The Dark Pictures Anthology: Little Hope to druga odsłona cyklu opowieści w klimatach horroru. Tym razem o tematyce tajemniczego opuszczonego miasteczka i wiedźm. Platyna nie stanowi wielkiego problemu i w paru przejściach spokojnie się z nią uporamy.
Krok po kroku:
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że aby najlepiej doświadczyć tytułu warto ogarnąć sobie pierwsze przejście bez sprawdzania trofeów. Jeśli jednak zależy Wam po prostu na optymalnym zdobyciu pucharków – zapraszam do zapoznania się z poniższą mapą przejścia.
WAŻNE! Gdy po pojedynczym przejściu gry chcemy zacząć grę od konkretnego rozdziału, wybierajmy opcję zapisu na nowym slocie – NEW SLOT. Nie wybierajmy opcji OVERRIDE, gdyż wtedy nadpiszemy nasz zapis całkowicie stracimy dostęp do późniejszych rozdziałów, o ile znowu ich nie ukończymy.
KROK I – Tylko wybory rozumu, wszystkie znajdźki, najlepsze zakończenie
Warto sobie w tym przejściu połączyć wybieranie opcji związanych z rozumem, zebranie wszystkich znajdziek i sprawienie, by wszyscy przeżyli całą grę. W przypadku znajdziek nie musimy się martwić, jak coś pojedynczego pominiemy. Można to spokojnie potem zebrać przez wybór rozdziału.
- Podczas dialogów i interakcji dokonujemy wyborów zawsze zgodnie z Considered Opinion.Możemy wybrać opcję związane z sercem tylko w tedy, gdy nie ma w ogóle do wyboru opcji związanej z rozumem. Warto to wiedzieć, bo by uratować wszystkich – czasem trzeba użyć opcji z sercem.
- Zbieramy wszystkie znajdźki zgodnie z materiałem wideo zamieszczonym w opisie A Complete Picture.
- Dążymy do zakończenia związanego z ocaleniem wszystkich do Salvation.
Przy okazji warto tu zgarnąć:
- Compassionate Soul
- Deeper Understanding
KROK II – Pozostałe dwa zakończenia gry
Jeśli w poprzednim kroku osiągnęliśmy najlepsze dostępne zakończenie, to możemy teraz względnie szybko ogarnąć zakończenia pod poniższe trofea, rozpoczynając grę od konkretnych rozdziałów. Zaznaczę, że w przypadku tego drugiego zakończenia jest konieczne, by Andrew znalazł i posiadał rewolwer pod koniec gry, ale powinniśmy go mieć jeśli zbieraliśmy znajdźki zgodnie z zamieszczonym w poradniku materiałem.
- No Escaping Fate
- Fate Worse Than Death
KROK III – Tryb Movie Night i wybory serca
Teraz możemy odpalić ten tryb wieloosobowy, ale nie potrzebujemy do tego innych graczy. Po prostu za pomocą jednego pada mogą tu grać dwie osoby. Ale równie dobrze może się tym zająć jedna. Przy okazji podobnie jak wcześniej z rozumem, teraz wybieramy opcje serca za każdym razem, gdy jest to możliwe.
Przy okazji warto tu zgarnąć:
- Headstrong Heroine
KROK IV – Relacje między bohaterami
Z uwagi na wcześniejszą konieczność wyboru opcji serca/rozumu trudno było zadbać o odpowiednie relacje między bohaterami. Szczególnie Angela oraz John mają dość długą drogę ku trofeum z nimi związanymi. Polecam tutaj jednocześnie wykonać poniższe pucharki, o ile ich nie zdobyliśmy wcześniej:
- Amiable Character
- The Odd Couple
- Solid As a Rock
KROK V – Pozostałe trofea
No i jeśli coś nam jeszcze zostało to teraz możemy dokończyć sprawę. Mi na sam koniec przed platyną zostało tylko trofeum Rational Mind. Wszystkie pucharki, które nam jeszcze nie wpadły w zasadzie nie powinny wymagać powtarzania większych etapów gry i korzystając z zapisów z wcześniejszych przejść, możemy je teraz ogarnąć.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
There Is Hope
Collect all Trophies
Platynowe trofeum. Gratulacje!
