Helldivers – Poradnik do trofeów

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Helldivers można uznać jako hardkorową wersję Dead Nation czy innego tego typu gry. Coop dla 4 osób z cały czas włączonym friendly fire i brak jakichkolwiek checkpointów podczas misji powodują, że przy trudniejszych starciach nasza ekipa naprawdę musi ogarniać co się dzieje na ekranie i jak radzić sobie z dużą ilością przeciwników. To nie jest gra, że biegniemy i walimy do wszystkiego co się rusza, wręcz przeciwnie, im więcej przeciwników tym bardziej musimy unikać starć z nimi. Wszystkie możliwe porady opisałem w poradniku poniżej. Jest to dość trudna platyna, szczególnie jeśli nie macie znajomych do wspólnej gry, jednak nie jest niemożliwa do zrobienia. Na każde trofeum jest jakiś trik, więc postaram się Wam ułatwić życie jak tylko mogę.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 6/10
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox5 x15 x10
  • Liczba trofeów offline: 36
  • Liczba trofeów online: 5
  • Trofea możliwe do przeoczeniazloto Making mountains out of molehills / zloto  A shining inspiration to us all! /   Why wasn’t this standard issue?
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia platyny: 100+ godzin

 

Krok po kroku:

KROK #1 – Ukończ trening.
Rzecz oczywista, jednak zdziwilibyście się jak wiele osób ją pomija, ponieważ myśli że ta gra jest jak każda inna tego typu, czyli naparzanie do wszystkiego co się rusza. Ukończcie trening, zapoznajcie się z podstawowymi zasadami gry, jak to wszystko odbywa się w praniu, itd. Pomijam fakt, że za trening jest osobne trofeum, ale zwróćcie szczególną uwagę na przywoływanie perków podczas gry (im zwinniej to robicie tym lepiej dla Was) oraz jak unikać ognia z własnych wieżyczek bądź innych przywołanych przez nas przedmiotów. Wszystko może zabić nas bądź naszych kompanów, także trzeba się orientować gdzie będą lądować kapsuły ze sprzętem, itd.

 

KROK #2 – Rozpocznij grę od samego początku i poznaj swojego przeciwnika.
Gra ma to do siebie, że możecie nawet na 1 levelu wskoczyć od razu na najtrudniejsze planety. Jednak nie muszę chyba mówić, jak zły jest to pomysł. Starajcie się grać od najprostszych planet, poznajcie misje, jak się je wykonuje, itd. Nauczcie się też celnie i szybko ściągać skautów, ponieważ to jest jedna ze złotych zasad tej gry. Skauci przywołują większych przeciwników, więc jeśli macie sprawne i szybkie palce to możecie przejść całą planetę bez przywoływania „grubych ryb”.  Jeśli macie znajomych, którzy już mają swoich koksów, to poproście ich, aby Wam pomogli na trudniejszych planetach. Jednak jak pisałem wyżej, sam level nie jest wyznacznikiem, jako że skill gracza ma tutaj większe pole do popisu. Odpowiednie perki oraz bronie to podstawa w tej grze. Każdy typ przeciwnika charakteryzuje się swoimi cechami. Poniżej postaram się opisać na szybko podstawowe cechy każdej rasy i jakie bronie najlepiej na nie używać.

 

  ROBALE / BUGS

Robale charakteryzują się wytrzymałym pancerzem. Te największe sztuki odkrywają swoje czułe punkty raz na jakiś czas. Na nie idealnie sprawdza się rakietnica EAT-17. W pełni ulepszona daje od razu x2 sztuki, więc jeśli gracie z kimś to warto, żeby on też ją podniósł. Jeden celny strzał w czuły punkt powala każdego przeciwnika (poza bossami rzecz jasna). Normalnie trzeba załadować około 2-3 strzałów w pancerz, żeby osobnik padł. Na mniejsze sztuki idealnie sprawdza się laserowa broń na średni zasięg „Tanto”, wg mnie jest idealna na zdejmowanie skautów i resztę mniejszych czy średnich przeciwników. Chodzi o to, że skauci poruszają się w grupach, czasami nawet po 6, a Tanto ściąga takiego robaczka dosłownie „na raz”. Poza tym Tanto (jak i reszta laserowych broni) nie zużywa amunicji jeśli tylko nie przegrzejecie broni, co jest dodatkowym atutem. Jeśli nie pasuje Wam broń laserowa, to drugim wyborem powinnien być shotgun Breaker. W pełni ulepszony potrafi jednym celnym strzałem skosić całą grupkę skautów, jednak jak to ze strzelbami bywa, musi podejść dość blisko, a czasami wtedy jest już za późno.

MASTER

Masterzy to nic innego jak bossowie, zostali dodani w jednym z patchów już jakiś czas temu. Aby mieć w ogóle dostęp do planety z bossem, trzeba najpierw uzbierać 50 punktów Influence / Wpływu. Gdy to zrobicie to możecie rozpocząć walkę z bossem. Przegrana nie zabiera punktów, jednak pokonanie bossa już tak. Walki z bossami są świetnym sposobem na nabijanie punktów XP, ponieważ pokonanie bossa daje około 10k XP. Jeśli chodzi o bossa robali, to jest to dość podchwytliwa bestia. Zalecam zabranie 3x EAT-17 oraz Jump Packa, ponieważ najlepiej się tutaj sprawdza. Ulepszony EAT-17 na maksa daje x2 sztuki, więc macie x6 sztuk pod ręką cały czas. Na początku wyrzucacie od razu x3 kapsuły z rakietnicami i rzecz jasna Jump Packa. Możecie się dogadać ze znajomymi, kto bierze Jump Packa, ponieważ ulepszony na maksa również daje x2 sztuki, więc wystarczy, że dwie osoby go wezmą, a reszta może zabrać x4 EAT-17. Robal cały czas krąży po mapie pod ziemią i tylko na chwilę wynurza się na powierzchnie. Wtedy właśnie walicie pełną parą w niego z rakietnic. Nie używajcie tutaj czerwonych perków, bo są zbędne i będą Wam przeszkadzać przy poruszaniu się po mapie. Cały czas musicie być w ruchu, najlepiej krążyć wg wskazówek zegara bądź w przeciwnym kierunku, po okręgu po prostu. Jak tylko boss zbliży się do Was, to od razu używacie Jump Packa. Każemu komu tylko odnowi się rakietnica to rzucą ją w miarę bezpieczne miejsce, aby każdy mógł podnieść. Gdy tylko pojawią się największe mobki, to również nie żałujecie rakietnic na nich. Idealnie jest się podzielić, kto strzela w bossa, a kto w mobki, bo jeśli nie będziecie zabijać bossa, to mobki będą spamować się bez końca. Mniej więcej tak wygląda właśnie cała walka, czyli uciekanie, skakanie i walenie z rakietnic do wszystkiego co się rusza, a w szczególności do bossa.

Najlepsze stratagemy na robale to zdecydowanie:
– LIFT-850 Jump Pack
– EAT-17 (Rakietnica)
– A/MG-II Minigun Turret (Wieżyczka)
– Incendiary Bombs (Bomby zapalające)

Najlepszy perk:
– Displacement Field (do momentu aż go nie odkryjecie polecam „MD-99 Autoinjector”)

 

CYBORGI / CYBORGS

Cyborgi są o tyle proste, że większość jednostek nie posiada jakiś dodatkowych pancerzy. Dopiero Ci więksi przeciwnicy posiadają tarcze będź po prostu jest to czołg. Także w większość przeciwników wystarczy walić jak popadnie. W przypadku broni sytuacja wygląda poodbnie jak z robalami, tyle że zamiast rakietnicy EAT-17 zalecam C4. Świetnie się sprawdza na większych przeciwników, szczególnie na czołg. Co do podstawowej broni to ja osobiście również używałem „Tanto”, ale świetnie się sprawdzają również zwykłe karabiny, jak chociażby „AR-20L Justice”. Jump Pack już tutaj nie ma aż takiego zastosowania, ale dobrze jest, żeby ktoś zawsze go miał. W przypadku Cyborgów, większość map jest zimowa, także dobrze sprawdzają się tutaj mechy, np. EXO-44 Walker Exosuit.

