Tunic to przygodowa gra typu indie z nutą „soulsowego” klimatu. Głównym bohaterem jest uroczy mały lisek, z którym wyruszamy na wielką przygodę usłaną różnorakimi łamigłówkami, mitycznymi tajemnicami i niebezpiecznymi przeciwnikami.
Bądź dzielny lisku, a platyna będzie Twoja!
Krok po kroku:
Obecny w Tunic zestaw pucharków jest prosty, a rozgrywka sama w sobie jest bardzo przyjemna. Świeżym aspektem jest fakt, że wszystkiego w grze musimy się sami domyślić lub wyczytać ze znalezionych kart instrukcji. Po zakończeniu gry jest możliwość kontynuowania eksploracji świata, bądź rozpoczęcia „nowej gry+” – ta druga opcja umożliwia zdobycie przypadkowo stłuczonych lisich skarbonek.
Wszelkie łamigłówki można rozwiązać samodzielnie z wykorzystaniem wskazówek z poszczególnych kart instrukcji i powtarzających się schematów. Niektóre zagadki nie należą do najprostszych, więc jeśli chcecie sobie zaoszczędzić główkowania, bądź nie jesteście w stanie znaleźć któregoś z 12 sekretnych skarbów, niech poniższy filmik służy pomocą.
W opcjach gry jest możliwość włączenia modyfikacji, które mocno ułatwiają i przyspieszają przejście gry. Jedną z modyfikacji jest „tryb bezpieczny”, który daje nieśmiertelność. Co więcej, w dodatkowych opcjach jest możliwość obniżenia trudności walki. Modyfikacje można włączyć i wyłączyć w dowolnym momencie gry. Trofea wpadają nawet z włączonymi modyfikacjami.
Poziom trudności gry zależy od tego czy używamy modyfikacji. Bez modyfikacji poziom trudności gry można nawet uznać za 5/10. Z modyfikacjami i postępowaniem zgodnie z poradnikiem idzie jak z płatka.
Wskazówki:
- Biegniemy poprzez przytrzymanie przycisku .
- Aby ułatwić sobie wprowadzanie dłuższych sekwencji przycisków, włączamy w modyfikacjach „automatyczne otwarcie pomocy w sekwencjach”.
- Żółte platformy to teleporty. Aby się nimi teleportować, stajemy na nich i przytrzymujemy przycisk .
- Możemy zmienić kolorystykę liska w ukrytej przebieralni. Znajduje się ona w Nadświecie. Aby zmienić kolor za każdym razem wchodzimy z prawej strony parawanu. Aby przywrócić domyślny kolor uderzamy w dzwonki.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Platinum
Unlock all other trophies
Gratulacje!
A Stick!
Found a stick
A Sword!
Found a sword
Aby zdobyć trofeum należy znaleźć miecz.
Na miecz natkniemy się naturalnie podczas buszowania we Wschodnim Lesie. Należy jednak pamiętać by nie podnosić go, jeśli nie byliśmy jeszcze w Kamieniołomie. Gdy podniesiemy miecz, zanim udamy się do Kamieniołomu, wykluczymy się z trofea – Bring it to the wrong fight (więcej informacji w opisie trofea).
Drugi miecz znajduje się w Zachodnim Ogrodzie. Aby się do niego dostać należy stanąć przed drzwiami budynku, w którym się znajduje i wprowadzić następującą sekwencję przycisków: .
What just happened?
Was resurrected
Aby zdobyć trofeum trzeba po prostu zginąć (np. w trakcie walki z pierwszym lepszym mobkiem) – w ten sposób zostaniemy jednorazowo przeniesieni w zaświaty i wskrzeszeni. Najlepiej wstrzymać się z włączeniem trybu bezpiecznego, lub go tymczasowo wyłączyć, aż do momentu zdobycia pucharka.
Uwaga! Wraz ze śmiercią tracimy część naszych pieniędzy; możemy je odzyskać poprzez powrócenie do miejsca zgonu.
Ding
Rang the Eastern Bell
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Trofeum wpadnie po uderzeniu we Wschodni Dzwon. Znajduje się on we Wschodnim Lesie.
Dong
Rang the Western Bell
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Trofeum wpadnie po uderzeniu w Zachodni Dzwon. Znajduje się on w Zachodnim Ogrodzie.
