Anna’s Quest – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Droga do platyny w przygodówkach zazwyczaj nie jest skomplikowana i nie inaczej jest tym razem w przypadku Anna’s Quest. Trochę znajdziek, trochę opcjonalnych trofeów – nic, z czym nie poradzisz sobie w godzinę albo dwie, jeśli skorzystasz z naszej solucji i poradnika.

 

Jak oceniasz trudność platyny w Anna's Quest?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 1/10
  • Czas do zdobycia platyny: 2-8 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1/ zlotox4 / x11 / x24
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: zloto Chłopak z plakatu!, pozostałe można szybko nadrobić wybierając rozdziały

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Krok po kroku:

Anna’s Quest to typowa przygodówka od Daedalic Entertainment i trofea są podobne do tych, które opisywaliśmy przy okazji innych gier tego wydawcy, na przykład w serii Deponia. Połowa trofeów to pucharki fabularne, druga połowa przyznawana jest za specjalne, opcjonalne, akcje, a jedno trofeum nagradza zbieranie znajdziek. To właśnie z tym ostatnim, zloto Chłopak z plakatu!, możesz mieć najwięcej problemów, gdyż poszukiwane cukierki są dość dobrze ukryta, a hotspoty do ich podniesienia mają bardzo mały promień interakcji. W opisie trofeum zobaczysz jednak, gdzie dokładnie je znaleźć.

Pozostałe trofea nie powinny być problematyczne. Nawet jeśli jakieś pominiesz, możesz rozpocząć grę od jednego z sześciu rozdziałów i szybko je nadrobisz, znając już rozwiązania zagadek. Przygotowaliśmy dla Was filmik, który jest pełną solucją i od razu pokazuje wszystkie trofea. Dla ułatwienia poniżej podaję listę trofeów do zdobycia w poszczególnych rozdziałach.

 

 

Rozdział 1:

  • zloto Metamorfoza
  • braz Niejadek
  • braz Mistrzyni ucieczek

Rozdział 2:

  • braz Gwiazda estrady
  • braz Mól książkowy
  • braz Mały geniusz
  • braz Mój zagubiony słowik
  • braz Poprzez las

Rozdział 3:

  • srebro Daleko od domu
  • braz Gościnne występy
  • srebro Dzyń, dzyń
  • braz Powrót do kowadła
  • braz Roostwig przybył do budynku
  • srebro Zabij to! ZABIJ TO!
  • braz Jaka ulga…
  • braz Tajemnica rozwiązana
  • srebro Wyrzuty sumienia
  • braz IDŹ JUŻ SOBIE!
  • braz Ból rąk
  • braz Ke, ke, ke, ke…
  • srebro Przepraszam, dziadku

Rozdział 4:

  • srebro Sztukmistrz
  • braz Słodki brudasek…
  • srebro Muaha, ha, ha, ha…
  • braz Koniec gry!
  • braz Bardzo specjalny napój
  • braz Pokaż mi swą prawdziwą twarz
  • srebro Dobicie targu

Rozdział 5:

  • braz Zakaz wieszania plakatów
  • srebro Zabawne odniesienie nr 451
  • braz GG
  • braz Przyszedł do ciebie list!
  • srebro Ale bałagan!
  • braz Odłamki
  • zloto Wspomnienia

Rozdział 6:

  • braz Pszczelarz
  • zloto Ostatnia strona

Do tego dochodzi trofeum za znajdźki – zloto Chłopak z plakatu! oraz trofeum srebro Błyszczy się!, które odblokujesz w losowym momencie gry, gdy podniesiesz błyszczący przedmiot – więcej o tym w opisie poniżej.

 

Poradnik:

platyna Platin Trophy / Platin Trophy
Odblokowano wszystkie trofea. / You unlocked all other trophies.

Standardowa mieszanka trofeów fabularnych i opcjonalnych. Nic skomplikowanego.

 

braz Mistrzyni ucieczek / Escape artist 15 
Co?! To jeszcze nie koniec?! / What?! I ain’t finished yet?!

