Agatha Christie – Hercule Poirot: The First Cases to bardzo przyjemna gra detektywistyczna, warto po nią sięgnąć, jeżeli podobał Wam się ostatni Sherlock Holmes.
Poradnik zawiera dużo spoilerów.
Krok po kroku:
KROK PIERWSZY I OSTATNI – Przejdź grę zerkając na listę podziału trofeów umieszczoną poniżej.
Gra jest dosyć liniowa, ale jest sporo trofeów, które łatwo przeoczyć (NIE MA WYBORU ROZDZIAŁÓW), dlatego polecam od razu grać z mapą rzeczy, którą znajdziecie w naszym poradniku. Trzeba dosłownie lizać ściany, żeby nie pominąć kluczowych rzeczy, a do tego niektóre opcje dialogowe wymagają konkretnych wyborów. W przypadku wybrania złej linii dialogowej, pojawi się czerwony kolor i najlepiej od razu wyjść z gry – checkpoint znajduje się zawsze przed rozmową, więc macie szansę na naprawienie swoich błędów.
Prolog:
- Angeline Van Den Bosch
- Luc Piette
- Elizabeth Padget
- Drobiazgowe oględziny
Rozdział 2:
- Oczytany
- Major Felix Hagen
Rozdział 4:
- Zrób sobie przerwę
- Jacqueline „Jackie” Conrad
- Hrabina Margaux de Vos
Rozdział 5:
- Tajemnice w śniegu
- Cassandra Van Den Bosch
- Zakariya Demir
Rozdział 6
- Gedeon Demir
- Co jeszcze mogłem przegapić?
- Ernesto da Silva
- Inge Frank
- Rehana Piette
Rozdział 7
- Hugo Beckers
- Równowaga w życiu zawodowym
Rozdział 8
- Wicehrabia Edwin Van Den Bosch
- Archibald Sterling
Rozdział 9
- Prawdopodobnie największy detektyw na świecie
LISTA PRZEJŚCIA:
Wnioski znajdziecie w opisie odpowiedniego trofeum.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Wybitny detektyw / Super Sleuth
Odblokuj wszystkie trofea / Unlock all trophies
Gratulacje, detektywie! 🙂
Bransoletka / The Bracelet
Ukończ Prolog. / Complete the Prologue
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Szantaż / The Blackmail
Ukończ rozdział 1. / Complete Chapter 1
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Sprzeczka / The Altercation
Ukończ rozdział 2. / Complete Chapter 2
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Major / The Major
Ukończ rozdział 3. / Complete Chapter 3
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Przesłuchania / The Interrogations
Ukończ rozdział 4. / Complete Chapter 4
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Tajemnica / The Secret
Ukończ rozdział 5. / Complete Chapter 5
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Poszukiwania / The Search
Ukończ rozdział 6. / Complete Chapter 6
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Rodzina / The Family
Ukończ rozdział 7. / Complete Chapter 7
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Prawda / The Truth
Ukończ rozdział 8. / Complete Chapter 8
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Rozwiązanie zagadki / The Denouement
Ukończ rozdział 9. / Complete Chapter 9
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Podróżnik / Well-Travelled
Odwiedź wszystkie miejsca w grze. / Visit all locations in the game
W sumie nie widzę opcji, żeby to trofeum dało się w jakiś sposób przeoczyć, więc jest to wszystko fabularne. Osiągnięcie wpada w momencie wejścia do sekretnego pomieszczenia w rozdziale 8.
Znajomości / Well-Acquainted
Poznaj wszystkie postacie występujące w grze. / Meet all characters in the game
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Małe szare komórki / Little Grey Cells
Wyciągnij 25 wniosków. / Make 25 deductions
Patrz opis trofeum „ Rozważyć wszystkie możliwości„.
Porządek i metoda / Order and Method
Wyciągnij 50 wniosków. / Make 50 deductions
Patrz opis trofeum „ Rozważyć wszystkie możliwości„.
Prawda utajona / Truth From Within
Wyciągnij 75 wniosków. / Make 75 deductions
Patrz opis trofeum „ Rozważyć wszystkie możliwości„.
Ciekawski i przystojny / Curious and Beautiful
Wyciągnij 100 wniosków. / Make 100 deductions
Patrz opis trofeum „ Rozważyć wszystkie możliwości„.
Instynkt to coś cudownego / Instinct is Marvellous
Wyciągnij 125 wniosków. / Make 125 deductions
Patrz opis trofeum „ Rozważyć wszystkie możliwości„.