You hear a strange hum
Engaged a strange device
Your gift is accepted
Made an offering
Aby zdobyć trofeum musisz posiadać pieniądze i przedmiot ofiarny (można go znaleźć w skrzyniach). Po uzyskaniu przedmiotu i zebraniu odpowiedniej kwoty, należy podejść do kapliczki i otworzyć ekwipunek naciskając . Następnie, w zależności od typu posiadanego przedmiotu, ulepszamy jedną z cech. Trofeum wpadnie po złożeniu pierwszej ofiary (tj. ulepszeniu pierwszej cechy).
Każdy przedmiot ofiarny ulepsza inne cechy:
- Kieł – moc ataku
- Kwiatek – punkty zdrowia
- Liście – punkty wytrzymałości
- Posążek lisa – siła defensywy
- Niebieskie grzyby – punkty magii
- Płatki kwiatów – moc eliksirów
Deep In The Forest
Found the red key
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Trofeum wpada po zdobyciu czerwonego klucza. W tym celu należy udać się do krypty w Leśnej Fortecy. Po pokonaniu bossa – „Machina oblężnicza” – podnosimy to, co z niego wypada i umieszczamy w metalowej platformie, którą mijamy w drodze do bossa. Czerwony klucz wyłoni się po interakcji z platformą.
High Above The Clouds
Found the green key
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Trofeum wpada po zdobyciu zielonego klucza. W tym celu należy udać się do Zniszczonego Atolu i stamtąd teleportować do Wielkiej Biblioteki. Potrzebujemy Magicznej Kuli z Jaskini Żab, żeby się móc przedostać między poszczególnymi miejscami. Zielony klucz wypadnie po pokonaniu bossa – „Bibliotekarz”.
At The Root of The World
Found the blue key
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Trofeum wpada po zdobyciu niebieskiego klucza. W tym celu należy udać się do Kamieniołomu. Potrzebujemy maski zbieracza, żeby się swobodnie poruszać we wszechobecnej tam radiacji. Schodzimy na sam dół Kamieniołomu i podążamy na północ za torami. Niebieski klucz jest strzeżony przez bossa – „Przywódczyni Zbieraczy”. Wystarczy ją pokonać i klucz jest nasz.
What now?
Completed key collection
You feel a tingling...
Earned the Cathedral's Prize
Aby zdobyć trofeum należy udać się na Stare Cmentarzysko i stamtąd do Katedry. Następnie schodzimy do podziemi Katedry i walczymy z kilkoma falami wrogów. Po pokonaniu wszystkich wrogów otrzymamy wieniec laurowy, który daje nam umiejętność dashowania. Trofeum wpadnie wraz z uzyskaniem wieńca.
Your body is restored.
Restored corporeal form
W pewnym momencie naszej przygody stajemy się duchem. Aby zdobyć trofeum musimy powrócić do cielesnej formy. W tym celu musimy wejść w interakcję z 6 posągami z grobowców bohaterów. Zanim zaczniemy szukać grobowców musimy najpierw zdobyć wieniec laurowy.
Znajdują się one w poniższych miejscach:
1. Bagna (na Starym Cmentarzysku) – do tego grobowca dostaniemy się zaraz po wyjściu z podziemi Katedry, gdzie uzyskamy wieniec laurowy.
2. Zachodni Ogród – wymaga wieńca laurowego.
3. Wschodni Las – do tego grobowca dostaniemy się poprzez skorzystanie z teleportu w Nadświecie i przejście do teleportu, który wiedzie do Wschodniego Lasu. Wymaga wieńca laurowego.
4. Wielka Biblioteka – w nocy nie ma dostępu do Zniszczonego Atolu, więc do Wielkiej Biblioteki możemy się dostać jedynie poprzez teleport. Wymaga wieńca laurowego.
5. Forteca Wschodniej Krypty – w nocy, do wschodniej krypty dostaniemy się jedynie poprzez teleport. Wymaga wieńca laurowego.
