Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Artifex Mundi.
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
- Liczba trofeów: x1/ x5 / x8 / x23
- Liczba trofeów offline: 37
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 2
- Trofea możliwe do przeoczenia: Mistrz Dedukcji, Inspektor, Śledczy, Mistrz dochodzeniówki, Łowca motyli, Wielbiciel motyli, Kolekcjoner motyli, Ziarno prawdy, Prawda wyjdzie na jaw, Święta prawda, Szybkie trio, Orli wzrok, Bezbłędne celowanie, Doświadczony Poszukiwacz, Bystrooki Mistrz, Szybki jak błyskawica, Bystry Umysł, Ekspert Łamigłówek
- Zglitchowane trofea: BRAK
- Czas do zdobycia platyny: 3-5 godzin
Krok po kroku:
Krok 1. Przejdź grę na poziomie ‚Ekspert’ i zbierz wszystkie znajdźki.
Jak zwykle w przypadku gier przygodowych i im podobnych, proponuję przejść grę bez poradników i spróbować pogłówkować. Rozpocznij grę na poziomie ‚Ekspert’. Podczas tego podejścia nie korzystaj z żadnych podpowiedzi przy zagadkach ani z gry w ‚pamięć’, zastępującą wyszukiwanie ukrytych przedmiotów. Zagadki w grze nie należą do skomplikowanych i używanie przedmiotów też jest całkiem logiczne, więc o ile nie przegapisz czegoś istotnego w środowisku, nie powinno być żadnych problemów z ukończeniem gry bez pomocy. W razie czego, zapraszamy do naszej solucji krok-po-kroku, gdzie szybko możesz sprawdzić konkretny fragment przygody.
Możesz próbować odblokować trofea szybkościowe i jakościowe ( Szybkie trio, Orli wzrok, Szybki jak błyskawica, Bezbłędne celowanie) przy okazji rozwiązywania zagadek i ukrytych przedmiotów, ale możesz to też zostawić na ostatni krok platynowania gry.
Oprócz zagadek i głównej przygody, w grze występują dwa rodzaje znajdziek – motyle i iluzje. Nie są one bardzo ukryte, lecz niektóre z nich występują w lokacjach, do których nie można wrócić w dalszej części gry, więc zwróć uwagę na nie podczas tego podejścia. W przypadku iluzji możesz skorzystać z dziennika, w którym są one zaznaczone zgodnie z kolejnością ich występowania. Jeśli zobaczysz, że niektóre z nich nie zostały odblokowane, możesz mniej więcej wiedzieć w którym miejscu gry powinny się znaleźć. Wszystkie motyle i iluzje są też wymienione w naszym poradniku krok-po-kroku i w opisie odpowiednich trofeów.
Po przejściu gry odblokujesz następujące trofea:
- Quid pro quo
- Widzę światło!
- To działa!
- Jeszcze tu wrócę!
- Dźwigowy
- Pomocna dłoń
- Gniazdo Kruka
- Odzyskana zguba
- Wolność!
- Amnestia
- Ofiara się rewanżuje
- Uwaga, leci!
- Jedyny w swoim rodzaju
- Logiczny Umysł
- Prywatny Detektyw
- Dowody zbrodni
- Licencjonowany Detektyw
- Mistrz Dedukcji
- Doświadczony Poszukiwacz
- Bystrooki Mistrz
- Łowca motyli
- Wielbiciel motyli
- Kolekcjoner motyli
- Ziarno prawdy
- Prawda wyjdzie na jaw
- Święta prawda
Krok 2. Przejdź dodatkowy rozdział na łatwym poziomie
Trofeum związane z dodatkowym rozdziałem nie wymaga przechodzenia go na poziomie eksperckim, więc korzystaj do woli z podpowiedzi i pomijania zagadek. W tym rozdziale nie ma też żadnych znajdziek, więc trofeum odblokujesz po prostu za przejście tego rozdziału.
- Odzyskane wspomnienia
Krok 3. Łączenie par, sprzątanie
Aby zdobyć pozostałe trofea musisz jeszcze raz przejść większość głównej gry. Tym razem włącz prosty tryb i za każdym razem, gdy gra każe Ci szukać ukrytych obiektów, wciśnij , aby uruchomić zabawę w łączenie par. Prosta gra ‚memory’ zastępuje konieczność przeczesywania ekranu w poszukiwaniu schowanych przedmiotów i pozwala odblokować trofea Inspektor, Śledczy, Mistrz dochodzeniówki. Pierwsze z nich wymaga dodatkowo szybkiego ukończenia minigry ale nie powinno być to problemem, biorąc pod uwagę liczbę podejść.
