Wiedźmin 3: Dziki Gon to gra, której nie trzeba nikomu przedstawiać. Wspólnymi siłami powstał poradnik i mamy nadzieję, iż przyda się on tym, którzy nie zdobyli jeszcze platyny w tej legendarnej produkcji.
Poradnik w wykonaniu Tomka, Rekina i Patryka.
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 6/10
- Liczba trofeów: x1/ x2 / x8 / x42
- Liczba trofeów offline: 53
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1 (zaczynając od razu na najtrudniejszym poziomie), 2 (grając na normalnym, a później Nowa Gra+ na najtrudniejszym)
- Trofea możliwe do przeoczenia: Kolekcjoner kart / Zamachowiec / Równe szanse / Mistrz Gwinta / Drużyna w komplecie / Duch Lasu / Szybki i wściekły / Twórca królów
- Zglitchowane trofea: BRAK
- Czas do zdobycia platyny: 120-140 godzin
Wstępne wskazówki:
- Wiedźmin jest bardzo rozbudowaną grą, w której sporo rzeczy można robić wg własnego uznania. Jeden będzie wolał skupić się na sile i czystym ataku, a drugi pójdzie w defensywę i jak największą odporność, a jeszcze inny w siłę znaków i alchemię. Każda droga jest dobra, nie ma tutaj złych i dobrych wyborów. Jedyne co mogę polecić ze swojej strony, głównie w początkowym etapie, to znaleźć sobie Rynsztunek Szkoły Kota. Jak ktoś lubi szybkie ataki i zbieranie krytyków to ten set nada się idealnie. W dodatku nie jest taki trudny do zdobycia. Potem pozostanie Wam już tylko jego ulepszanie.
- Co prawda poradnik dotyczy podstawowej wersji gry, ale jeśli macie dostęp do DLC „Krew i Wino” to koniecznie wykonajcie serię questów, aby zdobyć srebrny miecz Aerondight. Jest to zdecydowanie najlepszy miecz w całej grze, a jak narzucicie na niego jeszcze dodatkowe enchanty to już w ogóle jest mistrzostwo. Ukończyłem z nim całą Nową Grę+ na najtrudniejszym poziomie i cały czas kosił niemiłosiernie. Ten miecz to taki „easy mode” dla najtrudniejszego poziomu.
- Na początku, bardzo dobrym perkiem jest ten związany z jedzeniem i piciem, gdzie odnawia Wam energię przez 20 minut od momentu zjedzenie/wypicia, a nie tylko kilka sekund. Dzięki temu zaoszczędzicie sporo żarcia na późniejszy etap gry.
- Nie ma tutaj również jednego „przekokszonego” buildu postaci. Każdy ma swoje wady i zalety. Jednak jeśli mogę Wam coś zalecić, to skupcie się na drzewkach Szermierki oraz Alchemii. Kombinacja tych dwóch drzewek daje naprawdę świetne efekty i mocno ułatwia wszelkie starcia.
- Nie zapominajcie smarować mieczy olejkami. Jak już rozwiniecie bardziej drzewko Alchemii to będziecie mieć nieskończony czas trwania olejków, ale do tego czasu musicie go sami regularnie smarować. Jest to trochę męczące, biorąc pod uwagę czas pracy menu, ale naprawdę robi różnicę w odpowiednich walkach.
- Używajcie run na elementach Waszego ubioru. Będziecie zbierać ich naprawdę dużo, więc kiszenie ich w sakwach nie ma sensu. Zostawcie sobie jedynie te najlepsze jak już zdobędziecie konkrety set.
- Nie kupujcie materiałów u kupców, są bardzo drogie, a większość znajdziecie bez problemu podczas normalnej rozgrywki. Jeśli lubicie zaglądać do każdej mysiej dziury to o materiały nie powinniście się martwić.
- Nie bójcie się robić dużej ilości zapisów w różnych miejscach. Nawet nie wiecie kiedy może się taki zapis przydać, szczególnie jak się okaże, że pominęliście jakiś ważny element do któregoś z trofeów.
- Po opisy wszelkich questów, postaci, itd. zapraszam na stronę: https://wiedzmin.fandom.com/
Krok po kroku:
KROK #1 – Ukończ fabułę na najwyższym poziomie trudności (albo Normalnym + Najtrudniejszy na Nowej Grze+)
Jako, że Nowa Gra+ została dodana dopiero w późniejszym czasie, warto zaktualizować kilka rzeczy. Przede wszystkim macie do wyboru 2 drogi do zdobycia platyny.
- Droga #1 to ukończenie gry na najtrudniejszym poziomie „Marsz Śmierci”, a przy tym zaliczając praktycznie wszystkie zadania poboczne, zlecenia wiedźmińskie, wyścigi, karty do gwinta, itd. Najgorszy będzie dla Was początek, ponieważ przeciwnicy biją tutaj bardzo mocno, a Wy dość długo nie będziecie mieć sensownego sprzętu (zalecam zdobyć Rynsztunek Szkoły Kota jak najszybciej to możliwe). Jednak jeśli przejdziecie początkową fazę i poczujecie, że jest już lżej to jesteście na prostej drodze do platyny.
- Droga #2 to ukończenie gry na normalnym poziomie, zaliczając znaczną większość pucharków, a następnie ukończyć grę na najwyższym poziomie trudności w Nowej Grze+. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziecie znać już doskonale całą grę, sposób walki z większością przeciwników, a przede wszystkim będziecie startować z dużo lepszej pozycji, ponieważ cały sprzęt i umiejętności przechodzą z Wami. Co prawda sprzęt będzie Wam leciał znacznie lepszy od samego początku, ale np. taki miecz jak Aerondight daje masakryczną przewagę i nawet najtrudniejszy poziom z nim to pestka.
Wybór pozostawiam Wam. Ja osobiście wybrałem Drogę #1, żeby bez stresu sobie wszystko zwiedzać i odkrywać, a potem tylko szybko przeleciałem grę na najtrudniejszym w NG+.
Podczas tego kroku polecam się skupić także na trofkach możliwych do przeoczenia i pominięcia:
- Mistrz Gwinta
- Kolekcjoner kart
- Równe szanse
- Zamachowiec
- Drużyna w komplecie
- Duch Lasu
- Szybki i wściekły
KROK #2 – Czyszczenie pozostałych pucharków
Po ukończeniu gry wrócicie do stanu przed pewnym punktem w grze. Będziecie mogli sobie dokończyć wszystko co pominęliście. Wyjątkiem są rzeczy, które można pominąć podczas normalnej rozgrywki, tutaj niestety nie ma już powrotu i jeśli przeoczyliście coś takiego, to trzeba niestety powtarzać całą grę. W każdym razie, w takiej swobodnej rozgrywce po ukończeniu gry możecie spokojnie wbić sobie trofea za zabijanie danym stylem czy tym podobne rzeczy.
Poradnik:
Granica możliwości / The Limits of the Possible
Zbierz wszystkie trofea. / Collect all trophies.
Platyna nie jest trudna, ale może się wydawać trochę skomplikowana. Głównie z powodu pucharków, które bardzo łatwo przeoczyć, dlatego nim zaczniecie swoją przygodę z grą, to zalecam przeczytać opisy tych osiągnięć, aby niczego przez przypadek nie pominąć.
