Where the Heart Leads – Poradnik do trofeów

 

Where the Heart Leads to produkcja nastawiona mocno na narrację, dialogi i wybory. Surrealistyczna gra przygodowa, która przeciągnie Was przez pełne spektrum emocji. Wcielamy się w postać Wita Andersona, który podczas ratowania psa wpada w przepaść. Budzi się w sno-podobnym świecie, gdzie jego życiowe wydarzenia przeplatają się z przeszłością, teraźniejszością i przyszłością. Odkrywa też, że w tym dziwnym wymiarze ma możliwość wpływania na swoje wspomnienia i możliwość ich zmieniania. Podczas naszej przygody będziemy podążać wieloma ścieżkami, podejmując ważne życiowe wybory, które przełożą się na wiele różnych zakończeń naszej historii.

 

Jak oceniasz trudność platyny w Where the Heart Leads?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 7/10
  • Czas do zdobycia platyny: około 25 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox6 x8 x16
  • Liczba trofeów offline: 31
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1 całe + kilka do czyszczenia
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK (wybór rozdziałów)
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Krok po kroku:

Pierwsze co napiszę, to ostrzeżenie – Where the Heart Leads opiera się na czytaniu dialogów i wyborach, które wpłyną na dalszą cześć fabuły, a co za tym idzie, konkretnymi trofeami. Gra nie ma spolszczenia, musicie znać angielski na dobrym zadowalającym poziomie. Druga rzecz to robienie zapisów, nie należy się martwić szczególnie o początek gry, pierwszy zapis zróbcie sobie, gdy już wyjdziecie na polanę po tym, jak spotkamy ojca koło szklarni. Kolejnego save’a robimy w mieście, jak będzie lato, to początek chapteru. Rozdziały będą przerywane podsumowaniem.

Tak jak pisałem, w grze podejmujemy decyzje, które będą miały wpływ na dalszą historię. Będzie miało to też wpływ na trofea. Polecam najpierw zrobić sobie jedno pełne przejście na czujkę, czyli tak jak podpowiada nam serce. Głównie chodzi o to, żeby zapoznac się z grą. Jak już wpadną nam niektóre z osiągnięć, możemy przejrzeć sobie, które zostały jeszcze do zdobycia. To nie jest tak, że starczą nam dwa przejścia, będziemy musieli spędzić trochę czasu z tą grą.

Jest w Where the Heart Leads jedno szczególne miejsce – jesień – wybieramy się z Rene do baru i tam podejmiemy decyzję o naszej dalszej pracy, z kim i dla kogo. Możemy tu zadecydować o sobie, jak i o Rene – co będzie miało wpływ na nasze dalsze losy. Drugim miejscem jest wiosna, kiedy to zostajemy wyrzuceni z domu i musimy podjąć decyzję, co mamy robić dalej. Na przykład zdubować domek na drzewie lub ogród na działce Rene. Kolejna rzecz to współpraca z naszym bratem, nasze relacje będą miały wpływ na przyszłość. Na przykład możemy mieć wspólne studio, możemy też zadecydować, żeby pracować samodzielnie lub nawet odmówić pracy dla pewnej pani, która szuka nowych talentów w mieście.

Gra oferuje tego wiele, a tak skrótowo to zajmijcie się na początek:

  • jedno pełne przejście do zapoznania się z grą (zaliczamy tu pucharek za drinki w barze jesienią braz Barfly i za ciuchy zimą braz Roasty Toasty),
  • zaliczamy pucharek srebro Acquired Taste, który wymaga od nas przejścia od początku gry i gdy już go zdobędziemy, lecimy dalej z fabułą i zaliczamy co możemy jeszcze w tym przejściu, będzie to zależało od naszych wyborów,
  • teraz sprawdzamy sobie, co nam brakuje i wybieramy (możemy skorzystać z zapisu z początku miasta, gdzie mamy już dom z garażem).

To takie trzy główne punkty, którymi możemy się kierować. Jeżeli będziecie mieli pytania: jak, co, gdzie i kiedy, piszcie w komentarzach, postaram się odpowiedzieć na Wasze pytania.

 

Poradnik:

platyna From Cover to Cover
Achieve all trophies in the game.

Gratulacje, dobrnęliście do końca!

 

braz Good Girl
Keep Casey calm, while hanging precariously in the tub.

Kiedy będziecie siedzieć w wannie z psem, należy wybrać odpowiednią opcję dialogową. Z opcji, które będzie widać, wybieramy drugą – „Calm Casey”. Jeżeli nie wpadnie Wam trofeum za pierwszym razem, musicie powtórzyć grę od początku. Spokojnie, na szczęście jest to sam początek przygody.

