Two Point Hospital – Poradnik do trofeów i osiągnięć

29 marca 2020
1

 

Praca w ochronie zdrowia łatwa nie jest, ale w Two Point Hospital może być przyjemna! Calak do prostych nie należy, ale z pomocą naszego poradnika powinniście sobie poradzić.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 7/10
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox5 x15 x10
  • Liczba trofeów offline: 31
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia platyny: około 100 godzin

 

Krok po kroku:

KROK I – Przechodzimy wszystkie 21 szpitali na 3 gwiazdki

Tylko od naszych preferencji będzie zależeć, czy będziemy zaliczać wszystkie po kolei, kończąc z jednym szpitalem i zaczynając drugi dopiero kiedy mamy 3 gwiazdki. Lub też najpierw możemy zdobywać we wszystkich po jednej i potem wracać do poprzednich (lub też mieszając raz tak, a raz tak). Zastaniemy je dokładnie w tym samym stanie, jakim je opuszczaliśmy. Pamiętajmy też, że postępy badań, odblokowane pokoje i obiekty przenoszą się między wszystkimi szpitalami. Dlatego też kiedy wrócimy do poprzedniego szpitala po pewnym czasie, to będzie nam łatwiej. Poniższe trofea powinny wpaść same podczas zaliczania wszystkich szpitali:

  • braz Daj człowiekowi szpital, a…
  • srebro Naucz człowieka prowadzić szpital, a…
  • srebro Wszechwiedzący 
  • srebro Nigdy nie przestawaj leczyć
  • braz Gadżeciarz 
  • braz Widzę. Cię. 
  • srebro Na całe hrabstwo 
  • srebro Międzykontynentalna sława
  • srebro Mistrzowie rejonu Gór Spiczastych
  • zloto JUMBO
  • srebro Bogacze z Two Point
  • srebro Dwucyfrowy wynik
  • srebro Służba zdrowia w szczytowej formie 
  • zloto Gwiazdorski standard
  • braz Szał leczenia 
  • zloto  (Drugi) Gwiazdorski standard
  • srebro  Na co komu urlop

 

KROK II – Dobijanie pozostałych trofeów

Tak naprawdę to najlepiej będzie wpleść wbijanie poniższych trofeów podczas przechodzenia kolejnych szpitali, tak aby nie musieć wracać do nich po ukończeniu szpitali na 3 gwiazdki. Po więcej info odnośnie poszczególnych osiągnięć odsyłam do właściwej części poradnika

  • srebro Doktor No (Przecież Wiem)
  • srebro Co złego, to nie Jung
  • srebro Mistrz ciętej riposty 
  • zloto Cztery razy po dwa razy
  • zloto  Pragnę podziękować mamusi
  • braz Zmarszczone brwi 
  • braz Uniesione brwi 
  • braz Zwiększanie popytu
  • braz Jeszcze serowszo 
  • brazApartament deluminacyjny
  • braz Potwornie dobry wrrraport
  • srebro  Życie, kosmos, wszechrzecz
  • srebro Symbioza

 

Ogólne wskazówki

Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, o których warto pamiętać podczas zarządzania naszymi szpitalami:

  • Kluczem do sprawnego funkcjonowania szpitali jest jak najszybsze wydanie diagnozy i wysłanie na ostateczne leczenie. Tak w skrócie wygląda proces leczenia:

Rejestracja w recepcji -> pierwsza wizyta w gabinecie internisty -> skierowanie do jednego z pomieszczeń, gdzie dokonuje się diagnozy -> druga wizyta u internisty, jeżeli wskaźnik diagnozy jest 100%m to skierowanie do leczenia, jeżeli jest mniejszy, to powtarzanie cyklu do skutku -> leczenie i zainkasowanie większej liczby pieniędzy (na diagnozach zarabiamy mniej).

Jak widzimy, jak najszybsze osiągnięcie 100% diagnozy jest bardzo ważne, aby zminimalizować czas jaki pacjent spędzi w naszym szpitalu. Diagnozy, które nabijają tylko kilka procent sprawiają, że kolejki do internistów będą się wydłużać i blokować (ponieważ pacjent będzie musiał za każdym razem udać się po skierowanie na nowe badanie). Dlatego też niezwykle istotne jest, aby posiadać dobrze wyszkolony personel. Lekarz z wysokim poziomem wyszkolenia internistycznego (maksymalny 5 poziom) może już podczas pierwszej wizyty wydać poprawną diagnozę w niektórych przypadkach. W innych skieruje na odpowiednie badania. Tutaj też jest ważne, aby te pokoje obsługiwał personel z wyszkoleniem wysokiego poziomu „diagnostyka”(wyjątkami są psychiatrzy i oddziały, tam lepiej żeby personel miał odpowiednie dla pomieszczeń wyszkolenie), a także aby maszyny diagnostyczne były ulepszone na III poziom.

Kolejną wskazówką, jak łatwo rozładować kolejki do internistów, jest wysyłanie na ostateczne leczenie pacjentów, którzy mają wysoki procent diagnozy, pomijając tym samym ostatnią wizytę u internisty. Robimy to tak: -> 2x -> opcja „Przegląd -> 3x do zakładki „Zasady” -> aktywujemy opcje „Przyspieszone decyzje o leczeniu”. Powyżej ustawiamy od ilu procent diagnozy pacjent przejdzie od razu do leczenia. Musimy uważać, bo im mniej ustawimy, tym większe szanse na nieudane leczenie. Ja zazwyczaj miałem ustawione na 85%, w skrajnych przypadkach kiedy chciałem jak najszybszego przepływu pacjentów, niezważająca na wskaźnik wyleczeń, 70%.  Możemy też ręcznie wysyłać pacjentów na leczenie. Kiedy chwilowo zależy nam na udrożnieniu kolejek u internistów lub kiedy pacjent ma ewidentnie widoczną chorobę (żarówka zamiast głowy, wygląda jak Freddie Mercury itp.) Wtedy robimy tak: : -> -> opcja „Pacjenci” -> -> 2x i widzimy listę pacjentów uszeregowaną według wskaźnika diagnozy (na górze widzimy pacjentów z postawioną już diagnozą) > klikamy na pacjenta i jeżeli nie znajduje się w żadnym pomieszczeniu lub nie wykonuje jakiejś czynności (jedzenie), to widzimy ikonkę ze strzałką i zielonym krzyżem, którą należy kliknąć, aby wysłać na leczenie.

