Metro Exodus – The Two Colonels DLC

4/10
6-8H
x0
x1
x0
x7
8
0
4
0
1
8
0
4
0
1

 

The Two Colonels to pierwszy fabularny dodatek do Metro Exodus. Pokazuje nam upadek stacji w Nowosybirsku wraz z przyjemnymi przebitkami rozważań pułkownika Młynarza. Jest on dość krótki, ale ma swój klimat. Trofea nie stanowią wielkiego wyzwania.

 

Krok po kroku:

Generalnie można ogarnąć tu wszystkie trofea w jednym przejściu, jeśli chcemy. Łatwiej jest jednak rozbić to na dwa podejścia. Dodatek jest krótki, więc drugie przejście pod ostatni pucharek nie zajmie nam dużo czasu.

KROK I – Przejście na dowolnym poziomie zbierając znajdźki i trofea do pominięcia

Podczas tego kroku skupiamy się przede wszystkim na zbieraniu znajdziek do pucharka braz Całokształt. Możemy grać na poziomie trudności Czytelnik jeśli chcemy sobie ułatwić zabawę. Pod koniec dodatku, gdy trafimy do zniszczonego bunkra musimy kolejno ogarnąć możliwe do pominięcia  braz Uwaga, ciężkie to ustrojstwo! i trochę później braz Mistrz uników.

 

KROK II – Przejście na normalnym poziomie bez używania apteczek

Na koniec zostanie nam tylko przejście gry specjalnie pod trofeum braz To tylko draśnięcie. Nie stanowi to dużego problemu, a znając już grę z pierwszego przejścia będziemy wiedzieli czego się w danym momencie spodziewać.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Ikona osiągnięcia: Nowy Rok</span> / <span>New Year
15

Nowy Rok / New Year

Świętowano Nowy Rok w rozdziale THE TWO COLONELS. / Celebrate the New Year in THE TWO COLONELS Chapter.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu scenki związanej ze świętowaniem Nowego Roku.

Ikona osiągnięcia: Służba i sumienie</span> / <span>Duty and conscience
15

Służba i sumienie / Duty and conscience

Dokonano wyboru moralnego w rozdziale THE TWO COLONELS. / Make a moral choice in THE TWO COLONELS Chapter.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po dokonaniu wyboru moralnego w połowie gry. Nie ma znaczenia jaką decyzję podejmiemy.

Ikona osiągnięcia: Ojciec i syn</span> / <span>Father and son
15

Ojciec i syn / Father and son

Udzielono wsparcia Kiryłowi w rozdziale THE TWO COLONELS. / Provide guidance for Kirill in THE TWO COLONELS Chapter.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po tym jak dotrzemy do zniszczonego bunkra w celu odnalezienia mapy obszaru.

Ikona osiągnięcia: Prawdziwy pułkownik</span> / <span>Real colonel
60

Prawdziwy pułkownik / Real colonel

Ukończono rozdział THE TWO COLONELS. / Complete THE TWO COLONELS Chapter.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu dodatku na dowolnym poziomie trudności.

Ikona osiągnięcia: Całokształt</span> / <span>The whole picture
20

Całokształt / The whole picture

Znaleziono 9 ukrytych kartek z dziennika w rozdziale THE TWO COLONELS. / Find all 9 hidden Diary pages in THE TWO COLONELS Chapter.

Możliwe do przeoczenia

Trofeum związane ze znajdźkami. W dodatku mamy do zebrania 9 notatek. Nie są one jakoś wybitnie ukryte i łatwo je zebrać przy okazji. W razie czego jednak poniżej zamieszczam materiał wideo z lokalizacją wszystkich notatek.

Ikona osiągnięcia: Uwaga, ciężkie to ustrojstwo!</span> / <span>Mind you, it's quite heavy!
15

Uwaga, ciężkie to ustrojstwo! / Mind you, it's quite heavy!

Zabito 3 nosalisy w walce wręcz za pomocą miotacza ognia w rozdziale THE TWO COLONELS. / Kill 3 Nosalises with flamethrower's melee attack in THE TWO COLONELS Chapter

Możliwe do przeoczenia

Prosty pucharek, który można pominąć jeśli się zapędzimy z używaniem miotacza ognia. Pod koniec gry trafimy do bunkra w poszukiwaniu mapy. Dopiero w tym fragmencie napotkamy nosalisy potrzebne do trofeum. Rzecz do wykonania jest banalnie prosta. Wystarczy wciskając  pokonać trzy takie potwory, tłukąc ich miotaczem po głowie.

