Kilka godzin główkowania lub podglądania naszych filmików nagrodzi Cię platyną w The Sojourn. Zagadki nie należą do najtrudniejszych, więc trofeum powinno być w zasięgu większości graczy.
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 1/10 z poradnikiem, 5/10 bez poradnika
- Liczba trofeów: x1/ x9 / x6 / x1
- Liczba trofeów offline: 17
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: Curious Mind, Scholar, Adept, Expert, Master, Sage
- Zglitchowane trofea: BRAK
- Czas do zdobycia platyny: 4-6 godzin z poradnikiem, 10-20 bez poradnika (zależy od umiejętności rozwiązywania zagadek)
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
Do zdobycia platyny w The Sojourn potrzebny jest tylko jeden krok. Musisz rozwiązać wszystkie zagadki, zarówno te związane z fabułą, jak i te opcjonalne. Gra nie wymaga nic więcej – nie ma żadnych znajdziek, nie ma żadnych dodatkowych wyzwań. Produkcja nie pozwala dowolnie wybierać już rozwiązanych zagadek lub łatwo wracać do zagadek opcjonalnych, dlatego polecam zajmować się nimi na bieżąco. Pod koniec gry bohater trafia do ogrodu, który pokazuje wszystkie zwoje zdobyte w dodatkowych zagadkach, lecz nie jestem w stanie potwierdzić, czy możliwy jest powrót do tych pominiętych. Ja miałem w tym momencie rozwiązane wszystkie i na pewno nie mogłem do nich wrócić, więc powtórzę jeszcze raz. Rozwiązujcie wszystkie zagadki, jak tylko na nie traficie. Filmiki w poradniku pomogą Wam, jeśli będziecie mieli z nimi problemy.
Dla jasności przedstawiam też wszystkie elementy łamigłówek, w razie gdyby ich zastosowanie nie było dla was jasne:
- Źródło z mroczną energią. Przenosi Cię do mrocznego świata, lecz jego moc jest ograniczona. Wyczerpuje się po przejściu pewnej odległości.
- Statua teleportacji. Jeśli przebywasz w mrocznym świecie, lub jeśli statua jest ogarnięta mroczną energią, możesz zamienić się z nią miejscami, wciskając .
- Zamek. Umieszczenie w nim statuy otwiera zamknięte drzwi, połączone z zamkiem.
- Duplikator. Umieszczenie w nim statuy powiela ją na siostrzanym duplikatorze.
- Harfa. Można ją aktywować tylko w mrocznym stanie. Pozwala to na kilka chwil naprawić mosty, do których jest podłączona.
- Zwierciadło. W mrocznym stanie generuje wiązkę mroku, która aktywuje inne urządzenia lub pozwala Ci zostać w mrocznym świecie tak długo, jak utrzymasz się w jej promieniu. Zwierciadło można obracać ( / ).
- Portal mroku. Przejście przez niego prowadzi do mrocznego świata, w którym pozostaniesz dopóki nie wyjdziesz przez portal.
- Kula mroku. Pozwala Ci przedostać się do mrocznego świata tak długo, jak na nią patrzysz lub gdy ją podniesiesz, wciskając .
- Kolce. Aktywują się w mrocznym świecie i nie pozwalają Ci przejść.
- Mosty. Niektóre mosty aktywne są tylko w mrocznym świecie.
Poradnik:
Perfection
Collect all trophies
Kilka godzin główkowania lub podglądania naszych filmików nagrodzi Cię tą platyną.
Welcome to Reality GS: 20
Step into the dark world
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po kilku minutach gry, gdy po raz pierwszy zetkniesz się ze źródłem, które przenosi Cię do mrocznego świata.
Step by Step GS: 40
Overcome the second challenge
Trofeum związane z fabułą. Patrz opis trofeum Eternity.
Blindfold GS: 40
Witness the story behind the blindfold
Trofeum związane z fabułą. Patrz opis trofeum Eternity.
Not a Child GS: 70
Experience the first chapter of life: Discovery
Trofeum związane z fabułą. Patrz opis trofeum Eternity.
Level Up GS: 40
Activate the elevator
Trofeum związane z fabułą. Patrz opis trofeum Eternity.
Doubtful Mind GS: 70
Reach the top of the tower
Trofeum związane z fabułą. Patrz opis trofeum Eternity.
Opened Eyes GS: 40
Open the frozen well
Trofeum związane z fabułą. Patrz opis trofeum Eternity.
Tree of Lies GS: 70
Witness the secret behind the tree
Trofeum związane z fabułą. Patrz opis trofeum Eternity.
Unity GS: 40
Witness the story of the first movements
Trofeum związane z fabułą. Patrz opis trofeum Eternity.
Eternity GS: 80
Finish your sojourn
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po dotarciu do ostatnich wrót za ogrodem ze zwojami. Upewnij się, że do tego czasu udało Ci się rozwiązać wszystkie zagadki dodatkowe, żeby nie pominąć pucharków poniżej. Jeśli którakolwiek z zagadek fabularnych jest dla Ciebie problematyczna, zamieszczony tutaj filmik powinien Ci pomóc znaleźć rozwiązanie:
Curious Mind GS: 40
Earn your first merit of life
Trofeum pomijalne. Patrz opis trofeum Sage.
Scholar GS: 90
Earn 10 merits of life
Trofeum pomijalne. Patrz opis trofeum Sage.
Adept GS: 90
Earn 20 merits of life
Trofeum pomijalne. Patrz opis trofeum Sage.
Expert GS: 90
Earn 30 merits of life
Trofeum pomijalne. Patrz opis trofeum Sage.
Master GS: 90
Earn 40 merits of life
Trofeum pomijalne. Patrz opis trofeum Sage.
Sage GS: 90
Earn all merits of life
Trofeum pomijalne. Odblokujesz je po rozwiązaniu wszystkich 46 zagadek dodatkowych i zebraniu zwojów, które zawsze znajdują się na ich końcu. Jak już wspomniałem, wydaje mi się, że gra nie pozwala łatwo wrócić do nierozwiązanych łamigłówek, więc staraj się je rozwiązywać na bieżąco.
Autorzy gry najczęściej recyclują lokacje z zagadek fabularnych, dokładając do nich kilka elementów, aby je utrudnić. Takie lokacje zaznaczone są, oprócz ikony światła, również ikoną zwoju. Znajdziesz jednak kilka miejsc, które są zupełnie opcjonalne. Tego typu portale oznaczone są tylko ikoną zwoju. Musisz rozwiązać oba typy wyzwań dodatkowych, aby zdobyć za nie trofea.
Filmik poniżej pomoże Ci z zagadkami, z którymi masz problem.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora.
Dzięki uprzejmości Evolve PR.