6. Klasztor (w Kamieniołomie) – wymaga wieńca laurowego.
Game Over
Found your rightful place
Aby zdobyć trofeum należy najpierw pokonać ostatniego bossa – „Spadkobierca” – a dopiero potem zebrać wszystkie kartki instrukcji gry. Podczas zbierania kartek najlepiej pominąć kilka i zebrać je dopiero po tym, jak pokonamy ostatniego bossa. Po pokonaniu bossa będzie cutscenka i napisy końcowe – po tym wszystkim wybieramy opcję pozostania w naszym obecnym świecie, czyli opcję – „Spróbuj ponownie”. W ten sposób wracamy do momentu sprzed walki z bossem; możemy kontynuować zbieranie brakujących kartek, skarbów, wróżek itp.
Thank you for playing!
Completed the Manual
Aby zdobyć trofeum należy zebrać wszystkie kartki instrukcji gry.
Uwaga! Trofeum to jest ściśle powiązane z pucharkiem – Game Over.
Kartki instrukcji są rozsiane po całym świecie. Łącznie jest ich 55. Oferują one między innymi wskazówki do ukrytych skarbów. Większość z nich jest położona w łatwo dostępnych miejscach i tylko niektóre wymagają dokładniejszego zwiedzania, bądź zaawansowanego postępu w grze.
Występowanie kartek instrukcji:
Strona 1 – Karta znajduje się za ogromnymi wrotami, które mijamy w śnieżnej górze w drodze do Kamieniołomu. Teoretycznie dostęp do niej otrzymamy dopiero po zdobyciu wszystkich innych kart instrukcji. Wtedy też trzeba wydedukować z nich wszystkich kod do otworzenia ów wrót. Ukryte na kartach złote linie po połączeniu tworzą kod dostępu.
Wskazówka: Dla ułatwienia procesu wpisywania poniższej sekwencji, włączamy w modyfikacjach – „automatyczne otwarcie pomocy w sekwencjach”.
Aby otworzyć górskie wrota należy wprowadzić następującą sekwencję przycisków:
Strona 2-3 – Nadświat
Strona 4-5 – Nadświat
Strona 6-7 – Leśna Forteca
Strona 8-9 – Nadświat
Strona 10-11 – Nadświat
Strona 12-13 – Wschodni Las
Strona 14-15 – Wschodni Las
Strona 16-17 – Nadświat
Strona 18-19 – Nadświat
Strona 20-21 – Śnieżna Góra (tuż przed górskimi wrotami, które mijamy w drodze do Kamieniołomu)
Strona 22-23 – Nadświat (w sklepie)
Strona 24-25 – Nadświat (w Świątyni)
Strona 26-27 – Zachodni Ogród
Strona 28-29 – Nadświat
Strona 30-31 – Pod Studnią (Kanały)
Strona 32-33 – Nadświat
Strona 34-35 – Pod Studnią (Kanały)
Strona 36-37 – Leśna Forteca (Wschodnia krypta)
Strona 38-39 – Wielka Biblioteka
Strona 40-41 – Wielka Biblioteka
Strona 42-43 – Nadświat
Strona 44-45 – Nadświat – Srebrne drzwi w ścianie z wyrytym wzorem. Na wprost fontanny ze stroną 42-43.
Aby otworzyć drzwi, należy wprowadzić następującą sekwencję przycisków:
Strona 46-47 – Zachodni Ogród
Strona 48-49 – Nadświat – Przed dużym złotym monolitem rozwiązujemy zagadkę w postaci wyrytego na nim wzoru. Aby otrzymać kartkę instrukcji wprowadzamy, wydedukowaną ze wzoru, sekwencję przycisków:
; bądź drugą wersję:
Strona 50-51 – Wielka Biblioteka
Strona 52-53 – Nadświat – Srebrne drzwi ze wzorem. Można do nich dotrzeć na dwa sposoby:
1) przez Stare Domostwo lub 2) ukrytą ścieżką za małym wodospadem.
Aby je otworzyć wprowadzamy następującą sekwencję przycisków:
Strona 54-55 – Nadświat – W pomieszczeniu za wodospadem, po uwolnieniu 10 wróżek.
I'm free!
Freed a friendly fairy
Aby zdobyć trofeum należy uwolnić wróżkę.
Strona 48. instrukcji zawiera informacje na temat lokalizacji wróżek i zaklęcie poszukujące wróżki. To zaklęcie wysyła smugi światła, które wiodą do najbliższej w okolicy wróżki.