Dirty Little Secrets
Found all witchcraft secrets
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze mamy dwa rodzaje sekretów: związane z czarownicami oraz związane z rodziną. Po 25 znajdziek na każdy rodzaj. By zdobyć ten pucharek musimy znaleźć wszystkie 25 sekretów dotyczących czarownic. Listę zebranych znajdziek możemy w każdej chwili sprawdzać, wciskając i przełączając na odpowiednią zakładkę oraz wybierając COLLECTABLES w menu głównym gry. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek znajduje się w opisie A Complete Picture.
Lista wszystkich sekretów:
- Rozdział Reunion – Sekret nr 5 – History of Paganism Book 0:06
- Rozdział Vince – Sekret nr 13 – Occult Flyer 1:13
- Rozdział Vince – Sekret nr 29 – Newspaper Town Closes 1:31
- Rozdział Vince – Sekret nr 45 – War Photo 1:49
- Rozdział Playing Tricks – Sekret nr 2 – Visitor’s Map 2:34
- Rozdział Playing Tricks – Sekret nr 6 – Poppet 2:47
- Rozdział Off Track – Sekret nr 16 – Magick and Ritual Book 3:51
- Rozdział Another Way – Sekret nr 3 – Runestones 6:51
- Rozdział Another Way – Sekret nr 8 – Protest Signs 7:17
- Rozdział Another Way – Sekret nr 19 – Protest Posters 7:44
- Rozdział Another Way – Sekret nr 12 – Newspaper Minister Arrested 9:43
- Rozdział Another Way – Sekret nr 47 – No.1 Dad Keychain 9:56
- Rozdział The Crossing – Sekret nr 9 – Marks on the Wall 12:11
- Rozdział The Crossing – Sekret nr 27 – Commendation 12:42
- Rozdział The Crossing – Sekret nr 15 – Hippie Artifacts 13:05
- Rozdział The Crossing – Sekret nr 14 – Vandalized Statue 14:06
- Rozdział The Crossing – Sekret nr 48 – Band Poster 14:46
- Rozdział Lost – Sekret nr 26 – Tanya Clarke’s Grave 15:08
- Rozdział Lost – Sekret nr 17 – Sun Charm 16:12
- Rozdział Lost – Sekret nr 33 – Stone Inscription 16:28
- Rozdział Troubled History – Sekret nr 34 – Lambert Writ 16:59
- Rozdział Troubled History – Sekret nr 35 – Mary’s Testimony 17:19
- Rozdział Troubled History – Sekret nr 42 – Mary’s Witness Statement 17:42
- Rozdział Troubled History – Sekret nr 44 – Courtroom Illustration 18:00
- Rozdział Troubled History – Sekret nr 32 – Old Bible 18:59
- Rozdział Pursued – Sekret nr 31 – Commencement Day Massacre 19:55
- Rozdział Pursued – Sekret nr 4 – Tilly Johnson’s House 20:09
- Rozdział Pursued – Sekret nr 1 – Execution Site 20:35
- Rozdział Surrounded – Sekret nr 11 – Church Photo 22:30
- Rozdział Surrounded – Sekret nr 24 – Homily 22:52
- Rozdział Surrounded – Sekret nr 21 – Little Hope Pastors 23:17
- Rozdział Surrounded – Sekret nr 23 – Parish Newsletter 23:42
- Rozdział Reflections – Sekret nr 41 – Marry’s Grave 24:25
- Rozdział Ruined – Sekret nr 39 – Team Photo 25:05
- Rozdział Ruined – Sekret nr 40 – Memorial Plaque 25:23
- Rozdział Ruined – Sekret nr 28 – Disciplinary Letter 25:36
- Rozdział Ruined – Sekret nr 46 – Family Photo 25:51
- Rozdział Ruined – Sekret nr 43 – Judge Wyman’s Portrait 26:11
- Rozdział Ruined – Sekret nr 22 – Judge Wyman’s Letter 26:48
- Rozdział Ruined – Sekret nr 30 – Newspapper Factory Closes 27:00
- Rozdział Ruined – Sekret nr 18 – Vince Photo 27:18
- Rozdział Ruined – Sekret nr 36 – Newspapper Cause of Fire 27:41
- Rozdział Heavy Burden – Sekret nr 7 – Old Car 27:56
- Rozdział Heavy Burden – Sekret nr 20 – Newspapper Clipping 28:12
- Rozdział Full Circle – Sekret nr 38 – Child’s Drawing 28:33
- Rozdział Full Circle – Sekret nr 50 – Grandfather Clock 29:00
- Rozdział Full Circle – Sekret nr 25 – Reverend Carson’s Letter 29:26
- Rozdział Full Circle – Sekret nr 37 – Charred Book 30:15
- Rozdział Full Circle – Sekret nr 49 – Wedding Photo 30:45
- Rozdział Full Circle – Sekret nr 10 – Crude Doll 30:59
So Much Death
Completed the prologue
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu prologu związanego z tajemniczym pożarem domu pewnej rodziny.