Bez i agrest / Lilac and Gooseberries GS: 15
Znajdź Yennefer z Vengerbergu. / Find Yennefer of Vengerberg.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Prawdziwy przyjaciel / A Friend in Need GS: 15
Znajdź i uwolnij Jaskra. / Find and free Dandelion.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Nekromanta / Necromancer GS: 15
Pomóż Yennefer wydobyć informacje z martwego Skjala. / Help Yennefer extract information from Skjall’s body.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Mediator rodzinny / Family Counselor GS: 15
Znajdź żonę i córkę Barona. / Find the baron’s wife and daughter.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Coś więcej / Something More GS: 15
Znajdź Ciri. / Find Ciri.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Ksenonauta / Xenonaut GS: 15
Odwiedź Tir na Lia i przekonaj Ge’elsa do zdradzenia Eredina. / Visit Tir ná Lia and convince Ge’els to betray Eredin.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Królobójca / The King is Dead GS: 30
Pokonaj Eredina. / Defeat Eredin.
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Dziecko Niespodzianka / Passed the Trial GS: 15
Ukończ grę na dowolnym poziomie trudności. / Finish the game on any difficulty.
Zobacz opis trofeum Wiedźmin na szlaku.
Trening na Mordowni / Ran the Gauntlet GS: 30
Ukończ grę na poziomie trudności „Krew, pot i łzy” lub „Droga ku zagładzie”. / Finish the game on the „Blood and Broken Bones!” or „Death March!” difficulty levels.
Zobacz opis trofeum Wiedźmin na szlaku.
Wiedźmin na szlaku / Walked the Path GS: 65
Ukończ grę na poziomie trudności „Droga ku zagładzie”. / Finish the game on the „Death March!” difficulty level.
Wbrew temu co można sądzić, poziom ten nie jest taki srogi, jak w innych grach RPG. Głównie dlatego, iż model walki jest dynamiczny i wygodnie można uskakiwać w celu uniknięcia ciosów. Nie należy jednak biegać jak wariat, waląc w przycisk ataku niczym jakaś słabo rozgarnięta baba wodna. Kluczem jest sensowne korzystanie z dobrodziejstw świata, jaki się przed nami rozpościera. Należy wykonywać wszelkie zadania w miarę możliwości, aby zdobywać poziom i niezbędne punkty ulepszeń.
Osobiście polecam ulepszać sobie walkę mieczem – szybkie ataki, znaki Quen oraz Aksji i resztę wedle uznania. Większe obrażenia szybkich ataków przydadzą się, gdyż po wykonaniu takiego ciosu można gładko odskoczyć i tak dziabać nawet silniejszego pojedynczego wroga do jego zgonu. Quen jest chyba tutaj najbardziej przydatny, bo redukuje on jakiekolwiek obrażenia pierwszego ataku przeciwnika. Jak znak mi się wyczerpał, odskakiwałem i czekałem, aż będę mógł go ponownie użyć. Szczególnie w przypadku mocniejszych wrogów. Aksji zaś odpowiednio rozwinięty świetnie się sprawdza na grupki wrogów. Przydaje się opcja, gdy jeden z wrogów zaczyna walczyć po naszej stronie. Ponadto trafiony przeciwnik jest przez jakiś moment zamroczony, dzięki czemu możemy go zdrowo sieknąć.
Istotnie jest też ulepszanie ekwipunku. Polecam sobie odszukać wiedźmiński rynsztunek oraz zwiększyć moc jaskółki. Niejednokrotnie uratowało mnie to z opresji. Warto też korzystać z petard.
Najtrudniejszym momentem w całej grze jest tutaj nasza walka w zleceniu na gryfa, gdyż nie jesteśmy jeszcze wtedy „przykoksowani”, a nasz sprzęt też pozostawia wiele do życzenia. Jednak jak ubijemy tegoż stwora, to już mamy z górki. Ulepszony Quen, dobry pancerz, jaskółka i taktyczne podejście sprawią, że sam Dziki Gon będzie nam mógł buty czyścić. 🙂
Mała aktualizacja:
Pisałem to już we wstępniaku, ale w pewnym patchu dodano do gry tzw. opcję „Nowa Gra+”. Dzięki temu, możecie rozpocząć grę z całym swoim sprzętem, umiejętnościami, kasą, materiałami, itd. z poprzedniego przejścia. Takie rozwiązanie bardzo mocno ułatwia przejście gry na poziomie „Droga ku zagładzie”. Dodatkowo jeśli weźmiecie ze sobą miecz Aerondight (DLC „Wino i Krew”) to już w ogóle najtrudniejszy poziom staje się banalnie prosty.
Geralt zawodowiec / Geralt: The Professional GS: 15
Wykonaj wszystkie wiedźmińskie zlecenia. / Complete all witcher contracts.
Wszystkich zleceń wiedźmińskich jest 26 i musimy je oczywiście ukończyć. Zlecenia przeważnie znajdziecie na tablicy ogłoszeń lub dostaniecie je od ludzi. Poniżej lista zleceń i odpowiedni sugerowany poziom.
Biały Sad
- Licho przy studni
Sugerowany poziom 2
Velen
- Gryf na wzgórzu
Sugerowany poziom 24
(Pokaże się na tablicy w (drogowskaz – Kasztel Wrońce, Krwawy Baron) podczas wykonywania zadania pobocznego Mistrz płatnerstwa) - Leśnica
Sugerowany poziom 10
- Kłopoty grabarza
Sugerowany poziom 10 - Zaginiony brat
Sugerowany poziom 33 - Tajemnicze ślady
Sugerowany poziom 20 - Tajemnica wsi Stegny (Trofik)
Sugerowany poziom 22 - Zaginiony patrol
Sugerowany poziom 7 - Zmora kupieckiego traktu
Sugerowany poziom 23 - Skrzekacz (Trofik)
Sugerowany poziom 8 - Potwór z bagien
Sugerowany poziom 12 - Potwór z lasu
Sugerowany poziom 6
Novigrad
- Barciowe Widziadło
Sugerowany poziom 14 - Bestia z Oxenfurckiej Puszczy
Sugerowany poziom 35 - Śmiertelne rozkosze
Sugerowany poziom 15 - Naviedzony dom
Sugerowany poziom 24 - Nieuchwytny złodziejaszek (Trofik)
Sugerowany poziom 13 - Opiekun lasu
Sugerowany poziom 25 - Pijak z Oxenfurtu
Sugerowany poziom 26 - Biała Dama
Sugerowany poziom 16
Wyspy Skellige
- Smok
Sugerowany poziom 2 - Zaginiony narzeczony
Sugerowany poziom 19 - Zaginiony syn (Trofik)
Sugerowany poziom 29 - Morskie diabły
Sugerowany poziom 18 - Upiór z Eldbergu
Sugerowany poziom 17 - Bestia z Hindarsfjall
Sugerowany poziom 16
Twórca królów / Kingmaker GS: 15
Ukończ linię fabularną związaną z wyborem króla na Skellige. / Complete the subplot about choosing Skellige’s ruler.
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Do zdobycia tego osiągnięcia musimy pomóc dziecku Cracha an Craite objąć tron Skellige. Po pierwsze, musimy ukończyć misję główną „Umarł król, niech żyje król”. Trofeum należy wykonać przed wykonaniem zadania „Wyspa mgieł”, w innym przypadku po prostu nie będziecie mogli zdobyć tego osiągnięcia w tym konkretnym przejściu. Kolejno musimy ukończyć dwie poboczne misje: Wybraniec Bogów (pomóżmy Cerys) i Władca Undvik (pomóżmy Hjalmarowi).
Następnie udajemy się do Kaer Trolde na w celu ukończenia misji „Królewski Gambit”, tam będziecie mieli trochę do roboty, a po uporaniu się ze śledztwem musimy przenieść się do Gedyneith, na Koronację.
