
Jak to zazwyczaj ma miejsce w przypadku przygodówek, platyna w The Darkside Detective staje się formalnością z solucją i poradnikiem przygotowanym przez nas. Miłego polowania na piksele i trofea.
[poll id=”69″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 1/10
- Czas do zdobycia platyny: 3-5 godzin
- Liczba trofeów:
x1/
x5 /
x14 /
x11 - Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: Większość
- Zglitchowane trofea: Patrz notatka poniżej
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
Patch 1.02 W momencie pisania tego tekstu gra otrzymała patch 1.02, który naprawił niektóre trofea. Niestety, w moim przypadku doprowadziło to do innego buga. Po wyjściu z gry i ponownym jej włączeniu znika kursor do wyboru spraw i nie można kontynuować przygody. Jedynym rozwiązaniem jest skasowanie stanu gry i rozpoczęcie od początku. Gra jest szyba, jak wiadomo co robić, ale lepiej w takim przypadku zrobić wszystko za jednym podejściem.
The Darkside Detective to klasyczna przygodówka point-and-click. Jak zwykle w tym przypadku polecam przejść całą grę bez żadnej pomocy, żeby mieć satysfakcję z rozwiązywania zagadek. Gra nie jest długa, a dodatkowo jest rozbita na 9 mniejszych epizodów, więc powrót do konkretnego miejsca w celu spełnienia wymogów trofeów nie zajmie dużo czasu.
Zwróćcie uwagę, że kolejność trofeów na liście poniżej została zmieniona w porównaniu w tym, co zobaczycie na konsoli. Pucharki wymienione są w kolejności ich zdobywania w grze, żeby łatwiej było kontrolować Wam postęp. Kilka pierwszych trofeów dotyczy znajdziek, które trzeba odkryć w pierwszych sześciu rozdziałach. Pozostałe trzy sprawy nie wliczają się w te puchary. Aby uzyskać dostęp do rozdziałów 7-9 w opcjach gry wybierz 'Unlock bonus cases’.
Poradnik:
Season 1 Complete
Unlock all The Darkside Detective Season 1 trophies.
Kolejna szybka i przyjemna platyna.
Light Reader 60 ![]()
Slack off the job and read a trashy mag in each case.
Trofeum znajdźkowe, chociaż opis nie do końca oddaje właściwe wymagania do jego odblokowania. W każdym z pierwszych sześciu rozdziałów musisz znaleźć jedno miejsce, w którym ukryta jest okładka lub plakat:
Rozdział 1. W pokoju zamkniętym na początku kluczem (Study) obejrzyj stos magazynów na szafce.
Rozdział 2. W biurze obok recepcji przyjrzyj się kalendarzowi.
Rozdział 3. Obejrzyj stojak z gazetą na zewnątrz sklepu z przebraniami po ciemnej stronie.
Rozdział 4. Po zejściu do garażu idź w lewo a spotkasz tam budowlańca. Przyjrzyj się książce, którą trzyma w ręce.
Rozdział 5. W sypialnie w obozie przyjrzyj się poduszce górnego łóżka po prawej stronie.
Rozdział 6. Na zewnątrz sklepu w Chinatown przyjrzyj się śmieciom dwa razy. Za pierwszym razem znajdziesz tam rakietę, a za drugim interesującą nas okładkę.
Aby odblokować to trofeum musisz przyjrzeć się 8 samochodom w pierwszych 6 rozdziałach gry.
W rozdziałach 1, 2, 3, 5 zawsze zbadaj swój samochód policyjny na samym początku misji. W rozdziale 4 obejrzyj oba samochody w garażu. W rozdziale 6 przyjrzyj się swojemu radiowozowi na każdym ekranie, a następnie obejrzyj samochód gangsterów pod kryptą.
Dumpster Diver 60 ![]()
Search 10 bins.
Aby zdobyć ten puchar musisz przeszukać 10 śmietników. Znowu dotyczy to tylko pierwszych 6 rozdziałów.
Rozdział 1.
- Brak śmietników
Rozdział 2.
- W pomieszczeniu biurowym obok recepcji
Rozdział 3
- Pomiędzy toaletą a pokojem technicznym (obejrzyj śmietnik w obu światach)
- Po wyjściu z metra w świecie nadprzyrodzonym
- Wewnątrz pokoju technicznego (obejrzyj śmietnik w obu światach)
Rozdział 4
- W biurze McQueena
Rozdział 5
- W jaskini
Rozdział 6
- Przed sklepem w Chinatown
- Na cmentarzu musisz zajrzeć do dużego śmietnika
Thorough Investigator 30 ![]()
Check Roy’s Alibi.
Rozdział 1. Aby zdobyć to trofeum musisz użyć zapałek, które dostaniesz od Roya, na telefonie na piętrze.
