F1 2020 – Poradnik do trofeów i osiągnięć

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Rok 2020 inny niż wszystkie, a kolejna odsłona F1 przynosi kilka kluczowych zmian, szczególnie w trybie kariery. Na szczęście tym razem platyna w F1 2020 jest bardzo prosta, nie wymaga chorego grindu w online czy singlu.

 

Jak oceniasz trudność platyny w F1 2020?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 4/10
  • Czas do zdobycia platyny: 20 – 30 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox2 x10 x38
  • Minimalna liczba przejść: około 2 sezony w trybie „Mój Zespół”
  • Trofea możliwe do przeoczenia: BRAK, ale przeczytajcie opis trofeum Popisówa! / Show Off!
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Wstępne wskazówki:

  • W grze jest tylko jeden pucharek związany z poziomem trudności, całą resztę, łącznie z karierą, można grać na najłatwiejszych ustawieniach i najkrótszych dystansach (co zalecam jeśli interesuje Was szybka platyna).

  • W opcjach gry koniecznie ustawcie sobie nieskończoną ilość funkcji flashback. Nawet grając na najprostszym poziomie co chwilę będzie coś szło nie po Waszej myśli, dlatego warto mieć cały czas pod ręką możliwość lekkiego cofnięcia się zamiast robienia całkowitego restartu sesji.
  • Musicie zacząć grę w trybie „Mój Zespół”, ponieważ znacząca część trofeów jest związana właśnie z tym trybem.
  • Możecie również ustawić długość sezonu, dlatego wybierajcie najkrótsze trasy, albo te które lubicie. Unikajcie długich tras jak SPA, ponieważ dość mocno wydłuży to Waszą drogę do platyny.
  • Podczas tworzenia zespołu w trybie „Mój Zespół” dobierzcie sobie sponsorów, którzy mają największe bonusowe wypłaty, a nie miesięczne. Najlepiej ustawić sortowanie wg tej stawki i bierzcie co Wam nam najbardziej pasuje. Jedynie odpuszczałem sponsorów, którzy wymagali zrobienia określoną liczbę okrążeń w praktykach.
  • Gdy będziecie ustalać kalendarz w trybie „Mój Zespół” to na początku nie korzystajcie z automatycznego dobierania wydarzeń. starajcie się wybierać te, które dadzą Wam najwięcej punktów rozwojowych, ponieważ potrzebne są rozwijania bolidu.
  • Korzystajcie z opcji symulacji praktyk (jak już zrobicie wszystkie trofea z nimi związane), ponieważ oszczędzacie masę czasu, a punkty rozwojowe, które dostajecie za skorzystanie z symulacji są w zupełności wystarczające.
  • Podobnie jak w zeszłej części, znów trzeba rozwinąć maksymalnie jedno drzewko rozwojowe (silnik, wytrzymałość, aerodynamika, podwozie). Skupcie się na dowolnym z nich (chociaż zalecam silnik, bo daje najwięcej profitów) i nie skaczcie z ulepszeniami po wszystkich drzewkach.
  • Jak już będziecie mieć w pełni rozwinięty bolid (wszystkie paski co najmniej w czołówce) i ogarniętego partnera w zespole, który plasuje się w czołówce, to możecie zacząć korzystać z opcji symulacja wyścigu. Na wszelki wypadek zróbcie sobie wcześniej kopię zapisu, gdyby AI zwaliło sprawę. Dzięki temu możecie przeskakiwać wyścigi i tylko zgarniać punkty do rozwoju.
  • Spora część pucharków wymaga wizyt w skrzynce pocztowej, dostępnej w menu głównym. Musicie odbierać puchary za wygrane wyścigi, mistrzostwa czy medale za udział w ligach online.
  • Warto korzystać z gotowych setupów, które są znacznie lepsze niż domyślne. Znajdziecie je na stronie: https://www.f1carsetup.com/index.php?/forum/453-f1-2020-setups/

 

Krok po kroku:

KROK #1 – Zrobić wszystko co związane z trybem „Mój Zespół”

Gdy będziecie zaczynać karierę, to koniecznie w trybie „Mój Zespół„. Sporo trofeów jest związanych z tym trybem, których nie zrobicie nigdzie indziej. Tryb ten jest nowością w serii F1 i opiera się na prowadzeniu własnego zespołu, wraz z rozwojem fabryk, kierowców oraz rzecz jasna samego bolidu. Do tego macie coś w rodzaju kalendarza aktywności, gdzie będziecie zapełniać puste okienka pomiędzy weekendami GP różnymi wydarzeniami. Grając tryb kariery, koniecznie zwracajcie uwagę na „Wydarzenia na Zaproszenie / Invitational Event”. Pojawiają się bardzo rzadko, a do trofeum trzeba ukończyć 5 z nich. Możecie również dobrać długość sezonu, ale z oczywistych względów zalecam najkrótszą opcję, czyli 10 wyścigów po 5 okrążeń. Tory dobieracie również sami, więc warto wziąć te najkrótsze  (niestety krótkich wersji torów nie ma w trybie kariery). Gdy już wszystko ustawicie jak trzeba to nie pozostaje nic innego jak jeździć i wygrywać kolejne wyścigi oraz sezony. W miarę rozwoju Waszego bolidu, będziecie obserwować jego statystyki na tle innych zespołów. Będąc w czołówce oraz mając już sensownego partnera zespołowego, warto pomyśleć o symulacji wyścigów, dzięki czemu nie musicie tracić czasu na jazdę. Jak zobaczycie, że kierowcy plasują się na podium, to spokojnie możecie korzystać z tej funkcji i dokończyć pucharki związane z kasą czy rozwojem bolidu.

 

KROK #2 – Online

W tym roku trofea w trybie online są bardzo proste, a większość z nich można spokojnie zrobić w prywatnej sesji. Wystarczy dodatkowa osoba, żeby odpalić wyścig i tyle. Możecie ustawiać najkrótsze tory, wyłączyć flagi i ograniczenia, itd. Jedyne trofeum, które wymaga udziału w trybie rankingowym to te związane z przejechaniem 5 wyścigów w celu przydzielania danej rangi (nie ma znaczenia jakiej). Osobiście miałem problem z trofeum za przejechanie 10 czystych wyścigów i również musiałem to robić w trybie rankingowym, ale możliwe, że zostało to już naprawione ponieważ sporo osób pisze, że dostają ten pucharek poprzez granie w sesji prywatnej. Więcej informacji znajdziecie rzecz jasna w opisach samych trofeów.

 

KROK #3 – Pozostałości

Mają ukończone poprzednie kroki, została Wam już końcówka do platyny. Zapewne zostało Wam ukończenie Mistrzostw, kilka przejazdów klasycznymi bolidami i rzeczy związane z modyfikacją kierowcy/bolidu. Cokolwiek by nie było, jesteście już bliżej niż dalej. Czytajcie co trzeba poniżej i cieszcie się kolejną platyną.

 

Poradnik:

platyna Perfekcja na czterech kołach / Racing Perfection
Zdobądź wszystkie trofea w F1® 2020 / Acquire every Trophy in F1® 2020

Platyna w tym roku jest bardzo prosta i przyjemna. Nie ma nic stresującego, a rzeczy z online można zrobić z drugą osobą w sesji prywatnej. Całość nie powinna zająć więcej niż 30 godzin.

 

braz Nowi w okolicy / New Kids on the Block GS: 15
Stwórz własny zespół F1 i przedstaw bolid światu na przedsezonowym odsłonięciu / Set up your own F1 team and show your car to the world at the pre-season car reveal

Jeden z pierwszych pucharków jaki dostaniecie jeśli zaczynacie od trybu „Mój Zespół”. Musicie po prostu stworzyć zespół, ustawić barwy, sponsorów, dobrać silnik oraz partnera zespołowego, a na końcu udzielić wywiadu. Po tym traficie do własnej siedziby, a przy wpadnie trofik. Nic skomplikowanego.

 

braz Pierwszy wyjazd / First Outing GS: 20
Po raz pierwszy wyjedź bolidem na tor w trybie Mój zespół / Drive your team’s car out on track for the first time in My Team mode

Gdy już przejdziecie całe szkolenie we własnej siedzibie, rozpoczniecie w końcu swoje pierwsze Grand Prix i traficie do garażu. Będzie to Wasza pierwsza sesja praktyk, gdzie musicie wybrać sobie jeden z programów testowych i wyjechać na tor (nie ma znaczenia czy wyjechać z garażu czy przenieść się bezpośrednio na tor). Jak tylko przejmiecie kontrolę nad bolidem, dostaniecie osiągnięcie.

