White Shadows – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

White Shadows to niewielki tytuł z wielkim i uniwersalnym przekazem. Porusza on temat równości w sposób alegoryczny – niczym Folwark zwierzęcy Krasickiego. Grę można ukończyć w mniej niż dwie godziny, a do platyny wystarczy dorzucić dodatkowy kwadrans lub dwa. Styl White Shadows od razu rzuca skojarzenie z Limbo – czarno-biała grafika pasuje do tej historii idealnie, sprawiając że przesłanie gry staje się jeszcze bardziej brudniejsze i przytłaczające. Nie jest to typowy platformer, ciekawych sekwencji zręcznościowych jest tu jak na lekarstwo – reszta gry to raczej bieganie w lewo i prawo, aniżeli sprawdzanie naszego refleksu.

 

Jak oceniasz trudność platyny w White Shadows?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
  • Czas do zdobycia platyny: 2 godziny
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox9 x3 x5
  • Liczba trofeów offline: 19
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Krok po kroku:

White Shadows to krótka i dość prosta gra z elementami platformowymi. Droga do platyny jest łatwa, a większość trofeów wpadnie w sposób naturalny. Dzięki możliwości wczytania uprzednio odblokowanego punktu kontrolnego powrót do kilku miejsc w celu wbicia brakujących osiągnięć jest prosty i szybki.

 

Poradnik:

platyna I really, really need this!
Unlock all trophies.

Platynowe trofeum, gratulacje.

 

zloto Someone bawked! 75
Survive the Coocoo House without ever getting caught.

Checkpoint 7.

Przetrwaj Cocoo House bez złapania. W pewnym momencie dotrzesz do sekcji, która będzie polegała na unikaniu światła reflektorów, ukrywając się za dostępnymi przeszkodami. Trofeum wpadnie, gdy przejdziemy przez tę sekcję (zaczynającą się od tłumu dużych ptakopodobnych istot) bez śmierci. Samo wykrycie przez światło nie jest równoznaczne z gwałtowną śmiercią, ponieważ mamy wtedy jeszcze chwilę na ucieczkę za osłonę.

 

braz Chick magnet 25
Have 20 chicks cling to you as a shield

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.

Checkpoint 9.

Otocz się 20 pisklakami niczym tarczą. Po sekwencji z tworzeniem baterii przejdziesz do sekcji z reflektorami, przed którymi chronić nas będą małe pisklaki. Jest ich tam zdecydowanie więcej niż 20, więc bez problemu stworzysz „tarczę” wymaganą do trofeum.

 

srebro That’s unfortunate! 50
Die in every possible way

Zgiń w każdy możliwy sposób. Gra nie jest trudna, więc istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że to wyzwanie wpadnie podczas normalnej rozgrywki. Na szczęście sposobów na śmierć jest tylko jedenaście, dodatkowo dzięki możliwości wyboru punktu kontrolnego powrót do poszczególnych sekwencji nie powinien stanowić żadnego problemu. Oto lista metod, w jakie możesz unicestwić swoją postać:

  • upadek „w nicość” – upadek z dużej wysokości, gdzie nie ma animacji uderzenia o grunt,
  • upadek „o ziemie” – tym razem upadek z nieco niższej wysokości, natomiast musi być on zakończony animacją uderzenia o ziemię/platformę,
  • bliskie spotkanie z kolcami – możliwe po wczytaniu checkpointu 5,
  • przejechanie przez pociąg – możliwe po wczytaniu checkpointu 5,
  • rozstrzelanie – dostępne w etapach z reflektorami, np checkpoint nr 7,
  • rozgniecenie dłonią/pięścią – ten i kolejne dwa sposoby na śmierć czekają na Ciebie w próbie Funworld, dostępne na samym początku checkpointu 12,
  • śmierć od piły tarczowej – jak wyżej,
  • podpalenie – jak wyżej,
  • huśtawki – kilka możliwych wariantów huśtawek znajdziesz podczas checkpointu 15.

Oprócz powyższych metod, które zawarłem na filmiku istnieje kilka innych sposobów na egzekucje protagonistki. Jednak z mojego doświadczenia zauważyłem, że powyższy pakiet atrakcji jest wystarczający. Poniżej zamieszczam inne opcjonalne sposoby na śmierć:

  • uderzenie przez dźwig – tuż na początku gry, gdy tylko przejmiemy kontrole nad postacią,
  • zmiażdżenie przez drzwi – checkpoint 1, podczas prostej zagadki z dźwignią i drzwiami,
  • uderzenie przez wagonik kolejki – checkpoint 2, tuż po spotkaniu pierwszego pisklaka,
  • zmielenie w młynku – checkpoint 9.

 

zloto The destroyer of worlds 75
Complete the game

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.

Ukończ grę.

 

zloto We love you, too! 100
Complete the game and watch the whole credit sequence because you just couldn’t get enough of this!

Obejrzyj napisy końcowe. Trwają one około 5 minut, jeśli nie zrobiłeś tego podczas pierwszego przejścia nic straconego – wystarczy, że wczytasz napisy z menu wyboru punktu kontrolnego (checkpoint 19).

 

braz For the greater good 25
Use the tiny chick to solve the hammer puzzle

Użyj pisklaka do rozwiązania puzzli z młotkami. Patrz trofeum „zloto Yes, I deserve it!„.

 

braz The writing on the wall 25
Complete the first chapter of the game.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.

Ukończ pierwszy rozdział. Dzbanek wpadnie, gdy dotrzesz do piątego punktu kontrolnego.

