Avatar: Frontiers of Pandora – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Avatar: Frontiers of Pandora to gra studia Ubisoft, więc jak na to studio przystało, czeka na zebrania sporo znajdziek. 🙂 Gra jest przyjemna, ma piękne widoki i muzykę. Momentami może się wydawać pusta – przemierzając od jednego miejsca do drugiego nie spotkamy żadnego przeciwnika, ale to nie musi być zarzut. Dla mnie to zaleta. Zestaw pucharków do zdobycia nie jest trudny, raczej po prostu czasochłonny.

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
  • Czas do zdobycia platyny: 60-70 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox4 x15 x12
  • Liczba trofeów offline: 32
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK, wszystko można zdobyć po ukończeniu fabuły
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Jeżeli poradnik się przydał, możesz w ramach podziękowania postawić mi kawę. 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 

Krok po kroku:

  1. Spokojnie przechodzimy sobie fabułę, skanujemy każdą napotkaną roślinę oraz zwierzę, aby zaoszczędzić czasu na koniec gry i już ich później nie szukać. Zbieramy również dzwonopędy oraz sadzonki tarsyu, za które otrzymujemy bonus do zdrowia oraz punkty umiejętności. Staramy się też zbierać przynajmniej po jednej sztuce wszystkiego, aby zaoszczędzić czasu podczas dostarczania rzeczy dla społeczności Na’vi.
  2. Zbieramy pozostałe znajdźki (totemy, ćmy, notatki, nagrania audio, latawce, lalki ,flagi ,komiksy ,fletnie ,sieć mikoryzową) oraz zdobywamy 100% czystości powietrza Pandory.
  3. Kończymy zadanie poboczne „Pewne skrzydła”, składające się z 3 części.
  4. Do każdej bazy Na’vi oraz obozu dostarczamy wymagany przedmiot (najbardziej czasochłonne zadanie).

Wszystko możemy robić na najłatwiejszym poziomie trudności oraz w ustawieniach możemy sobie włączyć pewne ułatwienia, które wyłączą interakcję podczas zbierania roślin, a dodatkowo możemy włączyć automatyczne hakowanie, które pierwszy raz jest fajne, ale na dłuższą metę tylko denerwuje.

 

Poradnik:

platyna Pieśń Sarentu / Song of the Sarentu
Zdobądź wszystkie pozostałe trofea. / Acquire all other trophies.

Gratulacje!

 

zloto Odzyskamy, co nasze / Our Reclamation 55
Ukończ główną kampanię. / Complete the main campaign.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

zloto Nie byle jaka zwierzyna / No Easy Prey 55
Pokonaj thanatora (niezdziczałego). / Defeat a thanator (non-feral).

Do pokonania mamy Thanatora niezdziczałego. Spotkać go można w Lesie Kinglor, w okolicy Jezior Pajęczynowych, blisko obozu Na’vi Cienisty Gaj.

Wchodząc na obszar, zacznie nam bić serce i obraz po bokach zacznie zmieniać się na biało – podążamy w miejsce, gdzie ten obraz będzie mocniej się zmieniał i wkrótce zaatakuje nas Thanator. Jest to przeciwnik na 20. poziomie, więc radzę do tego podejść w momencie, gdy będziemy odpowiednio wyposażeni.

Drugim sposobem na zabicie Thanatora jest zabicie go podczas misji „Rosnące ciśnienie” – w pewnym momencie będziemy mieli cel zadania „Wyłącz platformę wydobywczą Delta” oraz „Ochroń Thanatory” jako zadanie opcjonalne i wtedy możemy zabić jednego zwierza i trofeum nam wpadnie. Drugi sposób jest łatwiejszy, bo zwierzęta nie skupiają się na Was, tylko na ZPZ, więc bez problemu możecie go ubić.

 

braz Kontakt z przodkami / Talk to the Ancestors 20
Odblokuj trzy umiejętności przodków. / Unlock three Ancestor Skills.

Trofeum odblokuje nam się w momencie pozyskania trzeciej umiejętności przodków. Pierwszą umiejętność otrzymamy automatycznie z postępami fabuły, kolejne musimy odszukać na mapie i do nich dotrzeć. Zamieszczam filmik ze zdobycia przykładowych trzech umiejętności przodków.