Coven of Witches
Finished Movie Night
Movie Night to specjalny tryb dla wielu graczy, dostępny w menu gry i umożliwiający kanapowe granie przy użyciu pojedynczego kontrolera. Wybieramy opcję – DON’T PLAY ALONE, a następnie MOVIE NIGHT. Rozpoczynając nową grę możemy wybrać od dwóch do pięciu graczy, gdzie każdy dostanie jakąś konkretną postać. Pucharek wpadnie po zakończeniu gry w tym trybie.
Our Own Demons
Defeated Taylor's demons
Pucharek dotyczący postaci Taylor. Wiąże się on z utrzymaniem jej przy życiu, więc siłą rzeczy ogarniemy to przy okazji wbijania Salvation. Pokonanie demonów przyjdzie nam automatycznie, jeśli staramy się, by wszyscy przeżyli.
On A Roll
Completed 5 combat events in succession
Wspomniane combat events to specjalne QTE, w którym musimy wycelować we wskazane na ekranie miejsce i wcisnąć . Pierwszy raz spotkamy się z tą mechaniką w barze, gdzie będziemy celować rzutkami do tarczy i już zaliczymy 3 na wymagane 5 trafień. By dostać pucharek po prostu musimy poprawnie ukończyć 5 trafień pod rząd. Zapewne wpadnie nam to mimowolnie przy okazji.
Forgiveness
Saved Mary
Trofeum związane z konkretnym zakończeniem gry. By je zdobyć trzeba spełnić kilka specjalnych warunków. Powinniśmy je osiagnąć przy okazji naszego pierwszego przejścia – zgodnie z planem w „Krok po Kroku”.
Warunki zakończenia:
- W rozdziale Troubled History musimy zaleźć Sekret nr 32 – Old Bible 18:59
- Podczas rozmów z postaciami z przeszłości staramy się nie oskarżać Marry.
- Podczas finałowej retrospekcji sądu nad Marry wybieramy kolejno opcje dialogowe:
- ENRAGED – Carver is evil
- INISTENT – You have to stop Carver
- Trofeum wpadnie po napisach końcowych.
Rational Mind
Rational was one of top two traits for John
To chyba najbardziej skomplikowany pucharek, jeśli chodzi o cechy postaci. W zasadzie trzeba przechodzić pod niego większy kawałek gry, acz jest kilka kluczowych momentów warunkujących jego zdobycie. Poniżej prezentuje kroki niezbędne do wykonania tego pucharka. Może nam wpaść szybciej, ale pokazuje całą drogę w razie, jakby z jakiegoś powodu nie wpadł.
- Jako John przez całą grę wybieramy wyłącznie odpowiedzi i wybory związane z rozumem.
- W rozdziale Off Track jako Andrew musimy odnaleźć rewolwer i zabrać go ze sobą.
- Pod koniec rozdziału The Crossing jako Andrew musimy uratować Angele przed potworem.
- W rozdziale Lost Angela musi uciec przed ścigającym ją potworem.
- W rozdziale Troubled History jako Andrew nie wchodźmy w ogóle w interakcję z lalką na wystawie.
- W rozdziale Low Point, gdy Andrew mierzy z broni jako John, wybieramy opcję dialogową:
- INSTRUCTIVE – Wait for a clear shot
- W tym momencie powinien wpaść pucharek. Jeśli jednak nie, gramy dalej i nadal wybieramy opcje związane z rozumem oraz sprawiamy, by Daniel i Taylor zginęli przed dotarciem do domu w finale.
- Wtedy w finalnej retrospekcji będzie Andrew i John. Przy zainterweniowaniu w procesie pucharek powinien wpaść.
Amiable Character
Amiable was one of top two traits for Daniel
Przy okazji wbijania tego pucharka zdobędziemy też Solid As a Rock. Podobnie jak w przypadku Johna, tak i tutaj jest trochę zabawy z uzyskaniem wymaganej cechy.
