Twin Mirror

Zobacz recenzję
2/10
12-15H
x1
x7
x9
x8
25
0
4
0
1.5
25
0
4
0
1.5

 

Twin Mirror to kolejna gra spod skrzydeł studia Dontnod Entertainment. Tym razem osadzona w konwencji thrillera. Niestety jednak nie dorównuje pod względem opowiadanej historii czy klimatu innym grom tego studia. Jeśli jednak celujemy w platynę – nie powinna ona stanowić dla nas żadnego problemu. Łatwo i stosunkowo szybko możemy zgarnąć wszystkie pucharki.

 

Krok po kroku:

Z pucharkami możliwymi do pominięcia jest tu pewna istotna sprawa. Po przejściu gry dostajemy wybór rozdziałów, jednak automatycznie nadpisuje on plik zapisu i by móc ponownie wybrać jakiś rozdział, po raz kolejny musimy lecieć grę do końca. Warto mieć to na uwadze, aby niepotrzebnie nie wydłużyć sobie zbierania trofeów o dodatkowe przejście, które nic poza pucharkami nie wniesie. Z tego powodu polecam od razu ogarnąć sobie całość zgodnie z poniższym planem przejścia gry.

 

KROK I – Wszystkie znajdźki, trofea opcjonalne oraz wybory jednego typu

Od początku polecam ogarniać znajdźki. Nie ma ich w grze wiele, więc nie będzie to upierdliwym zadaniem. W tym kroku od razu polecam też ogarnąć dodatkowe trofea związane z różnymi czynnościami w konkretnych rozdziałach. Do tego dokonujemy do końca gry tylko wybory analityczne (srebro Straight shooter) lub tylko wybory socjalne (srebro Manners make the man).  Poniżej wrzucam schemat z kolejnością rzeczy na jakie trzeba mieć oko.

Kolejność czynności:

  • Rozdział Lookout Point – Anna’s Memento nr 1
  • Rozdział Lookout Point – Wspomnienie nr 1
  • Rozdział Miner’s Haven Parking Lot – Nick’s Memento nr 1
  • Rozdział Coal Miner’s Haven – Wspomnienie nr 2
  • Rozdział Coal Miner’s Haven – Anna’s Memento nr 2
  • Rozdział Coal Miner’s Haven – Wspomnienie nr 3
  • Rozdział Hotel Room – srebro A foot in the door
  • Rozdział Coal Miner’s Haven (druga wizyta) – Ethan’s Memento
  • Rozdział Coal Miner’s Haven (druga wizyta) – srebro Waka waka
  • Rozdział Downtown of Basswood – Dennis’s Memento
  • Rozdział Downtown of Basswood – Joe’s Memento
  • Rozdział Downtown of Basswood – Kathy’s Memento
  • Rozdział Downtown of Basswood – Wspomnienie nr 4
  • Rozdział Downtown of Basswood – Declan’s Memento
  • Rozdział Basswood Jungle – srebro Super sleuth
  • Rozdział Basswood Jungle – Walter’s Memento
  • Rozdział Basswood Jungle – Tara’s Memento
  • Rozdział Anna’s Property – Wspomnienie nr 5
  • Rozdział Anna’s House – Anna’s Memento nr 3
  • Rozdział Anna’s House – Wspomnienie nr 6
  • Rozdział Anna’s House – srebro Smooth talker
  • Rozdział Anna’s House – Joan’s Memento nr 1
  • Rozdział Anna’s House – Wspomnienie nr 7
  • Rozdział Nick’s Fishing Shad – Wspomnienie nr 8
  • Rozdział Nick’s Fishing Shad – Nick’s Memento nr 2
  • Rozdział Nick’s Fishing Shad – Joan’s Memento nr 2
  • Rozdział Nick’s Fishing Shad – srebro Code breaker

 

KROK II – Pozostałe zakończenia powiązane z poprzednim krokiem

Po pojedynczym zakończeniu gry wczytujemy rozdział Lookout Point (druga wizyta) i zdobywamy pozostałe zakończenia zależne od tego, czy dokonywaliśmy wyborów analitycznych, czy socjalnych. Schemat wyborów do zakończeń opisany jest w trofeum zloto No stone unturned.

