Amnesia: Rebirth to wydana przez studio Frictional Games trzecia część kultowej serii pierwszoosobowych survival horrorów. Dla łowców trofeów nie powinna stanowić wielkiego wyzwania. Jedynie speedrun może nam nieco się postawić, ale poza tym nie ma problemu z żadnymi pucharkami.
Krok po kroku:
Amnesia: Rebirth najlepiej się sprawdza, gdy nic o niej nie wiemy, więc warto najpierw zrobić sobie przejście bez patrzenia na pucharki. Ale skoro już tu jesteście i chcecie dostać jak najszybszą i najskuteczniejszą drogę do platyny, to polecam zastosować się do poniżej mapy przejścia.
KROK I – Zebranie wszystkich znajdziek, pucharów do pominięcia i złe zakończenie.
Podczas tego przejścia będziemy starali się zaglądać w każdy kąt, by zaliczyć wszystkie możliwe do zdobycia pucharki kumulacyjne oraz związane ze znajdźkami i konkretnymi czynnościami. Są dwa wybory moralne, które warto sobie wybrać właśnie w tym przejściu. Wypunktowałem wszystko poniżej – co w którym rozdziale sobie ogarnąć.
Pilnujemy pucharków kumulacyjnych przez całą grę:
- Caregiver – gdy tylko pojawi się mechanika w każdym momencie, gdy na ekranie pojawi się niebieski błysk starajmy się przytrzymać .
- Archivist – sprawdzamy wszystkie napotkane notatki. Na szczęście nie trzeba ich zebrać wszystkich, a tylko 80 na dostępnych około 115, więc spokojnie można część pominąć.
- Curator oraz Crewmember – zbieramy wszystkie znajdźki dotyczące tych pucharków, zgodnie z zamieszczonym poniżej w opisie materiałem wideo.
- Vandal – starajmy się rzucać wszystkimi napotkanymi wazonami itd, by zniszczyć ich jak najwięcej.
- Lightbringer – nie oszczędzajmy zapałek. Bohaterka może ich nosić przy sobie tylko 10, a przez całą grę do pucharka trzeba ich wypalić gdzieś miedzy 50 a 75. Dlatego polecam zapalać po drodze każdą pochodnie i inne dostępne źródła światła.
Rzeczy do wykonania w poszczególnych rozdziałach:
- The Cave – Nope, Merci!
- The Fortress – Narcissist, Historian
- The Arsenal – Escape Artist
- The Cistern – dobra okazja na Overlooked, Can-opener
- The Oasis – Trawler
- The Alchemist’s Chambers – Translocator
- The Laboratory – Torturer
- The Throne Room – Harvester
KROK II – Ukryte zakończenie.
Jeśli w poprzednim kroku zgodnie z zaleceniem zrobiliśmy złe zakończenie do pucharka Harvester, to teraz możemy raz, dwa ogarnąć ukryte zakończenie. Wystarczy wybrać opcje kontynuowania rozgrywki, a ponownie znajdziemy się w sali tronowej. Tym razem jednak wykonujemy odpowiednie czynności, by zdobyć Iconoclast.
KROK III – Speedrun, mała ilość zgonów i dobre zakończenie.
Rzeczy do wykonania w poszczególnych rozdziałach:
- The Laboratory – Altruist
- The Throne Room – Provider
No i na deser został nam speedrun. Po pierwszym przejściu będziemy już mieli obraz gry pozwalający rozpoznać jak najszybciej pokonać dany rozdział. Polecam zapoznać się z opisem Speedster, by uzyskać więcej wskazówek. Oprócz tego automatycznie otrzymamy po drodze Altruist oraz Provider przy zakończeniu korzystając z triku pozwalającego pominąć część rozdziałów. A przy okazji łatwo tu też ugrać Stoic.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Reborn
Collected all the other trophies.
Platynowe trofeum. Gratulacje!
Amnesiac
Awoke with fragmentary memories after the crash of the Cassandra.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie na samym początku gry, jak tylko przedostaniemy się z wraku samolotu do jaskini.