MASTER

Boss cyborgów jest najprostszym ze wszystkich 3 ras. Bierzecie x4 miny przeciwpiechotne (Airdropped Anti-Personnel Mines) i po prostu spamujecie je z początku na środek mapy, a potem jak będziecie biegać po okręgu to za siebie. W końcu dobiegniecie znów do swoich min, więc musicie uważać, żeby na którąś nie wpaść. Świetnie się tutaj sprawdza Jump PacK (jak zwykle, dobrze żeby ze 2 osoby go wzięły), bo można je szybko przeskoczyć, a nawet jak nadepniecie na jakaś to Jump Pack i tak Was uratuje przed zgonem. Cała walka polega na spamowaniu minami i nic więcej. Nie ma sensu bawić się w czerwone stratagemy, bo w większości przypadków może to skończyć się własną śmiercią, jako że mapki z bossami są bardzo małe.

Najlepsze stratagemy na cyborgi to zdecydowanie:
– LIFT-850 Jump Pack
– REC-6 Demolisher
– A/MG-II Minigun Turret (Wieżyczka)
– EXO-44 Walker Exosuit

Najlepszy perk:
– Displacement Field (do momentu aż go nie odkryjecie polecam „MD-99 Autoinjector”)

 

OŚWIECENI / ILLUMINATE

Jedna z prostszych ras jeśli chodzi o zabijanie skautów, ponieważ zawsze lata tylko jedna sztuka i zanim się pojawi na ekranie to wydaje specyficzny dźwięk. Jeśli jednak dacie się obskoczyć większym przeciwnikom to wtedy zostaniecie zablokowani przez ściany, które generuje jeden z przeciwników. Nieodzowny jest tutaj Jump Pack, bądź broń dalekiego zasięgu, aby strzelać w źródło, które tworzy ścianę (przeważnie nie widać go początkowo na ekranie). Jak tylko uwolnicie się od ścian, to uciekacie jak najdalej, aby zgubić grupę przeciwników. Oświeceni bardzo szybko potrafią nas przytłoczyć, więc musicie zawsze mieć drogą do odwrotu. W przypadku zadań, które polegają na odbiciu flagi, trzeba używać czerwonych stratagemów do blokowania wszelkich dróg. Świetnie się tutaj sprawdzają stratagemy takie jak; Incendiary Bombs. A/AC-6 Tesla Tower, czy też Static Field Conductors. Idealna para to Static Field Conductors wraz z Incendiary Bombs. Można bardzo łatwo się odgrodzić od przeciwników. Mówiąc w skrócie, walka z Oświeconymi w większości polega na odpowiednim używaniu czerwonych stratagemów.

MASTER

Boss Oświeconych jest raczej na poziomie średnim. Nie sprawia większych problemów, ale trzeba wiedzieć jak z nim walczyć. Przede wszystkim ten boss używa strzałów na daleki zasięg, coś w rodzaju strzału zwykłych snajperów. Świetnymi stratagemami na tą walkę są Incendiary Bombs, które rzucacie przed bossem, aby go zablokować, a następnie spam Missile Barrage na niego. W międzyczasie czyścicie wszystko co będzie kierować się w Waszym kierunku. Inną taktyką jest ta podobna do walki z bossem Cyborgów, czyli spam minami przeciwpiechotnymi. Jednak bardzo łatwo tutaj o śmierć, więc dobrze, żeby chociaż jedna z osób miała stratagem leczący, czyli REP-80. Może on też leczyć pojazdy, ale tutaj się nie przyda pod tym względem.

Najlepsze stratagemy na oświeconych to zdecydowanie:
– LIFT-850 Jump Pack
– Incendiary Bombs
– Missile Barrage
– Static Field Conductors

Najlepszy perk:
– Displacement Field (do momentu aż go nie odkryjecie polecam „MD-99 Autoinjector”)

 

PAMIĘTAJCIE, że są to moje opinie i porady na bazie mojej własnej gry. Ta gra daje duże pole do popisu jeśli chodzi o sposoby zabijania każdy rodzaj przeciwników, więc nie musicie się sugerować tym co napisałem powyżej. Jeśli ktoś ma lepsze sposoby to śmiało piszcie je w komentarzach, aby każdy mógł zobaczyć jak ludzie sobie radzą w tej grze.

 

KROK #4 – Bierz udział w eventach.
Jak zdążyliście zauważyć, główna mapa zmienia się z każdym dniem. Do każdej rasy prowadzi dana ilość tych pseudo-prostokątów od naszej stolicy. Jak tylko dojdzie do samej ikonki danej rasy, to rozpoczyna się inwazja na główną planetę obcych. Podczas takiego eventu wszystko jest podwojone, zarówno XP zdobywany podczas misji jak i ilość próbek na mapie. Jeśli gracie solo to zawsze zalecam robić tą najprostszą wersję misji, ponieważ robicie ją szybko i bez bólu. Do tego dochodzi również atak obcych na naszą stolicę. Wtedy możliwość walki na innych planetach zostaje wyłączona i mamy dostęp tylko i wyłącznie do misji w naszej stolicy. Sytuacja podobna do powyższej. Jeśli gracie solo to wybieracie zawsze najprostszy zestaw, aby nie robić sobie niepotrzebnie kłopotów. Czasami zdarzy się, że pojawi się losowy event, które polega na ataku stolicy robali na danym prostokącie. Oczywiście zasady takie same jak powyżej, z tym że tutaj możemy normalnie uderzać na inne planety, jednak warto skupić się zawsze na evencie, ponieważ wtedy wszystko mamy liczone x2. Niestety nie ma żadnej aplikacji ani strony, na której można przewidzieć kiedy pojawi się event. W grze sami widzimy jak wygląda postęp do ataku każdej rasy, więc można to mniej więcej przewidzieć. Do zdobycia platyny, musimy wziąć udział w udanym ataku na daną rasę przeciwnika. Wystarczy ukończyć jedną misję, a potem czekać na pozytywny przebieg wydarzeń. Macie paski postępu kto wygrywa, czy ludzie czy obcy. Jeśli wygra rasa przeciwnika to musicie niestety czekać do kolejnego eventu, co jest dość uciążliwe.

Strony, na których ludzie się informują o nadchodzących eventach:
https://ifttt.com/re…-through-reddit
http://www.playstati…ent-thread.html

 

KROK #4 – Zdobądź wszystkie stratagemy z planet.
Stratagemy to najważniejsza rzecz w tej grze. Bez nich tak naprawdę jesteście bezwartościowi, bez względu na posiadany level. Każda planeta ma przypisany do siebie dany stratagem, które dostajemy po jej ukończeniu. Pula jest losowa, jednak te lepsze stratagemy zawsze są na trudniejszych planetach, więc można się mniej więcej spodziewać co i jak. Przede wszystkim powinniście się skupić na takich stratagemach jak:
– LIFT-850 Jump Pack
– EAT-17
– REC-6 Demolisher
– REP-80
– A/MG-II Minigun Turret
– EXO-44 Walker Exosuit
– Airdropped Anti-Personnel Mines
– Incendiary Bombs
– Missile Barrage
– Static Field ConductorsWg mnie są to najważniejsze i najczęściej używane przez ludzi stratagemy. Warto je mieć na samym początku, ponieważ wtedy większość planet i walk staje się łatwiejsza, szczególnie jeśli macie je już ulepszone na maksa, wtedy Wasi kompani na pewno będą wdzięczny za Jump Packa czy podwójną rakietnicę EAT-17. Całą resztę możecie zostawić sobie na później, jako że i tak ostatnimi pucharami jakie Wam wpadną będą prawdopodobnie te za 100,000 zabić oraz za 25 level.

 

KROK #5 – Zabij 100,00 przeciwników oraz wbij 25 level.
Będą to ostatnie puchary jakie prawdopodobnie wbijecie w tej grze. Ja po zrobieniu wszystkiego co tylko się dało, miałem niecałe 30,00 zabić, więc to mówi chyba samo za siebie, a graczem co stoi z tyłu i patrzy też nie jestem. Na szczęście jest bardzo prosta metoda farmienia zabić, którą opisałem w pucharku dot. tego zadania. Wymaga jednak trochę czasu i włączonej konsoli przez długie godziny, ale zawsze to coś.

