Droga do platyny w przygodówkach zazwyczaj nie jest skomplikowana i nie inaczej jest tym razem w przypadku Anna’s Quest. Trochę znajdziek, trochę opcjonalnych trofeów – nic, z czym nie poradzisz sobie w godzinę albo dwie, jeśli skorzystasz z naszej solucji i poradnika.
[poll id=”100″]
Krok po kroku:
Anna’s Quest to typowa przygodówka od Daedalic Entertainment i trofea są podobne do tych, które opisywaliśmy przy okazji innych gier tego wydawcy, na przykład w serii Deponia. Połowa trofeów to pucharki fabularne, druga połowa przyznawana jest za specjalne, opcjonalne, akcje, a jedno trofeum nagradza zbieranie znajdziek. To właśnie z tym ostatnim, Chłopak z plakatu!, możesz mieć najwięcej problemów, gdyż poszukiwane cukierki są dość dobrze ukryta, a hotspoty do ich podniesienia mają bardzo mały promień interakcji. W opisie trofeum zobaczysz jednak, gdzie dokładnie je znaleźć.
Pozostałe trofea nie powinny być problematyczne. Nawet jeśli jakieś pominiesz, możesz rozpocząć grę od jednego z sześciu rozdziałów i szybko je nadrobisz, znając już rozwiązania zagadek. Przygotowaliśmy dla Was filmik, który jest pełną solucją i od razu pokazuje wszystkie trofea. Dla ułatwienia poniżej podaję listę trofeów do zdobycia w poszczególnych rozdziałach.
Rozdział 1:
- Metamorfoza
- Niejadek
- Mistrzyni ucieczek
Rozdział 2:
- Gwiazda estrady
- Mól książkowy
- Mały geniusz
- Mój zagubiony słowik
- Poprzez las
Rozdział 3:
- Daleko od domu
- Gościnne występy
- Dzyń, dzyń
- Powrót do kowadła
- Roostwig przybył do budynku
- Zabij to! ZABIJ TO!
- Jaka ulga…
- Tajemnica rozwiązana
- Wyrzuty sumienia
- IDŹ JUŻ SOBIE!
- Ból rąk
- Ke, ke, ke, ke…
- Przepraszam, dziadku
Rozdział 4:
- Sztukmistrz
- Słodki brudasek…
- Muaha, ha, ha, ha…
- Koniec gry!
- Bardzo specjalny napój
- Pokaż mi swą prawdziwą twarz
- Dobicie targu
Rozdział 5:
- Zakaz wieszania plakatów
- Zabawne odniesienie nr 451
- GG
- Przyszedł do ciebie list!
- Ale bałagan!
- Odłamki
- Wspomnienia
Rozdział 6:
- Pszczelarz
- Ostatnia strona
Do tego dochodzi trofeum za znajdźki – Chłopak z plakatu! oraz trofeum Błyszczy się!, które odblokujesz w losowym momencie gry, gdy podniesiesz błyszczący przedmiot – więcej o tym w opisie poniżej.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Platin Trophy / Platin Trophy
Odblokowano wszystkie trofea. / You unlocked all other trophies.
Standardowa mieszanka trofeów fabularnych i opcjonalnych. Nic skomplikowanego.
Mistrzyni ucieczek / Escape artist
Co?! To jeszcze nie koniec?! / What?! I ain't finished yet?!
Rozdział I. Trofeum fabularne.
Odblokujesz je po wyjściu z pierwszego pokoju.
Poprzez las / Through the woods
Niech przygoda trwa dalej! / Let the quest continue!
Rozdział II. Trofeum fabularne.
Będzie Twoje po tym, jak opuścisz domek wiedźmy.
Mój zagubiony słowik / My lost nightingale
Miłość - jaka to piękna rzecz! / Love, what a wonderful thing
Rozdział II. Trofeum fabularn.
Odblokujesz ja po tym, jak połączysz ponownie Joringela i Jorinde.
Powrót do kowadła / Back to the anvil
Dotarłeś do celu / You have reached your destination
Rozdział III. Trofeum fabularne.
Zdobędziesz je po tym, jak kowal wróci do pracy.
Jaka ulga... / So soothing...
Nie masz nade mną władzy! / You have no power over me!
Rozdział III. Trofeum fabularne.
Bedzie Twoje po tym, jak zagrasz paniom z jeziora na magicznych skrzypcach.
Ke, ke, ke, ke... / Kekekeke...
Pewnie i tak nie umiała czytać... / She probably couldn't read anyways...
Rozdział III. Trofeum fabularne.
Zapiszesz je na swoim koncie po tym, jak zdobędziesz księgę od wiedźmy z młyna.
IDŹ JUŻ SOBIE! / NOW GO AWAY!
Myślał, że szuka czegoś innego / He thought she was looking for someone else
Rozdział III. Trofeum fabularne.
