Diablo III: Reaper of Souls

4/10
60+H
x1
x2
x17
x24
44
0
0
0
2.5
44
0
0
0
2.5

Diablo to jedna z tych gier o których przynajmniej słyszał każdy gracz. Trzecia odsłona serii wprowadziła trochę nowości, między innymi bardzo przyjazną kooperację. Zagorzali fani mogą mieć jakieś zastrzeżenia do systemu walki, jednakże mi on bardzo przypadł do gustu. Każdy bohater/bohaterka wraz ze zdobywanymi poziomami odblokowuje nowe ataki, które może przypisać do konkretnych slotów pod dany przycisk. Dodatkowo można potem modyfikować owe umiejętności za pomocą odblokowywanych run. Rozgrywka sprowadza się to typowego, aczkolwiek bardzo przyjemnego eksterminowania hord wrogów.

Fabularnie produkcja prezentuje całkiem przyzwoity poziom. W Sanktuarium odwieczna walka Płonącego Piekła z Wysokimi Niebiosami osiąga nowy poziom, gdy zgodnie z proroctwem anioł sprawiedliwości upada. Mimo, że dwadzieścia lat temu drużyna śmiałków zatryumfowała nad złem świat znów potrzebuje bohaterów. Znany nam tytułowy demon jest bardzo uparty i niełatwo się pozbyć go na dobre. Edycja Ultimate Evil wzbogacona jest także o dodatek Reaper of Souls stanowiący kolejny rozdział opowieści. Tym razem przyjdzie nam się zmierzyć z Maltaelem – Aniołem Śmierci, który używając czarnego kamienia dusz chce całkowicie zniszczyć demony, a co za tym idzie i ludzi.

 

Krok po kroku:

Minimalna liczba przejść: 2 razy kampania (postać zwykła oraz hardcorowa) + dużo czasu w trybie przygodowym

Na wstępie warto zaznaczyć, że jeśli zamierzamy wbijać platynę samotnie zejdzie nam znacznie więcej czasu, dlatego zalecam znaleźć jakiegoś kompana do gry. W pojedynkę możemy odhaczyć dwa przejścia kampanii – postacią zwykłą i hardcorową. Dodatkowo można też ułatwić sobie grindowanie leveli kupując potężne sety przedmiotów na allegro. Koszt to dycha, a znacznie przyspieszy nam grinding. Osobiście nie stosowałem tej metody, ale uważam, że należy o niej tu wspomnieć.

KROK I – Kampania

Pierwsza rzecz do zrobienia to ukończenie kampanii, zapoznanie się z mechaniką, fabułą i ogólne cieszenie się świetną grą. Tutaj możemy śmiało grać w pojedynkę. Wybieramy dowolną z dostępnych postaci i jedziemy.

Zdobyte trofea:

  • braz Koniec szalonego króla
  • srebro Rzeźnia!
  • braz Ostatni z horadrimów
  • braz Obalony Sabat
  • braz Morderca. Kat. Potwór.
  • srebro Władca Kłamstw
  • braz Czarny Kamień Dusz
  • braz Wygłodniała bestia
  • braz Przełom
  • srebro Władca Grzechu
  • braz Brzemię grzechu
  • srebro Najwyższe Zło
  • braz Zwycięstwo i ofiara
  • srebro Boczków przypieczem
  • srebro Do piekła, wiedźmo wściekła
  • srebro Śmierć nas rozłączy
  • braz I po żniwach
  • braz Spotkanie z dawna oczekiwane

KROK II – Kampania postacią hardcorową

Ponownie przechodzimy całą kampanię wybierając sobie postać hardcorową. Charakteryzuje się ona tym, że w przypadku śmierci tracimy ją całkowicie. Dlatego też polecam przechodzić całą grę na normalu. Jest to najłatwiejszy poziom w grze i nie powinno być okazji do zgonów. W niektórych poradnikach sugeruje się konkretne postaci do tego trybu, lecz uważam, że każda jest do tego dobra.

