Tunic

by
13 listopada 2022
1
3/10
15H
x1
x3
x16
x17
37
0
5
0
1
37
0
5
0
1

 

Tunic to przygodowa gra typu indie z nutą „soulsowego” klimatu. Głównym bohaterem jest uroczy mały lisek, z którym wyruszamy na wielką przygodę usłaną różnorakimi łamigłówkami, mitycznymi tajemnicami i niebezpiecznymi przeciwnikami.

Bądź dzielny lisku, a platyna będzie Twoja!

 

Krok po kroku:

Obecny w Tunic zestaw pucharków jest prosty, a rozgrywka sama w sobie jest bardzo przyjemna. Świeżym aspektem jest fakt, że wszystkiego w grze musimy się sami domyślić lub wyczytać ze znalezionych kart instrukcji. Po zakończeniu gry jest możliwość kontynuowania eksploracji świata, bądź rozpoczęcia „nowej gry+” – ta druga opcja umożliwia zdobycie przypadkowo stłuczonych lisich skarbonek.

Wszelkie łamigłówki można rozwiązać samodzielnie z wykorzystaniem wskazówek z poszczególnych kart instrukcji i powtarzających się schematów. Niektóre zagadki nie należą do najprostszych, więc jeśli chcecie sobie zaoszczędzić główkowania, bądź nie jesteście w stanie znaleźć któregoś z 12 sekretnych skarbów, niech poniższy filmik służy pomocą.

W opcjach gry jest możliwość włączenia modyfikacji, które mocno ułatwiają i przyspieszają przejście gry. Jedną z modyfikacji jest „tryb bezpieczny”, który daje nieśmiertelność. Co więcej, w dodatkowych opcjach jest możliwość obniżenia trudności walki. Modyfikacje można włączyć i wyłączyć w dowolnym momencie gry. Trofea wpadają nawet z włączonymi modyfikacjami.

Poziom trudności gry zależy od tego czy używamy modyfikacji. Bez modyfikacji poziom trudności gry można nawet uznać za 5/10. Z modyfikacjami i postępowaniem zgodnie z poradnikiem idzie jak z płatka.

 

Wskazówki:

  • Biegniemy poprzez przytrzymanie przycisku .
  • Aby ułatwić sobie wprowadzanie dłuższych sekwencji przycisków, włączamy w modyfikacjach „automatyczne otwarcie pomocy w sekwencjach”.
  • Żółte platformy to teleporty. Aby się nimi teleportować, stajemy na nich i przytrzymujemy przycisk .
  • Możemy zmienić kolorystykę liska w ukrytej przebieralni. Znajduje się ona w Nadświecie. Aby zmienić kolor za każdym razem wchodzimy z prawej strony parawanu. Aby przywrócić domyślny kolor uderzamy w dzwonki.

                    
Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: </span><span>Platinum

Platinum

Unlock all other trophies

Gratulacje!

Ikona osiągnięcia: </span><span>A Stick!
10

A Stick!

Found a stick

Aby zdobyć trofeum należy znaleźć naszą pierwszą broń – patyk.

Gdy tylko obudzimy się na plaży, kierujemy się na północ. Naszym celem jest jaskinia, przed którą stoi skrzynka na listy. W tej oto jaskini jest skrzynia z naszą pierwszą bronią – patykiem.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>A Sword!
10

A Sword!

Found a sword

Aby zdobyć trofeum należy znaleźć miecz.

Na miecz natkniemy się naturalnie podczas buszowania we Wschodnim Lesie. Należy jednak pamiętać by nie podnosić go, jeśli nie byliśmy jeszcze w Kamieniołomie. Gdy podniesiemy miecz, zanim udamy się do Kamieniołomu, wykluczymy się z trofea – zloto Bring it to the wrong fight (więcej informacji w opisie trofea).

 

Drugi miecz znajduje się w Zachodnim Ogrodzie. Aby się do niego dostać należy stanąć przed drzwiami budynku, w którym się znajduje i wprowadzić następującą sekwencję przycisków: .

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>What just happened?
10

What just happened?

Was resurrected

Możliwe do przeoczenia

Aby zdobyć trofeum trzeba po prostu zginąć (np. w trakcie walki z pierwszym lepszym mobkiem) – w ten sposób zostaniemy jednorazowo przeniesieni w zaświaty i wskrzeszeni.  Najlepiej wstrzymać się z włączeniem trybu bezpiecznego, lub go tymczasowo wyłączyć, aż do momentu zdobycia pucharka.