Rozważyć wszystkie możliwości / Thinking of Everything
Wyciągnij 150 wniosków. / Make 150 deductions
Trofeum niejako jest związane z fabułą, ale niektóre wątki poboczne wymagają od Was przeszperania dosłownie każdego zakątka. Poniżej wszystkie połączenia, które są dostępne w grze.
PROLOG:
ROZDZIAŁ 1:
ROZDZIAŁ 2:
ROZDZIAŁ 3:
ROZDZIAŁ 4:
ROZDZIAŁ 5:
ROZDZIAŁ 6:
ROZDZIAŁ 7:
ROZDZIAŁ 8:
Drobiazgowe oględziny / Fine-Toothed Comb
Zbadaj wszystkie przedmioty w Prologu. / Inspect all items in the Prologue
Gra nie jest jakaś obszerna, głównie opiera się na korytarzowych lokacjach, więc nie powinniście mieć problemu z odnalezieniem wszystkich przedmiotów, ale na wszelki wypadek, macie poniżej listę:
PODWÓRKO:
- Ślady butów
- Podmokłe miejsce
- Elizabeth (OSOBA)
- Otwarte okno
- Drzwi frontowe
- Zarośnięty treljaż
- Rabatka
- Wycięty napis na ławce
- Drewniana drabina
- Boczne drzwi
- Wysoka trawa
- Cytat na tabliczce
WESTYBUL:
- Cassandra (OSOBA)
- Skrzynia dla domu aukcyjnego
- Telefon
- Portret Dżentlemana
- Kolekcja książek (Kolekcja klasycznych powieści
- Płaszcz (Złota obrączka)
- Pokój
I PIĘTRO KORYTARZ:
- Brakujący obraz
- Książka (Romeo i Julia) – znajdziesz w niej klucz do pokoi z Florette – pojawi się dopiero po kilku rozmowach z Cassandrą i Angeline, na półce z książkami
POKÓJ ANGELINE’Y (NA I PIĘTRZE):
- Angeline (OSOBA)
- Rozbite szkło
- Fotografia mężczyzny
- Porzucony pogrzebacz
- Otwarte okno
- Prostokątny ślad
- Kominek
- Ścierka
- Szkatułka na biżuterię
- Kominek (po wyjściu z domu Cassandry)
POKÓJ Z FLORETTE (BAWIALNIA):
- Paragon
- Butelka wina
- Liścik (Liścik od Luca)
- Stojak kominkowy
- Wybór słodkich wypieków
- Mokra paczka
- Chusteczka z inicjałami
- List
Wyrafinowane dzieło sztuki / Exquisite Artwork
Obejrzyj wszystkie obrazy w westybulu. / Admire all paintings in the Great Hall
Trofeum możliwe do zdobycia dopiero w momencie wejścia na hol na drugie piętro.
- Parter – jeden obraz w korytarzu po prawej stronie
- Hol I piętro – 3 obrazy na lewej ścianie
- Hol II piętro – 4 obrazy
Oczytany / Well-Read
Zbadaj wszystkie książki w bibliotece. / Examine all books in the Library
Rozdział 2. Po wejściu do biblioteki wejdź w interakcję z książkami leżącymi na:
- biurkach po lewej stronie pomieszczenia (3 książki),
- książce na stoliku kawowym (1 sztuka),
- książce leżącej na stoliku przy oknie (1 sztuka).
Dodatkowo podejdź do biblioteczki i obejrzyj 3 kolekcje książek.
Pokój z widokiem / Room with a View
Zbadaj każde okno w grze. / Inspect every window in the game
Trzeba podjąć interakcję z każdym oknem w grze, jeżeli będziecie lizać ściany w każdym pomieszczeniu, nie powinno być problemu z tym trofeum, dodatkowo na początku poradnika znajdziecie skromną rozpiskę wszystkich rzeczy w grze – tak czy inaczej, poniżej lista wszystkich okien
- Prolog – na podwórko otwarte okno i w pokoju Angeline’y (2)
- Rozdział 1 – gdy po raz pierwszy udasz się do „swojego pokoju” (który tak naprawdę należy do Jackie), a następnie dokładnie już we właściwym pokoju Poirota (2)
- Rozdział 2 – w bibliotece, w salonie (2)
- Rozdział 3 – na miejscu zbrodni, w sypialni majora (2)
- Rozdział 4 – ponownie salon (tylko jeżeli wcześniej go nie odkryliście)
- Rozdział 5 – w jadalni dwa okna oraz jedno w pokoju Cassandry (3)
- Rozdział 6 – tutaj uwaga, bo nie ma powrotu do pokoi! – pokój Margaux, Jackie, Angeline i Gedeona, Zakariyi, Beckersa (5)
Macie więc 16 okien do odkrycia, trofeum wpada w rozdziale szóstym, po interakcji z oknem Beckersa.