 

braz Kiełkujący potencjał / Sprouting Potential 20
Dotknij 20 sadzonek tarsyu. / Touch 20 tarsyu saplings.

Trofeum wpadnie nam po dotknięciu 20. sadzonek tarsyu. Dotknięcie takowej dodaje nam jeden punkt umiejętności do wydania. W filmiku pokazuję przykładowe 20 miejsc z sadzonkami.

 

braz W pełnym rozkwicie / Full Bloom 20
Dotknij 20 dzwonopędów. / Touch 20 bellsprigs.

Dzwonopędy są to znajdźki, których dotknięcie powoduje stały wzrost zdrowia. Aby zdobyć trofeum musimy dotknąć 20 takich drzewek. W grze znajduje się ich sporo więcej. Zalecam zdobywać ten rodzaj znajdziek dopiero wtedy, gdy będziemy mieli już odblokowanego swojego ikrana, to znacznie ułatwi nam zbieranie, gdyż będziemy mogli dostać się do wysoko porozmieszczanych znajdziek. Zamieszczam filmik z 20 przykładowo zebranymi przeze mnie znajdźkami.

 

srebro Latawce na uwięzi / Tethered Kites 36
Zbierz wszystkie porwane przez wiatr latawce. / Collect all windswept kites.

Jeden z kilku rodzajów znajdziek w grze – musimy zebrać 9 latawców porwanych przez wiatr. Latawce nie są w żaden sposób zaznaczone na mapie, gdy jesteśmy blisko nich to wyskoczy nam informacja, że zaktualizowano zadanie związane z nimi. Na filmiku pokazuję wszystkie 9 lokalizacji tej znajdźki.

 

braz Pierwsze uderzenie / First Strike 20
Ukończ zadanie „Przeistoczenie”. / Complete the quest Becoming.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

braz Sojusz Aranahe / Aranahe Alliance 20
Ukończ zadanie „Odparcie”. / Complete the quest Pushing Back.

Trofeum związane z fabuła. Nie do przeoczenia.

 

braz W grupie siła / Stronger Together 20
Ukończ zadanie „Połączone siły”. / Complete the quest Combined Forces.

Trofeum związane z fabuła. Nie do przeoczenia.

 

braz Rozganiając mgłę / Clearing the Mist 20
Ukończ zadanie „Odkrycia”. / Complete the quest Revelations.

Trofeum związane z fabuła. Nie do przeoczenia.

 

srebro Ekowojownik / Eco Warrior 36
Ukończ zadanie „Rosnące ciśnienie”. / Complete the quest Rising Pressure.

Trofeum związane z fabuła. Nie do przeoczenia.

 

srebro Zbieracz lalek / Doll Collector 36
Zbierz wszystkie porwane przez wiatr lalki. / Collect all windswept dolls.

Kolejny rodzaj znajdźki – tym razem do zebrania mamy 9 porwanych przez wiatr lalek. Znajdźki te są małe i trudno je zauważyć, nie są one też zaznaczone w żaden sposób na mapie. Ale z filmikiem nie powinno być żadnego problemu, aby odblokować to trofeum.

 

srebro Poszukiwacz danych / Data Retriever 36
Zbierz wszystkie flagi zwiadu. / Complete all recon retrievals.

Flagi zwiadu po pierwsze musimy uruchomić poprzez hakowanie, a następnie zhakować 3 czujniki znajdujące się niedaleko komputera. Mamy 9 stacji badawczych do restartu i zebrania danych. W filmiku znajdują się wszystkie lokacje.

 

braz Znawca przyrody / Wildlife Expert 20
Odblokuj 20 wpisów w przewodniku myśliwskim dotyczących fauny, którą można pozyskać. / Unlock 20 Hunter’s Guide entries for gatherable wildlife.

Aby przeskanować zwierzę używamy – przytrzymując i nakierowując na zwierzę, następnie używamy przycisku , aby go przeskanować – zostanie ono dodane do naszego przewodnika myśliwskiego. Niektóre wpisy zwierząt dostaniemy automatycznie podczas wykonywania zadań fabularnych. Zalecam to robić od samego początku – skanujcie każde nowe zwierzę, które napotkacie na swojej drodze – zaoszczędzi to Wam sporo czasu na koniec gry.

 

braz Zawodowy zbieracz / Great Gatherer 20
Odblokuj 30 wpisów w przewodniku myśliwskim dotyczących roślin, które można zebrać. / Unlock 30 Hunter’s Guide entries for gatherable plants.

