A Plague Tale: Innocence ma bardzo prosty i przyjemny zestaw pucharków. Z poradnikiem nie będziecie mieli najmniejszego problemu ze zgarnięciem ich wszystkich, bo nie opierają się na szczęściu czy posiadaniu sporych umiejętności. Wszystko skupia się na pucharkach fabularnych, związanych z konkretnymi czynnościami, niewielkim craftingu oraz zebraniu znajdziek.
Krok po kroku:
KROK I – Ukończenie gry oraz maksymalne ulepszenie ekwipunku i procy.
Podczas tego pierwszego kroku polecam od siebie w ogóle nie przejmować się jakimikolwiek trofeami poza Już nie zabawka i Dużo kieszeni. Jeśli nie będziemy się rozglądać za surowcami to zdobycie dwóch pucharków może wymagać powtórzenia większego kawałka gry w przeciwieństwie do innych trofeów związanych ze zbieractwem. Dlatego skupianiu się na maksymalnym ulepszeniu procy i ekwipunku, siłą rzeczy będziemy musieli dobrze eksplorować świat w poszukiwaniu niezębnych do ulepszeń zasobów. Jako pierwsze polecam ulepszać kieszeń na materiały. Pozwoli ona nam zbierać więcej materiałów, a czasem bez ulepszenia jej nie będziemy mogli zdobyć wymaganej liczby materiałów do pozostałych ulepszeń. Większość znajdziek zbierzemy spokojnie podczas zwyczajnego przechodzenia gry. Obszary gry nie są rozległe i zwykle wystarczy je zbadać.
KROK II – Zdobycie pominiętych pucharków.
Jako, że gra ma wybór rozdziałów wystarczy tylko zagrać w pewne fragmenty gry, gdzie coś nam umknęło. W przypadku zbierania znajdziek wystarczy zebrać dany brakujący przedmiot i możemy spokojnie wychodzić do menu gry. Zebranie zostanie nam zaliczone. Filmik do wszystkich znajdziek z gry znajdziecie w opisie pucharka Botanik.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Niewinność / Innocence
Uzyskaj wszystkie trofea z gry „A Plague Tale: Innocence” / Earn all "A Plague Tale: Innocence" trophies
Gratulacje. Udało Ci się zgarnąć platynkę w dobrej grze 🙂
Dziedzictwo rodu de Rune / The de Rune Legacy
Ukończ rozdział 1 / Complete chapter 1
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału I – Dziedzictwo rodu de Rune.
Przedmioty do zebrania:
- Prezenty – 1/11
- Osobliwości – 1-2/26
Nieznajomi / The Strangers
Ukończ rozdział 2 / Complete chapter 2
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału II – Nieznajomi.
Przedmioty do zebrania:
- Prezenty – 2/11
- Osobliwości – 3-4/26
Odwet / Retribution
Ukończ rozdział 3 / Complete chapter 3
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału III – Odwet.
Przedmioty do zebrania:
- Herbarium Hugo (Kwiat) – 1/13
- Prezenty – 3/11
- Osobliwości – 5-6/26
Uczeń / The Apprentice
Ukończ rozdział 4 / Complete chapter 4
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału IV – Uczeń.
Przedmioty do zebrania:
- Herbarium Hugo (Kwiat) – 2/13
- Prezenty – 4/11
- Osobliwości – 7-8/26
Czas kruków / The Ravens' Spoils
Ukończ rozdział 5 / Complete chapter 5
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału V – Czas kruków.
Przedmioty do zebrania:
- Herbarium Hugo (Kwiat) – 3/13
- Prezenty – 5/11
- Osobliwości – 9-10/26
Wybrakowany towar / Damaged Goods
Ukończ rozdział 6 / Complete chapter 6
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału VI – Wybrakowany towar.
Przedmioty do zebrania:
- Prezenty – 6/11
- Osobliwości – 11-12/26
Droga przed nami / The Path Before Us
Ukończ rozdział 7 / Complete chapter 7
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału VII – Droga przed nami.
Przedmioty do zebrania:
- Herbarium Hugo (Kwiat) – 4/13
- Prezenty – 7/11
- Osobliwości – 13-14/26
- Wóz alchemika – 1/5
Nasz dom / Our Home
Ukończ rozdział 8 / Complete chapter 8
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału VIII – Nasz dom.
Przedmioty do zebrania:
- Herbarium Hugo (Kwiat) – 5/13
- Prezenty – 8/11
- Osobliwości – 15-16/26
W cieniu zamkowych murów / In the Shadow of Ramparts
Ukończ rozdział 9 / Complete chapter 9
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału IX – W cieniu zamkowych murów.
