Wiedźmin 3: Dziki Gon – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Wiedźmin 3: Dziki Gon to gra, której nie trzeba nikomu przedstawiać. Wspólnymi siłami powstał poradnik i mamy nadzieję, iż przyda się on tym, którzy nie zdobyli jeszcze platyny w tej legendarnej produkcji.

 

Poradnik w wykonaniu Tomka, Rekina i Patryka.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 6/10
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox2 x8 x42
  • Liczba trofeów offline: 53
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1 (zaczynając od razu na najtrudniejszym poziomie), 2 (grając na normalnym, a później Nowa Gra+ na najtrudniejszym)
  • Trofea możliwe do przeoczenia: braz Kolekcjoner kart / braz Zamachowiec / srebro Równe szanse /   Mistrz Gwinta /  Drużyna w komplecie /  Duch Lasu /  Szybki i wściekły / braz Twórca królów
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia platyny: 120-140 godzin

 

Wstępne wskazówki:

  • Wiedźmin jest bardzo rozbudowaną grą, w której sporo rzeczy można robić wg własnego uznania. Jeden będzie wolał skupić się na sile i czystym ataku, a drugi pójdzie w defensywę i jak największą odporność, a jeszcze inny w siłę znaków i alchemię. Każda droga jest dobra, nie ma tutaj złych i dobrych wyborów. Jedyne co mogę polecić ze swojej strony, głównie w początkowym etapie, to znaleźć sobie Rynsztunek Szkoły Kota. Jak ktoś lubi szybkie ataki i zbieranie krytyków to ten set nada się idealnie. W dodatku nie jest taki trudny do zdobycia. Potem pozostanie Wam już tylko jego ulepszanie.
  • Co prawda poradnik dotyczy podstawowej wersji gry, ale jeśli macie dostęp do DLC “Krew i Wino” to koniecznie wykonajcie serię questów, aby zdobyć srebrny miecz Aerondight. Jest to zdecydowanie najlepszy miecz w całej grze, a jak narzucicie na niego jeszcze dodatkowe enchanty to już w ogóle jest mistrzostwo. Ukończyłem z nim całą Nową Grę+ na najtrudniejszym poziomie i cały czas kosił niemiłosiernie. Ten miecz to taki “easy mode” dla najtrudniejszego poziomu.
  • Na początku, bardzo dobrym perkiem jest ten związany z jedzeniem i piciem, gdzie odnawia Wam energię przez 20 minut od momentu zjedzenie/wypicia, a nie tylko kilka sekund. Dzięki temu zaoszczędzicie sporo żarcia na późniejszy etap gry.
  • Nie ma tutaj również jednego “przekokszonego” buildu postaci. Każdy ma swoje wady i zalety. Jednak jeśli mogę Wam coś zalecić, to skupcie się na drzewkach Szermierki oraz Alchemii. Kombinacja tych dwóch drzewek daje naprawdę świetne efekty i mocno ułatwia wszelkie starcia.
  • Nie zapominajcie smarować mieczy olejkami. Jak już rozwiniecie bardziej drzewko Alchemii to będziecie mieć nieskończony czas trwania olejków, ale do tego czasu musicie go sami regularnie smarować. Jest to trochę męczące, biorąc pod uwagę czas pracy menu, ale naprawdę robi różnicę w odpowiednich walkach.
  • Używajcie run na elementach Waszego ubioru. Będziecie zbierać ich naprawdę dużo, więc kiszenie ich w sakwach nie ma sensu. Zostawcie sobie jedynie te najlepsze jak już zdobędziecie konkrety set.
  • Nie kupujcie materiałów u kupców, są bardzo drogie, a większość znajdziecie bez problemu podczas normalnej rozgrywki. Jeśli lubicie zaglądać do każdej mysiej dziury to o materiały nie powinniście się martwić.
  • Nie bójcie się robić dużej ilości zapisów w różnych miejscach. Nawet nie wiecie kiedy może się taki zapis przydać, szczególnie jak się okaże, że pominęliście jakiś ważny element do któregoś z trofeów.
  • Po opisy wszelkich questów, postaci, itd. zapraszam na stronę: https://wiedzmin.fandom.com/

 

Krok po kroku:

KROK #1 – Ukończ fabułę na najwyższym poziomie trudności (albo Normalnym + Najtrudniejszy na Nowej Grze+)

Jako, że Nowa Gra+ została dodana dopiero w późniejszym czasie, warto zaktualizować kilka rzeczy. Przede wszystkim macie do wyboru 2 drogi do zdobycia platyny.