W przypadku punktów XP sprawa jest prostsza, ponieważ najlepszym sposobem na nabijanie XP jest po prostu zabijanie bossów. Za zabicie bossa mamy około 10k XP, czyli mniej więcej tyle co za zrobienie najtrudniejszej misji podczas eventu z podwójnym XP. Jeśli macie zablokowane planety z bossami to po prostu wchodzicie do lobby multiplayer i szukacie meczy, gdzie ludzie akurat walczą z bossem. Dołączacie, pomagacie i zgarniacie całą pulę. Mapki z bossami są zawsze na małym kwadracie, więc łatwo je namierzyć przy przeszukiwaniu lobby. Wszystko opisałem dokładnie w pucharach poniżej, także zapraszam do lektury.

 

Poradnik:

platyna Uosobienie Super Ziemi / The epitome of Super Earth
Zdobądź wszystkie trofea. / Complete all Trophies.

Platyna jest nie tyle trudna, co bardzo czasochłonna, a ile tego czasu Wam zejdzie na zrobienie, przeważnie zależy od ekipy z którą gracie. Jeśli macie zgraną paczkę, to nie powinno być żadnych problemów, jako że wszystko przejdziecie razem. Jeśli jednak gracie solo i liczycie na randomów, to będziecie mieć cieżkie życie. Zalecam nervosolek.

 

zloto Piekielny skok / Hell dive
Zalicz misję minimum 10 poziomu trudności, nie ginąc ani razu. / Complete a difficulty 10 or higher mission without a single death.

Nie jest to takie trudne jak się może wydawać. Sprawę utrudnia jedynie fakt, że nie może umrzeć nikt z naszej drużyny. Najprostsza opcja to wybranie planety z Robalami i zabranie x4 Mechów. Możecie próbować podejść do pucharka solo, oczywiście na każdym slocie wybieracie w/w Mecha. Starajcie się zostawić grubą amunicję w Mechach na te największe robale, a małe zgniatać bądź po prostu działkiem.

 

zloto Wielka góra z małych kopczyków / Making mountains out of molehills
Zabij 100 tysięcy wrogów. / Kill 100,000 enemies.

Jest to prawdopodobnie ostatni pucharek z jakim przyjdzie się Wam zmierzyć przed platyną. Mój wynik, po zrobieniu całej reszty pucharków to było okło 30,000 zabić. Także wynik jest dość mocno wyśrubowany. Na szczęście jest na to prosty sposób, jednak wymaga on długich godzin automatycznego farmienia.

Farmienie zabić – Metoda #1
Przede wszystkim musicie mieć odkryty pojazd „M5-32 HAV”. Następnie wybieracie planetę z Robalami na poziomie 1, nie wyższym! Chodzi o to, że tylko na tych poziomach są najłatwiejsi przeciwnicy, którzy nie uszkodzą naszego pojazdu podczas przejeżdżania ich. Od poziomu 2 pojawiają się już te nieco większe robale, które minimalnie psują wóz podczas przejeżdżania ich.  Planeta musi mieć misję przejmowania flagi, jest to kluczowe. Jeśli żadna planeta na tych poziomach nie ma tego zadania to musicie je najzwyczajniej w świecie ukończyć i zobaczyć co wygeneruje następnego. Jak już wszystko się zgra jak należy, to odpalacie planetę, przywołujecie pojazd i udajecie się w kierunku flagi. Gdy dojedziecie to krążycie w ogóle flagi w taki sposób, aby zaczęła się przejmować gdy będzie obok, a przestała jak odjedziecie. Zrozumiecie jak zobaczycie filmik poniżej. Użyjcie gumki na padzie, aby skierować gałkę w lewo bądź prawo i zaklinować R2, aby samochód się porszuał. Zostawiacie tak grę i zabicia farmią się same. By zaliczyć zabicia wystarczy opuścić misję bądź po prostu ją skończyć.

UWAGA: Koniecznie grajcie w trybie offline! Każde rozłączenie gry anuluje cały progres, więc jeśli zostawicie na noc i grę rozłączy po 8 godzinach, to wszystko będzie na nic. Dlatego przechodzicie w offline i możecie grę zostawić nawet i do samego końca 100,000 zabić. Od Was wszystko zależy.

Poniżej filmik jak to wygląda w praktyce:

Farmienie zabić – Metoda #2
Metoda, o której dowiedziałem się całkiem niedawno i sam nie miałem jej okazji testować. Proces jest podobny, tyle że metoda samego farmienia wygląda nieco inaczej.  Na początku wybieracie stratagemy takie jak: „AD-334 Guard Dog” (nie musi być ulepszony), zaś perk musi być ustawiony na „Heavy Armour”. Planeta na poziomie 1, misja z przejmowaniem flagi i kręcicie się blisko niej, tak żeby nie przejęła się do końca. Czytałem również, że ludzie zrzucają sygnał SOS i stoją blisko niego, ponieważ przeciwnicy sami do nas przychodzą. Osobiście uważam metodą z samochodem za znacznie lepszą i prostszą. W drugiej metodzie wchodzi ryzyko wywalenia z gry jeśli będziecie dłużej nieaktywni, a ciężko na padzie zrobić tak, żeby postać sama biegała w kółko. Decyzję pozostawiam Wam. Dałem Wam tylko najpopularniejsze sposoby farmienia zabić.

 

zloto Znów panuje pokój i dostatek / Peace and prosperity reigns again
Weź udział w zwycięskiej kampanii, zaliczając co najmniej jedną planetę. / Complete at least one planet in a successful Galactic Campaign.

By w ogóle zrozumieć ten pucharek, najpierw omówię jak działa mapa i ogólnie funkcjonuje cała gra.

Na mapie macie 3 główne sektory, które kończą się głównym sektorem obcej rasy. Postęp zależy od graczy i ilości udanych misji. Im więcej ludzi gra tym szybciej wszystko idzie, ale to tez nie jest reguła. Gdy zaliczymy wszystkie pomniejsze sektory i dojdziemy do ostatniego u danej rasy, to zaczyna się podbój ten rasy. W tym momencie rozpoczyna się ogólny timer (24h lub 48h) i obok mapy będą paski z postępem graczy oraz AI. Jeśli timer graczy dojdzie pierwszy do końca to wygrywamy i rasa będzie niedostępna do momentu aż nie podbijemy 2 pozostałych. W/w trofeum wymaga podbicia wszystkich 3 ras oraz wygrania głównej wojny, która rozpoczyna się właśnie po podbiciu 3 ras. Musimy zaliczyć co najmniej jedną planetę, aby dostać trofeum, gdy wygramy wojnę. Trzeba również ukończyć wszystkie misje na danej planecie, więc polecam najłatwiejszą. Jednak dla pewności warto skończyć te z poziomu Medium.

UWAGA: Niestety, ale jeśli przegracie wojnę, to wszystko trzeba zaczynać od nowa, czyli podbijanie ras, wojna, itd. Jest to bardzo czasochłonne trofeum i jednym może wpaść w przeciągu tygodnia, a inni mogą męczyć się miesiąc. Szczęście odgrywa tutaj bardzo dużą rolę, ponieważ od wszystkich graczy zależy postęp wojny, a nie tylko od nas. Jesteśmy tak naprawdę uzależnieni od całej reszty.

Jeśli jednak wojna przebiegnie pomyślnie, a Wy w międzyczasie ukończyliście chociaż jedną planetę podczas owej wojny, to pucharek powinien wpaść, gdy tylko się ona zakończy. Warto być również na bieżąco z wszelkimi eventami, także polecam do tego poniższe stronki:
https://ifttt.com/re…-through-reddit
http://www.playstati…ent-thread.html

 

zloto Królewska przejażdżka / Royal Roadkill
Zabij cel Robali lub Oświeconych, przejeżdżając go transporterem lub pojazdem HAV. / Kill a Bug or Illuminate assassination target by running it over with the APC or HAV.

Opis w sumie mówi wszystko. Najpierw szukacie planety u Robali bądź Oświeconych z misją na zabicie celu (ikonka celownika). Następnie wybieracie APC bądź HAV jako perki. Przywołujecie furę, wsiadacie i jedziecie do celu. Musicie go zapewne przejechać kilkukrotnie, aby padł, jednak jak tylko to zrobicie to trofeum powinno być Wasze.

 

zloto Jesteś wzorem dla nas wszystkich! / A shining inspiration to us all!
Osiągnij stopień Lorda Władcy (Stopień 25). / Achieve the rank of Grand Lord (Rank 25).