 

braz Direct
When assessing how to rescue Casey, decide to handle it yourself.

Kiedy wybiegniecie z domu, żeby zobaczyć co się stało, zobaczycie dużą dziurę i naszego psa – stańcie koło drzewa i uruchomi się dialog, ikonka z okiem. Następnie będziecie musieli podjąć ciężką decyzję, wybieramy opcję dialogową – „DO IT ALONE”. Nie robiąc niczego innego po drodze, uwalniamy silnik i zaczepiamy go o wannę. Gdy już wanna będzie wisiała, udajemy się do niej i wchodzimy do środka.

Pucharek zdobędziecie na samym początku gry, gdyby jednak nie wpadł, powtarzamy sekwencję od początku.

 

braz Our Dog Casey
While rescuing Casey, decide to find another way. Later, read the letter sent down by Rene.

Gdy będziecie stać w wiszącej wannie próbując uratować psa, będziecie mieli dwie opcje. Wybieramy opcję „Find another way” i gdy już znajdziemy się na samym dole zapadliny, zleci list i musimy go przeczytać.

 

zloto Free Falling
Complete the chapter titled „The Andersons”.

Pucharek wpadnie naturalnie, jest częścią fabuły.

 

braz On Your Own
As a young boy in the chapter “Years Between”, don’t accept Sege’s help while lost in the cave.

Po tym, jak spotkacie się z ojcem i bratem koło szklarni, wyruszycie w dalszą drogę. Trochę się zgubicie, ale brat przyjdzie Wam na pomoc. Niestety musicie mu odmówić, żeby zdobyć ten pucharek.

Wybieramy opcję „Figure it out on your own”, żeby pucharek wpadł.

 

braz Snitches Get Stitches
Reveal both Sege and Aldwin’s secrets in the chapter titled „Years Between”.

W tym rozdziale odkryjemy dwa różne sekrety – jeden naszego ojca, a drugi brata. Nie jest to nic skomplikowanego, wystarczy trochę poszperać.

Brat: w pewnym momencie rozdziału dojdzie do pożaru, gdzie spłonie szopa ojca Rene, Waszej dziewczyny. Gdy będziecie rozmawiać z ojcem, musicie mu wyjawić, że to Wasz brat jest za ten pożar odpowiedzialny.

Ojciec: Podczas tego rozdziału, należy podnosić różne dokumenty. Znajdują się w różnych miejscach, jeden znajdziecie po rozmowie z ojcem na ziemi, inne są też w małej shopie lub zajrzyjcie do skrzynki po listy. Będziecie też mieli okazje przysłuchać się rozmowie ojca z pewnym osobnikiem. Tajemnicę wyjawicie kolejnego dnia, już po pożarze, gdy ojciec spotka się z matką koło sterty materiałów budowlanych.

 

srebro Labor of Love
Help finish Rene’s float project in the chapter titled „Years Between”.

Pierwszego dnia w tym rozdziale, po wykonaniu pewnych czynności, będzieice mieli możliwość pomocy Rene z rzeźbą. Tu wybrałem z opcji dialogowej, w których potrzebuję pomocy i następnie się przy tym uparłem. Dodatkowo Rene prosi nas, żeby załatwić jej lampy (znajdziecie je w małej szopie przy swoim domu) i spawarkę (którą znajdziecie koło małej szopy). My sami będziemy wykonywać inne prace, ale na końcu otrzymamy zadanie, żeby samą rzeźbę skończyć.

 

braz Good Talk
During dinner, in the chapter titled „Years Between”, when your Mom asks „So how was your day, Whit? Tell her something about it.

Podczas obiadu pierwszego dnia, oczywiście po wykonaniu różnych czynności, matka spyta się Was jak minął dzień. Musicie wybrać jedną z poniższych opcji:

  • talk about floats
  • talk about nora
  • talk about Gunnar’s crops
  • talk about vegetable stand
  • talk about wekder/lights

Takie mamy odpowiedzi na pytanie mamy.

 

braz 'Til Death Do Us Part
Receive the final notes at the end of the chapter „Years Between”.