Zamachowiec / Assassin of Kings GS: 15
Weź udział w zamachu na króla Radowida. / Take part in the assassination of King Radovid.
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Trofeum jest związane z następującymi po sobie zadankami, dotyczącymi próby pozbycia się Radowida. Sęk w tym, że można to łatwo pominąć, wybierając np. złą linię dialogową. Pierwszą częścią jest Kwestia życia i śmierci. Zadanie rozpocznie się automatycznie po rozmowie z Dijkstrą w trakcie misji fabularnej Skarb Hrabiego Reuvena. Następnie należy ukończyć Teraz albo nigdy, a potem kolejno Spisek. Finalna misja Racja Stanu pojawi się po rozmowie z Dijkstrą podczas głównego zadania Najciemniej jest pod latarnią. Istotne jest, aby podczas tej rozmowy nie próbować obić gościa. Należy cały czas wybierać pierwszą opcję dialogową. W ten sposób uzyskamy dostęp do ostatniego zadania. Po jego realizacji, jakiekolwiek zakończenie się wydarzy, pucharek będzie nasz.
Gon, czarownica i stara wieża / Friends With Benefits GS: 15
Ukończ linię fabularną związaną z Keirą Metz. / Complete the subplot involving Keira Metz.
Zadanie związane z wątkiem fabularnym. Musimy ukończyć wszystkie zadania, które dostaniemy od czarodziejki Keiry. Warto jednak zaznaczyć, że jeśli celujemy w platynę za jednym podejściem, musimy na samym końcu tej linii fabularnej postępować uprzejmie i zaprosić naszą znajomą do siedziby wiedźminów.
Drużyna w komplecie / Full Crew GS: 15
Zgromadź w Kaer Morhen wszystkich możliwych przyjaciół na bitwę przeciwko Gonowi. / Bring all possible allies to Kaer Morhen for the battle against the Hunt.
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Trofeum polega na zgromadzeniu wszystkich siedmiu osób przeciwko walce z Dzikim Gonem podczas fabularnej misji Towarzysze broni (w Kaer Morhen). Wszystko zależy tak naprawdę od naszych wyborów dokonywanych podczas zadań wykonywanych wcześniej. Poniżej znajdziecie listę (alfabetyczną) z wymogami, pozwalającymi zebrać nam całą ekipę.
- Keira Metz (Velen) – Musimy ukończyć misje: „Zaproszenie od Keiry Metz”, „Mysia wieża”, „Przyjacielska przysługa”, „Dla dobra nauki”. W tym ostatnim zadaniu musicie ją przekonać, by zaszyła się w Kaer Morhen! W innym wypadku Keira przepadnie, a tym samym nie zrobicie tego trofeum. MOŻNA PRZEOCZYĆ!
- Triss Merigold (Novigrad) – w misji pobocznej „Teraz albo nigdy” KONIECZNIE pomóż ewakuować czarodziejów. Musicie ją również odesłać do Kaer Morhen poprzez powiedzenie jej, że ją kochacie. W innym wypadku, gdy romansujecie z Yennefer, powiedzcie jej, żeby zabrała ze sobą Triss do Kaer Morhen. MOŻNA PRZEOCZYĆ!
- Vernon Roche, Ves, Zoltan (Novigrad) – musicie po prostu ukończyć pobocznego questa „Oko za oko”. Gdy będziecie robić już jedną z ostatnich misji fabularnych (tą z pozyskiwaniem znajomych z Novigradu), koniecznie pogadajcie z Zoltanem oraz Roche (on zabierze Ves ze sobą). MOŻNA PRZEOCZYĆ!
- Hjalmar (Skellige) – Musimy ukończyć wątek fabularny opisany przy okazji trofeum Twórca królów.
- Myszowór (Skellige) – w misji Towarzysze broni: Skellige porozmawiaj z Myszoworem.
Dendrolog / Dendrologist GS: 15
Rozwiń w pełni jedno z drzewek umiejętności. / Acquire all the Abilities in one tree.
Pucharek ten można zrobić z końcem gry. Musimy przypisać punkty do jednego drzewka umiejętności. Jeżeli chcemy to zrobić, a punkty mamy już przepisane, pamiętajmy o tym, że w Novigradzie (sklepikarz koło fryzjera, północna część miasta) możemy zakupić Eliksir Oczyszczenia, który pozwoli nam na ponowne przypisanie punktów.
Wchodzimy do menu za pomocą touchpada, wybieramy postać i tam w zakładce zdolności przypisujemy nasze punkty. Zdolności mamy tylko 10, więc wykorzystamy 10 punktów. Po tym jak już punkty zostaną przypisane pucharek nam wpadnie.
Załączam też filmik do lepszego z obrazowania.
Mesmer / The Enemy of My Enemy GS: 15
Za pomocą Znaku Aksji zmuś przeciwnika do zabicia innego przeciwnika. Zrób to 20 razy. / Use the Axii Sign to force one opponent to kill another. Do this 20 times.
Kolejny trofek związany ze znakami. Znak Aksji jest bardzo przydatny. Szczególnie na wysokich poziomach trudności. Aby móc dokonać wymaganej czynności, należy najpierw odblokować drugi poziom znaku. Na umysły wpływa się przytrzymując przycisk użycia znaków. Najlepiej stosować to na najsilniejszego osobnika, gdyż szybciej zejdzie mu na eliminacji słabszych.
Śmierć w przestworzach / Humpty Dumpty GS: 15
Zabij 10 przeciwników, wyrzucając ich w powietrze Znakiem Aard. / Kill 10 opponents by knocking them off somewhere high with the Aard Sign.
Raczej niemożliwe, aby komuś to trofeum wpadło samo z siebie. Znak Aard jest przydatny, ale okazja do wepchania kogoś w przepaść jest bardzo trudna do osiągnięcia. Pod ten trofek polecam też trochę ulepszyć owy znak. Miejscem do wykonania tego zadania jest niezastąpiony Diabli Dół.
Pandemonium / Environmentally Unfriendly GS: 15
Zabij 50 przeciwników używając otoczenia (np. gazu bagiennego, owadów, obiektów). / Kill 50 opponents using the environment (e.g. swamp gas, insects or objects).
Tutaj możecie wykorzystać wybuchające beczki, które znajdziecie koło obozów, gaz bagienny możecie podpalić znakiem Igni, z owadów to nie korzystałem szczerze mówiąc. Jeżeli macie z tym problem to w Velen znajdziecie dużo miejsc – bagien gdzie możecie sobie pozabijać gazem bagiennym.
Pamiętajcie też, by zdjąć trochę życia przeciwnikowi, zanim wykorzystamy otoczenie. Dużo zabić wpadnie też podczas bitwy w Kaer Morhen. Nie jest to potwierdzone, ale można też wykorzystać znak Aard na przykład zdmuchnąć bandytę z konia.
Kontra / Kaer Morhen Trained GS: 15
Wykonaj 10 skutecznych kontrataków pod rząd i nie daj się przy tym trafić ani nie paruj ciosów. / Perform 10 effective counterattacks in a row without getting hit or parrying.
Na początku kontrowanie może wydawać się trochę trudne, ale z czasem nabierzemy wprawy. Pod ten trofek najlepiej zostawić sobie jednego przeciwnika. I bandyta nadawałby się tu najbardziej, gdyż wyraźnie widać, kiedy ma zamiar zadać cios. My musimy zaraz przed samym ciosem wroga wcisnąć przycisk obrony. To skontruje atak. I oczywiście należy to powtórzyć 10 razy.
