Irony Curtain: From Matryoshka With Love – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Z naszymi poradnikami wszystkie platynki w grach przygodowych to bułka z masłem. Irony Curtain nie jest wyjątkiem, chociaż i tak polecam przejście gry bez naszej pomocy, aby w pełni delektować się ciekawymi zagadkami w tej grze.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 1/10 z solucją
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox4 x8 x30
  • Liczba trofeów offline: 43
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: Większość
  • Zglitchowane trofea: BRAK
  • Czas do zdobycia platyny: 2 godziny (z solucją)

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Krok po kroku:

Krok 0. Przejdź grę własnym tempem i łam sobie głowę zagadkami

Będę to powtarzał za każdym razem w przypadku gier zagadkowo/przygodowych. Jeśli zależy Ci tylko na szybkiej i łatwej platynce to skocz od razu do kroku 1. Ja jak zwykle namawiam do samodzielnego zmierzenia się z tytułem, gdyż gry z tego gatunku tracą 99% swojego czaru, gdy przechodzisz je z solucją. Jeśli chcesz odblokować jak najwięcej trofeów w trakcie 'zerowego’ przejścia, możesz spokojnie przejrzeć listę pucharów i ich ikonki – nie ma tam raczej spoilerów. Pozostałe trofea spokojnie zdobędziesz za drugim przejściem, gdyż nie trzeba będzie zastanawiać się nad poszczególnymi zagadkami, co drastycznie skróci czas gry.

 

Krok 1. Skorzystaj z naszej solucji 100% i odblokuj wszystkie trofea za jednym podejściem

Filmik poniżej przedstawia kompletną solucję gry wraz ze wszystkimi pomijalnymi trofeami. Jeśli nie chcesz męczyć się z zagadkami ani przechodzić gry więcej niż jeden raz, ten filmik powinien spełnić Twoje wymagania.

Na liście poniżej wypisałem trofea, które musisz odblokować zanim opuścisz daną lokację, w kolejności ich zdobywania. W przeciwnym razie konieczne będzie przechodzenie gry od nowa, gdyż nie ma możliwości powrotu do poprzednich miejscówek a tytuł nie oferuje też opcji ręcznego zapisu gry.

 

Peron:
Ja Brzoza, ja Brzoza!

 

Studio TV:
Ene due rike fake (pomijalne)
Kto ja jestem? Pomidor!

 

Dom Evana:
srebro Niedaleko pada jabłko od gruszy (pomijalne)
A. Słodowy
Komu w drogę, temu skarpety (pomijalne)
zloto Podróż za jeden wykład

 

Hotel:
Bumaga
PIT-BUL (pomijalne)
srebro Burżuj (pomijalne)
Bakszysz (pomijalne)
Nic do ukrycia (pomijalne)
Kto rano wstaje (pomijalne)
Człowiek Demolka
Wyzwoliciel

 

Plac Karmazynowy:
srebro Ofensywna Tarcza Antyrakietowa (pomijalne)
Czy jestem zły? (pomijalne)
Pan Tulipan
Pan tu nie stał! (pomijalne)
Kości zostały rzucone (pomijalne)
Ale kosmos (pomijalne)
Wstydziłbyś się (pomijalne)
zloto Pomożecie? Pomożemy!

 

Metro:
srebro Ptasia grypa (żołądkowa) (pomijalne)

 

GORK Park + poligon:
srebro Poskromiciel (pomijalne)
srebro Ani chybi (pomijalne)
Wieloboista (pomijalne)
Matka potrzebą wynalazku
Gęba jak malowana
Evan erectus
Słodka zemsta

 

Nora Leszego:
 A niech mnie kule biją (pomijalne)
zloto Literaci do piór!