- W rozdziale No Escape jako Taylor w rozmowie z Danielem i Angelą wybieramy:
- SCORNFUL – I’m not wasting my breath on you
- Następnie podczas rozmowy z Danielem przed barem wybieramy:
- PROBING – What did you talk about?
- GLEEFUL – Let her imagine
- W rozdziale Another Way po dodarciu do budynku szkoły jako Daniel wybieramy dialog:
- REASSURING – Don’t stress it
- Następnie podczas retrospekcji z Marry wybieramy:
- OUTRAGED – Let go of her!
- Kawałek dalej po dotarciu do budynku sklepu wybieramy drogę schodami z prawej strony i opcję dialogową:
- ASSERTIVE – Let me go in first
- Wewnątrz sklepu wybieramy kolejno opcje:
- CURIOUS – How did you get here?
- PLAYFUL – I’ve got rats for company
- Podczas retrospekcji przed wyjściem ze sklepu musimy wybrać opcję CONFRONT, a następnie dialogi:
- APPREHENSIVE – What rumors?
- COMPLIANT – I saw a girl
- COMPLIANT – She was with this priest
- W rozdziale Lost, gdy przyjdzie nam grać Danielem wybieramy opcje dialogowe:
- ASSERTIVE – Stick close to me
- INTIMATE – A little closer
- W rozdziale Troubled History, gdy odnajdziemy Taylor wybieramy dialog:
- PATHETIC – Sorry, I tried to stay with you
Compassionate Soul
Compassionate was one of top two traits for Andrew
W przypadku tej cechy nie ma z tym żadnych problemów i powinniśmy to ogarnąć podczas naszego pierwszego przejścia. Możliwości do okazania współczucia jest tu wiele. Wystarczy nie odgrywać buca i nam wpadnie.
Headstrong Heroine
Headstrong was one of top two traits for Taylor
To trofeum najlepiej wbić podczas rozgrywki związanej z dokonywaniem wyłącznie wyborów z sercem. Podczas grania jako Taylor musimy być uparci i generalnie niezbyt mili. Nie zgadzamy się z nikim i zawsze stawiamy na swoim. Pucharek powinien wpaść jeszcze tuż przed pierwszym spotkaniem ze ścigającym bohaterkę potworem.
Deeper Understanding
Understanding was one of top two traits for Angela
To trofeum najlepiej wbić podczas rozgrywki związanej z dokonywaniem wyłącznie wyborów z rozumem. Nie powinniśmy mieć z tym większych problemów, ale pucharek wpadanie nam dopiero pod koniec gry. Prawdopodobnie otrzymamy go przy pierwszym naszym przejściu zgodnie z wytycznymi w „Krok po kroku”. Wystarczy wykazywać zrozumienie innym postaciom, a przy wyborach rozumu się ono trafia. Mi wpadło tuż przed wejściem do spalonego domu, gdy ponagliłem Johna, by nie zwlekał.
Instinctive Reaction
Chose all of the Heart decisions
Znany już z poprzedniej odsłony cyklu pucharek związany z dokonywaniem wyborów tylko opartych o serce. Przez całą grę do końca musimy skupiać się na dokonywaniu odpowiednich decyzji. Co ciekawe musimy wybierać serce tylko, jeśli się pojawi taka możliwość. Jeśli do wyboru będziemy mieli wyłącznie opcje oparte na rozumie możemy wtedy wybrać dowolną z nich. W każdej chwili możemy sprawdzić, czy czegoś nie zepsuliśmy, pauzując grę. Jak widać na pierwszym screenie stosowna informacja powie nam, że wszystko jest dobrze. Dodatkowo każdy rozdział zostanie odpowiednio odznaczony jak to jest pokazane na drugim screenie.
Considered Opinion
Chose all of the Head decisions
Znany już z poprzedniej odsłony cyklu pucharek związany z dokonywaniem wyborów tylko opartych o rozum. Warto wybrać to pod pierwsze przejście i zdobycie też trofeum Salvation. Przez całą grę do końca musimy skupiać się na dokonywaniu odpowiednich decyzji. Co ciekawe musimy wybierać rozum tylko, jeśli się pojawi taka możliwość. Jeśli do wyboru będziemy mieli wyłącznie opcje oparte na sercu, możemy wtedy wybrać dowolną z nich. W każdej chwili możemy sprawdzić, czy czegoś nie zepsuliśmy, pauzując grę. Jak widać na pierwszym screenie stosowna informacja powie nam, że wszystko jest dobrze. Dodatkowo każdy rozdział zostanie odpowiednio odznaczony jak to jest pokazane na drugim screenie.