Zabójcza sekwencja / Can’t Touch This! GS: 15
W czasie jednej walki zabij 5 przeciwników bez Quen, nie odnosząc obrażeń innych niż od zatrucia. / Kill 5 foes in a fight without taking damage (except for Toxicity) and without using the Quen Sign.
Polecamy tutaj znaleźć jakąś grupę wilków lub innych niewymagających przeciwników i naszym zadaniem jest pokonanie wrogów bez odnoszenia obrażeń, przy czym nie możemy użyć Quen. Korzystajcie po prostu z uników (/) i bloku (/) i grajcie na najniższym poziomie trudności. Nie powinno być problemu ze zdobyciem tego osiągnięcia. 😉
Żywy zapalnik / That Is the Evilest Thing… GS: 15
10 razy zdetonuj gaz z petardy Smoczy Sen za pomocą podpalonego przeciwnika. / Ignite the gas produced by a Dragon’s Dream bomb using a burning opponent. Do this 10 times.
Pucharek łatwiejszy niż mógłby się wydawać. Najpierw musimy zdobyć schemat na petardę Smoczy Sen i ją wykonać. Następnie, aby szło gładko ważną rzeczą jest kolejność działań. Najpierw podpalamy jakiegoś nieszczęśnika znakiem Igni. A następnie, gdy zauważymy, że zajął się ogniem, szybko rzucamy w niego petardą. I to cała filozofia. 🙂
Mutant / Mutant GS: 15
Wypełnij mutagenami wszystkie dostępne dla nich miejsca. / Fill all mutagen slots.
Wszystkie miejsca na mutageny będziecie mogli wypełnić dopiero po tym, jak osiągniecie poziom 28. Musicie wejść w Menu za pomocą touchpada, a następnie wybrać postać, teraz możecie wszystkie 4 miejsca wypełnić mutagenami. Wypadają one z zabitych potworów, więc nie powinniście mieć z tym problemu.
Rzeźnik z Blaviken / Butcher of Blaviken GS: 30
W ciągu 10 sekund zabij przynajmniej pięciu przeciwników. / Kill at least 5 opponents in under 10 seconds.
Bardzo łatwy pucharek. Wystarczy po prostu trafić na zgraję przeciwników dużo niższego poziomu np. wilków czy psów. One zwykle są na jeden cios. Więc załatwienie pięciu w 10 sekund nie będzie problemem. Poniżej filmik z sugerowaną lokacją.
Dywersyfikacja / Triple Threat GS: 15
Podczas jednej walki zabij 3 wrogów na 3 różne sposoby (mieczem, petardami, z kuszy lub Znakiem). / Kill 3 opponents in one fight using 3 different methods (swords, bombs, crossbow, Signs, etc.).
Jeden z tych łatwych trofków, które same raczej nie wpadną, nim nie zaglądniemy w listę pucharków. Zabicie 3 przeciwników na różne sposoby nie stanowi żadnego problemu. Musimy tylko natrafić na grupkę przeciwników liczącą minimum trzech osobników. Najlepiej, aby byli to bandyci albo jakieś słabsze potworki – odradzam upiory. Najlepiej na początek ustrzelić jednego z kuszy, gdyż to bardzo mało efektowna broń, następnie usiec drugiego mieczem i ostatniego ukatrupić petardą albo znakiem.
Pięściarz / Brawler GS: 30
Pokonaj Olafa, mistrza walki wręcz ze Skellige. / Defeat Olaf, the Skellige champion of unarmed combat.
Osiągnięcie wbijemy w misji Wściekłe pięści: Skellige, które możemy znaleźć na tablicy ogłoszeń w porcie Kaer Trolde. By odbyć potyczkę z Olafem, najpierw musimy pokonać trzech zawodników z wysp (Kaer Trolde, Arinbjorn, Harviken). Gdy już ich pokonamy, na arenie wyspy An Sellig (północ mapki). Musicie pamiętać o unikach, bo bez nich ciężko będzie pokonać naszego wroga.
Utrapienie koronera / Overkill GS: 30
Nałóż na przeciwnika równocześnie: krwawienie, zatrucie i podpalenie. Zrób to 10 razy. / Make an opponent suffer from bleeding, poisoning and burning simultaneously. Do this 10 times.
Wygląda trochę groźnie, ale nie jest to specjalnie trudne. Należy tylko wejść w posiadanie odpowiednich bełtów do kuszy oraz petard. Poniżej przedstawię kolejny świetny filmik od Rekinka, który wyjaśni gdzie zakupić odpowiednie usprzętowienie.
Strzelec wyborowy / Master Marksman GS: 15
Zabij 50 przeciwników – ludzi, elfów, krasnoludów lub nizołków – strzałem w głowę z kuszy. / Kill 50 human and nonhuman opponents by striking them in the head with a crossbow bolt.
Może zacznijmy od tego, że ten pucharek nie jest zbugowany, system naliczania headshotów jest po prostu trochę nieidealny. Gdy chcemy mieć pewność, że zalicza nam headshota, obraz musi delikatnie zafalować po strzale w głowę.
Kolejna rzecz, o której musimy pamiętać – najlepiej ten pucharek robić po ukończeniu fabuły. Oczywiście nie jest to wymagane, ale mogę powiedzieć, że jest po prostu łatwiejsze. Następnym krokiem, który możemy wykonać, to zresetowanie przydzielonych punktów do umiejętności. W Novigradzie u jednego ze sklepikarzy (sklepikarz koło fryzjera, północna część miasta) możemy zakupić Eliksir oczyszczenia, który pozwoli nam na zresetowanie wszystkich punktów przydzielonych do umiejętność. Teraz możemy je rozdysponować od nowa , pamiętając o tym, żeby wykupić w drzewku Zdolności – Sokole Oko, a w drzewku Szermierka wykupujemy Refleks i Znajomość Anatomy.
Po tym, jak już zrobimy powyższe kroki, możemy udać się do Velen, do miejsca Diabli dół. Będziemy mieli tutaj przeciwników, których właśnie za pomocą kuszy będziemy mogli zabijać. Gdy już zabijemy wszystkich, przenosimy się na inną mapkę, na przykład Zamek Królewski w Wyzymie, a gdy wrócimy z powrotem – przeciwnicy będą już na nas czekać. Krok powtarzamy aż do momentu kiedy wpadnie nam pucharek.
Należy też pamiętać o tym, żeby celować dokładnie w środek głowy, niezależnie od jej skręcenia, czy to lewo, prawo czy gdy przeciwnik patrzy na nas wprost – zwiększamy tym samym prawdopodobieństwo zaliczenia headshota. Oczywiście pamiętajmy, że obraz musi delikatnie zafalować i dopiero wtedy headshot jest zaliczony. Należy strzelać z kuszy bez wyciągniętego miecza, pozwoli to na ściągnięcie większej ilości życia z przeciwnika.
Załączam też filmik do lepszego zobrazowania, zapraszam.
Co to było? / What Was That? GS: 15
Użyj ataku, kontry, Znaku i petardy w dowolnej kolejności i w przeciągu 4 sekund. / Attack, counter, cast a Sign and throw a bomb (in any order) in under 4 seconds.
Nie jest to takie trudne, jakby się mogło wydawać. Grunt to jako pierwszą czynność wykonać kontrę, gdyż zależna jest w głównej mierze nie od nas, a od atakującego przeciwnika. Następnie szybko zaatakować, doprawić znakiem i petardą.