Problem Solvent 15 ![]()
Close case 1: Malice In Wonderland.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu pierwszej sprawy.
Book Worm 90 ![]()
Read all the book titles in the library.
W całej bibliotece rozmieszczone są różne półki z książkami. Niektóre książki leżą też luzem lub w stosach w innych miejscach. Przeczytaj wszystkie tytuły abo zdobyć ten puchar.
UWAGA Żeby nie zablokować sobie tego trofeum, jak tylko pojawią się duchy nie rozmawiaj z dwoma pierwszymi, których spotkasz – Crowleyem i Yeatsem. Najpierw udaj się na ostatnie piętro i przejrzyj wszystkie książki w sekcji horror.
Piętro 1.
- Książki ze stosu recepcjonistki możesz przeczytać dopiero po tym, jak ta opuści swoje biurko. Stanie się to jak zrzucisz czaszkę przez szyb wentylacyjny w dalszej części rozdziału.
Piętro 2
- Sekcja dziecięca – klikaj na regał z książkami dopóki tytuły się nie zapętlą.
- Sekcja sci-fi i fantasy – klikaj na regały z książkami dopóki tytuły się nie zapętlą.
Piętro 3
- Sekcja hobby – klikaj na regał z książkami dopóki tytuły się nie zapętlą.
- Sekcja hobby – po pojawieniu się ducha kliknij jeszcze raz na regał z książkami.
- Czytelnia – obejrzyj stos książek obok na biurku dziewczyny.
Piętro 4
- Obok windy – obejrzyj stos książek na wózku.
- Sekcja horror – klikaj na wszystkie półki z literami dopóki tytuły się nie zapętlą.
Ukryty pokój
- Klikaj na regał z prawej strony dopóki tytuły się nie powtórzą.
- Klikaj na półkę z lewej strony dopóki tytuły się nie powtórzą.
- Obejrzyj książkę na środku pokoju.
Dodatkowo obejrzyj dwie książki, które trafią do inwentarza
- Trashy Novel
- Lovecraftian Novel
Ghost Whisperer 20 ![]()
Close case 2: Tome Alone.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu drugiej sprawy.
Look Skyward 30 ![]()
Spot the Darkside SkyBeast.
Po wyjściu z metra po stronie nadprzyrodzonej przyjrzyj się niebu z lewej strony. Co jakiś czas przeleci tam jakaś bestia. Musisz na nią kliknąć, aby odblokować ten puchar.
Toilet Humour 30 ![]()
Listen to all of John’s gags.
W jednej z kabin po nadprzyrodzonej stronie spotkasz mówiącą deskę klozetową. Rozmawiaj z nią dopóki nie wyczerpie wszystkich dowcipów, a trofeum będzie Twoje.
Master Hacker 30 ![]()
Complete the virus minigame in three steps.
Pod koniec rozdziału dasz Raxie dyskietkę z wirusem. Celem minigry jest zamiana wszystkich czaszek na uśmiechnięte buźki. Zrób to w trzech ruchach, aby zdobyć puchar:
- Rząd 1, kolumna 2
- Rząd 3, kolumna 1
- Rząd 3, kolumna 3
Ticket to Ride 20 ![]()
Close case 3: Disorient Express.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu trzeciej sprawy.
Brickman Super Fan 60 ![]()
Listen to all of Dick Brickman’s radio shows. Featuring Dick Brickman.
W biurze McQueena znajduje się radio, przez które przemawia legendarny Dick Brickman. Musisz wysłuchać pięciu jego audycji, aby zdobyć ten puchar:
- Na samym początku misji
- Po złapaniu pierwszego gremlina
- Po złapaniu drugiego gremlina
- Po złapaniu trzeciego gremlina, lecz przed wrzuceniem go do urny
- Po rozbiciu urny
Sweet Revenge 20 ![]()
Give Laxatives to McKing.
Zaraz na początku rozdziału, po wyjściu z biura, kliknij na maszynie z kawą, aby dostać jeden kubek. W dalszej części sprawy znajdziesz apteczkę, z której wyjmiesz środki przeczyszczająca. Połącz oba przedmioty i poczęstuj kawą McKinga, który stoi przed pomieszczeniem z dowodami.
Unwanted Gift 30 ![]()
Close case 4: Police Farce.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu czwartej sprawy.
Camp Counsellor 60 ![]()
Take all of the Turner’s calls in the Bloodwolf HQ.
W trakcie przygody na obozie, w głównej kwaterze Krwawych Wilków będzie dzwonił telefon od taty jednego z podopiecznych. Musisz odebrać go pięć razy w następujących momentach:
- Pierwszy raz po wejściu do kwatery.
- Po wydrukowaniu mapy z komputera BETI.
