Anna's Quest

Zobacz recenzję
12 września 2021
0
2/10
2-8H
x1
x4
x11
x24
40
0
1
0
1
40
0
1
0
1

 

Droga do platyny w przygodówkach zazwyczaj nie jest skomplikowana i nie inaczej jest tym razem w przypadku Anna’s Quest. Trochę znajdziek, trochę opcjonalnych trofeów – nic, z czym nie poradzisz sobie w godzinę albo dwie, jeśli skorzystasz z naszej solucji i poradnika.

 

[poll id=”100″]

 

Krok po kroku:

Anna’s Quest to typowa przygodówka od Daedalic Entertainment i trofea są podobne do tych, które opisywaliśmy przy okazji innych gier tego wydawcy, na przykład w serii Deponia. Połowa trofeów to pucharki fabularne, druga połowa przyznawana jest za specjalne, opcjonalne, akcje, a jedno trofeum nagradza zbieranie znajdziek. To właśnie z tym ostatnim, zloto Chłopak z plakatu!, możesz mieć najwięcej problemów, gdyż poszukiwane cukierki są dość dobrze ukryta, a hotspoty do ich podniesienia mają bardzo mały promień interakcji. W opisie trofeum zobaczysz jednak, gdzie dokładnie je znaleźć.

Pozostałe trofea nie powinny być problematyczne. Nawet jeśli jakieś pominiesz, możesz rozpocząć grę od jednego z sześciu rozdziałów i szybko je nadrobisz, znając już rozwiązania zagadek. Przygotowaliśmy dla Was filmik, który jest pełną solucją i od razu pokazuje wszystkie trofea. Dla ułatwienia poniżej podaję listę trofeów do zdobycia w poszczególnych rozdziałach.

 

Rozdział 1:

  • zloto Metamorfoza
  • braz Niejadek
  • braz Mistrzyni ucieczek

Rozdział 2:

  • braz Gwiazda estrady
  • braz Mól książkowy
  • braz Mały geniusz
  • braz Mój zagubiony słowik
  • braz Poprzez las

Rozdział 3:

  • srebro Daleko od domu
  • braz Gościnne występy
  • srebro Dzyń, dzyń
  • braz Powrót do kowadła
  • braz Roostwig przybył do budynku
  • srebro Zabij to! ZABIJ TO!
  • braz Jaka ulga…
  • braz Tajemnica rozwiązana
  • srebro Wyrzuty sumienia
  • braz IDŹ JUŻ SOBIE!
  • braz Ból rąk
  • braz Ke, ke, ke, ke…
  • srebro Przepraszam, dziadku

Rozdział 4:

  • srebro Sztukmistrz
  • braz Słodki brudasek…
  • srebro Muaha, ha, ha, ha…
  • braz Koniec gry!
  • braz Bardzo specjalny napój
  • braz Pokaż mi swą prawdziwą twarz
  • srebro Dobicie targu

Rozdział 5:

  • braz Zakaz wieszania plakatów
  • srebro Zabawne odniesienie nr 451
  • braz GG
  • braz Przyszedł do ciebie list!
  • srebro Ale bałagan!
  • braz Odłamki
  • zloto Wspomnienia

Rozdział 6:

  • braz Pszczelarz
  • zloto Ostatnia strona

Do tego dochodzi trofeum za znajdźki – zloto Chłopak z plakatu! oraz trofeum srebro Błyszczy się!, które odblokujesz w losowym momencie gry, gdy podniesiesz błyszczący przedmiot – więcej o tym w opisie poniżej.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Ikona osiągnięcia: Platin Trophy</span> / <span>Platin Trophy

Platin Trophy / Platin Trophy

Odblokowano wszystkie trofea. / You unlocked all other trophies.

Standardowa mieszanka trofeów fabularnych i opcjonalnych. Nic skomplikowanego.

Ikona osiągnięcia: Mistrzyni ucieczek</span> / <span>Escape artist

Mistrzyni ucieczek / Escape artist

Co?! To jeszcze nie koniec?! / What?! I ain't finished yet?!

Fabularne

Rozdział I. Trofeum fabularne.
Odblokujesz je po wyjściu z pierwszego pokoju.

Ikona osiągnięcia: Poprzez las</span> / <span>Through the woods

Poprzez las / Through the woods

Niech przygoda trwa dalej! / Let the quest continue!

Fabularne

Rozdział II. Trofeum fabularne.
Będzie Twoje po tym, jak opuścisz domek wiedźmy.

Ikona osiągnięcia: Mój zagubiony słowik</span> / <span>My lost nightingale

Mój zagubiony słowik / My lost nightingale

Miłość - jaka to piękna rzecz! / Love, what a wonderful thing

Fabularne

Rozdział II. Trofeum fabularn.
Odblokujesz ja po tym, jak połączysz ponownie Joringela i Jorinde.