Obecnie w grze mamy bodajże 50 leveli (dodane wraz z patchem 4.0). Jednak nas interesuje level 25, który sam w sobie jest już dość trudny do zdobycia, szczególnie jeśli gracie tylko i wyłącznie pod trofea, bo wtedy zapewne ukończycie wszystko i będziecie mieć około 20 poziom. Niestety, ale poziomy od 20 do 25 wleką się dłużej niż od 0 do 20. Punkty XP zdobywamy tylko i wyłącznie za udaną misję! Jeśli umrzecie bądź rozłączy Was z serwerem gry to niestety wszystko przepada. Również, gdy jakiś random stwierdzi, że na sam koniec planety da nam kicka (takich pajaców jest pełno niestety).
Najwięcej punktów wpada po zrobieniu 3 gwiazdek, czyli:
– Wykonanie wszystkich misji
– Minimalna ilość śmierci każdego z graczy
– Ewakuacja wszystkich graczy

Na początku zalecam skupić się na innych pucharach oraz na zdobyciu wszystkich stratagemów z planet. Gdy już będziecie mieć większość z tych rzeczy i wejdziecie na typowy grind XP, to jest jedna świetna metoda na farmienie punktów XP i rzecz jasna jak najbardziej uczciwa. Nie odkrywam tu Ameryki, ale wiele osób o tym nie wie.

Przede wszystkim ustawiamy sobie sesję na Publiczną. Teraz wchodzimy do lobby multiplayera (na dole naszego statku) i szukamy meczu, gdzie aktualnie odbywa się walka z bossem. Są to charakterystyczne mapki w kształcie kwadratu. Są na najwyższym poziomie, więc warto filtorwać wyniki. Gdy tylko coś znajdziemy to od razu staramy się dołączyć i pomagamy ubić bossa. Nie muszę chyba mówić jak wiele tutaj zależy od zgrania ekipy. Jak widzicie jakiś nieogarów co w dodatku mają nieodpowiednie stratagemy na walkę z danym bossem to radzę wyjść jak najszybciej. Najlepiej jest dołączać do walk z bossem Cyborgów, jest on najprostszy i najszybszy do ubicia. Unikać za to zalecam wszystkiego co na śniegu, bo wtedy to 90% szans, że padniecie. Za ubicie bossa dostajemy około 10k XP, także jest to bardzo duże, szczególnie jeśli za najtrudniejszą misję na 12 poziomie przy eventcie x2 XP dostajemy około 12k XP.

 

srebro Element zaopatrzenia / The element of Supplies
Zniszcz czołg Robali za pomocą Hellpodu manewru zaopatrzenia. / Kill a Bug Tank with a Resupply Stratagem Hellpod.

Na początku obrazek jak wygląda Tank Robali.

Druga sprawa, to trzeba go zabić przy użyciu stratagemu Resupply (najlepiej ulepszone na maksa, ponieważ przywołanie jest szybsze). Początkowo sprawa wydaje się być dość trudna, ponieważ Tank cały czas się porusza i ciężko go trafić. Dlatego z pomocą przychodzi taki stratagem jak „Static Field Conductors”. Dzięki niemu, zatrzymamy na chwilę każdego robala w miejscu, który będzie w obszarze działania stratagemu.  Jak tylko duży robal stanie w tym polu, to od razu rzucacie tam Resupply i czekacie na efekt. Jeśli się nie uda, to czekacie na ponowne załadowanie stratagemów i próbujecie ponownie, oczywiście po drodze uciekając i nie dając się zabić.

 

srebro Obrońca ludzkości / Defender of Humanity
Weź udział w skutecznej obronie stolicy, wykonując co najmniej jedną misję. / Take part in a successful defence of a capital city by completing at least one mission.

Zasadę działań eventów opisałem w pucharku zloto Peace and prosperity reigns again. Co jakiś czas będzie pojawiał się losowy event u danego typu przeciwnika, że atakują naszą stolicę. Pojawia się wtedy dodatkowa planeta i mamy tam standardowo do wyboru 4 misje na różnych poziomach trudności. Oczywiście zalecam jak najszybsze ukończenie, czyli najłatwiejszy poziom. Takie eventy trwają przeważnie 24h. Niestety, jeśli przeciwnik dobije pierwszy do końca paska to trzeba będzie znów czekać na taki event. Poniżej strony, na których ludzie informują się o eventach:
https://ifttt.com/re…-through-reddit
http://www.playstati…ent-thread.html

 

srebro To się nazywa multi-kill! / Now that is what I would call a multi-kill!
Zabij 7 wrogów w bardzo krótkim czasie, używając wyłącznie broni podstawowej. / Kill 7 enemies within a very short time using only your primary weapon.

„Krótki czas” to tak naprawdę 1 sekunda, więc nie mamy go za dużo. Jednak bez obaw, ponieważ można to zrobić bardzo prosto i szybko. Przede wszystkim broń, której szukacie do tego pucharku to shotgun „Breaker”, najlepiej ulepszony na maksa. Następnie odpalacie planetę robali (jakiś wyższy poziom) i czekacie aż na ekranie pojawi się minimum 7 przeciwników. Reszty chyba nie muszę już mówić? Breaker jest bardzo szybki i kładzie małych przeciwników jednym strzałem, więc pamiętajcie o zasięgu.

 

srebro Nikogo nie zostawimy / No man left behind
Weź udział w misji 8 poziomu trudności z 4 graczami tak, aby wszyscy 4 gracze zostali odebrani przez wahadłowiec. / Extract from a difficulty 8 or higher mission with 4 players where all 4 gets on the shuttle.

Pucharek można zrobić z randomami w trybie online, ale mimo wszystko zalecam robić go ze znajomymi. Randomy mają to do siebie, że lubią wychodzić z gry, kickować nas (jeśli to my dołączyliśmy) i ogólnie cała masa innych historii, które powoduje że szybciej siwiejemy. Opis trofeum wyjaśnia praktycznie całość zadania. Musicie rozpocząć jakąkolwiek misję na minimum poziomie 8.Na końcu etapu każdy musi się dostać na pokład ewakuacyjny, który po Was przylatuje. Możecie ginąć podczas misji, nie musicie nawet wykonać wszystkich zadań pomyślnie, byle tylko cała 4 dostała się na końcu na pokład.

Pamiętajcie: Jeśli ktoś padnie podczas wchodzenia na pokład, to można go jeszcze przywołać (jeśli rzecz jasna inna osoba została na zewnątrz). Dlatego dobrze jest się dogadać, kto zostaje jako ostatni i w razie czego przywołuje jeszcze pechowca.

 

srebro Nie poddamy się! / Never give up, never surrender
W grze z 4 graczami w misji minimum 8 poziomu trudności, użyj manewru uzupełnienia, będąc powalonym i ostatnim z żywych Helldiversów. / Use the Reinforce Stratagem while downed and the last Helldiver alive on a difficulty 8 or higher mission with 4 players.

Musicie grać w 4 osoby podczas misji na minimum pozimie 8. Nie ma znaczenia jaka planeta czy rasa. Następnie wszyscy muszą umrzeć poza Wami, zaś Wy sami musicie już być na wykończeniu (czyli leżycie już i musicie wciskać , aby się podnieść). Teraz używacie stratagemu Reinforce, który przywołuje cała resztę graczy. Gdy już odpalicie stratagem to nie ma znaczenia czy padniecie czy nie, najważniejsze jest rzucenie stratagemu podczas, gdy leżycie.

 

srebro Akurat zdążyłem na obiad / Back in time for tea
Ukończ misję w ciągu 5 minut lub krócej na 4 lub wyższym poziomie trudności. / Complete a difficulty 4 or higher mission in 5 minutes or less.