Jeśli podczas pierwszego przejścia nie udało Ci się odblokować trofeów szybkościowych, szczególnie Szybki jak błyskawica, musisz zacząć grę od nowa i dojść do pierwszego ekranu z ukrytym obiektem (kasa biletowa). Grając na normalnym poziomie trudności, gra nie karze Cię za spamowanie /, więc polecam wciskanie przycisku w losowych miejscach, w tym samym czasie szukając pozostałych obiektów.
Po tym kroku wszystkie trofea powinny być już odblokowane:
- Inspektor
- Śledczy
- Mistrz dochodzeniówki
- Szybkie trio
- Orli wzrok
- Bezbłędne celowanie
- Szybki jak błyskawica
- Bystry Umysł
- Ekspert Łamigłówek
- Platyna
Poradnik:
Platyna / Platinum
Odblokuj wszystkie trofea / Unlock every Trophy.
Podobnie jak w przypadku pierwszej części. Prosta platyna do zrobienia w krótkim czasie.
Quid pro quo / Quid pro quo
Znajdź tajemniczą pomocną dłoń. / Find a mysterious helping hand.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po znalezieniu więźnia w celi pod parkiem.
Widzę światło! / I see the light!
Znajdź drogę powrotną na powierzchnię. / Find the way back to the surface.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po rozwiązaniu zagadki, otwierającej zapadkę w piwnicy.
To działa! / It’s working!
Uruchom kolejkę linową. / Activate the cable car.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po uruchomieniu kolejki linowej.
Jeszcze tu wrócę! / I’ll be back!
Znajdź drogę powrotną do parku. / Find the way back to the park grounds.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po opuszczeniu plaży.
Dźwigowy / Lift operator
Zbuduj stabilną przeprawę przez rzekę. / Build a stable river crossing.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po dotarciu do chaty, w której spotkasz Hamiltona.
Pomocna dłoń / Helping hand
Wylecz rany swojego sojusznika. / Treat your ally’s wounds.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po udzieleniu pomocy Hamiltonowi.
Gniazdo Kruka / Raven’s nest
Dostań się do wnętrza rezydencji. / Gain access to the inner manor grounds.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po otwarciu drzwi wejściowych domu Whitmarsha.
Odzyskana zguba. / Recall the lost
Pomóż przywrócić zbłąkany umysł. / Help recover a long-lost mind.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po pokazaniu bileterce jej starych pamiątek.
Wolność! / Freedom!
Wydostań się z niewoli. / Free yourself from captivity.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po przecięciu korzeni szablą.
Amnestia / Amnesty
Ukończ płaskorzeźbę i otwórz celę. / Complete the relief and open the cell.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po zebraniu i użyciu wszystkich fragmentów płaskorzeźby.
Ofiara się rewanżuje / Prey bites back
Uporaj się z bestią. Ostatecznie. / Deal with the beast. Permanently.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po zaatakowaniu kruka sztyletem.
Uwaga, leci! / Timber!
Ukończ grę. / Complete the game.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po ukończeniu gry.
Jedyny w swoim rodzaju / One of a kind
Ukończ grę na poziomie trudności „ekspert” / Complete the game on expert difficulty.
Trofeum odblokujesz po ukończeniu gry na eksperckim poziomie trudności.
Odzyskane wspomnienia / The Redeemed Memories
Ukończ dodatkową przygodę. / Complete the bonus adventure.
Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz po ukończeniu dodatkowego rozdziału gry.
Logiczny Umysł / Private Eye
Wykonaj pierwszą Dedukcję na podstawie zebranych Dowodów. / Perform your first evidence Deduction.
Zobacz opis trofeum Licencjonowany Detektyw.
Prywatny Detektyw / PI
Ustal podejrzanego w twoim dochodzeniu. / Establish the suspect of your investigation.
Zobacz opis trofeum Licencjonowany Detektyw.
Dowody zbrodni / Proof of the crime
Zbierz wszystkie Dowody. / Collect all the Evidence.
Zobacz opis trofeum Licencjonowany Detektyw.
Licencjonowany Detektyw / Licensed PI
Wykonaj wszystkie Dedukcje dotyczące zebranych Dowodów. / Perform all evidence Deductions.