  • Budujmy nowe pokoje do leczenia dopiero wtedy, kiedy ich potrzebujemy. Kiedy dostaniemy informację, że pacjent wymaga leczenia w pomieszczeniu, którego nie mamy, to wybierajmy opcję, aby pacjent poczekał. Wtedy spauzujmy i zbudujmy odpowiedni pokój (możliwe, że będziemy musieli też dokupić nowy budynek na ekspansje szpitala). Jeśli nie mamy pieniędzy, to nie wahajmy się zaciągnąć kredyt (no chyba, że już spłacamy wszystkie dostępne).
  • Dobrą metodą zarządzania personelem jest ręczne rozmieszczanie ich. Wystarczy kliknąć na pracownika i wybrać pierwszą ikonę „podnieś”. Następnie możemy upuścić w odpowiednim pomieszczeniu, aby tam pracował (o ile ma odpowiednie wykształcenie) lub dozorców koło odpowiedniego przedmiotu (np. maszyny z napojami, aby je uzupełnić, śmieciarza, aby go posprzątał lub ducha, aby go schwytał).
  • Dobrze jest też przypisywać wyszkolonego w pewnym kierunku pracownika, aby pracował tylko w odpowiednich pomieszczeniach. Np. aby internista 5 poziomu pracował tylko w gabinetach internistycznych. Robimy to tak: klikamy na pracownika -> wybieramy ikonkę „Zadania” -> tam zostawiamy podświetlone tylko symbole tych pokoi, w których chcemy, aby dany pracownik pracował.
  • Jeżeli już jesteśmy przy wyszkoleniu, to dobrze zawczasu zaplanować kierunek rozwoju personelu i dokonać podziału na leczących i diagnozujących (i z podgrupami na specjalizację np. diagnozujący z wyszkoleniem radiologa lub leczący z chirurgią). Lekarz, który będzie po trochu od jednego i drugiego, nigdy nie będzie najlepszy w jednym czy drugim. Chociaż mimo wszystko w skrajnych przypadkach przeciążenia można wysłać np. internistę do leczenia (zwłaszcza jeżeli jest 5 poziomu, mimo wszystko będzie miał dosyć wysoki parametr leczenia, ponieważ dostaje go w gratisie podczas awansów). Można też pomyśleć o wyszkoleniu psychologa, badacza i chirurga 5 poziomu, aby wbić trofea srebro Doktor No (Przecież Wiem), srebro Co złego, to nie Jung i srebro Mistrz ciętej riposty.
  • Zatrudniając nowego pracownika warto zwracać uwagę, czy jego umiejętności nie wykluczają się, np. posiada 1 poziom psychologi i badania. Taki pracownik nigdy nie wykorzysta swojego potencjału na 100%, bo nie może w tym samym momencie pracować jako psycholog i badacz. Czasami warto zatrudnić pracownika, który ma mniej umiejętności (albo jest nawet żółtodziobem bez żadnego wykształcenia) i samemu doszkolić go według naszego uznania. Warto natomiast zwracać uwagę na cechy, które widoczne są po prawej stronie. Mogą być pozytywne jak „niezmordowany” czy „uosobienie rozrywki” lub też negatywne jak „niechluj” czy „leń” (w rozwinięciu możemy przeczytać co daje jakie efekty) Naturalnie warto wybierać w pierwszej kolejności personel, który ma same pozytywne cechy. Dopiero w ostateczności wybierać ten z negatywnymi.
  • Budując sam szpital warto pamiętać, aby wszędzie było blisko do toalet, elementów rozrywkowych, automatów z jedzeniem i napojami (a w późniejszych etapach stołówek) i pokoi socjalnych. Pacjent, który stoi w kolejce, ale jednocześnie musi skorzystać z toalety, będzie znacznie dłużej blokował kolejkę jeśli będzie musiał udać się do niej na drugi koniec szpitala. Tak samo wygląda sprawa z personelem. Im mniej czasu będą spędzać na przemieszczenie się, aby odpocząć, tym lepiej.
  • Odblokowujmy za kudosy nowe przedmioty z listy obiektów, które mają właściwości oprócz walorów czysto estetycznych. Czytajmy też opisy przedmiotów. Automat z napojami czy automat do gry jest raczej jasne do czego służą i jakie potrzeby zaspokajają, jednak zastosowanie niektórych poznamy po przeczytaniu opisu, który pojawi się po wybraniu w menu stawiania obiektów. Część ma jakieś zastosowania, jednak większość to tylko dekoracje, na które nie warto marnować kudosy . To samo tyczy się obiektów, które umieszczamy w gabinetach, warto stawiać przede wszystkim te, które na coś wpływają (np. ludzki szkielet, który zwiększa prędkość szkolenia) zamiast tych bezużytecznych.
  • Gaśnice w pomieszczeniach z maszynami to podstawa. Szczególnie w szpitalach z ekstremalnymi warunkami pogodowymi. Zawsze dawałem też środki dezynfekujące i ekspresy do kawy. No i „złota gwiazda (nagroda)” jest najlepszym sposobem na podniesienie prestiżu pomieszczenia do 5 poziomu.
  • Podwyżki dajemy dopiero niezadowolonemu personelowi.
  • Sprawdzajmy, czy lekarze/pielęgniarze nie pracują w pomieszczeniach bez kolejki, jeżeli w tym samym czasie gdzieś brakuje personelu do obsługi. Jeśli jest ktoś bezczynny i nie ma nigdzie zajęcia dla niego, to warto go wysłać na szkolenia, aby w jakiś sposób mimo wszystko wykorzystał ten czas.

 

Poradnik:

platyna Czysta karta  / Clean Bill O’Health
Zbierz wszystkie puchary w Two Point Hospital / Collect every Trophy in Two Point Hospital

Brawo! ordynator Łubicz jest z Ciebie dumny. 🙂

 

braz Daj człowiekowi szpital, a…/ Give a Man a Hospital…
Wylecz 1 pacjenta/ Cure 1 Patient

Wpadnie naturalnie jako pierwsze trofeum. Wystarczy, że wyleczymy pierwszego chorego.

 

srebro Naucz człowieka prowadzić szpital, a… / Teach a Man to Hospital… GS: 40
Wylecz 1000 pacjentów / Cure 1000 Patients

Podobnie jak poprzednie trofeum – wpadnie samo podczas przechodzenia kolejnych szpitali. Prawdopodobnie w 3 lub 4 szpitalu.

 

srebro Doktor No (Przecież Wiem) / Dr Know GS: 20
Wyszkol światowej klasy badacza / Train a World-Class Researcher

Personel szkolimy w pomieszczeniu „Szkolenie”. Tam, wybierając opcję „szkolenie” sprawiamy, że po odbyciu kursu dany pracownik (lub grupa pracowników – podczas jednego szkolenia możemy nauczać tyle osób, ile zbudowaliśmy ławek) zyska jakąś umiejętność. Każdy pracownik ma 5 slotów na te umiejętności. Nowy slot odblokujemy awansując personel (awans dostępny jest po zgromadzeniu odpowiedniej liczby doświadczenia, symbolizuje je napełniający się pasek dookoła nieaktywnej jeszcze gwiazdki w statystykach danego pracownika, gwiazdki symbolizują poziom). Niemożliwe jest awansowanie, jeżeli pracownik nie posiada jeszcze umiejętności z poprzedniego poziomu, dlatego warto szkolić pracowników regularnie, aby nie było przestojów ze zdobywaniem doświadczenia. Aby zdobyć to trofeum musimy posiadać lekarza z 5 umiejętnościami „Badania” (symbolizuje je ikonka probówki – jak na obrazku trofea). Skupiamy się na kształceniu w tym kierunku lekarza, który ma już jedną umiejętność badania (czasami zdarzy nam się spotkać lekarzy, którzy już mają 2, bardzo rzadko 3) i żadne inne. Wtedy bowiem niemożliwe będzie zmieszczenie wszystkich 5 takich samych. Dodatkowo w przeciwieństwie do 2 poniższych trofeów, kolejne poziomy nauczania badania nie są dostępne od razu, musimy je opracować, wybierając w menu pomieszczenia „Badania” opcję „Badania” i projekt badawczy „Badania poziom…” (tak, wiem – idzie się pogubić 😉 ).