Follower
Followed Salim's trail.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie, jak dalej podążymy jaskiniami.
Dreamer
Dreamed of Paris.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po skończeniu nierzeczywistej historii odbywającej się w umyśle bohaterki.
Widow
Carried on with life, despite Salim's fate.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie pod koniec rozdziału The Deeper Caves po wyjściu na powierzchnię.
Pilgrim
Followed the pilgrim's trail to take refuge in the fort.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie pod koniec rozdziału The Desert Path po wejściu na teren twierdzy.
Communicator
Explored the inner fortress, and spoke to the doctor.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po przejściu przez cały budynek w twierdzy, gdzie odbieraliśmy wiadomość od doktora.
Gunner
Fired a cannon at the fortress gate.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po wystrzeleniu z czołgu w stronę bramy po wcześniejszym przygotowaniu pocisku w arsenale twierdzy.
Pathfinder
Found a way through the ruined cistern.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału The Cistern i wydostaniu się na zewnątrz.
Nomad
Travelled through the desert.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału The Oasis i niespodziewanym zakończeniu wędrówki przez pustynię.
Somnambulist
Took a walk in the park.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu kolejnego rozdziału będącego wizją w umyśle naszej bohaterki.
Fugitive
Escaped the Shadow.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału The Tomb i ucieczce przed znanym już w serii cieniem.
Tinkerer
Activated the alchemists' device.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału The Chamber of Pillars i aktywowaniu portalu.
Murderer
Drained the fear and the life from a crewmember.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału The Hunting Grounds i konfrontacji z dwoma członkami naszej ekspedycji.
Traveller
Activated a portal between worlds.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po kolejnym, tym razem skutecznym odpaleniu teleportu w The Portal Chamber.
Diagnostician
Operated a scanning device, and learned of a child's illness.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu prostego i mało straszącego rozdziału The Theatre.
Torturer
Tortured an innocent to aid an unborn child.
Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale The Laboratory, związany z wyborem moralnym. Jedną z opcji jest dokonanie tortur na nieszczęśniku w odwiedzanym pomieszczeniu. Możemy wykonać zmaltretować biedaka za pomocą ognia lub wody zgodnie ze schematami widocznymi w tym samym pomieszczeniu. Ja na poniższym materiale wideo pokazuję dokładnie użycie wody, ale jeśli wolicie ogień – też można go użyć. Grunt to podłączyć odpowiedni zbiornik, panel przy dźwigni oraz urządzenia przy ramionach sterujących. Po poprawnym podłączeniu musimy przytrzymać dźwignię, aż zapalą się wszystkie lampki. Pucharek wpadnie nam po zakończeniu tego rozdziału.
Altruist
Spared an innocent, perhaps dooming an unborn child.
Pucharek związany z dokonaniem innego wyboru niż Torturer. W tym wypadku wystarczy po prostu przejść przez to pomieszczenie i nic nie ruszać. Trofeum wpadnie nam po zakończeniu rozdziału.
Castaway
Failed to reach a child, separated by deep waters.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu bardziej stresującego rozdziału – The Lower Factory, a następnie kolejnej wizji naszej bohaterki.
Refugee
Reached the doctor.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału The Town. Jest to dłuższy, ale bardzo prosty rozdział.
Mother
Gave birth to a daughter, only to lose her.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu rozdziału The Tower i dotarcia przed bramy sali tronowej. Przy okazji w sadzawce jest tu alternatywna możliwość zdobycia trofeum Narcissist jeśli nie wykonaliśmy go wcześniej.
Tasi
Completed the story.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zakończeniu rozdziału The Throne Room i uzyskaniu dowolnego z trzech dostępnych zakończeń gry.
Harvester
Left a daughter in the care of a god, and was reborn.
Trofeum związane z konkretnym zakończeniem gry. Jest to negatywne zakończenie, w którym bohaterka zostawia swoje dziecko królowej. Po nakarmieniu córki po prostu opuszczamy pomieszczenie z łóżeczkiem. Nie zaleca się łączyć go z trofeum Stoic, gdyż niektórym graczom nie wpadał wtedy ten pucharek.