Unbroken
Saved Daniel
Pucharek dotyczący postaci Daniela. Jego potwór się przewija i ściga bohatera, ale w zasadzie mamy dwa niebezpieczne momenty, gdzie można zginąć.
- W rozdziale Low Point, gdy jako Andrew przyjdzie nam wybierać między ratowaniem Daniela a Taylor, ratujmy Daniela. Wykonajmy poprawnie QTE, a i tak jeszcze będziemy mogli uratować Taylor.
- W rozdziale Ruined, gdy Daniel spadnie przez dziurę w podłodze, musimy poprawnie wykonać sekcję QTE oraz podczas dialogu wybrać:
- REASSURING – Go!
Free Spirit
Saved Taylor
Pucharek dotyczący postaci Taylor. Ten potwór ściga nas jeszcze przed wejściem do kościoła, ale tam nic nam nie zrobi. Dopiero w późniejszej części gry może być niebezpieczny.
- W rozdziale Low Point, gdy jako Andrew przyjdzie nam wybierać między ratowaniem Daniela a Taylor, ratujmy Daniela. Wykonajmy poprawnie QTE, a i tak jeszcze będziemy mogli uratować Taylor. A i może się zdarzyć, ze uratuje ją ktoś inny.
- Niedługo później Taylor zostanie ponownie napadnięta, gdy sobie usiądzie odpocząć. Musimy wtedy poprawnie wykonać sekwencję QTE oraz wybrać opcję dialogową:
- HEROIC – Get out of here!
We Are of Water
Saved Angela
Pucharek dotyczący postaci Angeli. Ta starsza studentka ma w zasadzie największego pecha, jeśli chodzi o starcia z potworami. Poniżej prezentuje warunki jej uratowania.
- Pod koniec rozdziału The Crossing jako Andrew musimy uratować Angele przed potworem.
- W rozdziale Lost Angela musi uciec przed ścigającym ją potworem.
- W rozdziale Low Point jeśli Andrew ma rewolwer i mierzy z broni, to jako John musimy wybrać opcje:
- CONTRARY – Put the gun away
- W rozdziale Heavy Burden, gdy zostaniemy zaatakowani przez potwory Angela musi wybrać opcje:
- REASSURING – Please hurry!
- Następnie trzeba ukończyć pozytywnie sekcję QTE.
Strength From Within
Saved Andrew
Andrew to jest bardzo wyjątkowy bohater, bo w zadzie zginąć może tylko w przypadku najgorszego możliwego zakończenia. Nie musimy się więc tym przejmować, bo jeśli inni przeżyją to i on również.
Heavy Burden
Saved John
Pucharek dotyczący postaci Johna. Profesor w zasadzie ma niebezpieczną sytuację dopiero pod sam koniec gry, przed spalonym domem. Dopiero tam może mu się przydarzyć wypadek.
- W rozdziale Heavy Burden, gdy zostaniemy zaatakowani przez potwory musimy poprawnie wykonać sekcję QTE oraz uratować Angelę, jeśli pojawi się taka opcja.
- Po dodarciu do domu, gdy John blokuje drzwi wybieramy opcję dialogową:
- HEROIC – Leave me and go!
Deathly Visions
Found all of the black framed Pictures
Pucharek związany ze znajdźkami. Czarnych obrazów do zebrania jest dokładnie sześć i pokazują one złą przyszłość, która może się urzeczywistnić. Trofeum wpadnie po zebraniu wszystkich czarnych obrazów. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek znajduje się w opisie A Complete Picture.
Czarne obrazy:
- Rozdział Playing Tricks – Czarny Obraz nr 1 – Familiars 2:08
- Rozdział Confrontation – Czarny Obraz nr 3 – Human Sacrifice 3:21
- Rozdział Another Way – Czarny Obraz nr 2 – Lika a Stone 6:25
- Rozdział Troubled History – Czarny Obraz nr 4 – Dark Magic 18:18
- Rozdział Pursued – Czarny Obraz nr 5 – Voodoo Doll 19:25
- Rozdział Ruined – Czarny Obraz nr 6 – Pressed into Silence 24:41
Glimmer of Hope
Found all of the white framed Pictures
Pucharek związany ze znajdźkami. Białych obrazów do zebrania jest dokładnie sześć i pokazują one pozytywną wizję możliwej przyszłości. Trofeum wpadnie po zebraniu wszystkich białych obrazów. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek znajduje się w opisie A Complete Picture.