Uwaga! Wraz ze śmiercią tracimy część naszych pieniędzy; możemy je odzyskać poprzez powrócenie do miejsca zgonu.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Ding
10

Ding

Rang the Eastern Bell

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.

Trofeum wpadnie po uderzeniu we Wschodni Dzwon. Znajduje się on we Wschodnim Lesie.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Dong
10

Dong

Rang the Western Bell

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.

Trofeum wpadnie po uderzeniu w Zachodni Dzwon. Znajduje się on w Zachodnim Ogrodzie.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>You hear a strange hum
10

You hear a strange hum

Engaged a strange device

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.

W trakcie naszej przygody natrafimy na dziwne urządzenie przypominające metalowy obelisk. Aby wejść w interakcję z urządzeniem, należy stanąć przed nim i przytrzymać przez 3 sekundy   . Trofeum wpadnie po udanej interakcji.

Animated GIF - Find & Share on GIPHY

Ikona osiągnięcia: </span><span>Your gift is accepted
10

Your gift is accepted

Made an offering

Aby zdobyć trofeum musisz posiadać pieniądze i przedmiot ofiarny (można go znaleźć w skrzyniach). Po uzyskaniu przedmiotu i zebraniu odpowiedniej kwoty, należy podejść do kapliczki i otworzyć ekwipunek naciskając . Następnie, w zależności od typu posiadanego przedmiotu, ulepszamy jedną z cech. Trofeum wpadnie po złożeniu pierwszej ofiary (tj. ulepszeniu pierwszej cechy).

Każdy przedmiot ofiarny ulepsza inne cechy:

  • Kieł – moc ataku
  • Kwiatek – punkty zdrowia
  • Liście – punkty wytrzymałości
  • Posążek lisa – siła defensywy
  • Niebieskie grzyby – punkty magii
  • Płatki kwiatów – moc eliksirów

Animated GIF - Find & Share on GIPHY

Ikona osiągnięcia: </span><span>Deep In The Forest
10

Deep In The Forest

Found the red key

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.

Trofeum wpada po zdobyciu czerwonego klucza. W tym celu należy udać się do krypty w Leśnej Fortecy. Po pokonaniu bossa – „Machina oblężnicza” – podnosimy to, co z niego wypada i umieszczamy w metalowej platformie, którą mijamy w drodze do bossa. Czerwony klucz wyłoni się po interakcji z platformą.

Ikona osiągnięcia: </span><span>High Above The Clouds
10

High Above The Clouds

Found the green key

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.

Trofeum wpada po zdobyciu zielonego klucza. W tym celu należy udać się do Zniszczonego Atolu i stamtąd teleportować do Wielkiej Biblioteki. Potrzebujemy Magicznej Kuli z Jaskini Żab, żeby się móc przedostać między poszczególnymi miejscami. Zielony klucz wypadnie po pokonaniu bossa – „Bibliotekarz”.

Ikona osiągnięcia: </span><span>At The Root of The World
10

At The Root of The World

Found the blue key

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.

Trofeum wpada po zdobyciu niebieskiego klucza. W tym celu należy udać się do Kamieniołomu. Potrzebujemy maski zbieracza, żeby się swobodnie poruszać we wszechobecnej tam radiacji. Schodzimy na sam dół Kamieniołomu i podążamy na północ za torami. Niebieski klucz jest strzeżony przez bossa – „Przywódczyni Zbieraczy”. Wystarczy ją pokonać i klucz jest nasz.

Ikona osiągnięcia: </span><span>What now?
10

What now?

Completed key collection

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.

Trofeum wpada po umieszczeniu wszystkich trzech kluczy w Świątyni.

 

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>You feel a tingling...
10

You feel a tingling...

Earned the Cathedral's Prize

Aby zdobyć trofeum należy udać się na Stare Cmentarzysko i stamtąd do Katedry. Następnie schodzimy do podziemi Katedry i walczymy z kilkoma falami wrogów. Po pokonaniu wszystkich wrogów otrzymamy wieniec laurowy, który daje nam umiejętność dashowania. Trofeum wpadnie wraz z uzyskaniem wieńca.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Your body is restored.
20

Your body is restored.

