew posiada rewolwer i mierzy z broni jako John, wybieramy opcję dialogową:
    • CONTRARYPut the gun away
  • Później, gdy jako Andrew przyjdzie nam wybierać między ratowaniem Daniela a Taylor, ratujmy Daniela. Wykonajmy poprawnie QTE, a i tak jeszcze będziemy mogli uratować Taylor. A i może się zdarzyć, ze uratuje ją ktoś inny.
  • Niedługo później Taylor zostanie ponownie napadnięta, gdy sobie usiądzie odpocząć. Musimy wtedy poprawnie wykonać sekwencję QTE oraz wybrać opcję dialogową:
    • HEROICGet out of here!
  • W rozdziale Ruined, gdy Daniel spadnie przez dziurę w podłodze musimy poprawnie wykonać sekcję QTE oraz podczas dialogu wybrać:
    • REASSURINGGo!
  • W rozdziale Heavy Burden, gdy zostaniemy zaatakowani przez potwory, Angela musi wybrać opcje:
    • REASSURINGPlease hurry!
  • Następnie staramy poprawnie wykonać QTE dla Johna i Angeli, a w razie czego ratować dana postać.
  • Po dodarciu do domu, gdy John blokuje drzwi wybieramy opcję dialogową:
    • HEROICLeave me and go!
  • W finale gry podczas retrospekcji musimy uratować Marry wybierając:
    • ENRAGEDCarver is evil
    • INISTENTYou have to stop Carver
  • Po napisach dostaniemy trofeum.
Ikona osiągnięcia: </span><span>The Odd Couple
50

The Odd Couple

Maximized Angela and John's Relationship

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane z relacjami między Angelą a Johnem. Tu jest dość długi kawał gry do przejścia i wymaga różnych decyzji. Zarówno z sercem, jak i z rozumem, więc pewnie zostanie nam to do wbicia później. Poniżej prezentuje całą drogę do zdobycia tego pucharka.

 

  • W rozdziale Confrontation, gdy docieramy do mostu i John decyduje wejść w mgłę, jako Angela wybieramy opcje dialogowe:
    • WORRIEDBe careful
    • APPROVINGHe’s doing the right thing
  • Następnie podczas rozdzielenia się jako Angela wybieramy:
    • APPROVING – I’m with Andrew
  • W rozdziale The Crossing, gdy przechodzimy przez most jako John, wybieramy opcje dialogowe:
    • SELF-ASSUREDHappy to lead the way
    • NERVOUSWe’ll get you over…
  • Po retrospekcji na moście, gdy Angela spyta co widzieliśmy, jako John wybierzmy po prostu opcję:
    • SAY NOTHING
  • Pod koniec rozdziału jako Andrew musimy uratować Angelę przed potworem.
  • W rozdziale Lost Angela musi uciec przed ścigającym ją potworem.
  • W rozdziale Troubled History jako Daniel nie podnośmy noża.
  • W rozdziale Low Point jeśli Andrew ma rewolwer i mierzy z broni, to jako John musimy wybrać opcje:
    • CONTRARYPut the gun away
  • Później, gdy jako Andrew przyjdzie nam wybierać między ratowaniem Daniela a Taylor, ratujmy Daniela. Zepsujmy całe QTE jakie się tam pojawi. Jeśli Taylor jakoś przeżyje uratowana przez inną postać, postarajmy się, by zginęła później, gdy ponownie zostanie zaatakowana przez swojego potwora.
  • W rozdziale Reflections podczas retrospekcji jako Andrew wybierzmy opcje:
    • ENCOURAGINGSpeak out against the girl
  • W rozdziale Ruinedgdy będziemy grali jako John, wybieramy opcje dialogowe:
    • THOUGHTFULWe must rat out the girl
    • SPITEFULI want to test it on Mary
  • W rozdziale Heavy Burden, gdy zostaniemy zaatakowani przez potwory, Angela musi wybrać opcje:
    • REASSURINGPlease hurry!
  • Następnie kończymy pozytywnie dwie QTE jako John.
  • Gdy gra przełączy nas na Angele także pozytywnie kończymy jej dwie QTE.
  • Po ponownym objęciu kontroli nad Johnem musimy zepsuć jego QTE sprawiając, że straci swój młot.
  • Znowu sterując Angelą poprawnie wykonujemy QTE podając Johnowi jego broń.
  • W tym momencie powinno wpaść nam trofeum.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Solid As a Rock
50

Solid As a Rock

Maximized Daniel and Taylor's Relationship

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane z relacjami między Danielem a Taylor. Z tym w zasadzie nie ma większych problemów, bo okazji do poprawienia relacji jest więcej niż potrzeba. A i tak zdobędziemy ten pucharek przy wbijaniu braz Amiable Character, zgodnie z zamieszczoną tam instrukcją.