Ikona osiągnięcia: Powrót do kowadła</span> / <span>Back to the anvil

Powrót do kowadła / Back to the anvil

Dotarłeś do celu / You have reached your destination

Fabularne

Rozdział III. Trofeum fabularne.
Zdobędziesz je po tym, jak kowal wróci do pracy.

Ikona osiągnięcia: Jaka ulga...</span> / <span>So soothing...

Jaka ulga... / So soothing...

Nie masz nade mną władzy! / You have no power over me!

Fabularne

Rozdział III. Trofeum fabularne.
Bedzie Twoje po tym, jak zagrasz paniom z jeziora na magicznych skrzypcach.

Ikona osiągnięcia: Ke, ke, ke, ke...</span> / <span>Kekekeke...

Ke, ke, ke, ke... / Kekekeke...

Pewnie i tak nie umiała czytać... / She probably couldn't read anyways...

Fabularne

Rozdział III. Trofeum fabularne.
Zapiszesz je na swoim koncie po tym, jak zdobędziesz księgę od wiedźmy z młyna.

Ikona osiągnięcia: IDŹ JUŻ SOBIE!</span> / <span>NOW GO AWAY!

IDŹ JUŻ SOBIE! / NOW GO AWAY!

Myślał, że szuka czegoś innego / He thought she was looking for someone else

Fabularne

Rozdział III. Trofeum fabularne.
Odblokujesz to trofeum gdy dostaniesz różę na Szklanej Górze.

Ikona osiągnięcia: Przepraszam, dziadku</span> / <span>Sorry Grandpa

Przepraszam, dziadku / Sorry Grandpa

Wracamy do punktu wyjścia... / Back to square one…

Fabularne

Rozdział III. Trofeum fabularne.
Odblokujesz je, gdy trafisz do lochów.

Ikona osiągnięcia: Roostwig przybył do budynku</span> / <span>Roostwig has entered the building

Roostwig przybył do budynku / Roostwig has entered the building

Wszędzie znajdziesz coś lepszego niż śmierć / Something better than death we can find anywhere

Fabularne

Rozdział III. Trofeum fabularne.
Zapiszesz ten puchar na swoim koncie po tym, jak zaprowadzisz muzykantów do nowego domu.

Ikona osiągnięcia: Tajemnica rozwiązana</span> / <span>Mystery solved

Tajemnica rozwiązana / Mystery solved

Lepiej niż Mozart / Even better than Mozart

Fabularne

Rozdział III. Trofeum fabularne.
Będzie Twoje gdy rozwiążesz lub pominiesz zagadkę z organami w kościele.

Ikona osiągnięcia: Dobicie targu</span> / <span>Close the deal

Dobicie targu / Close the deal

Przechytrzenie diabła / Outplayed the Devil

Fabularne

Rozdział IV. Trofeum fabularne.
Aby odblokować to trofeum, rozwiąż obie zagadki diabła i ucieknij z lochu.

Ikona osiągnięcia: Koniec gry!</span> / <span>Game Over!

Koniec gry! / Game Over!

Gracz może opuścić grę / Players free to leave game now.

Fabularne

Rozdział IV. Trofeum fabularne.
Zdobędziesz je po tym, jak uratujesz Wilfreda z gry kata.

Ikona osiągnięcia: Słodki brudasek...</span> / <span>Honey, honey, honey…

Słodki brudasek... / Honey, honey, honey…

Puchatek byłby dumny! / Winnie would be proud!

Fabularne

Rozdział IV. Trofeum fabularne.
Aby je odblokować musisz zabrać misiowi słoik miodu, ustawiając wszystkie trzy misie w klatkach na

Ikona osiągnięcia: Pokaż mi swą prawdziwą twarz</span> / <span>Show me your true self

Pokaż mi swą prawdziwą twarz / Show me your true self

Ależ ty masz wielkie zęby... / What big teeth you have...

Fabularne

Rozdział IV. Trofeum fabularne.
Trofeum będzie Twoje, gdy podejrzysz diabła przez dziurkę od klucza po tym, jak dasz mu sztukę mięsa.

Ikona osiągnięcia: Bardzo specjalny napój</span> / <span>A very special drink

Bardzo specjalny napój / A very special drink

Nie takiego napoju się spodziewał / Not the kind of cocktail he expected

Fabularne

Rozdział IV. Trofeum fabularne.
Zdobędziesz je po tym, jak dasz usypiający napój trollowi przed willą diabła.

Ikona osiągnięcia: Odłamki</span> / <span>Shattered

Odłamki / Shattered

Więc to to ukrywał / So that's what he was hiding

Fabularne

Rozdział V. Trofeum fabularne.
Będzie Twoje po tym, jak uratujesz Jannike.