Aby przeskanować roślinę używamy – przytrzymując i nakierowując na roślinę, następnie używamy przycisku , aby ją przeskanować – zostanie ona dodane do naszego przewodnika myśliwskiego. Do odblokowania trofeum musimy przeskanować w w/w sposób 30 roślin, z których możemy pozyskać jakieś materiały. Pozyskanie materiału z rośliny (nie skanując jej) też zalicza się do tego trofeum. Nie będzie to trudne osiągnięcie do odblokowania, jeśli będziecie na bieżąco wszystko skanować. I zalecam to robić od samego początku – skanujcie każdą nową roślinę, którą napotkacie na swojej drodze.

 

srebro Dobry słuchacz / A Good Listener 36
Zbierz 30 nagrań audio. / Collect 30 Audio Logs

Kolejny rodzaj znajdziek, tym razem do zebrania mamy 30 nagrań audio – wyglądem przypominają one tablety i znajdują się głównie w siedzibach, gdzie są ludzie, czyli w bazie, w laboratoriach itp.

W grze znajduje się więcej nagrań niż jest nam potrzebne do zdobycia tego osiągnięcia. Kilka znajduje się w pierwszej głównej bazie, która po pewnej misji fabularnej staje się niedostępna, ale nie ma się co martwić – te nagrania automatycznie przenoszą się w inne miejsca. Zamieszczam filmik z 30 zebranymi przeze mnie nagraniami.

 

zloto Szczytowa forma / Peak Performance 55
Odblokuj umiejętność alfa. / Unlock an Apex Skill.

Trofeum do zdobycia za odblokowania wybranego przez siebie drzewka umiejętności na maksa oraz za wypełnienie zadania/wyzwania, które wtedy Wam się odblokuje. Ja ulepszyłem drzewko wojowniczki, więc moim wyzwaniem było zabicie doświadczonego żołnierza ZPZ za pomocną ciężkiego łuku oraz miotacza oszczepów, trafiając w słabe punkty.

 

srebro Małymi kroczkami / Little by Little 36
Zniszcz 10 instalacji ZPZ. / Defeat 10 RDA installations.

Instalację ZPZ zlokalizowane są na mapie w okolicach, gdzie teren jest pomarańczowy – oznacza to zanieczyszczenie, wyglądem przypominają żółte wieże. Musimy zniszczyć 10 takich lokalizacji – są to króciutkie misje, w których do wykonania jest kilka celów do zniszczenia lub wyłączenia.

 

srebro Niech ich zaboli / Hit Them Where It Hurts 36
Zniszcz pięć posterunków ZPZ. / Defeat five RDA Outposts.

Aby odblokować trofeum musimy zniszczyć 5 posterunków ZPZ. Na mapie umieszczone są w okolicach pomarańczowej okolicy, oznaczającej zepsucie. Są to większe placówki ZPZ. Trofeum powinno wpaść automatycznie podczas zdobywania trofeum za czyste powietrze, gdyż tam musimy zniszczyć wszystkie placówki ZPZ.

 

srebro Na straży opowieści / Story Guardian 36
Zbierz 30 notatek. / Collect 30 Notes

Kolejny rodzaj znajdziek. Tym razem do zebrania mamy 30 notatek wyglądem przypominających tablety – znajdują się głównie w siedzibach, gdzie są ludzie, czyli w bazach, w laboratoriach itp.

W grze znajduje się więcej notatek niż jest nam potrzebne. Kilka znajduje się w pierwszej głównej bazie, która po pewnej misji fabularnej staje się niedostępna, ale nie ma się co martwić – te notatki automatycznie przenoszą się w inne miejsca. Zamieszczam filmik z 30 zebranymi przeze mnie notatkami.

 

braz Kucharski koneser / Cooking Pot Pro 20
Odblokuj trzy przepisy na potrawy specjalne. / Unlock three recipes for specialty dishes.

Trofeum powinno Wam wpaść samoistnie podczas przechodzenia gry oraz rozmawiania z przypadkowo spotkanymi Na’vi na terenie całej mapy. Istnieje wtedy prawdopodobieństwo, że dadzą Wam jakiś przepis. Warto też przeszukiwać wszystkie napotkane wiklinowe kosze – w nich również możemy znaleźć specjalny przepis. Liczbę zdobytych przepisów możemy sprawdzić wciskając touchpada i w zakładce „Dziennik” wybrać przepisy.