Rozdział I. Trofeum fabularne.
Odblokujesz je po wyjściu z pierwszego pokoju.

 

braz Poprzez las / Through the woods 15 
Niech przygoda trwa dalej! / Let the quest continue!

Rozdział II. Trofeum fabularne.
Będzie Twoje po tym, jak opuścisz domek wiedźmy.

 

braz Mój zagubiony słowik / My lost nightingale 15 
Miłość – jaka to piękna rzecz! / Love, what a wonderful thing

Rozdział II. Trofeum fabularn.
Odblokujesz ja po tym, jak połączysz ponownie Joringela i Jorinde.

 

braz Powrót do kowadła / Back to the anvil 15 
Dotarłeś do celu / You have reached your destination

Rozdział III. Trofeum fabularne.
Zdobędziesz je po tym, jak kowal wróci do pracy.

 

braz Jaka ulga… / So soothing… 15 
Nie masz nade mną władzy! / You have no power over me!

Rozdział III. Trofeum fabularne.
Bedzie Twoje po tym, jak zagrasz paniom z jeziora na magicznych skrzypcach.

 

braz Ke, ke, ke, ke… / Kekekeke… 15 
Pewnie i tak nie umiała czytać… / She probably couldn’t read anyways…

Rozdział III. Trofeum fabularne.
Zapiszesz je na swoim koncie po tym, jak zdobędziesz księgę od wiedźmy z młyna.

 

braz IDŹ JUŻ SOBIE! / NOW GO AWAY! 15 
Myślał, że szuka czegoś innego / He thought she was looking for someone else

Rozdział III. Trofeum fabularne.
Odblokujesz to trofeum gdy dostaniesz różę na Szklanej Górze.

 

srebro Przepraszam, dziadku / Sorry Grandpa 35 
Wracamy do punktu wyjścia… / Back to square one…

Rozdział III. Trofeum fabularne.
Odblokujesz je, gdy trafisz do lochów.

 

braz Roostwig przybył do budynku / Roostwig has entered the building 15 
Wszędzie znajdziesz coś lepszego niż śmierć / Something better than death we can find anywhere

Rozdział III. Trofeum fabularne.
Zapiszesz ten puchar na swoim koncie po tym, jak zaprowadzisz muzykantów do nowego domu.

 

braz Tajemnica rozwiązana / Mystery solved 15 
Lepiej niż Mozart / Even better than Mozart

Rozdział III. Trofeum fabularne.
Będzie Twoje gdy rozwiążesz lub pominiesz zagadkę z organami w kościele.

 

srebro Dobicie targu / Close the deal 35 
Przechytrzenie diabła / Outplayed the Devil

Rozdział IV. Trofeum fabularne.
Aby odblokować to trofeum, rozwiąż obie zagadki diabła i ucieknij z lochu.

 

braz Koniec gry! / Game Over! 15 
Gracz może opuścić grę / Players free to leave game now.

Rozdział IV. Trofeum fabularne.
Zdobędziesz je po tym, jak uratujesz Wilfreda z gry kata.

 

braz Słodki brudasek… / Honey, honey, honey… 15 
Puchatek byłby dumny! / Winnie would be proud!

Rozdział IV. Trofeum fabularne.
Aby je odblokować musisz zabrać misiowi słoik miodu, ustawiając wszystkie trzy misie w klatkach na jednym poziomie.

 

braz Pokaż mi swą prawdziwą twarz / Show me your true self 15 
Ależ ty masz wielkie zęby… / What big teeth you have…

Rozdział IV. Trofeum fabularne.
Trofeum będzie Twoje, gdy podejrzysz diabła przez dziurkę od klucza po tym, jak dasz mu sztukę mięsa.

 

braz Bardzo specjalny napój / A very special drink 15 
Nie takiego napoju się spodziewał / Not the kind of cocktail he expected

Rozdział IV. Trofeum fabularne.
Zdobędziesz je po tym, jak dasz usypiający napój trollowi przed willą diabła.