 

Więzienie:
Nasze korzenie
IDKFA
srebro Mielonka – początek tego trofeum wykonaj tutaj (pomijalne)

 

Pałac Wodza:
Czarna chata
srebro Mielonka – koniec tego trofeum (pomijalne)
Zarzucona technologia
Prawie jak Cleo (pomijalne)
srebro Bohater narodowy
zloto Ręce precz od Matryoshki!
platyna Mityczna cebula

 

Poradnik:

platyna Mityczna Cebula / Mythical Onion
Zdobądź wszystkie trofea / Collect all Trophies

Typowa platynka przygodówkowa – dużo trofeów fabularnych, dużo pomijalnych. Z naszą solucją zdobycie 100% zajmie Ci dwie godziny.

 

zloto Podróż za jeden wykład / The Weirdest Journey
Krok pierwszy – Opuść dom / Step one – Leave the house

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu pierwszego rozdziału gry.

 

zloto Pomożecie? Pomożemy! / When Things go Awry
Krok drugi – Daj drapaka / Step two – Stay clean

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu drugiego rozdziału gry.

 

zloto Literaci do piór! / Betrayal at Condor
Krok trzeci – Zostań przodownikiem / Step three – Get cracking

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu trzeciego rozdziału gry.

 

zloto Ręce precz od Matryoshki! / Gory to Matryoshka
Krok czwarty – Ocal Matryoshkę / Step four – Save Matryoshka

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po ukończeniu ostatniego rozdziału gry.

 

braz Ja Brzoza, ja Brzoza! / The Adventure Begins
Posprzątaj po sobie / Piece together how it all began

Rozdział 0. Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po rozwiązaniu zagadki na peronie i zatrzymaniu pociągu.

 

braz Ene due rike fake / Blast from the Past
Nie cykaj się obciachu / Bring back your childhood memories

Rozdział 1. Pomijalne. W studiu telewizyjnym przygotuj i pokaż slajdy tylko ze swojego dzieciństwa, zanim zaprezentujesz te o Matryoszce.

 

braz Kto ja jestem? Pomidor! / Deja Food
Płyń pod prąd i porwij publikę / Experience public humiliation

Rozdział 1. Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po prezentacji w studiu TV.

 

srebro Niedaleko pada jabłko od gruszy / Old Friends
Znajdź ukryte drzewo / Find the hidden stash

Rozdział 1. Pomijalne. Po wykonaniu telefonu do Matryoshki musisz iść do pokoju Evana, aby wziąć obraz Wodza. Podczas majstrowania przy biurku podnieś posążek Skrama i użyj go na drzwiach od szafki. Otwórz szafkę i zbadaj jej zawartość, aby odblokować to trofeum.

 

braz Komu w drogę, temu skarpety / Toodle-oo
Pożegnaj swych żywicieli / Say goodbye to your folks

Rozdział 1. Pomijalne. Przed wyjściem przez okno w piwnicy, porozmawiaj z mamą i tatą.

 

 braz A. Słodowy / Finishing Touch
Wykonaj pierwszą samoróbkę / Surely you can use these things together

Rozdział 1. Aby 'zbudować’ doniczkę z kwiatkiem potrzebujesz cztery rzeczy:

  1. Kwiatek – obetnij nożyczkami ze stołu w kuchni
  2. Doniczka – wstaw indyka do piekarnika, a jak już będzie gotowy, zjedz go. Weź garnek.
  3. Ziemia – w piwnicy pod schodami. Użyj na niej garnka
  4. Łodyga – w piwnicy znajduje się metalowa rzeźba, którą możesz pociąć nożycami do metalu.

Połącz wszystkie przedmioty ze sobą, aby odblokować to trofeum.

 

srebro Burżuj / Pack Rat
Wykup wszystkie pamiątki / Buy every single item from the vending machine

Rozdział 2. Pomijalne. Od recepcjonisty dowiesz się, że maszyna z pamiątkami nie jest wyłączona, wystarczy tylko zerwać czerwoną taśmę i będzie można z niej skorzystać.

Przyciski z prawej strony odpowiadają negatywo ikonek przy produktach. Poniżej przedstawiam ściągawkę, która pomoże Ci opróżnić maszynę. Nie zapomnij wziąć pocztówki, która będzie wymagana do trofeum Ofensywna Tarcza Antyrakietowa.

