Twin Mirror to kolejna gra spod skrzydeł studia Dontnod Entertainment. Tym razem osadzona w konwencji thrillera. Niestety jednak nie dorównuje pod względem opowiadanej historii czy klimatu innym grom tego studia. Jeśli jednak celujemy w platynę – nie powinna ona stanowić dla nas żadnego problemu. Łatwo i stosunkowo szybko możemy zgarnąć wszystkie pucharki.
Krok po kroku:
Z pucharkami możliwymi do pominięcia jest tu pewna istotna sprawa. Po przejściu gry dostajemy wybór rozdziałów, jednak automatycznie nadpisuje on plik zapisu i by móc ponownie wybrać jakiś rozdział, po raz kolejny musimy lecieć grę do końca. Warto mieć to na uwadze, aby niepotrzebnie nie wydłużyć sobie zbierania trofeów o dodatkowe przejście, które nic poza pucharkami nie wniesie. Z tego powodu polecam od razu ogarnąć sobie całość zgodnie z poniższym planem przejścia gry.
KROK I – Wszystkie znajdźki, trofea opcjonalne oraz wybory jednego typu
Od początku polecam ogarniać znajdźki. Nie ma ich w grze wiele, więc nie będzie to upierdliwym zadaniem. W tym kroku od razu polecam też ogarnąć dodatkowe trofea związane z różnymi czynnościami w konkretnych rozdziałach. Do tego dokonujemy do końca gry tylko wybory analityczne ( Straight shooter) lub tylko wybory socjalne (
Manners make the man). Poniżej wrzucam schemat z kolejnością rzeczy na jakie trzeba mieć oko.
Kolejność czynności:
- Rozdział Lookout Point – Anna’s Memento nr 1
- Rozdział Lookout Point – Wspomnienie nr 1
- Rozdział Miner’s Haven Parking Lot – Nick’s Memento nr 1
- Rozdział Coal Miner’s Haven – Wspomnienie nr 2
- Rozdział Coal Miner’s Haven – Anna’s Memento nr 2
- Rozdział Coal Miner’s Haven – Wspomnienie nr 3
- Rozdział Hotel Room –
A foot in the door
- Rozdział Coal Miner’s Haven (druga wizyta) – Ethan’s Memento
- Rozdział Coal Miner’s Haven (druga wizyta) –
Waka waka
- Rozdział Downtown of Basswood – Dennis’s Memento
- Rozdział Downtown of Basswood – Joe’s Memento
- Rozdział Downtown of Basswood – Kathy’s Memento
- Rozdział Downtown of Basswood – Wspomnienie nr 4
- Rozdział Downtown of Basswood – Declan’s Memento
- Rozdział Basswood Jungle –
Super sleuth
- Rozdział Basswood Jungle – Walter’s Memento
- Rozdział Basswood Jungle – Tara’s Memento
- Rozdział Anna’s Property – Wspomnienie nr 5
- Rozdział Anna’s House – Anna’s Memento nr 3
- Rozdział Anna’s House – Wspomnienie nr 6
- Rozdział Anna’s House –
Smooth talker
- Rozdział Anna’s House – Joan’s Memento nr 1
- Rozdział Anna’s House – Wspomnienie nr 7
- Rozdział Nick’s Fishing Shad – Wspomnienie nr 8
- Rozdział Nick’s Fishing Shad – Nick’s Memento nr 2
- Rozdział Nick’s Fishing Shad – Joan’s Memento nr 2
- Rozdział Nick’s Fishing Shad –
Code breaker
KROK II – Pozostałe zakończenia powiązane z poprzednim krokiem
Po pojedynczym zakończeniu gry wczytujemy rozdział Lookout Point (druga wizyta) i zdobywamy pozostałe zakończenia zależne od tego, czy dokonywaliśmy wyborów analitycznych, czy socjalnych. Schemat wyborów do zakończeń opisany jest w trofeum No stone unturned.