Ikona osiągnięcia: GG</span> / <span>GG

GG / GG

Nawet łabędź nie jest prawdziwy / Not even the swan is real

Fabularne

Rozdział V. Trofeum fabularne.
Odblokujesz to trofeum po tym, jak sprowokujesz Łabędziego Księcia do odrąbania głowy swojem

Ikona osiągnięcia: Przyszedł do ciebie list!</span> / <span>You've got mail!

Przyszedł do ciebie list! / You've got mail!

Dorastają tak szybko... / They grow up so fast...

Fabularne

Rozdział V. Trofeum fabularne.
Puchar będzie Twój, gdy wyślesz przesyłkę gołębiem pocztowym i otrzymasz magiczny naparstek.

Ikona osiągnięcia: Wspomnienia</span> / <span>Memories

Wspomnienia / Memories

Początek jest także końcem / The beginning is the end

Fabularne

Rozdział V. Trofeum fabularne.
Odblokujesz je po tym, jak zbierzesz wszystkie rzeczy niezbędne do uczestnictwa w królewskim ślubie.

Ikona osiągnięcia: Pszczelarz</span> / <span>Beekeeper

Pszczelarz / Beekeeper

Podczas tworzenia tej gry nie ucierpiała żadna pszczoła / No bees were harmed in the making of this game

Fabularne

Rozdział VI. Trofeum fabularne.
Użyj miecha z suchym lodem na ulu.

Ikona osiągnięcia: Ostatnia strona</span> / <span>Turn the last page

Ostatnia strona / Turn the last page

...i żyli długo i szczęśliwie? / ...and they lived happily ever after?

Fabularne

Rozdział VI. Trofeum fabularne.
Odblokujesz je po ukończeniu gry.

Ikona osiągnięcia: Metamorfoza</span> / <span>Makeover

Metamorfoza / Makeover

Wciąż brzydka, ale troszkę mniej straszna / Ugly, but less creepy

Rozdział I. Trofeum opcjonalne.
Odblokujesz to trofeum po tym, jak użyjesz kredek i farbek na lalce, siedzącej obok Bena.

Ikona osiągnięcia: Niejadek</span> / <span>Fussy eater

Niejadek / Fussy eater

„Nie, nie zjem mojej zupy” / “No I will not eat my soup”

Rozdział I. Trofeum opcjonalne.
Po tym, jak nauczysz się kontrolować telekinezą, użyj jej na misce z zupą.

Ikona osiągnięcia: Mól książkowy</span> / <span>Book Worm

Mól książkowy / Book Worm

Inteligencja +1 / Intelligence +1

Rozdział II. Trofeum opcjonalne.
Gdy zejdziesz do piwnicy, przeczytaj wszystkie cztery książki na regale.

Ikona osiągnięcia: Gwiazda estrady</span> / <span>Singstar

Gwiazda estrady / Singstar

„Brzmię całkiem nieźle” / “I sound pretty good”

Rozdział II. Trofeum opcjonalne.
Po tym, jak naprawisz nagrywarkę, obejrzyj ją w swoim inwentarzu. Anna zacznie śpiewać a Ty dosta

Ikona osiągnięcia: Daleko od domu</span> / <span>Far away from home

Daleko od domu / Far away from home

Nie ta gra, proszę pana! / Wrong game, mister!

Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
Będąc w miasteczku, użyj akcji na stogu siana drugi raz po tym, jak wyjmiesz z niego igłę.

Ikona osiągnięcia: Dzyń, dzyń</span> / <span>Ring-a-ding-ding

Dzyń, dzyń / Ring-a-ding-ding

Dzieci są czasem NAPRAWDĘ denerwujące... / Kids can be REALLY annoying sometimes...

Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
Używaj dzwonka w antykwariacie tak długo, aż nie pojawi się ten puchar.

Ikona osiągnięcia: Gościnne występy</span> / <span>Cameodalic

Gościnne występy / Cameodalic

Chyba ich skądś znam... / I think I know them from somewhere...

Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
W antykwariacie obejrzyj wszystkie przedmioty, jakie sklepikarz ma w ofercie.

Ikona osiągnięcia: Ból rąk</span> / <span>Pain in the hands

Ból rąk / Pain in the hands

Nie nabiorę się dwa razy na tę samą sztuczkę... / Fool me once...

Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
Gdy już uwięzisz wiedźmę z młyna Anna będzie próbowała podnieść księgę zaklęć i trafi na zaklęcie ochronne. Spróbuj dotknąć księgi ponownie, aby odblokować ten puchar.