Zdobyte trofea:

  • srebro Rządy grozy
  • srebro Nawet Śmierć może umrzeć…

KROK III – Levelowanie postaci

Zaczyna się czas, gdy przyda nam się ktoś do pomocy. Będziemy bowiem musieli wbić 70 poziom każdą z dostępnych postaci. Samotnie będzie to trwało bardzo długo. Przyspieszyć to możemy grając ze znajomym mającym wysoki poziom. Wtedy tylko trzymamy się z dala, aby nie zginąć, a exp będzie nam leciał. Im wyższy poziom udręki ogarnia nasz kompan tym szybciej wpadnie nam poziom. W przypadku, gdy znajomy rozwala wszystko na tych najwyższych poziomach wbicie poziomu od 1 do 70 to kwestia 15 minut. Najszybciej level wbija się na Szczelinach Nefalemów, jednak ja polecam wykonywać zlecenia, bo tak czy siak, aż 500 musimy ich zrobić.

Zdobyte trofea:

  • srebro Oddanie sprawie
  • zloto Drużyna marzeń
  • zloto Oddanie sprawie (hardkor)

KROK IV – Zlecenia i gobliny

Zlecania są tu najbardziej żmudnym zadaniem, bowiem musimy ich wykonać aż 500. W każdym z rozdziałów jest po 5 zleceń do wykonania na sesję. Pojedyncze wykonanie wszystkiego daje nam 25 ukończonych. Potem trzeba wyjść do menu i ponownie założyć grę. Niestety tu nie ma żadnego sposobu, aby przyspieszyć ten proces. Wspominane często granie w cztery osoby tak, aby każdy wykonywał inne zlecenie niestety nie działa. Prawdopodobnie zostało to załatane. Dlatego polecam łączyć to z grindowaniem leveli, aby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Gobliny zaś pojawiają się całkowicie randomowo, jednak na zleceniach można na nie chyba najłatwiej natrafić. Musimy się spieszyć, aby je ubić, bo mogą nam uciec tworząc portal.

Zdobyte trofea:

  • srebro Żądza pieniądza
  • braz Nowy początek
  • srebro Kredo asasyna

KROK V – Sprzątanie

Na koniec zostanie nam już tylko powbijanie brakujących trofków. Tutaj już nic nie stanowi problemu. Wystarczy poszukać informacji pod opisem interesującego nas pucharka.

Zdobyte trofea:

  • braz Głębokie kieszenie
  • braz W grupie raźniej
  • srebro Skarbnica legend
  • braz Zepsuty nie znaczy zły
  • braz Gniazdo dla mnie
  • srebro W dół króliczej nory
  • srebro Na przełaj przez szczelinę
  • srebro Elita
  • braz Demolka
  • braz Zlecenie wykonane
  • srebro Sprzęt na zamówienie
  • braz Zakuty łeb
  • braz Miłość, szmaragd i Chytry Shen
  • braz Myriam na maksa
  • braz Zaklinanie na śniadanie
  • braz Podmianka
  • braz Klej klejnoty
Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Ikona osiągnięcia: Platynowe trofeum Diablo III: Reaper of Souls</span> / <span>Diablo III: Reaper of Souls Platinum Trophy

Platynowe trofeum Diablo III: Reaper of Souls / Diablo III: Reaper of Souls Platinum Trophy

Zebrano wszystkie inne trofea w Diablo III: Reaper of Souls. / Collected all other Diablo III: Reaper of Souls trophies.

Ostatni wpadający pucharek. Gratulacje.

Ikona osiągnięcia: Głębokie kieszenie</span> / <span>Deep Pockets
20

Głębokie kieszenie / Deep Pockets

Podnieś 500 000 szt. złota. / Pick up 500,000 gold.

Tym trofeum nie musimy się przejmować. Wpadnie spokojnie podczas gry nawet jeśli będziemy olewać wypadające z przeciwników kupki złota. Watro wspomnieć, że wszystkie nasze postaci poza hardocorwą mają wspólny zasób gotówki.

Ikona osiągnięcia: W grupie raźniej</span> / <span>The Comfort of Strangers
20

W grupie raźniej / The Comfort of Strangers

Uzyskaj pomoc templariusza, szelmy i zaklinaczki. / Recruit the Templar, Scoundrel, and Enchantress.

Trofeum do zdobycia już na początku Aktu II. Templariusz, szelma oraz zaklinaczka są pomocnymi towarzyszami w przypadku, gdy gramy samotnie. Musimy pamiętać, że aby trofeum wpadło należy przynajmniej raz każdego zaprosić do drużyny. Można tego dokonać w bazie podchodząc do nich i wciskając .