W trakcie gry główna bohaterka będzie zbierać przedmioty i dokumenty, których użyje do rozgryzienia zagadki Ravenwood. Podobnie jak w pierwszej części, mechanika ta polega na umieszczaniu dowodów w odpowiednich miejscach tablicy dochodzeniowej. W momencie, kiedy jakaś dedukcja jest możliwa, symbol pod przyciskiem zaświeci się. Dodatkowo, na ekranie pojawi się informacja, mówiąca o nowej dedukcji. Przejdź wtedy do tablicy i przesuń dowody w odpowiednie miejsca. Nasza solucja krok-po-kroku zawiera wszystkie dedukcje.
Mistrz Dedukcji / Deductionist
Wykonaj 3 Dedukcje w oparciu o zebrane Dowody bez żadnej pomyłki. / Perform 3 evidence Deductions without a wrong move.
Trofeum możliwe do pominięcia! Aby odblokować to trofeum, podczas wykonywania Dedukcji, zawsze przesuń zebrane Dowody we właściwe pole. Nasza solucja pokazuje dokładnie co i gdzie ustawić, aby zdobyć ten puchar.
Pierwsze trzy dedukcje, po których odblokujesz trofeum to:
- Przenieś trzy pierwsze zebrane dowody (zdjęcie rodziny Simsonów, zdjęcie Becky i prawo jazdy mamy) do sekcj ‚Case Subjects’
- Przenieś rysunek zebrany w labiryncie, rysunek kasy biletowej oraz rysunek zabrany z sejfu w budynku kolejki do sekcji ‚Bigger Mystery’
- Przenieś zdjęcie Whitmarsha oraz rysunek z podobizną Whitmarsha do sekcji ‚Suspect’.
Inspektor / Inspector
Ukończ grę „Łączenie Par” w ciągu 3 minut. / Finish a game of Pair-Matching in less than 3 minutes.
Zobacz opis trofeum Mistrz dochodzeniówki.
Śledczy / Examiner
Ukończ połowę gier „Łączenie Par”. / Finish half of all Pair-Matching games.
Zobacz opis trofeum Mistrz dochodzeniówki.
Mistrz dochodzeniówki / Master examiner
Ukończ wszystkie gry „Łączenie Par”. / Finish all Pair-Matching games.
Aby zdobyć trofea, związane z Łączeniem Par, zamiast szukać ukrytych przedmiotów, naciśnij i rozwiąż grę ‚memory’. Zrób to za każdym razem, aby odblokować wszystkie trzy trofea.
Łowca motyli / Butterfly catcher
Znajdź Eterycznego Motyla. / Find an Ethereal Butterfly.
Zobacz opis trofeum Kolekcjoner motyli.
Wielbiciel motyli / Butterfly admirer
Znajdź 15 Eterycznych Motyli. / Find 15 Ethereal Butterflies.
Zobacz opis trofeum Kolekcjoner motyli.
Kolekcjoner motyli / Butterfly collector
Znajdź wszystkie Eteryczne Motyle. / Find all Ethereal Butterflies.
Trofeum możliwe do pominięcia! W grze do znalezienia jest 30 motyli, które najczęściej rzucają się w oczy na ekranie, gdyż są jednymi z niewielu dynamicznych obiektów. Kilka motyli znajduje się jednak w takich miejscach, do których nie możesz wrócić po ich opuszczeniu. Lista poniżej zawiera lokacje wszystkich motyli zgodnie z czasem ich wystąpienia w grze.
- Kasa biletowa w parku. Przy kasie biletowej, na wystawie z widokówkami.
- Pod studnią. Na gałęziach drzewa na prawej ścianie.
- Kasa biletowa. Lewy dolny róg mapy parku.
- Ścieżka pod kolejką. Na płocie po lewej stronie.
- Przepaść za kolejką. Pod łańcuchem.
- Kolejka. Na gondoli.
- Ścieżka ze skałami. Na skale po lewej stronie.
- Ścieżka ze studnią. Na daszku studni.
- Wystawa sztuki drwalskiej. Na mchu na wagonie.
- Ścieżka z zepsutym mostem. Na drzewie po lewej stronie.
- Ścieżka przy domku Hamiltona. Schody w tle. Na skale po lewej stronie.
- Wewnątrz chaty Hamiltona. Na ramie łóżka.
- Wewnątrz chaty Hamiltona. Na stole.
- Schody z korzeniami. Na schodach z lewej strony.
- Schody z korzeniami. Za kratą w tylnej części pomieszczenia.
- Bileterka przy moście. Na moście.
- Ścieżka do dużego drzewa. Na tablicy informacyjnej.