KROK III – Przejście gry z wyborami drugiego typu
Teraz czeka nas dokonywanie odwrotnych wyborów niż tych, których dokonaliśmy przy kroku pierwszym. Tylko wybory analityczne ( Straight shooter) lub tylko wybory socjalne (
Manners make the man). Jako że pucharki są przyznawane za 60% wyborów, nie musimy zaczynać gry od samego początku. Gra ma dokładnie 7 takich wyborów i wystarczy, że dokonamy 4 odpowiednie wybory w przeciągu przejścia. Możemy więc grać od rozdziału Basswood Jungle. Należy jednak uważać w rozdziale Nick’s Fishing Shack – gdy pokłócimy się w domku rybackim z dziewczynką, możemy stracić szansę na dokonanie jednego wyboru. Dlatego też dla całkowitego bezpieczeństwa warto zacząć grę od rozdziału Downtown Basswood.
KROK IV – Pozostałe zakończenia powiązane z poprzednim krokiem
Po poprzednim zakończeniu gry wczytujemy rozdział Lookout Point (druga wizyta) i zdobywamy pozostałe zakończenia zależne od tego, czy dokonywaliśmy wyborów analitycznych, czy socjalnych. Schemat wyborów do zakończeń opisany jest w trofeum No stone unturned.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
The well-examined life
Unlock all trophies in Twin Mirror
Platynowe trofeum. Gratulacje!
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Way back home
Finish the "Memory lane" scene
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszego rozdziału gry.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Raise a glass
Finish the "Raise a glass" scene
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zakończeniu pierwszej wizyty w barze.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Things could be worse
Finish the "Wake up!" scene
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału w hotelu.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Knowledge is power
Finish the "Ghosts" scene
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału z badaniem miejsca wypadku.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Nice catch
Finish the "To catch a fish" scene
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału w domku rybackim.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Trial by fire
Finish the "Refuge" scene
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozdziału w obozowisku.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
No place like home
Stay in your hometown
Trofeum związane z zakończeniem gry. Warunkuje je wybór w rozdziale Sam’s Mind. By pozostać w mieście musimy wybrać opcję „Choose him„. Pucharek wpadnie nam przy okazji przechodzenia gry z dokonywaniem wyborów socjalnych.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Onwards and upwards
Leave for pastures new
Trofeum związane z zakończeniem gry. Warunkuje je wybór w rozdziale Sam’s Mind. By pozostać w mieście musimy wybrać opcję „Choose the Mind Palace„. Pucharek wpadnie nam przy okazji przechodzenia gry z dokonywaniem wyborów analitycznych.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
No stone unturned
Explore all the endings
Ostatnie trofeum jakie zdobędziemy. Gra oferuje nam 5 możliwych zakończeń. Skupiają się one generalnie na kilku ostatecznych wyborach. Poprzednie decyzje mają wpływ tylko na detale i relacje z postaciami, ale to nie ma znaczenia w kontekście trofeów. Poniżej prezentuje schematy prowadzące do wszystkich zakończeń.
Gra związana z wyborami analitycznymi. W przypadku przejścia w tym stylu, pod koniec gry czeka nas sekwencja wyborów podejmowanym przy zatrzymanym czasie. I w tym wypadku jedna ze ścieżek daje nam jeszcze kolejny wybór w ostatnim rozdziale gry.
Rozdział Sam’s Mind | Wybór: Choose the Mind Palace | ||
↓ | |||
Rozdział Lookout Point | Ostatnia Sekwencja | ||
Dodge behind the tree (interakcja z drzewem) |
Try to move the gun away (interakcja z pistoletem) |
Try to call for help (interakcja z budką telefoniczną) |
|
↓ | ↓ | ↓ | |
ZAKOŃCZENIE NR 1 | Rozdział Anna’s House | ZAKOŃCZENIE NR 1 | |
Accept | Refuse | ||
↓ | ↓ | ||
ZAKOŃCZENIE NR 2 | ZAKOŃCZENIE NR 3 |
Gra związana z wyborami socjalnymi. W przypadku przejścia w tym stylu pod koniec gry czeka nas rozmowa z grożącym bronią przeciwnikiem. Wybór opcji ostatniej rozmowy powinien być jak w poniższym schemacie, jednak może się trochę różnić zależnie od wybieranych chwilkę wcześniej dialogów.