Ikona osiągnięcia: Skarbnica legend</span> / <span>Up All Night To Get Lucky
25

Skarbnica legend / Up All Night To Get Lucky

Załóż we wszystkich miejscach na sprzęt legendarne przedmioty wymagające co najmniej 70 poziomu. / Equip all Inventory slots with Legendary items that have a minimum required level of 70 or higher.

Legendarne przedmioty nie wypadają często. Charakteryzują się dodatkowymi, ciekawymi bonusami i koniecznością identyfikacji. Im na wyższym poziomie gramy tym większa szansa, że jakiś dobry sprzęt wypadnie. Do tego trofka potrzebujemy wyposażyć postać w legendarne przedmioty 70 poziomu w każdym slocie ekwipunku.

Sloty ekwipunku:

  • Prawa ręka
  • Dłonie
  • Ramiona
  • Tułów
  • Głowa
  • Szyja
  • Nadgarstki
  • Lewa ręka
  • Pierścień
  • Pierścień
  • Stopy
  • Nogi
  • Pas

Zdobycie legendarnych przedmiotów może zająć dość sporo czasu. Możemy jednak poprosić znajomego, aby nam pożyczył sprzęt do jednej z postaci jeśli posiada. Wystarczy wtedy, że  upuści przedmioty i my będziemy mogli je podnieść. Jak ubierzemy wszystkie trofeum wpadnie. Potem w ten sam sposób możemy oddać sprzęt. Jest też wspomniana na wstępie opcja zakupu konkretnego ekwipunku na allegro. Jeśli ktoś leniwy może skorzystać.

Ikona osiągnięcia: Zepsuty nie znaczy zły</span> / <span>Breaking Not So Bad
15

Zepsuty nie znaczy zły / Breaking Not So Bad

Skorzystaj z pomocy handlarza, aby naprawić przedmiot. / Use a merchant to repair an item.

Banalne trofeum. Podchodzimy do jednego z kupców i za pomocą  możemy zmieniać rodzaj oferowanych usług. Trzecią jest właśnie naprawa sprzętu. Wystarczy z niej skorzystać.

Ikona osiągnięcia: Gniazdo dla mnie</span> / <span>Socket to Me
20

Gniazdo dla mnie / Socket to Me

Osadź klejnot w przedmiocie. / Socket a gem in an item.

Kolejne bardzo łatwe trofeum. Podczas gry niejednokrotnie w nasze łapy wpadną różne klejnoty. Można je potem właśnie umieścić w przedmiotach, ale tylko, jeśli takowe mają gniazda. W opisie przedmiotu jest to zaznaczone. Mogą mieć od jednego do trzech gniazd na klejnoty. Na obrazkach przedmiotów także mamy charakterystyczne kółka symbolizujące gniazdo na klejnot. Umieścić je w przedmiotach możemy za pomocą usług Chytrego Shena znajdującego się w naszym obozie.

Ikona osiągnięcia: Nowy początek</span> / <span>A New Start
20

Nowy początek / A New Start

Wykonaj 5 zleceń. / Complete 5 Bounties.

To dopiero początek zleceń.

Zobacz opis srebro Kredo asasyna

Ikona osiągnięcia: Kredo asasyna</span> / <span>Batting 500
25

Kredo asasyna / Batting 500

Wykonaj 500 zleceń. / Complete 500 Bounties.

Jedno z tych dokuczliwych, bo mocno czasochłonnych trofeów. Te 500 zleceń to naprawdę nie w kij dmuchał. Możemy je wykonywać grając w trybie przygodowym. Polecam połączyć to z grindowaniem postaci na 70 poziom. Będąc w grze możemy kliknąć  i otworzyć mapkę danego aktu. Nad częścią lokacji będą się znajdowały wykrzykniki i to właśnie one są znakiem zleceń. Na każdym akcie można podczas jednej sesji ukończyć po 5 zleceń. Jako, że aktów jest 5 daje nam to sumę 25 zleceń ze pojedyncze wyczyszczenie wszystkiego. Potem należy wyjść do menu i ponownie założyć grę. I tak do skutku. Niestety nie ma żadnej szybszej metody. Metoda gry w 4 graczy tak, aby każdy robił inne zlecenie nie zadziałała. Prawdopodobnie zostało to załatane. Pozostaje więc mi tylko życzyć wam wytrwałości.