Jedna z wróżek znajduje się naprzeciwko wejścia do Leśnej Fortecy. Aby rzucić zaklęcie poszukujące należy wprowadzić następującą sekwencję przycisków: . Następnie podążamy za smugą światła, która doprowadzi nas na polanę z kilkoma białymi kwiatami i jednym różowym.
W celu uwolnienia wróżki należy „połączyć” kwiatki. Zaczynając od różowego kwiatka łączymy wszystkie inne kwiatki, aż do uzyskania kodu.
Uzyskany kod, to poniższa sekwencja przycisków:
Mr Mayor
Found Secret Treasure #1
Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 28. stronie instrukcji.
Strona 28. instrukcji zawiera na mapie mały rysunek. Wskazuje on na tajne przejście znajdujące się w budynku, którego drzwi otworzyliśmy kluczem. Obok niego stoi drewniany znak i chodzi jeden ślimak. Wewnątrz, na ścianie z tajnym przejściem jest wzór, który stanowi klucz do otworzenia przejścia.
Aby otworzyć tajne przejście, i dostać się do skarbu, należy wprowadzić (wydedukowaną ze wzoru na ścianie) następującą sekwencję przycisków:
(druga wersja kodu: )
A Secret Legend
Found Secret Treasure #2
Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 40. stronie instrukcji. Wymaga posiadania wieńca laurowego.
Aby odkryć skarb należy udać się nocną porą do Katedry. Wejść do pokoju na lewo i nacisnąć , by otworzyć ukryte drzwi. Następnie, po przejściu świecącego mostu, należy rozwiązać znajdującą się na ścianie zagadkę.
Wydedukowany z zagadki kod, to poniższa sekwencja przycisków:
Po wprowadzeniu kodu wracamy do Starego Domostwa i kładziemy się spać*. Gdy nastanie dzień, udajemy się do Katedry po nasz skarb.
W dzień kierujemy się ukrytą ścieżką znajdującą się na plaży w Nadświecie – dotrzemy nią na Stare Cmentarzysko. Brama będzie zamknięta, więc wchodzimy na pobliskie powalone kolumny i dashujemy po stojących kolumnach na drugą stronę zamkniętej bramy. Przeskakujemy na drugą stronę płotu i biegniemy do Katedry. Przed wejściem do niej idziemy na prawą krawędź i schodzimy po schowanej tam drabinie. Stąd ścieżka prowadzi nas prosto do przejścia, za którym jest nasz skarb.
*Dopiero po odzyskaniu cielesnej formy możemy zacząć kłaść się spać. Nie jest to możliwe, gdy jesteśmy duchem. Więcej info na ten temat przy trofeum – Your body is restored.
Sacred Geometry
Found Secret Treasure #3
Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 53. stronie instrukcji.
Skarb znajduje się przy wiatraku. Wzór nacięć na materiale skrzydeł wiatraka jest tajną sekwencją przycisków, potrzebną do odkrycia skarbu.
Wydedukowany z zagadki kod, to następująca sekwencja przycisków:
Vintage
Found Secret Treasure #4
Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 51. i 1. stronie instrukcji.
W celu ujawnienia ukrytej wiadomości ze strony 1., należy na 60 sekund wejść do płytkiej wody.
Aby odkryć skarb. Należy udać się na spiralną plażę położoną poniżej mostu, który prowadzi do Zniszczonego Atolu. Następnie należy stanąć na środku spirali i wprowadzić poniższą sekwencję przycisków:
, 11 razy , i 12 razy
Just Some Pals
Found Secret Treasure #5
Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 39. stronie instrukcji.
Aby zdobyć skarb udajemy się na Stare Cmentarzysko. Po dotarciu na miejsce, należy wepchnąć 4 złote czaszki do małej dziury wypełnionej wodą, która znajduje się tuż przed nagrobkiem.
Regal Weasel
Found Secret Treasure #6
Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 53. stronie instrukcji.
Aby odkryć skarb potrzebujemy: Magicznej Różdżki, Magicznego Sztyletu i Magicznej Kuli*. Następnie należy udać się do miejsca w Dolnym Lesie (Wschodni Las), zaznaczonego na 53. stronie instrukcji.
Gdy dotrzemy we wskazane miejsce, naciskamy jednocześnie przyciski przypisane do Magicznej Różdżki i Magicznego Sztyletu i tym samym strzelamy w ślimaka zamrażającym promieniem. Następnie używamy Magicznej Kuli, by przyciągnąć się do ślimaka i uzyskać skarb.