Provider
Escaped to Paris with a daughter that must now be cared for.
Trofeum związane z konkretnym zakończeniem gry. Tu mamy pozytywne zakończenie, gdzie musimy zabrać dziecko z kołyski w sali tronowej i skierować się do wyjścia zabierając rdzeń do uruchomienia teleportera. Ten znajduje się przy drzwiach w pomieszczeniu, z którego zabraliśmy dziecko. Po drodze królowa nie da nas łatwo wypuścić i będziemy musieli się chować przed jej wzrokiem, co jakiś czas uspokajając dziecko poprzez wciskanie .
Polecam połączyć ten pucharek z trofeum Speedster, gdyż trik do uzyskania dobrej czasówki pozwala całkowicie pominąć etap sali tronowej, w efekcie czego możemy od razu aktywować teleport i dziecko automatycznie znajdzie się w naszych rękach odblokowując to zakończenie.
Iconoclast
Sacrificed everything to cast down a god and end suffering.
Trofeum związane z konkretnym zakończeniem gry. Trzecie, bardziej ukryte zakończenie – by je odblokować musimy postępować podobnie jak w Provider. Zabieramy dziecko i ukrywamy się przed wzrokiem królowej, co jakiś czas uspokajając dziecko poprzez wciskanie . Tym razem jednak nie kierujemy się do wyjścia, a do trzech pomieszczeń, do których prowadzą widoczne pod sufitem rury pokazane na pierwszym screenie. W każdym z tych pomieszczeń podobnie jak we wcześniejszym etapie gry otwieramy menu ekwipunku i wciskamy , by załadować kapsułę widoczną na drugim screenie do urządzenia widocznego na trzecim. Używamy załadowanego urządzenia i przekręcamy dźwignię. Powtarzamy proces w każdym z trzech pomieszczeń.
Stoic
Resisted fear, and resisted anger. (Original Mode only)
By zdobyć to trofeum nasza bohaterka w przeciągu całej gry nie może oszaleć więcej jak 4 razy. Przez oszalenie mam na myśli momenty, gdy tracimy nad nią kontrolę i gdzieś zaczyna w szale biegać. Jest kilka takich niemożliwych do uniknięcia fabularnych momentów, dlatego nie radzę machać ręką na nasze głupie błędy tak na wszelki wypadek, by pod koniec się nie okazało, że jednak nie wpadnie.
W zasadzie nie powinno być z tym problemu, bo w prawie każdej chwili możemy odpalić menu gry i wybrać opcję – Save and Exit. A w razie jakby pojawił się problem można wyjść do menu bez zapisywania za pomocą opcji Exit, po czym wczytać nasz poprzedni zapis.
Podczas zdobywania tego trofeum warto trzymać się światła i nie błądzić niepotrzebnie po ciemnościach. Zbyt długie błądzenie gwarantuje napad szału. Dodatkowo warto za każdym razem, gdy na ekranie pojawi się niebieski błysk, przytrzymać . Pozwala to zredukować poziom stresu i zmniejszyć szansę na szaleństwo.
Zalecam ogarniać ten pucharek łącznie z Speedster. Tam siłą rzeczy pominiemy trochę stresujących momentów, a każde wpadnięcie w szaleństwo i tak będzie bardzo nie wskazane z uwagi na niepotrzebne marnowanie czasu, więc warto upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.
Caregiver
Took time to talk with an unborn child.
Po ukończeniu rozdziału The Deeper Caves pojawi się możliwość interakcji bohaterki z jej dzieckiem. Polecam od tego momentu za każdym razem, gdy na ekranie pojawi się niebieski błysk, przytrzymać . Przydaje się to do zmniejszenia poziomu stresu bohaterki. Pucharek wpadnie po nabiciu około 30 sekund takiej interakcji.
Archivist
Collected notes to fill a journal.
