Wielka Trójca znów w komplecie! Bohaterowie Trine po raz kolejny porywają nas na przygodę pełną pułapek i łamigłówek do rozwiązania, a wszystko to za sprawą mistrza inżynierii i jego podstępnej królowej… Więcej możecie poczytać w recenzji Trine 5 – o TUTAJ.
[poll id=”274″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
- Czas do zdobycia platyny: 10 godzin solo (zmienia się w zależności od liczby graczy i ustawionego poziomu trudności)
- Liczba trofeów: x1/ x1 / x3 / x58
- Liczba trofeów offline: 62
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: 0 (można się cofnąć do każdego punktu kontrolnego)
- Zglitchowane trofea: 1 ( Mechaniczny spisek / The Clockwork Conspiracy) – bez obaw 😉
Poradnik stworzony podczas gry na PS4, wersja 1.02 (niedługo wychodzi patch).
Jeżeli poradnik się przydał, możesz mi podziękować, stawiając mi kawę!
Ale przejdźmy do rzeczy. Jesteś tu przecież po to, aby dowiedzieć się jak zdobyć platynkę i czy przysporzy Ci ona kłopotów i siwych włosów na głowie – otóż, nie 🙂 Gra (a raczej jej twórcy) daje mnóstwo możliwości, aby dopasować ją do siebie, jeśli chodzi o poziom trudności zagadek, wrogów, czy liczbę graczy. I tu zaskoczonko dla tych, którzy już mieli przyjemność zagrać w poprzednie części Trine, ponieważ tym razem maksymalna liczba graczy to 4! Możecie zagrać solo, lokalnie lub sieciowo (crossplay między generacjami jest dostępny, a z tego co wiem w planach również możliwość gry międzyplatformowo). Jeśli chodzi o pucharki to większość z nich wpada bez większego wysiłku, ponieważ dotyczą one fabuły lub znajdziek. Pozostałe natomiast dotyczą walki i umiejętności naszych bohaterów. Szczere mówiąc, to umiejętności jest na tyle dużo, że pod koniec gry o niektórych wręcz zapominamy 😉 Polecam również wsłuchiwać się w dialogi podczas przeczesywania lokacji, bo są one pomocne.
No to co? Zaczynamy?
Krok po kroku:
Ciesz się grą! Przejdź sobie na spokojnie wszystkie poziomy, starając się pozbierać jak najwięcej zielonych potionków / kamieni (doświadczenia), aby móc ulepszać umiejętności bohaterów ( i drzewko umiejętności). Myślę, że większość pucharków wpadnie podczas tej drogi bez problemów. Do reszty wrócisz poprzez punkty kontrolne w głównym menu lub powrót do mapy w każdym momencie rozgrywki ().
Jeśli chodzi o zglitchowane trofeum ( Mechaniczny spisek / The Clockwork Conspiracy) – nie jestem pewna, czy to był przypadek, czy rzeczywiście coś jest nie tak, ale po ukończeniu ostatniego punktu kontrolnego na 19. poziomie (Mechaniczny Pałac) nic nie „brzdękło”, więc wczytałam i przeszłam go drugi raz i wtedy pucharek wpadł. Może to było po prostu opóźnienie (dajcie proszę znać w komentarzu lub na Discordzie).
NA SKRÓTY:
- Wypędzanie zła / Driving Out the Evil – 2. Ogród Wiecznego Cienia – punkt kontrolny 3.
- Ślizg na całego / Sledding Stretch – 4. Ogrody Akademii Astralnej – punkt kontrolny 1.
- Na gołe klaty / See-through Fisticuffs – 4. Ogrody Akademii Astralnej – punkt kontrolny 4.
- Bum, bum, bum! / Ace Boom-Boom – 4. Ogrody Akademii Astralnej – punkt kontrolny 11.
- Zakręcony / Go Out for a Spin – 5. Długa droga do miasta – punkt kontrolny 3.
- Dzika roślinność / Ferocious Flora – 5. Długa Droga do Miasta – punkt kontrolny 11.
- Na wynos w Gospodzie pod Czerwoną Różą / The Red Rose Inn Takeout – 5. Długa Droga do Miasta – punkt kontrolny 16.
- Ostrożnie: nie rzucać! / Fragile: Handle with Care – 6. Złowieszcze Zaułki.
- Przy odrobinie szczęścia / As Luck Would Have It – 6. Złowieszcze Zaułki.