Restored corporeal form

Możliwe do przeoczenia

W pewnym momencie naszej przygody stajemy się duchem. Aby zdobyć trofeum musimy powrócić do cielesnej formy. W tym celu musimy wejść w interakcję z 6 posągami z grobowców bohaterów. Zanim zaczniemy szukać grobowców musimy najpierw zdobyć wieniec laurowy.

Znajdują się one w poniższych miejscach:

1. Bagna (na Starym Cmentarzysku) – do tego grobowca dostaniemy się zaraz po wyjściu z podziemi Katedry, gdzie uzyskamy wieniec laurowy.

 

2. Zachodni Ogród – wymaga wieńca laurowego.

 

3. Wschodni Las – do tego grobowca dostaniemy się poprzez skorzystanie z teleportu w Nadświecie i przejście do teleportu, który wiedzie do Wschodniego Lasu. Wymaga wieńca laurowego.

 

4. Wielka Biblioteka – w nocy nie ma dostępu do Zniszczonego Atolu, więc do Wielkiej Biblioteki możemy się dostać jedynie poprzez teleport. Wymaga wieńca laurowego.

 

5. Forteca Wschodniej Krypty – w nocy, do wschodniej krypty dostaniemy się jedynie poprzez teleport. Wymaga wieńca laurowego.

 

6. Klasztor (w Kamieniołomie) – wymaga wieńca laurowego.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Game Over
50

Game Over

Found your rightful place

Możliwe do przeoczenia

Aby zdobyć trofeum należy najpierw pokonać ostatniego bossa – „Spadkobierca” – a dopiero potem zebrać wszystkie kartki instrukcji gry. Podczas zbierania kartek najlepiej pominąć kilka i zebrać je dopiero po tym, jak pokonamy ostatniego bossa. Po pokonaniu bossa będzie cutscenka i napisy końcowe – po tym wszystkim wybieramy opcję pozostania w naszym obecnym świecie, czyli opcję – „Spróbuj ponownie”. W ten sposób wracamy do momentu sprzed walki z bossem; możemy kontynuować zbieranie brakujących kartek, skarbów, wróżek itp.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Thank you for playing!
50

Thank you for playing!

Completed the Manual

Aby zdobyć trofeum należy zebrać wszystkie kartki instrukcji gry.

Uwaga! Trofeum to jest ściśle powiązane z pucharkiem – zloto Game Over.

Kartki instrukcji są rozsiane po całym świecie. Łącznie jest ich 55. Oferują one między innymi wskazówki do ukrytych skarbów. Większość z nich jest położona w łatwo dostępnych miejscach i tylko niektóre wymagają dokładniejszego zwiedzania, bądź zaawansowanego postępu w grze.

 

Występowanie kartek instrukcji:

Strona 1 – Karta znajduje się za ogromnymi wrotami, które mijamy w śnieżnej górze w drodze do Kamieniołomu. Teoretycznie dostęp do niej otrzymamy dopiero po zdobyciu wszystkich innych kart instrukcji. Wtedy też trzeba wydedukować z nich wszystkich kod do otworzenia ów wrót. Ukryte na kartach złote linie po połączeniu tworzą kod dostępu.

Wskazówka: Dla ułatwienia procesu wpisywania poniższej sekwencji, włączamy w modyfikacjach – „automatyczne otwarcie pomocy w sekwencjach”.

Aby otworzyć górskie wrota należy wprowadzić następującą sekwencję przycisków:

 

 

Strona 2-3 – Nadświat

 

Strona 4-5 – Nadświat

 

Strona 6-7 – Leśna Forteca

 

Strona 8-9 – Nadświat

 

Strona 10-11 – Nadświat

 

Strona 12-13 – Wschodni Las

 

Strona 14-15 – Wschodni Las

 

Strona 16-17 – Nadświat

 

Strona 18-19 – Nadświat

 

Strona 20-21 – Śnieżna Góra (tuż przed górskimi wrotami, które mijamy w drodze do Kamieniołomu)

 

Strona 22-23 – Nadświat (w sklepie)

 

Strona 24-25 – Nadświat (w Świątyni)

 

Strona 26-27 – Zachodni Ogród

 

Strona 28-29 – Nadświat

 

Strona 30-31 – Pod Studnią (Kanały)

 

Strona 32-33 – Nadświat

 

Strona 34-35 – Pod Studnią (Kanały)

 

Strona 36-37 – Leśna Forteca (Wschodnia krypta)

 

Strona 38-39 – Wielka Biblioteka

 

Strona 40-41 – Wielka Biblioteka

 

Strona 42-43 – Nadświat

 

Strona 44-45 – Nadświat – Srebrne drzwi w ścianie z wyrytym wzorem. Na wprost fontanny ze stroną 42-43.