- Ścieżka do dużego drzewa. Na drzewie po prawej stronie.
- Brama do posiadłości Whitmarsha. Na lewej kolumnie bramy.
- Platforma widokowa. Na tabliczce.
- Front posiadłości. Na drewnianym płocie.
- Tył posiadłości. Na drzewie z lewej strony.
- Jaskinia za wodospadem. Na czerwonym samochodzie.
- Jaskinia za wodospadem. W vanie, z lewej strony kanapy.
- Jaskinia za wodospadem. W vanie, z prawej strony kanapy.
- Jaskinia za wodospadem. W kamperze, na drzwiach szafki.
- Korytarz w drzewie. Na korzeniu z prawej strony.
- Korytarz w drzewie. Przyjrzyj się pierwszemu oknu od lewej. Na korzeniach obok rodziców.
- Wnętrze wielkiego drzewa. Na rzeźbie z prawej strony.
- Wnętrze wielkiego drzewa. Na posągu w środku ekranu, po przyjrzeniu się mu.
Ziarno prawdy / Grain of truth
Znajdź Ślad Iluzji. / Find an Illusive Object.
Zobacz opis trofeum Święta prawda.
Prawda wyjdzie na jaw / Truth will out
Znajdź 15 Śladów Iluzji. / Find 15 Illusive Objects.
Zobacz opis trofeum Święta prawda.
Święta prawda / Gospel truth
Znajdź wszystkie Ślady Iluzji. / Find all Illusive Objects.
Trofeum możliwe do pominięcia! W trakcie gry znajdziesz przedmioty, które pojawiają się tylko na moment, po czym znikają. Jest to drugi rodzaj znajdziek, z którym związane są trzy trofea. Aby zaliczyć iluzję, musisz wcisnąć na niej / w momencie, gdy jest przedstawiona w swojej ‚iluzorycznej’ formie. Czasami musisz na to poczekać kilkanaście sekund. Postęp w znajdowaniu iluzji możesz śledzić w swoim dzienniku, gdzie są przedstawione w kolejności ich występowania w grze. Lista poniżej wymienia wszystkie iluzje i miejsce ich występowania.
- Brama wejściowa do parku. Ptak po lewej stronie.
- Ścieżka przed snack barem. Figurka ptaka nad drzwiami do snack baru.
- Ścieżka przed snack barem (po powrocie z piwnicy). Dach snack baru.
- Ścieżka przed snack barem (po powrocie z piwnicy) .Twarz w drzewie po lewej stronie ekranu.
- Kasa biletowa. Daszek mapy parku.
- Kasa biletowa. Głowa sowy po lewej stronie.
- Ścieżka pod kolejką. Dach budynku kolejki.
- Ścieżka pod kolejką. Twarz w drzewie, na którym siedzi ptak.
- Przepaść za kolejką. Drzewo w tle.
- Budynek kolejki. Druga tablica od lewej.
- Ścieżka ze studnią. Drewniane schody po prawej stronie.
- Ścieżka ze studnią. Znak kolejki na wiatraku.
- Ścieżka z drewnianym drwalem. Drewniany drwal.
- Ścieżka z drewnianym drwalem. Płot przy czerwonej budce.
- Wystawa sztuki drwalskiej. Drwal po prawej stronie.
- Wystawa sztuki drwalskiej. Znak kolejki po lewej stronie.
- Ścieżka z zepsutym mostem. Most.
- Ścieżka przy domku Hamiltona. Koło od wozu.
- Ścieżka przy domku Hamiltona. Komin w chacie po prawej stronie.
- Wewnątrz chaty Hamiltona. Dziura w dachu nad łóżkiem.
- Stacja gondoli. Znak gondoli.
- Stacja gondoli. Liny gondoli.
- Bileterka przy moście. Drzewo po drugiej stronie mostu.
- Bileterka przy moście. Barierka na moście.
- Ścieżka do dużego drzewa. Drzewo nad tablicą informacyjną.
- Ścieżka do dużego drzewa. Kawałek kory na dużym drzewie.
- Brama do posiadłości Whitmarsha. Znak drogowy.
- Brama do posiadłości Whitmarsha. Ptak na lewej kolumnie bramy.
- Brama do posiadłości Whitmarsha. Rzeźba wilka.
- Front posiadłości. Ściana domu.
Szybkie trio / Instant finding
Znajdź 3 Ukryte Obiekty w ciągu 3 sekund. / Find 3 hidden-objects within 3 seconds.