 

KROK III – Przejście gry z wyborami drugiego typu

Teraz czeka nas dokonywanie odwrotnych wyborów niż tych, których dokonaliśmy przy kroku pierwszym. Tylko wybory analityczne (srebro Straight shooter) lub tylko wybory socjalne (srebro Manners make the man). Jako że pucharki są przyznawane za 60% wyborów, nie musimy zaczynać gry od samego początku. Gra ma dokładnie 7 takich wyborów i wystarczy, że dokonamy 4 odpowiednie wybory w przeciągu przejścia. Możemy więc grać od rozdziału Basswood Jungle. Należy jednak uważać w rozdziale Nick’s Fishing Shack – gdy pokłócimy się w domku rybackim z dziewczynką, możemy stracić szansę na dokonanie jednego wyboru. Dlatego też dla całkowitego bezpieczeństwa warto zacząć grę od rozdziału Downtown Basswood.

 

KROK IV – Pozostałe zakończenia powiązane z poprzednim krokiem

Po poprzednim zakończeniu gry wczytujemy rozdział Lookout Point (druga wizyta) i zdobywamy pozostałe zakończenia zależne od tego, czy dokonywaliśmy wyborów analitycznych, czy socjalnych. Schemat wyborów do zakończeń opisany jest w trofeum zloto No stone unturned.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: </span><span>The well-examined life

The well-examined life

Unlock all trophies in Twin Mirror

Platynowe trofeum. Gratulacje!

Ikona osiągnięcia: </span><span>Way back home
20

Way back home

Finish the "Memory lane" scene

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu pierwszego rozdziału gry.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Raise a glass
20

Raise a glass

Finish the "Raise a glass" scene

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zakończeniu pierwszej wizyty w barze.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Things could be worse
20

Things could be worse

Finish the "Wake up!" scene

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału w hotelu.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Knowledge is power
20

Knowledge is power

Finish the "Ghosts" scene

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału z badaniem miejsca wypadku.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Nice catch
20

Nice catch

Finish the "To catch a fish" scene

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału w domku rybackim.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Trial by fire
20

Trial by fire

Finish the "Refuge" scene

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po rozdziału w obozowisku.

Ikona osiągnięcia: </span><span>No place like home
50

No place like home

Stay in your hometown

Trofeum związane z zakończeniem gry. Warunkuje je wybór w rozdziale Sam’s Mind. By pozostać w mieście musimy wybrać opcję „Choose him„. Pucharek wpadnie nam przy okazji przechodzenia gry z dokonywaniem wyborów socjalnych.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Onwards and upwards
50

Onwards and upwards

Leave for pastures new

Trofeum związane z zakończeniem gry. Warunkuje je wybór w rozdziale Sam’s Mind. By pozostać w mieście musimy wybrać opcję „Choose the Mind Palace„. Pucharek wpadnie nam przy okazji przechodzenia gry z dokonywaniem wyborów analitycznych.

Ikona osiągnięcia: </span><span>No stone unturned
100

No stone unturned

Explore all the endings

Ostatnie trofeum jakie zdobędziemy. Gra oferuje nam 5 możliwych zakończeń. Skupiają się one generalnie na kilku ostatecznych wyborach. Poprzednie decyzje mają wpływ tylko na detale i relacje z postaciami, ale to nie ma znaczenia w kontekście trofeów. Poniżej prezentuje schematy prowadzące do wszystkich zakończeń.

Gra związana z wyborami analitycznymi. W przypadku przejścia w tym stylu, pod koniec gry czeka nas sekwencja wyborów podejmowanym przy zatrzymanym czasie. I w tym wypadku jedna ze ścieżek daje nam jeszcze kolejny wybór w ostatnim rozdziale gry.

Rozdział Sam’s Mind Wybór: Choose the Mind Palace
Rozdział Lookout Point Ostatnia Sekwencja

Dodge behind the tree

(interakcja z drzewem)

Try to move the gun away

(interakcja z pistoletem)

Try to call for help

(interakcja z budką telefoniczną)

ZAKOŃCZENIE NR 1 Rozdział Anna’s House ZAKOŃCZENIE NR 1
Accept Refuse
ZAKOŃCZENIE NR 2 ZAKOŃCZENIE NR 3

 

Gra związana z wyborami socjalnymi. W przypadku przejścia w tym stylu pod koniec gry czeka nas rozmowa z grożącym bronią przeciwnikiem. Wybór opcji ostatniej rozmowy powinien być jak w poniższym schemacie, jednak może się trochę różnić zależnie od wybieranych chwilkę wcześniej dialogów.