Ikona osiągnięcia: </span><span>All Together Now
50

All Together Now

Andrew has a good relationship with all characters

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek najpewniej zdobędziemy przy pierwszym przejściu związanym z decyzjami rozumu. Nie powinno być z tym żadnych problemów. Wystarczy nie być bucem i pucharek wpadnie na nasze konto.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Secrets Too Dark
100

Secrets Too Dark

Found all family secrets

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze mamy dwa rodzaje sekretów: związane z czarownicami oraz związane z rodziną. Po 25 znajdziek na każdy rodzaj. By zdobyć ten pucharek musimy znaleźć wszystkie 25 sekretów dotyczących rodziny. Listę zebranych znajdziek możemy w każdej chwili sprawdzać wciskając  i przełączając na odpowiednią zakładkę oraz wybierając COLLECTABLES w menu głównym gry. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek znajduje się w opisie zloto A Complete Picture.

Ikona osiągnięcia: </span><span>A Complete Picture
100

A Complete Picture

Found all Pictures

Pucharek związany ze znajdźkami. W grze mamy dostępnych 6 czarnych obrazów, 6 białych obrazów oraz 1 złoty obraz. Trofeum wpadnie po znalezieniu ich wszystkich. Poniżej znajduje się materiał wideo z lokalizacją znajdziek dostępnych w grze.

Ikona osiągnięcia: </span><span>That Dream is Your Enemy
100

That Dream is Your Enemy

No-one survived

Pucharek związany z uśmierceniem wszystkich postaci. Wpadnie nam automatycznie podczas zdobywania innego trofeum – srebro No Escaping Fate.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Fate Worse Than Death
100

Fate Worse Than Death

Andrew was saved from himself

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane z konkretnym zakończeniem gry. Tak krótko mówiąc chodzi o to, aby przeżył wyłącznie Andrew i ocalił Marry w finalnej retrospekcji. Poniżej prezentuje całą drogę do zdobycia tego pucharka.

 

  • W rozdziale Off Track jako Andrew musimy odnaleźć rewolwer i zabrać go ze sobą.
  • Pod koniec rozdziału The Crossing jako Andrew musimy uratować Angelę przed potworem.
  • W rozdziale Lost Angela musi uciec przed ścigającym ją potworem.
  • W rozdziale Troubled History musimy zaleźć Sekret nr 32 – Old Bible 18:59
  • W rozdziale Surrounded musimy w kościele rozstać się z Vincem w pozytywnych stosunkach. Nie strzelajmy z broni do potwora. Otworzymy mu drzwi i powiedzmy, że potrzebujemy pomocy.
  • W rozdziale Low Point, gdy Andrew mierzy z broni, jako John wybieramy opcję dialogową:
    • CONTRARYPut the gun away
  • Później, gdy jako Andrew przyjdzie nam wybierać między ratowaniem Daniela a Taylor, ratujmy Daniela. Wykonajmy poprawnie QTE, a i tak jeszcze będziemy mogli uratować Taylor. A i może się zdarzyć, ze uratuje ją ktoś inny.
  • Niedługo później Taylor zostanie ponownie napadnięta, gdy sobie usiądzie odpocząć. Musimy wtedy poprawnie wykonać sekwencję QTE oraz wybrać opcję dialogową:
    • FEARFULHelp me!
  • W rozdziale Ruined, gdy Daniel spadnie przez dziurę w podłodze, musimy poprawnie wykonać sekcję QTE oraz podczas dialogu wybrać:
    • RECKLESSI need to get out of here!
  • W rozdziale Heavy Burden, gdy zostaniemy zaatakowani przez potwory, Angela musi wybrać opcje:
    • RESENTFULI’m not waiting for you
  • Następnie staramy poprawnie wykonać QTE, ale jako John możemy nie ratować Angeli.
  • Po dodarciu do domu, gdy John blokuje drzwi, wybieramy opcję dialogową:
    • FEARFULHelp me!
  • W finale gry podczas retrospekcji musimy całkowicie zrzucić winę na Marry wybierając:
    • ENRAGEDCarver is evil
    • INISTENTYou have to stop Carver
  • W późniejszej scence wszyscy zostaną dopadnięci przez potwory, ale Andrew przeżyje i zostanie uratowany przez Marry. Pucharek wpadnie po napisach końcowych.