 

srebro Co złego, to nie Jung / Jung at Heart GS: 20
Wyszkol światowej klasy psychiatrę / Train a World-Class Psychiatrist

Personel szkolimy w pomieszczeniu „Szkolenie”. Tam, wybierając opcję „szkolenie” sprawiamy, że po odbyciu kursu dany pracownik (lub grupa pracowników – podczas jednego szkolenia możemy nauczać tyle osób, ile zbudowaliśmy ławek) zyska jakąś umiejętność. Każdy pracownik ma 5 slotów na te umiejętności. Nowy slot odblokujemy awansując personel (awans dostępny jest po zgromadzeniu odpowiedniej liczby doświadczenia, symbolizuje je napełniający się pasek dookoła nieaktywnej jeszcze gwiazdki w statystykach danego pracownika, gwiazdki symbolizują poziom). Niemożliwe jest awansowanie, jeżeli pracownik nie posiada jeszcze umiejętności z poprzedniego poziomu, dlatego warto szkolić pracowników regularnie, aby nie było przestojów ze zdobywaniem doświadczenia. Aby zdobyć to trofeum musimy posiadać lekarza z 5 umiejętnościami „Psychiatria” (symbolizuje je ikonka puzzli – jak na obrazku trofea). Skupiamy się na kształceniu w tym kierunku lekarza, który ma już jedną umiejętność psychiatria (czasami zdarzy nam się spotkać lekarzy, którzy już mają 2, bardzo rzadko 3) i żadne inne. Wtedy bowiem niemożliwe będzie zmieszczenie wszystkich 5 takich samych.

 

srebro Mistrz ciętej riposty / Cut Above GS: 20
Wyszkol światowej klasy chirurga / Train a World-Class Surgeon

Personel szkolimy w pomieszczeniu „Szkolenie”. Tam, wybierając opcję „szkolenie” sprawiamy, że po odbyciu kursu dany pracownik (lub grupa pracowników – podczas jednego szkolenia możemy nauczać tyle osób, ile zbudowaliśmy ławek) zyska jakąś umiejętność. Każdy pracownik ma 5 slotów na te umiejętności. Nowy slot odblokujemy awansując personel (awans dostępny jest po zgromadzeniu odpowiedniej liczby doświadczenia, symbolizuje je napełniający się pasek dookoła nieaktywnej jeszcze gwiazdki w statystykach danego pracownika, gwiazdki symbolizują poziom). Niemożliwe jest awansowanie, jeżeli pracownik nie posiada jeszcze umiejętności z poprzedniego poziomu, dlatego warto szkolić pracowników regularnie, aby nie było przestojów ze zdobywaniem doświadczenia. Aby zdobyć to trofeum musimy posiadać lekarza z 5 umiejętnościami „Chirurgia” (symbolizuje je ikonka skalpela – jak na obrazku trofea). Skupiamy się na kształceniu w tym kierunku lekarza, który ma już jedną umiejętność chirurgia (czasami zdarzy nam się spotkać lekarzy którzy już mają 2, bardzo rzadko 3) i żadne inne. Wtedy bowiem niemożliwe będzie zmieszczenie wszystkich 5 takich samych.

 

srebro Wszechwiedzący / Well-Informed GS: 20
Ukończ 50 projektów badawczych / Complete 50 Research Projects

Opracowywanie projektów badawczych dostępne jest w pomieszczeniu „Badania”. Klikamy na danym pokoju i w menu wybieramy opcję „Badania”. Tam z listy wybieramy, którym projektem badawczym ma się nasz lekarz zająć. Do przeprowadzenia badań potrzeby jest lekarz z przynajmniej jedną umiejętnością „Badania” (im więcej ich ma, tym szybciej kończone będą projekty, więcej info przy trofeum srebro Doktor No (Przecież Wiem)). Badania z wszystkich naszych szpitali przenoszą się na inne, więc wymagane 50 ukończonych projektów dotyczy całej naszej kampanii, nie tylko 1 szpitala. Badania dostępne są od jednego z pierwszych samouczkowych szpitali (nie pamiętam już teraz, który dokładnie to był, ale uczył on nas właśnie tego zagadnienia). Opracowywanie badań jest bardzo ważne dla naszego powodzenia w kampanii. Odblokowujemy nowe maszyny (wymagane do ukończenia wyzwań), ulepszenia do maszyn (również wymagane do niektórych wyzwań, a także polepszające funkcjonowanie szpitali). Nie powinno więc stanowić trudności wbicie wymaganych 50 projektów, zwłaszcza że misja w szpitalu w Swelbard wymaga od nas przeprowadzenia sporej liczby badań.

 

srebro Nigdy nie przestawaj leczyć / Always Be Curing GS: 20
Poprowadź 50 kampanii marketingowych / Run 50 Marketing Campaigns

Kampanie marketingowe przeprowadzamy w pomieszczeniu „Marketing”. Klikamy na danym pokoju i w menu wybieramy opcję „Marketing”. Tam z listy wybieramy, którą kampanią marketingową i przez jaki czas ma się nasz asystent zająć. Do przeprowadzania kampanii marketingowych potrzebny jest asystent z przynajmniej jedną umiejętnością „Marketing”. Licznik przeprowadzonych kampanii jest sumowany ze wszystkich naszych szpitali. Szczególnie dobrą mapą do nabijania jest Hotel „Underlook”, gdzie kampanie marketingowe są kluczowe do działania i wykonywania założeń scenariusza.

 

braz Gadżeciarz / Bells & Whistles GS: 10
Ulepsz 25 maszyn / Conduct 25 Machine Upgrades

Nie powinniśmy mieć większego problemu z wbiciem tego trofeum. Wystarczy ulepszyć w ciągu całej kampanii (zliczają się wszystkie szpitale) 25 maszyn. Zapewne ulepszymy znacznie więcej, ponieważ ulepszanie maszyn jest bardzo pomocne do zbudowania sprawnie działającego szpitala. Maszyny możemy ulepszać 2 razy do III poziomu. Możliwość ulepszenia danej maszyny musimy wcześniej odblokować w badaniach (więcej info przy trofeum srebro Wszechwiedzący).

Maszyny które można ulepszać to:

  • 1-2-3 Skan
  • Automat do leków
  • Wzmagacz pulsu
  • Akcelerator płynów
  • Aparat rentgenowski
  • M.E.G.A tomograf
  • Eleksir
  • Deluminator De-Lux
  • Urządzenie odgarniające
  • Osmucacz
  • Koloryzator
  • Pani Kuj
  • Armatka ultradźwiękowa
  • Turboprzepychacz
  • Wyładowarka
  • Maszyna HD
  • Odtrupieszacz
  • Komora dekontaminacyjna
  • Aparat odszczekujący
  • Symulator mieszczucha
  • Kriomat
  • Twarzowa pieczątka
  • Gabinet odnudzający
  • Wykijdajło

 

braz Widzę. Cię. / I. See. You. GS: 10
Schwytaj 100 duchów / Capture 100 Ghosts

Kolejne trofeum, które powinno wpaść same (niestety). Kiedy nie uda nam się uleczyć pacjenta (zarówno jeżeli czekając w kolejkach skończy mu się zdrowie, czy też w skutek niepomyślnego zabiegu) umiera on. Istnieje wtedy szansa, że w jego miejsce pojawi się duch. Będzie on straszył pacjentów i personel. Sposobem na jego zlikwidowanie jest posiadanie dozorcy z umiejętnością „Łapiduch” (zatrudniamy z już odblokowaną umiejętnością lub szkolimy). Będzie on łapał duchy sam z siebie lub jeżeli manualnie zrzucimy go na ducha. Wymagane 100 złapanych duchów zliczane jest ze wszystkich naszych szpitali, więc prędzej czy później samo wpadnie. Misja w Zamku Roquefort będzie nas zalewać falami duchów, jednak znając życie trofeum wbijemy już wcześniej.