Zrób sobie przerwę / Take a Break
Poświęć chwilę, aby przyjrzeć się butelce czegoś mocniejszego w kluczowym momencie. / Stop for a refreshment during a key moment
Tajemnice w śniegu / Sunken secrets
Zbadaj wszystkie przedmioty ukryte w śniegu. / Inspect all items hidden in the snow
Rozdział 5. Na początku rozdziału będziecie mieć możliwość pójścia do jadalni albo do ogrodu. Wyjdź na dwór, ale szczególnie zwróć uwagę na to, by bramę wejściową kliknąć jako ostatnią – bo ona kończy możliwość przeglądania tego miejsca.
- Ledwo widoczne ślady butów – przy drzwiach
- Droga zapalniczka (zapalniczka Majora) – przy drzwiach
- Narzędzia ogrodowe – po prawej stronie ekranu
- Butelki na mleko – po prawej stronie ekranu
- Zasypany karmnik dla ptaków – po lewej stronie ekranu
- Opuszczenie domu jest niemożliwe (brama wejściowa) – po interakcji z bramą kończy się możliwość przeglądania tego miejsca.
Co jeszcze mogłem przegapić? / What Else Did I Miss?
Wróć samemu po raz drugi na miejsce zbrodni. / Return to the scene of the crime - alone - for a 2nd time
To będzie tak naprawdę 3 wizyta w gabinecie majora. Możesz się do niego udać w rozdziale szóstym, po wyjściu z pokoju Angeline’y i Gedeona, II piętro. Podejdź do biurka i wejdź w interakcję ze strzępkiem papieru.
Równowaga w życiu zawodowym / Work-Life Balance
Zbadaj wszystkie przedmioty w pokojach służbowych. / Examine all items in the staff areas
Wydaje mi się, że trofeum wymaga od nas interakcji ze wszystkimi rzeczami w: spiżarni, kuchni oraz kwaterach służbowych – poniżej lista przedmiotów do odhaczenia.
Rozdział 1 – Spiżarnia
- Garnki i patelnie
- Kredens
- Elizabeth (OSOBA)
- List – po próbie wyjścia z pomieszczenia)
- Akt własności
Rozdział 2 – Spiżarnia
- Garnki i patelnie
- Kredens
- List (Zwolnienie służącej)
- Fotografia (Zdjęcie służby)
- Inge (OSOBA)
Rozdział 5 – Kuchnia
- Kredens
- Garnki i patelnie
- Głowa zwierzęcia
- Rehana (OSOBA)
Rozdział 7. W tym rozdziale najpierw udaj się do biblioteki ( Hugo Beckers), a następnie zejdź na parter i wejdź do kwater służbowych. Musisz zbadać następujące przedmioty:
- Kredens
- Hamak
- Drewno
- Gazety
- Bagaż (Medal)
- Porzucone ubranie (po interakcji z płaszczem kończy się przeszukiwanie pokoju)
Uwaga, płaszcz zbadajcie jako ostatni, bo po interakcji z nim kończy się możliwość przeglądania tego miejsca i nie da się wrócić!
Dobrze przygotowany / Well-Prepared
Rozwiąż sprawy morderstwa i szantażu. / Resolve the blackmail and murder cases completely
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Nie było żadnego włamania / It Wasn’t A Burglary
Wykonaj pierwsze zadanie. / Complete the 1st objective
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Lubię mieć publiczność / I Like An Audience
Ukończ Rozwiązanie zagadki. / Complete the Denouement
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia. Z rozdziałem 9 związany jest również poniższe trofeum Prawdopodobnie największy detektyw na świecie.
Prawdopodobnie największy detektyw na świecie / Probably the Greatest Detective in the World
Przejdź bezbłędnie Rozwiązanie zagadki. / Pass the Denouement - flawlessly
Rozdział 9. Naszym zadaniem będzie wybranie odpowiednich linii dialogowych podczas rozmowy z postaciami. W razie pomyłki szybko wyłączcie grę – co prawda będziecie mieć ponownie cały dialog do obejrzenia, ale lepiej powtórzyć to, niż całą grę.