 

braz Obiecujący początek / Promising Start GS: 20
Ukończ pierwszy wyścig weekendowy w trybie Mój zespół / Complete your first race weekend in My Team mode

UWAGA: Trofeum można połączyć z srebro Czapki z głów / Hats Off

Wystarczy ukończyć swój pierwszy weekend wyścigowy (praktyki, kwalifikacje oraz wyścig) w trybie „Mój Zespół”. Nie ma znaczenia Wasza końcowa pozycja, jednak można tutaj upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Jeśli wygracie to zgarniecie lub traficie na podium (3 pierwsze miejsca) to dostaniecie od razu trofeum srebro Czapki z głów / Hats Off.

 

braz Kolekcjoner danych / Data Gatherer GS: 15
Ukończ 10 programów treningowych F1 w trybie Mój zespół lub Kariera kierowcy. / Complete 10 Practice Programmes in F1 during My Team or Driver Career

Podczas każdej sesji praktyk macie do wyboru kilka programów testowych (od czasu F1 2017 wciąż te same…). Do wyboru macie programy takie jak:

Lista programów do wyboru w czasie sesji praktky.

Musicie ukończyć minimum 10 takich programów na przestrzeni całej gry w trybie „Mój Zespół”. Najprostsze programy to zdecydowanie testowanie tempa kwalifikacyjnego, zapoznanie z trasą, wytrzymałość opon oraz test ERS. Zawsze ignorowałem zużycie paliwa (cokolwiek bym nie robił zawsze mam za duże) oraz ustalanie strategii pod wyścig (wymaga przejechania kilku okrążeń). Wybierając krótki sezon i pojedynczą sesję praktyk, wystarczy wykonać powyższe programy na przestrzeni raptem kilku wyścigów i po sprawie.

 

srebro Czapki z głów / Hats Off GS: 25
Po raz pierwszy zdobądź miejsce na podium F1 / Get on the F1 podium for the first time

Możecie to zrobić w dowolnym trybie, ale najprościej i najszybciej zrobicie to rzecz jasna przy okazji grania sezonu w trybie „Mój Zespół”. Jak sam opis mówi, musicie po prostu stanąć na podium na koniec wyścigu. Nie muszę chyba tutaj już nic więcej dodawać? W przypadku problemów możecie obniżyć poziom AI na 0 i nawet startując z ostatniego miejsca nie powinniście mieć problemów.

 

braz Nic nie widziałeś / You Didn’t See Anything GS: 10
Włącz przewijanie / Activate a Flashback

Klasyczna funkcja w grach Codemasters, która niejednokrotnie ratowała życie i czas. W trakcie jazdy (dowolny tryb) wystarczy wcisnąć (touchpad), przesunąć się lekko do tyłu na osi czasu i potwierdzić wciskając . Przypominam jeszcze, że w opcjach gry możecie ustawić sobie nieskończoną liczbę flashbacków, co mocno zalecam.

 

braz Jedność z bolidem / Become One with the Car GS: 20
Ukończ wyścig na poziomie trudności Elita (standardowy styl jazdy) / Complete a race using Elite Driver Proficiency (Standard Race Style)

Nie mogło zabraknąć tego jednego pucharka za poziom trudności. Na szczęście tym razem chodzi tylko i wyłącznie o ukończenie wyścigu grając z elitarnymi ustawieniami sterowania (wszystkie asysty są wyłączone). Plus jest taki, że możecie dostosować dystans wyścigu oraz poziom trudności AI. Dlatego zalecam ustawić jak najkrótszy wyścig, a poziom AI na 0. Do tego wyłączacie flagi oraz regulacje i możecie ścinać wszystkie zakręty. Z takimi ustawieniami, nawet najbardziej początkująca osoba da sobie radę.

Najważniejsze to ustawić sterowanie na poziom elitarny.

Poniżej zalecane ustawienia:

  • Bolid – dowolny
  • Tor – Japonia Krótka
  • Ustawienia sterowania – Elita
  • Poziom AI – 0
  • Dystans – 5 okrążeń
  • Pogoda – Czysta
  • Pozostałe – Dowolne

Filmik z przejazdem:

 

 

braz Patrzcie go państwo! / Look at you go! GS: 10
Odtwórz powtórkę z wyścigu / Play a captured highlight

Po każdym wyścigu, czy to w trybie single czy multiplayer, w sekcji „TEATR” zapisują się tzw. migawki z najciekawszych momentów każdego wyścigu. Automatycznie zapisują się maksymalnie 3 wyścigi, jednak jak chcecie możecie ręcznie zapisać jakąś prezentacje. Do zdobycia trofeum wystarczy odpalić dowolną z nich i gotowe.

W menu „Teatr” znajdziecie migawki z trzech ostatnich wyścigów.

 

srebro Feniks z popiołów / Phoenix from the Ashes GS: 30
Wygraj wyścig po wystartowaniu z ostatniej pozycji / Win a race after starting in last position on the grid

UWAGA: Zalecam połączyć to trofeum razem z braz Jesteśmy mistrzami / We Are the Champions

Musicie wygrać wyścig startując z ostatniej pozycji, czyli możecie wybrać losowe ustawienie na starcie wyścigu i liczyć, że będziecie ostatni (jeśli nie to trzeba startować całe GP od nowa) lub ustawiacie szybkie kwalifikacje i zajmujecie ostatnie miejsce (nie trzeba nawet jechać, wystarczy rozpocząć i zrezygnować z jazdy). Do tego rzecz jasna ustawiacie sobie dowolny dystans oraz poziom AI na 0.

Najlepsze ustawienia pod zrobienie obu pucharków.

Poniżej zalecane ustawienia (robiąc 2 pucharki jednocześnie):

  • Bolid – Klasyczny – Brawn GP 001
  • Tor – Brazylia
  • Ustawienia sterowania – Dowolne
  • Poziom AI – 0
  • Kwalifikacje – Pojedyncze
  • Dystans – 3 okrążenia
  • Pogoda – Deszcz (mokra)
  • Pozostałe – Dowolne

Jak już pisałem wyżej, zalecam połączyć to osiągnięcie razem z braz Jesteśmy mistrzami / We Are the Champions, ponieważ musicie w mokrych warunkach zyskać minimum 9 pozycji, co jest znacznie łatwiejsze, gdy startujecie z ostatniej pozycji. Więcej informacji odnośnie tego trofeum znajdziecie w jego opisie. Wybór czy robicie je pojedynczo czy razem pozostawiam Wam.

Filmik, gdy wykonuje te 2 trofea jednocześnie:

 

braz Mistrz skrzyni biegów / Get Shifty GS: 15
Wygraj wyścig, używając ręcznej skrzyni biegów / Win a race whilst using manual transmission

Standardowe trofeum ze skrzynią biegów. Musicie ustawić ręczną skrzynię w ustawieniach przed wyścigiem lub w głównym menu ustawień. Trzeba wygrać wyścig jadąc na manualnie skrzyni. Nie pozostaje nic innego jak krótka nauka ręcznej zmiany biegów, a następnie wystartowanie w wyścigu. Zalecam ustawić poziom AI na 0 oraz wyłączyć wszelkie flagi i regulacje, żeby móc w razie czego ścinać zakręty. Możecie to śmiało zrobić na krótkiej wersji toru w Wielkiej Brytanii, ponieważ nie wymaga on aż tak częstej zmiany biegów jak cała reszta torów. Pamiętajcie tylko, żeby startować z w miarę wysokiej pozycji bo możecie nie zdążyć wszystkich wyprzedzić na krótkim dystansie.

Najważniejsze ustawienie, czyli manualna skrzynia.

 

braz Entuzjasta / Enthusiast GS: 15
Odczytaj informacje na dowolnym bolidzie w salonie wystawowym / Read information on any car in the showroom

Funkcja oglądania starych bolidów znów powraca. W menu „Salon / Showroom” możecie przeglądać wszystkie maszyny, zarówno z obecnego sezonu jak i klasyki, łącznie z obszernymi opisami każdej z nich. Wystarczy wybrać dowolny bolid, po czym zacznie się prezentacja, a Wy dostaniecie puchar.