 

srebro Na całe hrabstwo / County-Wide GS: 40
Zdobądź 15 złotych gwiazdek / Earn 15 Gold Stars

Wpadnie podczas wbijania trofeum zloto  (Drugi) Gwiazdorski standard.

 

srebro Międzykontynentalna sława / Inter-Countinental GS: 40
Zdobądź 30 złotych gwiazdek / Earn 30 Gold Stars

Wpadnie podczas wbijania trofeum zloto  (Drugi) Gwiazdorski standard.

 

srebro Mistrzowie rejonu Gór Spiczastych / Pointy Mountain G.O.A.T GS: 40
Zdobądź 45 złotych gwiazdek / Earn 45 Gold Stars

Wpadnie podczas wbijania trofeum zloto  (Drugi) Gwiazdorski standard.

 

zloto JUMBO/ JUMBO GS: 80
Uzyskaj wartość sieci w wysokości 50 000 000 $ / Reach $50,000,000 Organisation Value

Wskaźnik wartości naszej sieci znajdziemy w prawym dolnym rogu szpitala na mapie świata, gdzie wybieramy poszczególne szpitale. Na wartość naszej sieci szpitali składa się wartość wszystkich prowadzonych przez nas w kampanii placówek. Zwiększamy je sprawiając, że nasze szpitale zarabiają spore kwoty pieniędzy. W większości naszych szpitali jednym z wyzwań będzie osiągnięcie pewnego pułapu punktowego, więc wbijając trofeum zloto  (Drugi) Gwiazdorski standard powinniśmy też wbić po drodze to właśnie trofeum. Ja po wbiciu ostatniej gwiazdki miałem sieć szpitali wartą ponad 72 tys.

 

srebro Bogacze z Two Point / Two Point Bounty GS: 40
Zdobądź 10 000 kudosów / Earn 10,000 Kudosh

Kudosy są to punkty, za które odblokowujemy różne przedmioty do postawienia w naszym szpitalu. Odblokowują one zarówno rzeczy kosmetyczne, jak i przydatne funkcyjne obiekty. Zawsze nieodblokowane przedmioty znajdują się na dole listy, czy to wybierając „Obiekty” z listy po wciśnięciu , czy podczas stawiania pokoi. Wracając natomiast do pucharka, kudosy możemy zdobywać na kilka sposobów. Poprzez wykonywania zadań naszego personelu, zlecanych przez Ministerstwo Zdrowia lub VIP-ów, jednak najwięcej zdobywamy poprzez zaliczanie „Celów Kariery”. Są to różne kamienie milowe naszej kariery, na przykład wyleczenie określonej liczby pacjentów, przeszkolenie iluś pracowników itp. Jest ich naprawdę dużo i dotyczą prawie każdego aspektu gry, więc będziemy je zaliczać mimowolnie. Przejrzeć je możemy na mapie wyboru szpitali, wciskając . Wymagana liczba kudosów do trofeum też nie jest specjalnie duża, więc powinniśmy zdobyć również i to trofeum przechodząc po prostu kampanie.

 

srebro Dwucyfrowy wynik / Double Digits GS: 40
Doprowadź szpital do 10. poziomu / Have a Level 10 Hospital

Poziom szpitala widzimy podczas rozgrywki w prawym dolnym rogu ekranu, pod paskiem wskazującym reputacje. Zwiększamy go, zatrudniając dodatkowy personel, budując nowe pokoje, zwiększając poziom prestiżu pokoi lub awansując personel. 10 poziom jest dosyć niski i na pewno będziemy wbijać dużo wyższe, starając się zdobyć 3 gwiazdki za każdy szpital.

 

zloto Cztery razy po dwa razy/ Double Double GS: 80
Doprowadź szpital do 20. poziomu / Have a Level 20 Hospital

Kontynuacja założeń poprzedniego trofea. Tym razem musimy wbić maksymalny 20 poziom. Maksując szpitale na 3 gwiazdki zazwyczaj będziemy kończyć ze szpitalami na poziomie 16-18. Najlepszy sposób na wbicie tego osiągnięcia wygląda następująco:

Maksujemy na 3 gwiazdki jeden z późniejszych szpitali kampanii, aby wbić trofeum zloto  (Drugi) Gwiazdorski standard. Powinniśmy mieć 17 lub 18 poziom i dosyć dużo pieniędzy. Jednak przed wyjściem na ekran mapy i wyboru dalszego etapu, zapisujemy grę. Następnie zatrudniamy jak najwięcej nowych pracowników i jeżeli to nie wystarczy, budujemy nowe pomieszczenia, najlepiej 5 poziomu prestiżu (szybciej będzie jak skopiujemy jakieś inne pomieszczenie niż będziemy budować od zera). Po wbiciu trofika wczytujemy z powrotem grę i kontynuujemy dalej kampanie.

 

zloto  Pragnę podziękować mamusi/ I’d Like To Thank My Mother GS: 80
Zdobądź wszystkie nagrody w ramach jednego szpitala / Win every award in a single hospital

Podczas rozgrywki, każdego roku – na początku stycznia – wyświetli nam się plansza z nagrodami, jakie przyznano różnym szpitalom (lub ich pracownikom). Nagrody tę różnią się w zależności od mapy, na której gramy, jednak kilka jest zawsze takich samych. W tym to, które może sprawiać nam najwięcej problemów, czyli nagroda za zero zgonów w naszym szpitalu. Pucharek wymaga, aby podczas jednego rozdania za dany rok, przyznano nam wszystkie 8 nagród w każdej kategorii. Najprościej będzie nam wrócić do pierwszego szpitala Hogsport i tam spróbować wbić to trofeum:

  • Lekarz roku – nie powinniśmy mieć problemów z tą nagrodą. Najlepiej jak będziemy posiadać internistę na wysokim poziomie (najlepiej 5), który pracując w gabinecie internistycznym będzie diagnozował sporo pacjentów.
  • Pielęgniarka roku – kolejna nagroda, która wpadała mi co roku. Dostaje ją pielęgniarka, która zdiagnozowała lub wyleczyła najwięcej pacjentów. Również tutaj kluczem jest posiadanie dobrze wyszkolonego personelu na wysokich poziomach.
  • Dozorca roku – ta nagroda sprawiała już mi trochę problemów. Dostaje ją dozorca, który przeprowadził najwięcej czynności takich jak: naprawy, sprzątanie, łapanie duchów itp. Po pierwsze – posiadanie dużej liczby dozorców przeszkadza, rozkładają się wtedy te czynności na całą grupę i często nie będą mieli nic do roboty. Moja strategia polegała na postawieniu sporej liczby róż w doniczkach (mogą też być inne rośliny, ale róże są najlepsze, bo często trzeba je podlewać). Od początku stycznia pilnowałem jednego dozorcy, aby cały czas coś robił. Ręcznie podnosiłem go i zrzucałem w pobliżu róż, aby je podlewał. I tak w koło, kiedy kończył podlewanie ostatnich, pierwsze były już gotowe na ponowne podlanie. Ręczne podnoszenie jest o tyle dobre, że dozorca nie marnuje czasu na dojście do wykonywania czynności. Zwracajmy też uwagę, czy nasz wybrany dozorca nie udaję się na przerwę. Wtedy ponownie do podnosimy i nakazujemy dalsze pracowanie przy kwiatach (sorry stary, odpoczniesz w styczniu po nagrodach :P). Powtarzamy to wszystko, aż do momentu rozdania nagród, przy okazji wykonując też czynności, aby zdobyć pozostałe nagrody
  • Asystent roku –  dostaje ją asystent, który przyjął w recepcji najwięcej pacjentów. Tak jak u dozorców, im więcej asystentów, tym mniejsze szanse na wygraną. Dlatego też zlikwidujmy zbędne posady, aby jeden, wypatrzony przez nas asystent, cały czas rejestrował nowych pacjentów. Tak, aby ustawiała się minimalna kolejka. Niedobrze będzie jak całkowicie sparaliżujemy pracę szpitala jedną długą kolejką, bo wtedy nie wbijemy innych nagród. Zwracajmy też uwagę, czy nasz asystent nie wybiera się na przerwę. W takim wypadku podnosimy go i zrzucamy przy recepcji, aby pracował dalej.
  • Pracodawca roku – kolejna prosta nagroda. Musimy posiadać wysoką reputację i morale personelu. Jeżeli wróciliśmy do tego szpitala po ukończeniu go na 3 gwiazdki, to pewnie będziemy już posiadali zapełniony pasek reputacji. Morale natomiast zwiększymy w oczywisty sposób, czyli dając wszystkim podwyżki.
  • Brak Śmierci – nagroda, którą jest wbić najtrudniej, biorąc pod uwagę to, że pacjenci umierają naprawdę często. Nawet jeżeli są szybko zdiagnozowani i personel wykona poprawnie zabieg, to i tak ich szansa na wyleczenie jest zawsze mniejsza niż 100%. Może się zdarzyć, że umrze nam pacjent z 99% szansy na wyleczenie. Jedyna sensowna metoda na to, to częste zapisywanie gry (np. co miesiąc lub nawet częściej)  i wczytywanie w razie usłyszenia charakterystycznego dźwięku sygnalizującego zgon. Warto też mieć bardzo dobrze przeszkolony personel i ulepszone maszyny, aby szanse na wyleczenie mimo wszystko zawsze były jak największe. W konieczności możemy wywalać ze szpitala pacjentów, którzy mają małe szanse na przeżycie (klikamy na pacjencie i wybieramy ikonkę „Wyślij do domu”).
  • Najbardziej Prestiżowy Szpital – aby zdobyć tę nagrodę musimy posiadać pomieszczenia z jak największymi poziomami prestiżu (najlepiej wszystkie na 5 poziom). Najlepsze do tego będzie powieszenie na ścianach dużej liczby „Złotej gwiazdy (nagroda)”, które odblokujemy za dosyć niewielką liczbę kudosów ( i wybieramy menu „obiekty”, następnie znajdujemy interesującą nas ozdobę).
  • Nagroda ulubieńca pacjentów – Musimy wyleczyć jak najwięcej pacjentów. Jeśli zbudowaliśmy dobrze funkcjonujący szpital, to nie powinno być z tym problemów

 

braz Zmarszczone brwi / Low Brow GS: 10
Zastrzel 1 monobestię/ Shoot 1 Monobeast

Jeżeli dobrze się przyjrzymy podłogom na korytarzach naszego szpitala, to możliwe, że dostrzeżemy czarne robaczki (w rzeczywistości są to ożywione monobrwi). Nie jestem do końca pewien, czy występują na wszystkich mapach, ale na pewno znalazłem je w szpitalach w początkowym rejonie, dzielnicy przemysłowej i centrum miasta. Wydaje mi się też, że częściej pokazują się kiedy w naszym szpitalu jest brudno. Kiedy najedziemy na nie kursorem, to zmieni się on w celownik, a my będziemy mogli je ustrzelić, wciskając . Hitbox jest dosyć umowny i wystarczy, że kursor jest celownikiem. Gra musi być jednak puszczona w normalnym tempie. Jeżeli jest zapauzowana lub spowolniona, to kursor nie zmieni się w celownik. Przy trofeum poniżej można znaleźć filmik z zestrzelenia 10 monobrwi.

 

braz Uniesione brwi / High Brow GS: 10
Zastrzel 10 monobestii z rzędu, ani razu nie chybiając  / Shoot 10 Monobeasts in a row without missing

Kontynuacja trofeum powyżej. Tym razem musimy zestrzelić 10 monobrwi, przy okazji nie wciskając , kiedy kursor nie jest celownikiem. Nie wlicza się natomiast wciśnięcie , aby coś wybrać. Tak jak na filmiku poniżej przypadkowo zamiast zestrzelić brew zaznaczałem pacjenta lub pokój, a mimo to ciąg eksterminacji nie został przerwany. Nie można, więc tylko kliknąć w puste pole. Dodatkowo po każdym kolejnym zestrzeleniu, pojawia się licznik informujący nas o aktualnej serii. Najłatwiej będzie nam to zrobić w jeszcze niezagospodarowanych budynkach, gdzie nie szwenda się dużo pacjentów. Monowbrwi zazwyczaj kursują na szlakach pomiędzy koszami na śmieci i automatami z napojami/jedzeniem. Starajmy się celować trochę z wyprzedzeniem, ponieważ są one dosyć szybkie (przypominam, że nie można zapauzować/spowolnić gry). Cały proces przedstawiłem na filmiku poniżej:

 

braz Zwiększanie popytu / Generating Business GS: 10
Zadbaj o to, by eksplozja maszyny kogoś zraniła / Injure someone with an exploding machine

Możliwe, że to trofeum wpadnie nam samo, jeżeli nie zadbamy wystarczająco o częste naprawy maszyn (a nie jest o to trudno, zwłaszcza na planszach z ekstremalnymi warunkami pogodowymi). Jedna z naszych maszyn musi eksplodować w trakcie lub zaraz po korzystaniu z niej. Dzieje się tak, kiedy jej pasek stanu dochodzi do zera i w krótkim czasie nie zostanie ugaszona przez dozorce. Możemy więc usunąć wszelkie znajdujące się w pobliżu gaśnice albo ręcznie podnosić dozorcę, który chce ugasić pożar. Po eksplozji maszyna zamienia się w złom, który możemy tylko sprzedać, a my musimy kupić nową sztukę. Lista maszyn, które mogą wybuchnąć, jest taka sama jak przy braz Gadżeciarz plus jeszcze maszyna do ściągania gipsu z sali ortopedycznej.

 

srebro Służba zdrowia w szczytowej formie / High Altitude Health Service GS: 40
Zdobądź po jednej gwiazdce w każdym szpitalu regionu Gór Spiczastych/ Earn 1 Star at each hospital in the Pointy Mountains

Wpadnie podczas wbijania trofeum zloto  (Drugi) Gwiazdorski standard.

 

zloto Gwiazdorski standard / The New Gold Standard GS: 80
Zdobądź 54 gwiazdki/ Earn 54 Gold Stars

Wpadnie podczas wbijania trofeum zloto  (Drugi) Gwiazdorski standard.