 

braz Odłamki / Shattered 15 
Więc to to ukrywał / So that’s what he was hiding

Rozdział V. Trofeum fabularne.
Będzie Twoje po tym, jak uratujesz Jannike.

 

braz GG / GG 15 
Nawet łabędź nie jest prawdziwy / Not even the swan is real

Rozdział V. Trofeum fabularne.
Odblokujesz to trofeum po tym, jak sprowokujesz Łabędziego Księcia do odrąbania głowy swojemu pojazdowi.

 

braz Przyszedł do ciebie list! / You’ve got mail! 15 
Dorastają tak szybko… / They grow up so fast…

Rozdział V. Trofeum fabularne.
Puchar będzie Twój, gdy wyślesz przesyłkę gołębiem pocztowym i otrzymasz magiczny naparstek.

 

zloto Wspomnienia / Memories 55 
Początek jest także końcem / The beginning is the end

Rozdział V. Trofeum fabularne.
Odblokujesz je po tym, jak zbierzesz wszystkie rzeczy niezbędne do uczestnictwa w królewskim ślubie.

 

braz Pszczelarz / Beekeeper 15 
Podczas tworzenia tej gry nie ucierpiała żadna pszczoła / No bees were harmed in the making of this game

Rozdział VI. Trofeum fabularne.
Użyj miecha z suchym lodem na ulu.

 

zloto Ostatnia strona / Turn the last page 55 
…i żyli długo i szczęśliwie? / …and they lived happily ever after?

Rozdział VI. Trofeum fabularne.
Odblokujesz je po ukończeniu gry.

 

zloto Metamorfoza / Makeover 60 
Wciąż brzydka, ale troszkę mniej straszna / Ugly, but less creepy

Rozdział I. Trofeum opcjonalne.
Odblokujesz to trofeum po tym, jak użyjesz kredek i farbek na lalce, siedzącej obok Bena.

 

braz Niejadek / Fussy eater 20 
„Nie, nie zjem mojej zupy” / “No I will not eat my soup”

Rozdział I. Trofeum opcjonalne.
Po tym, jak nauczysz się kontrolować telekinezą, użyj jej na misce z zupą.

 

braz Mól książkowy / Book Worm 15 
Inteligencja +1 / Intelligence +1

Rozdział II. Trofeum opcjonalne.
Gdy zejdziesz do piwnicy, przeczytaj wszystkie cztery książki na regale.

 

braz Gwiazda estrady / Singstar 15 
„Brzmię całkiem nieźle” / “I sound pretty good”

Rozdział II. Trofeum opcjonalne.
Po tym, jak naprawisz nagrywarkę, obejrzyj ją w swoim inwentarzu. Anna zacznie śpiewać a Ty dostaniesz trofeum.

 

srebro Daleko od domu / Far away from home 40 
Nie ta gra, proszę pana! / Wrong game, mister!

Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
Będąc w miasteczku, użyj akcji na stogu siana drugi raz po tym, jak wyjmiesz z niego igłę.

 

srebro Dzyń, dzyń / Ring-a-ding-ding 40 
Dzieci są czasem NAPRAWDĘ denerwujące… / Kids can be REALLY annoying sometimes…

Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
Używaj dzwonka w antykwariacie tak długo, aż nie pojawi się ten puchar.

 

braz Gościnne występy / Cameodalic 15 
Chyba ich skądś znam… / I think I know them from somewhere…

Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
W antykwariacie obejrzyj wszystkie przedmioty, jakie sklepikarz ma w ofercie.

 

braz Ból rąk / Pain in the hands 20 
Nie nabiorę się dwa razy na tę samą sztuczkę… / Fool me once…

Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
Gdy już uwięzisz wiedźmę z młyna Anna będzie próbowała podnieść księgę zaklęć i trafi na zaklęcie ochronne. Spróbuj dotknąć księgi ponownie, aby odblokować ten puchar.