Opcje dialogowe podczas finałowej rozmowy:
Jackie:
- (Oskarżająco) Sugestia, że zrobiłaby pani prawie wszystko dla chwytliwego nagłówka, nie byłaby zbyt daleko posunięta, n’est-ce pas?
- (Zawstydzająco) Nie znam żadnej pracy, która wymagałaby poświęcenia życia innych dla zysku.
- (Z obrzydzeniem) Pozwoliła pani innym upaść tylko po to, by dumnie przejść po ich plecach.
Hugo:
- (Bezpośrednio) Jest pan przewodniczącym, a mimo to dopuścił, aby wywarła wpływ na niego osoba, która nie brała udziału w żadnych działaniach związkowych.
- (Sarkastycznie) Szczyci się pan swoją pracą. Czy jest pan dumny z decyzji podjętych podczas strajków?
- (Współczująco) Rozumiem, że może pan nie chcieć, aby takie szczegóły były przedstawiane innym gościom. Aby sprawiedliwość mogła zwyciężyć, na jaw musi wyjść cała prawda.
Ernesto:
- (Bezpośrednio) Gdyby pan po prostu „wykonywał swoją pracę” i traktował swoich ludzi uczciwie, nie rozmawialibyśmy teraz o żadnych strajkach.
- (Wprost) Czy był pan gotów zapłacić anonimowemu szantażyście, który oskarżył go o to samo?
- (Twardo) Celowo czy nie, pański układ z majorem stał się zarzewiem dla zamieszek.
Cassandra:
- (Prowokująco) Była pani najbliżej majora. Jego wybuchowy temperament nie może być dla niej zaskoczeniem.
- (Bezpośrednio) Major został dyscyplinarnie zwolniony z brytyjskiej armii. Czy zna pani powód?
- (Współczująco) Złe traktowanie pani przez majora? Czy to było uzasadnione?
Angeline Van Den Bosch / Angeline Van den Bosch
Odkryj sekret/wspomnienie Angeline. / Uncover a secret/memory from Angeline
Prolog. Praktycznie jest to trofeum fabularne, które wyniknie z rozmów z Angeliną, znajdującej się na pierwszym piętrze, w swoim pokoju.
Archibald Sterling / Archibald Sterling
Odkryj sekret/wspomnienie Archibalda. / Uncover a secret/memory from Archibald
Ten sekret jest związany z fabułą. W rozmowie w schowku z Archibaldem w pewnym momencie dowiesz się, że wyrzucić nóż przez okno, a następnie po niego poszedł i go schował.
Cassandra Van Den Bosch / Cassandra Van Den Bosch
Odkryj sekret/wspomnienie Cassandry. / Uncover a secret/memory from Cassandra
Rozdział 5. W pewnym momencie fabuły dostaniesz możliwość przeprowadzenia dialogu z czerwonym wykrzyknikiem. Opcje dialogowe, które musisz wybrać, to:
- (Z naciskiem) Dlaczego tak zdecydowanie broni pani nazwiska monsieur Hagena?
- (Antagonistycznie) W takim razie jego deklaracje miłości nic dla pani nie znaczyły?
- (Z naciskiem) Pani nieustająca niechęć do odpowiadania na moje pytania i postawa obronna mogą wskazywać, że oboje podzielaliście to uczucie.
Hrabina Margaux de Vos / Comtesse Margaux de Vos
Odkryj sekret/wspomnienie Margaux. / Uncover a secret/memory from Margaux
Rozdział 4. W miarę postępów rozmów z podejrzanymi, podczas rozmowy z Margaux pojawi się możliwość zadania jej „trudniejszych” pytań, oznaczonych czerwonym wykrzyknikiem. Wybierz opcje dialogowe:
- (Pochlebczo) Nie ma potrzeby przepraszać, to oczywiście ja się mylę. Jestem pewien, że piękna kobieta pani pozycji nie skłoniłaby celowo młodego mężczyzny do myślenia o takich rzeczach.
- (Z naciskiem) Hrabino, najwyraźniej bardzo pani zależy na madame Van den Bosch. Pomoc w moim dochodzeniu pomoże oczyścić ją z wszelkich występków. Teko właśnie pani dla niej chce, nieprawdaż?
Elizabeth Padget / Elizabeth Padget
Odkryj sekret/wspomnienie Elizabeth. / Uncover a secret/memory from Elizabeth
Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.