Rozdział Sam’s Mind Wybór: Choose him
Rozdział Lookout Point Ostatnia Rozmowa
 You won’t regret it. This is better for everyone.  Anna, get him!
ZAKOŃCZENIE NR 4 ZAKOŃCZENIE NR 4 ZAKOŃCZENIE NR 5

 

Ikona osiągnięcia: </span><span>You'll never be alone
100

You'll never be alone

You've chosen your social self

Trofeum ściśle powiązane z pucharkiem zloto No place like home. Wpadnie, gdy w rozdziale Sam’s Mind wybierzemy opcję „Choose him„.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Truth is everything
100

Truth is everything

You've chosen your analytical self

Trofeum ściśle powiązane z pucharkiem zloto Onwards and upwards. Wpadnie, gdy w rozdziale Sam’s Mind wybierzemy opcję „Choose the Mind Palace„.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Straight shooter
50

Straight shooter

You've made 60% of your decisions as your analytical self

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane z wyborami. Podczas pojedynczego przejścia musimy przynajmniej 60% wybrać opcję analityczną, gdy to będzie możliwe. Mamy w grze dokładnie 7 sposobności, z czego jedna jest możliwa do ewentualnego przeoczenia. Polecam podczas pierwszego przejście wybierać zawsze jeden typ decyzji. Potem wystarczy wczytać grę od najlepiej rozdziału Downtown Basswood i wybierać do końca przeciwny typ decyzji.

Opcje z ikoną jak przy Refuse są opcjami analitycznymi.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Manners make the man
50

Manners make the man

You've made 60% of your decisions as your social self

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane z wyborami. Podczas pojedynczego przejścia musimy przynajmniej 60% wybrać opcję socjalną, gdy to będzie możliwe. Mamy w grze dokładnie 7 sposobności, z czego jedna jest możliwa do ewentualnego przeoczenia. Polecam podczas pierwszego przejście wybierać zawsze jeden typ decyzji. Potem wystarczy wczytać grę od najlepiej rozdziału Downtown Basswood i wybierać do końca przeciwny typ decyzji. W powyższym trofeum na screenie pokazana jest przykładowa decyzja. Opcje z ikoną jak przy Promise są opcjami socjalnymi.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Master negotiator
30

Master negotiator

You kept Anna alive by putting yourself in your opponent's shoes

Trofeum związane z Zakończeniem nr 4 umieszczonym na schemacie w opisie zloto No stone unturned. Wpadnie przy okazji zdobywania wszystkich możliwych zakończeń.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Presence of mind
30

Presence of mind

You kept Anna alive by outsmarting your opponent

Trofeum związane z Zakończeniami nr 2 oraz 3 umieszczonymi na schemacie w opisie zloto No stone unturned. Wpadnie przy okazji zdobywania wszystkich możliwych zakończeń.

Ikona osiągnięcia: </span><span>A foot in the door
30

A foot in the door

Find your way out of the infinite hallway without help

Rozdział – Hotel Room

By dostać trofeum podczas sekwencji w umyśle musimy przebiegać tylko przez przejścia z pozytywnymi myślami, jak na poniższym materiale. Pod koniec, gdy mamy do wyboru odbicia głównego bohatera, musimy wybrać te, które proponuje odpowiedzi: „answers”.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Waka waka
30

Waka waka

Play an old favorite

Rozdział – Coal Miner’s Haven (druga wizyta)

Podczas naszej drugiej wizyty w barze będziemy mogli zasiąść za automatem i zagrać w pacmana. Końcowy wynik w grze nie ma znaczenia. Wystarczy zagrać raz do utraty wszystkich żyć i pucharek będzie nasz. W razie czego poniżej materiał wideo.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Super sleuth
30

Super sleuth

Reconstruct Dennis's murder without help

Rozdział – Basswood Jungle

By dostać trofeum musimy bez pomocy podczas analizowania miejsca zbrodni poprawnie wydedukować cały przebieg zdarzeń. Nie jest to specjalnie wymagające. W razie czego poniżej materiał wideo prezentujący całą sekwencję. Wystarczy tak samo analizować ślady.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Smooth talker
30

Smooth talker

Talk to Anna without asking for advice

Rozdział – Anna’s House

Po wykonaniu kilku czynności podniesienia na duchu Anny, będziemy odbywali z nią rozmowę. Podczas niej nie możemy ani razu skorzystać z podpowiedzi naszego przyjaciela. Nie wolno ani razu wcisnąć , ale możemy wybrać każdą z innych dostępnych opcji. I tak do zakończenia rozmowy.

