The Sinking City

Zobacz recenzję
3/10
20-30H
x1
x6
x8
x14
29
0
21
0
1
29
0
21
0
1

 

The Sinking City ma w sumie bardzo prosty zestaw pucharków. Z poradnikiem zdobycie ich wszystkich nie będzie stanowiło problemu. Wystarczy tylko uważać na dość sporą liczbę trofeów możliwych do pominięcia. A platynkę polecam zdobyć, bo uważam, że gra sobie zasłużyła na nasze starania.

 

Krok po kroku:

UWAGA! W wersji gry pod konsolę PS5 niemożliwe jest dokonywanie ręcznych zapisów. Dlatego jeśli nie chcemy powtarzać całej gry pod platynowy pucharek będziemy musieli pobawić się wysyłaniem zapisu w chmurę. Potrzebny jest do tego abonament PS+. Docierając do kluczowego momentu, gdzie czeka nas wybór wychodzimy z gry. Wrzucamy zapis do chmury, odpalamy grę ponownie i wybieramy decyzję A otrzymując jeden z pucharków. Następnie pobieramy z chmury zapis sprzed dokonanej decyzji i wybieramy opcję B otrzymując drugi pucharek. Nie ma innej opcji by to ominąć.

Na wstępie chciałbym umieścić kilka porad dotyczących samej gry. Mogą okazać się one całkiem przydatne w drodze do platyny.

  • Używajmy ataku wręcz łopatą. Świetnie sprawdza się na większość przeciwników, a pozwala oszczędzić cenną amunicję.
  • Jak tylko zobaczymy gdzieś w pobliżu znacznik szybkiej podróży, udajmy się tam i odblokujmy go. Dzięki temu później łatwiej nam będzie podróżować po mieście.
  • Podczas badania obszarów w toku każdej ze spraw, znajdujmy wszystkie dowody. Daje to spory zasób punktów doświadczenia. Generalnie pomieszczenie można opuścić po tym, jak lokacja odznaczy się „Znaleziono koronny dowód”. Przeszukujmy jednak teren dalej, aż nie pojawi się informacja „Zebrano cały materiał dowodowy”.
  • Podczas ulepszania postaci warto na początku zainwestować w umiejętności związane ze zdobywaniem większej ilości doświadczenia. Dzięki temu szybciej będziemy zgarniać kolejne punkty umiejętności.
  • Gdy przemierzamy obszary miasta zajęte przez potwory, nie musimy z wszystkimi walczyć. Często można ławo je minąć sprintem.

 

Kolejność zdobywania możliwych do pominięcia trofeów w drodze do platyny

Grę można spokojnie ogarnąć w jednym przejściu. Spora jednak ilość pucharków jest łatwa do pominięcia. Dlatego też poniżej prezentuje kolejność z jaką należy przyglądać się kolejnym pucharkom, które w danym momencie fabularnym będziemy mogli zdobyć.