- Mroźne kręgle / Boreal Bowling – 6. Złowieszcze Zaułki – punkt kontrolny 2
- Kule ognia wymiękają / Better than Fireballs – 6. Złowieszcze Zaułki – punkt kontrolny 8.
- Słynny czarodziej od pudeł / The Famous Box Wizard – 8. Najwyższa Wieża – początek poziomu.
- Dwie pieczenie na jednym ogniu / One Fell Swoop – 9. Lochy i Szczury Kanałowe – punkt kontrolny 2.
- Z mackami w berka / Tentacle Tag – 10. Droga przemytnika – punkty kontrolne 11 i 12.
- Figlarne grzybki / Frolicking Fungi – 14. Jesienny Las – punkt kontrolny 2.
Poradnik:
Całkiem niezły spisek / Trine 5/5
Zbierz wszystkie trofea / Earn all Trophies in Trine 5: A Clockwork Conspiracy
Brawo bohaterko/bohaterze Trine! 🙂
Cicho jak mysz / Quiet as a Mouse 10
Ukończ poziom „Miejska Biblioteka” / Complete The Town Library
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Kamień w piach / Stone into Sand 10
Ukończ poziom „Ogród Wiecznego Cienia” / Complete The Garden of Eternal Shade
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Samotny pobyt w spa / Solitary Spa Time 10
Ukończ poziom „Studnia Spokoju” / Complete The Well of Tranquility
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Tort i zdrada / Cake and Betrayal 10
Ukończ poziom „Ogrody Akademii Astralnej” / Complete The Astral Academy Gardens
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Środek do celu / Means to an End 10
Ukończ poziom „Długa Droga do Miasta” / Complete The Long Way to Town
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Podejrzany skrót złodzieja / Shady Shortcut of a Thief 10
Ukończ poziom „Złowieszcze Zaułki” / Complete Sinister Back Alleys
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Wielka Rada / The Great Council 10
Ukończ poziom „Zamek Królewski” / Complete The Royal Castle
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Haniebni złoczyńcy Trójni / The Shameful Villains of Trine 10
Ukończ poziom „Najwyższa Wieża” / Complete The Tallest Tower
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Uwięzieni i zapomniani / Trapped and Forgotten 10
Ukończ poziom „Lochy i Szczury Kanałowe” / Complete Dungeons and Sewer Rats
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Wodne nieszczęścia / Watery Woes 10
Ukończ poziom „Droga Przemytnika” / Complete Smuggler’s Way
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Żegnajcie, słodkie klejnoty / Goodbye, Sweet Gems 10
Ukończ poziom „Jaskinie Klejnotów” / Complete Gemstone Caverns
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Pora na wspinaczkę / Some climbing to do 10
Ukończ poziom „Szlak Orlego Lotu” / Complete Brackenridge Path
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Barbaro! Już idziemy! / Barbara! We’re Coming! 10
Ukończ poziom „Astralne Obserwatorium” / Complete The Astral Observatory
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Jesienne światło / The Autumn Light 10
Ukończ poziom „Jesienny Las” / Complete Autumn Woods
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Wiedźma z bagien / The Swamp Witch 10
Ukończ poziom „Skamieniałe Bagna” / Complete Petrified Marshes
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Z pamiętnika giermka / Memoirs of a Squire 10
Ukończ poziom „Bastion Nadziei” / Complete The Bastion of Hope
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Skrzydła, metal i gorące powietrze / Wings and Metal and Hot Air 10
Ukończ poziom „Niesamowity Sterowiec” / Complete The Magnificent Airship
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Kraina lampak / Lampaca Lands 10
Ukończ poziom „Latający Archipelag” / Complete The Floating Archipelago
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Mój skromny dom / My Humble House 10
Ukończ poziom „Mechaniczny Pałac” / Complete The Clockwork Palace
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Pusty tron / The Empty Throne 10
Ukończ poziom „Detronizacja” / Complete The Dethroning
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Mechaniczny spisek / The Clockwork Conspiracy 100
Pokrzyżuj plany Sunny i Goderyka / Thwart Sunny’s and Goderic’s plans
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Powinno wpaść po ukończeniu ostatniego punktu kontrolnego na 19. poziomie (Mechaniczny Pałac). Jeśli tak się nie stało – wczytaj go i ukończ ponownie.