 

braz Jeszcze serowszo / Now Even Cheesier GS: 10
Ukończ projekt badawczy „Więcej sera w serze” w Swellbad/ Complete the „Cheesier Gubbins” Research Project in Swelbard

Trofeum dostępne jest w misji Swellbad (2 placówka medyczna w rejonie najbardziej wysuniętym na północ). Po zdobyciu pierwszej gwiazdki szpitala, w projektach badawczych powinno pojawić się badanie „Więcej sera w serze”. Wystarczy ukończyć to badanie.

 

brazApartament deluminacyjny/ De-Lux Suite GS: 10
Posiadaj gabinet deluminacyjny na poziomie 5 w Hotelu „Underlook”/ Have a Level 5 De-lux Clinic at the Underlook Hotel

Trofeum dostępne w misji Hotel „Underlook” (1 placówka medyczna w rejonie najbardziej wysuniętym na północ). Wystarczy zbudować gabinet deluminacyjny (pomieszczenie, gdzie leczenie są pacjenci z żarówką zamiast głowy). Dobrze jest zbudować je troszkę większe niż minimalny wymóg, po czym zapełniamy ściany mnóstwem dyplomów „Złota gwiazda (nagroda)”, które odblokujemy za dosyć niewielką liczbę kudosów. Po tym, jak wskaźnik prestiżu pomieszczenia wypełni się do 5 poziomu, trofka wpadnie na nasze konto.

 

braz Potwornie dobry wrrraport / Furry Good Review GS: 10
Rzuć Bartholomew F. Yetiego na kolana / Knock the socks off of Bartholomew F. Yeti

Trofeum dostępne w 3 szpitalach znajdujących się na obszarze najbardziej wysuniętym na północ (Hotel „Underlook”, Swellbad, Zamek Roquefort). Tam raz na jakiś czas odwiedzać nas będzie VIP, Yeti.

Aby zdobyć trofeum musimy zaimponować mu na maksymalnym poziomie. Yeti ceni sobie przede wszystkim czystość i poziom atrakcyjności szpitala. Dlatego przed wizytą ustawiamy na korytarzach mnóstwo ozdób (dyplomy na ścianach, rośliny, głowy łosia itp.) tak, żeby po włączeniu widoku na widok atrakcyjności ( -> 3x i wybieramy pierwszą ikonkę kwiatka) cały nasz szpital zaznaczony był na intensywny zielony. Dodatkowo upewnijmy się, czy nie ma na podłogach porozrzucanych śmieci, wymiotów lub innych nieczystości. Jeśli są, to zatrudnijmy dodatkowych dozorców lub manualnie rozkażmy obecnie pracującym ich posprzątanie (podnosząc i opuszczając ich w pobliżu śmieci). Koniecznie opróżnijmy kosze na śmieci, czy to przez dozorcę, czy sprzedając pełne i kupując nowe (Yeti lubi zaglądać do koszy). Kiedy już VIP przybędzie do szpitala, to śledźmy jego kroki. W prawym górnym rogu w liście zadań będzie napisane, gdzie się aktualnie udaję. Z wyprzedzeniem upewniajmy się, że na jego ścieżce nie ma żadnych śmieci, pełnych koszy i czy poziom atrakcyjności wszędzie jest maksymalny. Dodatkowo też zwiększajmy poziom prestiżu w pomieszczeniach, które Yeti chce odwiedzić (najlepiej zapełniając ściany mnóstwem dyplomów „Złota gwiazda (nagroda)”). W pomieszczeniach też nie zapominajmy o uprzątnięciu kubłów na śmieci. Po wizycie dostaniemy list. Jeżeli będzie wyglądał jak ten poniżej, to zrobiliśmy wszystko jak należy i zdobędziemy pucharek.

 

braz Szał leczenia / Curing Spree GS: 10
Wpadnij w szał leczenia w Górach Bezszczytnych/ Get a Curing Spree on Topless Mountain

Trofeum dostępne w misji „Góry Bezszczytne”. Jest to ostatnia, trzecia misja na wyspach, położonych najdalej na południe. Jest to dosyć specyficzna misja, gdzie pacjenci będą do nas przychodzić falami. Trofeum to dostaniemy, kiedy w pełni wyleczymy 10 z rzędu. Zapewne trofeum to wpadnie nam samo po drodze do zdobycia srebro  Życie, kosmos, wszechrzecz lub chociaż zdobycia 3 gwiazdek. Musimy po prostu posiadać sprawnie działający szpital z dobrze wyszkoloną załogą.

 

zloto  (Drugi) Gwiazdorski standard/ The (Second) New Gold Standard GS: 80
Zdobądź 63 gwiazdki / Earn 63 Gold Stars

Pucharek, na który zejdzie nam zdecydowanie najwięcej czasu. Musimy zdobyć 3 gwiazdki we wszystkich szpitalach dostępnych w grze. Wszystkich 3 gwiazdek nie musimy zdobywać za pierwszym razem. Możemy zdobyć tylko 1 gwiazdkę, wrócić do mapy wyboru szpitali i grać dalej na innej mapie. Następnie kiedy uznamy, że mamy więcej doświadczenia, aby sprostać wyzwaniom na 3 gwiazdki, wracamy do poprzednich szpitali. Zastniemy je dokładnie w tym samym stanie, jakim je opuszczaliśmy. Wiele z zadań, które musimy wykonać, żeby zdobyć gwiazdki, będzie się powtarzać. Strategie będą zazwyczaj podobne:

  • Określona wartość szpitala – wartość szpitala ustalana jest na początku każdego miesiąca. Zyskuje on na wartości, kiedy wzrasta jego przychód. Musimy więc leczyć coraz więcej pacjentów. Bardzo należy uważać, aby nie osiągać straty. Wtedy wartość może szybować gwałtownie w dół. Nawet spadek przychodów jest źle widziany (mimo iż ciągle zarabiamy). Nie należy więc gwałtownie zwiększać stałych wydatków przez zatrudnianie sporej liczby pracowników czy zbiorowe podwyżki. Kluczem jest jak zawsze balans i posiadanie przede wszystkim dobrze wyszkolonego personelu, który szybko diagnozuje i leczy. Niezastąpione jest też ręczne wysyłanie na ostateczne leczenie pacjentów z wysokim poziomem diagnozy. W przeciwnym wypadku będą jeszcze czekać w kolejkach do internistów, aby ci ich dopiero skierowali.
  • Procent wyleczeń – zawsze określany jest na podstawie 20 ostatnich pacjentów. Znowu – kluczem jest przede wszystkim dobrze wyszkoleni lekarze i pielęgniarze pracujący w odpowiednich do swoich umiejętności pomieszczeniach. Do tego maksymalnie ulepszony sprzęt. Niestety nie może nam też zabraknąć odrobiny szczęścia, bo nawet pacjent z wysokim współczynnikiem prawdopodobieństwa wyleczenia może umrzeć. Nie wliczają się do tego śmierci pacjentów niespowodowane ostatecznym zabiegiem leczenia (kiedy umierają, bo wyczerpuje się ich pasek zdrowia). Natomiast wliczają się sytuację, kiedy niezadowolony pacjent z pretensjami opuszcza szpital i kiedy to my wyrzucamy pacjenta.
  • Reputacja – Zwiększamy ją wykonując misje VIP-ów, ministerstwa zdrowia. Oprócz tego możemy w szybki sposób też zwiększyć reputację odpowiednimi kampaniami marketingowymi (więcej info przy trofeum srebro Nigdy nie przestawaj leczyć).
  • Atrakcyjność szpitala – przełączamy się na widok atrakcyjności ( -> 3x i wybieramy pierwszą ikonkę kwiatka) i stawiamy w miejscach zaznaczonych na czerwono lub bez koloru przedmioty, takie jak rośliny, dyplomy, fontanny itp., aby większość szpitala zaznaczona była na zielono.
  • Morale – Pieniądze są rozwiązaniem. 🙂 Maksymalna podwyżka dla wszystkich powinna wystarczyć. -> ->”Personel” -> i przesuwamy suwak wynagrodzenia skrajnie w prawo u każdego pracownika (powinna pojawić się bardzo uśmiechnięta zielona buzia). Warto jednak robić to wyzwanie jako ostatnie, ponieważ nie będziemy mogli wrócić do poprzednich pensji.