Równe szanse / Even Odds GS: 30
Zabij dwa potwory ze zlecenia bez użycia Znaków, eliksirów, mutagenów, olejów i petard. / Kill 2 monsters you have a contract on without using Signs, potions, mutagens, oils or bombs.
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Z opisu wiadomo mniej więcej o co chodzi. Najlepiej na wszelki wypadek pochować przed walką wszelkie eliksiry i petardy. Należy pamiętać o ściągnięciu posiadanych mutagenów – znajdują się one w drzewku umiejętności. Najlepiej wykonać te dwa zlecenia na jakiś początkowych potworach. Nie wybierajcie sobie żadnych duchów, bo bez znaków i olejów walka z nimi strasznie się długo ciągnie.
Światowidz / Globetrotter GS: 15
Odkryj 100 punktów do szybkiej podróży. / Discover 100 fast travel points.
Dobrze, że jest szybka podróż, bo bez niej w Wiedźminie byłoby ciężko. 😀 Punkty, do których możesz się przenieść są zaznaczone na mapie zielonym drogowskazem. Pojawiają się one na mapie, gdy po prostu znajdziemy się obok danego miejsca. Trofeum wpadnie z tokiem platynowania. Ewentualnie możecie wykupić u kupców mapy, które odblokują punkty w konkretnych rejonach mapy, ale naprawdę nie ma to większego sensu. 🙂
Deratyzator / Pest Control GS: 30
Zniszcz wszystkie gniazda potworów albo pod Novigradem i w Velen, albo na Skellige. / Destroy all monster nests in the Velen / Novigrad region, or in Skellige.
Lokalizację gniazd potworów znajdziemy na tablicach ogłoszeń. Niszczymy je za pomocą petard /. Do tego trofeum polecamy wybrać lokację Velen i Nowigradu z uwagi na fakt, że na wyspach Skellige szukanie wszystkich gniazd jest znacznie bardziej czasochłonne. Głównie dlatego, że jest pełno małych wysepek, na które trzeba dopłynąć. Raz zniszczone gniazdo ponownie staje się „aktywne” po jakimś czasie, więc się nie zdziwcie, gdy będą się one odnawiać.
Kolekcjoner kart / Card Collector GS: 15
Zdobądź wszystkie karty do gwinta dostępne w podstawowej wersji gry. / Acquire all gwent cards available in the base version of the game.
Pucharek, który bardzo łatwo można przeoczyć!
Karty do gwinta służą nie tylko do gry, ale robią również ze swego rodzaju znajdźki. Do zebrania jest 195 kart, nie jest to bardzo dużo, ale bardzo łatwo pominąć niektóre karty jeśli nie jesteście wystarczająco uważni. Poniższy opis powinien Wam znacząco ułatwić zadanie, a przy tym uniknąć konieczności powtarzania całej gry z powodu jednej pominiętej karty. W opisie skupiam się tylko i wyłącznie na zdobyciu wszystkich kart. Opis jak grać w Gwinta oraz jak działają karty znajdziecie na innych stronach, gdzie dokładnie opisują cały proces.
Karty można zdobyć na kilka sposobów:
- Kupując u sprzedawców – zawsze sprawdzajcie, czy któryś nie ma kart na sprzedaż!
- Grając ze sprzedawcami/handlarzami/kowalami/płatnerzami/itd. – często sprzedawcy (i cała reszta) będą chcieli z Wami grać, wygrana = karta,
- Za questy – za niektóre questy będziemy nagradzani unikatowymi kartami.
Cały opis podzieliłem wg rejonów, do których będzie trafiać kolejno w grze:
-
BIAŁY SAD
Biały Sad to pierwsza otwarta lokacja do jakiej traficie po ukończeniu prologu. Nie jest ona duża, ale spędzicie tutaj przynajmniej z godzinę, albo dwie. Znajdują się tutaj 3 osoby, które mogą dać/sprzedać Wam karty.
- Gdy traficie do karczmy, będzie w niej siedział uczony, mniej więcej z tyłu karczmy, ma dość charakterystyczny ubiór.
- Właścicielka karczmy (Elsa) może Wam sprzedać kilka kart. Kupujecie wszystkie!
- (Opcjonalne) W razie czego, można kupić te same karty co u Elsy od gościa, którego uratowaliście przed gryfem (będzie w miasteczku, obok znaku z szybką podróżą)
-
PAŁAC W WYZIMIE
Po opuszczeniu Białego Sadu, traficie do Zamku w Wyzimie. Jest tutaj 1 osoba, która może dać Wam kartę.
- Po ukończeniu rozmowy z królem oraz spotkaniu starego znajomego, nie opuszczajcie jeszcze lokacji! Musicie wyjść na dwór i zagrać z Nilfgardzkim szlachcicem. Po wygraniu otrzymacie od niego kartę.
-
VELEN
Velen to pierwsza bardzo duża otwarta lokacja, spędzicie tutaj ogrom czasu i jest tutaj sporo kart do wyrwania. Znajdują się tutaj również 2 bardzo duże miasta: Oxenfurt oraz Novigrad. Oba te miasta podzielimy na osobne kategorię, ponieważ tam też sporo się dzieje. Jak już wspominałem wcześniej, grajcie z każdym handlarzem/wyrobnikiem jakiego tylko spotkacie oraz kupujcie wszystkie karty od sprzedawców.
- Kowal we Wsi Konary,
- Sprzedawca we Wsi Konary,
- Krwawy Baron w Kasztelu Wrońce (zaprowadzi Was do niego fabuła, podczas jednej z rozmów w jego gabinecie będziecie mieli możliwość zagrania o kartę). Po pokonaniu Barona, otrzymacie dodatkowego questa „Gwint: Rozgrywki w Velen”. Do pokonania macie 4 osoby, które dadzą Wam unikatowe, albo bardzo mocne karty. Po wybraniu questa zostaną one zaznaczone na mapie, także spokojnie do każdej dotrzecie.
- Uczennica kowala, Yoanna w Kasztelu Wrońce,
- Kowal Fergus w Kasztelu Wrońce,
- Kwatermistrz w Kastelu Wrońce – zarówno sprzedaje karty jak i można z nim zagrać o losową kartę,
- Handlarz w Kasztelu Wrońce – zarówno sprzedaje karty jak i można z nim zagrać o losową kartę,
- Kowal we Wsi Zalipie,
- Sprzedawca we Wsi Zalipie – zarówno sprzedaje karty jak i można z nim zagrać o losową kartę,
- Płatnerz we Wsi Podgaje
- Sprzedawca we Wsi Podgaje – zarówno sprzedaje karty jak i można z nim zagrać o losową kartę,
- Rzemieślnik we Wsi Glińsk – zarówno sprzedaje karty jak i można z nim zagrać o losową kartę – aby odkryć tą osobę, musicie najpierw ją uratować z opresji. Na południowy-wschód od jego wsi, znajdziecie małą wyspę, a niej znak zapytania. Udajcie się tam i uratujcie ludzi od bandytów, a po jakimś czasie Rzemieślnik pokaże się w swojej wsi.
- Handlarz we Wsi Rudnik
-
VELEN – OXENFURT
Oxenfurt to pierwsze duże miasto do jakiego traficie w Velen. Możecie tam iść od razu, albo poczekać na przebieg fabuły, która i tak Was tam zabierze.
- Płatnerz we Wsi Jawornik – przetrzymywany przez bandytów na 17 poziomie, znajduje się na południowy-zachód od Wsi Jawornik
- Kowal w płd-wsch części Oxenfurt,
- Stjepan, właściciel Karczmy Alchemików ,
- Kował w północnej części Oxenfurtu,
- Sprzedawca na rynku w północnej części Oxenfurtu,
- Zielarz krasnolud, w płn-wsch części Oxenfurtu – jeśli go nie ma to medytujcie do czasu aż się pojawi,
- (Opcjonalne) Sprzedawca we Wsi Sztygary.