To już będzie ostatnia scena w tym rozdziale. Podczas naszej rozmowy będziemy mieli opcje wyboru – wybieramy te, które sugerują wspólne życie i założenie rodziny. Podczas samego rozdzialu też zwracamy uwagę na to, żeby być dla niej miłym i pomóc jej przy budowie rzeźby (za co też jest pucharek). Podczas rozdziału, jest jeszcze rozmowa z mamą i kupnem pewnych rzeczy dla Rene (po tym, jak wróci mama z zakupów, znajdziecie je w domu) i rozmowa z Sege (bratem) o pewnej niespodziance (znajdziecie ją później koło domu z prawej. Nie wiem dokładnie, czy trzeba wykonać wszystkie te rzeczy, czy tylko pomóc jej z rzeźbą i wybrać dobre opcje dialogowe. Pucharek po prostu mi wpadł podczas pierwszego przejścia.

Opcje dialogowe do wyboru na koniec rozdziału, gdy siedzimy z Rene na kocu.

  • a dog and kids playing
  • i see a birthday cake

 

zloto In The Books
Arrive to the chapter „Priorities”.

Pucharek wpadnie naturalnie, jest częścią fabuły.

 

srebro My Brother’s Keeper
In the chapter titled „Priorities”, agree to rent the alley apartment with Sege.

Prawie wszystkie Wasze wybory doprowadzą do tego, że podczas tego rozdziału będziecie mieli okazje wynająć na spółkę, ze swoim bratem, mieszkanie. Jedyne, co musicie, to zwracać uwagę na dialogi.

Musicie gadać z Gagem i z Mikiem – to gościu od wynajmowania. Z początku rozdziału nie ma za dużo do robienia, więc nie powinniście sie zakręcić.

 

braz Barfly
During the fall season in town, have 5 drinks at the local bar.

Pucharek macie możliwość wbicia w rozdziale „Priorities”, najprawdopodobniej klimat jesieny nastąpi po tym, jak zbudujecie znak dla Humphreysa na jego sklepie / magazynie. Światło się zmieni i ostatnią rzeczą, którą będziecie mogli zrobić, to wrócić do domu i pogadać z żoną. Zanim jednak to zrobicie, wbijcie do pubu na rogu i obalcie pięć drinków.

Lokalny pub na rogu, jesienną pogodą.

 

braz A More Traditional Take
During the winter season, while on the holiday decoration job, prefer to create more traditional adornments.

Prawie wszystkie Wasze wybory doprowadzą do tego, że w trakcie zimy otrzymacie zadanie dekorowania miasta. Jedyne, co musicie, to zwracać uwagę na dialogi.

Gdy będziecie rozmawiać z Sagem, musicie wybrać opcję, żeby ustroić miasto w bardziej tradycyjny sposób. Po tym, jak już je ustroicie, wpadnie pucharek.

 

braz Roasty Toasty
During the winter season, wear all of the winter clothing items at the same time.

Gdy będziemy mieli zimową porę, należy udać sie do garażu z boku domu. Tam na tyle z prawej, znajdziemy ubranie (znacznik z okiem), ubieramy je take długo, aż założymy je wszystkie.

 

braz View From The Top
If working in real estate for Mike, finish all of his real estate tasks instead of veering off onto another job.

Gdy zdecydujecie się pracować dla Mike’a w nieruchomościach, możemy zdobyć ten pucharek. Podczas jednej z prac, podejdzie do nas Rene. Poprosi nas oto, żebyśmy pomogli Sege w dekorowaniu miasta. Tu musimy jej odmówić i kontynuować pracę dla Mike’a, gdy ukończymy pracę – wpadnie nam pucharek.

Gdy będziecie pracować dla Mike’a, odmówcie pomocy Rene.

 

braz In The Tree, Part Of The Tree
During the spring season in the chapter titled „Priorities”, decide with Rene to create a treehouse home.

Wiosną zastaniecie Wasz garaż zniszczony, jest to cześć fabuły, będziecie musieli podjąć tu decyzję, czy naprawić go samemu, czy zadzwonić do właściciela. Obojętnie którą opcję wybierzecie – i tak koniec końców zostaniecie wyrzuceni z domu. Podczas rozmowy z Rene będziecie musieli podjąć decyzję, co macie robić dalej. Jedną z opcji jest wybudowanie „domku na drzewie” i tę musicie wybrać.

Tu jest jednak warunek, żeby domku nie budować nigdy wcześniej podczas gry – jedna opcja zdarzy się Wam, gdy będziecie musieli zająć się dziećmi, a drugi, jak będziecie trzymać stronę ojca, kiedy będziecie zdobywać pucharek srebro Acquired Taste poniżej.

 

srebro Acquired Taste
During the chapter „Priorities”, if presented with options to create Sege’s installation ideas choose to build his version of the Humphreys sign, install his version of the street sculptures, and install his version of the spring fountain.