  • Droga #1 to ukończenie gry na najtrudniejszym poziomie “Marsz Śmierci”, a przy tym zaliczając praktycznie wszystkie zadania poboczne, zlecenia wiedźmińskie, wyścigi, karty do gwinta, itd. Najgorszy będzie dla Was początek, ponieważ przeciwnicy biją tutaj bardzo mocno, a Wy dość długo nie będziecie mieć sensownego sprzętu (zalecam zdobyć Rynsztunek Szkoły Kota jak najszybciej to możliwe). Jednak jeśli przejdziecie początkową fazę i poczujecie, że jest już lżej to jesteście na prostej drodze do platyny.
  • Droga #2 to ukończenie gry na normalnym poziomie, zaliczając znaczną większość pucharków, a następnie ukończyć grę na najwyższym poziomie trudności w Nowej Grze+. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziecie znać już doskonale całą grę, sposób walki z większością przeciwników, a przede wszystkim będziecie startować z dużo lepszej pozycji, ponieważ cały sprzęt i umiejętności przechodzą z Wami. Co prawda sprzęt będzie Wam leciał znacznie lepszy od samego początku, ale np. taki miecz jak Aerondight daje masakryczną przewagę i nawet najtrudniejszy poziom z nim to pestka.

Wybór pozostawiam Wam. Ja osobiście wybrałem Drogę #1, żeby bez stresu sobie wszystko zwiedzać i odkrywać, a potem tylko szybko przeleciałem grę na najtrudniejszym w NG+.

Podczas tego kroku polecam się skupić także na trofkach możliwych do przeoczenia i pominięcia:

  •  Mistrz Gwinta
  •  Kolekcjoner kart
  •  Równe szanse
  •  Zamachowiec 
  •  Drużyna w komplecie
  •  Duch Lasu
  •  Szybki i wściekły

 

KROK #2 – Czyszczenie pozostałych pucharków

Po ukończeniu gry wrócicie do stanu przed pewnym punktem w grze. Będziecie mogli sobie dokończyć wszystko co pominęliście. Wyjątkiem są rzeczy, które można pominąć podczas normalnej rozgrywki, tutaj niestety nie ma już powrotu i jeśli przeoczyliście coś takiego, to trzeba niestety powtarzać całą grę. W każdym razie, w takiej swobodnej rozgrywce po ukończeniu gry możecie spokojnie wbić sobie trofea za zabijanie danym stylem czy tym podobne rzeczy.

 

Poradnik:

platyna Granica możliwości / The Limits of the Possible
Zbierz wszystkie trofea. / Collect all trophies.

Platyna nie jest trudna, ale może się wydawać trochę skomplikowana. Głównie z powodu pucharków, które bardzo łatwo przeoczyć, dlatego nim zaczniecie swoją przygodę z grą, to zalecam przeczytać opisy tych osiągnięć, aby niczego przez przypadek nie pominąć.

 

braz Bez i agrest / Lilac and Gooseberries GS: 15
Znajdź Yennefer z Vengerbergu. / Find Yennefer of Vengerberg.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

braz Prawdziwy przyjaciel / A Friend in Need GS: 15
Znajdź i uwolnij Jaskra. / Find and free Dandelion.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

braz Nekromanta / Necromancer GS: 15
Pomóż Yennefer wydobyć informacje z martwego Skjala. / Help Yennefer extract information from Skjall’s body.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

braz Mediator rodzinny / Family Counselor GS: 15
Znajdź żonę i córkę Barona. / Find the baron’s wife and daughter.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

braz Coś więcej / Something More GS: 15
Znajdź Ciri. / Find Ciri.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

braz Ksenonauta / Xenonaut GS: 15
Odwiedź Tir na Lia i przekonaj Ge’elsa do zdradzenia Eredina. / Visit Tir ná Lia and convince Ge’els to betray Eredin.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

srebro Królobójca / The King is Dead GS: 30
Pokonaj Eredina. / Defeat Eredin.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

braz Dziecko Niespodzianka / Passed the Trial GS: 15
Ukończ grę na dowolnym poziomie trudności. / Finish the game on any difficulty.