Sprawdzanie wszystkiego / Checking out Everything 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Miejska Biblioteka” / Collect all experience in The Town Library
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (56) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Nawiedzone polowanie / The Haunted Hunt 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Ogród Wiecznego Cienia” / Collect all experience in The Garden of Eternal Shade
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (52) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Więcej niż bańki mydlane / More than Soap Bubbles 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Studnia Spokoju” / Collect all experience in The Well of Tranquility
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (54) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Najsoczystsze owoce / The Juiciest Fruits 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Ogrody Akademii Astralnej” / Collect all experience in The Astral Academy Gardens
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (100) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Śledzenie przebiegu trasy / The Thoroughfare Tracking 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Długa Droga do Miasta” / Collect all experience in The Long Way to Town
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (118) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku ( Doświadczeni bohaterowie).
Mroczne łupy / The Shady Spoils
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Złowieszcze Zaułki” / Collect all experience in Sinister Back Alleys
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (106) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Przeszukiwanie zamku / Combing Through the Castle 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Zamek Królewski” / Collect all experience in The Royal Castle
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (98) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Skarby z wieży / Treasures from the Tower 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Najwyższa Wieża” / Collect all experience in The Tallest Tower
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (110) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Uciekanie i odkrywanie… w jednym! / Escaping, yet exploring 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Lochy i Szczury Kanałowe” / Collect all experience in Dungeons and Sewer Rats
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (102) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Zarzucanie haczyka / Casting the Hook 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Droga Przemytnika” / Collect all experience in Smuggler’s Way
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (94) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Poruszanie nieba i ziemi / Leaving No Stone Unturned 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Jaskinie Klejnotów” / Collect all experience in Gemstone Caverns
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (120) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Patrząc wysoko i nisko / Looking High and Low 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Szlak Orlego Lotu” / Collect all experience in Brackenridge Path
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (108) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Spoglądanie w gwiazdy / Gazing Stars 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Astralne Obserwatorium” / Collect all experience in The Astral Observatory
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (90) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Leśna mądrość / Woodsy Wisdom 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Jesienny Las” / Collect all experience in Autumn Woods
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (92) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Zwiad na bagnach / Scouting the Swamp 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Skamieniałe Bagna” / Collect all experience in Petrified Marshes
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (102) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Zadanie dla rycerza / Knight’s Quest 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Bastion Nadziei” / Collect all experience in The Bastion of Hope
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (90) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Przeczesywanie statku / Shipwide Search 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Niesamowity Sterowiec” / Collect all experience in The Magnificent Airship
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (104) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Latający skarb / Floating Bounty 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Latający Archipelag” / Collect all experience in The Floating Archipelago
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (94) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Pałacowa pogoń / Palace Pursuit 10
Zbierz całe doświadczenie na poziomie „Mechaniczny Pałac” / Collect all experience in The Clockwork Palace
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia (110) z danego poziomu.
Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
Doświadczeni bohaterowie / Experienced Heroes 100
Zbierz całe doświadczenie w aktach I-V / Collect all experience throughout Acts I-V
Pucharek wpada po zebraniu całego doświadczenia w grze.
Poczmistrz / The Postmaster 50
Zbierz wszystkie listy w aktach I-V / Collect all Letters throughout Acts I-V
Pucharek wpada po zebraniu wszystkich listów w grze. Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
- List – 4. Ogrody Akademii Astralnej – punkt kontrolny 6.
- List – 5. Długa Droga do miasta – punkt kontrolny 2.
- List – 6. Złowieszcze Zaułki – punkt kontrolny 1.
- List – 7. Zamek Królewski – punkt kontrolny 11.
- List – 8. Najwyższa Wieża – punkt kontrolny 3.
- List – 9. Lochy i Szczury Kanałowe – punkt kontrolny 3.
- List – 10. Droga Przemytnika – punkt kontrolny 6.
- List – 11. Jaskinie Klejnotów – punkt kontrolny 11.
- List – 12. Szlak orlego Lotu – punkt kontrolny 4.
- List – 13. Astralne Obserwatorium – punkt kontrolny 8.
- List – 14. Jesienny Las – punkt kontrolny 11.
- List – 15. Skamieniałe Bagna – punkt kontrolny 4.
- List – 16. Bastion Nadziei – punkt kontrolny 2.
- List – 17. Niesamowity Sterowiec – punkt kontrolny 2.
- List – 18. Latający Archipelag – punkt kontrolny 3.
- List – 19. Mechaniczny Pałac – punkt kontrolny 5.