Rozdział Sam’s Mind | Wybór: Choose him | |
↓ | ||
Rozdział Lookout Point | Ostatnia Rozmowa | |
You won’t regret it. | This is better for everyone. | Anna, get him! |
↓ | ↓ | ↓ |
ZAKOŃCZENIE NR 4 | ZAKOŃCZENIE NR 4 | ZAKOŃCZENIE NR 5 |
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
You'll never be alone
You've chosen your social self
Trofeum ściśle powiązane z pucharkiem No place like home. Wpadnie, gdy w rozdziale Sam’s Mind wybierzemy opcję „Choose him„.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Truth is everything
You've chosen your analytical self
Trofeum ściśle powiązane z pucharkiem Onwards and upwards. Wpadnie, gdy w rozdziale Sam’s Mind wybierzemy opcję „Choose the Mind Palace„.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Straight shooter
You've made 60% of your decisions as your analytical self
Trofeum związane z wyborami. Podczas pojedynczego przejścia musimy przynajmniej 60% wybrać opcję analityczną, gdy to będzie możliwe. Mamy w grze dokładnie 7 sposobności, z czego jedna jest możliwa do ewentualnego przeoczenia. Polecam podczas pierwszego przejście wybierać zawsze jeden typ decyzji. Potem wystarczy wczytać grę od najlepiej rozdziału Downtown Basswood i wybierać do końca przeciwny typ decyzji.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/uploads/2020/12/3-2-scaled.jpg)
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Manners make the man
You've made 60% of your decisions as your social self
Trofeum związane z wyborami. Podczas pojedynczego przejścia musimy przynajmniej 60% wybrać opcję socjalną, gdy to będzie możliwe. Mamy w grze dokładnie 7 sposobności, z czego jedna jest możliwa do ewentualnego przeoczenia. Polecam podczas pierwszego przejście wybierać zawsze jeden typ decyzji. Potem wystarczy wczytać grę od najlepiej rozdziału Downtown Basswood i wybierać do końca przeciwny typ decyzji. W powyższym trofeum na screenie pokazana jest przykładowa decyzja. Opcje z ikoną jak przy Promise są opcjami socjalnymi.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Master negotiator
You kept Anna alive by putting yourself in your opponent's shoes
Trofeum związane z Zakończeniem nr 4 umieszczonym na schemacie w opisie No stone unturned. Wpadnie przy okazji zdobywania wszystkich możliwych zakończeń.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Presence of mind
You kept Anna alive by outsmarting your opponent
Trofeum związane z Zakończeniami nr 2 oraz 3 umieszczonymi na schemacie w opisie No stone unturned. Wpadnie przy okazji zdobywania wszystkich możliwych zakończeń.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
A foot in the door
Find your way out of the infinite hallway without help
Rozdział – Hotel Room
By dostać trofeum podczas sekwencji w umyśle musimy przebiegać tylko przez przejścia z pozytywnymi myślami, jak na poniższym materiale. Pod koniec, gdy mamy do wyboru odbicia głównego bohatera, musimy wybrać te, które proponuje odpowiedzi: „answers”.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Waka waka
Play an old favorite
Rozdział – Coal Miner’s Haven (druga wizyta)
Podczas naszej drugiej wizyty w barze będziemy mogli zasiąść za automatem i zagrać w pacmana. Końcowy wynik w grze nie ma znaczenia. Wystarczy zagrać raz do utraty wszystkich żyć i pucharek będzie nasz. W razie czego poniżej materiał wideo.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Super sleuth
Reconstruct Dennis's murder without help
Rozdział – Basswood Jungle
By dostać trofeum musimy bez pomocy podczas analizowania miejsca zbrodni poprawnie wydedukować cały przebieg zdarzeń. Nie jest to specjalnie wymagające. W razie czego poniżej materiał wideo prezentujący całą sekwencję. Wystarczy tak samo analizować ślady.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Smooth talker