Pucharek związany ze znajdźkami. W tej części szczęśliwie nie musimy zbierać wszystkiego. Materiał wideo do obowiązkowych znajdziek znajduje się w opisie Crewmember. Poza tamtymi znajdźkami w grze pojawiają się też przeróżne listy do odczytania. By zdobyć trofeum musimy łącznie znaleźć przynajmniej 80 sztuk. Nie jest to trudne, bo w grze jest ich ogólnie około 115. Nie ma więc specjalnej potrzeby śledzenia wszystkiego. Wystarczy podczas jednego przejścia zaglądać w każdy kąt i podnosić każdą notatkę, a spokojnie nam to wpadnie przed końcem gry.
Overlooked
Kept quiet and still, and so escaped a predator's gaze. (Original Mode only)
Najlepsza okazja do tego trofeum trafia się w rozdziale The Cistern. We wskazanym na materiale wideo miejscu mamy oskryptowany moment pojawienia się przeciwnika. Musimy sprawić, by nas szukał. Można tak jak ja rzucić wazą, bo sam jak nas nie zauważy to nie będzie szukał. A jest dość ślepawy. Gdy już zacznie nas tropić padamy na ziemię przytrzymując i czekamy, aż da sobie spokój.
Trawler
Found treasure beneath the water.
Prosty pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale The Oasis. Wystarczy wejść na środek zbiornika wodnego, jak na materiale wideo i znaleźć tam pojemnik z oliwą do lampy. Po jego podniesieniu otrzymamy trofeum.
Speedster
Completed the game faster than any Frictional developer.
Mamy tu najtrudniejszy pucharek w całej grze. Nie jakiś bardzo ciężki, ale najpewniej to on będzie stanowił o naszym posiadaniu platyny w tym tytule. Z tego, co udało się graczom w internetach dojść, to informacja, że by zdobyć ten pucharek należy grę ukończyć w czasie krótszym niż 2 godziny i 15 minut. Warto nadmienić, że wraz z aktualizacją coś się tam zmieniło, więc możliwe, iż z czasem będzie jeszcze trudniej.
Kluczowe informacje:
- Pauza w grze zatrzymuje też odliczanie czasu.
- Warto stosować opcję „Save and Exit” w celu zapisania przed danymi momentami gry i w razie kiepskiego etapu powtarzać nieudane sekwencje wychodząc bez zapisywania i potem wczytując poprzedni zapis.
- Możemy korzystać z wszelkich błędów i gliczy wykorzystywanych przez speedrunerów. W tym z dwóch opisanych tu metod.
- Kluczowe jest zastosowanie triku z przenoszeniem przedmiotów w rozdziale The Alchemist’s Chambers. Dzięki temu możemy pominąć znaczny kawał gry.
Trik na latanie – speedrunerzy korzystają z tej metody, by znacznie przyspieszyć drogę. Działa ona także na konsolach z uwagi na niedoskonałość gry. By z tego korzystać musimy wskoczyć na jakiś płaski możliwy do podniesienia przedmiot. Następnie dwukrotnie wciskamy , ale za drugim wciśnięciem nie puszczamy przycisku. Teraz nadal trzymając przedmiot jednocześnie skacząc , możemy wznieść się w powietrze i poruszać tak w dowolnym kierunku.
Trik na przechodzenie przez ściany – to bardzo podobna metoda speedrunerów. Tym razem jednak zamiast stawiać na przedmiocie przytrzymujemy go przy ścianie, w którą chcemy przejść i stale łapiemy i puszczamy przedmiot wciskając próbując przejść na drugą stronę.
Osobiście ograniczyłem korzystanie z tych metod do minimum, bo są dość upierdliwe. No i oprócz tego oczywiście zdecydowanie warto zastosować sztuczkę w The Alchemist’s Chambers. Musimy tam przytrzymać i puszczać trójkąt mocy, by aktywować drzwi i móc oba zabrać ze sobą. Przejście całej gry i użycie tego triku znajdziemy na TYM nagraniu. Ładnie pokazane przejście z uzyskanym czasem 1:54:55. Wystarczy co kawałeczek pauzować i powtarzać drogę, jaką tam obrano. Dodatkowo możemy jedynie skorzystać z TEGO filmu, jeśli bardzo chcemy pominąć rozdział The Cistern. Zyskamy wtedy dodatkowo około 10 minut.