Zobacz opis trofeum zloto Wiedźmin na szlaku.

 

srebro Trening na Mordowni / Ran the Gauntlet GS: 30
Ukończ grę na poziomie trudności “Krew, pot i łzy” lub “Droga ku zagładzie”. / Finish the game on the “Blood and Broken Bones!” or “Death March!” difficulty levels.

Zobacz opis trofeum zloto Wiedźmin na szlaku.

 

zloto Wiedźmin na szlaku / Walked the Path GS: 65
Ukończ grę na poziomie trudności “Droga ku zagładzie”. / Finish the game on the “Death March!” difficulty level.

Wbrew temu co można sądzić, poziom ten nie jest taki srogi, jak w innych grach RPG. Głównie dlatego, iż model walki jest dynamiczny i wygodnie można uskakiwać w celu uniknięcia ciosów. Nie należy jednak biegać jak wariat, waląc w przycisk ataku niczym jakaś słabo rozgarnięta baba wodna. Kluczem jest sensowne korzystanie z dobrodziejstw świata, jaki się przed nami rozpościera. Należy wykonywać wszelkie zadania w miarę możliwości, aby zdobywać poziom i niezbędne punkty ulepszeń.

Osobiście polecam ulepszać sobie walkę mieczem – szybkie ataki, znaki Quen oraz Aksji i resztę wedle uznania. Większe obrażenia szybkich ataków przydadzą się, gdyż po wykonaniu takiego ciosu można gładko odskoczyć i tak dziabać nawet silniejszego pojedynczego wroga do jego zgonu. Quen jest chyba tutaj najbardziej przydatny, bo redukuje on jakiekolwiek obrażenia pierwszego ataku przeciwnika. Jak znak mi się wyczerpał, odskakiwałem i czekałem, aż będę mógł go ponownie użyć. Szczególnie w przypadku mocniejszych wrogów. Aksji zaś odpowiednio rozwinięty świetnie się sprawdza na grupki wrogów. Przydaje się opcja, gdy jeden z wrogów zaczyna walczyć po naszej stronie. Ponadto trafiony przeciwnik jest przez jakiś moment zamroczony, dzięki czemu możemy go zdrowo sieknąć.

Istotnie jest też ulepszanie ekwipunku. Polecam sobie odszukać wiedźmiński rynsztunek oraz zwiększyć moc jaskółki. Niejednokrotnie uratowało mnie to z opresji. Warto też korzystać z petard.

Najtrudniejszym momentem w całej grze jest tutaj nasza walka w zleceniu na gryfa, gdyż nie jesteśmy jeszcze wtedy “przykoksowani”, a nasz sprzęt też pozostawia wiele do życzenia. Jednak jak ubijemy tegoż stwora, to już mamy z górki. Ulepszony Quen, dobry pancerz, jaskółka i taktyczne podejście sprawią, że sam Dziki Gon będzie nam mógł buty czyścić. 🙂

Mała aktualizacja:

Pisałem to już we wstępniaku, ale w pewnym patchu dodano do gry tzw. opcję “Nowa Gra+”. Dzięki temu, możecie rozpocząć grę z całym swoim sprzętem, umiejętnościami, kasą, materiałami, itd. z poprzedniego przejścia. Takie rozwiązanie bardzo mocno ułatwia przejście gry na poziomie “Droga ku zagładzie”. Dodatkowo jeśli weźmiecie ze sobą miecz Aerondight (DLC “Wino i Krew”) to już w ogóle najtrudniejszy poziom staje się banalnie prosty.

 

braz Geralt zawodowiec / Geralt: The Professional GS: 15
Wykonaj wszystkie wiedźmińskie zlecenia. / Complete all witcher contracts.