 

braz Parafka tutaj / Sign on the Dotted Line GS: 10
Pomyślnie ukończ negocjacje z kierowcą/zespołem podczas sezonu w Karierze kierowcy lub Moim zespole. / Successfully complete a Driver/Team Negotiation during a season in Driver Career or My Team

W miarę progresu sezonu w trybie „Mój Zespół” lub „Kariera Kierowcy”, będziecie rzecz jasna rozwijać bolid, zespół, własnego oraz zespołowego kierowcę. Mniej więcej w 3/4 trwania sezonu, pojawi się opcja negocjacji kontraktu z Waszym partnerem (Mój Zespół) lub z Wami (Kariera Kierowcy). Musicie po prostu ustalić z nim nowe warunki i przedłużyć kontrakt, to samo tyczy się Waszego kontraktu (w zależności od wybranego trybu gry).

Nie przegapcie opcji renegocjacji kontraktu z Waszym partnerem!

Przedłużanie kontraktu partnera odbywa się w prosty sposób. Będziecie mieć do wyboru 3 opcje, im mniejsza wypłata tym większe ryzyko, że się nie zgodzi. Dlatego zalecam wybierać opcję ze średnim ryzykiem, albo niskim, ponieważ różnice w wypłacie są bardzo małe. W przypadku, gdy ten się nie zgodzi, będziecie musieli znaleźć nowego partnera na przyszły sezon (do końca obecna będzie nadal ten sam partner). Po ukończeniu sezonu na wysokiej pozycji, dostaniecie odpowiednie premię, więc będziecie mieć sporo funduszy na pozyskanie kogoś znacznie lepszego w razie czego.

Wybierajcie bezpieczne opcje, ponieważ różnice finansowe nie są aż tak duże.

 

braz Niech będzie twoje / Make it Yours GS: 10
Edytuj kierowcę, bolid i odznakę na ekranie Dostosowanie / Edit a Driver, Car and Badge in Customisation

Trofeum można zdobyć już na samym początku trybu „Mój Zespół” kiedy tworzycie własne barwy oraz odznakę. Będziecie tam mieli dostęp do wszystkich opcji potrzebnych do tego pucharka.

W menu modyfikacji musicie edytować cokolwiek związanego z:

  • Kierowcą: kask, kombinezon, rękawice
  • Bolid: malowanie, barwy, sponsorzy
  • Odznaka: styl, barwy

Po edycji ostatniego elementu, wszystko powinno zostać zakończone osiągnięciem.

 

braz Szacun / Represent GS: 10
Wypełnij logami sponsorów całą dostępną powierzchnię bolidu. / Fill every sponsor slot with sponsors on a Car livery

W trybie „Mój Zespół” macie swój własny bolid, który możecie dowolnie modyfikować pod względem barw oraz sponsorów. Modyfikacji dokonujecie w menu modyfikacji. Dobór logo sponsora nie ma żadnego wpływu na Wasze wypłaty, jest to tylko i wyłącznie kwestia kosmetyczna. Na bolidzie macie 5 miejsc, w których możecie umieścić logo jakiegoś sponsora. Zapełnijcie je dowolnymi sponsorami i gotowe.

Zapełniacie 5 slotów sponsorami i gotowe.

 

braz Kim jesteś?! / Who are you!? GS: 15
Zmień nakrycie głowy kierowcy w Moim zespole lub Karierze kierowcy / Change your driver head part way through a My Team or Driver Career playthrough.

Gdy już utworzycie własnego kierowce i zaczniecie karierę w trybie „Mój Zespół”, wystarczy w menu modyfikacji zmienić facjatę swojego kierowcy. Zmiany możecie dokonać w dowolnym momencie trwania kariery, najważniejsze, żeby ją po prostu zacząć. Możecie również edytować gębę bezpośrednio w menu trybu „Mój Zespół”, przechodząc do menu Korporacja / Corporate > Modyfikacja / Customisation. 

 

braz Docisk na maksa / Ditch the Downforce GS: 30
Ukończ czyste okrążenie podczas próby czasowej, korzystając „Największa prędkość maksymalna” / Complete a clean Time Trial lap using the 'Maximum Top Speed’ car set up preset

Time Trial / Próba Czasowa dostępne są bezpośrednio z poziomu menu głównego. Wybieracie dowolną trasę, ale jeśli chcecie to zrobić jak najszybciej to wybierzcie sobie trasę Japonia – Krótka, gdzie okrążenie trwa około 30 sekund. Gdy już znajdziecie się w garażu, musicie przejść do ustawień bolidu i tam wybrać jedną z opcji gotowych ustawień, czyli „Maksymalna prędkość / Maximum Speed”. Teraz wystarczy zrobić okrążenie z dowolnym czasem. Po przekroczeniu linii mety trofeum powinno wpaść.

Musicie wybrać ustawienie z maksymalną prędkością.

 

braz Hajs się zgadza / Making Paper GS: 15
Zarób łącznie 100 000 000 dolarów w trybie Mój zespół / Reach $100,000,000 lifetime earnings in My Team mode

Początkowo zdobycie 100 mln $ może wydawać się bardzo trudne, tym bardziej że na start nie będziemy zarabiać jakiś kokosów. Kluczem jest tutaj ustawienie krótkich sezonów (10 wyścigów) i wygranie ich, zarówno jako kierowca i konstruktor. Dzięki temu będziecie dostawać zastrzyk około 30 mln $, w zależności od sponsorów. W miarę rozwoju naszego zespołu, odkryjecie również możliwość dobierania większej ilości sponsorów oraz coraz to lepsze wypłaty od nich (chociaż w pewnym momencie pula staje w miejscu).

Dobór odpowiednich sponsorów jest kluczowy do zarabiania hajsu.

W przypadku sponsorów, dobierajcie ich wg bonusowych wypłat, np. za wygranie wyścigu, zajęcie podium w kwalifikacjach, udzielenie odpowiedniej liczby odpowiedzi podczas wywiadów, itd. Unikajcie tych, które wymagają przejechania danej ilości okrążeń w praktykach lub czegokolwiek co wymaga większej ingerencji niż same kwalifikacje + wyścig. Oczywiście wybór pozostawiam Wam, ale jeśli celujecie w szybką platynę to musicie się zastosować do powyższej wskazówki.

Dobierajcie sponsorów wg bonusowych wypłat.

Także jeśli będziecie wygrywać każdy sezon (kierowca + zespół) oraz będziecie regularnie zgarniać bonusy od najlepszych sponsorów to celujecie w około 1 góra 2 krótkie sezony jazdy. W miarę rozwoju Waszego bolidu, będziecie obserwować jego statystyki na tle innych zespołów. Będąc w czołówce oraz mając już sensownego partnera zespołowego, warto pomyśleć o symulacji wyścigów, dzięki czemu nie musicie tracić czasu na jazdę. Jak zobaczycie, że kierowcy plasują się na podium to spokojnie możecie korzystać z tej funkcji i po prostu zgarniać hajs za kolejne udane wyścigi.

 

braz Jesteśmy mistrzami / We Are the Champions GS: 15
Zdobądź dziewięć pozycji podczas wyścigu w deszczowych warunkach za kierownicą Brawna BGP 001 / Gain 9 positions during a wet race at Brazil in the Brawn BGP 001

UWAGA: Trofeum można połączyć z pucharkiem srebro Feniks z popiołów / Phoenix from the Ashes

Nim w ogóle zaczniecie jazdę, musicie pamiętać, że trofeum polega na zdobyciu 9 pozycji względem pozycji startowej, czyli jeśli startujecie z 20 pozycji to na mecie musicie mieć co najmniej 11 miejsce. Nie chodzi tylko i wyłącznie o samo wyprzedzenie w czasie wyścigu. Dla zapewnienia sobie ostatniej pozycji, zalecam wybranie sesji GP wraz z krótkimi kwalifikacjami, z których po prostu rezygnujecie, albo przyspieszacie czas w garażu. Dzięki temu będziecie mieć ostatnie miejsce na starcie.

Bolid Brawn GP, który jest wymagany do tego osiągnięcia.

Bolid, który musicie wybrać to Brawn GP 001, który znajdziecie w kategorii klasyków. Następnie wybieracie tor w Brazylii w deszczowej pogodzie, którą ustawicie w opcjach GP przed startem. Poziom AI oraz całą resztę opcji możecie dostosować wg własnego uznania. Po przejściu już do wyścigu pamiętajcie, że jazda na mokrej nawierzchni jest bardzo zdradliwa, szczególnie w środku zakrętu. Musicie uważać z dodawaniem gazu, żeby nie przesadzić. Nawet ustawiona kontrola trakcji na full Wam nie pomoże, jak nie będziecie odpowiednio operować gazem w zakręcie. Nie wykonujcie również agresywnych ruchów kierownicą, zawsze starajcie się łagodnie wchodzić i wychodzić z zakrętu, w takiej pogodzie jest to kluczowe.