 

srebro  Na co komu urlop/ Busman’s Holiday GS: 40
Zdobądź po jednej gwiazdce w każdym szpitalu na Wyspie Pebberley / Earn 1 Star at each hospital on Pebberley Island

Wpadnie podczas wbijania trofeum zloto  (Drugi) Gwiazdorski standard.

 

srebro  Życie, kosmos, wszechrzecz/ Life, the Universe and Everything GS: 40
Ukończ 42 falę w Górach Bezszczytnych / Complete Wave 42 on Topless Mountain

Trofeum dostępne w misji „Góry Bezszczytne”. Zdecydowanie jest to najtrudniejsze i najżmudniejsze trofeum – zaraz po zdobyciu wszystkich gwiazdek. Jest to dosyć specyficzna misja, gdzie pacjenci będą do nas przychodzić falami. Zaczynając od 10 pacjentów podczas pierwszej, przybywać będzie o 5 więcej podczas następnych, kończąc na maksymalnej liczbie 150 pacjentów na falę. Aby zaliczyć falę, musimy wyleczyć odpowiedni procent pacjentów (od 50% do 70%, zwiększa się co 10 fal). Taka forma odwiedzin pacjentów w znaczący sposób utrudnia nam bilansowanie kosztów przychodów. Następna fala pacjentów przyjdzie dopiero, kiedy wyleczymy wszystkich z poprzedniej. Małymi ułatwieniami są tak zwane szały leczenia, które dają nam bonus x1,5 do zarobków (więcej info przy braz Szał leczenia). Kluczem do sukcesu jest odpowiednie zbilansowanie, nie możemy mieć za dużego personelu, aby koszty jego utrzymania nie przytłoczyły nas, ale jednocześnie na tyle duży aby szybko i sprawnie leczył. Lepiej postawić na ciągłe kształcenie obecnego, aby jak najsprawniej diagnozował i leczył. Nie powinniśmy też dawać personelowi podwyżek, nie stać nas na nie. Istotne jest też ulepszenie na maksa wszystkich maszyn. Kiedy brakować nam będzie jakiegoś lekarza lub pielęgniarza w danym pomieszczeniu, zamiast od razu zatrudniać nowego, sprawdźmy czy któryś nie jest wolny lub dyżuruje w pokoju, do której nie ma kolejki. Wtedy wystarczy ręcznie poprzerzucać personel. Niezwykle istotne jest też wysyłanie pacjentów z prawie pewną diagnozą od razu do wyleczenia, aby nie blokowali kolejek do internistów (więcej o tym pisałem we wstępie). Na koniec fal ręcznie wysyłajmy na odpoczynek wszystkich asystentów i niepracujących obecnie lekarzy/pielęgniarzy, tak aby byli w pełni sił na kolejną. Do fali 30 powinniśmy też zarobić co najmniej 1.2 M, ponieważ zarabianie przy kolejnych falach będzie bardzo trudne i częściej będziemy tracić. Ogólnie późniejsze fale można podzielić na 3 części:

  • Na początku zostaniemy przytłoczeni ogromem tłumu, musimy posiadać kilka recepcji, aby w miarę sprawnie poradziły sobie z rejestracją pacjentów. Ja w ostatnich falach miałem do tego 10 asystentów. Oczywiście bardzo ważne jest też posiadanie odpowiedniego zaplecza internistów. Kilka/kilkanaście gabinetów i w nich wyszkoleni pod kątem chorób wewnętrznych lekarze, tak aby kolejki nie przekraczały około 10 (może być czasami troszkę więcej) osób. Tak samo ważne są pokoje, które diagnozują. Maksymalnie ulepszony sprzęt plus przeszkolony pod kątem diagnostyki personel tak, aby jak najwięcej nabijano procentów diagnozy.
  • Kolejny etap to jak najszybsze leczenie ludzi i zarabianie. Sprawdzajmy listę pacjentów i wysyłajmy na leczenie tych, których pasek diagnozy zaznaczony jest na zielono. W ten sposób trochę odciążymy gabinety internistów. Maszyny do leczenia też powinny oczywiście być ulepszone na maksa. Sprawdzajmy też, gdzie brakuje obsługi i skąd można ją ręcznie przewrócić w razie potrzeby (nie ma aktualnie tam kolejki). Jeżeli personel jest na przerwie, ale wskaźniki zmęczenia/zadowolenia są w miarę wysokie, to nie wahajmy się go zabrać z przerwy. W tym czasie asystentów z recepcji możemy przerzucić na obsługę stołówki czy sklepików lub też wysłać na szkolenie z obsługi ludzi, aby nie siedzieli bezczynnie w recepcjach. Ogólnie – jeżeli widzimy, że ktoś jest wolny (czy to lekarz/pielęgniarz czy dozorca), to wysyłajmy go na szkolenie. Samych pomieszczeń do szkolenia powinniśmy mieć co najmniej 2, aby sprawnie na bieżąco doszkalać i awansować.
  • Powinniśmy już mieć spełniony próg procentowy wyleczonych pacjentów. Pod koniec każdej fali następuje moment, kiedy szpital jest już prawie pusty i zostało tylko kilku pacjentów czekających na zabieg. Sprawdzajmy do jakich pomieszczeń czekają i jeżeli uznamy to za stosowne  dobudujmy nowe. Koniecznie wykorzystajmy ten czas na dokształcanie internistów, czy też innych kluczowych specjalistów aktualnie bez zajęcia. Naprawiajmy wszystkie maszyny i pod koniec ręcznie wysyłajmy personel do pokoi socjalnych, aby odpoczęli przed kolejną falą. W ostateczności jeżeli ten etap się przeciąga, a my nie chcemy narażać się na zbytnie koszty (nie zarabiamy już tak dużo, a koszty utrzymania pozostają bez zmian) to możemy wyrzucić pacjentów z naszego szpitala. Po zakończeniu następuje kilka dni przerwy i nadciąga kolejna fala. Ręcznie przerzucamy wypoczętych asystentów z pokoi socjalnych do recepcji, a następnie robimy to samo z internistami.

I tak aż do końca 42 fali.