  • Pierwszym możliwym do pominięcia pucharkiem jest braz Kusząc los
  • Następny jaki musimy mieć na oku to braz Wydanie specjalne!
  • Podczas pierwszej wizyty w szpitalu ogarniamy braz Po pierwsze, nie szkodzić
  • Podczas zadania pobocznego „Delikatna sprawa” należy ogarnąć braz Pośród złodziei nie ma honoru
  • Podczas zadania pobocznego „Po drugiej stronie lustra” należy w domu lustrzarza przed stłuczeniem małego lusterka dokonać zapisu manualnego, aby zdobyć dwa blokujące się trofea z wyborami: zloto Dwa światy oraz srebro Spotkanie rodzinne
  • Następnie możemy zdobyć braz Szczery do bólu
  • Potem natrafi się okazja do braz Reanimator
  • I jeszcze w tej samej sprawie zdobędziemy braz Wyrazy uznania dla kucharza
  • Gdy w mrocznym kościele będziemy schodzić pod wodę w skafandrze możemy zdobyć trofeum braz Zabezpiecz się. Radzę się wcześniej na nie przygotować.
  • Podczas finału zadania głównego „Ojcowie i Synowie” przed udaniem się do którejkolwiek z postaci wykonujemy zapis manualny aby zdobyć dwa blokują się trofea z wyborami: srebro Et Tu, Brute? oraz srebro Sic Semper Tyrannis
  • Następny pucharek jaki możemy zgarnąć to zloto Co to za czary
  • Podczas zadania pobocznego „Milczenie jest złotem” zdobędziemy srebro Pozszywane
  • Potem możemy ogarnąć srebro Co niby mogłoby pójść nie tak?
  • Następny pucharek to braz Zbrodnia, bez Kary
  • Na początku kolejnego rozdziału jest okazja do wbicia srebro Strzel poprawkę
  • I znowu będzie trzeba wykonać zapis manualny. Nim jednak tego dokonamy, miejmy na uwadze, że gdy w starym magazynie, gdzie więziono kapłankę pojawi się jej wysłannik i zaoferuje nam układ musimy się zgodzić, aby otrzymać wszystkie pucharki.  Potem możemy wykonać zapis manualny przed udaniem się do mieszkania Josepha Hilla. Zdobywamy trofeum srebro Zasolony, a następnie zloto Uniknij tego oraz najpewniej srebro Cel uświęca środki. Do tego drugiego pucharka nie jestem pewny, czy w ten sposób też wpada dlatego zaleciłem zapis manualny. W razie czego oszczędzamy Hilla i pomagamy mu zabić kapłankę.
  • Gdy podczas zadania głównego udamy się do kościoła badać centralny monolit, miejmy na uwadze braz Ogień został opanowany
  • Na koniec gry, gdy zejdziemy pod wodę do złowrogiej bramy, przed finalnym wyborem robimy sobie zapis manualny, aby potem móc odblokować każdy pucharek związany z zakończeniami: zloto Zmywam się stąd!, zloto Zapisane w gwiazdach oraz zloto Skok wiary
Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: Zebrano cały materiał dowodowy</span> / <span>All Evidence Collected
90

Zebrano cały materiał dowodowy / All Evidence Collected

Ukończ wszystkie wyzwania jakie ma do zaoferowania Oakmont. / Complete every challenge the city of Oakmont has to offer.

No i jest platynka z całkiem klimatyczną ikonką 🙂

Ikona osiągnięcia: Kusząc los</span> / <span>Tempting Fate
10

Kusząc los / Tempting Fate

Daj sobie powróżyć. / Have your fortune read.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum do zdobycia już na samym początku gry, gdy prowadzimy naszą pierwszą sprawę. Przyjdzie nam się w poszukiwaniach zabójcy udać do portowej tawerny. Tam wewnątrz spotkamy kobietę, która za cenię jednego naboju zaoferuje nam wróżbę. Musimy z nią porozmawiać i się zgodzić.

Ikona osiągnięcia: Na każdego znajdzie się haczyk</span> / <span>Hook, Line, and Sinker
10

Na każdego znajdzie się haczyk / Hook, Line, and Sinker

Rozwiąż swoją pierwszą sprawę w Oakmont. / Solve your first case in Oakmont.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie jak tylko rozwiążemy pierwszą naszą sprawę w początkowej lokacji gry. Potem całe miasto stanie przed nami otworem.

Ikona osiągnięcia: Głęboki wdech</span> / <span>Deep Breath
10

Głęboki wdech / Deep Breath

Zejdź pod powierzchnię po raz pierwszy. / Go below the surface for the first time.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Podczas gry kilkukrotnie przyjdzie nam zejść pod powierzchnię wody. Po pierwszej takiej wizycie otrzymamy pucharek.

Ikona osiągnięcia: Przyjemność odkrywania rzeczy nowych</span> / <span>The Pleasure of Finding Things Out
10

Przyjemność odkrywania rzeczy nowych / The Pleasure of Finding Things Out

Skorzystaj z archiwów wywiadu w toku sprawy. / Use the intelligence archives in your investigation.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Z różnych archiwów podczas śledztwa przyjdzie nam korzystać wielokrotnie, aby pchnąć fabułę dalej. Jest co naprawdę ciekawy system. Pierwszy raz będziemy musieli udać się do budynku lokalnej gazety i tam zdobędziemy ten pucharek.