Poniżej zalecane ustawienia (robiąc 2 pucharki jednocześnie):

  • Bolid – Klasyczny – Brawn GP 001
  • Tor – Brazylia
  • Ustawienia sterowania – Dowolne
  • Poziom AI – 0
  • Kwalifikacje – Pojedyncze
  • Dystans – 3 okrążenia
  • Pogoda – Deszcz (mokra)
  • Pozostałe – Dowolne

Po wygraniu wyścigu z ostatniej pozycji dostaniecie zarówno srebro Feniks z popiołów / Phoenix from the Ashes oraz braz Jesteśmy mistrzami / We Are the Champions.

Filmik, gdy wykonuje te 2 trofea jednocześnie:

 

zloto Osiągnięto status legendy / Legend Status Achieved GS: 50
Zdobądź mistrzostwo kierowców F1 / Win the F1 Drivers Championship

Musicie wygrać cały sezon w kategorii kierowców. Nie ma znaczenia długość sezonu, więc koniecznie wybierzcie wersję krótką, składającą się z 10 wyścigów, które sami dobieracie (najlepiej unikać długich torów typu SPA, żeby nie wydłużać). Do tego wybieracie sobie poziom AI na 0, żeby się nie męczyć i spokojnie wygrywać każdy wyścig. Jak jeszcze zajmiecie 1 miejsce w kwalifikacjach to już w ogóle nie powinno być problemu z dojechaniem na czele stawki. W razie problemów pamiętajcie o ustawieniu nieskończonej liczby flashbacków, żeby w razie czego móc się cofnąć i uniknąć restartowania całego wyścigu.

Poniżej zalecane ustawienia kariery:

  • Długość – 10 torów
  • Ustawienia sterowania – Dowolne
  • Poziom AI – 0
  • Sesje Praktyk – 3 sesje (można symulować wszystkie)
  • Kwalifikacje – Pojedyncze
  • Dystans – 5 okrążeń
  • Liczba flashbacków – Nieograniczona
  • Pozostałe – Dowolne

Zalecane i najkrótsze tory:

  1. Australia
  2. Holandia
  3. Hiszpania
  4. Monako
  5. Kanada
  6. Austria
  7. Wielka Brytania
  8. Włochy
  9. Japonia
  10. Brazylia

Trofeum dostaniecie w momencie jak osiągnięcie matematyczne mistrzostwo, czyli jak wygrywacie każdy wyścig to mistrzostwo powinniście już mieć mniej więcej w okolicach 6-7 wyścigu w krótkim sezonie. Dużo zależy od tego jakie miejsca będzie zajmować Wasz główny rywal, czyli pewnie Hamilton. Możecie mu przeszkodzić w kilku wyścigach, dzięki czemu spadnie niżej, a Wy dojedziecie sobie spokojnie na 1 miejscu. Dzięki temu można jeszcze bardziej skrócić drogę po mistrzowski tytuł.

 

srebro Zaczynając od zera / Started from the Bottom GS: 30
Zdobądź mistrzostwo konstruktorów w trybie Mój zespół / Win the Constructors Championship with your team in My Team mode

Trochę trudniejsza sprawa od mistrzostwa jako kierowca, ponieważ tutaj musicie wygrać jako zespół. W pierwszym sezonie w trybie „Mój Zespół” problemem będzie Wasz partner, który regularnie będzie z samego tyłu nim nie zdąży się podciągnąć w statystykach. Jeśli chcecie zdobyć trofeum w pierwszym krótkim sezonie (10 wyścigów) to nie obędzie się bez brudnej jazdy, czyli blokowania bolidów zespołu, który depcze Wam po piętach (czyli zapewne Mercedesa). Niestety na jazdę Waszego partnera nie macie żadnego wpływu, dlatego przyblokowanie przeciwnika w jednym lub dwóch wyścigach, żeby Wasz partner miał szansę na przebicie się do przodu stawki, powinno trochę pomóc.

Osobiście udało mi się zdobyć to trofeum w pierwszym krótkim sezonie, ale dosłownie w ostatnim wyścigu i to przewagą kilku punktów. Gdyby jednak Wam się nie udało to spokojnie bo i tak będziecie musieli jechać jeszcze kolejny sezon, żeby rozwinąć jedną gałąź bolidu na maksa. Po pierwszym sezonie będziecie mieć znacznie więcej funduszy, które można przeznaczyć na zakup konkretnego partnera zespołowego. Przy okazji można zrobić trofeum srebro Gruba ryba na pokładzie / Big Name Signing, które polega na zatrudnieniu kierowcy z minimum 15 poziomem. Ja kupiłem Maxa Verstappena po pierwszym sezonie i spisywał się bardzo dobrze, szczególnie gdy zacząłem używać opcji symulacji wyścigu, gdzie był praktycznie non-stop na podium.

Pamiętajcie również o rozwijaniu działu fabryki odpowiedzialnego za drugiego kierowcę. Chodzi o dział „Personel”, w którym ulepszacie symulator, siłownie oraz centrum analizy. Każde ulepszenie w tym departamencie będzie miało znaczący wpływ na osiągi drugiego kierowcy i jest to Wasza jedyna możliwość wpłynięcia na jego wyniki.

Rozwój działu „Personal” ma kluczowe znaczenie dla osiągów drugiego kierowcy.

 

srebro Gruba ryba na pokładzie / Big Name Signing GS: 30
Pomyślnie zwerbuj kierowcę o poziomie uznania 15 lub wyższym w trybie Mój zespół / Successfully hire an acclaim level 15 or higher Driver in My Team mode

W pierwszym sezonie trybu „Mój Zespół” nawet nie myślcie o zrobieniu tego trofeum, bo nie będziecie mieć funduszy oraz odpowiedniego poziomu. Dopiero po wygraniu pierwszego sezonu otrzymacie spory zastrzyk gotówki (około 30 mln $), który pozwoli Wam się rozglądać za nowym kierowcą. Partnera zespołowego możecie zmienić w każdym momencie trwania sezonu, wystarczy udać się do menu Korporacja / Corporate > Rynek Kierowców / Driver Market. Pojawi się lista wszystkich obecnych kierowców w stawce oraz kilka losowo generowanych. Oczywiście interesują Was kierowcy z minimum 15 poziomem. Ich poziom będzie rosnąć w miarę upływu kolejnych wyścigów oraz sezonów, więc warto obserwować rynek.

Im lepszy kierowca tym większe jego wymagania.

Gdy już znajdziecie swojego „wybranka” na partnera zespołowego to klikacie dalej i pojawi się menu z jego wymaganiami co do Waszego zespołu. Oczywiście najważniejsza jest kasa, ale równie ważny jest rozwój Waszej fabryki (każdy kierowca ma określone 2 losowe działy), zaś na końcu jest poziom zespołu. Jeśli te warunki się zgadzają to możecie przejść do negocjacji kontraktu. Tutaj zaczyna się cała zabawa, ponieważ będziecie negocjować kontrakt z jego obecnym zespołem, a przy tym licytować się kto da mu lepsze warunki. Macie krótkie okienko czasowe na wybór jego stawki, zalecam wybierać te najwyższą, aby być pewnym że się uda. Różnice finansowe są praktycznie znikome, więc nie ma co ryzykować dla paru groszy.

Zawsze negocjujcie najwyższe stawki, żeby nie było ryzyka odmowy.

Po udanych negocjacjach powinniście dostać pucharek. Istnieje również inna metoda na zdobycie tego trofeum, a dokładnie to zatrudnienie kierowcy z niego niższym poziomem niż 15, a następnie przejechanie kilku wyścigów i podciągnięcie go w statystykach. Gdy przyjdzie pora na kolejne negocjacje, powinien mieć już wymagany poziom. Wystarczy renegocjować z nim warunki kontraktu, czyli po prostu go przedłużyć i trofeum również wpadnie.

 

braz Na czele stawki / Front of the Grid GS: 20
Zdobądź pole position / Achieve pole position

UWAGA: Trofeum w pewnym stopniu można połączyć z srebro Doskonały weekend / The Perfect Weekend

Jak każdy się domyśla, trofeum zrobicie tylko i wyłącznie w sesji kwalifikacyjnej. Nie ważne czy to w trybie „Mój Zespół” czy „Kariera Kierowcy”, może to być nawet pojedyncze GP. Najważniejsze to zrobić najlepszy czas w kwalifikacjach i zająć pierwszą pozycję startową w wyścigu. Jak zawsze, ustawcie sobie AI na poziomie 0 i dostosujcie ustawienia sterowania pod siebie, żeby było Wam jak najłatwiej.