Nad tym pucharkiem musimy zacząć pracować po tym, jak znajdziemy sie koło szklarni ojca. Musicie pamiętać, żeby zawsze stać po stronie ojca. Teraz tak – rzeczy, które musimy robić:

Rozdział „Years Between„:

  • decydujemy się na pomoc ojcu w szklarni,
  • odrzucamy pomoc brata, gdy się zgubimy,
  • gdy będziemy rozmawiać z bratem, mówimy mu, żeby zajął się nauką,
  • nie wyjawiamy sekretu ojca (że ma długi),
  • wyjawiamy sekret brata (że podpalił szopę),
  • mówimy, gdzie brat się podziewa,
  • plotkujemy o nim.

Gdy będziemy przechodzić do kolejnego rozdziału (po tym, jak zobaczymy podsumowanie) musi być scenka, w której Sage pracuje w sklepie żelaznym. Kolejnym krokiem będzie rozmowa z gościem koło fonntany, jest tam skład po lewej, taki grubasek. Da on nam możliwość zbudowania szyldu dla sklepu. Dalej musimy zadbać o to, by porozmawiać z Robertem, głową miasta i wtedy będziemy mieli możliwość zbudowania rzeźb na ulicy. Gdy nastanie wiosna musimy znowu porozmawiać z Robertem, żeby mieć możliwość zbudowania rzeźby na fontannie. Tu chyba najlepiej, gdy podczas rozmowy w pubie wybierzemy, by Rene pracowała dla miasta, czyli Roberta. Ona załatwi nam później pozwolenie na budowę rzeźby. Oczywiście prowadzicie fabułe cały czas.

 

zloto Ethereal Thoughts
Complete the chapter „Priorities”, and journey to the mystical plane to meet Vernon.

Pucharek wpadnie naturalnie, jest częścią fabuły.

 

braz Just a Titch
During the summer season in the chapter titled „Legacy”, talk with Virginia by the lower park, revealing her town stories.

To prosty pucharek, Virginię znajdziemy na ławce w parku po prawej stronie miasta. Zobaczcie zrzut poniżej.

Virginia siedzi sobie spokojnie na ławce i czeka na Was.

 

braz Mr. Bronze
During the summer season in the chapter „Legacy”, if Kate is a computer genius, agree to deliver her hand crafted computer part to her contact.

Kate może mieć dwie drogi życiowe, jest magikiem od komputerów albo pisarzem. Gdy będziemy pracować dla Glena, Kate będzie zajmować się komputerami. Będąc w swoim apartamencie, zadzwoni do nas i poprosi o dostarczenie pewnej paczki. Musimy się na to zgodzić i takową paczke dostarczyć. Po tym, jak spotkamy się z dziwnym goście i ją przekażemy, pucharek wpadnie.

 

braz Drifting
In the chapter „Legacy”, if Kate is becoming a writer, pick up all of her notes, scattered in the lake.

Gdy będziemy mieli interes z domkami na drzewie (patrz pucharek braz In The Tree, Part Of The Tree) i przyjdzie pora na wybranie Kate, spotkamy ją w kawiarni. Będziemy rozmawiać z nią o książkach i tym podobnym rzeczach. Chodząc z nią po mieście, w pewnym momencie poprosi nas o to, żeby pomóc jej pozbierać kartki z zapiskami z jeziora. Gdy to zrobimy, pucharek wpadnie.

 

braz Out Of Ink
In one version of the mystical plane with Vernon, when you are older, meet him at his desk.

Pucharek fabularny, wpadnie automatycznie.

 

srebro Building Blocks
In the chapter „Legacy”, if Rene and Whit have the treehouse business, finish any of the storylines.

W pucharku braz In The Tree, Part Of The Tree pisałem jak zrobić, żeby wraz z Rene zbudować domek na drzewie. Jeśli szliście tą drogą, to teraz oni mają firmę, która zajmuje się domkami na drzewie, no takimi raczej domami w stylu domku na drzewie. Głównie chodzi o to, by ukończyć fabułę.

 

srebro Prodigal Son
In the chapter „Legacy”, if Alex is not in trouble with the law, help him figure out his way forward.

W rozdziale „Legasy” mamy krótki epizod z Alexem. Droga Alexa może mieć dwa warianty, ma rodzinę i żyje na łodzi albo ma kłopoty z prawem. Tu musimy po prostu pogadać z nim na łodzi i dać mu życiowe rady, takie od serca. Kiedy będziemy z nim siedzieć na pomoście, wybieramy opcję „Open up about own life”.