*Potrzebne przedmioty znajdziemy w poniższych miejscach:
- Magiczną Różdżkę – przed złotym monolitem w Nadświecie (na zachód od schodów do mroźnej góry)
- Magiczny Sztylet – w Zachodnim Ogrodzie
- Magiczną Kulę – w Jaskini Żab (wejście przez Zniszczony Atol)
Spring Falls
Found Secret Treasure #7
Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 48. stronie instrukcji.
Aby odkryć skarb należy najpierw odnaleźć i uwolnić wszystkie wróżki – jest ich w sumie 20.
Po uwolnieniu wszystkich wróżek należy udać się do ich Sekretnego Miejsca Spotkań, wtedy uzyskamy skarb.
Występowanie wszystkich 20 wróżek:
1. Nadświat – sekwencję otrzymujemy z połączenia kwiatków; zaczynamy od różowego
Sekwencja przycisków:
2. Zachodni Ogród – odgadujemy sekwencję z niebieskiego wzoru
Sekwencja przycisków:
3. Zachodni Ogród – sekwencja to kierunek występowania kwiatków 1-6
Sekwencja przycisków:
4. Kamieniołom – sekwencję otrzymujemy z połączenia krzaczków; zaczynamy od tego na kształt choinki
Sekwencja przycisków:
5. Wschodnia Krypta – sekwencja to kierunek występowania świeczek 1-6
Sekwencja przycisków:
6. Wielka Biblioteka – odgadujemy sekwencję ze wzoru na dywanie
Sekwencja przycisków:
7. Nadświat – odgadujemy sekwencję ze wzoru na ścianie
Sekwencja przycisków:
8. Nadświat – sekwencja to kierunek występowania płytek 1-6
Sekwencja przycisków:
9. Nadświat – sekwencję otrzymujemy z połączenia kwiatków; zaczynamy od różowego
Sekwencja przycisków:
10. Nadświat – odgadujemy sekwencję ze wzoru na podłodze
Sekwencja przycisków:
11. Nadświat – sekwencja jest zawarta w sposobie poruszania się mobka
Sekwencja przycisków:
12. Nadświat – sekwencja jest zawarta w odkodowanym tekście z tablicy
Sekwencja przycisków:
13. Nadświat (Stare Domostwo) – odgadujemy sekwencję ze wzoru na zasłonie
Sekwencja przycisków:
14. Nadświat – wysadzamy drzwi bombą; sekwencja jest zawarta w obrotach kostki
Sekwencja przycisków:
15. Nadświat – sekwencja jest zawarta w ścieżce, którą podążamy na szczyt wieży
Sekwencja przycisków (drzwi):
Sekwencja przycisków (wróżka):
16. Nadświat – odgadujemy sekwencję ze wzorów na ścianach
Sekwencja przycisków:
17. Nadświat – podążamy niewidzialną ścieżką do skrzyni ze skarbem; sekwencja jest zawarta w niewidzialnej ścieżce
Sekwencja przycisków:
18. Wschodni Las – wymaga wieńca laurowego – sekwencja jest zawarta w tańcu ducha
Sekwencja przycisków:
19. Wschodni Las – sekwencję odgadujemy z „połączenia” w całość 5 złotych fragmentów monolitu
Sekwencja przycisków:
20. Nadświat (Sekretne Miejsce Spotkań wróżek) – sekwencję odgadujemy ze wzoru na ścianie
Sekwencja przycisków:
Power Up
Found Secret Treasure #8
Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 28. i 34. stronie instrukcji.
Strona 28. wskazuje na Stare Domostwo z dzwoneczkami wietrznymi, a strona 34. informuje jak odkodować rytm dzwoneczków na kod do ujawnienia skarbu. Aby umożliwić sobie odczytanie rytmu dzwoneczków, należy w modyfikacjach włączyć „pomoc w zagadkach dźwiękowych” – w ten sposób zobaczymy nuty płynące z dzwoneczków.
Po przekonwertowaniu rytmu dzwoneczków na kod, otrzymujemy poniższą sekwencję przycisków:
Back to Work
Found Secret Treasure #9
Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 11. stronie instrukcji.