Wszystkich zleceń wiedźmińskich jest 26 i musimy je oczywiście ukończyć. Zlecenia przeważnie znajdziecie na tablicy ogłoszeń lub dostaniecie je od ludzi. Poniżej lista zleceń i odpowiedni sugerowany poziom.

Biały Sad

  • Licho przy studni
    Sugerowany poziom 2

 

Velen

  • Gryf na wzgórzu
    Sugerowany poziom 24
    (Pokaże się na tablicy w (drogowskaz – Kasztel Wrońce, Krwawy Baron) podczas wykonywania zadania pobocznego Mistrz płatnerstwa)
  • Leśnica
    Sugerowany poziom 10
  • Kłopoty grabarza
    Sugerowany poziom 10
  • Zaginiony brat
    Sugerowany poziom 33
  • Tajemnicze ślady
    Sugerowany poziom 20
  • Tajemnica wsi Stegny (Trofik)
    Sugerowany poziom 22
  • Zaginiony patrol
    Sugerowany poziom 7
  • Zmora kupieckiego traktu
    Sugerowany poziom 23
  • Skrzekacz (Trofik)
    Sugerowany poziom 8
  • Potwór z bagien
    Sugerowany poziom 12
  • Potwór z lasu
    Sugerowany poziom 6

 

Novigrad

  • Barciowe Widziadło
    Sugerowany poziom 14
  • Bestia z Oxenfurckiej Puszczy
    Sugerowany poziom 35
  • Śmiertelne rozkosze
    Sugerowany poziom 15
  • Naviedzony dom
    Sugerowany poziom 24
  • Nieuchwytny złodziejaszek (Trofik)
    Sugerowany poziom 13
  • Opiekun lasu
    Sugerowany poziom 25
  • Pijak z Oxenfurtu
    Sugerowany poziom 26
  • Biała Dama
    Sugerowany poziom 16

 

Wyspy Skellige

  • Smok
    Sugerowany poziom 2
  • Zaginiony narzeczony
    Sugerowany poziom 19
  • Zaginiony syn (Trofik)
    Sugerowany poziom 29
  • Morskie diabły
    Sugerowany poziom 18
  • Upiór z Eldbergu
    Sugerowany poziom 17
  • Bestia z Hindarsfjall
    Sugerowany poziom 16

 

braz Twórca królów / Kingmaker GS: 15
Ukończ linię fabularną związaną z wyborem króla na Skellige. / Complete the subplot about choosing Skellige’s ruler.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Do zdobycia tego osiągnięcia musimy pomóc dziecku Cracha an Craite objąć tron Skellige. Po pierwsze, musimy ukończyć misję główną “Umarł król, niech żyje król”. Trofeum należy wykonać przed wykonaniem zadania “Wyspa mgieł”, w innym przypadku po prostu nie będziecie mogli zdobyć tego osiągnięcia w tym konkretnym przejściu. Kolejno musimy ukończyć dwie poboczne misje: Wybraniec Bogów (pomóżmy Cerys) i Władca Undvik (pomóżmy Hjalmarowi).

Następnie udajemy się do Kaer Trolde na w celu ukończenia misji Królewski Gambit”, tam będziecie mieli trochę do roboty, a po uporaniu się ze śledztwem musimy przenieść się do Gedyneith, na Koronację.

 

braz Zamachowiec / Assassin of Kings GS: 15
Weź udział w zamachu na króla Radowida. / Take part in the assassination of King Radovid.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Trofeum jest związane z następującymi po sobie zadankami, dotyczącymi próby pozbycia się Radowida. Sęk w tym, że można to łatwo pominąć, wybierając np. złą linię dialogową. Pierwszą częścią jest Kwestia życia i śmierci. Zadanie rozpocznie się automatycznie po rozmowie z Dijkstrą w trakcie misji fabularnej Skarb Hrabiego Reuvena. Następnie należy ukończyć Teraz albo nigdy, a potem kolejno Spisek. Finalna misja Racja Stanu pojawi się po rozmowie z Dijkstrą podczas głównego zadania Najciemniej jest pod latarnią. Istotne jest, aby podczas tej rozmowy nie próbować obić gościa. Należy cały czas wybierać pierwszą opcję dialogową. W ten sposób uzyskamy dostęp do ostatniego zadania. Po jego realizacji, jakiekolwiek zakończenie się wydarzy, pucharek będzie nasz.