Ikona osiągnięcia: Reanimator</span> / <span>Reanimator
15

Reanimator / Reanimator

Zaspokój ciekawość. / Satisfy curiosity.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć podczas głównego zadania „Quid pro quo”. W pewnym momencie będziemy zmuszeni udać się do Uniwersytetu, aby zbadać tajemniczą substancję. Tam zostaniemy skierowani do Wydziału Medycyny. Student zgodzi się nam pomóc z zamian za pokonanie potworów w sali laboratoryjnej. Gdy tego dokonamy możemy badać pomieszczenie. Na jednej ze ścian zauważymy widoczny na screenie poniżej przycisk. Aby otrzymać pucharek musimy go wcisnąć trzy razy. Należy jednak mieć na uwadze, że tym samym ożywimy tę wielką bestię w jednym z pomieszczeń, a to dość twardy zawodnik. Szczególnie w tej fazie gry.

Ciekawość to pierwszy stopień do piekła…
Ikona osiągnięcia: Szczery do bólu</span> / <span>Brutal Honesty
15

Szczery do bólu / Brutal Honesty

Złam obietnicę daną wartownikowi przy magazynie. / Betray the warehouse guard's trust.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć podczas głównego zadania „Quid pro quo”. Kobieta na targu rybnym Anna zleci nam sprawę włamania do magazynu ZD. Gdy się tam udamy i zbadamy już wszystkie dowody, zaczepi nas wartownik i poprosi, abyśmy nie mówili Annie, że nie najlepiej sobie poradził ze złodziejem. Aby zdobyć trofeum, musimy się zgodzić go kryć, a potem i tak wszystko wygadać kobiecie. Niestety chłop dobrze nie skończy, ale pucharek dostaniemy.

Ikona osiągnięcia: Wyrazy uznania dla kucharza</span> / <span>Compliments to the Chef
15

Wyrazy uznania dla kucharza / Compliments to the Chef

Pomóż profesorowi wykonać plan. / Help the professor with his plan.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć podczas głównego zadania „Quid pro quo”. W dalszej części zadania przyjdzie nam przeszukiwać dom George’a Cavendisha. Gdy znajdziemy kluczowy dowód w sprawie, profesor akurat zjawi się w swoim mieszkaniu. Staniemy przed wyborem, albo pozbycia się go i rozmowy z Anną, albo realizacją planu profesora. Aby zdobyć pucharek musimy wybrać tę drugą opcję. Ponownie skierujemy się do magazynu, aby dokończyć to, co George zaczął.

Ikona osiągnięcia: Zabezpiecz się</span> / <span>Use Protection
15

Zabezpiecz się / Use Protection

Podołaj koszmarom Kościoła Zbawienia. / Challenge the horror of the Redemption Church.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć podczas zadania głównego „Ojcowie i Synowie”. W pewnym momencie przyjdzie nam badać stary kościół. W piwnicy odnajdziemy skafander i zejście pod powierzchnię. Nim się tam udamy – radzę się przygotować. Warto mieć ze sobą granaty i pełen zapas amunicji do strzelby. Do reszty uzbrojenia w sumie też. Po przejściu podwodnego etapu trafimy do jaskini. Tam czeka nas rozmowa z kultystą, po której nastąpi walka. Polecam typa załatwić łopatą (nadbiegających pomocników też można). Następnie na środku pojawi się walka plująca paszcza. Kluczowe jest tu bycie w ruchu. Polecam cisnąć w nią granatem, jeśli takowy mamy, a następnie biegać dookoła i ostrzeliwać z bliska. Strzelba świetnie się sprawdza. Jak ubijemy paszczę pucharek jest nasz.