Białe obrazy:
- Rozdział No Escape – Biały Obraz nr 1 – Deadly Omen 0:43
- Rozdział Off Track – Biały Obraz nr 3 – Mercy 6:00
- Rozdział Another Way – Biały Obraz nr 2 – Ritual Blade 8:00
- Rozdział The Crossing – Biały Obraz nr 4 – Shackled 13:32
- Rozdział Surrounded – Biały Obraz nr 5 – Exorcism 21:10
- Rozdział Reflections – Biały Obraz nr 6 – Demon at the Door 24:00
Full Circle
Completed the Solo Story
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie do otrzymaniu dowolnego zakończenia gry.
No Escaping Fate
Everyone died at the ruined house
No tu jest trochę planowania. Przy okazji wpadnie nam pucharek That Dream is Your Enemy. W tym wypadku jednak musimy doprowadzić do śmierci bohaterów dopiero pod sam koniec gry. Poniżej prezentuje listę wymagań, by tego dokonać.
- W rozdziale Off Track jako Andrew musimy odnaleźć rewolwer i zabrać go ze sobą.
- Pod koniec rozdziału The Crossing jako Andrew musimy uratować Angelę przed potworem.
- W rozdziale Lost Angela musi uciec przed ścigającym ją potworem.
- W rozdziale Surrounded musimy w kościele rozstać się z Vincem w pozytywnych stosunkach. Nie strzelajmy z broni do potwora. Otworzymy mu drzwi i powiedzmy, że potrzebujemy pomocy.
- W rozdziale Low Point, gdy Andrew mierzy z broni jako John, wybieramy opcję dialogową:
- CONTRARY – Put the gun away
- Później, gdy jako Andrew przyjdzie nam wybierać między ratowaniem Daniela a Taylor, ratujmy Daniela. Wykonajmy poprawnie QTE, a i tak jeszcze będziemy mogli uratować Taylor. A i może się zdarzyć, że uratuje ją ktoś inny.
- Niedługo później Taylor zostanie ponownie napadnięta, gdy sobie usiądzie odpocząć. Musimy wtedy poprawnie wykonać sekwencję QTE oraz wybrać opcję dialogową:
- FEARFUL – Help me!
- W rozdziale Ruined, gdy Daniel spadnie przez dziurę w podłodze, musimy poprawnie wykonać sekcję QTE oraz podczas dialogu wybrać:
- RECKLESS – I need to get out of here!
- W rozdziale Heavy Burden, gdy zostaniemy zaatakowani przez potwory Angela musi wybrać opcje:
- RESENTFUL – I’m not waiting for you
- Następnie staramy poprawnie wykonać QTE, ale jako John możemy nie ratować Angeli.
- Po dodarciu do domu, gdy John blokuje drzwi, wybieramy opcję dialogową:
- FEARFUL – Help me!
- W finale gry podczas retrospekcji musimy całkowicie zrzucić winę na Marry, wybierając:
- TROUBLED – There’s something wrong in this town
- CALLOUS – The kid has to pay
- W późniejszej scence wszyscy zostaną dopadnięci przez potwory, a w finalnej scence zginie i Andrew. Po napisach dostaniemy trofeum.
Salvation
Everyone was saved
Przeciwieństwo powyższego pucharka. Tym razem musimy ukończyć grę tak, by nikt nam nie zginął. Poniżej prezentuje listę wymagań, by tego dokonać.
- Pod koniec rozdziału The Crossing jako Andrew musimy uratować Angelę przed potworem.
- W rozdziale Lost Angela musi uciec przed ścigającym ją potworem.
- W rozdziale Troubled History musimy zaleźć Sekret nr 32 – Old Bible 18:59
- W rozdziale Surrounded musimy w kościele rozstać się z Vincem w pozytywnych stosunkach. Nie strzelajmy z broni do potwora. Otworzymy mu drzwi i powiedzmy, że potrzebujemy pomocy.