Ernesto da Silva / Ernesto da Silva
Odkryj sekret/wspomnienie Ernesto. / Uncover a secret/memory from Ernesto
Rozdział 6. Podczas przeszukiwania pokojów, w trakcie rozmowy z Ernesto (pamiętaj, żeby przeszukać pokój i połączyć wątki) będzie możliwość przeprowadzenia rozmowy z wykrzyknikiem. Wybierz następujące opcje dialogowe:
- (Wprost) Musi istnieć powód, dla którego uznał pan, że należy go ukryć.
- (Zaangażowany) Fragment listu: „Zaiste nie ceni Pan życia tych, którzy pozwalają mu prowadzić dostatnie życie”.
Florette Duval / Florette Duval
Odkryj sekret/wspomnienie Florette. / Uncover a secret/memory from Florette
Prolog. Z tokiem zdobywania dowodów, udaj się do bawialni i rozmawiaj z Florette.
Gedeon Demir / Gedeon Demir
Odkryj sekret/wspomnienie Gedeona. / Uncover a secret/memory from Gedeon
Hugo Beckers / Hugo Beckers
Odkryj sekret/wspomnienie Hugo. / Uncover a secret/memory from Hugo
Rozdział 7. Na początku udaj się do biblioteki, aby porozmawiać z Hugo. Po wymianie kilku zdań, pojawi się opcja rozmowy z czerwonym wykrzyknikiem. Wybierz poniższe:
- (Z zaciekawieniem) Nawet jeżeli zdołała przekonać pana, żeby nie podpisywać umowy?
- (Bezpośrednio) Twierdzi pan, że odrzucił propozycję monsieur da Silvy, ponieważ była ona nieodpowiednia dla pańskich ludzi.
- (Szczerze) Jest pan przewodniczącym związku. Pańskim zadaniem jest wspieranie pracowników, ale nic, co pan uczynił, nie przybliżyło ich do obiecanego celu.
Inge Frank / Inge Frank
Odkryj sekret/wspomnienie Inge. / Uncover a secret/memory from Inge
Rozdział 6. Po przesłuchaniu Ernesta, wrócisz na hol na I piętrze, na którym stoi Inge – koniecznie z nią porozmawiaj, połącz wszystkie dostępne wątki, a dowiesz się, kto i dlaczego ukradł klucz.
Jacqueline „Jackie” Conrad / Jacqueline “Jackie” Conrad
Odkryj sekret/wspomnienie Jacqueline. / Uncover a secret/memory from Jacqueline
Trofeum wpadnie w rozdziale czwartym, na samym jego końcu, w ciągu fabularnym, gdy Angeline’a przyjdzie do pokoju Poirota i zacznie opowiadać o Jacqueline.
Luc Piette / Luc Piette
Odkryj sekret/wspomnienie Luca. / Uncover a secret/memory from Luc
Prolog. Po zdobyciu klucza do pokoju z Florette i rozmowie z nią samą, możesz zbadać pokój. Pod oknem znajdziesz liścik od Luca, który odblokowuje trofeum.
Major Felix Hagen / Major Felix Hagen
Odkryj sekret/wspomnienie majora. / Uncover a secret/memory from the Major
Rozdział 2. Zaraz na samym początku chapteru macie możliwość porozmawiania z majorem. W pewnym momencie pojawi się możliwość wyciągnięcia z niego ważnych informacji: Wybieraj kolejne opcje dialogowe:
- (Sugerująco) Bez wątpienia podczas rozmowy z madmoiselle Angeline zachował pan wobec niej najwyższy szacunek i uprzejmość.
- (Prowokująco) Musi być jakiś powód pańskiej niechęci wobec monsieur Demira
- (Antagonizujący) Nie da się nie zauważyć wyraźnej wrogości między panem a monsieur Demirem…
Rehana Piette / Rehana Piette
Odkryj sekret/wspomnienie Rehany. / Uncover a secret/memory from Rehana
W rozdziale szóstym, po zbadaniu pokoju Gedeona (zbadaj wtedy też koniecznie na II piętrze gabinet Majora), udaj się na hol pierwszego piętra i porozmawiaj tam ze stojącą Inge, która wyjawi prawdę nt. Rehany.
Wicehrabia Edwin Van Den Bosch / Viscount Edwin Van Den Bosch
Odkryj sekret/wspomnienie wicehrabiego. / Uncover a secret/memory from the Viscount
Rozdział 8. Po wejściu do ukrytego pokoju, podejdź w lewy róg i przeczytaj testament wicehrabiego.
Zakariya Demir / Zakariya Demir
Odkryj sekret/wspomnienie Zakariyi. / Uncover a secret/memory from Zakariya