Skarb pojawi się, gdy rozwiążemy zagadkę, polegającą na połączeniu kropek na stronie 11 instrukcji.
Aby skarb się pojawił należy stanąć na żółtej, kwadratowej platformie, na którą natrafiamy na samym początku rozgrywki i wprowadzić (uzyskaną z połączenia kropek) sekwencję przycisków:
Phonomath
Found Secret Treasure #10
Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 34. stronie instrukcji.
Aby dotrzeć do skarbu należy użyć mocy wieńca laurowego i dashować na wyspę na zachodnim obszarze Zniszczonego Atolu. Na końcu wyspy znajduje się kamienny posąg, a przed nim nasza skrzynia.
Dusty
Found Secret Treasure #11
Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 32. stronie instrukcji.
Aby dotrzeć do skarbu należy udać się do Fortecy Wschodniej Krypty i przy użyciu mocy wieńca laurowego dashować do ścieżki położnej na lewo od schodów do Grobowca Bohatera. Ścieżka prowadzi do miejsca z czterema stertami liści. Należy wcisnąć , by zobaczyć czwartą stertę liści. Atakujemy liście w celu odsłonięcia skarbu.
Forever Friend
Found Secret Treasure #12
Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 41. stronie instrukcji.
Skarb znajduje się w teleportowym „międzyświecie”. By do niego dotrzeć trzeba przedashować do miejsca wskazanego strzałką na 41. stronie instrukcji.
Lawnmower
Chopped down 1000 blades of grass
Po uzyskaniu miecza ścinamy wszystkie kępki trawy na naszej drodze. Trofeum wyskoczy naturalnie po ścięciu 100 źdźbeł trawy.
Too Cute To Smash
Had 10 moneybanks at once
Aby zdobyć trofeum musimy posiadać 10 lisich skarbonek jednocześnie. Co oznacza, że nie rozbijamy ich! Dopiero po zebraniu 10 możemy je rozbić dla uzyskania pieniędzy.
Występowanie lisich skarbonek (jest ich w sumie 12):
1. Nadświat
2. Wschodni Las
3. Nadświat
4. Pod Studnią (Kanały)
5. Mroczny Grobowiec
6. Zachodni Ogród
7. Zniszczony Atol
8. Wielka Biblioteka
9. Kamieniołom
10. Bagna (Stare Cmentarzysko)
11. Katedra – naciskamy by otworzyć ukryte drzwi
12. Zachodni Ogród – wymaga wieńca laurowego
Nothing happened...
Made a wish
Well done!
Made 15 wishes
Aby zdobyć trofeum należy wrzucić do studni życzeń 15 złotych monet.
Występowanie monet (jest ich w sumie 17):
1. Wschodni Las
2. Sklep (Nadświat) – moneta dostępna po ukończeniu lokacji „Pod Studnią”
3. Nadświat
4. Nadświat
5. Pod Studnią (Kanały) – naciskamy , by otworzyć ukryte drzwi
6. Pod Studnią (Kanały)
7. Mroczny Grobowiec
8. Zachodni Ogród – naciskamy , by otworzyć ukryte drzwi
9. Wschodnia Krypta – ukryty pokój za stertą beczek; niszczymy je, żeby odsłonić wejście
10. Nadświat – dostęp poprzez użycie magicznej kuli lub mocy wieńca laurowego
11. Kamieniołom
12. Bagna (Stare Cmentarzysko)
13. Bagna (Stare Cmentarzysko)
14. Bagna (Stare Cmentarzysko)
15. Katedra – naciskamy , by otworzyć ukryte drzwi
16. Bagna (Stare Cmentarzysko) – wymaga wieńca laurowego
17. Sklep ( Stare Cmentarzysko) – moneta dostępna po zebraniu wszystkich kluczy
Aby pomyśleć życzenie, należy przypisać monetę do wybranego przycisku (, lub ) i nacisnąć go, gdy będziemy przy studni.
It uses stamina
Perfectly executed a special technique
Bring it to the wrong fight
Found a certain weapon before getting a sword. (Page 38)
Aby zdobyć trofeum należy udać się do Kamieniołomu przed podniesieniem miecza i otworzyć znajdującą się tam skrzynię z pistoletem. Jeśli podniesiemy miecz, zanim udamy się do Kamieniołomu, to żeby zdobyć trofeum będziemy musieli zacząć grę całkowicie od nowa.