 

braz Czeladnik / Apprentice Crafter 20
Wytwórz broń lub wyposażenie o co najmniej znakomitym poziomie rzadkości. / Craft a weapon or gear piece of 'superior’ rarity or higher.

Projekt do wytworzenia znakomitej broni możemy odebrać od Kitangi w Schronieniu Twórcy, będzie to długi łuk o nazwie „Jadowity długi łuk Kitangi”. Wytwarzamy go na stole rzemieślniczym, materiały potrzebne do stworzenia to: dowolny element z kategorii gałęzie oraz dowolny element z kategorii łyko. Po wytworzeniu łuku odblokuje się trofeum. Oczywiście jest to tylko przykład, bo projektów jest o wiele więcej. 🙂

 

srebro Ojciec i syn pośród gwiazd / Father and Son in the Stars 36
Zbierz wszystkie komiksy z poszukiwania skarbów. / Collect all treasure hunt comics.

W tej znajdźce jest trochę więcej pracy, bo po pierwsze musimy odszukać terminal komputerowy, następnie go zhakować, kolejno pojawi nam się zadanie „Szukając domu – część XX”. W dzienniku zadań musimy sprawdzić jakie miejsce mamy do odszukania, udać się do niego i zebrać komiks. Na filmiku pokazuję, gdzie znajduje się dany terminal komputerowy oraz miejsce z komiksem mu odpowiadające.

 

zloto Odzyskana Pandora / Reclaim Pandora 55
Osiągnij jakość powietrza na poziomie 100%. / Reach an air quality level of 100%.

Naszym celem w tym trofeum jest zniszczenie wszystkich placówek ZPZ, do których zaliczają się:

  • 35 instalacji wydobywczych ZPZ
  • 19 placówek ZPZ
  • 3 bazy ZPZ

Każda ta lokalizacja w swojej okolicy posiada skażenie oznaczone na mapie pomarańczowym kolorem, status zanieczyszczenia możemy sprawdzać w laboratoriach polowych ruchu oporu lub w bazie głównej ruchu oporu. Robiąc to trofeum wpadną nam inne osiągnięcia – polegające na zniszczeniu 5 posterunków i 10 instalacji.

 

srebro W harmonii / In Harmony 36
Nastrój wszystkie eolskie fletnie wietrzne. / Tune all aeolian wind flutes.

Kolejny już rodzaj znajdźki w grze. Tym razem są to fletnie, do których po podejściu musimy wcisnąć . Fletnie są zaznaczone na mapie, więc akurat z tymi rzeczami nie powinno być większego problemu. Poniżej na filmiku lokalizacja wszystkich fletni.

 

srebro Wizja przodków / Vision of the Ancestors 36
Ukończ interakcje ze wszystkimi totemami Sarentu. / Complete all Sarentu Totem interactions

Kolejny rodzaj znajdziek. Tym razem chodzi o to, aby zaczynając od totemu i podążając za strzałkami, dotrzeć do miejsca, z którego będziemy obserwować ten totem. Do odblokowania trofeum wymagane jest ukończenie wszystkich interakcji tj. 12 totemów. Poniżej filmik z wszystkimi totemami.

 

srebro Grzybowy nawigator / Mushroom Navigator 36
Ukończ 10 aktywności związanych z „Siecią mikoryzową”. / Complete 10 mycelium network activities.

W tej aktywności musimy odszukać na mapie grzyba o nazwie „Opiekun pąków”. Następnie od tej lokalizacji musimy podążać za grzybami na ziemi aż do wielkiego grzyba, w którym musimy wejść w interakcje – tę czynność musimy wykonać kilka razy aż uniesiemy wszystkie grzyby i ten centralny nam się otworzy, a następnie umożliwi wejście do środka. Na filmiku pokazane są wszystkie lokacje potrzebne do zdobycia tego trofeum.

Uwaga! Na mapie znajduje się tylko 9 „Opiekunów pąków”, do trofeum musimy ukończyć 10 – grzyby te po jakimś czasie się regenerują i aktywność możemy robić od nowa, więc odczekujemy ten czas i powtarzamy któryś z wcześniej zrobionych.