 

srebro Doskonały weekend / The Perfect Weekend GS: 30
Uzyskaj najlepszy czas w 3 sesjach treningowych, zdobądź pole position oraz zwycięż w Grand Prix / Set the fastest time in all 3 Practice sessions, take Pole Position and win the Grand Prix

UWAGA: Trofeum w pewnym stopniu można połączyć z braz Na czele stawki / Front of the Grid

Podobnie jak powyższe trofeum, pucharek ten można zrobić w trybie „Mój Zespół”, „Kariera Kierowcy” lub w pojedynczym GP. Najważniejsze to mieć ustawione 3 sesje praktyk, sesję kwalifikacyjną oraz rzecz jasna wyścig. W każdej sesji musicie wykręcić najlepszy czas, zaś w wyścigu zająć 1 miejsce na mecie. Polecam to zrobić w pojedynczym GP na trasie Japonia – Krótka, ewentualnie podczas któregoś wyścigu w trybie kariery.

Nie musicie jeździć przez cały dostępny czas. Gdy tylko wykręcicie dobry czas to wracacie do garażu, dajecie sobie podgląd na czasy reszty stawki i przyspieszacie czas do końca sesji. Przy dobrym czasie nikt nie powinien Was pobić, także lecicie z przyspieszeniem do samego końca sesji. To samo robicie podczas pozostałych sesji praktyk, podobnie w przypadku kwalifikacji. Wyścig będziecie startować z 1 pozycji, więc z dojechaniem na tej pozycji nikt nie powinien mieć trudności.

 

braz Zaczyna się / So it Begins GS: 15
Ukończ rankingowe wyścigi klasyfikujące, otrzymując rangę / Complete Ranked Placement races and achieve a Rank.

W trybie rankingowym gry wieloosobowej, musicie najpierw przejechać 5 wyścigów, które ustalą Waszą pozycję w rankingu. Im lepiej Wam pójdzie tym lepszą rangę dostaniecie po piątym wyścigu. Podział jest na kategorie brązową, srebrną i złotą oraz mamy również osobny ranking bezpieczeństwa, który jest uzależniony od czystości naszej jazdy (nie ścinać zakrętów, nie uderzać w innych, unikać kar, itd.). Do wyboru macie również dystans, 5 okrążeń lub 25% prawdziwego dystansu. Nie ma znaczenia co wybierzecie, ale oczywiście 5 okrążeń robicie znacznie szybciej.

Po przejechaniu piątego wyścigu zostaniecie przydzieleni do jakiejś rangi. Nie ma znaczenia do jakiej, może być nawet brązowa. Najważniejsze jest to, że i tak dostaniecie trofeum.

 

braz Powoli się przyzwyczajam / Finding your Feet GS: 20
Ukończ 10 wyścigów online / Complete 10 Online Races

Czytaj opis trofeum srebro Pół centurii / Half Centurion

 

srebro Na dobrej drodze / Well on Your Way GS: 30
Ukończ 25 wyścigów online / Complete 25 Online Races

Czytaj opis trofeum srebro Pół centurii / Half Centurion

 

srebro Pół centurii / Half Centurion GS: 25
Ukończ 50 wyścigów online / Complete 50 Online Races

Musicie ukończyć 50 wyścigów w trybie gry wieloosobowej. Nie ma znaczenia czy to w trybie rankingowym czy nie. Najważniejsze jest to, że musicie dojechać do mety. Rezygnacja lub rozwalenie bolidu skutkuje niezaliczeniem danego wyścigu. Na szczęście trofeum można robić w trybie prywatnym, gdzie będziecie potrzebować maksymalnie 2 osoby w pokoju, aby go odpalić. Ustawiacie sobie tor Japonia – Krótka, 3 okrążenia, wyłączone flagi, brak bolidów AI, itd. Po przejściu na tor wciskacie przycisk (pauza) i AI przejmie kontrolę nad bolidem, także nie musicie nawet sterować, wystarczy wrócić, żeby odpalić kolejny wyścig.

Poniżej daje Wam najlepsze ustawienia pokoju do boostowania:

  • Bolid – Dowolny
  • Tor – Japonia Krótka
  • Ustawienia sterowania – Dowolne
  • AI – Wyłączyć
  • Kwalifikacje – Brak
  • Dystans – 3 okrążenia
  • Pogoda – Czysta
  • Pozostałe – Dowolne

 

braz Pełny potencjał / Full Potential GS: 20
Maksymalnie ulepsz dowolną sekcję w zakładce Mój zespół / Fully upgrade any facility area in My Team

W trybie „Mój Zespół”, obok rozwijania samego bolidu, rozwijacie również fabryki związane z każdą gałęzią, np. dział odpowiedzialny za silnik, aerodynamikę, itd. Każde ulepszenie fabryki daje profity w postaci krótszego czasu na wdrożenie ulepszeń, większa ilość ulepszeń za jednym razem czy więcej otrzymywanych punktów rozwojowych. Obok tych 4 działów macie również dział marketingu oraz personelu, ale ulepszenia w tych działach są bardzo drogie, więc lepiej skupić na jednej z 4 poprzednich.

Rozwój fabryk jest szczególnie ważny dla rozwoju bolidu.

Każdy dział ma kilka opcji do ulepszania i są to:

  • Fabrication – zwiększa ilość ulepszeń w tym samym czasie,
  • Build Time – zwiększa szybkość wdrażania ulepszeń,
  • Quality Control – zmniejsza ryzyko wpadki,
  • Resource Point Regeneration – zwiększa ilość otrzymywanych punktów rozwojowych.

Wszystkich ulepszeń na dział przypada 12 (po 3 na opcje). Każdy dział ma również 3 główne poziomy SPEC. Poziomy SPEC rosną wraz z ulepszaniem powyższych opcji. Jednak 3 poziom SPEC wpadnie już w okolicach 9-10 ulepszenia. Nie trzeba kupować wszystkich 12 na szczęście. Podczas ulepszania fabryk, starajcie się skupić na tej, która dotyczy danej gałęzi rozwoju bolidu, najlepiej tej, którą wybraliście sobie do maksymalnego ulepszenia (ja wybrałem silnik oraz dział rozwoju jednostki napędowej). Końcowe ulepszenia do bolidu wymagają 3 poziomu SPEC danego działu. Co prawda dział marketingu ma jedynie 6 ulepszeń, ale na początku szkoda na nie tracić pieniądze, ponieważ nie dają żadnych sensownych profitów.

Pieniędzmi nie będziecie się musieli przejmować, szczególnie w późniejszej fazie, gdy już będziecie dobrze rozwinięci i będzie wpadać duża kasa od sponsorów oraz za wygrane sezony. Po ukończeniu 2 sezonów powinniście mieć już wystarczającą ilość kasy, żeby zdobyć to trofeum (o ile już wcześniej go nie zdobyliście).

 

braz Słit focia / One for the 'gram GS: 10
Wprowadź zmiany w trybie fotograficznym / Make an adjustment within photo mode

W czasie jazdy wystarczy wcisnąć (touchpad), a następnie przejść do trybu Photo Mode poprzez wciśniecie . Teraz będziecie mieć sporo opcji do edycji filtrów, kamery, itd. Wystarczy zmienić dowolny parametr i po krzyku.

 

srebro Kogo wezwiesz, gdy zrobi się „duszno”? / Who You Gonna Call!? GS: 40
Pokonano domyślnego ducha, osobisty rekord i ducha rywala w trybie próby czasowej / Beat a Personal Best Ghost and Rival Ghost in Time Trial

Jedno z bardziej denerwujących pucharków, jeśli nie wiecie jak go dokładnie zrobić. Przede wszystkim zrobicie go tylko i wyłącznie w trybie Time Trial. Pamiętajcie, że tutaj obowiązują surowe zasady odnośnie ścinania, wystarczy mały wyjazd i czas nie jest zaliczany. Do tego unikajcie korzystania z flashbacków, ponieważ one również anulują czas. Jest tutaj kilka kroków do zrobienia, dlatego opiszę je w podpunktach, żeby było łatwiej się rozeznać.