- Po naprawieniu łódki (od razu wróć do kwatery po przepłynięciu jeziora).
- Po znalezieniu Nigela w jaskini.
- Po przepędzeniu Barry’ego i Larry’ego.
Red Room 30 ![]()
Enter the Cursed Lodge.
Po tym, jak odbierzesz wszystkie 5 telefonów z okazji trofeum
Camp Counsellor, udaj się na drugą stronę jeziora. W lesie, który wcześniej był pusty, zobaczysz tajemniczy domek. Wejdź do niego, porozmawiaj ze wszystkimi i wyjdź, a kolejny puchar trafi na Twoje konto.
Blood Wolf 20
Close case 5: Loch Mess.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu piątej sprawy.
Classic Dooley 30
Use the kango hammer on everything in the sewers before advancing.
W trakcie przygody przejmiesz kontrolę nad Dooleyem w ściekach. Idź w prawo, dopóki nie spotkasz budowlańców. Porozmawiaj z nimi, po czym podnieś ich młot. Wróć do pierwszego pomieszczenia z lewej strony i użyj młota po kolei na następujących przedmiotach.
Ekran 1
- kratka ściegowa z lewej strony
- drabina
- Dooley
- strzałka do wyjścia w prawo
Ekran 2
- strzałka do wyjścia w lewo
- kratka ściekowa
- telewizor
- aligator
- woda
- strzałka do wyjścia w prawo
Ekran 3
- strzałka do wyjścia w lewo
- skrzynka elektryczna
- papierowa łódka
- klaun
- strzałka do wyjścia w prawo
Ekran 4
- strzałka do wyjścia w lewo
- rury
- sprzęt budowlany
- dziura w ścianie
- strzałka do wyjścia w prawo
Ekran 5
- strzałka do wyjścia w lewo
- kratka ściekowa z prawej strony
Darkside Detective 20
Close case 6: Don Of The Dead.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu szóstej sprawy.
That’s A Wrap 20
Watch the credits to the end.
Po ukończeniu szóstego rozdziału pozwól, aby napisy końcowe przeleciały w całości, a otrzymasz kolejne trofeum.
BFFs 30
Take a photo at the photobooth.
W jednym z pierwszych ekranów w centrum handlowym znajdziesz budkę do robienia zdjęć. Kliknij na nią, a po chwili puchar będzie Twój.
Independence Yay 30
Remember neglected responsibilities.
Na kolejnym ekranie spotkasz kucharkę, znaną z przygody na obozie. Porozmawiaj z nią, a Dooley przypomni sobie o zapomnianym obowiązku, a Ty dostaniesz kolejne trofeum.
Arcade Kid 30
Play games in the arcade.
Aby odblokować ten puchar wystarczy, że zagrasz na obu automatach w salonie gier w centrum handlowym.
Lost and Found 30
Fully explore the vents.
Po tym, jak wejdziesz do szybów wentylacyjnych, musisz odwiedzić cztery miejsca zanim dojdziesz do Świętego Mikołaja. Staraj się zawsze iść w stronę przeciwną do tej, gdzie znajdujesz elementy ubioru Mikołaja.
- Miś – doł, prawo, prawo (zaczynając na pierwszym ekranie)
- Świecący szczur – lewo, lewo, góra, prawo, góra, lewo (od ekranu z misiem)
- Macka – prawo, dół, prawo, prawo (od ekranu ze szczurem)
- Małe domki – lewo, góra, prawo, prawo, dół, dół, prawo (od ekranu z macką)
Saved Christmas 20
Close case 7: Buy Hard.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu siódmej sprawy.
Wiseguys 20
Close case 8: Polterguys.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu ósmej sprawy.
Don’t I Know You 30
Call Santa out in the diner.
Aby zdobyć ten puchar musisz porozmawiać z (wcale że nie) Świętym Mikołajem w restauracji. Wykorzystaj wszystkie opcje dialogowe.
Make Adventure Games Again 30
Get Dooley a souvenir hat.
Po tym jak wykorzystasz ciężarówkę do zablokowania burzy piaskowej przy muzeum, porozmawiaj z mężczyzną w informacji na temat pamiątek, jakie można tam dostać. Dooley dostanie nową czapkę, a Ty kolejne trofeum.
Culture Club 30
Examine all of the museum’s contents.
Aby odblokować ten puchar kliknij na wszystkich przedmiotach w muzeum:
- Kula do kręgli
- Zdjęcie z Wielką Stopą
- Puchar
- Lampa
- Tablica rejestracyjna
- Peruka
- Miecz
- Ryba
- Szkielet ptaka
- Miś
- Czaszka
All Bottled Up 20
Close case 9: Baits Motel.
Trofeum dostaniesz po ukończeniu dziewiątej sprawy.
Grę udostępnił wydawca.