 

braz There’s blood on your hands 25
Make yourself a battery to enter the chick fields.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.

Utwórz baterie, aby wejść na pole pisklaków. Na początku checkpointu nr 9 będziesz musiał użyć maszyny i przetworzyć gromadkę kurczaków na baterię. Więcej informacji na temat tej sekwencji możesz znaleźć przy opisie „zloto You went too far„.

 

srebro Look mom, I’m on TV! 50
Survive the Funworld Trials.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.

Przetrwaj Próbę Funworld. Osiągnięcie odblokuje się, gdy dotrzesz do checkpointu nr 13. Film z tej sekwencji możesz znaleźć pod opisem trofeum „zloto Join the circus„.

 

srebro Welcome home 50
Survive the Tintown Trials.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.

Przetrwaj Próbę Tintown. Osiągnięcie wpadnie, gdy przejdziesz sekwencje – w razie problemów film z tej próby znajdziesz przy trofeum „zloto Lord of the Birds„.

 

zloto The end is nigh 75
Start the final chapter of the game.

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.

Dotrzyj do finałowego rozdziału gry.

 

zloto Yes, I deserve it! 75
Use ravengirl to solve the hammer puzzle.

Checkpoint 4.

Użyj Ravengirl (główna bohaterka w grze) do rozwiązania puzzli z młotkami. Rozwiązanie zagadki polega na odpowiednim ustawieniu czterech znaków. Jeśli to zrobisz i pociągniesz za dźwignie, to młotki niczym domino będą uderzać jeden o drugi, by na samym końcu uderzyć w pisklaka (kręci się w pobliżu, złap go i postaw w odpowiednim miejscu) to spowoduje odblokowanie trofeum „braz For the greater good” natomiast jeśli zamiast kurczaka poświęcisz siebie, to otrzymasz trofeum „zloto Yes, I deserve it!” – aby to zrobić biegnij natychmiast w wyznaczone miejsce po prawej od razu po pociągnięciu za dźwignie. Na poniższym filmie znajdziesz obie metody na rozwiązanie zagadki.

 

zloto Join the circus 75
Survive the Funworld Trials without dying.

Checkpoint 12.

Przetrwaj Funworld Trials nie umierając. Ta sekwencja gry stylizowana telewizyjne show polega na unikaniu przeszkód odpowiednimi skokami i przemieszczaniem się po planszy. Trofeum wpadnie, gdy uda Ci się przetrwać próbę w jednym kawałku. W razie śmierci należy wczytać ponownie punkt kontrolny.

 

zloto I went train spotting 75
Survive the train rides without dying.

Checkpoint 6.

Przetrwaj jazdę pociągiem nie umierając. W pewnym momencie Twoim celem będzie jazda na dachach pociągów. Aby ukończyć ten etap bez zgonu będziesz musiał unikać przeszkód poprzez skakanie i kucanie. Czasem pojawi się możliwość przeskoczenia na inny pociąg, bez wahania rób to, bo takie momenty oznaczają, że wagon, na którym jechałeś do tej pory, zaraz zniknie z ekranu gry. W razie potrzeby wczytaj punkt kontrolny.

 

zloto Lord of the Birds 75
Survive the Tintown Trials without dying.

Checkpoint 14.

Przetrwaj  Tintowns Trials nie umierając. Ta próba w głównej mierze składa się z sekwencji skoków przez bujające się przeszkody. O ile bezbłędne przejście tego fragmentu przy pierwszym podejściu może być nie lada wyzwaniem, jednak przeszkody są dość przewidywalne i nauczenie się ich to kwestia kilku podejść. W przypadku śmierci należy wczytać punkt kontrolny.

 

zloto You went too far 75
„Use” all the possible chicks for the Battery Maker 2000.

Checkpoint 9.

Wykorzystaj wszystkie kurczaczki do stworzenia baterii. W pewnym momencie będziesz zmuszony do użycia niezbyt etycznej maszyny, która zamienia pisklaki w baterie. Aby odblokować to osiągnięcie wrzuć do maszyny wszystkie dostępne zwierzaki. Ustaw się po lewej stronie ekranu, poczekaj aż wszystkie pisklaki zgromadzą się dookoła, a następnie biegnij w prawo i chwyć za dźwignie. Okienko czasowe jest wystarczająco duże, jeśli jednak coś pójdzie nie tak to wystarczy wczytać punkt kontrolny.

 

braz You got a friend in me 25
Catch the first chick and take it with you

Checkpoint 2.

Chwyć pisklaka i weź go ze sobą. Po sekwencji z długim mostem oraz po minięciu lecącego statku dotrzesz do miejsca z niewielką rurą, z której wyjdzie kurczak. Twoim zadaniem jest złapanie go (za pomocą ) i trzymanie przez około minutę. Nie próbuj iść w lewo, ponieważ spowoduje to uruchomienie skryptu i ucieczkę pisklaka. Samo chwycenie zwierzaka może być delikatnie irytujące, ponieważ będzie on próbował trzymać nas na dystans, bądź gotowy na kilka prób.

 

I will follow you 25
Lure 80 chicks into the bowels of the muncher

Checkpoint 9.

Zwab 80 pisklaków do młynka. Po sekwencji z tworzeniem baterii i przejściu przez pole, używając tarczy z pisklaków, dotrzesz do olbrzymiego młynka. Twoim zadaniem jest zwabienie do niego 80 kurczaków. Trofeum najprawdopodobniej wpadnie naturalnie, jednak gdyby tak się nie stało – poniżej zamieszczam filmik pomocniczy.

 

Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.