Przede wszystkim zalecam wybierać planety ze środowiskiem leśnym bądź pustynnym. Nigdy nie bierzcie śniegu, ponieważ spowalnia on Wasze ruchy. Ja to robiłem na planecie Oświeconych, ponieważ łatwo zabijać tam skautów, szczególnie jak gracie sami. Jednak wybór pozostawiam już Wam. Starajcie się też znaleźć planetę z jak największą ilością misji, które można pominąć (czyli ich nie wykonać poprawnie), np. eskorta ludzi (zabijacie), obrona punktu (odpalacie i idziecie dalej), itd. Dzięki temu Wasze szanse na szybsze ukończenie znacznie wzrastają. Stratagemy pozostawiam Wam do wyboru. Warto pamiętać, że przez większość czasu będziecie w ciągłym ruchu poza ostatnim etapem, czyli czekanie na przylot pokładu ewakuacyjnego. Dlatego warto wybrać stratagemy pod ten etap, w zależności z jaką rasą będziecie walczyć, np. wieżyczka, mech, spowolnienie ruchów, itd.

 

srebro Kopczyk ciał / A molehill of corpses
Zabij 10 tysięcy wrogów. / Kill 10,000 enemies.

Czytaj opis pucharku zloto Making mountains out of molehills.
Dodam tylko tyle, że to trofeum wpadnie samo podczas maratonu po platynę, także nie zwracaj na nie szczególnej uwagi.

 

srebro Następnym razem zapewne ci zasalutuję / Next time we meet, I’ll probably have to salute you
Osiągnij stopień kapitana (13). / Achieve the rank of Captain (Rank 13).

Czytaj opis pucharku zloto A shining inspiration to us all!

 

srebro Krzewimy Zarządzaną Demokrację / Spreading Managed Democracy
Weź udział w udanym ostatnim szturmie na planetę macierzystą wroga, wykonując co najmniej jedną misję. / Take part in a successful final assault on an enemy’s home planet by completing at least one mission.

Zasadę działań eventów opisałem w pucharku braz Peace and prosperity reigns again. W tym przypadku musimy czekać aż wszystkie pod-sektory zostaną przejęte przez nas i zacznie się atak na domową planetę danej rasy. Musicie wtedy wziąć udział w przynajmniej jednej misji. Rzecz jasna klasycznie zalecam zrobienie tej najprostszej i liczyć, że atak będzie udany. Akurat w przypadku tego trofeum sprawa jest o tyle prosta, że nawet jeśli atak będzie nieudany, to powtórka powinna nastąpić dość szybko, jako że jeśli dobrze pamiętam, cofamy się tylko o jeden pod-sektor. Dlatego wystarczy poczekać jakiś czas i obserwować przebieg wydarzeń w grze. Jak tylko pojawi się kolejny atak to przystępujecie do wykonania najprostszej misji i znów pozostaje liczyć, że wszystko pójdzie dobrze. Poniżej strony, na których ludzie informują się o eventach:
https://ifttt.com/re…-through-reddit
http://www.playstati…ent-thread.html

 

srebro Wyzwalamy okolicę / Liberating the countryside
Zalicz wszystkie misje na planecie minimum 10 poziomu trudności. / Complete all missions on a planet with difficulty 10 or higher.

Polecam pucharek robić wraz ze znajomymi, jako że poziom 10 to już nie są żarty i jeśli zostaniemy otoczeni przez przeciwników to cała ekipa musi dobrze wiedzieć jak sobie radzić w takich sytuacjach. Dogadajcie się kto jakie stratagemy bierze, itd. Nie ma sensu brać np. 4x Jump Pack, bo 2 ulepszone dają już 4 sztuki, itd.

Pamiętajcie: Wszystkie misje na planecie trzeba wykonać pomyślnie. Nie można zawalić ani jednej misji. Jeśli cokolwiek pójdzie nie tak to róbcie restart (no chyba, że to jedna z ostatnich misji, wtedy warto skończyć dla XP i próbek).

 

srebro Działamy w ukryciu / Solid Stealth Execution
Zalicz misję minimum 7 poziomu trudności, nie włączając żadnych alarmów. / Complete a difficulty 7 or higher mission without triggering any alarms.

UWAGA: Pucharek najlepiej zrobić wraz z srebro They call me Mr. Danmaku.
Alarm uruchamia się wtedy, gdy nie zdążymy zabić w odpowiednim czasie skautów i w okół nich pojawia się czerwona poświata. Także jak można się domyślić, kluczowym elementem jest unikanie ich i zabijanie w jak najkrótszym czasie, gdy tylko pojawią się na ekranie. Idealnym rozwiązaniem jest tutaj używanie 3x Distractor Beacon i 1x UAV, który pokazuje patrole z dalszych odległości na radarze. Jest to kluczowe podczas robienia tego pucharku, ponieważ musicie wiedzieć w którą stronę się udać, aby ich uniknąć i gdzie rzucać wabiki, ponieważ źle ustawiony wabik może po prostu Wam utrudnić zadanie niż je ułatwić. Do tego perk na szybsze poruszanie się, czyli Cardio Accelerator. Broń do wyboru pozostawiam już Wam, jednak ja używałem Tanto, jako że nie marnuje ona amunicji (jeśli nie przegrzejemy jej) i zostawia nam wolny slot na inne stratagemy, ponieważ nie musimy dobierać amunicji. Można użyć jeszcze laserowej broni Scythe, ma ona większy zasięg i również nie zużywa amunicji. Wszelkie misje, które można pominąć to pomijacie. Nie traćcie czasu na robienie wszystkich, bo przez to większa szansa, że zawalicie któryś z obu pucharków. Poniżej filmik, który przedstawia wykonanie tych dwóch pucharków za jednym razem:

 

srebro Nie cierpię misji eskorty / Don’t you just hate escort missions?
Zrealizuj cel eskorty tak, aby wszystkie 4 postacie przetrwały. / Successfully complete an escort objective where all 4 NPCs survive.

Misję z eskortą zawsze wymagają uratowania 4 NPC’ów z losowego miejsca na mapie.
Wyglądają oni mniej więcej tak:

Niestety eskorty nie ma na tych najprostszych planetach. Znajdźcie planetę z najniższym możliwym poziomem, gdzie jest misja z eskortą i próbujcie ją zrobić. Przeważnie 2 z 4 NPC’ów biegnie nieco wolniej, dlatego musicie stawać co jakiś czas. Jeśli pobiegniecie zbyt szybko i znikną Wam z ekranu, to jest to równoznaczne ze śmiercią i trzeba powtarzać. Dobrze jest robić w kilka osób, dzięki czemu wszyscy ochraniają tych czterech biedaków. Starajcie się zabijać jak najszybciej skautów i używać wabików jeśli tylko je macie. Mech do obrony również zawsze się przyda, więc czemu nie.

 

srebro Mówią mi pan Danmaku / They call me Mr. Danmaku
Ukończ misję minimum 7 poziomu trudności przeciwko Cyborgom, nie odnosząc żadnych obrażeń od ataków wroga. / Complete a difficulty 7 or higher mission against the Cyborgs without taking damage from any enemy.

Pucharek najlepiej zrobić wraz z srebro Solid Stealth Execution. Nie możecie ponosić żadnych obrażeń podczas wykonywania tego zadania. Dlatego możecie używać wszelkich mechów czy pojazdów, ponieważ nawet jeśli przeciwnik uszkodzi pojazd, to nie uszkadza Was, więc wszystko pozostaje w normie. Pamiętajcie tylko, że z pojazdów wyskakujecie z przodu, więc jeśli wyskoczycie podczas gdy ten się jeszcze porusza to padniecie i trzeba zaczynać od początku, dlatego lepiej zostać przy mechach, bo tam wyskakujecie z tyłu. Jednak pucharek najlepiej zrobić z w/w, dlatego też musicie wybrać 3x Distractor Beacon i 1x UAV. Wybierając same mechy po prostu nie zrobicie tych dwóch pucharków jednocześnie, bo nie będziecie wiedzieć skąd nadchodzi kolejny patrol. Jeśli rzecz jasna jest Wam zbyt trudno zrobić te 2 trofea jednocześnie to robicie je sobie osobno używając taktyki, którą opisałem powyżej. Nie powinno to sprawić problemów. Poniżej filmik, który przedstawia wykonanie tych dwóch pucharków za jednym razem:

 

srebro Piekło z niebios, alleluja! / It’s raining Hell, hallelujah!
Ukończ misję, używając wyłącznie manewrów. / Complete a mission using only Stratagems.