Ikona osiągnięcia: W dół króliczej nory</span> / <span>Just Riffing
25

W dół króliczej nory / Just Riffing

Zabij 500 potworów w Szczelinach Nefalemów. / Kill 500 monsters while in Nephalem Rifts.

Wejście do Szczelin Nefalemów znajduje się w obozie i otwiera się po interakcji z Obeliskiem Nefalemów. Są to różne obszary wypełnione po brzegi wrogami, których musimy utłuc, aby pojawił się strażnik szczeliny. Te 500 przeciwników to żaden problem. Parę razy się tam przejdziemy i wpadnie.

Ikona osiągnięcia: Na przełaj przez szczelinę</span> / <span>Dashing through the Rift
25

Na przełaj przez szczelinę / Dashing through the Rift

Ukończ Szczelinę Nefalemów w czasie krótszym niż 15 minut. / Finish a Nephalem Rift within 15 Minutes.

Kolejny trofek związany ze Szczelinami Nefalemów. Aby ukończyć szczelinę w czasie krótszym niż 15 minut najlepiej zmniejszyć poziom trudności na najniższy z możliwych. Musimy wytłuc dostateczną ilość przeciwników, aby pojawił się strażnik. Pokonujemy go i za pomocą  teleportujemy się do miasta, aby dać znać Orekowi, że wyczyściliśmy szczelinę. Jeśli mamy silną postać nie powinno to stanowić większego problemu.

Ikona osiągnięcia: Koniec szalonego króla</span> / <span>The Mad King's End
20

Koniec szalonego króla / The Mad King's End

Zabij Króla Szkieletów. / Kill the Skeleton King.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu bossa.

Ikona osiągnięcia: Rzeźnia!</span> / <span>Butchered!
25

Rzeźnia! / Butchered!

Zabij Rzeźnika. / Kill the Butcher.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu bossa.

Ikona osiągnięcia: Ostatni z horadrimów</span> / <span>The Last of the Horadrim
20

Ostatni z horadrimów / The Last of the Horadrim

Ukończ wszystkie zadania w Akcie I. / Complete all quests in Act I.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu Aktu I.

Ikona osiągnięcia: Obalony Sabat</span> / <span>The Coven Overthrown
20

Obalony Sabat / The Coven Overthrown

Zabij Mahdę. / Kill Maghda.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu bossa.

Ikona osiągnięcia: Morderca. Kat. Potwór.</span> / <span>Murderer. Torturer. Monster.
20

Morderca. Kat. Potwór. / Murderer. Torturer. Monster.

Zabij Zoltuna Kulla. / Kill Zoltun Kulle.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu bossa.

Ikona osiągnięcia: Władca Kłamstw</span> / <span>The Lord of Lies
25

Władca Kłamstw / The Lord of Lies

Zabij Beliala. / Kill Belial.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu bossa.

Ikona osiągnięcia: Czarny Kamień Dusz</span> / <span>The Black Soulstone
20

Czarny Kamień Dusz / The Black Soulstone

Ukończ wszystkie zadania w Akcie II. / Complete all quests in Act II.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu Aktu II.

Ikona osiągnięcia: Wygłodniała bestia</span> / <span>The Ravening Beast
20

Wygłodniała bestia / The Ravening Beast

Zabij Ghoma. / Kill Ghom.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu bossa.

Ikona osiągnięcia: Przełom</span> / <span>Making a Breakthrough
20

Przełom / Making a Breakthrough

Zabij Kartana – bestię oblężniczą. / Kill the Siegebreaker Assault Beast.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu bossa.

Ikona osiągnięcia: Władca Grzechu</span> / <span>The Lord of Sin
25

Władca Grzechu / The Lord of Sin

Zabij Azmodana. / Kill Azmodan.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu bossa.

Ikona osiągnięcia: Brzemię grzechu</span> / <span>The Wages of Sin
20

Brzemię grzechu / The Wages of Sin

Ukończ wszystkie zadania w Akcie III. / Complete all quests in Act III.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie ukończeniu Aktu III.

