Welcome to ParadiZe – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

To miał być inny „raj” – nie taki, w którym roi się od zombie! Na szczęście można nad nimi zapanować. Schwytaj je i naucz pracy na roli lub walki. Pomogą ci zbudować obóz, a ty w tym czasie ruszysz w świat, żeby poszukać… nowego raju. Welcome to ParadiZe!

Chcesz mieć własnego kompana zombie? Wiernego przyjaciela, który będzie chronić cię przed podobnymi sobie podczas wszystkich twoich przygód? W ParadiZe jest to możliwe! U nas to właśnie zombie załatwiają za ciebie brudną robotę.
W pięknej krainie ParadiZe pomysłowi ocalali z apokalipsy sprawdzają technologię umożliwiającą kontrolowanie zombie, które opanowały świat. Gdy je schwytać, mogą stać się nieocenionymi sojusznikami, choć raczej nie grzeszą rozumem i czasami bywają nieprzewidywalne.
Życie w ParadiZe nie do końca jest takie różowe, ale jeżeli wykażesz się rozsądkiem i zręcznością, może uda ci się przeżyć…

źródło: playstation sklep

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
  • Czas do zdobycia platyny: 40 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox3 x13 x24
  • Liczba trofeów offline: 41
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: 0
  • Zglitchowane trofea: 0

 

Krok po kroku:

Welcome to ParadiZe nie ma typowego poziomu trudności – jest on stopniowany wraz z postępem w odkrywaniu nowych regionów. Jak tylko znajdziemy się w nowym obszarze, ukaże się informacja, że ten region jest poziomu załóżmy 20-25. Sama rozgrywka też jest bardzo przyjemna i dość prosta do ogarnięcia. Budujemy bazę, podnosimy poziom doświadczenia poprzez walkę i robienie zadań pobocznych itd. Jest jakaś tam fabuła, no i można grać w kooperacji – ale ja grałem solo. Możemy podnosić przedmioty, wytwarzać materiały, ulepszać budynki, jak i broń. Jest system zarządzania naszymi zombotami i drzewko ulepszeń z trzema kategoriami.

Same pucharki dość łatwe do zdobycia, a z racji tego, że świat jest pseudo-otwarty, nie ma możliwości, że jakiegoś pucharka nie zaliczymy. Nie musicie też się martwić o dobre i złe zakończenie, bo gra z końcem się loopuje. Ogólnie chodzi o to, że ostatnią misję możecie powtarzać. Jedynie możecie mieć problem (ale też nie aż taki duży) z zebraniem czterech pancerzy. Części do nich wypadają randomowo ze skrzyń i  znalezienie kompletu może chwilkę zająć. Poza tym wsystkie pucharki da się na spokojnie powbijać.

Poniżej wrzucam Wam trochę tipów dla ułatwienia i skrócenia czasu.

  • Obszar w jakim się znajdziecie, będzie na Was oddziaływać – w zimie jest zimno i trzeba się grubo ubrać lub wykorzystać zombota, żeby Was rozgrzewał. Instalujemy odpowiedni moduł w gnieździe. To samo tyczy się gorących rejonów mapy.
  • W ciepłym klimacie możecie też pić wodę z butelki.
  • Jak będziecie mieli problem z przejściem przez rozwalony most w zimie – załóżcie siodło na zombota i zejdźcie nad przepaścią, Wasz charakter po prostu przeskoczy.
  • Jak nie będziecie wiedzieć, jak przejść przez lawę, to wykorzystajcie do tego zombota – załóżcie mu siodło i możecie na nim jechać.
  • Jak nie będziecie wiedzieć jak rozgonić toksyczną chmurę – załóżcie na zombota wiatraki, te na ramiona ze wspomaganiem. Rozwieją każdą chmurę.

Mimo iż platyna jest prosta do zdobycia będziecie musieli w nią zainwestować trochę czasu. No i czy tak naprawdę lubicie grać w gry o zombiakach?

 

Poradnik:

platyna Platinum / Platinum
Odblokuj wszystkie trofea / Unlock all trophies

Gratulacje.