Fashionista / The Fashionmonger 50
Zbierz wszystkie torby i kapelusze w aktach I-V / Collect all Bags and Hats throughout Acts I-V
Pucharek wpada po zebraniu wszystkich przebrań w grze. Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
PLECAKI:
- Plecak poszukiwacza przygód – odblokowany
- Pakunek alchemika – odblokowany
- Torba mistrza – 6. Złowieszcze Zaułki – punkt kontrolny 7.
- Sprzęt przemytnika – 10. Droga Przemytnika – punkt kontrolny 9.
- Zestaw górnika – 11. Jaskinie Klejnotów – punkt kontrolny 1.
- Opasła księga zaklęć – 13. Astralne Obserwatorium – początkowy punkt kontrolny
- Sakwa Lucjusza – 15. Skamieniałe Bagna – punkt kontrolny 15.
- Plecak Agnes – 17. Niesamowity Sterowiec – punkt kontrolny 7.
KAPELUSZE:
- Muffinkapelusz – odblokowany
- Kapelusz Wilhelminy – 4. Ogrody Akademii Astralnej – punkt kontrolny 1.
- Słomiany kapelusz – 5. Długa Droga do miasta – punkt kontrolny 10.
- Kwietna tiara – 7. Zamek Królewski – punkt kontrolny 9.
- Papierowy kapelusz – 8. Najwyższa Wieża – punkt kontrolny 6.
- Trikorn Sydoniusza – 9. Lochy i Szczury Kanałowe – punkt kontrolny 11.
- Aksamitne poroże – 12. Szlak orlego Lotu – punkt kontrolny 11.
- Jesienna korona – 14. Jesienny Las – punkt kontrolny 2.
- Diadem waleczności – 16. Bastion Nadziei – punkt kontrolny 8.
- Czapka z wełny lampaki – 18. Latający Archipelag – punkt kontrolny 11.
- Mechaniczny kapelusz – 19. Mechaniczny Pałac – punkt kontrolny 3.
Plotka / The Gossip 50
Zbierz wszystkie ciekawostki w aktach I-V / Collect all Tidbits throughout Acts I-V
Pucharek wpada po zebraniu wszystkich ciekawostek w grze. Odsyłam do filmiku Doświadczeni bohaterowie.
GOSPODA POD CERWONĄ RÓŻĄ:
- Plotka – 4. Ogrody Akademii Astralnej – punkt kontrolny 4.
- Plotka – 7. Zamek Królewski – punkt kontrolny 2.
- Plotka – 10. Droga Przemytnika – punkt kontrolny 1.
- Plotka – 14. Jesienny Las – punkt kontrolny 4.
- Plotka – 16. Bastion Nadziei – punkt kontrolny 3.
ZIEMIANKA NEKROMANTY:
- Plotka – 5. Długa Droga do miasta – punkt kontrolny 12.
- Plotka – 8. Najwyższa Wieża – punkt kontrolny 8.
- Plotka – 11. Jaskinie Klejnotów – punkt kontrolny 9.
- Plotka – 13. Astralne Obserwatorium -punkt kontrolny 11.
- Plotka – 17. Niesamowity Sterowiec – punkt kontrolny 13.
- Plotka – 19. Mechaniczny Pałac – punkt kontrolny 11.
STRYCH:
- Plotka – 6. Złowieszcze Zaułki – punkt kontrolny 10.
- Plotka – 9. Lochy i Szczury Kanałowe – punkt kontrolny 9.
- Plotka – 12. Szlak orlego Lotu – punkt kontrolny 1.
- Plotka – 15. Skamieniałe Bagna – punkt kontrolny 12.
- Plotka – 18. Latający Archipelag – punkt kontrolny 9.
Mroźne kręgle / Boreal Bowling 10
Użyj wirującej kuli Amadeusza, aby zniszczyć zamrożonego wroga / Use Amadeus’s Spinning Ball to destroy a chilled enemy
Musisz mieć odblokowane umiejętności: Amadeusz – „Wirująca kula”, Zoja – „Potężne strzały żywiołów”.
Moim zdaniem najlepszym miejscem jest poziom 6. Złowieszcze Zaułki – punkt kontrolny 2.
Wyczaruj kulę Amadeuszem i wskocz na nią Zoją (ustaw wcześniej mroźne strzały). Ładując kulę (przytrzymaj w dół) strzel 2x zamrożoną strzałą w szczura, a następnie puść kulę (zwolnij lub zeskocz) w jego stronę.
Dzika roślinność / Ferocious Flora 10
Zniszcz przeciwnika, używając pocisku wystrzelonego przez roślinę naścienną / Destroy an enemy using a projectile from a Wall Spitter Plant
Nakieruj „pocisk roślinny” w przeciwnika za pomocą tarczy Poncjusza.