 

srebro Wcielenie zwinności / Fleet-Footed 36
Podążaj za ćmami ostrzoskrzydłymi do ich gniazd / Follow all the bladewing moths to their nests.

W tym trofeum chodzi o to, aby odszukać „Ostrzoskrzydły szlak”, wejść z nim w interakcję i podążać za ćmami do ich ukrytego gniazda. W niektórych przypadkach musimy lecieć za nimi na naszym ikarianie, gdyż są tak szybkie, że za nimi nie zdążymy. Do zebrania jest 11 sztuk tej znajdźki. Na filmiku pokazane są wszystkie lokalizację oraz trasy, jakie musimy pokonać.

 

srebro W jedności z klanami / One with the Clans 36
Ukończ 3. część zadań pobocznych Społeczność Aranahe, Społeczność Zeswa i Społeczność Kame’tire. / Complete part 3 of the Aranahe Community, Zeswa Community, and Kame’tire Community side quests.

Na tym zadaniu polecam się skupić już od samego początku, kiedy tylko je otrzymamy – gdyż z nim zejdzie Wam najwięcej czasu. Musicie również zbierać każdy przedmiot, który Wam się uda znaleźć – przynajmniej po jednej sztuce. Zadanie polega na przekazywaniu darów każdemu z klanów Aranahe, Zeswa oraz Kame’tire. Aby móc wykonywać zadanie musimy wejść w interakcję z koszem na dary, który znajduje się w każdej bazie klanu oraz w każdym obozie Na’vi. Każdy kosz dodaje nam kolejne zadanie, w którym musimy przekazać wybraną rzecz dla klanu.

Każde zadanie dla klanu składa się z trzech części, a każda kolejna większej liczby przedmiotów do przekazania.

  • Część 1 – 3 rzeczy
  • Część 2 – 5 rzeczy
  • Część 3 – 7 rzeczy

Oznacza to, że dla każdego z klanów musimy przekazać 15 rzeczy, co w sumie daje nam 45 rzeczy do przekazania – wiążę się to z sporą ilością czasu przeznaczoną na szukanie danych rzeczy, gdyż niektóre z nich muszą być w dobrym stanie. Aby zaoszczędzić trochę czasu, radzę zbierać przeróżne rzeczy co najmniej po jednej sztuce oraz przeszukiwać każdy napotkany kosz – sporo rzeczy z koszy później trafia się jako rzecz do oddania.

UWAGA: Może się zdarzyć, że zadanie „Dary dla społeczności Zeswa – część 2” będziecie mieli zablokowane. Dzieje się tak dlatego, że prawdopodobnie nie macie ukończonego zadania „Znów w domu” – po wykonaniu tej misji, odblokuje nam się zadanie z przekazywaniem darów.

 

srebro Opiekun kinglorów / Kinglor Carer 36
Ukończ ostatnie zadanie poboczne „Pewne skrzydła”. / Complete the final Steady Wings side quest.

Musimy ukończyć 3 zadania poboczne: Pewne skrzydła część 1,2 i 3. Są to proste misje dostawcze, w których musimy przenieść królową ciem z jednego miejsca do drugiego – po drodze robiąc przystanki, aby się pożywiła i jednocześni zszedł jej stres. Stres jest wyznacznikiem, który nie może osiągnąć maksymalnego poziomu – w przeciwnym razie misja zostanie przerwana. Aby nie powiększać poziomu stresu, nie możemy brać udziału w walce, latać za dużo, biegać i za wszelką cenę nie wchodzić do wody – woda momentalnie podniesie stres do maksimum i będziemy musieli kontynuować podróż od ostatniego punktu kontrolnego. Misję otrzymamy od Etuwy na najwyższym piętrze w lokalizacji Las Kinglor w Domowym Drzewie.

 

braz Jak zostać Na’vi / Becoming Na’vi 20
Odblokuj 3 umiejętności z każdego drzewka. / Unlock 3 skills in each skill tree.

Proste trofeum – wpadnie nam automatycznie wraz z postępami fabuły, gdy będziemy ulepszać nasze drzewko umiejętności. Aby trofeum pojawiło się na naszym koncie, w każdym z pięciu gałęzi drzewka musimy mieć odblokowane po 3 umiejętności. Piąta gałąź odblokuje się wraz z postępem fabuły, gdy zyskamy naszego ikrana.

 

Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.