 

Ikona osiągnięcia: Mistrz uników</span> / <span>Dodge master
20

Mistrz uników / Dodge master

Uniknięto wszystkich miotanych ataków ślepej bestii w rozdziale THE TWO COLONELS. / Dodge all of the Blind One's throwing attacks in THE TWO COLONELS Chapter.

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek możemy zdobyć niedługo po powyższym. Trafimy do pomieszczenia, gdzie ponownie zaatakują nas nosalisy. Po nich do akcji wkroczy jednak znany z podstawki ślepy goryl. By dostać trofeum nie może on nas ani razu trafić rzucanym obiektem. Normalnym atakiem łapą możemy oberwać. Zniechęcić go do rzucanie jest jednak łatwo. Wystarczy, że będziemy ładować w niego z miotacza cały czas. Dobrze jakby miał ulepszony zbiornik. Ulepszenia znajdziemy po drodze w trakcie gry. Nie powinno być z tym problemu.

Ikona osiągnięcia: To tylko draśnięcie</span> / <span>It's just a scratch
40

To tylko draśnięcie / It's just a scratch

Ukończono rozdział THE TWO COLONELS bez używania apteczek na co najmniej normalnym poz. trudności. / Complete THE TWO COLONELS Chapter without using any Medkits on Normal or higher difficulty.

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek można łatwo pominąć w dwóch przypadkach. Zaraz po włączeniu dodatku musimy się upewnić, że gramy na przynajmniej normalnym poziomie trudności. Kolejna rzecz to absolutny zakaz wciskania  na padzie. Jeśli się przypadkowo uleczymy to po ptakach i trzeba zaczynać dodatek od nowa.

Grając na normalnym poziomie trudności nie musimy się specjalnie obawiać. Pomaga nam tu dobrodziejstwo szybkiego zapisu. W razie czego możemy zawsze zapisać przed wejściem w jakiś korytarz i jeśli zostaniemy ranni wczytać grę. Sam dodatek nie jest długi i nie zawiera też żadnych specjalnie niebezpiecznych momentów.

 

  • Część I – Czyszczenie tunelu. Podczas tego etapu ostrożność do podstawa z uwagi, że robal lubi wystukiwać na nas z przodu i atakować. Dlatego często zapisujmy i jeśli wiemy, że z danej dziury cwaniak wyskoczy od razu odpalajmy miotacz jeszcze zanim się pojawi. Uwaga jednak z tum podpalaniem, bo ogień się rozprzestrzenia. Najlepiej się cofnąć po podpaleniu obszaru. Od razu traktujmy też ogniem małe plujące robale oraz zwisające z sufitu trujące purchawki. Powoli można spokojnie ten etap przejść.
  • Część II – Wojna na stacji. Tu mamy ludzi jako przeciwników. Zalecam przy sole narzędziowym zabrać ze sobą porządny karabin maszynowy. Bardzo skuteczny na ludzi. Grunt to nie pchać się do przodu i pozwolić postrzelać kolegom. W pewnym momencie musimy zdetonować bombę w przejściu. Wtedy należy pobiec do przodu, bo inaczej przeciwnicy będą w nieskończoność wyłazić. Przy końcowej fazie po wydostaniu się z pociągu i obronie punktu oddalmy się jak najbardziej od miejsca natarcia wroga. Pojawi się tam jeden ciężko pancerny przeciwnik i na nim skupiamy ogień. Jak padnie załączy się scenka końcowa tej sekcji.
  • Część III – Bunkier. Tu jest najbardziej niebezpiecznie, bo nosalisy potrafią być upierdliwe. Generalnie przez duży kawał obszaru można przebiec i ich minąć. Są jednak dwa obowiązkowe starcia. Przy otwieranej bramie oraz w miejscu, gdzie wpadnie na imprezę jeszcze ślepy goryl. W obu przypadkach lewy górny róg pomieszczenia i korzystanie z miotacza zdaje egzamin.