 

braz Akwedukt / Aqueduct 15
Zautomatyzuj zasilanie generatora hydraulicznego. / Automate the hydraulic generator supply.

Wraz z postępem w fabule otrzymacie możliwość budowy elektrowni hydraulicznej. Dla niej będziecie musieli wybudować maszt kontrolujący zomboty, które zbierają wodę. Reszta odbywa się już automatycznie. Zadanie otrzymacie od strażnika koło Waszej chatki w obozie. Poniżej macie krok po kroku przedstawione na zrzutach proces budowy i ustawienia zombotów.

 

braz Ogrodnik / Green thumb 15
Zautomatyzuj zasilanie biogeneratora. / Automate the biogenerator supply.

Wraz z postępem fabuły otrzymacie możliwość budowy biogeneratora. Dla niego będziecie musieli wybudować maszt kontrolujący zomboty lub może już go macie – i tu musimy ustawić zomboty do kopania, siania i zbierania warzyw. Warzywa i kilof zdobędziemy podczas eksploracji. Kilof znajdziemy na terenie kanionu, a warzywa na terenie zimy. Wykonujcie zadania główne i poboczne. Reszta odbywa się już automatycznie. Zadanie otrzymacie od strażnika koło Waszej chatki w obozie. Poniżej macie krok po kroku przedstawione na zrzutach proces budowy i ustawienia zombotów.

 

braz Obieżyświat / Globetrotter 15
Odkryj 5 użytecznych miejsc. / Discover 5 Points of Interest.

Zobacz pucharek srebro Jak własną kieszeń / Like the back of your hand poniżej.

 

srebro Jak własną kieszeń / Like the back of your hand 30
Odkryj 85 użytecznych miejsc. / Discover 85 Points of Interest.

Miejsc w grze jest więcej niż potrzeba, ja osobiście odkryłem 92 miejsca. Podczas eksploracji mapki zapewne znajdziecie ich dużo. Pamiętajcie, że musicie stosunkowo blisko do takowego miejsca podejść.

 

braz Awans! / Level up! 15
Osiągnij poziom 5. / Reach level 5.

Zobacz pucharek braz Awans! / Level up! poniżej.

 

zloto Mistrz wszystkiego / Master of all 90
Osiągnij maksymalny poziom. / Reach the maximum level.

Levelujemy postać poprzez zabijanie i wykonywanie misji głównych, jak i pobocznych. Misje dla Lady Tamer możemy powtarzać za punkty doświadczenia. Możemy też zanosić batoniki do kolesia w kanonie oraz powtarzać w bazie najazdy mini bossów, jak i przyciągać fale zombie.

Docierając do ostatniego punktu w grze miałem około 45 poziomu, jest tam też dobre miejsce ze sporą liczbą zombiaków – końcówka gry się loopuje, więc można to powtarzać w nieskończoność.

 

braz Masakra piłą łańcuchową / Chainsaw massacre 15
Zabij 20 zombie w mniej niż 10 sekund za pomocą piły mechanicznej. / Kill 20 zombies in under 10 seconds using a chainsaw.

Piłę łańcuchową znajdziecie podczas gry. Jak już sobie ją przypiszemy do odpowiedniego slotu, wyruszamy na znalezienie odpowiednio dużej grupy zombie. Pozwalamy się przez nie otoczyć i kręcąc się w kółko odpalamy piłę.

 

braz Szaszłyczka? / Skewered! 15
Użyj umiejętności Szpikulec, aby zabić 7 wrogów jednym strzałem. / Use the Skewer skill to kill 7 enemies with one shot.

W menu umiejętności – w walce, musimy wyposażyć się w umiejętność „szpikulec”. Jak już w takową umiejętność posiadamy, szukamy dużej grupy przeciwników lub nawet przywołujemy falę zombie. Strzelając do tłumu zombie czekamy na łut szczęścia i na powiadomienie, że pucharek wpadł.