Trofeum możliwe do pominięcia! Aby odblokować to trofeum, nie klikaj żadnych przedmiotów podczas szukania ukrytych obiektów, dopóki nie zidentyfikujesz trzech z nich. Wtedy kliknij je po kolei szybko, a trofeum będzie Twoje. Puchar ten możesz odblokować tylko w głównej grze.
Orli wzrok / Eagle-eyed
Ukończ Scenę z Ukrytymi Obiektami w ciągu minuty. / Finish any Hidden Object Puzzle in less than 1 minute.
Trofeum możliwe do pominięcia! Trofeum to możesz odblokować naturalnie podczas szukania ukrytych przedmiotów. Jeśli Ci się to nie uda, uruchom grę na łatwym poziomie i dojdź do pierwszej zagadki z ukrytymi obiektami (kasa biletowa). Następnie wciskaj / w losowych miejscach ekranu, licząc na to, że ‚znajdziesz’ jak najwięcej z nich. W tym samym czasie obserwuj listę przedmiotów i ekran w poszukiwaniu brakujących obiektów. Jeśli czujesz, że minęła minuta, przeładuj stan gry zanim znajdziesz wszystkie przedmioty, a zaczniesz na początku zagadki. Puchar ten możesz odblokować tylko w głównej grze.
Bezbłędne celowanie / Flawless aim
Ukończ Scenę z Ukrytymi Obiektami popełniając mniej niż 4 błędy / Finish any Hidden Object Puzzle with less than 4 mistakes.
Trofeum możliwe do pominięcia! W przeciwieństwie do trofeum Orli wzrok staraj się nie nadużywać / podczas szukaniu przedmiotów. Uważnie przyglądaj się ekranowi i wybieraj tylko te obiekty, które widzisz na liście. Aby zdobyć to trofeum możesz popełnić maksymalnie 3 błędy. Puchar ten możesz odblokować tylko w głównej grze.
Doświadczony Poszukiwacz / Skilled searcher
Ukończ bez „Wskazówek” 6 Scen z Ukrytymi Obiektami pod rząd. / Finish 6 Hidden Object Puzzles in a row without using hints.
Zobacz opis trofeum Bystrooki Mistrz.
Bystrooki Mistrz / Master searcher
Ukończ bez „Wskazówek” wszystkie Sceny z Ukrytymi Obiektami. / Finish all Hidden Object Puzzles without using hints.
Trofeum możliwe do pominięcia! Jeśli przechodzisz grę zgodnie z naszą radą, podczas pierwszego podejścia nie użyjesz wskazówek ani razu i zdobędziesz oba trofea naturalnie. Gra nie karze Cię za spędzanie długiej ilości czasu na scenach z ukrytymi obiektami ani za popełnianie błędów, więc korzystanie ze wskazówek nie powinno być nigdy konieczne.
Szybki jak błyskawica / Faster than light!
Ukończ Łamigłówkę w ciągu minuty. / Finish any Mini-Game in less than 1 minute.
Trofeum możliwe do pominięcia! Większość łamigłówek / zagadek w grze nie wymaga dużo czasu, szczególnie jeśli wiesz dokładnie czego się po nich spodziewać. Jeśli nie uda Ci się zdobyć tego trofeum podczas pierwszego podejścia do gry, na pewno zrobisz to za drugim razem, gdy będziesz znać rozwiązania wszystkich zagadek. Nie są one w żaden sposób losowe. Alternatywnie, możesz zresetować grę przed ukończeniem zagadki, gdy znasz jej rozwiązanie, i szybko przejść ją za drugim razem.
Bystry Umysł / Bright mind
Ukończ 4 Łamigłówki pod rząd nie korzystając z „Pomiń”. / Finish 4 Mini-Games in a row without skipping.
Zobacz opis trofeum Ekspert Łamigłówek.
Ekspert Łamigłówek / Puzzle Expert
Ukończ wszystkie Łamigłówki nie korzystając z „Pomiń”. / Finish all Mini-Games without skipping.
Trofeum możliwe do pominięcia! Łamigłówki w grze nie są bardzo wymagające, więc korzystanie z opcji ‚pomiń’ nie powinno być konieczne. Gra zawsze mówi jakie są założenia zagadki i nie pozostawia wiele wątpliwości co do ich rozwiązania. Przygotowany przez nas filmik z solucją pokazuje rozwiązania wszystkich zagadek, więc w razie wątpliwości możesz udać się tam po pomoc.
Poradnik napisany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Artifex Mundi.