Ikona osiągnięcia: Sztukmistrz</span> / <span>Mischief maker

Sztukmistrz / Mischief maker

Nie baw się ostrymi przedmiotami! / Do not play with sharp objects!

Rozdział IV. Trofeum opcjonalne.
Gdy Anna będzie mogła się swobodnie poruszać po wszystkich lokacjach w lochach podejdź do gilotyny i użyj jej, a następnie użyj ludzkiego blendera w schowku, aby odblokować ten puchar.

Ikona osiągnięcia: Muaha, ha, ha, ha...</span> / <span>Bahahahaha...

Muaha, ha, ha, ha... / Bahahahaha...

Nie ma gry bez kozy / Every game needs a goat

Rozdział IV. Trofeum opcjonalne.
Aby zdobyć to trofeum musisz nakarmić kozę kilkoma przedmiotami: ostrymi papryczkami, rozkrojonym arbuzem, niebieskimi kwiatkami i miodem. Puchar powinien się odblokować po 3 karmieniach.

Ikona osiągnięcia: Ale bałagan!</span> / <span>What a mess

Ale bałagan! / What a mess

A gdzie musztarda? / And where's the mustard?

Rozdział V. Trofeum opcjonalne.
Do odblokowania tego trofeum musisz zmusić błazna, aby upuścił pomidory we wszystkich możliwych lokacjach w zamku – w holu, w kuchni, w piwnicy, w gołębiarni i w pokoju księżniczki. Pokój księżniczki musi być ostatni ponieważ potem błazen nie będzie już mógł przechodzić między pokojami.

Ikona osiągnięcia: Zakaz wieszania plakatów</span> / <span>No posters allowed

Zakaz wieszania plakatów / No posters allowed

To nie jest zbyt realistyczne / This isn't very realistic

Rozdział V. Trofeum opcjonalne.
Aby zdobyć ten puchar musisz zrywać plakaty na murze pod zamkiem dopóki się nie zapętlą.

Ikona osiągnięcia: Zabawne odniesienie nr 451</span> / <span>Clever reference #451

Zabawne odniesienie nr 451 / Clever reference #451

Pomysł był niezły, tylko ramiona Anny za krótkie / The idea was good. But Anna's arms were too short

Rozdział V. Trofeum opcjonalne.
Gdy Anna wespnie się na stóg siana spróbuj sięgnąć rękami owocu zanim użyjesz na nim telekinezy.

Ikona osiągnięcia: Błyszczy się!</span> / <span>Ooh, it's shiny!

Błyszczy się! / Ooh, it's shiny!

Jakie słodkie! / So cute!

Jeden lub więcej przedmiotów, które znajdziesz, mogą się po prostu błyszczeć. To, które to są przedmioty jest zupełnie losowe, dlatego po podniesieniu każdego z nich, obejrzyj swój ekwipunek, żeby zobaczyć czy Ci się nie poszczęściło.

Ikona osiągnięcia: Chłopak z plakatu!</span> / <span>Posterboy!

Chłopak z plakatu! / Posterboy!

Złap je wszystkie! / Gotta catch them all

Możliwe do przeoczenia

W trakcie przechodzenia gry musisz znaleźć 12 cukierków, które są trochę ukryte – nie pokazują się przy podświetlaniu wszystkich hotspotów – i stają się aktywne, gdy Anna stoi bardzo blisko nich. Zbierane cukierki przechodzą między przejściami gry, więc nawet jak nie zbierzesz ich wszystkich, nie musisz zaczynać przygody od początku. Ich lokacje są pokazane poniżej:

Ikona osiągnięcia: Wyrzuty sumienia</span> / <span>Guilty conscience

Wyrzuty sumienia / Guilty conscience

Znowu ten głos! / Not the voices again!

Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
Gdy będziesz na szklanej górze, stań za rogiem i użyj telekinezy na oknie. Gdy mężczyzna wyjrzy przez okno porozmawiaj z nim ZANIM użyjesz ponownie telekinezy.

Ikona osiągnięcia: Mały geniusz</span> / <span>Little genius

Mały geniusz / Little genius

Wygląda na spryciarza / He seems pretty clever

Rozdział II. Trofeum opcjonalne.
Będąc w piwnicy wiedźmy obejrzyj dyplom, a nastepnie porozmawiaj z Winfriedą i spytaj kim był Hans.

Ikona osiągnięcia: Zabij to! ZABIJ TO!</span> / <span>Kill it! KILL IT!

Zabij to! ZABIJ TO! / Kill it! KILL IT!

No Mozart to to nie jest / Not exactly Mozart

Rozdział III. Trofeum opcjonalne.
Aby je odblokować musisz zagrać paniom z jeziora melodię na zwykłych skrzypcach. Oznacza to, że musisz to zrobić zanim podmienisz je na magiczny instrument w antykwariacie.