 

braz Bomberman / Bomber man 15
Zabij 8 zombie jednym strzałem w eksplozji / Kill 8 zombies in one shot using an explosion

Możemy to zrobić w dwojaki sposób. Ustawiamy naszego zombota, aby uległ samozniszczeniu, gdy jest otoczony przez dużą grupę zombie. Korzystamy do tego z zaawansowanych ustawień, tryb ekspert zombota. Jest tu kilka opcji pt. w jakiej sytuacji nasz zombot ma ulec zniszczeniu.

Drugim sposobem jest wyposażenie naszego zombota w moduł miotacza min. Gdy zrzuca za sobą miny, możemy je podnieść i rzucić w tłum zombiaków, no i może się uda załatwić wystarczającą liczbę do pucharka.

Osobiście zrobiłem to pierwszy sposobem. Raczej żadna inna broń nie da Wam możliwości tak dużej eksplozji, choć z końcem gry jest możliwość wyposażenia się w wybuchowe naboje.

 

braz Przetrwaj w dobrym stylu / Survive in style 15
Wyposaż się w pełny zestaw pancerza. / Equip a full set of armor.

Zobacz pucharek srebro Niewolnik mody / Fashion victim.

 

braz Kopacz / Digger 15
Wykop 10 skrzyń. / Dig up 10 chests.

W wielu miejscach w grze znajdziecie zakopane skrzynie. Wygląda to tak, że końcówka skrzyni jest widoczna i mamy jasno świecący punkt. Musimy mieć kilof na wyposażeniu. Po ustawieniu go jako aktywny za pomocą d-pada, wciskamy . Koleś automatycznie kopie i skrzynia wydobywa sie z ziemi.

 

braz Witamy w ParadiZe / Welcome to ParadiZe 15
Ukończ rozdział 1. / Finish chapter 1.

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

 

braz Mierz w gwiazdy / Aiming for the stars 15
Ukończ rozdział 2. / Finish chapter 2.

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

 

braz Potrzeba trzech geeków / Three geeks to go 15
Ukończ rozdział 3. / Finish chapter 3.

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

 

braz Braterstwo rdzy / Brothers in rust 15
Ukończ rozdział 4. / Finish chapter 4.

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

 

srebro Za garść medali… / For a fistful of medals… 30
Ukończ rozdział 5. / Finish chapter 5.

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

 

srebro Nowy dom / A new home 30
Ukończ rozdział 6. / Finish chapter 6.

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

 

srebro Koniec z hakowaniem / Hacking no more 30
Ukończ rozdział 7. / Finish chapter 7.

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

 

srebro Zdrada pośród śniegu / Snowy betrayal 30
Ukończ rozdział 8. / Finish chapter 8.

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

 

zloto Nie ma jak w domu / Home sweet home 90
Ukończ grę z dobrym zakończeniem. / Finish the game with the good ending.

Dobre zakończenie możemy uzyskać poprzez wprowadzenie do rakiety kodu do katapultowania i kodu startu. To już jest sama końcówka gry, lokalizacje kodów macie na poniższych zrzutach. Kody za każdym razem się zmnieniają, więc nawet nie próbujcie wprowadzać tych z obrazka. Po filmiku wrócicie do obozu.

Żeby uzyskać złe zakończenie, możemy albo nie zdążyć przed upływem czasu z ostatniej lokalizacji podczas misji fabularnej. Możemy też zdążyć na czas i w rakiecie wprowadzamy tylko kod startowy.

 

srebro Plan Tuska / Tusk’s scheme 30
Ukończ grę ze złym zakończeniem. / Finish the game with the bad ending.

Zobacz pucharek zloto Nie ma jak w domu / Home sweet home powyżej.

 

srebro Rozmiaru słonia / Elephant-sized 30
Zabij Mighty Daisy. / Kill Mighty Daisy.

Lady Tamer spotkacie podczas jednej z misji fabularnej „Zbudowany jak czołb”, będziecie szukać części samochodowych. Po krótkiej rozmowie okaże się, że zwierzęta, które tresowała, zamieniły się z zombie. Pierwszym z nich będzie słoń. Wskaże Wam miejsce, gdzie musicie się z problemem uporać. Po zaciętej walce, wpadnie Wam pucharek i część, którą wykorzystacie do ulepszenia warsztatu.