  1. Wybieracie tryb Time Trial / Próba Czasowa,
  2. Wybieracie trasę, gdzie jest bardzo dużo słabych czasów (podczas wyboru trasy wciśnijcie , żeby sprawdzić tabele). Ogólnie im popularniejsza trasa, tym łatwiej o słabsze czasy (np. Kanada, Brazylia, Włochy, itd.),
  3. Bolid dobieracie wg własnego uznania, ale najlepsze parametry ma Mercedes,
  4. Gdy już znajdziecie się w garażu to musicie na monitorze otworzyć tabelę z czasami. Jedziecie na sam dół, albo tak nisko jak to tylko możliwe, żeby wybrać bardzo słaby czas, z którym nie będziecie mieć problemów (warto znać jakie mniej więcej czasy robi się na danym torze),
  5. Po znalezieniu czasu musicie go kliknąć i ustawić jako czas rywala/ducha.
  6. Wyjeżdżacie na tor i jedziecie bardzo wolne okrążenie z pomiarem, im słabszy czas zrobicie tym lepiej dla Was. Przed metą zacznijcie już przyspieszać.
  7. Teraz jedziecie kolejne okrążenie, ale już znacznie lepszym tempem. Zobaczycie w panelu z czasem rywala, że został on dobrany na bazie poprzedniego okrążenia, czyli powinien być bardzo słaby. Wasz duch również jedzie tempem z tamtego okrążenia, więc wystarczy nie popełnić głupiego błędu, dojechać do mety i cieszyć się pucharkiem.

Poniżej cała operacja na filmiku:

 

 

braz Czysty jak łza / Squeaky Clean GS: 20
Ukończ 10 czystych wyścigów online / Complete 10 Clean Online races

Należy przejechać 10 czystych wyścigów w trybie online. Czysty wyścig oznacza żadnych kar, ostrzeżeń, ścinania zakrętów oraz rzecz jasna kontaktu z innymi bolidami. Musicie jechać dosłownie idealne kółka. Na szczęście trofeum można bardzo łatwo zrobić samemu lub ze znajomymi w sesji prywatnej. Poniżej opiszę kilka metod, dzięki którym zdobędziecie to osiągnięcie:

Metoda #1 – Liga Online

Każdy może stworzyć swoją własną ligę w menu gry wieloosobowej. Najważniejsze to utworzyć ligę wg planu oraz ustawić start na 5 minut od Waszego obecnego czasu. Oczywiście w ustawieniach musicie wyłączyć boty AI, żeby nie robiły niepotrzebnego zamętu na torze, ustawić 10 dowolnych wyścigów i reszta ustawień wg własnego uznania. Gdy liga się zacznie to dołączcie do sesji i czekajcie na jej start. Teraz wystarczy tylko przejechać spokojnie do mety, nie ścinajcie zakrętów, unikajcie nawet najazdów na tarki, trzymajcie się po prostu asfaltu. Pamiętajcie, że nie ma tutaj opcji flashback, więc jak coś zepsujecie to wszystko trzeba zaczynać od nowa, albo przeskoczyć do następnego wyścigu. Możecie również wcisnąć i zostawić prowadzenie bolidu AI, które nie popełnia błędów.

Metoda #2 – Tryb rankingowy

Najtrudniejsza metoda, ale najbardziej pewna i sam z niej korzystałem. Możecie to zrobić w trybie rankingowym. Haczyk jest taki, że jedzie tutaj również masa innych ludzi i wiadomo jak to wygląda w rozgrywce online, szczególnie na starcie. Kluczem jest zawsze jak najszybciej rezygnować z kwalifikacji, żeby zajmować non-stop ostatnie miejsca i trzymać się ostatniego miejsca. Na starcie wyścigu nie szarżujcie, zróbcie sobie dystans i przeczekajcie całą zadymę. Jak ktoś wyleci poza tor to go wyprzedźcie i utrzymujcie w miarę sensowne tempo. Jeśli widzicie, że ktoś Was mocno dogadania to po prostu go puśćcie. Niestety jest sporo debili w online i niekiedy obiorą sobie Was za jedyny cel w życiu, wtedy niestety nic już nie poradzicie. Kluczem jest trzymanie się non-stop z tyłu i unikanie wszelkiego kontaktu oraz ścinania zakrętów. Jedziecie tak wyścig za wyścigiem aż trofeum w końcu nie wpadnie.

Metoda #3 – Sesja Prywatna

UWAGA: Osobiście nie działała u mnie ta metoda, ale grałem zaraz w momencie wydania gry, gdy nie było jeszcze patchy. Tę metodę opieram na innych poradnikach i komentarzach ludzi w sieci, gdzie wszyscy twierdzą że wszystko już działa.

Będziecie potrzebować minimum 2 osób, żeby odpalić wyścig w sesji prywatnej. Podobnie jak w trofeum za 50 wyścigów, możecie wcisnąć pauzę na starcie i zostawić jazdę AI, które nie popełnia błędów. Zalecam również ustawić tor Japonia – Krótka, gdzie okrążenie zajmuje około 30 sekund. Wyłączcie kwalifikacje dajcie 3 okrążenia i rzecz jasna nie włączajcie botów, bo one również mogą zepsuć wyścig. Teraz jedziecie 10 wyścigów i liczycie na to, że trofeum wpadnie.

 

braz Mad Tash na finiszu / Mad Tash for the Finish Line GS: 20
Wygraj wyścig za kierownicą FW14B r. 1992 ze stajni Williams na torze Silverstone / Win a race in the 1992 Williams FW14B at Silverstone

Najlepiej to zrobić w trybie pojedynczego GP. Wybieracie klasyczny bolid 1992 Williams FW14B oraz tor Silverstone (wersja pełna). Dla ułatwienia warto ustawić AI na poziomie 0 oraz minimum okrążeń (3 lub 5). Reszta ustawień wg własnego uznania. Teraz pozostało Wam już tylko i wyłącznie dojechać do mety na 1 miejscu.

Klasyk, które musicie użyć na torze Silverstone.

 

Poniżej cała operacja na filmiku:

 

braz Pomarańczowa armia / The Orange Army GS: 15
Wygraj wyścig w Zandvoort jako Max Verstappen / Win a race at Zandvoort as Max Verstappen

Zadvoort to nowy tor w Holandii. Jak wiadomo, Max Verstappen również pochodzi z Holandii, więc zrozumiałe trofeum. Wybieracie pojedyncze GP > bolidy F1 2020 > Red Bull > Max Verstappen > tor w Holandii > reszta ustawień wg własnego uznania. Dla maksymalnego ułatwienia ustawcie poziom AI na 0 oraz minimum okrążeń. Musicie teraz dojechać na 1 miejscu i zgarnąć pucharek.

 

braz Powód do przechwałek / Bragging Rights GS: 10
Wygraj dowolny wyścig online / Win any online race

Na szczęście można to zrobić w sesji prywatnej, nie trzeba tego robić w trybie rankingowym. Wystarczy znaleźć kogoś do pomocy, żeby móc odpalić sesję i tyle. Ustawcie sobie tor Japonia – Krótka, 3 okrążenia, zero botów, a reszta ustawień wg własnego uznania. Ustalcie między sobą kto wygrywa najpierw i dojedźcie tak do mety. Jeśli będziecie robić 50 ukończonych wyścigów tą metodą to wpadnie raczej samo od siebie.

 

braz Weteran z Red River / Red River Racer
Ukończ przynajmniej 25% wyścigu w Hanoi / Complete a 25% or above race at Hanoi

Kolejny pucharek związany z nowym torem w tym sezonie. Tor w Wietnamie to kolejny tor uliczny i ma dość ciekawą pętlę. Wystarczy ustawić pojedyncze GP > bolidy dowolne > tor w Wietnamie > długość minimum 25% > reszta ustawień dowolna. Klasycznie zalecam ustawić poziom AI na 0, ładną pogodę, wyłączyć flagi i ograniczenia, żeby móc ścinać zakręty i jazda. Pamiętajcie również, że wystarczy ukończyć wyścig, nie trzeba go wygrywać.