Aby otworzyć drzwi, należy wprowadzić następującą sekwencję przycisków:       

 

 

Strona 46-47 – Zachodni Ogród

 

Strona 48-49 – Nadświat – Przed dużym złotym monolitem rozwiązujemy zagadkę w postaci wyrytego na nim wzoru. Aby otrzymać kartkę instrukcji wprowadzamy, wydedukowaną ze wzoru, sekwencję przycisków:

        ; bądź drugą wersję:         

 

Strona 50-51 – Wielka Biblioteka

 

Strona 52-53 – Nadświat – Srebrne drzwi ze wzorem. Można do nich dotrzeć na dwa sposoby:
1) przez Stare Domostwo lub 2) ukrytą ścieżką za małym wodospadem.

Aby je otworzyć wprowadzamy następującą sekwencję przycisków:       

 

Strona 54-55 – Nadświat – W pomieszczeniu za wodospadem, po uwolnieniu 10 wróżek.

Ikona osiągnięcia: </span><span>I'm free!
20

I'm free!

Freed a friendly fairy

Aby zdobyć trofeum należy uwolnić wróżkę.

Strona 48. instrukcji zawiera informacje na temat lokalizacji wróżek i zaklęcie poszukujące wróżki. To zaklęcie wysyła smugi światła, które wiodą do najbliższej w okolicy wróżki.

Jedna z wróżek znajduje się naprzeciwko wejścia do Leśnej Fortecy. Aby rzucić zaklęcie poszukujące należy wprowadzić następującą sekwencję przycisków:            . Następnie podążamy za smugą światła, która doprowadzi nas na polanę z kilkoma białymi kwiatami i jednym różowym.

W celu uwolnienia wróżki należy „połączyć” kwiatki. Zaczynając od różowego kwiatka łączymy wszystkie inne kwiatki, aż do uzyskania kodu.

Uzyskany kod, to poniższa sekwencja przycisków:

               

Ikona osiągnięcia: </span><span>Mr Mayor
50

Mr Mayor

Found Secret Treasure #1

Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 28. stronie instrukcji.

Strona 28. instrukcji zawiera na mapie mały rysunek. Wskazuje on na tajne przejście znajdujące się w budynku, którego drzwi otworzyliśmy kluczem. Obok niego stoi drewniany znak i chodzi jeden ślimak. Wewnątrz, na ścianie z tajnym przejściem jest wzór, który stanowi klucz do otworzenia przejścia.

Aby otworzyć tajne przejście, i dostać się do skarbu, należy wprowadzić (wydedukowaną ze wzoru na ścianie) następującą sekwencję przycisków:                 

(druga wersja kodu:                   )

Ikona osiągnięcia: </span><span>A Secret Legend
50

A Secret Legend

Found Secret Treasure #2

Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 40. stronie instrukcji. Wymaga posiadania wieńca laurowego.

Aby odkryć skarb należy udać się nocną porą do Katedry. Wejść do pokoju na lewo i nacisnąć , by otworzyć ukryte drzwi. Następnie, po przejściu świecącego mostu, należy rozwiązać znajdującą się na ścianie zagadkę.

Wydedukowany z zagadki kod, to poniższa sekwencja przycisków:

   

Po wprowadzeniu kodu wracamy do Starego Domostwa i kładziemy się spać*. Gdy nastanie dzień, udajemy się do Katedry po nasz skarb.

W dzień kierujemy się ukrytą ścieżką znajdującą się na plaży w Nadświecie – dotrzemy nią na Stare Cmentarzysko. Brama będzie zamknięta, więc wchodzimy na pobliskie powalone kolumny i dashujemy po stojących kolumnach na drugą stronę zamkniętej bramy. Przeskakujemy na drugą stronę płotu i biegniemy do Katedry. Przed wejściem do niej idziemy na prawą krawędź i schodzimy po schowanej tam drabinie. Stąd ścieżka prowadzi nas prosto do przejścia, za którym jest nasz skarb.