W grze jest dużo miejsc, w którym możemy to wykonać, ale polecam poziom 5. Długa Droga do Miasta – punkt kontrolny 11.
Bum, bum, bum! / Ace Boom-Boom 10
Gdy pokonany mechaniczny komar eksploduje, użyj jego wybuchu, aby zniszczyć kolejnego mechanicznego komara / When a defeated Clockwork Mosquito is exploding, use the blast to destroy another Clockwork Mosquito
Najłatwiejszym sposobem jest zderzenie jednego komara z drugim przy pomocy Amadeusza – umiejętność „Lewitacja wrogów”.
Polecam poziom 4. Ogrody Akademii Astralnej – punkt kontrolny 11.
Zakręcony / Go Out for a Spin 10
Podczas jednej walki spraw, by mechaniczny strażnik pięciokrotnie użył ataku obrotowego / During a single fight, make a Clockwork Guardian use the Spin Attack five times
Chodzi o tego większego, mocniejszego strażnika z ogromną tarczą. Kiedy przeskoczymy go podczas ofensywy na nas, zacznie on atak obrotowy w naszą stronę. Trzeba go zmusić do powtórzenia tego 5x podczas jednego starcia.
Przykładowe miejsce: 5. Długa droga do miasta – punkt kontrolny 3.
Jak z cukru / Made of Sugar 10
Przejdź przez wszystkie rzeki na poziomie „Długa Droga do Miasta”, nie dotykając wody / Cross all the rivers in the Long Way to Town without touching the water
Jak wskazuje opis trofea – musisz przejść cały 5. poziom, nie dotykając wody.
Ostrożnie i spokojnie nad rwącą rzeką i będzie dobrze 🙂
Ostrożnie: nie rzucać! / Fragile: Handle with Care 50
Ukończ poziom, nie niszcząc żadnych drewnianych pudeł / Complete a level without breaking any of the Wooden Boxes
To trofeum możemy zdobyć razem z kolejnym Przy odrobinie szczęścia / As Luck Would Have It.
Moim zdaniem najłatwiej jest pokonać poziom 6. Złowieszcze Zaułki. Spokojnie – nie taki diabeł straszny, jak go malują 😉
Pamiętaj jednak, żeby używać jedynie zwykłych strzał, a najlepiej nie używać ich wcale, jeśli nie ma takiej potrzeby, bo czasem niechcący możemy trafić w pudło, którego nie widzimy.
Uwaga! Wiem, że łatwiej byłoby to zrobić na poziomie 4. Ogrody Akademii Astralnej, ale pucharek tam nie wpada – uwierz, próbowałam trzykrotnie bez skutku.
Przy odrobinie szczęścia / As Luck Would Have It 10
Ukończ poziom, nie otrzymując żadnych obrażeń / Complete a level without taking any damage
To trofeum możemy zdobyć razem z poprzednim Ostrożnie: nie rzucać! / Fragile: Handle with Care (filmik).
Przechodząc poziom 6. Złowieszcze Zaułki unikaj obrażeń (polecam nadużywać tarczy).
Słynny czarodziej od pudeł / The Famous Box Wizard 10
Wyczaruj pudło, aby spełnić prośbę sklepikarki na poziomie „Najwyższa Wieża” / Conjure a box to comply with the Shopkeeper’s request in The Tallest Tower
Miejsce: 8. Najwyższa Wieża – początek poziomu. W pewnym momencie będziemy przechodzić przez rynek, gdzie usłyszymy rozmowę mieszkańców. Ważne jest to, aby po pierwszym zdaniu zmienić naszą postać na Amadeusza. Wtedy rozmowa potoczy się w kierunku wyczarowania pudła – wystarczy, że zaraz po usłyszeniu tego dialogu, (uwaga) wyczarujesz pudło ;).
Wypędzanie zła / Driving Out the Evil 10
Wykonaj szarżę w dzwon kościelny na poziomie „Ogród Wiecznego Cienia” / Charge the Church Bell in the Garden of Eternal Shade
Podczas zbierania punktów doświadczenia, natkniesz się na duży dzwon, z którego i tak trzeba „wybić” potionki z doświadczeniem.
Znajduje się on na poziomie 2. Ogród Wiecznego Cienia – punkt kontrolny 3.