UWAGA: Metoda na stanie przed metą i czekanie na ukończenie wyścigu niestety nie działa. Straciłem tak 30 minut cennego życia. Musicie przejechać pełny dystans, inaczej trofeum nie wpadnie.

braz Tworzenie zespołu / Team Building GS: 20
Zakup jakiekolwiek ulepszenie sekcji w trybie Mój zespół / Purchase any upgrade for a Facility in My Team

Czytaj opis trofeum braz Pełny potencjał / Full Potential

 

braz Nadciąga wypłata / Here Comes the Money GS: 20
Ukończ 2 lub więcej pobocznych celów stawianych przez sponsorów podczas jednego weekendu wyścigowego / Complete 2 or more Secondary Sponsor Goals in one race weekend

Wraz z rozwojem zespołu, będziecie mogli dobierać większą ilość sponsorów. Zaczynacie oczywiście z jednym, a maksymalnie można mieć 4 sponsorów jednocześnie. Drugi sponsor odblokuje się przy 5 poziomie zespołu, 3 przy 10 i 4 przy 15. Do wyboru macie dość długą listę sponsorów, którzy różnią się nie tylko nazwą czy ogólną stawką, ale również premiami za wykonanie dodatkowych zadań i te są dla nas najważniejsze (nie tylko do trofeum).

Zalecam dobierać sponsorów, którzy mają łatwe bonusowe zadania, które łatwo zrobić w czasie jednego weekendu wyścigowego, np.:

  • Zająć daną pozycję w kwalifikacjach,
  • Zająć daną pozycję w wyścigu,
  • Wygrać kwalifikacje,
  • Wygrać wyścig,
  • Przejechać kilka okrążeń na 1 miejscu,
  • Ukończyć z partnerem w punktowanych miejscach (do 10),
  • Udzielić iluś odpowiedzi reporterom.

Dobierajcie sponsorów wg łatwych bonusowych zadań.

Unikajcie sponsorów, którzy wymagają zrobienia iluś tam okrążeń w czasie praktyk lub po prostu mają wymaganie, które nie są warte zachodu. Nawet jeśli oferują więcej niż inni sponsorzy to po prostu czasowo nie jest to zupełnie opłacalne. W czasie, gdy będziecie jeździć te okrążenia w praktykach, spokojnie zrobię wyścig jak nie dwa, także prosta matematyka.

 

srebro Czas na profity / Its Time for the Perk-olator GS: 30
Zakup wszystkie dostępne profity w Karierze kierowcy lub Moim zespole / Purchase all available Perks in Driver Career or My Team

Poza ulepszeniem bolidu czy zespołu, możecie również ulepszać swojego własnego kierowcę. Zrobicie to zarówno w trybie „Mój Zespół” oraz „Kariera Kierowcy”. Wystarczy wejść w zakładkę „Korporacja / Corporate” i tam możecie przejść do menu zakładki „Kontrakty / Contracts” i wejść do perków pod przyciskiem .

Zalecam zacząć kupowanie perków od większej ilość pkt. rozwojowych.

Macie teraz 4 kategorie do ulepszania, każdy z nich ma maksymalnie 3 ulepszenia i każde kolejne kosztuje znacznie więcej od poprzedniego. Pierwszy perk kosztuje mniej więcej 250,000$, następny 500,000$, a ostatni około 800,000$ lub nawet 900,000$. Sumując wszystkie perki, będzie potrzebować mniej więcej od 6 do 7 mln $. Każdy kolejny perk wymaga nie tylko kasy, ale również odpowiedniego poziomu kierowcy, który będziecie nabijać poprzez jazdę jak i odpowiedzi podczas wywiadów.

Kategorie perków to:

  • Social Media – zwiększa liczbę zdobywanych punktów doświadczenia,
  • Power Mapping – zmniejsza zużycie jednostki napędowej,
  • Media Coaching – zwiększa liczbę odpowiedzi podczas wywiadów,
  • Development Feedback – zwiększa liczbę otrzymywanych punktów rozwojowych.

 

braz Kamera cię kocha / The Camera Loves You GS: 15
Udziel odpowiedzi na 100 pytań podczas wywiadów z prasą w Moim zespole lub Karierze kierowcy / Answer 100 press interview questions in My Team or Driver Career

Musicie udzielić 100 odpowiedzi podczas wszystkich wywiadów. Wywiady będziecie przeprowadzać po każdej ukończonej sesji kwalifikacyjnej oraz wyścigu. Zdarzą się również wywiady w TV, głównie na starcie oraz pod koniec sezonu. Podczas wywiadu możecie udzielić od 3 do nawet 5 odpowiedzi. Zawsze wybierajcie jakąś odpowiedź, nie wybierajcie opcji „Bez Komentarza”, ponieważ nie jest ona wtedy liczona to trofeum. Nie ma się co więcej rozwodzić, po prostu podczas grania kariery zawsze udzielajcie odpowiedzi, nie unikajcie również wywiadów w telewizji, które będą odpowiednio zaznaczone na Waszym kalendarzu.

 

braz Och, przyjaciele / Ohh Friends GS: 10
Dołącz do ligi / Join a League

W trybie wieloosobowym macie do wyboru możliwość grania w lidze (lub ją założyć). W przypadku tego trofeum musicie dołączyć do dowolnej ligi, czy to utworzonej przez znajomego lub jakiejkolwiek losowej. Po wejściu w menu lig, pojawi Wam się lista wszystkich aktualnie dostępnych lig. Wystarczy dołączyć do dowolnej z nich i tyle. Pamiętajcie, że dołączanie do własnej ligi nie działa. Możecie ewentualnie utworzyć ligę na innym koncie i wysłać zaproszenie na swoje główne konto i dołączyć. Ten sposób również działa.

Wystarczy dołączyć do dowolnej z otwartych lig.

braz Że niby chcesz medal? / What do you want, a medal? GS: 10
Zdobądź medal w lidze / Get a League Medal

Medal w lidze otrzymujecie za zajęcie 1, 2 lub 3 miejsca w ogólnej klasyfikacji, bez względu na to ile osób brało udział w lidze. Może to być Wasza własna liga lub kogoś innego, nie ma to tutaj znaczenia. Najlepiej jest ustawić się z kimś, ustawić najszybsze tory (Japonia – Krótka), jak najmniej okrążeń, losowe ustawienie na starcie, żeby pominąć kwalifikacje i jedziecie. Jeśli jedziecie w 2 lub 3 osoby to tak naprawdę nie ma znaczenia kto wygra bo i tak wszyscy dostaniecie medal.

Pamiętajcie o odebraniu medalu ze skrzynki pocztowej.

Po zakończeniu ligi musicie chwilę poczekać na podsumowanie wyników, a następnie udać się Skrzynki Pocztowej, która dostępna jest w menu głównym. W skrzynce powinien znajdować się medal, po odebraniu którego dostaniecie dopiero trofeum.

braz Miłość od pierwszego nałożenia / Glove at First Sight GS: 15
Wyposaż kierowcę w nową parę rękawic ze Wstępu na podium lub Sklepu z przedmiotami / Equip a new pair of gloves from the Podium Pass or Item Shop

Trzeba założyć nowe rękawice, które możecie zakupić w sklepiku dostępnym bezpośrednio z gry lub z przepustki (Podium Pass). Gdy już będziecie je mieć to udajecie się do menu modyfikacji naszej postaci, wybieracie opcję zmiany rękawic, szukacie nowych i je zakładacie. Ot cała filozofia.

 

braz Kurczak podany / Chicken Dinner GS: 15
Wygraj dowolne mistrzostwa / Win any Championship Event

Mistrzostwskie Wydarzenia / Championship Events to osobny tryb gry, który znajdziecie w menu gry solo. Po wejściu w Eventy zobaczycie kilkanaście różnych mistrzostw, czy to w obecnej stawce czy bolidami klasycznymi. Nie ma znaczenia co wybierzecie, chociaż rzecz jasna zalecam wybrać te najkrótsze, które składają się z 5 wyścigów. Cała reszta odbywa się tak samo jak w karierze czy pojedynczych GP, czyli ustawiacie wszystko pod siebie. Trofeum otrzymacie jak tylko zdobędziecie matematyczne mistrzostwo, czyli nie trzeba tego nawet jechać do samego końca.

Najprostsze i najszybsze mistrzostwa.

 

braz Dajcie popcorn / Grab the Popcorn GS: 20
Obserwuj wyścig online / Spectate an online race

Można to zrobić zarówno w trybie rankingowym jak i nierankingowym. Chociaż dużo prościej jest właśnie w tym drugim. Zasada jest zawsze taka sama, czyli musicie znaleźć wyścig, który jest już w trakcie. Gdy wejdziecie do takiego pokoju to pojawi Wam się opcja dołączenia jako spektator. Gdy już będziecie oglądać wyścig to musicie czekać do jego końca! Dopiero wtedy trofeum wpadnie. Dlatego lepiej szukać wyścigu, który się kończy lub zostało kilka okrążeń do końca.