 

srebro Symbioza / Symbiosis GS: 40
Odblokuj wszystkie parcele w Overgrowth / Unlock every plot in Overgrowth

Trofeum dostępne w misji Overgrowth. Jest to druga misja na wyspach, położonych najdalej na południe. Specyficzna misja, gdzie nie będziemy budować szpitala wewnątrz budynku, ani dokupywać kolejnych terenów. Tutaj kolejne tereny, na których możemy budować, będziemy dostawać w zamian za spełnienie pewnych misji, które najpierw musimy przyjąć. Kolejne misje parceli (na raz można mieć tylko 3)  przyjmujemy oddalając kamerę , wybierając interesujący nas fragment ziemi i wciskając . Od początku nie możemy wybierać wszystkich dostępnych, można tylko te sąsiadujące z naszym terenem. Warto dobierać sobie misje, które wiemy, że w najbliższym czasie będziemy w stanie wykonać, aby zbędnie nie blokować sobie slotu na misje. Oto wszystkie dostępne tereny i misje

  • Wyzwanie parceli 5 – Komfort cieplny 90% – warto wybrać tę misję na początku, zanim nie mamy jeszcze dużego terenu. Dwie klimatyzacje powinny wystarczyć.
  • Wyzwanie parceli 17 – Zdiagnozuj 30 pacjentów –  wiadomo o co chodzi, nie powinniśmy mieć z tym problemów.
  • Wyzwanie parceli 2 – Wylecz 10 pacjentów –  wiadomo o co chodzi, nie powinniśmy mieć z tym problemów.
  • Wyzwanie parceli 16 – Wygeneruj 1000 punkty badawcze –  stawiamy pomieszczenie „Badania”, zatrudniamy lekarza ze specjalizacją do badań i zlecamy badania, np. odkrycie pokoju zagadek do następnego wyzwania (więcej info przy trofeum srebro Wszechwiedzący).
  • Wyzwanie parceli 19 – Wylecz pacjenta w pokój zagadek –  pacjenci potrzebni kuracji w pokoju zagadek wyglądają jak podróżnicy w strojach safari. Wcześniej musimy odkryć potrzebne pomieszczenie w badaniach. Następnie kiedy już nasi lekarze i pielęgniarze zdiagnozują „syndrom włóczykija”, budujemy pokój zagadek. Musimy przygotować pod niego sporo miejsca, zajmuje aż 5 na 9 pól.
  • Wyzwanie parceli 4 – Wartość szpitala 500 000$ –  musimy posiadać dobrze funkcjonujący szpital, który szybko diagnozuje i leczy pacjentów, przynosząc tym samym sporo zysków. W końcu dobijemy do wymaganej wartości.
  • Wyzwanie parceli 13 – Atrakcyjność szpitala 75% – przełączamy się na widok atrakcyjności ( -> 3x i wybieramy pierwszą ikonkę kwiatka) i stawiamy w miejscach zaznaczonych na czerwono lub bez koloru przedmioty, takie jak rośliny, dyplomy, fontanny itp., aby większość szpitala zaznaczona była na zielono.
  • Wyzwanie parceli 3 – Zarób 250 000$ – wiadomo o co chodzi, nie powinniśmy mieć z tym problemów.
  • Wyzwanie parceli 9 – Zero zgonów przez 100 dni – zapisujemy często grę, aby w razie usłyszenia charakterystycznego dźwięku zgonu wczytać zapis. Jeśli mamy sporo wyszkolonych pracowników na odpowiednich stanowiskach, to nie powinno stanowić to aż takiego problemu. Poza tym – zawsze można odesłać pacjentów z niską szansą na wyleczenie.
  • Wyzwanie parceli 33 – Sprzątnij 60 śmieci –  Zatrudniamy kilku dozorców do sprzątania i czekamy. Zawsze też możemy usunąć kilka koszy na śmieci, aby pacjenci częściej śmiecili.
  • Wyzwanie parceli 10 – Reputacja 85% – do tej pory powinniśmy wypracować już sobie odpowiedni poziom reputacji. Wykonujemy zlecenia VIPów, personelu, ministerstwa zdrowia i zgarniamy reputacje.
  • Wyzwanie parceli 29 – Awansuj 30 personelu –  po zdobyciu odpowiedniej liczby punktów doświadczenia, dany pracownik poprosi nas o awans. Dbamy też o szkolenie personelu, aby umożliwić przyszłe awanse.
  • Wyzwanie parceli 11 – Przeszkol 10 personelu – personel szkolimy w pomieszczeniu „Szkolenie”.
  • Wyzwanie parceli 6 – Ukończ 2 kampanie marketingowe – budujemy pomieszczenie „Marketing”, zatrudniamy asystenta z odpowiednim wyszkoleniem i przeprowadzamy kampanie (więcej info przy trofeum srebro Nigdy nie przestawaj leczyć).
  • Wyzwanie parceli 14 – Schwytaj 12 duchów –  zatrudniamy dozorców z odpowiednim wykształceniem i czekamy aż złapią odpowiednią ilość duchów, które pojawią się w skutek nieudanych zabiegów.
  • Wyzwanie parceli 15 – Zatrudnij 15 lekarzy –  chyba nie muszę tego wyzwania tłumaczyć. 🙂
  • Wyzwanie parceli 8 – Ulepsz 10 urządzenia – kolejne proste wyzwanie. Więcej info przy trofeum braz Gadżeciarz.
  • Wyzwanie parceli 32 – Współczynnik wyleczeń 10 kolejnych pacjentów na poziomie 80% –  nie będzie to stanowić większego problemu jeżeli mamy dobrze wyszkolony personel (i dobrze obsadzony, zwracajmy uwagę, czy lekarze pracują w pomieszczeniach, do których są najlepiej wyszkoleni). Trochę szczęścia też jest wymagane, więc możemy zapisywać po każdym wyleczonym pacjencie.
  • Wyzwanie parceli 27 – Uzyskaj saldo równe 700 000$ –  nic dodać nic ująć. Musimy mieć na koncie 700 000$. Jak zawsze kluczem jest dobrze prosperujący szpital.
  • Wyzwanie parceli 30 – Poprowadź dowolną kampanię marketingową przez 10 miesięcy – wyzwanie podobne do parceli 6, obsadzamy pokój „Marketing” asystentem z odpowiednim wyszkoleniem, po czym wybieramy dowolną kampanię i ustawiamy czas trwania na 10 miesięcy.
  • Wyzwanie parceli 18 – Zbuduj 7 gabinetów internistycznych – do tego momentu powinniśmy już mieć ich 7. Jeżeli nie, to wystarczy dobudować brakujące.
  • Wyzwanie parceli 31 – Wylecz 100 pacjentów – banalne wyzwanie, którego chyba nie muszę opisywać.
  • Wyzwanie parceli 23 – Awansuj 18 personelu – to samo co przy wyzwaniu parceli 29.
  • Wyzwanie parceli 25 – Przeszkol 25 personelu –  to samo co przy wyzwaniu parceli 11.
  • Wyzwanie parceli 24 – Wygeneruj 3000 punktów badawczych –  to samo co przy wyzwaniu parceli 16.
  • Wyzwanie parceli 26 – Posiadaj 25 parceli – dobrze jest wybrać to zadanie kiedy posiadamy już 25 parceli, aby nie blokować slotu na zadania.
  • Wyzwanie parceli 12 – Poświęć 30 pacjentów – wystarczy, że 30 pacjentów umrze w naszym szpitalu, co raczej nie powinno być specjalnie trudne do osiągnięcia.
  • Wyzwanie parceli 21 – Zbuduj 2 kawiarnie –  po prostu zbuduj dwie kawiarnie.
  • Wyzwanie parceli 22 – Podlej 30 roślin –  stawiamy sporo roślin i ręcznie zmuszamy dozorców do ciągłego podlewania.
  • Wyzwanie parceli 20 – Morale personelu na poziomie 80% – najprościej będzie dać wszystkim podwyżki. Dobrze jest wybrać to wyzwanie jako jedno z ostatnich, ponieważ nie możemy później przywrócić starych pensji.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.