Jak to zazwyczaj ma miejsce w przypadku przygodówek, platyna w The Darkside Detective staje się formalnością z solucją i poradnikiem przygotowanym przez nas. Miłego polowania na piksele i trofea.
[poll id=”69″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 1/10
- Czas do zdobycia platyny: 3-5 godzin
- Liczba trofeów: x1/ x5 / x14 / x11
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: Większość
- Zglitchowane trofea: Patrz notatka poniżej
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
Patch 1.02 W momencie pisania tego tekstu gra otrzymała patch 1.02, który naprawił niektóre trofea. Niestety, w moim przypadku doprowadziło to do innego buga. Po wyjściu z gry i ponownym jej włączeniu znika kursor do wyboru spraw i nie można kontynuować przygody. Jedynym rozwiązaniem jest skasowanie stanu gry i rozpoczęcie od początku. Gra jest szyba, jak wiadomo co robić, ale lepiej w takim przypadku zrobić wszystko za jednym podejściem.
The Darkside Detective to klasyczna przygodówka point-and-click. Jak zwykle w tym przypadku polecam przejść całą grę bez żadnej pomocy, żeby mieć satysfakcję z rozwiązywania zagadek. Gra nie jest długa, a dodatkowo jest rozbita na 9 mniejszych epizodów, więc powrót do konkretnego miejsca w celu spełnienia wymogów trofeów nie zajmie dużo czasu.
Zwróćcie uwagę, że kolejność trofeów na liście poniżej została zmieniona w porównaniu w tym, co zobaczycie na konsoli. Pucharki wymienione są w kolejności ich zdobywania w grze, żeby łatwiej było kontrolować Wam postęp. Kilka pierwszych trofeów dotyczy znajdziek, które trzeba odkryć w pierwszych sześciu rozdziałach. Pozostałe trzy sprawy nie wliczają się w te puchary. Aby uzyskać dostęp do rozdziałów 7-9 w opcjach gry wybierz 'Unlock bonus cases’.
Poradnik:
Season 1 Complete
Unlock all The Darkside Detective Season 1 trophies.
Kolejna szybka i przyjemna platyna.
Light Reader 60
Slack off the job and read a trashy mag in each case.
Trofeum znajdźkowe, chociaż opis nie do końca oddaje właściwe wymagania do jego odblokowania. W każdym z pierwszych sześciu rozdziałów musisz znaleźć jedno miejsce, w którym ukryta jest okładka lub plakat:
Rozdział 1. W pokoju zamkniętym na początku kluczem (Study) obejrzyj stos magazynów na szafce.
Rozdział 2. W biurze obok recepcji przyjrzyj się kalendarzowi.
Rozdział 3. Obejrzyj stojak z gazetą na zewnątrz sklepu z przebraniami po ciemnej stronie.
Rozdział 4. Po zejściu do garażu idź w lewo a spotkasz tam budowlańca. Przyjrzyj się książce, którą trzyma w ręce.
Rozdział 5. W sypialnie w obozie przyjrzyj się poduszce górnego łóżka po prawej stronie.
Rozdział 6. Na zewnątrz sklepu w Chinatown przyjrzyj się śmieciom dwa razy. Za pierwszym razem znajdziesz tam rakietę, a za drugim interesującą nas okładkę.
Aby odblokować to trofeum musisz przyjrzeć się 8 samochodom w pierwszych 6 rozdziałach gry.
W rozdziałach 1, 2, 3, 5 zawsze zbadaj swój samochód policyjny na samym początku misji. W rozdziale 4 obejrzyj oba samochody w garażu. W rozdziale 6 przyjrzyj się swojemu radiowozowi na każdym ekranie, a następnie obejrzyj samochód gangsterów pod kryptą.
Dumpster Diver 60
Search 10 bins.
Aby zdobyć ten puchar musisz przeszukać 10 śmietników. Znowu dotyczy to tylko pierwszych 6 rozdziałów.
Rozdział 1.
- Brak śmietników
Rozdział 2.
- W pomieszczeniu biurowym obok recepcji
Rozdział 3
- Pomiędzy toaletą a pokojem technicznym (obejrzyj śmietnik w obu światach)
- Po wyjściu z metra w świecie nadprzyrodzonym
- Wewnątrz pokoju technicznego (obejrzyj śmietnik w obu światach)
Rozdział 4
- W biurze McQueena
Rozdział 5
- W jaskini
Rozdział 6
- Przed sklepem w Chinatown
- Na cmentarzu musisz zajrzeć do dużego śmietnika
Thorough Investigator 30
Check Roy’s Alibi.
Rozdział 1. Aby zdobyć to trofeum musisz użyć zapałek, które dostaniesz od Roya, na telefonie na piętrze.