 

braz Gon, czarownica i stara wieża / Friends With Benefits GS: 15
Ukończ linię fabularną związaną z Keirą Metz. / Complete the subplot involving Keira Metz.

Zadanie związane z wątkiem fabularnym. Musimy ukończyć wszystkie zadania, które dostaniemy od czarodziejki Keiry. Warto jednak zaznaczyć, że jeśli celujemy w platynę za jednym podejściem, musimy na samym końcu tej linii fabularnej postępować uprzejmie i zaprosić naszą znajomą do siedziby wiedźminów.

 

braz Drużyna w komplecie / Full Crew GS: 15
Zgromadź w Kaer Morhen wszystkich możliwych przyjaciół na bitwę przeciwko Gonowi. / Bring all possible allies to Kaer Morhen for the battle against the Hunt.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Trofeum polega na zgromadzeniu wszystkich siedmiu osób przeciwko walce z Dzikim Gonem podczas fabularnej misji Towarzysze broni (w Kaer Morhen). Wszystko zależy tak naprawdę od naszych wyborów dokonywanych podczas zadań wykonywanych wcześniej. Poniżej znajdziecie listę (alfabetyczną) z wymogami, pozwalającymi zebrać nam całą ekipę.

  • Keira Metz (Velen) – Musimy ukończyć misje: “Zaproszenie od Keiry Metz”, “Mysia wieża”, “Przyjacielska przysługa”, “Dla dobra nauki”. W tym ostatnim zadaniu musicie ją przekonać, by zaszyła się w Kaer Morhen! W innym wypadku Keira przepadnie, a tym samym nie zrobicie tego trofeum. MOŻNA PRZEOCZYĆ!
  • Triss Merigold (Novigrad) – w misji pobocznej “Teraz albo nigdy” KONIECZNIE pomóż ewakuować czarodziejów. Musicie ją również odesłać do Kaer Morhen poprzez powiedzenie jej, że ją kochacie. W innym wypadku, gdy romansujecie z Yennefer, powiedzcie jej, żeby zabrała ze sobą Triss do Kaer Morhen. MOŻNA PRZEOCZYĆ!
  • Vernon Roche, Ves, Zoltan (Novigrad) – musicie po prostu ukończyć pobocznego questa Oko za oko”. Gdy będziecie robić już jedną z ostatnich misji fabularnych (tą z pozyskiwaniem znajomych z Novigradu), koniecznie pogadajcie z Zoltanem oraz Roche (on zabierze Ves ze sobą). MOŻNA PRZEOCZYĆ!
  • Hjalmar (Skellige) – Musimy ukończyć wątek fabularny opisany przy okazji trofeum braz Twórca królów.
  • Myszowór (Skellige) – w misji Towarzysze broni: Skellige porozmawiaj z Myszoworem.

 

braz Dendrolog / Dendrologist GS: 15
Rozwiń w pełni jedno z drzewek umiejętności. / Acquire all the Abilities in one tree.

Pucharek ten można zrobić z końcem gry. Musimy przypisać punkty do jednego drzewka umiejętności. Jeżeli chcemy to zrobić, a punkty mamy już przepisane, pamiętajmy o tym, że w Novigradzie (sklepikarz koło fryzjera, północna część miasta) możemy zakupić Eliksir Oczyszczenia, który pozwoli nam na ponowne przypisanie punktów.

Wchodzimy do menu za pomocą touchpada, wybieramy postać i tam w zakładce zdolności przypisujemy nasze punkty. Zdolności mamy tylko 10, więc wykorzystamy 10 punktów. Po tym jak już punkty zostaną przypisane pucharek nam wpadnie.

Załączam też filmik do lepszego z obrazowania.

 

braz Mesmer / The Enemy of My Enemy GS: 15
Za pomocą Znaku Aksji zmuś przeciwnika do zabicia innego przeciwnika. Zrób to 20 razy. / Use the Axii Sign to force one opponent to kill another. Do this 20 times.