Nie możemy ani razu skorzystać z górnej opcji dialogowej z symbolem głowy naszego towarzysza.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Code breaker
30

Code breaker

Crack the code on Nick's fishing bag on your first try

Rozdział – Nick’s Fishing Shad

Podczas tego rozdziału będziemy badali rybacką chatkę. Najważniejszym jest tu znalezienie kluczyka, który jest schowany na wiszącej na ścianie rybie. Teraz możemy otworzyć i przeszukać metalową szafkę. Następnie trzeba wybrać torbę spod piętrowego łóżka. Jeśli bohater z jakiegoś powodu nie chce tego zrobić i tylko odpala się dialog, musimy jeszcze przeglądnąć inne rzeczy w chatce. Gdy już torba znajdzie się na stole, będziemy musieli odgadnąć kod do kłódki z użyciem wskazówek z chatki. Nie możemy się jednak ani razu pomylić, jeśli chcemy otrzymać trofeum. Kod jest jednak zawsze taki sam: Right, Down, Left, Right, Up.

Otwierając kłódkę przy torbie musimy za pierwszym podejściem podać poprawny kod.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Lost and found
10

Lost and found

Find one memento

Trofeum związane ze znajdźkami. Wpadnie po odkryciu pierwszego przedmiotu związanego z bohaterami gry. Zobacz opis: zloto Full house.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Full house
100

Full house

Find all the mementos

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze możemy natrafić na specyficzne przedmioty dotyczące bohaterów gry. Musimy znaleźć wszystkie 14, by otrzymać pucharek. Materiał wideo dotyczący wszystkich znajdziek znajduje się w opisie: zloto Cherish your memories.

Lista przedmiotów:

  • Rozdział Lookout Point – Anna’s Memento nr 1
  • Rozdział Miner’s Haven Parking Lot – Nick’s Memento nr 1
  • Rozdział Coal Miner’s Haven – Anna’s Memento nr 2
  • Rozdział Coal Miner’s Haven (druga wizyta) – Ethan’s Memento
  • Rozdział Downtown of Basswood – Dennis’s Memento
  • Rozdział Downtown of Basswood – Joe’s Memento
  • Rozdział Downtown of Basswood – Kathy’s Memento
  • Rozdział Downtown of Basswood – Declan’s Memento
  • Rozdział Basswood Jungle – Walter’s Memento
  • Rozdział Basswood Jungle – Tara’s Memento
  • Rozdział Anna’s House – Anna’s Memento nr 3
  • Rozdział Anna’s House – Joan’s Memento nr 1
  • Rozdział Nick’s Fishing Shad – Nick’s Memento nr 2
  • Rozdział Nick’s Fishing Shad – Joan’s Memento nr 2
Ikona osiągnięcia: </span><span>A blast from the past
10

A blast from the past

Relive one memory

Trofeum związane ze znajdźkami. Wpadnie po odkryciu pierwszego wspomnienia. Zobacz opis: zloto Cherish your memories.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Cherish your memories
50

Cherish your memories

Relive all your memories

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. W grze możemy czasem skoncentrować się na znalezionym przedmiocie, by odkryć jakieś wspomnienie naszego bohatera. Wspomnień jest dokładnie 8 do odkrycia. Niestety jeśli jakieś przegapimy konieczne jest przechodzenie całej gry od nowa. Dlatego też zalecam na to uważać. Poniżej znajduje się materiał wideo pokazujący lokalizację wszystkich znajdziek w grze.

Lista wspomnień:

  • Rozdział Lookout Point – Wspomnienie nr 1
  • Rozdział Coal Miner’s Haven – Wspomnienie nr 2
  • Rozdział Coal Miner’s Haven – Wspomnienie nr 3
  • Rozdział Downtown of Basswood – Wspomnienie nr 4
  • Rozdział Anna’s Property – Wspomnienie nr 5
  • Rozdział Anna’s House – Wspomnienie nr 6
  • Rozdział Anna’s House – Wspomnienie nr 7
  • Rozdział Nick’s Fishing Shad – Wspomnienie nr 8