Przedmioty do zebrania:
- Herbarium Hugo (Kwiat) – 6/13
- Prezenty – 9/11
- Osobliwości – 17-18/26
- Wóz alchemika – 2/5
Ścieżka wśród róż / The Way of Roses
Ukończ rozdział 10 / Complete chapter 10
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału X – Ścieżka wśród róż.
Przedmioty do zebrania:
- Herbarium Hugo (Kwiat) – 7/13
- Prezenty – 10/11
- Osobliwości – 19-20/26
- Wóz alchemika – 3/5
Żyjemy / Alive
Ukończ rozdział 11 / Complete chapter 11
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału XI – Żyjemy.
Przedmioty do zebrania:
- Herbarium Hugo (Kwiat) – 8/13
Okruchy przeszłości / All That Remains
Ukończ rozdział 12 / Complete chapter 12
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału XII – Okruchy przeszłości.
Przedmioty do zebrania:
- Herbarium Hugo (Kwiat) – 9/13
- Prezenty – 11/11
- Osobliwości – 21-22/26
- Wóz alchemika – 4/5
Pokuta / Penance
Ukończ rozdział 13 / Complete chapter 13
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału XIII – Pokuta.
Przedmioty do zebrania:
- Herbarium Hugo (Kwiat) – 10/13
- Osobliwości – 23-24/26
Więzy krwi / Blood Ties
Ukończ rozdział 14 / Complete chapter 14
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału XIV – Więzy krwi.
Przedmioty do zebrania:
- Herbarium Hugo (Kwiat) – 11/13
Ku pamięci / Remembrance
Ukończ rozdział 15 / Complete chapter 15
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału XV – Ku pamięci.
Przedmioty do zebrania:
- Herbarium Hugo (Kwiat) – 12/13
Koronacja / Coronation
Ukończ rozdział 16 / Complete chapter 16
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału XVI – Koronacja.
Przedmioty do zebrania:
- Herbarium Hugo (Kwiat) – 13/13
- Osobliwości – 25-26/26
- Wóz alchemika – 5/5
Rycerze! / Knights!
Ukończ wszystkie rozdziały / Complete all chapters
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu gry.
Zielarz / Herbalist
Znajdź 6 kwiatów / Find 6 flowers
Trofeum związane ze znajdźkami. Zobacz opis Botanik.
Botanik / Botanist
Znajdź wszystkie kwiaty / Find all the flowers
Kwiatków określanych w grze mianem Herbarium Hugo mamy do znalezienia dokładnie 13. Poniżej prezentuje screen przykładowego kwiatka do zebrania oraz filmik ze wszystkimi znajdźkami do gry.
Lista Kwiatków:
- Goździk – Rozdział III
- Orlik – Rozdział IV
- Mieczyk – Rozdział V
- Głóg – Rozdział VII
- Dziurawiec – Rozdział VIII
- Lawenda – Rozdział IX
- Stokrotka – Rozdział X
- Rododendron – Rozdział XI
- Pięciornik – Rozdział XII
- Narcyz – Rozdział XIII
- Psianka – Rozdział XIV
- Skalnica – Rozdział XV
- Ciemiernik biały – Rozdział XVI
Poszukiwacz osobliwości / Curiosities hunter
Znajdź 13 osobliwości / Find 13 curiosities
Trofeum związane ze znajdźkami. Zobacz opis Kolekcjoner osobliwości.
Kolekcjoner osobliwości / Curiosities collector
Znajdź wszystkie osobliwości / Find all curiosities
Osobliwości mamy do znalezienia najwięcej ze wszystkich znajdziek w grze, bo dokładnie 26. Poniżej prezentuje screen przykładowej osobliwości. Filmik do wszystkich znajdziek z gry znajduje się w opisie pucharka Botanik.