*Dopiero po odzyskaniu cielesnej formy możemy zacząć kłaść się spać. Nie jest to możliwe, gdy jesteśmy duchem. Więcej info na ten temat przy trofeum – srebro Your body is restored.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Sacred Geometry
50

Sacred Geometry

Found Secret Treasure #3

Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 53. stronie instrukcji.

Skarb znajduje się przy wiatraku. Wzór nacięć na materiale skrzydeł wiatraka jest tajną sekwencją przycisków, potrzebną do odkrycia skarbu.

Wydedukowany z zagadki kod, to następująca sekwencja przycisków:

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Vintage
50

Vintage

Found Secret Treasure #4

Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 51. i 1. stronie instrukcji.

W celu ujawnienia ukrytej wiadomości ze strony 1., należy na 60 sekund wejść do płytkiej wody.

Aby odkryć skarb. Należy udać się na spiralną plażę położoną poniżej mostu, który prowadzi do Zniszczonego Atolu. Następnie należy stanąć na środku spirali i wprowadzić poniższą sekwencję przycisków:

, 11 razy , i 12 razy

Ikona osiągnięcia: </span><span>Just Some Pals
50

Just Some Pals

Found Secret Treasure #5

Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 39. stronie instrukcji.

Aby zdobyć skarb udajemy się na Stare Cmentarzysko. Po dotarciu na miejsce, należy wepchnąć 4 złote czaszki do małej dziury wypełnionej wodą, która znajduje się tuż przed nagrobkiem.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Regal Weasel
50

Regal Weasel

Found Secret Treasure #6

Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 53. stronie instrukcji.

Aby odkryć skarb potrzebujemy: Magicznej Różdżki, Magicznego Sztyletu i Magicznej Kuli*. Następnie należy udać się do miejsca w Dolnym Lesie (Wschodni Las), zaznaczonego na 53. stronie instrukcji.

Gdy dotrzemy we wskazane miejsce, naciskamy jednocześnie przyciski przypisane do Magicznej Różdżki i Magicznego Sztyletu i tym samym strzelamy w ślimaka zamrażającym promieniem. Następnie używamy Magicznej Kuli, by przyciągnąć się do ślimaka i uzyskać skarb.

*Potrzebne przedmioty znajdziemy w poniższych miejscach:

  • Magiczną Różdżkę – przed złotym monolitem w Nadświecie (na zachód od schodów do mroźnej góry)
  • Magiczny Sztylet – w Zachodnim Ogrodzie
  • Magiczną Kulę – w Jaskini Żab (wejście przez Zniszczony Atol)
Ikona osiągnięcia: </span><span>Spring Falls
50

Spring Falls

Found Secret Treasure #7

Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 48. stronie instrukcji.

Aby odkryć skarb należy najpierw odnaleźć i uwolnić wszystkie wróżki – jest ich w sumie 20.

Po uwolnieniu wszystkich wróżek należy udać się do ich Sekretnego Miejsca Spotkań, wtedy uzyskamy skarb.

 

Występowanie wszystkich 20 wróżek:

1. Nadświat – sekwencję otrzymujemy z połączenia kwiatków; zaczynamy od różowego

Sekwencja przycisków:                

 

2. Zachodni Ogród – odgadujemy sekwencję z niebieskiego wzoru

Sekwencja przycisków:                         

 

3. Zachodni Ogród – sekwencja to kierunek występowania kwiatków 1-6

Sekwencja przycisków:      

 

4. Kamieniołom – sekwencję otrzymujemy z połączenia krzaczków; zaczynamy od tego na kształt choinki

Sekwencja przycisków:              

 

5. Wschodnia Krypta – sekwencja to kierunek występowania świeczek 1-6

Sekwencja przycisków:      

 

6. Wielka Biblioteka – odgadujemy sekwencję ze wzoru na dywanie

Sekwencja przycisków:

         

         

         

     

7. Nadświat – odgadujemy sekwencję ze wzoru na ścianie

Sekwencja przycisków:                     

 

8. Nadświat – sekwencja to kierunek występowania płytek 1-6

Sekwencja przycisków:       

 

9. Nadświat – sekwencję otrzymujemy z połączenia kwiatków; zaczynamy od różowego

Sekwencja przycisków:           

 