Ikona osiągnięcia: Najwyższe Zło</span> / <span>The Prime Evil
25

Najwyższe Zło / The Prime Evil

Zabij Diablo. / Kill Diablo.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu bossa.

Ikona osiągnięcia: Zwycięstwo i ofiara</span> / <span>Victory and Sacrifice
20

Zwycięstwo i ofiara / Victory and Sacrifice

Ukończ wszystkie zadania w Akcie IV. / Complete all quests in Act IV.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu Aktu IV.

Ikona osiągnięcia: Boczków przypieczem</span> / <span>Fire in Your New Boots
25

Boczków przypieczem / Fire in Your New Boots

Zabij Urzaela. / Kill Urzael.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu bossa.

Ikona osiągnięcia: Do piekła, wiedźmo wściekła</span> / <span>Her?
25

Do piekła, wiedźmo wściekła / Her?

Zabij Adrię. / Kill Adria.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu bossa.

Ikona osiągnięcia: Śmierć nas rozłączy</span> / <span>Death Do Us Part
25

Śmierć nas rozłączy / Death Do Us Part

Zabij Maltaela. / Kill Malthael.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po pokonaniu bossa.

Ikona osiągnięcia: I po żniwach</span> / <span>Don't Fear the Reaper
20

I po żniwach / Don't Fear the Reaper

Ukończ wszystkie zadania w Akcie V. / Complete all quests in Act V.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu Aktu V.

Ikona osiągnięcia: Oddanie sprawie (hardkor)</span> / <span>Above & Beyond (Hardcore)
50

Oddanie sprawie (hardkor) / Above & Beyond (Hardcore)

Awansuj na 70 poziom w trybie hardkorowym. / Reach level 70 in Hardcore mode.

Jak już we wstępie pisałem postać hardcorowa charakteryzuje się tym, że po jej śmierci tracimy ją, także odradzam tu szarżowanie na wysokich poziomach trudności. Polecam po prostu grać samotnie najpierw zwykły wątek główny, a potem ewentualnie w kooperacji tryb przygodowy. Aby grać z innym graczem on również będzie musiał używać postaci hardcorowej. Sam 70 poziom nie jest, aż tak straszliwie czasochłonny, jeśli gramy jakąś lubianą klasą. Jest oczywiście też opcja, że ktoś nas wygrinduje. Jeśli mamy znajomego posiadającego wymasterowaną postać hardcorową to można na Szczelinach Nefalemów szybko ten level ugrać. Wystarczy, że będziemy stali w bezpiecznym miejscu, a znajomy będzie kosił wrogów na wysokich poziomach trudności.

Zaznaczę też, że nie ma jakiejś jednej słusznej klasy pod tryb hardcorowy. Każda jest dobra. Zależy po prostu, co komu się bardziej podoba.

Ikona osiągnięcia: Rządy grozy</span> / <span>Reign of Terror
25

Rządy grozy / Reign of Terror

Zabij Diablo w trybie hardkorowym. / Kill Diablo in Hardcore mode.

Jeśli gramy na normalnym poziomie trudności nie musimy się niczego obawiać. Diablo nie jest taki mocarny jak można by było się tego spodziewać. Walka ma trzy fazy. W pierwszej będzie próbował dziabać nas zwykłymi atakami. Potem przeniesie nas do koszmaru, gdzie będziemy walczyć też z naszym złym odbiciem. Polecam unikać tutaj jego ataków tych wyrastających z ziemi klatek. W ostatniej fazie wrócimy w poprzednie miejsce, ale Diablo będzie atakował mocniejszymi atakami. Uważajmy na jego zionący atak. Ten potrafi trochę zadać obrażenia.

Ikona osiągnięcia: Nawet Śmierć może umrzeć...</span> / <span>May His Death Satisfy You
25

Nawet Śmierć może umrzeć... / May His Death Satisfy You

Zabij Maltaela w trybie hardkorowym. / Kill Malthael in Hardcore mode.