 

srebro Future Of Sound
In the chapter „Legacy”, if Whit and Sege have a studio, agree to build the local Rock Venue for Rene.

Jeżeli dobrze będziemy wybierać opcje dialogowe podczas rozdziału „Priorities”, czyli tego z porami roku, to w pewnym momencie będziemy mieli szansę, żeby razem z Segem otworzyć własne studio. Pamiętajmy, żeby robić z nim wszystkie projekty, a taka opcja powinna się pojawić podczas ich rozmowy lub rozmowy z Islą. Będzie widać to w kolejnym rozdziale „Legacy” – będzie tu rozmowa nad projektami dla miasta i podczas tej rozmowy Rene wpadnie na pomysł otwarcia lokalu. Będziecie musieli to studio wybudować – no może raczej przerobić pewien lokal koło parkingu.

 

srebro Always There
In the chapter „Legacy”, if Sege does not work for Isla or the city, help him cope with all issues.

Ten pucharek będzie wymagał od Was, żebyście nie angażowali swojego brata w żadne prace, najlepiej róbcie wszystko samemu. Jeżeli już coś z nim robicie, to tak, żeby nie korzystać z jego pomysłów. Druga sprawa jest taka, żeby trzymać go też z daleka od Roberta, który jest odpowiedzialny za miejskie prace. Głównie robimy to w rozdziale „Priorities” – tym ze zmianą pór roku.

Gdy już przejdziecie do rozdziału „Legacy”, należy pomóc bratu uporać się z wszystkimi problemami.

 

srebro Under the Weather
In the chapter „Legacy” agree to pick up soup for the sick twins in apartment #107.

Będziecie musieli skorzystać z zapisu gry. Osobiście zrobiłem zapis podczas rozdziału „Priorities” – na ganku domu, wieczorową porą, jesienią. Scena kończy się na tym, że wychodzę z Rene do baru, żeby pogadać o naszych opcjach na przyszłość.

Podczas rozdziału „Priorities” róbcie tak, żeby pracować dla Glena na stacji benzynowej.

Będzie to jesienna sceneria, wylądujecie z Rene w barze. Możecie wybrać opcję, żeby pracowała dla kogokolwiek, lub nie pracowała wcale. Gdy przyjdzie na Was kolej, wybierzcie opcję pracy dla Glena. Tu musicie też zwrócić uwagę na to, żeby nie budować domku na drzewie, na działce Rene. Wybierzcie opcję budowy ogrodu.

W rozdziale „Legacy” podczas drugiej sceny, gdy możecie się swobodnie poruszać po mieście, udajcie się do mieszkania 107 – podczas rozmowy bliźniaki poproszą Was o przysługę, żebyście skoczyli do baru po zupę.

W ramach wyjaśnienia, rozdział „Legacy” składa się z części:

  • pomagamy rodzince, Kate, Alex, Sofia i Sage,
  • robimy rzeczy dla siebie,
  • pomagamy rodzince, Kate, Alex, Sofia i Sage,
  • robimy rzeczy dla siebie.

Tak wygląda ten rozdział. Gdy będziecie w tej drugiej, części żeby zająć się sobą, otrzymacie telefon ze sklepu, że towary są gotowe do odebrania. Możecie je odebrać, ale nic nie budujcie, bo ten etap się zakończy i będziecie musieli powtarzać część gry.

 

zloto A Better Malcolm
In Malcolm Humphreys vignette named „Second Son”, learn about Malcolm’s plans to include Alex in his business.

Wpadnie automatycznie podczas rozdziału „Second Son”.

Będziecie światkiem rozmowy przed sklepem dwóch braci Humphreys, a gdy rozmowa się skończy, wpadnie pucharek.

 

zloto We’ll Meet Again
In the mystical plane with Vernon’s large paper sculptures in the background, recieve the final bucket drop.

Pucharek fabularny, wpadnie automatycznie.

Pod sam koniec gry znajdziecie się w fantazyjnym miejscu, gdzie rozmawiacie z Vernonem – rozmowa się skończy i zjedzie wiadro na sznurku – pucharek pojawi się na Waszym konecie.

 

zloto Returns
In the chapter titled „Full Circle”, reflect upon the scene.

Pucharek fabularny, wpadnie automatycznie.

Sam koniec gry – znajdziecie się w gospodarstwie po tym, jak wyjdziecie z szopy. Koło szklarni koło drzewa będzie mały monolog i kamera zmieni widok na z lotu ptaka.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora.

Grę udostępnił wydawca.