Talk to Anna without asking for advice
Rozdział – Anna’s House
Po wykonaniu kilku czynności podniesienia na duchu Anny, będziemy odbywali z nią rozmowę. Podczas niej nie możemy ani razu skorzystać z podpowiedzi naszego przyjaciela. Nie wolno ani razu wcisnąć , ale możemy wybrać każdą z innych dostępnych opcji. I tak do zakończenia rozmowy.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/uploads/2020/12/2-2-scaled.jpg)
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Code breaker
Crack the code on Nick's fishing bag on your first try
Rozdział – Nick’s Fishing Shad
Podczas tego rozdziału będziemy badali rybacką chatkę. Najważniejszym jest tu znalezienie kluczyka, który jest schowany na wiszącej na ścianie rybie. Teraz możemy otworzyć i przeszukać metalową szafkę. Następnie trzeba wybrać torbę spod piętrowego łóżka. Jeśli bohater z jakiegoś powodu nie chce tego zrobić i tylko odpala się dialog, musimy jeszcze przeglądnąć inne rzeczy w chatce. Gdy już torba znajdzie się na stole, będziemy musieli odgadnąć kod do kłódki z użyciem wskazówek z chatki. Nie możemy się jednak ani razu pomylić, jeśli chcemy otrzymać trofeum. Kod jest jednak zawsze taki sam: Right, Down, Left, Right, Up.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/uploads/2020/12/Code-breaker-scaled.jpg)
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Lost and found
Find one memento
Trofeum związane ze znajdźkami. Wpadnie po odkryciu pierwszego przedmiotu związanego z bohaterami gry. Zobacz opis: Full house.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Full house
Find all the mementos
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze możemy natrafić na specyficzne przedmioty dotyczące bohaterów gry. Musimy znaleźć wszystkie 14, by otrzymać pucharek. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek znajduje się w opisie: Cherish your memories.
Lista przedmiotów:
- Rozdział Lookout Point – Anna’s Memento nr 1
- Rozdział Miner’s Haven Parking Lot – Nick’s Memento nr 1
- Rozdział Coal Miner’s Haven – Anna’s Memento nr 2
- Rozdział Coal Miner’s Haven (druga wizyta) – Ethan’s Memento
- Rozdział Downtown of Basswood – Dennis’s Memento
- Rozdział Downtown of Basswood – Joe’s Memento
- Rozdział Downtown of Basswood – Kathy’s Memento
- Rozdział Downtown of Basswood – Declan’s Memento
- Rozdział Basswood Jungle – Walter’s Memento
- Rozdział Basswood Jungle – Tara’s Memento
- Rozdział Anna’s House – Anna’s Memento nr 3
- Rozdział Anna’s House – Joan’s Memento nr 1
- Rozdział Nick’s Fishing Shad – Nick’s Memento nr 2
- Rozdział Nick’s Fishing Shad – Joan’s Memento nr 2
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
A blast from the past
Relive one memory
Trofeum związane ze znajdźkami. Wpadnie po odkryciu pierwszego wspomnienia. Zobacz opis: Cherish your memories.
![](https://lowcytrofeow.pl/wp-content/themes/lowcy_trofeow_2024/images/Xbox_gamerscore-lowcy.png)
Cherish your memories
Relive all your memories
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze możemy czasem skoncentrować się na znalezionym przedmiocie, by odkryć jakieś wspomnienie naszego bohatera. Wspomnień jest dokładnie 8 do odkrycia. Niestety jeśli jakieś przegapimy konieczne jest przechodzenie całej gry od nowa. Dlatego też zalecam na to uważać. Poniżej znajduje się materiał wideo pokazujący lokalizację wszystkich znajdziek w grze.
Lista wspomnień:
- Rozdział Lookout Point – Wspomnienie nr 1
- Rozdział Coal Miner’s Haven – Wspomnienie nr 2
- Rozdział Coal Miner’s Haven – Wspomnienie nr 3
- Rozdział Downtown of Basswood – Wspomnienie nr 4
- Rozdział Anna’s Property – Wspomnienie nr 5
- Rozdział Anna’s House – Wspomnienie nr 6
- Rozdział Anna’s House – Wspomnienie nr 7
- Rozdział Nick’s Fishing Shad – Wspomnienie nr 8