UWAGA: Nie możecie używać w tym pucharku stratagemów takich jak mechy, pojazdy, wieżyczki, itd. Głównie chodzi o stratagemy, które używają naboi czy też pojazdy, którymi można przejechać przeciwnika. Skupiacie się tylko i wyłącznie na ofensywnych stratagemach, czyli czerwonych. Macie wybór dowolnej misji, więc rzecz jasna bierzecie najprostszą z możliwych. Pamiętajcie też o perku, który zmniejsza czasy do następnego użycia stratagemów, czyli Stratagem Priority. Poniżej filmik, który powinien Wam pomóc przy robieniu tego trofeum:

 

srebro W 8 na 10 przypadków, zawsze trafiam w cel / 80% of the time, I hit every time
Ukończ misję z ponad 300 oddanymi strzałami i celnością minimum 80%. / Complete a mission with over 300 shots fired and 80% accuracy or better.

Polecam zrobić ten puchar na jednej z planet Robali, jako że one poruszają się najwolniej i są łatwe do ubicia. Oświeceni też poruszają się wolno, jednak mają niewidzialne jednostki i również mocno oddalone od nas, co utrudnia precyzyjne zabijanie, dlatego lepiej zostać z robalami. Nie polecam używania broni laserowej, jako że celność bardzo mocno spada, gdy nie trzymamy wiązki bezpośrednio na przeciwniku. Ja osobiście zrobiłem ten pucharek na najprostszej misji u Robali, z główną bronią SMG + ogłuszanie. Polecam też mocno karabin „Justice”, którym można strzelać pojedynczo i jeśli macie dobrą celność to bez problemu zrobicie to zadanie. Przede wszystkim staracie się rozwalać skautów, powolne i celne strzały. Jeśli przywołają więcej przeciwników to oddalacie się lekko i znów kilka celnych strzałów. Nie chcecie walić na oślep tutaj, ponieważ 80% to dość wysoka celność, dlatego musicie być pewni, że traficie nim naciśniecie spust.

Jest jednak jeden bardzo prosty trik, dzięki któremu zrobicie ten puchar bez żadnego problemu.
Wystarczy, że przywołacie APC i zaczniecie do niego strzelać. Pamiętajcie tylko, żeby nie strzelać mu w wieżyczkę, bo go zbyt szybko zniszczycie. Każdy pojazd ma miejsce, w które możecie walić i nie zadajecie mu obrażeń, dlatego starajcie się znaleźć ten jeden perfekcyjny punkt do strzelania. Wtedy możecie walić z czego popadnie i im więcej strzałów wystrzelicie tym więcej możecie później chybić.

 

braz Towarzysze broni / Brothers in Arms
Dołącz do innej gry poprzez system dopasowania. / Join another game through the matchmaking system.

Wystarczy, że podczas pobytu na Waszym statku udacie się na dół ekranu (tam jest lobby trybu multiplayer) i wybierzecie dowolny mecz, a następnie dołączycie do niego. Pucharek wpadnie zaraz po dołączeniu.

 

braz To miejsce jest wolne? / Which seat can I take?
W grze z 4 graczami, w piątek, wsadź wszystkich 4 graczy do transportera lub pojazdu szturmowego jednocześnie. / In a 4 player game, on a Friday, have all players sitting in an APC or HAV at the same time.

Opis w sumie mówi sam za siebie. Grając w dowolnym meczu w 4 osoby, jeden z Was przywołuje APC i wszyscy muszą do niego wsiąść. Można to zrobić z randomami i można to zrobić ze znajomymi. Jeśli nie chcecie czekać, to zmieniacie datę na konsoli, gracie w trybie offline w 4 osoby i wykonujecie tą samą czynność.

 

braz Do czasu aż zginiesz albo znajdziemy kogoś lepszego / You’re it until you die or I find someone better
Osiągnij stopień sierżanta (7). / Achieve the rank of Sergeant (Rank 7).

Czytaj opis pucharku zloto A shining inspiration to us all!

 

braz Nowe szaty Helldiversa / The Helldiver’s new clothes
Spersonalizuj swoją postać. / Customize your character.

Będąc na swoim statku, po lewej stronie macie panel, w którym możecie sprawdzić wszystkie statystyki, ulepszyć broń i stratagemy oraz zmodyfikować swoją postać poprzez zmianę ciuchów. Jak można się domyślić, wystarczy zmienić ciuchy na inne i po sprawie.

 

braz Mówili: wstąp do armii / Join the Army they said
Ukończ misję. / Complete a mission.

Wystarczy ukończyć dowolną misję na dowolnym oraz na dowolnej planecie. Pucharek nie do pominięcia tak naprawdę.

 

braz Mówili: spotkasz ciekawych ludzi / Meet interesting people they said
Walcz z każdą rasą co najmniej raz. / Play at least once against all enemy races.

Po prostu rozgrywacie po jednym meczu u każdej z ras i gotowe.

 

braz Mówili: zwiedzisz galaktykę / See the Galaxy they said
Co najmniej raz zagraj na planecie pustynnej, zalesionej i ośnieżonej. / Play at least once on a desert, a forest, and a snow planet.

W grze mamy 4 środowiska:
– Leśne
– Pustynne
– Zimowe
– Wulkaniczne (część DLC)

Wystarczy zagrać po jednym razie w 3 w/w środowiskach, aby otrzymać puchar.

 

braz Co cię nie zabije, to cię naznaczy na całe życie / That which doesn’t kill you, scars you for life
Ukończ szkolenie. / Finish the Training.

Prawdopodobnie pierwszy pucharek, który zdobędziecie w grze. Już na samym początku zostaniecie poproszeni o odbycie treningu, aby zapoznać się z zasadami gry, itd. Po prostu ukończcie cały trening i pucharek wpadnie na sam koniec.

 

braz Tańcząca królowa / Dancing Queen
25 razy pod rząd pomachaj peleryną, nie poruszając się i będąc na mostku okrętu. / Do 25 capespins in a row, without moving, while on the ship bridge.

Musicie obracać prawą gałką  swoją postać w miejscu. Obracacie się tak 25 razy i trofeum jest Wasze. Oczywiście można to zrobić tylko i wyłącznie na naszym statku bądź kogoś innego, gdy jesteście w jego sesji.

 

braz Narzędzia niewłaściwe, ale zadanie wykonane / When the wrong tools do the job, are they still wrong?
Zniszcz gniazdo Robali, działo przeciwlotnicze Cyborgów albo latarnię Oświeconych czymkolwiek innym, niż Hellbombą NUX-223. / Destroy a Bug Nest, Cyborg AA, or Illuminate Beacon with anything but the NUX-223 Hellbomb.

Bomba NUX-223 to podstawowa bomba atomowa, która jest standardowo na wyposażeniu każdego gracza, gdy misja tego wymaga. Nie możecie jej używać, aby rozwalić gniazdo czy broń przeciwlotniczą.Innymi stratagemami, które możecie użyć do rozwalenia w/w punktów to:
– REC-6 Demolisher
– Obliterator Grenade Launcher
– RL-112 Recoilless Rifle
– Airstrike
– Missile Barrage
– Orbital Laser Strike
– Shredder Missile Strike

I wiele innych stratagemów, które zadają jakiekolwiek obrażenia. Praktycznie większość ofensywnych (czerwonych) się nadaje. Najważniejsze to nie używać żółtego stratagemu NUX-223.

 

TURN UP THE HEAT! – DLC

Poradnik:

srebro Dlaczego tego nie było w standardzie? / Why wasn’t this standard issue?
Ulepsz całą broń i manewry, nie pochodzące z DLC. / Fully upgrade all non-DLC Weapons and Stratagems.