Maltael jest najbardziej niebezpiecznym przeciwnikiem w grze. Co nie zmienia faktu, że na poziomie normalnym nie powinniśmy mieć problemu, aby go pokonać. Tutaj walka składa się z dwóch faz. W obu przede wszystkim unikajcie mgły snującej się po arenie. Bo ta jest naprawdę niebezpieczna. W drugiej fazie uważajmy na atak fali czerwonej energii. Ta też potrafi trzepnąć. W razie czego w rogach areny są kociołki z miksturą ozdrawiająca.

Ikona osiągnięcia: Oddanie sprawie</span> / <span>Above & Beyond
25

Oddanie sprawie / Above & Beyond

Awansuj na 70 poziom. / Reach level 70.

Wpadnie, gdy jedna z postaci osiągnie 70 poziom.

Zobacz opis zloto Drużyna marzeń

Ikona osiągnięcia: Drużyna marzeń</span> / <span>Dream Team
50

Drużyna marzeń / Dream Team

Osiągnij 70 poziom sześcioma przedstawicielami różnych klas. / Reach level 70 with 6 different classes.

Kolejne z tych czasochłonnych trofeów. Należy każdą postać z sześciu klas wprowadzić na 70 poziom. Do innego trofeum jedna z tych postaci musi być hardcorowa. Polecam łączyć levelowanie z wykonywaniem zleceń, aby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Diablo posiada takie opcje, że im na wyższym poziomie gramy tym więcej expa dostajemy, także można to wykorzystać. Najlepiej wbijać ten trofek w kooperacji. Jeden gracz gra swoją ulubioną wysmakowaną postacią na najwyższym możliwym poziomie trudności, a drugi wybiera jedną z klas do grindowania i tylko za nim biega. Potem zamiana i drugi gracz zajmuje się ubijaniem stworów.

Jako klasy, którymi moglibyśmy komuś grindować level polecam Czarownicę albo Łowczynię Demonów. Mają bardzo potężne umiejętności pod , którymi można szybko kłaść całe hordy wrogów. Jeśli dodatkowo zdobędziemy legendarny przedmiot pozwalający niewyczerpanie ciskać tymi atakami to pójdzie szybciutko. W przypadku Łowczyni miałem w posiadaniu kołczan pozwalający nieskończenie pruć Huraganem Ognia, zaś Czarownica miała pas za pomocą którego Dezintegracja mogła działać w nieskończoność.

Moje sety umiejętności postaci do grindowania znajomych:

Czarownica

 Magiczny Pocisk – Runa: Naładowany Pocisk
 Dezintegracja – Runa: Konwergencja – bardzo potężny atak, runa dodatkowo zwiększa szerokość promienia, oraz zadaje obrażenia od ognia
 Teleportacja – Runa: Tunel Czasoprzestrzenny – przydawało się w trudniejszych momentach, gdyż można było uciec od wrogów będąc otoczonym
 Hydra – Runa: Ognista Hydra – potężna bestia sieje ogniste ataki w pobliżu miejsca przyzwania
 Chowaniec – Runa: Mocodawca – przyzwany chowaniec zapewniał dodatkowe punkty mocy tajemnej do innych ataków
 Archont – Runa: Spalenie – wejście w ten tryb daje przez pewien czas możliwość nieskończonym strzelaniem promieniem dezintegracji oraz wybuchem

Umiejętności pasywne:
Rozmycie – zmniejsza otrzymywane obrażenia o 17% – zawsze coś
Byt Astralny – przyspiesza regenerację mocy tajemnej – przydaje się do ataków
Wzmocnienie Pancerza – bardzo przydatne, bo gdy nie otrzymamy żadnego ataku przez 5 sekund otrzymujemy barierę która będzie pochłaniała wszelkie obrażenia, które są mniejsze niż 60% życia. Bariera padnie dopiero jak jakiś atak będzie mocniejszy.
Niewzruszona Wola – zwiększa parametry gdy stoimy nieruchomo. A podczas strzelania promieniami dezintegracji stoimy, więc się przydaje.