Dla ułatwienia sobie przeprawy do docelowego miejsca, najlepiej włączyć w modyfikacjach „tryb bezpieczny” – będziemy dzięki temu nieśmiertelni. Jest to szczególnie przydatne w Kamieniołomie, ponieważ obecna tam radiacja sprawia, że giniemy od jednego uderzenia.
Jeśli gramy bez modyfikacji, szanse na to, że przeżyjemy otworzenie skrzyni i faktycznie otrzymamy broń są bardzo niskie. Na szczęście trofeum wpada za samą czynność otwierania skrzyni – czyli samo wciśnięcie przy skrzyni, co rozpoczyna animację otwierania jej. Jeśli zginiemy nim ukaże się nam zawartość skrzyni, nie będziemy mieli tego przedmiotu w ekwipunku po odrodzeniu się.
Aby dotrzeć do znajdującej się w Kamieniołomie skrzyni z bronią, postępujemy w następujący sposób:
- Bierzemy patyk z jaskini, przed którą stoi skrzynka na listy. Przypisujemy patyk do wybranego przycisku (, lub ).
- Idziemy schodami do góry po klucz leżący nieopodal kapliczki – tuż obok kapliczki skręcamy w lewo. Klucz będzie za mostem.
- Wracamy po schodach w dół, tak, jakbyśmy szli z powrotem do jaskini. Trzymamy się schodów po prawej stronie. W połowie drogi zobaczymy mały drewniany znak w prawo, a zaraz za nim drzwi z dziurką na klucz. Zabijamy wrogiego ślimaka i otwieramy drzwi znalezionym kluczem.
- Podążamy przejściem w prawo. Turlamy się do drabinki. Drabinką w dół, a następnie kierujemy się do budynku z drzwiami.
- Przy drzwiach wprowadzamy następującą sekwencję przycisków – – wchodzimy, otwieramy środkową skrzynię, by zdobyć kartę „Ognistego Miecza”.
- Wracamy po drabince, a następnie wspinamy się na górę po kolejnych dwóch drabinkach.
- Biegniemy schodami do góry. Zatrzymujemy się przy krzakach. Otwieramy ekwipunek , klikamy na kwadrat rysowany przerywaną liną, następnie wybieramy kartę „Ognistego Miecza”.
- Podpalamy krzaki. Od razu po spaleniu blokujących przejście krzaków zdejmujemy z patyka kartę „Ognistego Miecza”.
- Biegniemy w stronę schodów prowadzących ku górze. Nie wchodzimy na nie, lecz kierujemy się na ukrytą ścieżkę po ich prawej stronie, tuż przy brzegu wody.
- Biegniemy dalej. Przy rozwidleniu ścieżek, skręcamy w lewo. Opuszczamy most, drabinką w górę, następnie kolejną drabinką w górę i w lewo. Turlamy się by uniknąć ciosów przeciwników.
- Wbiegamy na schody do wejścia. Idziemy przez zaśnieżony teren, aż do momentu, gdy znajdziemy się na szczycie góry z ogromnymi wrotami. Mijamy je idąc na wprost, ku ukrytej ścieżce. Prowadzi ona schodami w dół, do przedsionka Kamieniołomu.
- Po zejściu na dół, kontynuujemy nasz marszobieg jedyną dostępną ścieżką.
- Po przekroczeniu mostu idziemy dalej zieloną ścieżką, a następnie w stronę kamiennej ścieżki ze schodami w dół.
- Mijamy pierwszą grupkę wrogów, skręcamy w prawo kolejną ścieżką ku dołowi.
- Zbiegając ścieżką w dół, po lewej stronie zobaczymy duże, fioletowe kryształy, mijając je trzymamy się blisko ściany. Wbiegniemy w kolejną ukrytą ścieżkę. Po drodze miniemy coś w rodzaju pojazdów wiertniczych.
- Wbiegniemy na obszar z kilkoma wrogami uzbrojonymi w broń palną. Turlamy się, by nas nie trafili. W tym momencie powinniśmy być koło upragnionej skrzyni. Otwieramy! Trofeum zdobyte.
Whoops
Froze yourself
Your pocket feels heavier...
Understood the margin of page 17