 

braz Bakszysz / Encouragement
Posmaruj kilka rąk / Try to bribe several of the locals

Rozdział 2. Pomijalne. Spróbuj dać gotówkę wszystkim pracownikom hotelu: szefowi ochrony, recepcjoniście, urzędnikowi od wydawania pozwoleń i boyowi hotelowemu.

 

braz Bumaga / Welcome to Matryoshka
Doświadcz absurdu matryoshkańskiej biurokracji / Witness the absurdity of Matryoshka for the first time

Rozdział 2. Aby dostać się do swojego pokoju hotelowego musisz najpierw wypełnić podanie. Dostaniesz je od pracownika w recepcji. Weź papier i połóż go na podium przy posągu Wodza w prawej części hotelu, a trofeum będzie Twoje.

 

braz PIT-BUL / Strong-arm Service
Zdobądź wizytówkę / Acquire an unusual business card

Rozdział 2. Pomijalne. Gdy wylądujesz w pokoju hotelowym, porozmawiaj z sierżantem Niedźwiadkiem. Prowadząc odpowiednio konwersację, możesz otrzymać od niego specjalną wizytówkę i odblokować to trofeum:

  • Zapytaj o…
  • Zapytaj o pupę.
  • Dopytaj o szczegóły.
  • Powiedz, że ci miło z tego powodu.

 

braz Kto rano wstaje / The Early Bird Gets the Worm
Zamów poranne budzenie / Order a wake-up call

Rozdział 2. Pomijalne. Będąc w pokoju hotelowym zadzwoń na recepcję (numer 11) i poproś o poranne budzenie, aby odblokować to trofeum.

 

braz Wyzwoliciel / Liberator
Sal Limones byłby dumny / Sal Limones would be proud!

Rozdział 2. Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po tym, jak otworzysz drzwi do pokoju 369.

 

braz Człowiek Demolka / Ivan the Destroyer
Zafunduj sobie 7 lat nieszczęść / Slightly vandalize the room

Rozdział 2. Trofeum związane z fabułą. W łazience w pokoju hotelowym, użyj 'rakiety tenisowej’, aby rozbić lustro.

 

braz Nic do ukrycia / Constant Surveillance
Przecież nie masz się czego wstydzić / Close observation goes outrageously wrong

Rozdział 2. Pomijalne. Gdy przygotujesz sobie kąpiel, spróbuj wejść do wanny przy OTWARTYCH drzwiach wejściowych.

 

srebro Ofensywna Tarcza Antyrakietowa / Aloha
Wyślij rodzicom pocztówkę / Send your parents a postcard from Matryoshka

Rozdział 2. Pomijalne. Gdy wyjdziesz z hotelu na Plac Karmazynowy, udaj się do końca w prawo. Obok wróżki zobaczysz skrzynkę pocztową. Wrzuć do niej pocztówkę, a trofeum będzie Twoje.

 

braz Pan tu nie stał! / Backtracker
Wymień się kartkami z profesorem / Exchange ration card with the professor

Rozdział 2. Pomijalne. Podczas długiej serii wymian, której celem jest uzyskanie skrzynki wódki, będziesz w posiadaniu kartki na cukier. Daj ją profesorowi, który mieszka w rurze z prawej strony placu budowy, aby odblokować ten puchar. Upewnij się, żeby wymienić mąkę na kartkę na cukier a nie na mięso w kolejce na prawo od metra.

 

braz Kości zostały rzucone / Scream and Run
Nakarm czworonoga, tylko zrób to z głową / Oh hai doggy

Rozdział 2. Pomijalne. Z dachu bloku na budowie weź grabie, a następnie użyj ich na głowie żubra na stoisku mięsnym. Daj głowę psu, leżącemu obok Cesi, aby odblokować ten puchar.

 

braz Czy jestem zły? / Am I Evil?
Czasami bywamy zbyt wybuchowi / We all go a little mad sometimes

Rozdział 2. Pomijalne. Aby odblokować to trofeum, użyj granatu na kolejce przy stacji metra na Placu Karmazynowym. Spokojnie, Evan nie jest mordercą.

