South of the Circle

by
14 sierpnia 2022
0
2/10
3-4H
x0
x1
x6
x3
10
0
4
0
1
10
0
4
0
1

South of the Circle

 

South of the Circle to przygodowa gra nastawiona na opowiadanie historii. Kontroli nad postacią tu mało, ale to dialogi grają tu główną rolę – co ciekawe, nie dostajemy dialogów jako takich, a tylko ikony symbolizujące emocje, z jakimi dany dialog potoczymy. Nie da się tu przegrać czy doprowadzić do jakiś wielkich rozbieżności w zakończeniu, ale przez cały czas gra testuje naszą asertywność i wytrwałość w opowiadaniu się po którejś stronie, a na sam koniec nas z tego rozlicza. Trzy i pół godziny – tyle czasu minimalnie musicie poświęcić na ukończenie gry, a jeśli w głowie Wam 100% trofeów w jednym podejściu to sprawdźcie przygotowany poradnik.

 

Krok po kroku:

  1. Chłońcie fabułę i ukończcie w spokoju grę.
  2. Drugie podejście, jeśli przegapiliście jakąś znajdźkę.
  3. Jeśli chcecie wbić wszystko w jednym podejściu, pomoże Wam w tym poniższy film:


                    
Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: </span><span>Onto The Ice
50

Onto The Ice

Begin the search for help

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pierwszej wprowadzającej scenie.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Diplomatic Relations
50

Diplomatic Relations

Start Act 2 of the story

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy rozpoczniemy drugi akt.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Wake up
50

Wake up

Start Act 3 of the story

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, gdy rozpoczniemy trzeci akt.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Fin
200

Fin

Finish the game

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu gry.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Sleuth
150

Sleuth

Discover all the items in the British Base

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Brytyjska baza to pierwsza lokacja na Antarktydzie po opuszczeniu samolotu. Składa się z trzech budynków, w których znajdziecie 3 przedmioty. Poniżej rozpiska, a w razie wątpliwości odsyłam Was to filmu z pełnym przejściem gry, który znajduje się na górze tego poradnika.

  1. Pierwszy budynek -> Piętro -> Kartka na biurku
  2. Pierwszy budynek -> Piętro -> Wykres w drukarce
  3. Pierwszy budynek -> Drugi pokój na parterze -> Pudełko po lekach na półce po lewej
  4. Pierwszy budynek -> Drugi pokój na parterze -> Kartka w maszynie do pisania (po prawej)
  5. Na zewnątrz bazy -> Pomarańczowy samochód
  6. Budynek na wzgórzu -> Radio
  7. Budynek na wzgórzu -> Mapa
  8. Budynek na wzgórzu -> Klucze do auta
Ikona osiągnięcia: </span><span>Cartographer
150

Cartographer

Study all the maps

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Podczas przechodzenia gry natkniemy się na 2 mapy. Jedna w brytyjskiej bazie, a druga w bazie Sowietów.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Toy General
50

Toy General

Play a game of toy soldiers

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możliwe do przeoczenia!

W jednym z wielu flashbacków w South of the Circle w drugim akcie trafimy do dziecięcego pokoju Petera. Po rozmowach, gdy odzyskamy władzę nad postacią, musimy skorzystać z plastikowych żołnierzyków znajdujących się na szafce po lewej. Trofeum wpadnie po krótkiej zabawie nimi.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Pilot
50

Pilot

Fly Peter's toy plane

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Kolejne trofeum odnoszące się do flashbacka z pokoju Petera. Po odzyskaniu kontroli musimy podejść do prawej części ściany. Tam pojawi się wyzwalacz, który uruchomi zabawę samolocikiem. Trofeum dostaniemy, gdy chwilę się nim pobawimy i go odłożymy.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Scholar
150

Scholar

Study every object in the game

Możliwe do przeoczenia

Trofeum możliwe do przeoczenia!

W South of the Circle znajdziecie 23 przedmioty, które należy zbadać lub przeczytać, a niektóre z nich popchną dalej fabułę. Poniżej lista lokalizacji w proponowanej kolejności, a w razie wątpliwości odsyłam Was to filmu z pełnym przejściem gry, który znajduje się na górze tego poradnika.

Brytyjska baza:

1. Pierwszy budynek -> Piętro -> Kartka na biurku
2. Pierwszy budynek -> Piętro -> Wykres w drukarce
3. Pierwszy budynek -> Drugi pokój na parterze -> Pudełko po lekach na półce po lewej
4. Pierwszy budynek -> Drugi pokój na parterze -> Kartka w maszynie do pisania (po prawej)
5. Na zewnątrz bazy -> Pomarańczowy samochód
6. Budynek na wzgórzu -> Radio
7. Budynek na wzgórzu -> Mapa
8. Budynek na wzgórzu -> Klucze do auta

 

Sowiecka baza:

9. Wspomnienie po położeniu się w łóżku -> Żołnierzyki na szafce obok łóżka (potrzebne do trofeum braz Toy General)
10. Wspomnienie po położeniu się w łóżku -> Globus na biurku
11. Wspomnienie po położeniu się w łóżku -> Samolocik – prawa ściana za łóżkiem (potrzebne do trofeum braz Pilot)
12. Wspomnienie po położeniu się w łóżku -> Drzwi (koniecznie na samym końcu po zbadaniu poprzednich przedmiotów w tej lokacji)
13. Wieża w bazie sowietów -> Przełącznik na generatorze
14. Wspomnienie z domku rodziny Clary -> Kartka nad kominkiem
15. Wspomnienie z domku rodziny Clary -> Książka w prawym górnym rogu półki na książki
16. Wspomnienie z domku rodziny Clary -> Rysunek w lewym dolnym rogu półki na książki
17. Wspomnienie z domku rodziny Clary -> Miarka w lewym rogu pomieszczenia
18. Wspomnienie z domku rodziny Clary -> Gramofon w prawej części pomieszczenia (koniecznie na samym końcu po zbadaniu poprzednich przedmiotów w tej lokacji)
19. Wieża w bazie sowietów -> Radio
20. Wieża w bazie sowietów -> Mapa

 

Sowiecka kopalnia:

21. Radio

 

Norweska baza:

22. Lewy domek -> Kartka na skrzyniach
23. Prawy domek -> Kartka na skrzyniach

Ikona osiągnięcia: </span><span>Survivor
100

Survivor

Deciding to live

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie w trakcie trwania 3 aktu.