Kolejny trofek związany ze znakami. Znak Aksji jest bardzo przydatny. Szczególnie na wysokich poziomach trudności. Aby móc dokonać wymaganej czynności, należy najpierw odblokować drugi poziom znaku. Na umysły wpływa się przytrzymując przycisk użycia znaków. Najlepiej stosować to na najsilniejszego osobnika, gdyż szybciej zejdzie mu na eliminacji słabszych.

 

braz Śmierć w przestworzach / Humpty Dumpty GS: 15
Zabij 10 przeciwników, wyrzucając ich w powietrze Znakiem Aard. / Kill 10 opponents by knocking them off somewhere high with the Aard Sign.

Raczej niemożliwe, aby komuś to trofeum wpadło samo z siebie. Znak Aard jest przydatny, ale okazja do wepchania kogoś w przepaść jest bardzo trudna do osiągnięcia. Pod ten trofek polecam też trochę ulepszyć owy znak. Miejscem do wykonania tego zadania jest niezastąpiony Diabli Dół.

 

braz Pandemonium / Environmentally Unfriendly GS: 15
Zabij 50 przeciwników używając otoczenia (np. gazu bagiennego, owadów, obiektów). / Kill 50 opponents using the environment (e.g. swamp gas, insects or objects).

Tutaj możecie wykorzystać wybuchające beczki, które znajdziecie koło obozów, gaz bagienny możecie podpalić znakiem Igni, z owadów to nie korzystałem szczerze mówiąc. Jeżeli macie z tym problem to w Velen znajdziecie dużo miejsc – bagien gdzie możecie sobie pozabijać gazem bagiennym.

Pamiętajcie też, by zdjąć trochę życia przeciwnikowi, zanim wykorzystamy otoczenie. Dużo zabić wpadnie też podczas bitwy w Kaer MorhenNie jest to potwierdzone, ale można też wykorzystać znak Aard na przykład zdmuchnąć bandytę z konia.

 

braz Kontra / Kaer Morhen Trained GS: 15
Wykonaj 10 skutecznych kontrataków pod rząd i nie daj się przy tym trafić ani nie paruj ciosów. / Perform 10 effective counterattacks in a row without getting hit or parrying.

Na początku kontrowanie może wydawać się trochę trudne, ale z czasem nabierzemy wprawy. Pod ten trofek najlepiej zostawić sobie jednego przeciwnika. I bandyta nadawałby się tu najbardziej, gdyż wyraźnie widać, kiedy ma zamiar zadać cios. My musimy zaraz przed samym ciosem wroga wcisnąć przycisk obrony. To skontruje atak. I oczywiście należy to powtórzyć 10 razy.

 

braz Zabójcza sekwencja / Can’t Touch This! GS: 15
W czasie jednej walki zabij 5 przeciwników bez Quen, nie odnosząc obrażeń innych niż od zatrucia. / Kill 5 foes in a fight without taking damage (except for Toxicity) and without using the Quen Sign.

Polecamy tutaj znaleźć jakąś grupę wilków lub innych niewymagających przeciwników i naszym zadaniem jest pokonanie wrogów bez odnoszenia obrażeń, przy czym nie możemy użyć Quen. Korzystajcie po prostu z uników (/) i bloku (/) i grajcie na najniższym poziomie trudności. Nie powinno być problemu ze zdobyciem tego osiągnięcia. 😉

 

braz Żywy zapalnik / That Is the Evilest Thing… GS: 15
10 razy zdetonuj gaz z petardy Smoczy Sen za pomocą podpalonego przeciwnika. / Ignite the gas produced by a Dragon’s Dream bomb using a burning opponent. Do this 10 times.

Pucharek łatwiejszy niż mógłby się wydawać. Najpierw musimy zdobyć schemat na petardę Smoczy Sen i ją wykonać. Następnie, aby szło gładko ważną rzeczą jest kolejność działań. Najpierw podpalamy jakiegoś nieszczęśnika znakiem Igni. A następnie, gdy zauważymy, że zajął się ogniem, szybko rzucamy w niego petardą. I to cała filozofia. 🙂

 

braz Mutant / Mutant GS: 15
Wypełnij mutagenami wszystkie dostępne dla nich miejsca. / Fill all mutagen slots.