Lista osobliwości:
- Przyprawy – Rozdział I
- Serwetka – Rozdział I
- Mydło – Rozdział II
- Kadzidło i zioła – Rozdział II
- Piwo – Rozdział III
- Płaszcz krzyżowca – Rozdział III
- Hermetyczne naczynie – Rozdział IV
- V.I.T.R.I.O.L – Rozdział IV
- Sierp – Rozdział V
- Olifant – Rozdział V
- Funt szterling – Rozdział VI
- Deklaracja wojny – Rozdział VI
- Podkowa – Rozdział VII
- Mapa – Rozdział VII
- Ikonografia – Rozdział VIII
- Podręcznik języka ptaków – Rozdział VIII
- Owcza skóra – Rozdział IX
- Fragment transi – Rozdział IX
- Studium człowieka obdartego ze skóry – Rozdział X
- Teriak – Rozdział X
- Zbroja rycerza – Rozdział XII
- Drzewo genealogiczne – Rozdział XII
- Szmaciana lalka – Rozdział XIII
- Figurka rycerza – Rozdział XIII
- Dyscyplina – Rozdział XVI
- Podręcznik Inkwizytora – Rozdział XVI
Starsza siostra / Big sister
Znajdź wszystkie prezenty dla kompanów / Find all the gifts for the orphans
Trofeum związane ze znajdźkami. Prezentów mamy do znalezienia w grze dokładnie 11. Poniżej prezentuje screen przykładowego prezentu. Filmik do wszystkich znajdziek z gry znajduje się w opisie pucharka Botanik.
Lista prezentów:
- Gwizdek – Rozdział I
- Amulety i talizmany – Rozdział II
- Różaniec – Rozdział III
- Dziennik alchemika – Rozdział IV
- Laska Jakuba – Rozdział V
- Kostki – Rozdział VI
- Ocet czterech złodziei – Rozdział VII
- Tygiel alchemiczny – Rozdział VIII
- Szachownica – Rozdział IX
- Okulary do czytania – Rozdział X
- Calamus – Rozdział XII
Już nie zabawka / Not a toy anymore
Ulepsz maksymalnie procę / Fully upgrade the sling
Trofeum związane z ulepszaniem sprzętu. Możliwość tę oblikujemy w drugim rozdziale, gdzie fabularnie przeprowadzimy pierwsze ulepszenie. Musimy zebrać dostateczną liczbę surowców i ulepszyć zarówno linkę, jak i sakiewkę procy na trzeci poziom. Zalecam zabrać się za to po zdobyciu Dużo kieszeni. Ulepszenie wyposażenia będzie konieczne, aby w ogóle móc zgromadzić wymaganą do maksymalnego ulepszenia procy ilość surowców. Warto dokładnie przeszukiwać świat gry i powinno się spokojnie udać ulepszyć maksymalnie do końca gry. Jeśli nie będziemy się rozglądać za surowcami zdobycie tego trofeum może wymagać powtórzenia większego kawałka gry.
Ulepszenia:
- Linka – Poziom I – (1 skóra, 1 narzędzie) – ulepszenie fabularne
- Linka – Poziom II – (7 szt saletry, 4 szt materiału, 9 szt sznurka, 1 narzędzie)
- Linka – Poziom III – (10 szt saletry, 6 szt materiału, 15 szt sznurka, 1 narzędzie)
- Sakiewka – Poziom I – (7 szt alkoholu, 3 skóry, 1 narzędzie)
- Sakiewka – Poziom II – (9 szt alkoholu, 7 skór, 4 szt sznurka, 1 narzędzie)
- Sakiewka – Poziom III – (10 szt alkoholu, 12 skór, 9 szt sznurka, 1 narzędzie)
Dużo kieszeni / Handfull of pockets
Ulepsz maksymalnie wyposażenie / Fully upgrade the equipment
Trofeum związane z ulepszaniem sprzętu. Możliwość tę oblikujemy w drugim rozdziale, gdzie fabularnie przeprowadzimy pierwsze ulepszenie procy. Polecam się skupić najpierw na ulepszaniu kieszeni oraz sprzęcie, gdyż jest to bardzo przydatne do kolejnych ulepszeń. Warto dokładnie przeszukiwać świat gry pod kątem zbierania surowców i powinno się spokojnie udać ulepszyć maksymalnie do końca gry. Jeśli nie będziemy się rozglądać za surowcami zdobycie tego trofeum może wymagać powtórzenia większego kawałka gry.