Ważne, aby ubić monstrum. Jeśli uciekniemy pucharek przepadnie, bo nie można już tu wrócić.
Ikona osiągnięcia: Sic Semper Tyrannis</span> / <span>Sic Semper Tyrannis
30

Sic Semper Tyrannis / Sic Semper Tyrannis

Dokonaj detronizacji patriarchy. / Dethrone the patriarch.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć podczas zadania głównego „Ojcowie i Synowie”. Jest to już końcówka zadania. Po zdobyciu dowodów w mrocznym kościele i głębinach pod nim, staniemy przed wyborem którego z gangsterów ocalić. Należy wykonać sobie tu save manualny, wybrać jedną opcję, następnie wczytać i wybrać tą drugą, którą chcemy mieć dalej w wątku fabularnym.

Aby zdobyć ten pucharek, musimy wesprzeć Grahama i pozbyć się starszego gangstera. Jest to trudniejsza opcja, bo wymaga od nas wparowania do meliny, gdzie go spotkaliśmy i zastrzelenia starca. Jego poplecznicy obecni w okolicy nie będą tym zadowoleni i otworzą do nas ogień także trzeba się z tym liczyć.

Ikona osiągnięcia: Et Tu, Brute?</span> / <span>Et Tu, Brutus?
30

Et Tu, Brute? / Et Tu, Brutus?

Powstrzymaj młodego ambicjusza. / Punish the upstart.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć podczas zadania głównego „Ojcowie i Synowie”. Jest to już końcówka zadania. Bo zdobyciu dowodów w mrocznym kościele i głębinach pod nim staniemy przed wyborem którego z gangsterów ocalić. Należy wykonać sobie tu save manualny wybrać jedną opcję, następnie wczytać i wybrać tą drugą, którą chcemy mieć dalej w wątku fabularnym.

Aby zdobyć ten pucharek, musimy wesprzeć Brutusa i wyjawić mu prawdę o jego synu. Jest to łatwiejszy wybór, bo mokrą robotą zajmie się już staruszek, a my nie będziemy musieli się niczym przejmować.

Ikona osiągnięcia: Co to za czary</span> / <span>It's a Kind of Magic
75

Co to za czary / It's a Kind of Magic

Poproś Cesarskiego Czarodzieja żeby pokazał ci magiczną sztuczkę. / Ask the Imperial Wizard to show you a magic trick.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć podczas zadania głównego „Na łeb, na szyję”. W pewnym momencie przyjdzie nam odwiedzić rasistowski Klub Orion. Jak się okaże, odbyła się tam spora rzeź. Będziemy musieli kierować się na najwyższe piętro, walcząc z napotkanymi potworami. Na samej górze spotkamy szefa klubu, który przedstawi się nam rangą Cesarskiego Czarodzieja. Jest to jednak straszny buc i jakbyśmy nie poprowadzili rozmowy, zostaniemy zaatakowani. Aby zdobyć jednak pucharek, musimy go wkurzyć dwukrotnie, prosząc o pokazanie magicznej sztuczki. Potem można już typa odstrzelić. Akurat jego nie było mi szkoda.

Nic tak nie bawi jak denerwowanie takich buców.
Ikona osiągnięcia: Zbyt głębokie to dla mnie nie jest</span> / <span>Not Too Deep for Me
15

Zbyt głębokie to dla mnie nie jest / Not Too Deep for Me

Przestudiuj wszystkie freski w Świątyni Dagona. / Study all the frescoes in the Temple of Dagon.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Podczas kolejnego już zejścia pod wodę, przyjdzie nam badać Świątynię Dagona. Po niedużej strzelaninie z wiernymi w jaskini i rozmowie z Blackwoodem czeka nas przejście do dalszej części świątyni. Tam na po drodze siłą rzeczy będziemy musieli zbadać wszystkie trzy freski nim przejdziemy dalej.

Ikona osiągnięcia: Co niby mogłoby pójść nie tak?</span> / <span>What Could Go Wrong?
30

Co niby mogłoby pójść nie tak? / What Could Go Wrong?

Zgódź się na przeprowadzenie rytuału. / Have a ritual conducted on you.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć podczas zadania głównego „Ugoda z diabłem”. Pod koniec tego zadania, po odnalezieniu pieczęci w fabryce będziemy musieli dokonać wyboru – czy poddać się rytuałowi Blackwooda, czy też nie. Aby zdobyć pucharek, musimy się zgodzić na jego propozycję i przeprowadzić rytuał.