Problem Solvent 15
Close case 1: Malice In Wonderland.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu pierwszej sprawy.
Book Worm 90
Read all the book titles in the library.
W całej bibliotece rozmieszczone są różne półki z książkami. Niektóre książki leżą też luzem lub w stosach w innych miejscach. Przeczytaj wszystkie tytuły abo zdobyć ten puchar.
UWAGA Żeby nie zablokować sobie tego trofeum, jak tylko pojawią się duchy nie rozmawiaj z dwoma pierwszymi, których spotkasz – Crowleyem i Yeatsem. Najpierw udaj się na ostatnie piętro i przejrzyj wszystkie książki w sekcji horror.
Piętro 1.
- Książki ze stosu recepcjonistki możesz przeczytać dopiero po tym, jak ta opuści swoje biurko. Stanie się to jak zrzucisz czaszkę przez szyb wentylacyjny w dalszej części rozdziału.
Piętro 2
- Sekcja dziecięca – klikaj na regał z książkami dopóki tytuły się nie zapętlą.
- Sekcja sci-fi i fantasy – klikaj na regały z książkami dopóki tytuły się nie zapętlą.
Piętro 3
- Sekcja hobby – klikaj na regał z książkami dopóki tytuły się nie zapętlą.
- Sekcja hobby – po pojawieniu się ducha kliknij jeszcze raz na regał z książkami.
- Czytelnia – obejrzyj stos książek obok na biurku dziewczyny.
Piętro 4
- Obok windy – obejrzyj stos książek na wózku.
- Sekcja horror – klikaj na wszystkie półki z literami dopóki tytuły się nie zapętlą.
Ukryty pokój
- Klikaj na regał z prawej strony dopóki tytuły się nie powtórzą.
- Klikaj na półkę z lewej strony dopóki tytuły się nie powtórzą.
- Obejrzyj książkę na środku pokoju.
Dodatkowo obejrzyj dwie książki, które trafią do inwentarza
- Trashy Novel
- Lovecraftian Novel
Ghost Whisperer 20
Close case 2: Tome Alone.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu drugiej sprawy.
Look Skyward 30
Spot the Darkside SkyBeast.
Po wyjściu z metra po stronie nadprzyrodzonej przyjrzyj się niebu z lewej strony. Co jakiś czas przeleci tam jakaś bestia. Musisz na nią kliknąć, aby odblokować ten puchar.
Toilet Humour 30
Listen to all of John’s gags.
W jednej z kabin po nadprzyrodzonej stronie spotkasz mówiącą deskę klozetową. Rozmawiaj z nią dopóki nie wyczerpie wszystkich dowcipów, a trofeum będzie Twoje.
Master Hacker 30
Complete the virus minigame in three steps.
Pod koniec rozdziału dasz Raxie dyskietkę z wirusem. Celem minigry jest zamiana wszystkich czaszek na uśmiechnięte buźki. Zrób to w trzech ruchach, aby zdobyć puchar:
- Rząd 1, kolumna 2
- Rząd 3, kolumna 1
- Rząd 3, kolumna 3
Ticket to Ride 20
Close case 3: Disorient Express.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu trzeciej sprawy.
Brickman Super Fan 60
Listen to all of Dick Brickman’s radio shows. Featuring Dick Brickman.
W biurze McQueena znajduje się radio, przez które przemawia legendarny Dick Brickman. Musisz wysłuchać pięciu jego audycji, aby zdobyć ten puchar:
- Na samym początku misji
- Po złapaniu pierwszego gremlina
- Po złapaniu drugiego gremlina
- Po złapaniu trzeciego gremlina, lecz przed wrzuceniem go do urny
- Po rozbiciu urny
Sweet Revenge 20
Give Laxatives to McKing.
Zaraz na początku rozdziału, po wyjściu z biura, kliknij na maszynie z kawą, aby dostać jeden kubek. W dalszej części sprawy znajdziesz apteczkę, z której wyjmiesz środki przeczyszczająca. Połącz oba przedmioty i poczęstuj kawą McKinga, który stoi przed pomieszczeniem z dowodami.
Unwanted Gift 30
Close case 4: Police Farce.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu czwartej sprawy.
Camp Counsellor 60
Take all of the Turner’s calls in the Bloodwolf HQ.
W trakcie przygody na obozie, w głównej kwaterze Krwawych Wilków będzie dzwonił telefon od taty jednego z podopiecznych. Musisz odebrać go pięć razy w następujących momentach:
- Pierwszy raz po wejściu do kwatery.
- Po wydrukowaniu mapy z komputera BETI.
- Po naprawieniu łódki (od razu wróć do kwatery po przepłynięciu jeziora).