- W rozdziale Low Point, gdy Andrew posiada rewolwer i mierzy z broni jako John, wybieramy opcję dialogową:
- CONTRARY – Put the gun away
- Później, gdy jako Andrew przyjdzie nam wybierać między ratowaniem Daniela a Taylor, ratujmy Daniela. Wykonajmy poprawnie QTE, a i tak jeszcze będziemy mogli uratować Taylor. A i może się zdarzyć, ze uratuje ją ktoś inny.
- Niedługo później Taylor zostanie ponownie napadnięta, gdy sobie usiądzie odpocząć. Musimy wtedy poprawnie wykonać sekwencję QTE oraz wybrać opcję dialogową:
- HEROIC – Get out of here!
- W rozdziale Ruined, gdy Daniel spadnie przez dziurę w podłodze musimy poprawnie wykonać sekcję QTE oraz podczas dialogu wybrać:
- REASSURING – Go!
- W rozdziale Heavy Burden, gdy zostaniemy zaatakowani przez potwory, Angela musi wybrać opcje:
- REASSURING – Please hurry!
- Następnie staramy poprawnie wykonać QTE dla Johna i Angeli, a w razie czego ratować dana postać.
- Po dodarciu do domu, gdy John blokuje drzwi wybieramy opcję dialogową:
- HEROIC – Leave me and go!
- W finale gry podczas retrospekcji musimy uratować Marry wybierając:
- ENRAGED – Carver is evil
- INISTENT – You have to stop Carver
- Po napisach dostaniemy trofeum.
The Odd Couple
Maximized Angela and John's Relationship
Trofeum związane z relacjami między Angelą a Johnem. Tu jest dość długi kawał gry do przejścia i wymaga różnych decyzji. Zarówno z sercem, jak i z rozumem, więc pewnie zostanie nam to do wbicia później. Poniżej prezentuje całą drogę do zdobycia tego pucharka.
- W rozdziale Confrontation, gdy docieramy do mostu i John decyduje wejść w mgłę, jako Angela wybieramy opcje dialogowe:
- WORRIED – Be careful
- APPROVING – He’s doing the right thing
- Następnie podczas rozdzielenia się jako Angela wybieramy:
- APPROVING – I’m with Andrew
- W rozdziale The Crossing, gdy przechodzimy przez most jako John, wybieramy opcje dialogowe:
- SELF-ASSURED – Happy to lead the way
- NERVOUS – We’ll get you over…
- Po retrospekcji na moście, gdy Angela spyta co widzieliśmy, jako John wybierzmy po prostu opcję:
- SAY NOTHING
- Pod koniec rozdziału jako Andrew musimy uratować Angelę przed potworem.
- W rozdziale Lost Angela musi uciec przed ścigającym ją potworem.
- W rozdziale Troubled History jako Daniel nie podnośmy noża.
- W rozdziale Low Point jeśli Andrew ma rewolwer i mierzy z broni, to jako John musimy wybrać opcje:
- CONTRARY – Put the gun away
- Później, gdy jako Andrew przyjdzie nam wybierać między ratowaniem Daniela a Taylor, ratujmy Daniela. Zepsujmy całe QTE jakie się tam pojawi. Jeśli Taylor jakoś przeżyje uratowana przez inną postać, postarajmy się, by zginęła później, gdy ponownie zostanie zaatakowana przez swojego potwora.
- W rozdziale Reflections podczas retrospekcji jako Andrew wybierzmy opcje:
- ENCOURAGING – Speak out against the girl
- W rozdziale Ruined, gdy będziemy grali jako John, wybieramy opcje dialogowe:
- THOUGHTFUL – We must rat out the girl
- SPITEFUL – I want to test it on Mary
- W rozdziale Heavy Burden, gdy zostaniemy zaatakowani przez potwory, Angela musi wybrać opcje:
- REASSURING – Please hurry!
- Następnie kończymy pozytywnie dwie QTE jako John.
- Gdy gra przełączy nas na Angele także pozytywnie kończymy jej dwie QTE.
- Po ponownym objęciu kontroli nad Johnem musimy zepsuć jego QTE sprawiając, że straci swój młot.
- Znowu sterując Angelą poprawnie wykonujemy QTE podając Johnowi jego broń.
- W tym momencie powinno wpaść nam trofeum.
