de Blob 2 – Poradnik do trofeów i osiągnięć

10 sierpnia 2018
0

 

de Blob 2 to gra, w którą warto zagrać. Przyjemna platyna, brak zglitchowanych trofeów, krótki czas gry i kolorowy świat przemawiają za tym, aby sięgnąć po ten tytuł.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox6 x14 x5
  • Liczba trofeów offline: 26
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1 (konieczna gra na normalnym poziomie trudności), w praktyce 2 przejścia
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia platyny: 30-40 godzin

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Krok po kroku:

  1. Ukończ grę bez ulepszeń – Przejdź grę jak najszybciej na normalnym poziomie trudności, zbierając możliwie jak najwięcej znajdziek. Co jest najważniejsze, nie kupuj żadnych ulepszeń, aby zdobyć trofeum Keepin’ it real. Wszystkie znajdźki i rangi S wbijesz w drugim przejściu gry, czyli w czyszczeniu mapy. Znajdźki dzielimy na 3 podgrupy (inspiracje, style, rzeczy z galerii), a do tego dochodzą jeszcze trzy medale, które musisz zdobyć w każdym z rodziałów – za uwolnienie mieszkańców konkretnych poziomów, miażdżenie rzeczy i za pomalowanie drzew i palm.
  2. Clean up – Po ukończeniu gry ponownie przechodzimy każdy level – tym razem kończąc wszystkie opcjonalne misje (zaznaczone na zielono), znajdując wszystkie znajdźki (inspiracje, style, rzeczy z galerii) oraz zdobycie medali, a w konsekwencji tych wszystkich rzeczy – zdobyć rangę S za ukończenie levelu. W rozdziale numer 5, będzie można wbić trofeum za przeskoczenie 10 razy między platformami. Do tego dochodzi jeszcze trofeum za zagranie z kompanem (czyli będzie potrzebny drugi pad/vita) jakiegoś poziomu.

 

Poradnik:

platyna Platinum Trophy
All Trophies obtained!

Gratulacje!

 

srebro Paradise Island liberated
„Paradise Island” level completed.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

srebro Downtown Prisma City liberated
„Downtown” level completed.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

srebro Blanctown liberated
„Blanctown” level completed.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

srebro The Senate liberated
„The Senate” level completed.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

srebro Prisma Community College liberated
„Comrade Black U.” level completed.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

srebro Soda Falls liberated
„Blanc Cola Cannery” level completed.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

srebro Hydro Station liberated
„Inktron Collider” level completed.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

srebro House of Fun liberated
„Blanc TV Factory” level completed.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

srebro Orbital Habitats liberated
„Prison Zoo” level completed.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

srebro Railyards liberated
„Inky Fabricator” level completed.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

srebro Rocket Range liberated
„Rocket Range” level completed.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia.

 

zloto Hypno Ray destroyed
„Hypno Ray” level completed.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia..

 

zloto INKT smasher
All Gold Clean-up awards completed.

Po ukończeniu wszystkich głównych zadań i wyzwań (zielone karty) na konkretnym poziomie, pojawi się na radarze ikonka jak w grafice trofeum. Twoim zadaniem będzie niszczenie skrzynek i elementów infrastruktury poziomów. Po prostu miażdż wszystko co stanie Ci na drodze we wszystkich levelach i trofeum będzie Twoje.

 

zloto The People’s Hero
All Gold Liberation awards completed.

W każdym poziomie znajdują się budynki, które musisz pomalować. Po muśnięciu kolorem wszystkich części z głównych drzwi wychodzą takie stworki jak na zdjęciu poniżej. Są to mieszkańcy danego poziomu, których musisz jeszcze pokolorować (wystarczy dotknąć). Często mieszkańcy Ci są również umieszczeni w podziemnych partiach danego rozdziału, jak i są elementem wyzwań, które możesz robić po ukończeniu wszystkich głównych zadań konkretnego rozdziału. Uwolnij wszystkie stworki w każdym levelu i trofeum pojawi się na Twoim koncie.