Odblokujesz to trofeum gdy dostaniesz różę na Szklanej Górze.
Przepraszam, dziadku / Sorry Grandpa
Wracamy do punktu wyjścia... / Back to square one…
Rozdział III. Trofeum fabularne.
Odblokujesz je, gdy trafisz do lochów.
Roostwig przybył do budynku / Roostwig has entered the building
Wszędzie znajdziesz coś lepszego niż śmierć / Something better than death we can find anywhere
Rozdział III. Trofeum fabularne.
Zapiszesz ten puchar na swoim koncie po tym, jak zaprowadzisz muzykantów do nowego domu.
Tajemnica rozwiązana / Mystery solved
Lepiej niż Mozart / Even better than Mozart
Rozdział III. Trofeum fabularne.
Będzie Twoje gdy rozwiążesz lub pominiesz zagadkę z organami w kościele.
Dobicie targu / Close the deal
Przechytrzenie diabła / Outplayed the Devil
Rozdział IV. Trofeum fabularne.
Aby odblokować to trofeum, rozwiąż obie zagadki diabła i ucieknij z lochu.
Koniec gry! / Game Over!
Gracz może opuścić grę / Players free to leave game now.
Rozdział IV. Trofeum fabularne.
Zdobędziesz je po tym, jak uratujesz Wilfreda z gry kata.
Słodki brudasek... / Honey, honey, honey…
Puchatek byłby dumny! / Winnie would be proud!
Rozdział IV. Trofeum fabularne.
Aby je odblokować musisz zabrać misiowi słoik miodu, ustawiając wszystkie trzy misie w klatkach na
Pokaż mi swą prawdziwą twarz / Show me your true self
Ależ ty masz wielkie zęby... / What big teeth you have...
Rozdział IV. Trofeum fabularne.
Trofeum będzie Twoje, gdy podejrzysz diabła przez dziurkę od klucza po tym, jak dasz mu sztukę mięsa.
Bardzo specjalny napój / A very special drink
Nie takiego napoju się spodziewał / Not the kind of cocktail he expected
Rozdział IV. Trofeum fabularne.
Zdobędziesz je po tym, jak dasz usypiający napój trollowi przed willą diabła.
Odłamki / Shattered
Więc to to ukrywał / So that's what he was hiding
Rozdział V. Trofeum fabularne.
Będzie Twoje po tym, jak uratujesz Jannike.
GG / GG
Nawet łabędź nie jest prawdziwy / Not even the swan is real
Rozdział V. Trofeum fabularne.
Odblokujesz to trofeum po tym, jak sprowokujesz Łabędziego Księcia do odrąbania głowy swojem
Przyszedł do ciebie list! / You've got mail!
Dorastają tak szybko... / They grow up so fast...
Rozdział V. Trofeum fabularne.
Puchar będzie Twój, gdy wyślesz przesyłkę gołębiem pocztowym i otrzymasz magiczny naparstek.
Wspomnienia / Memories
Początek jest także końcem / The beginning is the end
Rozdział V. Trofeum fabularne.
Odblokujesz je po tym, jak zbierzesz wszystkie rzeczy niezbędne do uczestnictwa w królewskim ślubie.
Pszczelarz / Beekeeper
Podczas tworzenia tej gry nie ucierpiała żadna pszczoła / No bees were harmed in the making of this game
Rozdział VI. Trofeum fabularne.
Użyj miecha z suchym lodem na ulu.
Ostatnia strona / Turn the last page
...i żyli długo i szczęśliwie? / ...and they lived happily ever after?
Rozdział VI. Trofeum fabularne.
Odblokujesz je po ukończeniu gry.
Metamorfoza / Makeover
Wciąż brzydka, ale troszkę mniej straszna / Ugly, but less creepy
Rozdział I. Trofeum opcjonalne.
Odblokujesz to trofeum po tym, jak użyjesz kredek i farbek na lalce, siedzącej obok Bena.
Niejadek / Fussy eater
„Nie, nie zjem mojej zupy” / “No I will not eat my soup”
Rozdział I. Trofeum opcjonalne.
Po tym, jak nauczysz się kontrolować telekinezą, użyj jej na misce z zupą.
Mól książkowy / Book Worm
Inteligencja +1 / Intelligence +1
Rozdział II. Trofeum opcjonalne.
Gdy zejdziesz do piwnicy, przeczytaj wszystkie cztery książki na regale.
Gwiazda estrady / Singstar
„Brzmię całkiem nieźle” / “I sound pretty good”
Rozdział II. Trofeum opcjonalne.
Po tym, jak naprawisz nagrywarkę, obejrzyj ją w swoim inwentarzu. Anna zacznie śpiewać a Ty dosta
Daleko od domu / Far away from home
Nie ta gra, proszę pana! / Wrong game, mister!
Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
Będąc w miasteczku, użyj akcji na stogu siana drugi raz po tym, jak wyjmiesz z niego igłę.
Dzyń, dzyń / Ring-a-ding-ding
Dzieci są czasem NAPRAWDĘ denerwujące... / Kids can be REALLY annoying sometimes...
Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
Używaj dzwonka w antykwariacie tak długo, aż nie pojawi się ten puchar.
Gościnne występy / Cameodalic
Chyba ich skądś znam... / I think I know them from somewhere...
Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
W antykwariacie obejrzyj wszystkie przedmioty, jakie sklepikarz ma w ofercie.
Ból rąk / Pain in the hands
Nie nabiorę się dwa razy na tę samą sztuczkę... / Fool me once...
Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
Gdy już uwięzisz wiedźmę z młyna Anna będzie próbowała podnieść księgę zaklęć i trafi na zaklęcie ochronne. Spróbuj dotknąć księgi ponownie, aby odblokować ten puchar.
Sztukmistrz / Mischief maker
Nie baw się ostrymi przedmiotami! / Do not play with sharp objects!
Rozdział IV. Trofeum opcjonalne.
Gdy Anna będzie mogła się swobodnie poruszać po wszystkich lokacjach w lochach podejdź do gilotyny i użyj jej, a następnie użyj ludzkiego blendera w schowku, aby odblokować ten puchar.
Muaha, ha, ha, ha... / Bahahahaha...
Nie ma gry bez kozy / Every game needs a goat
Rozdział IV. Trofeum opcjonalne.
Aby zdobyć to trofeum musisz nakarmić kozę kilkoma przedmiotami: ostrymi papryczkami, rozkrojonym arbuzem, niebieskimi kwiatkami i miodem. Puchar powinien się odblokować po 3 karmieniach.
Ale bałagan! / What a mess
A gdzie musztarda? / And where's the mustard?
Rozdział V. Trofeum opcjonalne.
Do odblokowania tego trofeum musisz zmusić błazna, aby upuścił pomidory we wszystkich możliwych lokacjach w zamku – w holu, w kuchni, w piwnicy, w gołębiarni i w pokoju księżniczki. Pokój księżniczki musi być ostatni ponieważ potem błazen nie będzie już mógł przechodzić między pokojami.
Zakaz wieszania plakatów / No posters allowed
To nie jest zbyt realistyczne / This isn't very realistic
Rozdział V. Trofeum opcjonalne.
Aby zdobyć ten puchar musisz zrywać plakaty na murze pod zamkiem dopóki się nie zapętlą.
Zabawne odniesienie nr 451 / Clever reference #451
Pomysł był niezły, tylko ramiona Anny za krótkie / The idea was good. But Anna's arms were too short
Rozdział V. Trofeum opcjonalne.
Gdy Anna wespnie się na stóg siana spróbuj sięgnąć rękami owocu zanim użyjesz na nim telekinezy.
Błyszczy się! / Ooh, it's shiny!
Jakie słodkie! / So cute!
Jeden lub więcej przedmiotów, które znajdziesz, mogą się po prostu błyszczeć. To, które to są przedmioty jest zupełnie losowe, dlatego po podniesieniu każdego z nich, obejrzyj swój ekwipunek, żeby zobaczyć czy Ci się nie poszczęściło.
Chłopak z plakatu! / Posterboy!
Złap je wszystkie! / Gotta catch them all
W trakcie przechodzenia gry musisz znaleźć 12 cukierków, które są trochę ukryte – nie pokazują się przy podświetlaniu wszystkich hotspotów – i stają się aktywne, gdy Anna stoi bardzo blisko nich. Zbierane cukierki przechodzą między przejściami gry, więc nawet jak nie zbierzesz ich wszystkich, nie musisz zaczynać przygody od początku. Ich lokacje są pokazane poniżej:
Wyrzuty sumienia / Guilty conscience
Znowu ten głos! / Not the voices again!
Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
Gdy będziesz na szklanej górze, stań za rogiem i użyj telekinezy na oknie. Gdy mężczyzna wyjrzy przez okno porozmawiaj z nim ZANIM użyjesz ponownie telekinezy.
Mały geniusz / Little genius
Wygląda na spryciarza / He seems pretty clever
Rozdział II. Trofeum opcjonalne.
Będąc w piwnicy wiedźmy obejrzyj dyplom, a nastepnie porozmawiaj z Winfriedą i spytaj kim był Hans.
Zabij to! ZABIJ TO! / Kill it! KILL IT!
No Mozart to to nie jest / Not exactly Mozart
Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
Aby je odblokować musisz zagrać paniom z jeziora melodię na zwykłych skrzypcach. Oznacza to, że musisz to zrobić zanim podmienisz je na magiczny instrument w antykwariacie.