Jeden z najbardziej czasochłonnych pucharków w grze, nawet wbicie levelu 25 jest prostsze od niego. Zalecam ulepszać wszelkie stratagemy i bronie z podstawowej wersji gry od samego początku i skupić się tylko i wyłącznie na nich. Dzięki temu unikniecie farmienia próbek na samym końcu, ale i tak Was to czeka prawdopodobnie. Przede wszystkim musicie zdobyć wszystkie stratagemy za każdą planetę. Przed rozpoczęciem misji macie dokładnie podane na ekranie, jaka będzie nagroda. Wszystkie stratagemy z planet są z podstawowej wersji gry, więc trzeba zdobyć wszystkie. Ubranek z ostatnich planet na 12 poziomie nie trzeba na szczęście zdobywać. Możecie również dołączać do innych graczy poprzez lobby, również zobaczycie jakie misje ludzie grają i o jaką nagrodę. Jeśli czegoś co Wam brakuje, to warto dołączyć, ponieważ w kilka osób przeważnie idzie to szybciej (acz nie zawsze). Stratagemy są losowo przypisane do planet, jednak tych lepszych nie ma się co spodziewać na najłatwiejszych planetach. Gorsza sprawa jest z broniami, ponieważ te zdobywamy za level i dopiero na 24 poziomie otrzymujemy ostatnią broń. Do ulepszania używamy próbek, które zdobywamy na każdej mapie. Za 10 próbek mamy 1 punkt rozwoju.
Potrzebujemy bardzo dużo punktów rozwoju, aby wszystko ulepszyć, dlatego trzeba się na tym skupić od samego początku. Na końcu opisu tego pucharku zamieszczam również metodę na farmienie próbek. Poniżej wklejam wszystkie bronie i stratagemy z podstawki oraz koszt ulepszenia ich.

 

BRONIE
Początkowe:
P-2 Peacemaker – 4 punkty
AR-19 Liberator – 4 punkty

Dostępne od levelu 2:
SG-255 Breaker – 3 punkty

Dostępne od levelu 4:
SMG-45 Defender – 3 punkty

Dostępne od levelu 7:
LAS-5 Scythe – 6 punktów

Dostępne od levelu 11:
AR-22C Patriot – 3 punkty

Dostępne od levelu 14:
RX-1 Rail Gun – 4 punkty

Dostępne od levelu 16:
SG-8 Punisher – 4 punkty

Dostępne od levelu 18b]
AR-20L Justice – 6 punktów

Dostępne od levelu 21:
MP-98 ‚Knight’ SMG – 3 punkty

Dostępne od levelu 22:
AC-3 Arc Thrower – 3 punkty

Dostępne od levelu 24:
DBS- 2 ‚Double Freedom’ – 4 punkty

 

STRATAGEMY
Początkowe:

  • MG-94 Machine Gun – 3 punkty
  • Resupply – 3 punkty
  • ‚Vindicator’ Bunker Buster Bomb – 4 punkty
  • Emergency Beacon  – Brak ulepszeń
  • NUX-223 Hellbomb – 5 punktów
  • Reinforce – 3 punkty
  • ME-1 ‚Sniffer’ Metal Detector  – Brak ulepszeń
  • A/MG-II Minigun Turret – 2 punkty

Planety 1 – 3:

  • FLAM-40 Incinerator – 4 punkty
  • RL-112 Recoilless Rifle – 5 punktów
  • Airdropped Anti-Personnel Mines – 3 punkty
  • Distractor Beacon – 3 punkty
  • Strafing Run – 2 punkty
Planety 4 – 6
  • EAT-17 – 2 punkty
  • EXO-44 Walker Exosuit – 5 punktów
  • LIFT-850 Jump Pack – 4 punkty
  • M5 APC – 5 punktów
  • Obliterator Grenade Launcher – 5 punktów
  • REP-80 – 4 punkty
  • Resupply Pack – 4 punkty
  • A/RX-34 Railcannon Turret – 4 punkty
  • Airdropped Stun Mines – 3 punkty
  • Airstrike – 4 punkty
  • ‚Hellfire’ Incendiary Bombs – 3 punkty
  • Static Field Conductors – 2 punkty
  • Triple ‚Thunderer’ Barrage – 4 punkty

Planety 7 – 9

  • LAS-98 Laser Cannon – 3 punkty
  • SH-20 Shield Generator Pack – 4 punkty
  • Orbital Laser Strike – 5 punktów
  • Railcannon Strike – 5 punktów

Planety 10 – 12

  • M5-32 HAV – 5 punktów
  • A/AC-6 Tesla Tower – 4 punkty
  • ‚Shredder’ Missile Strike – 5 punktów

Farmienie próbek:
Najlepszym sposobem jest farmienie próbek podczas eventów na najprostszych misjach. Wtedy wszystko podwojone, również próbki które znajdują się na mapie. Można bardzo szybko zdobyć sporo próbek, więc obserwujcie, czy gdzieś nie pojawił się jakiś event. Jeśli chodzi o normalną grę, to wybieracie planetę na poziomie 3 u Robali i po prostu sobie biegacie od próbki do próbki ze stratagemem UAV. Ulepszcie sobie ten stratagem na maxa, ponieważ pokazuje on wszystkie próbki na radarze. Bez niego farmienie jest koszmarem, więc można powiedzieć, że jest to mus. Do tego perk na szybsze bieganie, żeby jeszcze szybciej skończyć misję i gotowe. Poniżej filmik:

 

braz Pilot się tym zajmie! / Make Frank kill a Tank!
Zniszcz Czołg Robali, Behemota Robali lub PP Cyborgów, lądując na nich wahadłowcem. / Kill a Bug Tank, Bug Behemoth, or Cyborg IFV by having the extraction shuttle land on it.

W/w przeciwnicy pojawiają się dopiero od poziomu MEDIUM, więc nie zrobicie tego na najprostszych planetach. Musicie przejsć całą planetę, do momentu aż zaczniecie przywoływać pokład ewakuacyjny i zacznie się odliczanie. Możecie próbować zrobić to prostszą, ale bardziej losową wersją, czyli zrobić zadymę dopiero na samym końcu, już przy odliczaniu. By to zrobić to po prostu czekacie aż skauci przywołają przeciwników, dopiero potem ich zabijacie. Przeważnie przywołanie tych większych przeciwników odbywa się dość szybko, ale czasami zdarzy się, że dopiero za którymś razem zostanie przywołana duża bestia. Dotyczy to każdej rasy. Trudniejsza wersja jest taka, że gdy tylko pojawi się Wam któryś z tych przeciwników, to go nie zabijacie. Unikacie jego ataków i staracie się przeżyć do samego końca. Lepiej to robić w kilka osób wtedy, ponieważ przeciwnik skupia się zawsze na jednym graczu, a drugi może w spokoju wykonać sekwencję przywołania pokładu. Gdy tylko pokład zacznie się zbliżać to stajecie w jego cieniu i trzymacie grubasa blisko Was. W tym momencie nie pozostaje Wam nic innego, jak tylko liczyć, że pokład wyląduje centralnie na nim. Mówiąc szczerze, mi ten pucharek wpadł zupełnie przypadkowo, ponieważ przy takiej ilości meczy na różnych poziomach wszystko się może zdarzyć i nie raz będziecie uciekać w totalnym chaosie. Starajcie się początkowo nie skupiać na tym trofeum. Gdyby jakimś cudem to Wam zostało na samym końcu, to wtedy możecie kombinować z w/w taktykami.

 

braz Nie jestem zoologiem, ale… sześciometrowa macka? / I’m no Zoologist, but how do you classify a 20 foot tentacle?
Choć raz zmierz sie z każdym nowym wrogiem. / Face each new enemy once.

W tym DLC, każda rasa dostała jednego nowego przeciwnika, są to i duże i małe wersje.

Robale – The Impaler

Bardzo denerwująca bestia, która stoi przeważnie daleko od nas i wpuszcza do ziemi macki, które wychodzą zaraz obok nas. Przeważnie jedno uderzenie takiej macki kładzie nas na ziemię, a drugi dobija. Bardzo niemiła sprawa, gdy na ekranie jest zadyma i jeszcze pojawi się ten przeciwnik. Dlatego warto od razu go zabijać, żeby uniknąć tych macek, które mają duży zasięg i są w stanie wszystko rozwalić.

 

Cyborgi – The Hound

Psy są dostępne praktycznie na każdym poziomie. Biegają zawsze po 3 sztuki, także jak zabiliście np. 2 to ta jedna gdzieś jeszcze się kręci. Często towarzyszą patrolom, ale nie jest to regułą. Wystarczy kilka strzałów, aby zabić tego przeciwnika.

 

Oświeceni – The Obelisk

Prosty do zabicia, ale trudny do zlokalizowania. Najpierw zobaczymy na mapie coś w rodzaju ściany, która blokuje nam przejście. Jest ona właśnie generowana przez tego przeciwnika i aby go zabić, to trzeba iść wzdłuż owej ściany. Najgorsze jest to, że przeciwnicy mogą spokojnie przez tą ścianę przechodzić. Świetnie przydaje się tutaj Jump Pack. Przeciwnik ten charakteryzuje się jeszcze odpornym pancerzem, w środku którego jest jądro. Przeważnie wystarczy kilkanaście strzałów, żeby się otwarł i wtedy dobijacie jądro, ale czasami przy dużym ogniu przeciwnik padnie nim zdąży się otworzyć. Trofeum wpadnie, gdy zabijecie ich minimium 1 raz.