 

zloto Nature Lover
All Gold Environment awards completed.

W każdym levelu są drzewa i palmy, które możesz pokolorować. Twoim zadaniem będzie odhaczenie ich wszystkich, ale na szczęście po ukończeniu zadań głównych i wyzwań (zielonych kart) na radarze pojawią się brakujące drzewka.

 

zloto Nothing but the best
All story levels completed to „S” class.

W każdym rozdziale zdobywasz punkty, które przekładają się później na klasę ukończenia poziomu. Punkty zdobywasz tak naprawdę za wszystko – za malowanie, za niszczenie, zdobywanie znadziek, wykonywanie misji i wyzwań. Rangą S przejmuj się dopiero przy drugim przejściu gry, ponieważ w pierwszym skupiamy się na jak najszybszym ukończeniu całego tytułu bez ulepszeń. Przy powtarzaniu rozdziałów, gdy już znasz jak wygląda dany poziom, możesz wykupić ulepszenia, przez co zbieranie znajdziek i wykonywanie dodatkowych misji będzie o niebo prostsze. Poniżej liczba punktów konkretnych leveli, którą musisz zdobyć, aby osiągnąć rangę S. Warto też dodać, że sporo punktów dodaje się po zakończeniu levelu, więc jeżeli po ukończeniu wszystkich dodatkowych aktywności nadal nie masz wymaganej liczby punktów – spokojnie, reszta doda się na tablicy podsumowania poziomu.

  • Paradise Island – 700 000 punktów
  • Downtown – 815 000 punktów
  • Blanctown – 950 000 punktów
  • The Senate – 1 125 000 punktów
  • State College (Comrade Black U) – 1 300 000 punktów
  • Soda Falls (Blanc Cola Cannery) – 915 000 punktów
  • Hydro Station (Inktron Collider) – 715 000 punktów
  • House of Fun (Blanc TV Factory) – 725 000 punktów
  • Orbital Habitats (Prison Zoo) – 975 000 punktów
  • Railyards (Inky Fabricator) – 740 000 punktów
  • Rocket Range – 915 000 punktów
  • Hypno Ray – 1 350 000 punktów

 

srebro Maximum Blob
Blob and Pinky completely upgraded.

Trofeum związane z wykupieniem wszystkich ulepszeń zarówno Bloba jak i Pinky’ego. Polecam najpierw ukończyć grę bez wykupowania jakichkolwiek rozwinięć, a dopiero po napisach końcowych i po zdobyciu trofeum „Keepin’ it real„, wejść do sklepu (przez podejście do znaku na mapie, który znajduje się na poniższym screenie) i kupować wszystko jak leci. Za co kupujemy ulepszenia? A za żarówki (inspiracje), których jest w sumie 480 i Twoim zadaniem będzie zebranie ich wszystkich. Gra jest ogromna i pokazywanie każdej znajdźki mija się z celem, zdecydowaną większość zdobędziesz sam, a po resztę zapraszamy do opisu trofeum „Totally inspired„.

 

srebro Every picture
Every Gallery pickup collected.

Kolejne znajdźki rozsiane po mapie. Są pochowane po kątach danych poziomów, ale nie powinno być problemu z ich zebraniem. Jest ich w sumie 100.

Jeżeli masz problem ze znalezieniem jakiejkolwiek znajdźki, polecam zajrzeć na kanał NoKtoLive (kliknij TUTAJ), który pokazuje w przyspieszonym tempie jak wycalakować dany level (czyli znaleźć wszystkie rzeczy do zebrania i zdobyć rangę S).

  • Paradise Island – 10
  • Downtown – 9
  • Blanctown – 9
  • The Senate – 9
  • State College – 8
  • Soda Falls – 8
  • Hydro Station – 5
  • House of Fun – 8
  • Orbitat Habitats – 8
  • Railyards) – 8
  • Rocket Range – 10
  • Hypno Ray – 8

 

srebro Totally inspired
Every Inspiration pickup collected or earned.