 

srebro Sztukmistrz / Mischief maker 35 
Nie baw się ostrymi przedmiotami! / Do not play with sharp objects!

Rozdział IV. Trofeum opcjonalne.
Gdy Anna będzie mogła się swodobnie poruszać po wszystkich lokacjach w lochach podejdź do gilotyny i użyj jej, a następnie użyj ludzkiego blendera w schowku, aby odblokować ten puchar.

 

srebro Muaha, ha, ha, ha… / Bahahahaha… 40 
Nie ma gry bez kozy / Every game needs a goat

Rozdział IV. Trofeum opcjonalne.
Aby zdobyć to trofeum musisz nakarmić kozę kilkoma przedmiotami: ostrymi papryczkami, rozkrojonym arbuzem, niebieskimi kwiatkami i miodem. Puchar powinien się odblokować po 3 karmieniach.

 

srebro Ale bałagan! / What a mess 35 
A gdzie musztarda? / And where’s the mustard?

Rozdział V. Trofeum opcjonalne.
Do odblokowania tego trofeum musisz zmusić błazna, aby upuścił pomidory we wszystkich możliwych lokacjach w zamku – w holu, w kuchni, w piwnicy, w gołębiarni i w pokoju księżniczki. Pokój księżniczki musi być ostatni ponieważ potem błazen nie będzie już mógł przechodzić między pokojami.

 

braz Zakaz wieszania plakatów / No posters allowed 20 
To nie jest zbyt realistyczne / This isn’t very realistic

Rozdział V. Trofeum opcjonalne.
Aby zdobyć ten puchar musisz zrywać plakaty na murze pod zamkiem dopóki się nie zapętlą.

 

srebro Zabawne odniesienie nr 451 / Clever reference #451 35 
Pomysł był niezły, tylko ramiona Anny za krótkie / The idea was good. But Anna’s arms were too short

Rozdział V. Trofeum opcjonalne.
Gdy Anna wespnie się na stóg siana spróbuj sięgnąć rękami owocu zanim użyjesz na nim telekinezy.

 

srebro Błyszczy się! / Ooh, it’s shiny! 35 
Jakie słodkie! / So cute!

Jeden lub więcej przedmiotów, które znajdziesz, mogą się po prostu błyszczeć. To, które to są przedmioty jest zupełnie losowe, dlatego po podniesieniu każdego z nich, obejrzyj swój ekwipunek, żeby zobaczyć czy Ci się nie poszczęściło.

 

zloto Chłopak z plakatu! / Posterboy! 55 
Złap je wszystkie! / Gotta catch them all

W trakcie przechodzenia gry musisz znaleźć 12 cukierków, które są trochę ukryte – nie pokazują się przy podświetlaniu wszystkich hotspotów – i stają się aktywne, gdy Anna stoi bardzo blisko nich. Zbierane cukierki przechodzą między przejściami gry, więc nawet jak nie zbierzesz ich wszystkich, nie musisz zaczynać przygody od początku. Ich lokacje są pokazane poniżej:

 

srebro Wyrzuty sumienia / Guilty conscience 35 
Znowu ten głos! / Not the voices again!

Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
Gdy będziesz na szklanej górze, stań za rogiem i użyj telekinezy na oknie. Gdy mężczyzna wyjrzy przez okno porozmawiaj z nim ZANIM użyjesz ponownie telekinezy.

 

braz Mały geniusz / Little genius 15 
Wygląda na spryciarza / He seems pretty clever

Rozdział II. Trofeum opcjonalne.
Będąc w piwnicy wiedźmy obejrzyj dyplom, a nastepnie porozmawiaj z Winfriedą i spytaj kim był Hans.

 

srebro Zabij to! ZABIJ TO! / Kill it! KILL IT! 35 
No Mozart to to nie jest / Not exactly Mozart

Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
Aby je odblokować musisz zagrać paniom z jeziora melodię na zwykłych skrzypcach. Oznacza to, że musisz to zrobić zanim podmienisz je na magiczny instrument w antykwariacie.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.