 

 

braz Precz z systemem! / Stick it to the Man!
Gdy jesteś w zasięgu ataku wręcz Siepacza Cyborgów, użyj komendy komunikacyjnej „NIE”. / While in melee range from a Cyborg Warlord, use the „NO” communication command.

Warlod Cyborgów wygląda tak:

Przeważnie jest on oznaczony jako osobny cel do zabicia na mapie. Dlatego warto szukać planety z najniższym możliwym poziomem i właśnie tą misją. Następnie co musicie zrobić to podejść do niego jak najbliżej i wcisnąć . Niestety, bardzo często zdarza się tak, że duży Was zabije zanim w ogóle wciśniecie przycisk. Dlatego zalecam robić ten pucharek w kilka osób, ponieważ w razie czego mogą Was przywołać, albo podnieść i możecie próbować wtedy do oporu. Jedna osoba odgania innych przeciwników, a Wy w spokoju możecie zrobić pucharek. Jeśli mimo wszystko puchar nie wpada, to znaczy że wciąż stoicie za daleko. Mi nie chciało wskoczyć przez kilka razy. Dopiero jak podszedłem centralnie pod niego i wcisnąłem  to pucharek wskoczył.

 

braz Nie ma to jak gorąca herbatka wolności / Nothing is hotter than a cup of Liber-Tea
Zalicz planetę typu wulkanicznego na minimum 5 poziomie trudności. / Complete a volcanic type planet of difficulty 5 or more.

Wulkaniczne planety zostały dodane jako nowość w tym DLC. Są one normalnie dostępne, jak każda inna planeta. Musicie szukać takiej planety z minimum 5 poziomem trudności i ją ukończyć. Niestety, trzeba ukończyć każdą misję pomyślnie, nie możecie pomijać żadnej misji bo inaczej pucharek nie wpadnie.
UWAGA: Na wulkanicznych planetach pojawiają się gejzery z lawą. Uważajcie na nie, ponieważ podpalają gracza i zadają mocne obrażenia. Przy większych zadymach warto trzymać się od tych gejzerów jak najdalej.

 

braz Puk, puk, kto tam? DEMOKRACJA! / Knock-knock, who’s there? DEMOCRACY!
Zabij Obelisk Oświeconych, gdy ten jest zamknięty. / Kill an Illuminate Obelisk while it is closed.

Obelisk Oświeconych wygląda tak:

Jego charakterystyczny atak to ściana, która blokuje nam przejście i zadaje obrażenia, gdy się do niej zbliżymy. Najprościej go zabić poprzez używanie czerwonych stratagemów bądź REC-6.  Trzeba tylko pamiętać, że gdy emituje ścianę to jest on otwardy, dlatego trzeba strzelić do niego kilka razy z podstawowej broni, aby się zamknął i dopiero wtedy odpalić większe torpedy. Dobrze jest to robić w kilka graczy i po prostu puścić nalot + kilka ładunków REC-6 i odpalić wszystko w tym samym momencie. Poniżej filmik, gdzie gość zrobił to banalnym sposobem:

 

MASTERS OF THE GALAXY – DLC

 

srebro Kolejna skamieniałość! / Add that one to the fossil record!
Pokonaj Władcę Roju robali. / Defeat a Bug Hive Lord.

Jeśli chodzi o bossa robali, to jest to dość podchwytliwa bestia. Zalecam zabranie 3x EAT-17 oraz Jump Packa, ponieważ najlepiej się tutaj sprawdza. Ulepszony EAT-17 na maksa daje x2 sztuki, więc macie x6 sztuk pod ręką cały czas. Na początku wyrzucacie od razu x3 kapsuły z rakietnicami i rzecz jasna Jump Packa. Możecie się dogadać ze znajomymi, kto bierze Jump Packa, ponieważ ulepszony na maksa również daje x2 sztuki, więc wystarczy, że dwie osoby go wezmą, a reszta może zabrać x4 EAT-17. Robal cały czas krąży po mapie pod ziemią i tylko na chwilę wynurza się na powierzchnie. Wtedy właśnie walicie pełną parą w niego z rakietnic. Nie używajcie tutaj czerwonych perków, bo są zbędne i będą Wam przeszkadzać przy poruszaniu się po mapie. Cały czas musicie być w ruchu, najlepiej krążyć wg wskazówek zegara bądź w przeciwnym kierunku, po okręgu po prostu. Jak tylko boss zbliży się do Was, to od razu używacie Jump Packa. Każemu komu tylko odnowi się rakietnica to rzucą ją w miarę bezpieczne miejsce, aby każdy mógł podnieść. Gdy tylko pojawią się największe mobki, to również nie żałujecie rakietnic na nich. Idealnie jest się podzielić, kto strzela w bossa, a kto w mobki, bo jeśli nie będziecie zabijać bossa, to mobki będą spamować się bez końca. Mniej więcej tak wygląda właśnie cała walka, czyli uciekanie, skakanie i walenie z rakietnic do wszystkiego co się rusza, a w szczególności do bossa.

Najlepsze stratagemy walkę:
– LIFT-850 Jump Pack
– EAT-17 (Rakietnica)
– REC-6 Demolisher
– Incendiary Bombs (Bomby zapalające)

Najlepszy perk:
– Displacement Field (do momentu aż go nie odkryjecie polecam „MD-99 Autoinjector”)

 

srebro Nie powstrzymacie demokracji! / Resisting democracy is futile!
Pokonaj Mecha Oblężniczego Cyborgów. / Defeat a Cyborg Siegemech.

Boss cyborgów jest najprostszym ze wszystkich 3 ras. Bierzecie x4 miny przeciwpiechotne (Airdropped Anti-Personnel Mines) i po prostu spamujecie je z początku na środek mapy, a potem jak będziecie biegać po okręgu to za siebie. W końcu dobiegniecie znów do swoich min, więc musicie uważać, żeby na którąś nie wpaść. Świetnie się tutaj sprawdza Jump PacK (jak zwykle, dobrze żeby ze 2 osoby go wzięły), bo można je szybko przeskoczyć, a nawet jak nadepniecie na jakaś to Jump Pack i tak Was uratuje przed zgonem. Cała walka polega na spamowaniu minami i nic więcej. Nie ma sensu bawić się w czerwone stratagemy, bo w większości przypadków może to skończyć się własną śmiercią, jako że mapki z bossami są bardzo małe.

Najlepsze stratagemy na walkę:
– 4x Airdropped Anti-Personnel Mines

Najlepszy perk:
– Displacement Field (do momentu aż go nie odkryjecie polecam „MD-99 Autoinjector”)

 

srebro I nastała światłość, co? / It didn’t SEE that coming!
Pokonaj Wielkie Oko Oświeconych. / Defeat an Illuminate Great Eye.

Boss Oświeconych jest raczej na poziomie średnim. Nie sprawia większych problemów, ale trzeba wiedzieć jak z nim walczyć. Przede wszystkim ten boss używa strzałów na daleki zasięg, coś w rodzaju strzału zwykłych snajperów. Świetnymi stratagemami na tą walkę są Incendiary Bombs, które rzucacie przed bossem, aby go zablokować, a następnie spam Missile Barrage bądź Close Air Support na niego. W międzyczasie czyścicie wszystko co będzie kierować się w Waszym kierunku. Inną taktyką jest ta podobna do walki z bossem Cyborgów, czyli spam minami przeciwpiechotnymi. Jednak bardzo łatwo tutaj o śmierć, więc dobrze, żeby chociaż jedna z osób miała stratagem leczący, czyli REP-80. Może on też leczyć pojazdy, ale tutaj się nie przyda pod tym względem.

Najlepsze stratagemy na walkę:
– LIFT-850 Jump Pack
– Missle Barrage
– 2x Close Air Support

Najlepszy perk:
– Displacement Field (do momentu aż go nie odkryjecie polecam „MD-99 Autoinjector”)

 

Zabrania się kopiowania bez zgody autora!