10. Nadświat – odgadujemy sekwencję ze wzoru na podłodze

Sekwencja przycisków:               

 

11. Nadświat – sekwencja jest zawarta w sposobie poruszania się mobka

Sekwencja przycisków:             

 

12. Nadświat – sekwencja jest zawarta w odkodowanym tekście z tablicy

Sekwencja przycisków:                

 

13. Nadświat (Stare Domostwo) – odgadujemy sekwencję ze wzoru na zasłonie

Sekwencja przycisków:            

 

14. Nadświat – wysadzamy drzwi bombą; sekwencja jest zawarta w obrotach kostki

Sekwencja przycisków:                    

 

15. Nadświat – sekwencja jest zawarta w ścieżce, którą podążamy na szczyt wieży

Sekwencja przycisków (drzwi):                  

Sekwencja przycisków (wróżka):                

 

16. Nadświat – odgadujemy sekwencję ze wzorów na ścianach

Sekwencja przycisków:             

 

17. Nadświat – podążamy niewidzialną ścieżką do skrzyni ze skarbem; sekwencja jest zawarta w niewidzialnej ścieżce

Sekwencja przycisków:               

 

18. Wschodni Las – wymaga wieńca laurowego – sekwencja jest zawarta w tańcu ducha

Sekwencja przycisków:            

 

19. Wschodni Las – sekwencję odgadujemy z „połączenia” w całość 5 złotych fragmentów monolitu

Sekwencja przycisków:                               

 

20. Nadświat (Sekretne Miejsce Spotkań wróżek) – sekwencję odgadujemy ze wzoru na ścianie

Sekwencja przycisków:                              

Ikona osiągnięcia: </span><span>Power Up
50

Power Up

Found Secret Treasure #8

Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 28. i 34. stronie instrukcji.

Strona 28. wskazuje na Stare Domostwo z dzwoneczkami wietrznymi, a strona 34. informuje jak odkodować rytm dzwoneczków na kod do ujawnienia skarbu. Aby umożliwić sobie odczytanie rytmu dzwoneczków, należy w modyfikacjach włączyć „pomoc w zagadkach dźwiękowych” – w ten sposób zobaczymy nuty płynące z dzwoneczków.

Po przekonwertowaniu rytmu dzwoneczków na kod, otrzymujemy poniższą sekwencję przycisków:

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Back to Work
50

Back to Work

Found Secret Treasure #9

Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 11. stronie instrukcji.

Skarb pojawi się, gdy rozwiążemy zagadkę, polegającą na połączeniu kropek na stronie 11 instrukcji.

Aby skarb się pojawił należy stanąć na żółtej, kwadratowej platformie, na którą natrafiamy na samym początku rozgrywki i wprowadzić (uzyskaną z połączenia kropek) sekwencję przycisków:

       

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>Phonomath
50

Phonomath

Found Secret Treasure #10

Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 34. stronie instrukcji.

Aby dotrzeć do skarbu należy użyć mocy wieńca laurowego i dashować na wyspę na zachodnim obszarze Zniszczonego Atolu. Na końcu wyspy znajduje się kamienny posąg, a przed nim nasza skrzynia.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Dusty
50

Dusty

Found Secret Treasure #11

Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 32. stronie instrukcji.

Aby dotrzeć do skarbu należy udać się do Fortecy Wschodniej Krypty i przy użyciu mocy wieńca laurowego dashować do ścieżki położnej na lewo od schodów do Grobowca Bohatera. Ścieżka prowadzi do miejsca z czterema stertami liści. Należy wcisnąć , by zobaczyć czwartą stertę liści. Atakujemy liście w celu odsłonięcia skarbu.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Forever Friend
50

Forever Friend

Found Secret Treasure #12

Wskazówka do tej zagadki znajduje się na 41. stronie instrukcji.

Skarb znajduje się w teleportowym „międzyświecie”. By do niego dotrzeć trzeba przedashować do miejsca wskazanego strzałką na 41. stronie instrukcji.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Lawnmower
20

Lawnmower

Chopped down 1000 blades of grass

Po uzyskaniu miecza ścinamy wszystkie kępki trawy na naszej drodze. Trofeum wyskoczy naturalnie po ścięciu 100 źdźbeł trawy.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Too Cute To Smash
20

Too Cute To Smash

Had 10 moneybanks at once

Możliwe do przeoczenia

Aby zdobyć trofeum musimy posiadać 10 lisich skarbonek jednocześnie. Co oznacza, że nie rozbijamy ich! Dopiero po zebraniu 10 możemy je rozbić dla uzyskania pieniędzy.