Po zdobyciu wszystkich powyższych kart, udajcie się jeszcze na południowy-wschód mapy, znajduje się tam Obóz nilfgaardzkie armii.
-
VELEN – NOVIGRAD
Novigrad to największe miasto w grze, jest naprawdę duże i znajduje się tutaj sporo graczy oraz ludzi oferujących karty w zamian z grę. Ogólnie znajduje się tutaj 24 NPC’ów, którzy „dadzą” Wam karty.
UWAGA #1: W pewnym momencie fabuły (albo podczas swobodnej eksploracji) traficie do miejsca zwanego Passiflora. Będzie odbywać się tam turniej gwinta. Nie bierzcie w nim póki co udziału! Wymaga on najlepszych kart, a przegrana = koniec turnieju, czyli utrata kart wymaganych do trofeum.
UWAGA #2: Gdy wygracie po raz pierwszy z Zoltanem w gwinta, otrzymacie questa „Gwint: Starzy Znajomi”. Jednym z etapów tego questa jest odnalezienie Lamberta i wygranie z nim w karty. Nim w ogóle go znajdziecie, musicie najpierw wziąć zlecenie na potwora z tablicy ogłoszeń, który znajduje się w slumsach Novigradu. Podczas jego wykonywania, aktywujecie questa „Po nitce do kłębka”. Robicie questa do momentu aż Geralt i Wiedźmin nie rozdzielą się, a kolejna część zadania będzie na Skellige. Odkładacie póki co ten etap do momentu aż nie znajdziecie na w/w wyspie.
UWAGA #3: Po powrocie do Zoltana (Szałwia i Rozmaryn), zastaniecie go w opałach. Gdy już mu pomożecie uporać się problemem, aktywujecie quest „Niebezpieczna Gra”. Quest wymaga namierzenia 3 unikatowych kart. Po jego ukończeniu wrócicie do Zoltana i będziecie mieć opcje zatrzymania kart, albo wymienić je na nagrodę. Oczywiście musicie zatrzymać karty!
UWAGA #4: Musicie wykonać całą serię questów pobocznych dla Triss Merigold. Nie ma znaczenia czy będziecie z nią romansować czy z Yennefer. Musicie dojść do momentu questa „Kwestia Życia i Śmierci”. W pewnym momencie questa, traficie na bal przebierańców. Zróbcie sobie tutaj w razie czego osobny zapis. Jeśli dobrze pamiętam, na dworku będzie się rozgrywał mały turniej gwinta (3 osoby). Weźcie w nim udział i wygrajcie z każdym (można robić zapis pomiędzy każdą grą).
UWAGA #5: Po powrocie do Novigradu (z balu przebierańców, z questa Triss Merigold), udajcie się do Dijkstry, który znajduje się w swoich łaźniach. Pokonajcie go w gwinta, jako część questa „Gwint: Rozgrywki w Novigradzie”. Następnie wskaże Wam kolejnego przeciwnika (numer 24 na mapie). Pokonując ostatniego przeciwnika zrobicie całego questa, a przy tym otrzymacie unikatowe karty.
- Kapłan Wiecznego Ognia w pobliżu Placu Elektorów,
- Markiza w Passiflorze – przeczytajcie najpierw punkt 17 zanim udacie się do Markizu, możecie kupić od niej karty i zagrać o unikatową kartę, ale nie bierzcie póki co udziału w turnieju!
- Alchemik w Krematorium,
- Sprzedawca w budynku, za tablicą ogłoszeń,
- Właściciel Karczy Nigdzie
- Lichwiarz – stoi w swoim kantorze
- Sprzedawca, na przeciwko kantoru
- Właściciel Karczmy Siedem Kotów,
- Właściciel Karczmy Gęsia Pipa – karczma znajduje się na południe od Novigradu, przy jeziorze,
- Krawiec Elihal – w domkach przed wejściem do Novigradu,
- Sprzedawca na rynku,
- Oliwier, właściciel Karczmy Zimorodek – można od niego kupić karty, ale jest również częścią questa „Gwint: Partyjki z karczmarzami” (dostajecie go zaraz po ukończeniu prologu gry). Wygrajcie z nim, żeby otrzymać unikatową kartę. W razie gdyby go nie było, karta będzie leżeć na zapleczu.
- Marcus – właściciel księgarni
- Kowal w dzielnicy Silverton,
- Sprzedawca na przeciwko kowala powyżej, po drugiej stronie drogi,
- Sprzedawca Ryb na małym ryneczku,
- Vimme Vivaldi – znajdziecie go w jego banku. Pokonanie go aktywuje questa „Gwint: Rozgrywki w Novigradzie”. Po jego pokonaniu możecie udać się do Markizy w Passiflorze, kupić od niej karty oraz zagrać z nią o unikatową kartę. Po jej pokonaniu dostaniecie wytyczne na kolejnego przeciwnika w queście.
- Kowal na rybnym rynku,
- Właściciel Karczy Złoty Jesiotr,
- Zielarz Krasnolud, na południe od rybnego rynku
- Zoltan przy „Szałwi i Rozmarynie” – spotkacie go zaraz po wejściu do Novigradu. Jest on częścią głównego questa, także nie pominiecie go. Gdy będziecie mieć możliwość to wygrajcie z nim w gwinta. Dzięki temu otrzymacie questa „Gwint: Starzy Znajomi”.
- Sprzedawca
- Burdelmama w burdelu Kuternoga Katarzyna,
- Sprzedawca w obozie Scoia’tael
-
SKELLIGE – część 1
Ostatnia duża otwarta lokacja do jakiej traficie, oczywiście wraz z przebiegiem fabuły. Całość składa się z jednej dużej wyspy oraz kilku pomniejszych w okół niej. Będzie sporo podróżowania, ale pozyskanie kart nie będzie już tak skomplikowane jak w przypadku Novigradu.
UWAGA #1: Gdy będziecie w Kaer Trolde, traficie zapewne na tablicę ogłoszeń. Weźmiecie z niej questa „Gwint: Rozgrywki na Skellige”.Teraz musicie się udać do Gaju Gedyneith, gdzie znajdziecie Myszowora, od którego możecie wygrać kartę. Nim jednak będziecie z nim mogli zagrać, należy wykonać questa „Echa Przeszłości”. Po otrzymaniu karty od Myszowora, wracacie do Kaer Trolde i gracie z Crachem o jego kartę. Jednak będziecie z nim mogli zagrać dopiero po ukończeniu questa „Umarł król, niech żyje król”. Następnie musicie wykonać questa „Egzamin z Alchemii”, żeby móc zagrać o kartę z Gremistą. Pora na ostatniego przeciwnika w tym queście, czyli Lugos Szalony. Musicie zrobić tego questa jak najszybciej, ponieważ Lugos będzie niedostępny w późniejszym etapie gry!
UWAGA #2: Udajcie się do Obozowiska Druidów (zalesiony prawy dolny róg powyższej mapy), powinien się Wam pokazać znak zapytania na mapie, w pobliżu jednego z druidów. Musicie ukończyć zadanie „Terapia Szokowa”, żeby zdobyć jedną z kart.
- Kowal w Kaer Trolde,
- Płatnerz w Kaer Trolde,
- Jonas, właściciel Karczmy Nowy Port – zarówno sprzedaje karty jak i można z nim zagrać o losową kartę,
- Sprzedawca we Wsi Blandare.