Ulepszenia:
- Kieszeń – Poziom I – (5 szt siarki, 3 szt materiału, 1 narzędzie) – pozwala zbierać 12 sztuk każdego surowca
- Kieszeń – Poziom II – (10 szt siarki, 6 szt materiału, 2 skóry, 1 narzędzie) – pozwala zbierać 16 sztuk każdego surowca
- Kieszeń – Poziom III – (16 szt siarki, 10 szt materiału, 3 skóry, 1 narzędzie) – pozwala zbierać 22 sztuk każdego surowca
- Torba z amunicją – Poziom I – (6 szt alkoholu, 4 skóry, 1 narzędzie) – pozwala zbierać 10 szt amunicji każdego rodzaju
- Torba z amunicją – Poziom II – (11 szt alkoholu, 5 skór, 4 szt sznurka, 1 narzędzie) – pozwala zbierać 14 szt amunicji każdego rodzaju
- Torba z amunicją – Poziom III – (16 szt alkoholu, 7 skór, 8 szt sznurka, 1 narzędzie) – pozwala zbierać 20 szt amunicji każdego rodzaju
- Sprzęt – Poziom I – (5 szt saletry, 5 szt materiału, 1 narzędzie) – bieganie powoduje mniejszy hałas
- Sprzęt – Poziom II – (11 szt saletry, 6 szt materiału, 3 skóry, 1 narzędzie) – nie potrzebujemy warsztatu do ulepszenia wyposażenia
- Sprzęt – Poziom III – (18 szt saletry, 9 szt materiału, 4 skóry, 1 narzędzie) – nie potrzebujemy narzędzi do ulepszania wyposażenia
Alchemik / Alchemist
Stwórz 100 szt. amunicji / Craft 100 ammunitions
Wraz z biegiem fabuły będziemy odblokowywać nowe rodzaje amunicji. Możemy je wytwarzać w dowolnym momencie gry ze zgromadzonych surowców. To wymagane 100 sztuk wydaje się dużą liczbą, ale tak naprawdę nie ma z tym problemu. Mi osobiście wpadło tak w trochę ponad połowie gry. W grze nie możemy zbierać nieograniczonej liczby surowców i często jest tak, że nie możemy już podnieść jakiegoś materiału. Warto wtedy wytworzyć więc amunicję, która go wymaga, aby zwolnić miejsce w ekwipunku. Trzeba zaznaczyć, że jeśli chodzi o surowce typu siarka, saletra i alkohol dostajemy po 2 szt do ekwipunku przy każdym znalezionym obiekcie. Dlatego jeśli nie możemy takiego podnieść, wytwarzamy dwa razy amunicję, która potrzebuje tego surowca i możemy potem podnosimy.
Rozdział dóbr / Resource sharing
Wejdź do 5 wozów alchemika / Enter into the 5 alchemist carts
Wozy alchemika to swego rodzaju znajdźki, które nie są zaznaczone nigdzie w grze. Jest ich dokładnie 5 i niektóre są dość sprytnie ukryte. Warto je jednak odnaleźć, nie tylko dla samego pucharku, ale też dla wyposażenia. Wewnątrz bowiem znajdziemy ładną kolekcję surowców do wytwarzania. Jeśli podczas pierwszego przejścia gry przegapiliśmy jakiś wóz, nie musimy ponownie wchodzić do wszystkich. Wystarczy znaleźć ten przegapiony i po wejściu do niego otrzymamy pucharek. Filmik do wszystkich znajdziek z gry znajduje się w opisie pucharka Botanik.
Więcej praktyki / More practice
Ukończ szkolenie z celowania / Complete the aiming training
Pucharek możliwy do zdobycia w pierwszym rozdziale gry. Jak tylko po polowaniu trafimy do zamku, będziemy mogli udać się na małą strzelnicę. Znajduje się ona zaraz na początku za stajnią. Wystarczy, że z użyciem procy zniszczymy wszystkie butelki i pucharek jest nasz. W razie czego poniżej filmik.
A głodnych nakarmić / Feeding the hungry
Znajdź posiłek dla Hugo / Find a lunch for Hugo
Pucharek do zdobycia w drugim rozdziale gry. Gdy trafimy do miasta w pewnym momencie, dojdziemy do domu. na drzwiach którego białą farbą namalowano X. Nie sposób tego przegapić, bo bohaterowie będą przeprowadzali rozmowę na ten temat. Zaraz po tej scence kierując się w prawo natkniemy się na jabłoń, gdzie będziemy mogli zerwać jabłko dla Hugo. Poniżej prezentuje filmik do tego trofeum.
Mam cię! / Found!
Pobaw się w chowanego / Play hide-and-seek
Pucharek do zdobycia w czwartym rozdziale gry. Ten akurat łatwo jest przegapić grając bez poradnika. W pewnym momencie gry, gdy będziemy przechodzić przez mały sad, Hugo się od nas oddali. Będziemy musieli włączyć tryb skradania i skierować się w lewą stronę, dojść do murka, a potem od tyłu zajść ukrywającego się chłopca. Polecam zobaczyć poniższy filmik. Kierując się nim spokojnie zdobędziemy trofeum.