Ikona osiągnięcia: Zbrodnia, bez Kary</span> / <span>Crime, No Punishment
30

Zbrodnia, bez Kary / Crime, No Punishment

Zabij starszą panią. / Kill the old lady.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć podczas zadania głównego „W obronie własnej”. W pewnym momencie w ratuszu przyjdzie nam rozmawiać z Miltoenem Pricem, który nas wrobił w morderstwo. Zgodzi się on wycofać zarzuty, jeśli zajmiemy się sprawą jego matki. Naszym zadaniem będzie się udać do starszej kobiety i podać jej zatrute wino. Czyn bardzo haniebny, ale czego się w tych grach nie robi dla trofeów. Warto zaznaczyć, że piwniczka z winami w domu kobiety jest zamieszkana przez gromadkę potworów, z którymi trzeba będzie się uporać.

Ikona osiągnięcia: Strzel poprawkę</span> / <span>Double Tap
30

Strzel poprawkę / Double Tap

Popełnij w końcu przestępstwo o które cię oskarżono. / Finally commit the crime you were accused of.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć pod sam koniec zadania głównego „W obronie własnej”. Dostaniemy wiadomość, od wydawałoby się zamordowanego J. van der Berga, o spotkaniu w naszym pokoju hotelowym. Gdy się tam udamy, czeka nas rozmowa z typem. Po jej zakończeniu, jeśli chcemy pucharek, musimy po prostu go załatwić. Wystarczy walnąć raz łopatą w łeb i po sprawie.

Ikona osiągnięcia: Cel uświęca środki</span> / <span>The End Justifies the Means
30

Cel uświęca środki / The End Justifies the Means

Zabij kapłankę. / Kill the priestess.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć podczas zadania głównego „Frunący feniks”. W pewnym momencie gry przyjdzie nam badać laboratorium, gdzie była więziona kapłanka Usha. Po zakończeniu przeszukiwania pomieszczenia, pojawi się kontrolowany przez nią Raymond i zaproponuje nam układ. Musimy się nań zgodzić. To jeszcze nie jest ostateczny wybór, ale trzeba powiedzieć, że przystajemy na propozycję.

Ten pucharek najprawdopodobniej wpadnie również przy okazji zdobywania srebro Zasolony oraz zloto Uniknij tego. Nie jestem jednak tego całkowicie pewien, więc radzę sobie zrobić ręczny zapis przed udaniem się do mieszkania Josepha Hilla po badaniu wspomnianego laboratorium. W razie czego wczytamy ten zapis i dogadamy się z Hillem, aby pozbyć się kapłanki i otrzymać ten pucharek.

Ikona osiągnięcia: Zasolony</span> / <span>Still Salty
30

Zasolony / Still Salty

Zabij archeologa. / Kill the archeologist.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć podczas zadania „Frunący feniks”. W pewnym momencie gry przyjdzie nam badać laboratorium, gdzie była więziona kapłanka Usha. Po zakończeniu przeszukiwania pomieszczenia pojawi się kontrolowany przez nią Raymond i zaproponuje nam układ. Musimy się nań zgodzić, następnie udać do mieszkania Josepha Hilla i w rozmowie z nim powiedzieć, że się dogadaliśmy z kapłanką. Będziemy musieli go zabić. W ten sposób otrzymamy pucharek. Ale to nie koniec, bo musimy grać dalej, aby zgarnąć zloto Uniknij tego.

Ikona osiągnięcia: Uniknij tego</span> / <span>Dodge This
75

Uniknij tego / Dodge This

Pokonaj małą dziewczynkę nie grając fair. / Defeat a little girl without playing fair.