 

srebro Cios ostateczny / Coup de grâce 30
Zabij Psycho Sophie. / Kill Psycho Sophie.

W hangarach za miastem, ponownie spotkacie Lady Tamer. Tym razem każe Wam zabić kolejne zwierzę, Żyrafę. Wyznaczy Wam miejsce, a Waszym zadaniem będzie zwierzaka unieszkodliwić.

 

srebro Nadzieja we mnie / Trust in me… 30
Zabij Charismatic Kaa. / Kill Charismatic Kaa.

Kolejnym miejscem gdzie spotkacie Lady Tamer, to bagna. Tu będziecie musieli zabić węża.

 

srebro Uwaga na goryla! / Beware the gorilla! 30
Zabij Merry Konga. / Kill Merry Kong.

To już ostatnie miejsce, gdzie Lady Tamer da Wam zadanie unieszkodliwienia zwierzaka – obszar zimowy, a konkretnie jaskinia. Tu będziemy walczyć z przerośniętym gorylem. Po tym, jak go już zabijecie i otrzymacie przedmiot, możecie ulepszyć warsztat na maksymalny poziom.

 

srebro Mistrzostwo broni / Weapons master 30
Ulepsz warsztat broni do maksymalnego poziomu. / Upgrade the weapons workshop to its maximum level.

Wypadkową zadań robionych dla Lady Tamer, są przedmioty do rozbudowy warsztatu. Zabijając goryla, zdobędziecie ostatni przedmniot do ulepszenia Waszego warsztatu.

 

braz Ratatouille / Ratatouille 15
Ulepsz kuchnię do maksymalnego poziomu. / Upgrade the kitchen to its maximum level.

Przedmioty do ulepszenia kuchni zdobędziecie robiąc zadania poboczne dla pielegniarki. Wraz z postępem w fabułe, pokażą się kolejne.

 

braz Gagarin 2.0 / Gagarin 2.0 15
Ukończ budowę rakiety. / Complete the rocket’s construction.

Pucharek fabularny, wpadnie naturalnie.

 

braz Wujek Pedro / Uncle Pedro 15
Przynieś Pedro 10 złotych noży. / Bring 10 golden knives to Pedro.

Podczs fabuły traficie na gościa o imeniu Pedro. Po tym, jak zrobicie dla niego kilka rzeczy, będziecie mogli mu oddawać złote noże, które znajdziecie podczas przeszukiwania różnego rodzaju skrzyń. Podczas rozmowy da Wam szczegółowe instrukcje ile ich chce i jak już mu przyniesiecie – po spełnieniu zadania otrzymacie nagrodę. Zwracajcie uwagę na skrzynie podczas odkrywania terenu otwartego, jak i jaskiń/tuneli.

Poniżej możecie zobaczyć jak to wygląda na zrzutach i gdzie się znajduje.

 

srebro Niewolnik mody / Fashion victim 20
Skompletuj 4 różne zestawy pancerza. / Complete 4 different armor sets.

Pierwszy pełny zestaw pancerza możemy wytworzyć sami w menu wytwarzania. Resztę musimy zdobyć ze skrzyń, które znajdują sie w obcych obozach. Każdy rejon w grze ma własny zestaw pancerza. Części do pancerzy wysypują się randomowo, nie zawsze macie gwarancję, że wypadną Wam wszystkie części. Musicie ponownie przelecieć się przez wszystkie obozy dostępne na danym terenie do momentu aż cały pancerz zbierzecie. Dobrze przeszukujcie obozy, bo czasem skrzynia jest dobrze ukryta.

Pancerz:

  • leśny
  • Davisland
  • wulkaniczny
  • miejski
  • z magazynu
  • z zakładów chemicznych
  • z bagien
  • ze śnieżnych stepów
  • z górskiego wilka
  • ze śnieżnej góry
  • z kanionu

 

braz I gra muzyka! / The gig is up! 15
Wytwórz mityczną broń. / Craft a mythical weapon.