Wybawiciel / Savior
Uratuj żołnierza / Save a soldier
Pucharek do zdobycia w piątym rozdziale gry. W pewnym momencie będziemy z pochodnią w dłoni przechodzić przez przewróconą wieżę oblężniczą. Na jej końcu uwięziony będzie żołnierz, który zostanie pożarty przez szczury, jeśli podejdziemy zbyt blisko. Musimy odłożyć pochodnię na stylisko i użyć pocisku Ignifer, aby zapalić ogień w pobliżu nieszczęśnika. Dzięki temu uda nam się go uratować i otrzymać trofeum. W razie czego poniżej filmik.
Hołd / Tribute
Znajdź grobowiec / Find the tomb
Pucharek do zdobycia w ósmym rozdziale gry. To trofeum akurat bardzo łatwo zdobyć i bez poradnika. Wystarczy mała eksploracja i bez problemu znajdziemy grobowiec. Na samym początku rozdziału wraz z Hugo będziemy szli do pracowni Lucasa. Wystarczy, że zamiast wchodzić do niej zejdziemy schodami niżej. Poniżej prezentuje filmik pokazujący dokładnie wejście do grobowca.
Trudna droga / The hard way
Wejdź przez główne drzwi / Enter through the main door
Pucharek do zdobycia w dziewiątym rozdziale gry. Pod sam koniec rozdziału docieramy do uniwersytetu. Prowadzą do niego dwa wejścia – tylne oraz główne, strzeżone przez dwóch pancernych żołnierzy. Aby zdobyć trofeum musimy wybrać tę trudniejszą drogę. Zakradamy się do przeciwników za niewielką barykadę. Przygotowujemy sobie amunicję Devorantis, zmuszającą przeciwników do zdjęcia hełmu. Nie strzelamy z procy, tylko rzucamy w drugiego przeciwnika. Następnie szybko pozałączamy na kamień i z procy eliminujemy go. Drugi będzie zaskoczony i podejdzie do pokonanego towarzysza. A my załatwiamy go już dokładnie tak samo. I droga wolna. Wchodzimy przez główne drzwi. W razie czego poniżej filmik pokazujący całe starcie.
Miłosierdzie / Merciful
Uratuj umierających / Save the dying
Pucharek do zdobycia w dwunastym rozdziale gry. W pewnym momencie natkniemy się na dwójkę rannych wojowników inkwizycji. Jedną z metod przejścia dalej jest nakarmienie nimi szczurów, jednak dla pucharka nie możemy się do tego posunąć. Po przejściu do wozu inkwizycji, zobaczymy z lewej strony namiot z ogniskiem. Najpierw musimy je zgasić, następnie wabikiem zwabić tam szczury, a potem ponownie zapalić ognisko. Dzięki temu szczury tam utkną, my będziemy mogli przejść, a nieszczęśnicy nie zginą. Poniżej prezentuje filmik pokazujący zdobycie pucharka.
Pomocnik kapitana / Captain Sidekick
Zostań z kapitanem / Stay with the captain
Pucharek do zdobycia w rozdziale czternastym. Tu mamy o tyle ciekawą rzecz – aby zdobyć trofeum musimy wyprzedzić Lorda Nicholasa, którego śledzimy. W momencie, gdy wyjdziemy za nim do otwartego ogrodu kierujemy się w lewo i idziemy wzdłuż żywopłotu. Następnie przechodzimy przez wyrwę w drugim żywopłocie i podążamy na wprost do widocznego przejścia. Wchodząc do środka, kierujemy się do pierwszych drzwi na prawo i idąc prosto wchodzimy pod nieduży stolik. Polecam obejrzeć poniższy filmik, który pokazuje całą trasę.
Kowal / The Blacksmith
Znajdź kuźnię Rodrica / Find Rodric's forge
Pucharek do zdobycia w rozdziale szesnastym. W pewnym momencie wraz Rodrickiem dotrzemy do stojącego wozu inkwizycji. Zestrzelimy tam z procy trzech typków, a uciekający nieszczęśnicy zostaną zastrzeleni przez łuczników. Kierujemy się w prawą stronę przez niewielką alejkę. Na jej końcu przez dziurę będziemy mogli przy pomocy procy zniszczyć łańcuch blokujący bramę. Wracamy i przechodzimy przez otwarte przejście. W ten sposób znajdziemy kuźnię naszego kompana. Poniżej filmik prezentujący całą drogę.