Wszystkie miejsca na mutageny będziecie mogli wypełnić dopiero po tym, jak osiągniecie poziom 28. Musicie wejść w Menu za pomocą touchpada, a następnie wybrać postać, teraz możecie wszystkie 4 miejsca wypełnić mutagenami. Wypadają one z zabitych potworów, więc nie powinniście mieć z tym problemu.

 

srebro Rzeźnik z Blaviken / Butcher of Blaviken GS: 30
W ciągu 10 sekund zabij przynajmniej pięciu przeciwników. / Kill at least 5 opponents in under 10 seconds.

Bardzo łatwy pucharek. Wystarczy po prostu trafić na zgraję przeciwników dużo niższego poziomu np. wilków czy psów. One zwykle są na jeden cios. Więc załatwienie pięciu w 10 sekund nie będzie problemem. Poniżej filmik z sugerowaną lokacją.

 

braz Dywersyfikacja / Triple Threat GS: 15
Podczas jednej walki zabij 3 wrogów na 3 różne sposoby (mieczem, petardami, z kuszy lub Znakiem). / Kill 3 opponents in one fight using 3 different methods (swords, bombs, crossbow, Signs, etc.).

Jeden z tych łatwych trofków, które same raczej nie wpadną, nim nie zaglądniemy w listę pucharków. Zabicie 3 przeciwników na różne sposoby nie stanowi żadnego problemu. Musimy tylko natrafić na grupkę przeciwników liczącą minimum trzech osobników. Najlepiej, aby byli to bandyci albo jakieś słabsze potworki – odradzam upiory. Najlepiej na początek ustrzelić jednego z kuszy, gdyż to bardzo mało efektowna broń, następnie usiec drugiego mieczem i ostatniego ukatrupić petardą albo znakiem.

 

srebro Pięściarz / Brawler GS: 30
Pokonaj Olafa, mistrza walki wręcz ze Skellige. / Defeat Olaf, the Skellige champion of unarmed combat.

Osiągnięcie wbijemy w misji Wściekłe pięści: Skellige, które możemy znaleźć na tablicy ogłoszeń w porcie Kaer Trolde. By odbyć potyczkę z Olafem, najpierw musimy pokonać trzech zawodników z wysp (Kaer Trolde, Arinbjorn, Harviken). Gdy już ich pokonamy, na arenie wyspy An Sellig (północ mapki). Musicie pamiętać o unikach, bo bez nich ciężko będzie pokonać naszego wroga.

 

srebro Utrapienie koronera / Overkill GS: 30
Nałóż na przeciwnika równocześnie: krwawienie, zatrucie i podpalenie. Zrób to 10 razy. / Make an opponent suffer from bleeding, poisoning and burning simultaneously. Do this 10 times.

Wygląda trochę groźnie, ale nie jest to specjalnie trudne. Należy tylko wejść w posiadanie odpowiednich bełtów do kuszy oraz petard. Poniżej przedstawię kolejny świetny filmik od Rekinka, który wyjaśni gdzie zakupić odpowiednie usprzętowienie.

 

braz Strzelec wyborowy / Master Marksman GS: 15
Zabij 50 przeciwników – ludzi, elfów, krasnoludów lub nizołków – strzałem w głowę z kuszy. / Kill 50 human and nonhuman opponents by striking them in the head with a crossbow bolt.

Może zacznijmy od tego, że ten pucharek nie jest zbugowany, system naliczania headshotów jest po prostu trochę nieidealny. Gdy chcemy mieć pewność, że zalicza nam headshota, obraz musi delikatnie zafalować po strzale w głowę.

Kolejna rzecz, o której musimy pamiętać – najlepiej ten pucharek robić po ukończeniu fabuły. Oczywiście nie jest to wymagane, ale mogę powiedzieć, że jest po prostu łatwiejsze. Następnym krokiem, który możemy wykonać, to zresetowanie przydzielonych punktów do umiejętności. W Novigradzie u jednego ze sklepikarzy (sklepikarz koło fryzjera, północna część miasta) możemy zakupić Eliksir oczyszczenia, który pozwoli nam na zresetowanie wszystkich punktów przydzielonych do umiejętność. Teraz możemy je rozdysponować od nowa , pamiętając o tym, żeby wykupić w drzewku Zdolności – Sokole Oko, a w drzewku Szermierka wykupujemy Refleks i Znajomość Anatomy.