Zobacz pucharek zloto Fenomenalny arsenał / Phenomenal arsenal poniżej.

 

zloto Fenomenalny arsenał / Phenomenal arsenal 90
Wytwórz 10 różnych mitycznych broni. / Craft 10 different mythical weapons.

W bazie będziecie mieli dostęp do rozpoczęcia fali zombie, po prostu polega to na powstrzymaniu 3 fal. Pod koniec trzeciej fali ukaże się złota postać, którą oczywiście trzeba zabić. Jak to już zrobicie, wypadnie z niego schemat mitycznej broni. I tak jak pisze w opisie pucharka, musicie 10 takowych wytworzyć.

Poniżej znajdziecie zrzuty z gry z 10-oma mitycznymi broniami.

 

braz Mój mały kucyk / My little pony 15
Jedź na zombocie przez 1000 metrów. / Ride a zombot for 1000 meters.

Jak już powinniście wiedzieć, naszego zombota możemy wyposażyć w broń i giwerę, ma do tego dwa gniazda. Siodło znajdziecie stosunkowo szybko podczas gry, już w pierwszym obszarze – w lesie. Niestety, trzeba ich parę znaleźć, aby się ono odblokowało, mamy wskaźnik procentowy jak zajrzymy do ekwipunku. Gdy już będziemy je mieli, wyposażamy w nie naszego zombota i będziecie mogli go dosiąść. Teraz to już tylko kwestia czasu, o ile będziecie z niego korzystać. Przydaje się do szybkiego przemieszczania się, ale i nie tylko.

 

braz Inżynieria drogowa / Road engineer 15
Napraw wszystkie mosty. / Repair all the bridges.

Mosty do naprawy mamy w obszarze leśnym, w tym, którym zaczynamy zabawę z grą. Oczywiście należy mapke odsłonić chodząc po okolicy. Aby naprawić most będą Wam potrzebne materiały – deska (3) i sznur (2). Jeżeli nie będziemy mieli odpowiedniej liczby materiałów, możemy je wytworzyć w menu wytwarzanie.

Naprawa mostu na rzece.

 

braz Po trupach do celu I / Zombipath I 15
Zabij 100 zombie. / Kill 100 zombies.

Wpadnie naturalnie.

 

braz Po trupach do celu II / Zombipath II 15
Zabij 1000 zombie. / Kill 1000 zombies.

Wpadnie naturalnie.

 

braz Po trupach do celu III / Zombipath III 15
Zabij 10 000 zombie. / Kill 10000 zombies.

Wpanie naturalnie.

 

braz Dziwny zapach… / A strange smell… 15
Podnieś brudną bieliznę Jeffa w studiu. / Pick up Jeff’s dirty underwear in the studio.

Z końcem gry znajdziemy się w studiu, część fabularna, z którego nadaje do nas Allan Tusk. W prawym dolnym rogu studia, znajdziemy duży pojemnik na śmieci. Musimy do niego podejść i wejść z nim w interakcję.

 

braz Jak się to wyłącza?! / How do you turn it off?! 15
Korzystaj z miotacza ognia bez przerwy przez 40 sekund. / Fire non-stop for 40 seconds using a flamethrower.

Miotacz ognia znajdziemy podczas gry. Karnister z benzyną znajdziemy w mieście, musimy mieć go w plecaku. W razie czego polecam mieć dwa zbiorniki z paliwem. Teraz wystarczy trzymać spust przez określony czas i pucharek wpadnie.

 

srebro Miłość unosi się w powietrzu / Love is in the nose 20
Ukończ zadania od Billie Davis. / Complete Billie Davis’s quests.

W pewnym momencie fabuły, w kanionie, znajdziemy Billie Davis. Da wam kilka zadań do wykonania. Po ich ukończeniu, wrócicie do niej i pucharek wpadnie.

Nasza dziewczyna potrzebująca faceta.

 

Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.