Na wynos w Gospodzie pod Czerwoną Różą / The Red Rose Inn Takeout 10
Donieś ciasto z Gospody pod Czerwoną Różą na koniec poziomu / Deliver the Pie from the Red Rose Inn to the end of the level
W Akcie II – 5. Długa Droga do Miasta – punkt kontrolny 16. – Po jatce z mechanicznymi rycerzami musimy wziąć ciasto (szarlotkę?) ze stołu i zanieść je na koniec poziomu. Używamy do tego oczywiście lewitacji () Amadeusza.
Tutaj również powinniśmy zdobyć trofeum Podejrzane sobowtóry / Flimflam Doppelgangers.
Figlarne grzybki / Frolicking Fungi 10
Znajdź tańczące grzyby na poziomie „Jesienny Las” / Find the Dancing Mushrooms in the Autumn Woods
Kryjówka figlarnych grzybków znajduje się w korze przewróconego pnia drzewa, na poziomie 14. Jesienny Las – punkt kontrolny 2. Kiedy tylko się dam dostaniesz, pucharek powinien wyskoczyć.
Z mackami w berka / Tentacle Tag 10
Nie daj się trafić mackom krakena na poziomie „Droga Przemytnika” / Don’t let Kraken’s tentacles hit you in the Smuggler’s Way
Przed mackami krakena uciekamy przez dwa punkty kontrolne – poziom 10. Droga przemytnika – punkty kontrolne 11. i 12. Wystarczy nam odrobina refleksu – nie daj się „macnąć” 😉
Wysoko postawieni znajomi, dosłownie / Friends in High Places, literally 10
Spotkaj się z całą trójką czarodziejów z Astralnego Obserwatorium / Meet all the three Astral Observatory Wizards
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu poziomu 16. (Bastion Nadziei).
Podejrzane sobowtóry / Flimflam Doppelgangers 10
Pokonaj mechanicznych rycerzy podających się za bohaterów Trójni w Gospodzie pod Czerwoną Różą / Defeat the Clockwork Knights posing as the Heroes of Trine in the Red Rose Inn
Trofeum wpada po rozprawieniu się ze wszystkimi rycerzami w Gospodzie (dokładnie ta sama Gospoda, z której mamy wynieść ciasto) – 5. Długa Droga do Miasta – punkt kontrolny 16.
Dwie pieczenie na jednym ogniu / One Fell Swoop 10
Zniszcz dwóch wrogów jedną strzałą / Destroy two enemies with a single arrow
Kiedy tylko odblokujemy umiejętność „Rykoszetowe strzały” Zoji, wystarczy że zbijemy trochę życia z dwóch wrogów, a następnie wycelujemy strzałę tak, aby odbiła się od przeciwnika i trafiła następnego.
Dobrą lokalizacją jest poziom 9. Lochy i Szczury Kanałowe – punkt kontrolny 2, gdyż tam wrogowie respią się dopóty nie zabijemy kościotrupowego maga 😉
Na gołe klaty / See-through Fisticuffs 10
Zniszcz wroga, używając nieuzbrojonego klona Poncjusza / Destroy an enemy using an unarmed Pontius Clone
Kiedy już odblokujesz umiejętność „Pryzmatyczny talizman” polecam przenieść się do poziomu 4. Ogrody Akademii Astralnej – punkt kontrolny 4, ponieważ niedaleko checkpointu natkniemy się na pojedynczego mechanicznego rycerza, z którym można się zabawić przy użyciu klona. 😉
Kule ognia wymiękają / Better than Fireballs 10
Wykorzystaj wyczarowany przez Amadeusza przedmiot do zniszczenia mechanicznego komara / Use Amadeus to destroy a Clockwork Mosquito with a conjured item
Wystarczy wyczarować jeden z przedmiotów i strącić nim mechanicznego komara, tak żeby wybuchł tuż po. Przykładowa lokalizacja: poziom 6. Złowieszcze Zaułki – punkt kontrolny 8.
Ślizg na całego / Sledding Stretch 50
Jak długo Poncjusz da radę się ślizgać na swojej tarczy? / How far can you go with Pontius’s Shield Sliding?
Wydaje mi się, że najdłuższa ścieżka, po której można się prześlizgnąć znajduje się na poziomie 4. Ogrody Akademii Astralnej – punkt kontrolny 1 – musimy wyczyścić drogę aż do zasadzki. Następnie cofnąć się jak najdalej (do drewnianej skrytki w ziemi), wskoczyć na tarczę i dojechać na niej jak najdalej w prawą stronę.
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.