-
SKELLIGE – część 2
- Kowal we Wsi Arinbjorn,
- Właściciel Karczmy w Arinbjorn – zarówno sprzedaje karty jak i można z nim zagrać o losową kartę,
- Kowal we Wsi Ferlund,
- Sprzedawca we Wsi Ferlund,
- Zielarz w potrzebie, na drodze na północ od Palisady,
- Sprzedawca we Wsi Fyresdal,
- Kowal we Wsi Fyresdal,
- Kowal w Kaer Muire,
- Płatnerz w Kaer Muire,
- Sprzedawca w Porcie Holmstein.
-
SKELLIGE – wyspa Faroe (południe)
UWAGA #1: W tym miejscu będziecie kontynuować questa z poszukiwaniem Lamberta, czyli „Po nitce do kłębka”. W pewnym momencie traficie na człowieka o imieniu Hammond. Zabijcie go i zabierzcie jego kartę Nekkera! Wróćcie do Lamberta i kontynuujcie zadanie. Po wykonaniu zadania, szybko pogadajcie z Lambertem i zagrajcie z nim o kartę. Jeśli przegapicie rozgrywkę z Lambertem w Skellige, istnieje szansa na zagranie w nim pod koniec gry w Kaer Morhen, ale sporo osób mówi, że nie byli w stanie z nim rozegrać tam partii.
- Właściciel Karczy we Wsi Harviken – zarówno sprzedaje karty jak i można z nim zagrać o losową kartę,
- Kowal we Wsi Harviken.
-
SKELLIGE – wyspa Spikeroog (północy-zachód)
- Właściciel Karczmy we Wsi Svorlag – zarówno sprzedaje karty jak i można z nim zagrać o losową kartę,
- Sprzedawca przy morzu,
- Kowal
-
SKELLIGE – wyspa Hidersfjall (wschód)
- Płatnerz we Wsi Larvik,
- Sprzedawca we Wsi Larvik,
- Właściciel Karczmy we Wsi Larvik,
- Kowal we Wsi Larvik.
-
SKELLIGE – wyspa An Skellig (północny-wschód)
- Kowal w Przystani w Urialli,
- Właściciel Karczmy w Przystani w Urialli – zarówno sprzedaje karty jak i można z nim zagrać o losową kartę,
- Płatnerz w Przystani w Urialli.
-
TURNIEJ W PASSIFLORZE
Na sam koniec zostawiamy najtrudniejsze zadanie, czyli rozegranie turnieju w Passiflorze, który jest częścią questa „O wysoką stawkę”. Musicie mieć minimum 1,000 sztuk złota nim w ogóle przystąpicie do turnieju. Pamiętajcie, że bardzo ważny jest tutaj osobny zapis! Możecie również zrobić ręczny zapis przed rozgrywką z pierwszym, drugim oraz finałowym graczem. Zaleca się również posiadać minimum 26 poziom, ponieważ w pewnym momencie dojdzie do walki na pięści. Po pokonaniu ostatniego zawodnika hrabiego Tybalta, dostaniecie ostatnią unikatową kartę, a przy tym powinniście również dostać najbardziej męczący pucharek w grze!
Podziękowania dla gosunoob.com za udostępnienie map.
Mistrz Gwinta / Gwent Master GS: 15
Pokonaj Tybalta i wygraj turniej gwinta zorganizowany w Passiflorze. / Defeat Tybalt and win the gwent tournament held at the Passiflora.
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Ogłoszenie o turnieju gwinta można odnaleźć na jednej z tablic ogłoszeniowych w Novigradzie. Jest to najtrudniejsza potyczka karciana w grze, dlatego radzę podejść do niej po skompletowaniu dobrej talii. Bez tego naprawdę się nie obejdzie. Ja osobiście grałem Królestwami Północy z powywalaniem słabych kart i dodaniem wszystkich możliwych bohaterów.
Musicie mieć minimum 1,000 sztuk złota nim w ogóle przystąpicie do turnieju. Pamiętajcie, że bardzo ważny jest tutaj osobny zapis! Możecie również zrobić ręczny zapis przed rozgrywką z pierwszym, drugim oraz finałowym graczem. Zaleca się również posiadać minimum 26 poziom, ponieważ w pewnym momencie dojdzie do walki na pięści. Po pokonaniu ostatniego zawodnika hrabiego Tybalta, dostaniecie ostatnią unikatową kartę, a przy tym powinniście również dostać najbardziej męczący pucharek w grze!
Na każdą okazję / Let’s Cook! GS: 15
Zbierz 12 unikatowych receptur na eliksiry. / Learn 12 potion formulae.
Trofeum powinno wpaść naturalnie. Wystarczy, że będziecie przeszukiwać wszystkie zwłoki, skrzynie itd. Możecie też zakupić receptury u kupców.
Grenadier / Bombardier GS: 15
Zbierz receptury na 6 unikatowych rodzajów petard. / Collect the formulae for 6 different bomb types.
Trofeum powinno wpaść naturalnie. Wystarczy, że będziecie przeszukiwać wszystkie zwłoki, skrzynie itd. Możecie też zakupić receptury u kupców.
Mól książkowy / Bookworm GS: 15
Przeczytaj 30 książek lub innych pism. / Read 30 books, journals or other documents.
Osiągnięcie powinno wpaść bez starania. Wystarczy, że będziecie przeszukiwać wszystkie zwłoki, skrzynie itd. Możecie też zakupić receptury u kupców. Jeżeli od początku gry wszystko przeszukujecie, to pucharek powinien Wam wpaść trochę po tym lub na zamku w Wyzimie (jest tam ich sporo, przeszukujcie półki z książkami).
Uzbrojony i niebezpieczny / Armed and Dangerous GS: 30
Skompletuj i załóż dowolny zestaw wiedźmińskiego rynsztunku. / Find and equip all the elements of one set of witcher gear.
Trofek polega na zgromadzeniu całego zestawu, czyli: zbroi, rękawic, butów, miecza stalowego, miecza srebrnego oraz kuszy. Po odnalezieniu schematów, należy wykonać cały rynsztunek i go wyposażyć. Bywa, że czasem trzeba będzie najpierw mieć odpowiedni poziom, aby móc wyposażyć niektóre elementy.
Poniżej pomocny filmik do znalezienia jednego z zestawów rynsztunku:
Buffon / Power Overwhelming GS: 15
Aktywuj wszystkie możliwe rodzaje premii z Miejsc Mocy w tym samym czasie. / Have all possible Place of Power bonuses active at the same time.
Bardzo łatwy trofek, którego najlepiej wykonać w pierwszej lokacji – Białym Sadzie. Musimy po prostu aktywować każde miejsce mocy doładowujące poszczególny znak. Znaków jest pięć, więc pięć takich miejsc musimy odwiedzić nim wyczerpie się nam czas działania premii. Polecam właśnie Biały Sad, bo jest to niewielka i bezpieczna lokacja.
Mistrz Mistrzów / Brawl Master GS: 15
Ukończ wszystkie zadania związane z walkami na pieści w Velen, w Novigradzie i na Skellige. / Complete all fistfighting quests in Velen, Skellige and Novigrad.
Walki na pięści nie są wymagającą czynnością w grze. Podczas blokowania nic nam nie grozi. Wystarczy tylko wyczuć moment, gdy należy samemu wyjść z piąchą i możemy spokojnie kłaść nawet przeciwników o dużo wyższym poziomie niż my. Trofek polega na ukończeniu zwycięsko wszystkich pojedynków. Ogłoszenia o turnieju walk wiszą na tablicach ogłoszeniowych.