Łowczyni Demonów

 Ogień Osłaniający – Runa: Ostrzał Zaporowy
 Huragan Ognia – Runa: Wsparcie Ogniowe – bardzo potężny atak będący serią wystrzałów, dodatkowo runa dorzuca samonaprowadzające rakiety
 Moc Cieni – Runa: Smuga Cienia – po użyciu zwiększa otrzymywane punkty życia, oraz zmniejsza obrażenia
 Kompan – Runa: Wilk – wilk biega wokoło i atakuje wrogów, dodatkowo jego wycie zwiększa zadawane obrażenia dla całej drużyny
 Zemsta – Runa: Spośród Cieni – przywołujemy zamrażających wrogów towarzyszy i dodatkowo znacznie zwiększamy zadawane obrażenia
 Deszcz Zemsty – Runa: Nalot Cieni – atak zamrażający wszystkich w pobliżu

Umiejętności pasywne:
Udane Łowy – spowalnia wrogów atakowanych z udziałem mocy nienawiści
Pewny Strzał – zwiększa obrażenia, gdy ostrzeliwujemy wrogów z daleka
Łucznictwo – dodaje premie do broni strzeleckich
Rozeznanie – daje szanse ucieczki po otrzymaniu zabójczego ciosu

Wyżej wymienione sety nie są jedynymi koniecznymi. Możecie skonfigurować coś bardziej odpowiadającego waszemu stylowi gry. Ja podałem tutaj zestawy, którymi grało mi się najlepiej.

Ikona osiągnięcia: Elita</span> / <span>The Elitist
25

Elita / The Elitist

Zabij 500 elitarnych przeciwników (czempionów, potworów rzadkich lub unikalnych). / Kill 500 elite (champion, rare, or unique) enemies.

Elitarni przeciwnicy to potężniejsze wersje zwykłych stworów. Występują trzy rodzaje: niebiescy występujący w grupie, słudzy znajdujący się w pobliżu czempiona oraz sami czempioni. Nie ma sensu się tym przejmować. Tą sumę spokojnie ubijecie podczas wbijania pozostałych trofeów.

Ikona osiągnięcia: Żądza pieniądza</span> / <span>Greed over Need
25

Żądza pieniądza / Greed over Need

Zabij 100 goblinów skarbników. / Kill 100 Treasure Goblins.

Gobliny skarbnicy pojawiają się losowo podczas gry. Zanim ich zobaczymy usłyszymy charakterystyczny śmiech goblina. To znak, ze jest gdzieś w pobliżu. Trzeba się spieszyć z ich ubijaniem, bo mogą uciec przez portal. Najczęściej można ich spotkać podczas wykonywania zleceń w trybie przygodowym. Gdy ich ubijemy wypada z nich trochę sprzętu, a czasem może nawet otworzyć się portal do różnych krain. Między innymi krainy chciwości, w której można trafić na sporo złota, dobre przedmioty i dodatkowe gobliny do ubicia. Trofeum powinno wpaść podczas wykonywania 500 zleceń.

Ikona osiągnięcia: Demolka</span> / <span>Demolition Derby
20

Demolka / Demolition Derby

Zobacz komunikat za zniszczenie 50 obiektów. / Get a destruction callout for breaking 50 objects.

Komunikat za zniszczenie 50 obiektów najłatwiej otrzymać w dwóch miejscówkach. Musimy po prostu utrzymać mnożnik niszczenia miarowo rozwalając przedmioty z otoczenia. Nie ma znaczenia jaką gramy klasą i z jakich umiejętności korzystamy. Da się to wykonać każdą konfiguracją. Najlepiej wykonać to w trybie przygodowym w Akcie II – zaraz na początku miejscówki Miasto Kaldeum. Drugą opcją jest Cmentarz Porzuconych w Akcie I. Zdobyłem te komunikaty w obu miejscach. Poniżej prezentuje filmiki pokazujące jak inni się za to zabrali. Materiał wideo dotyczący pierwszej opcji jest TUTAJ oraz dotyczący drugiej opcji TUTAJ.

Ikona osiągnięcia: Zlecenie wykonane</span> / <span>Made to Order
20

Zlecenie wykonane / Made to Order

Wykonaj 5 przedmiotów. / Craft 5 items.

Wpadnie po wykonaniu 5 przedmiotów.

Zobacz opis: srebro Sprzęt na zamówienie

Ikona osiągnięcia: Sprzęt na zamówienie</span> / <span>Custom-Fit
25

Sprzęt na zamówienie / Custom-Fit

Wykonaj 100 przedmiotów. / Craft 100 items.