A jakby komuś było mało to może korzystać z całego dorobku na Amnesia Speedrunning Wiki. Tam fani tego sportu znajdują przeróżne sposoby, by ogarniać dane fragmenty jeszcze szybciej.
Vandal
Smashed lots of irreplaceable objects.
Zabawny pucharek, nad którym pracujemy przez całą grę. Wystarczy, że będziemy podnosili różne obiekty, przytrzymując i rzucali nimi wciskając . Trudno powiedzieć ile rzeczy musimy potłuc, ale ja to uzyskałem już w rozdziale The Cistern, a można było to ogarnąć nawet i The Fortress, jeśli sumiennie tłukliśmy napotkane naczynia. W późniejszych etapach jest już mniej takich przedmiotów, więc warto od razu się za to zabrać.
Escape Artist
Escaped a cage in the Arsenal without setting off a grenade.
Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale The Arsenal. Będąc w arsenale twierdzy w pewnym momencie będziemy musieli wyjść z pokazanego na materiale wideo pomieszczenia, bez aktywowania granatu przy zwłokach jednego z żołnierzy. Nie stanowi to w sumie żadnego problemu. Wystarczy rzucić cięższym przedmiotem we wskazany fragment ściany, by odblokować przejście.
Nope, Merci!
Left when things were getting interesting in Amnesia: Rebirth.
Zabawne trofeum podobne jak w przypadku Amnesia Collection polegające, by wyjść z gry po pierwszym powiewie grozy. Można je zdobyć w rozdziale The Cave. Wychodzimy do menu mniej więcej w momencie pokazanym na materiale wideo i pucharek jest nasz.
Translocator
Sent extra objects through the portal in the Alchemist's Chambers.
Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale The Alchemist’s Chambers. Naszym zadaniem będzie przeteleportować ten dziwny stożkowaty przedmiot, by otworzyć drzwi w pomieszczeniu naprzeciwko. Nim jednak tego dokonamy musimy się pobawić w teleportowanie innych przedmiotów. Wrzucamy je jeden za drugim i teleportujemy tak długo, aż wpadnie nam pucharek. W razie czego poniżej materiał wideo.
Historian
Found an unfinished letter from an archaeologist to his sister.
Trofeum do zdobycia w rozdziale The Fortress. List będący nawiązaniem do pierwszej części gry znajdziemy w miejscu pokazanym na poniższym filmie zaraz po podjechaniu na piętro windą na korbę własnej roboty. W razie czego to samo miejsce jest też pokazane w zbiorczym filmie dotyczącym znajdziek w opisie Crewmember.
Narcissist
Gazed at a reflection in the water.
Bardzo proste trofeum do zdobycia w rozdziale The Fortress lub The Tower. Wystarczy, że sprawdzimy nasze odbicie w wodzie. Pierwszą ku temu okazję będziemy mieli, gdy tylko dotrzemy do twierdzy. Miejsce widoczne na poniższym materiale wideo.
Curator
Found all the memories recorded by others.
Pucharek związany ze znajdźkami. Podobnie jak w pierwszej części gry, tak i tu możemy znajdować specjalne kapsuły z wspomnieniami. By dostać trofeum musimy odnaleźć wszystkie 17. Musimy tego dokonać w jednym przejściu. Jeśli jakąś kapsułę przegapimy konieczne będzie zebranie wszystkich od nowa. Zebrane wspomnienia możemy sprawdzić, wciskając i wybierając Notes, a w nich zależnie od każdego rozdziału znajdziemy wpisy oznaczone słowem Cylinder. Film z lokalizacją wszystkich znajduje się w opisie Crewmember.