Występowanie lisich skarbonek (jest ich w sumie 12):

1. Nadświat

 

2. Wschodni Las

 

3. Nadświat

 

4. Pod Studnią (Kanały)

 

5. Mroczny Grobowiec

 

6. Zachodni Ogród

 

7. Zniszczony Atol

 

8. Wielka Biblioteka

 

9. Kamieniołom

 

10. Bagna (Stare Cmentarzysko)

 

11. Katedra – naciskamy  by otworzyć ukryte drzwi

 

12. Zachodni Ogród – wymaga wieńca laurowego

Ikona osiągnięcia: </span><span>Nothing happened...
10

Nothing happened...

Made a wish

Aby zdobyć trofeum należy wrzucić złotą monetę do studni życzeń. Monety zdobywamy z poszczególnych skrzyń; dwie można kupić w sklepie. Aby pomyśleć życzenie, należy przypisać monetę do wybranego przycisku ( lub ) i nacisnąć go, gdy będziemy przy studni.

Animated GIF - Find & Share on GIPHY

Ikona osiągnięcia: </span><span>Well done!
10

Well done!

Made 15 wishes

Aby zdobyć trofeum należy wrzucić do studni życzeń 15 złotych monet.

Występowanie monet (jest ich w sumie 17):

1. Wschodni Las

 

2. Sklep (Nadświat) – moneta dostępna po ukończeniu lokacji „Pod Studnią”

 

3. Nadświat

 

4. Nadświat

 

5. Pod Studnią (Kanały) – naciskamy , by otworzyć ukryte drzwi

 

6. Pod Studnią (Kanały)

 

7. Mroczny Grobowiec

 

8. Zachodni Ogród – naciskamy , by otworzyć ukryte drzwi

 

9. Wschodnia Krypta – ukryty pokój za stertą beczek; niszczymy je, żeby odsłonić wejście

 

10. Nadświat – dostęp poprzez użycie magicznej kuli lub mocy wieńca laurowego

 

11. Kamieniołom

 

12. Bagna (Stare Cmentarzysko)

 

13. Bagna (Stare Cmentarzysko)

 

14. Bagna (Stare Cmentarzysko)

 

15. Katedra – naciskamy , by otworzyć ukryte drzwi

 

16. Bagna (Stare Cmentarzysko) – wymaga wieńca laurowego

 

17. Sklep ( Stare Cmentarzysko) – moneta dostępna po zebraniu wszystkich kluczy

 

Aby pomyśleć życzenie, należy przypisać monetę do wybranego przycisku ( lub ) i nacisnąć go, gdy będziemy przy studni.

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>It uses stamina
10

It uses stamina

Perfectly executed a special technique

Aby zdobyć trofeum należy wyposażyć się w miecz, przeturlać i wykonać kilka ciosów. Trofeum powinno wpaść naturalnie podczas walki.

Animated GIF - Find & Share on GIPHY

Ikona osiągnięcia: </span><span>Bring it to the wrong fight
50

Bring it to the wrong fight

Found a certain weapon before getting a sword. (Page 38)

Możliwe do przeoczenia

Aby zdobyć trofeum należy udać się do Kamieniołomu przed podniesieniem miecza i otworzyć znajdującą się tam skrzynię z pistoletem. Jeśli podniesiemy miecz, zanim udamy się do Kamieniołomu, to żeby zdobyć trofeum będziemy musieli zacząć grę całkowicie od nowa.

Dla ułatwienia sobie przeprawy do docelowego miejsca, najlepiej włączyć w modyfikacjach „tryb bezpieczny” – będziemy dzięki temu nieśmiertelni. Jest to szczególnie przydatne w Kamieniołomie, ponieważ obecna tam radiacja sprawia, że giniemy od jednego uderzenia.

Jeśli gramy bez modyfikacji, szanse na to, że przeżyjemy otworzenie skrzyni i faktycznie otrzymamy broń są bardzo niskie. Na szczęście trofeum wpada za samą czynność otwierania skrzyni – czyli samo wciśnięcie przy skrzyni, co rozpoczyna animację otwierania jej. Jeśli zginiemy nim ukaże się nam zawartość skrzyni, nie będziemy mieli tego przedmiotu w ekwipunku po odrodzeniu się.