Możliwe do przeoczenia

Kontynuując kroki podjęte w opisie srebro Zasolony, lokalizujemy kryptę, w której przebywa kapłanka i udajemy się tam. Po sekwencji podwodnej znajdziemy się w jaskini i będziemy mogli z nią rozmawiać. Wyczerpujemy wszystkie tematy i grzecznie się żegnamy. Nie mówimy jej, że chcemy się też jej pozbyć. Po zaskoczeniu rozmowy po prostu zdzielimy jej łopatą i otrzymamy pucharek. Jednocześnie powinno też wpaść srebro Cel uświęca środki.

Ikona osiągnięcia: Ogień został opanowany</span> / <span>Damage Control
30

Ogień został opanowany / Damage Control

Zapobiegnij ostatniemu aktowi samospalenia. / Prevent the last self-immolation.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć podczas zadania głównego „Ku głębinom”. Na początku sprawy przyjdzie nam udać się do kościoła w centrum dzielnicy Adwentu. Na piętrze kościoła spotkamy kobietę, która w rozmowie wyzna, że chce się oddać aktowi samospalenia. Musimy ją do tego zniechęcić. Aby tego dokonać wybieramy miedzy innymi linie dialogowe:

  • „Jestem Nasieniem” – dzięki temu zyskamy jej uznanie, że zostaliśmy wybrani przez te siły które czczą miejscowi
  • „Jest pani tego pewna?” – dowiemy się dzięki temu o jej lęku.
  • „Umrze pani w cierpieniach.” – to ostatnie zdanie pozwoli jej dojść do wniosku, że jednak nie warto.
Pucharek wpada od razu po rozmowie, więc w razie jakby nie wpadł trzeba wczytać wcześniejszy zapis i ponownie zagadać.
Ikona osiągnięcia: Zmywam się stąd!</span> / <span>I'm Out of Here
75

Zmywam się stąd! / I'm Out of Here

Opuść miasto i zostaw jego mieszkańców na pastwę losu. / Leave the city and the world to their fate.

Pucharek związany z zakończeniem gry. Warto sobie wykonać zapis przed dokonaniem ostatecznego wyboru i potem ogarnąć pozostałe, aczkolwiek autozapis powinien nam w tym wypadku też wystarczyć.

Aby zdobyć ten pucharek musimy zdecydować się opuścić miasto. Wybieramy prawy korytarz i oglądamy animację końcową.

Ikona osiągnięcia: Zapisane w gwiazdach</span> / <span>The Stars are Right
75

Zapisane w gwiazdach / The Stars are Right

Zakończ Cykl. / End the Cycle.

Pucharek związany z zakończeniem gry. Warto sobie wykonać zapis przed dokonaniem ostatecznego wyboru i potem ogarnąć pozostałe, aczkolwiek autozapis powinien nam w tym wypadku też wystarczyć.

Aby zdobyć ten pucharek musimy otworzyć bramę na wprost i jak to bywa sprowadzić apokalipsę. Wybieramy prawy korytarz i oglądamy animację końcową.

Ikona osiągnięcia: Skok wiary</span> / <span>Leap of Faith
75

Skok wiary / Leap of Faith

Rozpocznij Cykl od nowa. / Restart the Cycle.

Pucharek związany z zakończeniem gry. Warto sobie wykonać zapis przed dokonaniem ostatecznego wyboru i potem ogarnąć pozostałe, aczkolwiek autozapis powinien nam w tym wypadku też wystarczyć.

Aby zdobyć ten pucharek musimy zdecydować zacząć Cykl od nowa. Świetnie to obrazował jeden z trailerów zapowiadających grę. Wybieramy lewy korytarz i oglądamy animację końcową.

Ikona osiągnięcia: Po pierwsze, nie szkodzić</span> / <span>First, Do No Harm
15

Po pierwsze, nie szkodzić / First, Do No Harm

Zgódź się na terapię eksperymentalną. / Agree to the experimental treatment.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć na początku gry. Gdy pierwszy raz jedno ze śledztw skieruje nas do szpitala, zostaniemy zagadani przez lekarza przy wejściu. Zapyta on nas, czy aby dobrze się czujemy. Musimy odpowiedzieć, że boli nas głowa, po czym zgodzić się na wspomnianą w opisie terapię i otrzymamy pucharek.