Inspiracje to żarówki, które są rozsiane po mapie w każdym rozdziale. Raz podniesione już się nie pojawią. Przeważnie są umiejscowione na widoku i nie będziesz miał problemu z ich znalezieniem. Niektóre z nich dostajemy za ukończenie wyzwań (zielone karty), jeszcze inne są pochowane w skrzyniach, które musisz zniszczyć.

Jeżeli masz problem ze znalezieniem jakiejkolwiek znajdźki, polecam zajrzeć na kanał NoKtoLive (kliknij TUTAJ), który pokazuje w przyspieszonym tempie jak wycalakować dany level (czyli znaleźć wszystkie rzeczy do zebrania i zdobyć rangę S).

  • Paradise Island – 40 inspiracji
  • Downtown – 40 inspiracji
  • Blanctown – 50 inspiracji
  • The Senate – 50 inspiracji
  • State College – 50 inspiracji
  • Soda Falls – 50 inspiracji
  • Hydro Station – 40 inspiracji
  • House of Fun – 40 inspiracji
  • Orbital Habitats – 50 inspiracji
  • Railyards – 30 inspiracji
  • Rocket Range – 30 inspiracji
  • Hypno Ray – 10 inspiracji

 

braz INKT informed
Pinky’s Guide to Inkies completed.

Trofeum związane z fabułą. Nie do przeoczenia. Musisz spotkać wszystkie postaci:

  • Pinky
  • Paint Bot
  • Leech Bot
  • Blanc
  • Shepherd
  • Inky
  • Sergeant
  • Mortar
  • Heavy Inky
  • Elite
  • Spikey
  • Bomb Bot
  • Monster
  • Comrade Black

 

braz Pinky to the rescue
Blob and Pinky played a level together.

Do trofeum będzie wymagany drugi kontroler / ps vita jako drugi kontroler lub przyjaciel share play. Po prostu trzeba zagrać na dwa pady / we dwójkę i trofeum niezwłocznie wpadnie po dołączeniu gracza.

 

braz Keepin’ it real
All levels completed without upgrades.

Ulepszenia są możliwe do kupienia w sklepie, który jest oznaczony tak jak na screenie poniżej. Polecam rozpocząć przygodę z de Blob 2 od grania na normalnym poziomie trudności i nie kupowaniu żadnych rozwinięć. Gra przez to będzie nieco trudniejsza, ale jeżeli będziecie omijać wszystkie dodatkowe aktywności i nie będziecie zwracać uwagi na znajdźki – gra powinna Wam zająć około 12-15 godzin.

 

braz Piston partisan
Completed 10 continuous piston jumps.

W rozdziale piątym – State Colage  – zdobędziesz możliwość skakania po takich platformach, jak na zdjęciu poniżej. Trofeum polega na przeskoczeniu 10 razy między nimi, bez dotykania ziemi.

 

zloto Medal of Color
All story levels completed in normal mode.

Trofeum wpadnie po ukończeniu fabuły na normalnym poziomie trudności. Polecamy od razu zabrać się za granie na normalu, ponieważ gra nie jest trudna i nie powinna sprawić Wam problemów. Osiągnięcie wpada po napisach końcowych.

  1. Paradise Island
  2. Downtown
  3. Blanctown
  4. The Senate
  5. Comrade Black U
  6. Blanc Cola Cannery
  7. Inktron Collider
  8. Blanc TV Factory
  9. Prison Zoo
  10. Inky Fabricator
  11. Rocket Range
  12. Hypno Ray

 

braz Blob survivor
Completed a level in a single playthrough without dying.

Prawdopodobnie trofeum wpadnie Wam już po ukończeniu pierwszego poziomu, ponieważ polega ono na przejściu levela bez zginięcia, co nie jest wcale trudną sztuką.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Dead Good Media.