Przedmioty możemy wykonywać w obozie u Rzemieślnika Headriga Eamona. Aby wykonać przedmioty będziemy potrzebowali surowców. Surowce znajdujemy podczas misji, dostajemy w nagrodę Tyraela za wykonanie wszystkich 5 zleceń w danym Akcie oraz możemy też je odzyskiwać niszcząc przedmioty. Najszybciej wykonać 100 przedmiotów możemy produkując np. Uczniowskie buty. Wymagają one tylko po 2 sztuki uniwersalnych części oraz mistycznego pyłu. Po wykonaniu iluś z tej sumy możemy to obuwie od razu rozmontować poprzez opcje Odzysk u Headriga. W ten sposób zwróci się nam część surowców.

Ikona osiągnięcia: Zakuty łeb</span> / <span>Forged Credentials
20

Zakuty łeb / Forged Credentials

Awansuj kowala do 12 poziomu. / Raise the Blacksmith to level 12.

Każdego z rzemieślników będziemy musieli awansować na 12 poziom. Do 10 poziomu będzie potrzebne nam złoto. Potem wymagany będzie składnik znany jako Oddech Śmierci. Wypada z przeciwników, ale dopiero gdy nasza postać ma przynajmniej 60 poziom.

Ikona osiągnięcia: Miłość, szmaragd i Chytry Shen</span> / <span>Gemkata
20

Miłość, szmaragd i Chytry Shen / Gemkata

Awansuj złotnika do 12 poziomu. / Raise the Jeweler to level 12.

Każdego z rzemieślników będziemy musieli awansować na 12 poziom. Do 10 poziomu będzie potrzebne nam złoto. Potem wymagany będzie składnik znany jako Oddech Śmierci. Wypada z przeciwników, ale dopiero gdy nasza postać ma przynajmniej 60 poziom.

Ikona osiągnięcia: Myriam na maksa</span> / <span>Maximum Myriam
20

Myriam na maksa / Maximum Myriam

Awansuj wieszczkę do 12 poziomu. / Raise the Mystic to level 12.

Każdego z rzemieślników będziemy musieli awansować na 12 poziom. Do 10 poziomu będzie potrzebne nam złoto. Potem wymagany będzie składnik znany jako Oddech Śmierci. Wypada z przeciwników, ale dopiero gdy nasza postać ma przynajmniej 60 poziom.

Ikona osiągnięcia: Zaklinanie na śniadanie</span> / <span>I Feel So Enchanting
20

Zaklinanie na śniadanie / I Feel So Enchanting

Załóż we wszystkich miejscach na sprzęt zaklęte przedmioty. / Enchant all your equipment slots.

Zaklęte przedmioty możemy otrzymać korzystając z usług Wieszczki w obozie. Zaklęcie polega na podmianie jednego z bonusów przedmiotu na inny. Będzie to nas kosztowało złoto oraz różne wymagane materiały. Aby otrzymać trofeum musimy podmienić bonus w każdym używanym przedmiocie. Polecam zrobić to na słabszym sprzęcie, bo będzie wymagał mniejszej liczby materiałów.

Ikona osiągnięcia: Podmianka</span> / <span>Trade-in
20

Podmianka / Trade-in

Zamień właściwości przedmiotu, wykorzystując zaklinanie. / Replace a property with Enchanting.

Trofeum identyczne jak powyższe. Wystarczy zmienić właściwości pojedynczego przedmiotu i wpadnie.

Ikona osiągnięcia: Spotkanie z dawna oczekiwane</span> / <span>A Mystical Meeting
20

Spotkanie z dawna oczekiwane / A Mystical Meeting

Uzyskaj pomoc wieszczki. / Acquire the Mystic.

Fabularne

Trofeum związane z fabułą, niemożliwe do pominięcia. Wieszczka dołączy do nas w Akcie V.

Ikona osiągnięcia: Klej klejnoty</span> / <span>Bejeweled
20

Klej klejnoty / Bejeweled

Połącz klejnoty. / Combine gems.

Łączyć klejnoty możemy u Chytrego Sheena w obozie. Musimy mieć dwie sztuki identycznego klejnotu i korzystając z usług wymienionego rzemieślnika za opłatą łączymy je w jeden potężniejszy.