Ikona osiągnięcia: Wydanie specjalne!</span> / <span>Extra! Extra!
15

Wydanie specjalne! / Extra! Extra!

Udziel wywiadu w lokalnej gazecie. / Give an interview to the local newspaper.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć na początku gry. Gdy pierwszy raz przyjdzie nam udać się do budynku gazety, zostaniemy zagadani przez pracującą tam reporterkę. Spyta nas o możliwość udzielenia wywiadu. Aby otrzymać pucharek musimy się nań zgodzić.

Ikona osiągnięcia: Pośród złodziei nie ma honoru</span> / <span>No Honor Among Thieves
15

Pośród złodziei nie ma honoru / No Honor Among Thieves

Wyczyść skrytkę Sidneya. Jesteś potworem. / Take Sidney's stash. You monster.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć podczas zadania pobocznego „Delikatna sprawa” zlecanego przez Pana Throgmortona. Po przyjęciu zadania przyjdzie nam zbadać mieszkanie niejakiego Sydneya Stokesa. Podczas przeszukiwania możemy znaleźć jego skrytkę. Aby otrzymać pucharek musimy sobie przywłaszczyć schowane tam dobra.

Zabieramy wszystko i pucharek jest nasz.
Ikona osiągnięcia: Spotkanie rodzinne</span> / <span>Family Reunion
30

Spotkanie rodzinne / Family Reunion

Dotrzymaj słowa w umowie z Robertem. / Uphold your agreement with Robert.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć podczas zadania pobocznego „Po drugiej stronie lustra” zlecanego przez Pana Throgmortona. Pod koniec zadania przyjdzie nam przeszukiwać dom lustrzarza. Po przeszukaniu całego, musimy sobie wykonać ręczny zapis, aby zdobyć drugi pucharek z tym związany. Zapis wykonujemy przed zniszczeniem lusterka widocznego na screenie poniżej.

Przed zniszczeniem lusterka wykonajmy zapis, aby móc zdobyć oba pucharki związane z tym zadaniem.

Aby zdobyć ten pucharek, musimy dotrzymać słowa w umowie i dostarczyć całe lustro. Dlatego nie możemy się zgodzić na prośbę kobiety. Wywiąże się walka i będziemy musieli ją załatwić. Radzę przyjść podleczonym, bo kobieta potrafi nieźle przyłożyć. Po jej pokonaniu zabieramy lustro i zanosimy do zleceniodawcy.

Ikona osiągnięcia: Dwa światy</span> / <span>Both Worlds
75

Dwa światy / Both Worlds

Przystań na prośbę matki w żałobie. / Humor a grieving mother.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możemy zdobyć podczas zadania pobocznego „Po drugiej stronie lustra”, zlecanego przez Pana Throgmortona. Pod koniec zadania przyjdzie nam przeszukiwać dom lustrzarza. Po przeszukaniu całego, musimy sobie wykonać ręczny zapis, aby zdobyć drugi pucharek z tym związany. Zapis wykonujemy przed zniszczeniem lusterka widocznego na screenie w opisie srebro Spotkanie rodzinne.

Aby zdobyć ten pucharek musimy przystać na prośbę matki i dać jej zniszczyć lustro. Z resztkami lustra wracamy do zleceniodawcy i tak zdobywamy trofeum.

Ikona osiągnięcia: Pozszywane</span> / <span>All Sewn Up
30

Pozszywane / All Sewn Up

Wygnaj ducha Babci Tkaczki. / Banish Granny Weaver.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum dostępne tylko w wersji gry na PS4. W wersji PS5 nie mamy go na liście trofeów.

Trofeum możemy zdobyć podczas zadania pobocznego „Milczenie jest złotem” zlecanego przez Joy. W pewnym momencie gry dostaniemy list od kobiety pracującej w bibliotece Uniwersyteckiej. Aby zdobyć trofeum, wystarczy zakończyć to zadanie. Można jednak je pominąć, jeśli polecimy za daleko w wątek główny i nie będziemy mieć starszego zapisu.