 

braz Zajęty gość / Busy Body GS: 20
Pomyślnie ukończono 50 aktywności w trybie Mój zespół / Successfully completed 50 activities in My Team mode

W trybie „Mój Zespół” będziecie mieć kalendarz ze wszystkimi aktywnościami, które możecie sami ustalać. Można to robić ręcznie, albo skorzystać z automatycznego dobierania aktywności, tak aby zmieściły się w okienku pomiędzy weekendami GP. Cokolwiek nie zrobicie, zawsze starajcie się wcisnąć jak najwięcej aktywności w wolne okienka. Automatyczne dobierania działa bardzo dobrze, więc spokojnie możecie z niego korzystać. Profity z tych aktywności są mocno marginalne, więc nie ma co za bardzo rozmyślać nad nimi.

Zawsze zapełniajcie puste okienka czasowe pomiędzy weekendami GP.

Trofeum wpadnie mimo wszystko samo, ponieważ i tak musicie rozegrać około 2 sezonów, a przez ten czas wykonacie znacznie więcej aktywności. Najważniejsze to po prostu pamiętać o regularnym uzupełnianiu ich.

 

braz Popisówa! / Show Off! GS: 20
Ukończono 5 zawodów z zaproszeniem w trybie Kariery kierowcy lub Mój zespół / Completed 5 Invitational events during My Team or Driver Career

UWAGA: Pilnujcie tego trofeum, bo jak przegapicie kilka wydarzeń to trzeba będzie jechać kolejne sezony.

Podczas jazdy w trybie „Mój Zespół” lub „Kariera Kierowcy”, co jakiś czas będziecie dostawać ofertę jazdy w Wydarzeniu na Zaproszenie / Invitational Event. Jak można się domyślić, musicie brać w nich udział minimum 5 razy. Cały haczyk polega na tym, że pojawiają się one bardzo rzadko, więc jak tylko widzicie taki event to zawsze bierzcie w nim udział! W trybie „Mój Zespół” jest on zawsze oznaczony w kalendarzu na żółto, więc ciężko go pominąć. Jedyne o czym musicie pamiętać to, żeby brać w nich udział. W czasie krótkiego sezonu (10 wyścigów) przeważnie pojawiają się maksymalnie 2 takie wydarzenia.

Zawsze bierzcie udział w tych wydarzeniach!

W przypadku przegapienia eventu, nie pozostaje Wam nic innego jak jechać kolejny sezon. Jeśli macie już mocno rozwinięty bolid i dobrego partnera w zespole to możecie śmiało korzystać z opcji symulacji wyścigu. Powinniście zawsze plasować się w czołówce. Skaczecie tak od wyścigu do wyścigu i czekacie na pojawienie się kolejnego wydarzenia.

 

srebro Na maksa / Maxing Out GS: 20
Wykorzystaj wszystkie ulepszenia bolidu z jednego działu / Apply all vehicle upgrades from one R&D department

Trofeum, z którym prawdopodobnie zejdzie Wam najwięcej czasu. Do tego to samo co rok temu, czy dwa lata temu.

Musicie rozwinąć jedno z czterech drzewek rozwoju bolidu na maksa. Wybierzcie sobie na początku jedno drzewko, na którym chcecie się skupić i cały czas je rozwijajcie. Należy również pamiętać, że coraz lepsze części będą wymagać coraz to mocniej rozwiniętych działów fabryki. Gdy wybierzecie sobie np. drzewko związane z jednostką napędową to musicie jednocześnie rozwijać dział fabryki związany z silnikiem.

Starajcie się skupić na jednym drzewku rozwoju.

Ulepszanie części odbywa się za pomocą punktów rozwojowych zaś fabryki ulepszacie za kasę. Punkty rozwojowe otrzymujecie za wykonywanie programów podczas praktyk (można również symulować praktyki) i kończenie wyścigów na jak najlepszych pozycjach. W późniejszym etapie będziecie w stanie wyciągać około 1,000 punktów za jeden weekend GP. Podczas wywiadów, zawsze chwalcie departament związany z gałęzią, którą rozwijacie, dzięki czemu morale danego zespołu będzie rosło, a przez to spada ryzyko porażki podczas rozwoju danej części.

Minus tego wszystkiego jest taki, że rozwój całego drzewka zajmuje dość dużo czasu, a pod koniec sezonu istnieje duże prawdopodobieństwo, że niektóre części trzeba będzie dostosować pod następny sezon (jeśli tego nie zrobicie to przepadną), przez co tracicie znów masę czasu i cennych punktów. myślę, że całość powinna Wam zająć około 2 lub nawet 2,5 sezonu. Jeśli macie już mocno rozwinięty bolid i dobrego partnera w zespole to możecie śmiało korzystać z opcji symulacji wyścigu. Powinniście zawsze plasować się w czołówce. Skaczecie tak od wyścigu do wyścigu i rozwijacie kolejne części.

 

zloto Zapamiętajcie to nazwisko / Remember the Name GS: 50
Osiągnięto 20 poziom uznania w trybie Mój zespół / Reach a Team Acclaim level of 20 in My Team mode

Trzeba zdobyć 20 poziom zespołu w trybie „Mój Zespół”. Trofeum może brzmi groźnie, ale jest zupełnie odwrotnie, a 20 poziom wpadnie Wam po prostu sam. Powinno Wam się udać mniej więcej z połowie 2 sezonu, albo pod jego koniec.

Punkty doświadczenia będziecie zdobywać za:

  • Kończenie wyścigów – im lepsza pozycja tym więcej punktów,
  • Udzielanie odpowiedzi podczas wywiadów – unikajcie jakichkolwiek negatywnych wypowiedzi, a jak nie ma innych to wybierzcie odmówienie komentarza,
  • Branie udziału w Wydarzeniach na Zaproszenie – pojawiają się bardzo, ale warto je robić, chociażby ze względu na trofeum z nimi związane.

Czyli nie pozostaje Wam nic innego jak po prostu grać, zajmować najlepsze pozycje i brać udział w eventach. Poziom wbije się praktycznie sam. Tylko tyle i aż tyle.

 

braz Mój skarb / My Precious GS: 20
Ustaw ulubione trofeum / Set a favourite trophy

Po każdym wygranym wyścigu w trybie kariery, zdobyciu mistrzowskiego tytułu w karierze czy to ukończonej lidze online na podium, otrzymacie puchar lub medal, który trzeba umieścić na liście swoich lubionych trofeów. Nim to jednak zrobicie, musicie go najpierw odebrać ze skrzynki pocztowej. Po każdym wygranym wyścigu dostaniecie maila, w którym musicie tylko potwierdzić odebranie pucharu.

Gablotka z Waszymi trofeami, wciąż pusta 🙁

Następnie wchodzicie na swoją licencję kierowcy w menu głównym (wystarczy wcisnąć ) i przejść na zakładkę z trofeami. Pojawią się Wam puste okienka, które możecie zapełnić zdobytymi już pucharami lub medalami. Wybieracie jeden z nich i ustawiacie jako ulubiony. Zaraz po tej operacji dostaniecie kolejne trofeum, tym razem to znacznie ważniejsze.

braz Nieludzki czas reakcji (DRS) / Dat Reaction Speed (DRS) GS: 15
Idealnie uaktywnij DRS we wszystkich strefach dowolnego toru / Activate DRS perfectly on all zones of any track

Najprościej zrobicie to trofeum podczas sesji praktyk, gdzie możecie wybrać program Zapoznania się z Torem. Podczas tego programu na torze pojawią się bramki, przez które trzeba przejeżdżać, ale również zostaną oznaczone strefy DRS (charakterystyczne pole na asfalcie). Idealna aktywacja DRS odbywa się, gdy wciśniecie przycisk praktycznie zaraz po wjeździe do strefy. Idealne odpalenie DRS zostanie oznaczone kolorem fioletowym. Jeśli będzie zielony, to znaczy że odpaliliście go za późno. Możecie wtedy spokojnie skorzystać z opcji flashback i spróbować ponownie. Na każdym torze są przeważnie 2 lub 3 strefy DRS, ale nie jest to regułą. Zapoznajcie się z ich umiejscowieniem, odpalcie go jak tylko przód bolidu przekroczy linię początkową strefy i nie powinno być problemu.

Idealne odpalenie DRS jest zaznaczone fioletowym kolorem.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.