- Rozdział The Cistern – Wspomnienie 1/17 – The Coronation
- Rozdział The Alchemist’s Chambers – Wspomnienie 2/17 – Patient’s Thoughts
- Rozdział The Alchemist’s Chambers – Wspomnienie 3/17 – The Fall
- Rozdział The Alchemist’s Chambers – Wspomnienie 4/17 – The Formula
- Rozdział The Alchemist’s Chambers – Wspomnienie 5/17 – The Flesh
- Rozdział The Chamber of Pillars – Wspomnienie 6/17 – Accession
- Rozdział The Hunting Grounds – Wspomnienie 7/17 – Hunting Grounds
- Rozdział The Hunting Grounds – Wspomnienie 8/17 – No Word
- Rozdział The Laboratory – Wspomnienie 9/17 – Pavlos
- Rozdział The Laboratory – Wspomnienie 10/17 – Sacrifice
- Rozdział The Laboratory – Wspomnienie 11/17 – Grass
- Rozdział The Laboratory – Wspomnienie 12/17 – Warmth
- Rozdział The Laboratory – Wspomnienie 13/17 – Sorrow
- Rozdział The Laboratory – Wspomnienie 14/17 – Sand
- Rozdział The Laboratory – Wspomnienie 15/17 – Breakthrough
- Rozdział The Lower Factory – Wspomnienie 16/17 – Sabotage
- Rozdział The Tower – Wspomnienie 17/17 – Last Hope
Crewmember
Found all Hank's notes on the crew of the Cassandra.
Pucharek związany ze znajdźkami. W grze możemy odnaleźć notatki Hanka dotyczące wszystkich członków załogi. By dostać trofeum musimy odnaleźć wszystkie 14. Musimy tego dokonać w jednym przejściu. Jeśli jakąś notatkę przegapimy konieczne będzie zebranie wszystkich od nowa. Zebrane notatki możemy sprawdzić, wciskając i wybierając Notes oraz Hank’s Notes. Poniżej materiał z lokalizacją.
- Rozdział The Cassandra – Notatka Hanka 1/14 – Nicolas Masson
- Rozdział The Cassandra – Notatka Hanka 2/14 – Rachel Holt
- Rozdział The Cave – Notatka Hanka 3/14 – Tasi Trianon
- Rozdział The Cave – Notatka Hanka 4/14 – Eva Ritter
- Rozdział The Cave – Notatka Hanka 5/14 – Lukas Ritter
- Rozdział The Deeper Caves – Notatka Hanka 6/14 – Salim Hannachi
- Rozdział The Desert Path – Notatka Hanka 7/14 – Jonathan Webber
- Rozdział The Fortress – Notatka Hanka 8/14 – Malick Tamboura
- Rozdział The Fortress – Notatka Hanka 9/14 – Dr. Anton Metzier
- Rozdział The Fortress – Notatka Hanka 10/14 – Yasmin Chabani
- Rozdział The Oasis – Notatka Hanka 11/14 – Alexander Melville Sterling
- Rozdział The Oasis – Notatka Hanka 12/14 – Richard Fairchild
- Rozdział The Chamber of Pillars – Notatka Hanka 13/14 – Leon De Vries
- Rozdział The Tower – Notatka Hanka 14/14 – James Henry Mitchell
Can-opener
Popped the lid on some carefully stored meat.
Proste trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale The Cistern. Gdy dostaniemy się do kanałów, gdzie brodzimy w wodzie szybko natrafimy na widoczną na filmie zamkniętą pokrywę. By dostać pucharek musimy ją otworzyć i odkryć co za niespodzianka jest w środku.
Lightbringer
Burned a forest's worth of matches to illuminate dark places.
Korzystanie z zapałek to jednak z podstawowych mechanik gry. W praktycznie każdym momencie możemy je zapalać, wciskając . Z uwagi, że bohaterka nie może nosić ich więcej niż 10, zalecam zużywać je do mniej więcej 7 sztuk nim podniesiemy kolejne pudełko z prostego powodu. Jeśli mamy przykładowo 8, a w podniesionym pudełku były 3, to jedna nam przepada. A warto zaznaczyć, że przez całą grę musimy wypalić od 50 do 75 sztuk w pojedynczym przejściu gry. Polecam też po drodze zapalać wszelkie stałe źródła ognia, a pod koniec gry powinno nam wpaść.