Aby dotrzeć do znajdującej się w Kamieniołomie skrzyni z bronią, postępujemy w następujący sposób:

  1. Bierzemy patyk z jaskini, przed którą stoi skrzynka na listy. Przypisujemy patyk do wybranego przycisku (, lub ).
  2. Idziemy schodami do góry po klucz leżący nieopodal kapliczki – tuż obok kapliczki skręcamy w lewo. Klucz będzie za mostem.
  3. Wracamy po schodach w dół, tak, jakbyśmy szli z powrotem do jaskini. Trzymamy się schodów po prawej stronie. W połowie drogi zobaczymy mały drewniany znak w prawo, a zaraz za nim drzwi z dziurką na klucz. Zabijamy wrogiego ślimaka i otwieramy drzwi znalezionym kluczem.
  4. Podążamy przejściem w prawo. Turlamy się do drabinki. Drabinką w dół, a następnie kierujemy się do budynku z drzwiami.
  5. Przy drzwiach wprowadzamy następującą sekwencję przycisków – – wchodzimy, otwieramy środkową skrzynię, by zdobyć kartę „Ognistego Miecza”.
  6. Wracamy po drabince, a następnie wspinamy się na górę po kolejnych dwóch drabinkach.
  7. Biegniemy schodami do góry. Zatrzymujemy się przy krzakach. Otwieramy ekwipunek , klikamy na kwadrat rysowany przerywaną liną, następnie wybieramy kartę „Ognistego Miecza”.
  8. Podpalamy krzaki. Od razu po spaleniu blokujących przejście krzaków zdejmujemy z patyka kartę „Ognistego Miecza”.
  9. Biegniemy w stronę schodów prowadzących ku górze. Nie wchodzimy na nie, lecz kierujemy się na ukrytą ścieżkę po ich prawej stronie, tuż przy brzegu wody.
  10. Biegniemy dalej. Przy rozwidleniu ścieżek, skręcamy w lewo. Opuszczamy most, drabinką w górę, następnie kolejną drabinką w górę i w lewo. Turlamy się by uniknąć ciosów przeciwników.
  11. Wbiegamy na schody do wejścia. Idziemy przez zaśnieżony teren, aż do momentu, gdy znajdziemy się na szczycie góry z ogromnymi wrotami. Mijamy je idąc na wprost, ku ukrytej ścieżce. Prowadzi ona schodami w dół, do przedsionka Kamieniołomu.
  12. Po zejściu na dół, kontynuujemy nasz marszobieg jedyną dostępną ścieżką.
  13. Po przekroczeniu mostu idziemy dalej zieloną ścieżką, a następnie w stronę kamiennej ścieżki ze schodami w dół.
  14. Mijamy pierwszą grupkę wrogów, skręcamy w prawo kolejną ścieżką ku dołowi.
  15. Zbiegając ścieżką w dół, po lewej stronie zobaczymy duże, fioletowe kryształy, mijając je trzymamy się blisko ściany. Wbiegniemy w kolejną ukrytą ścieżkę. Po drodze miniemy coś w rodzaju pojazdów wiertniczych.
  16. Wbiegniemy na obszar z kilkoma wrogami uzbrojonymi w broń palną. Turlamy się, by nas nie trafili. W tym momencie powinniśmy być koło upragnionej skrzyni. Otwieramy! Trofeum zdobyte.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Whoops
10

Whoops

Froze yourself

Aby zdobyć trofeum należy rzucić bombą zamrażającą i stanąć w zasięgu wybuchu – bum, jesteśmy zamrożeni. Bomby zamrażające możemy znaleźć w skrzyniach, bądź kupić w sklepie.

Animated GIF - Find & Share on GIPHY

Ikona osiągnięcia: </span><span>Your pocket feels heavier...
10

Your pocket feels heavier...

Understood the margin of page 17

Używamy bomb do zdobycia bomb. Aby zdobyć trofeum należy rzucać bombami, aż do momentu, gdy w ekwipunku nad ikonką bomb pojawi się „+1” – to oznacza że uzyskaliśmy dodatkową sztukę. Bomby eksplodujące i zamrażające wymagają 10 rzutów, a bomby podpalające 20 rzutów.