- Po znalezieniu Nigela w jaskini.
- Po przepędzeniu Barry’ego i Larry’ego.
Red Room 30
Enter the Cursed Lodge.
Po tym, jak odbierzesz wszystkie 5 telefonów z okazji trofeum Camp Counsellor, udaj się na drugą stronę jeziora. W lesie, który wcześniej był pusty, zobaczysz tajemniczy domek. Wejdź do niego, porozmawiaj ze wszystkimi i wyjdź, a kolejny puchar trafi na Twoje konto.
Blood Wolf 20
Close case 5: Loch Mess.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu piątej sprawy.
Classic Dooley 30
Use the kango hammer on everything in the sewers before advancing.
W trakcie przygody przejmiesz kontrolę nad Dooleyem w ściekach. Idź w prawo, dopóki nie spotkasz budowlańców. Porozmawiaj z nimi, po czym podnieś ich młot. Wróć do pierwszego pomieszczenia z lewej strony i użyj młota po kolei na następujących przedmiotach.
Ekran 1
- kratka ściegowa z lewej strony
- drabina
- Dooley
- strzałka do wyjścia w prawo
Ekran 2
- strzałka do wyjścia w lewo
- kratka ściekowa
- telewizor
- aligator
- woda
- strzałka do wyjścia w prawo
Ekran 3
- strzałka do wyjścia w lewo
- skrzynka elektryczna
- papierowa łódka
- klaun
- strzałka do wyjścia w prawo
Ekran 4
- strzałka do wyjścia w lewo
- rury
- sprzęt budowlany
- dziura w ścianie
- strzałka do wyjścia w prawo
Ekran 5
- strzałka do wyjścia w lewo
- kratka ściekowa z prawej strony
Darkside Detective 20
Close case 6: Don Of The Dead.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu szóstej sprawy.
That’s A Wrap 20
Watch the credits to the end.
Po ukończeniu szóstego rozdziału pozwól, aby napisy końcowe przeleciały w całości, a otrzymasz kolejne trofeum.
BFFs 30
Take a photo at the photobooth.
W jednym z pierwszych ekranów w centrum handlowym znajdziesz budkę do robienia zdjęć. Kliknij na nią, a po chwili puchar będzie Twój.
Independence Yay 30
Remember neglected responsibilities.
Na kolejnym ekranie spotkasz kucharkę, znaną z przygody na obozie. Porozmawiaj z nią, a Dooley przypomni sobie o zapomnianym obowiązku, a Ty dostaniesz kolejne trofeum.
Arcade Kid 30
Play games in the arcade.
Aby odblokować ten puchar wystarczy, że zagrasz na obu automatach w salonie gier w centrum handlowym.
Lost and Found 30
Fully explore the vents.
Po tym, jak wejdziesz do szybów wentylacyjnych, musisz odwiedzić cztery miejsca zanim dojdziesz do Świętego Mikołaja. Staraj się zawsze iść w stronę przeciwną do tej, gdzie znajdujesz elementy ubioru Mikołaja.
- Miś – doł, prawo, prawo (zaczynając na pierwszym ekranie)
- Świecący szczur – lewo, lewo, góra, prawo, góra, lewo (od ekranu z misiem)
- Macka – prawo, dół, prawo, prawo (od ekranu ze szczurem)
- Małe domki – lewo, góra, prawo, prawo, dół, dół, prawo (od ekranu z macką)
Saved Christmas 20
Close case 7: Buy Hard.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu siódmej sprawy.
Wiseguys 20
Close case 8: Polterguys.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu ósmej sprawy.
Don’t I Know You 30
Call Santa out in the diner.
Aby zdobyć ten puchar musisz porozmawiać z (wcale że nie) Świętym Mikołajem w restauracji. Wykorzystaj wszystkie opcje dialogowe.
Make Adventure Games Again 30
Get Dooley a souvenir hat.
Po tym jak wykorzystasz ciężarówkę do zablokowania burzy piaskowej przy muzeum, porozmawiaj z mężczyzną w informacji na temat pamiątek, jakie można tam dostać. Dooley dostanie nową czapkę, a Ty kolejne trofeum.
Culture Club 30
Examine all of the museum’s contents.
Aby odblokować ten puchar kliknij na wszystkich przedmiotach w muzeum:
- Kula do kręgli
- Zdjęcie z Wielką Stopą
- Puchar
- Lampa
- Tablica rejestracyjna
- Peruka
- Miecz
- Ryba
- Szkielet ptaka
- Miś
- Czaszka
All Bottled Up 20
Close case 9: Baits Motel.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu dziewiątej sprawy.
Grę udostępnił wydawca.