Szybki i wściekły / Fast and Furious GS: 15
Wygraj wszystkie wyścigi konne w grze. / Win all the horse races in the game.
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Z wyścigami konnymi już może nie jest tak łatwo jak z pięściami, ponieważ wszystko zależy od naszego konia. Polecam w miarę możliwości zdobywać nowe siodła zapewniające, że koń może dłużej galopować, a i Geraltowi się wygodniej siedzi.
Wyścigów jest w sumie 11 i najlepiej je przechodzić po kolei, wraz z postępem fabularnym, gdyż im dalej – tym lepsi przeciwnicy. Ponadto należy ukończyć wszystkie dostępne wyścigi przed popłynięciem na Wyspę Mgieł, gdyż potem nie wszystkie będą dostępne. Kolejną sprawą jest finalny dodatkowy wyścig w Novigradzie – który można rozegrać po wygraniu wszystkich gonitw nieopodal posiadłości Vegelbudów. Przed przystąpieniem do niego należy zapisać grę, ponieważ nie można go powtórzyć w razie porażki.
Munchkin / Munchkin GS: 65
Osiągnij 35. poziom rozwoju postaci. / Reach character development level 35.
Pucharek będzie wymagał od Was ukończenia większości zadań pobocznych, zleceń, a nawet poszukiwania różnego rodzaju zbroi. Z mojego doświadczenia, grałem na normalnym poziomie trudności, pucharek wpadł mi prawie na sam koniec gry. Zrobiłem prawie wszystko, co można było zrobić w grze. Nie wiem jak to działa na poziomie Droga ku zagładzie.
Wielki zły wilk / Fire in the Hole GS: 15
Za pomocą petard zniszcz 10 gniazd potworów. / Destroy 10 monster nests using bombs.
Osiągnięcie to niewątpliwie wpadnie podczas wykonywania Deratyzator.
Nietykalny / Fist of the South Star GS: 15
Pokonaj przeciwnika w walce na pięści, samemu nie odnosząc obrażeń. / Defeat an opponent in a fistfight without taking any damage.
W sumie bardzo łatwy pucharek. Walk na pięści trochę nas spotka podczas zabawy w wiedźmina. Gdy opanujemy zasady nie będzie najmniejszego problemu. Wystarczy wykonać kontrę w momencie, gdy widzimy, że przeciwnik zamierza zaatakować. Dzięki temu jest odsłonięty na kilka ciosów. Cały manewr powtarzamy kilka razy i załatwione. Kontrę wykonujemy wciskając przycisk bloku na moment przed atakiem przeciwnika.
Geralt i przyjaciele / Geralt and Friends GS: 15
Wygraj rundę gwinta używając tylko neutralnych kart. / Win a round of gwent using only neutral cards.
Karty neutralne to te, które należą do żadnej z czterech talii. Przykładem jest karta Vesemir. Całe szczęście, że musimy wygrać tylko jedną rundę, a nie całą rozgrywkę. Polecamy wykonać to trofeum w ostatniej rundzie. W razie problemów, poniżej filmik.
Hat-trick / All In GS: 15
Zagraj trzy karty bohaterów w rundzie i wygraj partię gwinta. / Play three hero cards in one round of gwent and win the match.
Pucharek powinien Wam wpaść naturalnie podczas partyjek gwinta. Żeby zwiększyć prawdopodobieństwo wylosowania trzech lub więcej kart specjalnych, które właśnie pozwolą nam na zdobycie tego pucharka, można zrobić to po tym, jak już będziemy mieli zaliczone zadania Gracze z Velen, Karczmarze, Gracze z wielkiego miasta i część zadania Starzy przyjaciele. Wszystkie one pozwolą nam na częściowe zdobycie specjalnych kart. Teraz jeśli chodzi o zbudowanie swojej talii kart, to trzymamy się pułapu dwudziestu dwóch kart. Oczywiście wypełniamy jak najwięcej tych kart kartami specjalnymi, resztę możemy wypełnić kartami bitewnymi. Jeżeli będziemy trzymać się poziomo dwudziestu dwóch kart, które pozwalą nam na wykorzystanie talii w grze, zwiększamy tym prawdopodobieństwo wylosowania karty specjalnych.
Teraz żeby zaliczyć pucharek, musimy wygrać całą partię gwinta, przy czym musimy położyć 3 karty specjalne w jednej rundzie. Jeżeli tak zrobimy to pucharek wpadnie.
Żeby lepiej to z obrazować załączam filmik.
Skrzekacz / Shrieker GS: 15
Wykonaj zlecenie na Skrzekacza. / Complete the contract on the shrieker.
Trofek wpadnie sam podczas realizacji wszystkich zleceń. Niemniej zlecenie na Skrzekacza wystawiono we Wrońcach – kasztelu Krwawego Barona. Radzę zaczekać z atakiem, aż nabierzemy odpowiedni poziom, bo na potwory z wysokimi poziomami to jak z motyką na słońce. 🙂
Nieustraszony pogromca wampirów / Fearless Vampire Slayer GS: 15
Wykonaj zlecenie na Sarasti’ego. / Complete the contract on Sarasti.
W wiosce Rudnik (Velen) na tablicy ogłoszeń znajdziesz zlecenie na Sarasti’ego. Rekomendowany level +22. Nie ma sensu rozpisywać co trzeba robić w konkretnych zadaniach, bo wszystko jest proste i gra prowadzi Was za rączkę. 🙂
Duch Lasu / Woodland Spirit GS: 15
Wykonaj zlecenie na Ducha Lasu. / Complete the contract on the Woodland Spirit.
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Jest to jedno z wielu zleceń na stwory. Chcąc jednak zdobyć pucharek, należy odpowiednio się do niego zabrać. Zadanko ma bowiem dwa warianty do wyboru – zależne od tego, którego z mieszkańców wioski posłuchamy. Jeden chce odprawić w lesie rytuał, aby ułaskawić bestię, a drugi zwyczajnie chce stwora ubić. I właśnie musimy wybrać tą drugą opcję, jeżeli zależy nam na tym trofku.
Poniżej filmik z lokalizacją i poradami Rekinka.
Czy to pies, czy to bies? / Fiend or Foe? GS: 15
Wykonaj zlecenie na Morvudda. / Complete the contract on Morvudd.
Kolejne zleconko do wykonania, tym razem w wiosce Rannvaig (Skellige). Zbierz zlecenie z tablicy ogłoszeń, udaj się we wskazanie miejsce i pokonaj Biesemna. Rekomendowany poziom +29.
W proch się obrócisz / Ashes to Ashes GS: 15
Wykonaj zlecenie na Therezane. / Complete the contract on Therazane.
Tym razem udajemy się na rynek Novigradu. Kurt Dysart poprosi o pomoc w zbadaniu nawiedzonego domu. Pokonaj stwora, który jest sprawcą całego zamieszania, odbierz nagrodę i trofeum pojawi się na Twoim koncie.
Efekt dopplera / The Doppler Effect GS: 15
Rozwiąż problem z dopplerem w Novigradzie. / Resolve the doppler problem in Novigrad.
Ostatni trofik związany jest ze zleceniem wiszącym na tablicy ogłoszeń w Novigradzie. Sylwek Amelio poprosi o pomoc w znalezieniu złodzieja, który okrada jego stragan. Będziemy mieli do wyboru co zrobić z Dopplerem, ale nie ma znaczenia, którą opcję wybierzecie.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!