Solid As a Rock
Maximized Daniel and Taylor's Relationship
Trofeum związane z relacjami między Danielem a Taylor. Z tym w zasadzie nie ma większych problemów, bo okazji do poprawienia relacji jest więcej niż potrzeba. A i tak zdobędziemy ten pucharek przy wbijaniu Amiable Character, zgodnie z zamieszczoną tam instrukcją.
All Together Now
Andrew has a good relationship with all characters
Ten pucharek najpewniej zdobędziemy przy pierwszym przejściu związanym z decyzjami rozumu. Nie powinno być z tym żadnych problemów. Wystarczy nie być bucem i pucharek wpadnie na nasze konto.
Secrets Too Dark
Found all family secrets
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze mamy dwa rodzaje sekretów: związane z czarownicami oraz związane z rodziną. Po 25 znajdziek na każdy rodzaj. By zdobyć ten pucharek musimy znaleźć wszystkie 25 sekretów dotyczących rodziny. Listę zebranych znajdziek możemy w każdej chwili sprawdzać wciskając i przełączając na odpowiednią zakładkę oraz wybierając COLLECTABLES w menu głównym gry. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek znajduje się w opisie A Complete Picture.
A Complete Picture
Found all Pictures
Pucharek związany ze znajdźkami. W grze mamy dostępnych 6 czarnych obrazów, 6 białych obrazów oraz 1 złoty obraz. Trofeum wpadnie po znalezieniu ich wszystkich. Poniżej znajduje się materiał wideo z lokalizacją znajdziek dostępnych w grze.
That Dream is Your Enemy
No-one survived
Pucharek związany z uśmierceniem wszystkich postaci. Wpadnie nam automatycznie podczas zdobywania innego trofeum – No Escaping Fate.
Fate Worse Than Death
Andrew was saved from himself
Trofeum związane z konkretnym zakończeniem gry. Tak krótko mówiąc chodzi o to, aby przeżył wyłącznie Andrew i ocalił Marry w finalnej retrospekcji. Poniżej prezentuje całą drogę do zdobycia tego pucharka.
- W rozdziale Off Track jako Andrew musimy odnaleźć rewolwer i zabrać go ze sobą.
- Pod koniec rozdziału The Crossing jako Andrew musimy uratować Angelę przed potworem.
- W rozdziale Lost Angela musi uciec przed ścigającym ją potworem.
- W rozdziale Troubled History musimy zaleźć Sekret nr 32 – Old Bible 18:59
- W rozdziale Surrounded musimy w kościele rozstać się z Vincem w pozytywnych stosunkach. Nie strzelajmy z broni do potwora. Otworzymy mu drzwi i powiedzmy, że potrzebujemy pomocy.
- W rozdziale Low Point, gdy Andrew mierzy z broni, jako John wybieramy opcję dialogową:
- CONTRARY – Put the gun away
- Później, gdy jako Andrew przyjdzie nam wybierać między ratowaniem Daniela a Taylor, ratujmy Daniela. Wykonajmy poprawnie QTE, a i tak jeszcze będziemy mogli uratować Taylor. A i może się zdarzyć, ze uratuje ją ktoś inny.
- Niedługo później Taylor zostanie ponownie napadnięta, gdy sobie usiądzie odpocząć. Musimy wtedy poprawnie wykonać sekwencję QTE oraz wybrać opcję dialogową:
- FEARFUL – Help me!
- W rozdziale Ruined, gdy Daniel spadnie przez dziurę w podłodze, musimy poprawnie wykonać sekcję QTE oraz podczas dialogu wybrać:
- RECKLESS – I need to get out of here!
- W rozdziale Heavy Burden, gdy zostaniemy zaatakowani przez potwory, Angela musi wybrać opcje:
- RESENTFUL – I’m not waiting for you
- Następnie staramy poprawnie wykonać QTE, ale jako John możemy nie ratować Angeli.
- Po dodarciu do domu, gdy John blokuje drzwi, wybieramy opcję dialogową:
- FEARFUL – Help me!
- W finale gry podczas retrospekcji musimy całkowicie zrzucić winę na Marry wybierając:
- ENRAGED – Carver is evil
- INISTENT – You have to stop Carver
- W późniejszej scence wszyscy zostaną dopadnięci przez potwory, ale Andrew przeżyje i zostanie uratowany przez Marry. Pucharek wpadnie po napisach końcowych.