Po tym, jak już zrobimy powyższe kroki, możemy udać się do Velen, do miejsca Diabli dół. Będziemy mieli tutaj przeciwników, których właśnie za pomocą kuszy będziemy mogli zabijać. Gdy już zabijemy wszystkich, przenosimy się na inną mapkę, na przykład Zamek Królewski w Wyzymie, a gdy wrócimy z powrotem – przeciwnicy będą już na nas czekać. Krok powtarzamy aż do momentu kiedy wpadnie nam pucharek.

Należy też pamiętać o tym, żeby celować dokładnie w środek głowy, niezależnie od jej skręcenia, czy to lewo, prawo czy gdy przeciwnik patrzy na nas wprost – zwiększamy tym samym prawdopodobieństwo zaliczenia headshota. Oczywiście pamiętajmy, że obraz musi delikatnie zafalować i dopiero wtedy headshot jest zaliczony. Należy strzelać z kuszy bez wyciągniętego miecza, pozwoli to na ściągnięcie większej ilości życia z przeciwnika.

Załączam też filmik do lepszego zobrazowania, zapraszam.

 

braz Co to było? / What Was That? GS: 15
Użyj ataku, kontry, Znaku i petardy w dowolnej kolejności i w przeciągu 4 sekund. / Attack, counter, cast a Sign and throw a bomb (in any order) in under 4 seconds.

Nie jest to takie trudne, jakby się mogło wydawać. Grunt to jako pierwszą czynność wykonać kontrę, gdyż zależna jest w głównej mierze nie od nas, a od atakującego przeciwnika. Następnie szybko zaatakować, doprawić znakiem i petardą.

 

srebro Równe szanse / Even Odds GS: 30
Zabij dwa potwory ze zlecenia bez użycia Znaków, eliksirów, mutagenów, olejów i petard. / Kill 2 monsters you have a contract on without using Signs, potions, mutagens, oils or bombs.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Z opisu wiadomo mniej więcej o co chodzi. Najlepiej na wszelki wypadek pochować przed walką wszelkie eliksiry i petardy. Należy pamiętać o ściągnięciu posiadanych mutagenów – znajdują się one w drzewku umiejętności. Najlepiej wykonać te dwa zlecenia na jakiś początkowych potworach. Nie wybierajcie sobie żadnych duchów, bo bez znaków i olejów walka z nimi strasznie się długo ciągnie.

 

braz Światowidz / Globetrotter GS: 15
Odkryj 100 punktów do szybkiej podróży. / Discover 100 fast travel points.

Dobrze, że jest szybka podróż, bo bez niej w Wiedźminie byłoby ciężko. 😀 Punkty, do których możesz się przenieść są zaznaczone na mapie zielonym drogowskazem. Pojawiają się one na mapie, gdy po prostu znajdziemy się obok danego miejsca. Trofeum wpadnie z tokiem platynowania. Ewentualnie możecie wykupić u kupców mapy, które odblokują punkty w konkretnych rejonach mapy, ale naprawdę nie ma to większego sensu. 🙂

 

srebro Deratyzator / Pest Control GS: 30
Zniszcz wszystkie gniazda potworów albo pod Novigradem i w Velen, albo na Skellige. / Destroy all monster nests in the Velen / Novigrad region, or in Skellige.

Lokalizację gniazd potworów znajdziemy na tablicach ogłoszeń. Niszczymy je za pomocą petard /. Do tego trofeum polecamy wybrać lokację Velen i Nowigradu z uwagi na fakt, że na wyspach Skellige szukanie wszystkich gniazd jest znacznie bardziej czasochłonne. Głównie dlatego, że jest pełno małych wysepek, na które trzeba dopłynąć. Raz zniszczone gniazdo ponownie staje się “aktywne” po jakimś czasie, więc się nie zdziwcie, gdy będą się one odnawiać.

 

braz Kolekcjoner kart / Card Collector GS: 15