 

braz Ale kosmos / The Final Frontier
Lepiej, żebyś nie miał lęku wysokości / Try to find another race in outer space

Rozdział 2. Pomijalne. Nie jestem na 100% pewien jak udało mi się odblokować to trofeum, lecz na pewno robi się to przy dźwigu na budowie. Dla pewności, zanim dasz dźwigowemu skrzynkę wódki przyjrzyj się Sputnikowi i daj mu przelecieć cały ekran. Zrób to samo zaraz po tym jak dasz mu wódkę – zjedź na dół, wjedź na górę i znowu przyjrzyj się Sputnikowi.

 

braz Wstydziłbyś się / Shame on You
Bo jest osłem, co się zowie ten, kto pije na budowie / Getting the various hard-working classes drunk will get you nowhere

Rozdział 2. Pomijalne. Spróbuj poczęstować wódką pracowników budowy – geodecie i spawaczce – aby odblokować ten puchar.

 

braz Pan Tulipan / Charmer
Pokaż im, jak traktować damę / Show them how to treat the ladies

Rozdział 2. Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je, gdy podarujesz spawaczce na placu budowy perfumy i różę.

 

srebro Ptasia grypa (żołądkowa) / Apoocalypse
Sprawdź, dokąd odlatują ptaki / All work and no play makes Evan a very dull journalist

Rozdział 3. Pomijalne. Na samym początku sekcji w metrze musisz zmusić ptaka, aby narobił na posąg Wodza. Zanim to jednak zrobisz, zmuś go, aby usiadł na pozostałych żyrandolach w metrze. Przegoń gołębia z kosza na ławkę, a następnie przeganiaj go wtedy, gdy zgaśnie światło na jednym z żyrandoli. Zrób to w kolejności 1, 2, 4, 3. Gdy wyląduje na trzecim żyrandolu i narobi na posąg, ptak odleci.

 

braz Evan erectus / Bright Idea
Nie utrzymasz jej siłą woli / Save your telekinetic powers for later

Rozdział 3. Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je, gdy przywiążesz trzy 'balony’ do dźwigni na stacji metra.

 

braz Wieloboista / New Challenger
Zmierz się z każdą konkurencją / Try your hand at all of the GORK Park activities

Rozdział 3. Pomijalne. Aby odblokować to trofeum, spróbuj swoich sił we wszystkich czterech konkurencjach w parku – cegły, strzelanie, pisanie i wyścig rowerowy.

 

braz Matka potrzebą wynalazku / Necessity is the Mother…
Wypełnij prezerwatywę / Blow up the bizarre balloon

Rozdział 3. Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz ja poprzez nadmuchanie prezerwatywy butlą z helem w GORK parku.

 

srebro Ani chybi / Sharpshooter
Zdobądź 20 punktów na strzelnicy / Score 20 points by shooting the targets

Rozdział 3. Pomijalne. Podczas konkurencji strzeleckiej w GORK Parku, zdobądź 20 punktów, strzelając w 'amerykańskie’ cele. Możesz powtarzać konkurencję do skutku.

 

braz Słodka zemsta / Sweet Surrender
Zaspokój potrzeby generała / Offer the general an excellent treat

Rozdział 3. Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je, gdy poczęstujesz generała 'podrasowaną’ watą cukrową.

 

srebro Poskromiciel / Pro Tiger Tamer
Nie daj sobie wypruć flaków / A three-headed monkey would also be useful

Rozdział 3. Pomijalne. Gdy pierwszy raz trafisz na poligon (jedź metrem w lewo), zobaczysz ogon wystający zza drutu kolczastego. Spróbuj 'porozmawiać’ ze zwierzęciem. Dzięki temu tygrys zablokuje Ci drogę do posterunku na poligonie i trzeba będzie przekupić go pluszakiem, który zdobędziesz w GORK Parku. Wtedy trofeum będzie Twoje.

 

braz Gęba jak malowana / Evan Mosley
Bądź jak LeClerc / Almost like a detective’s disguise

Rozdział 3. Trofeum związane z fabułą. Ten puchar zdobędziesz gdy przygotujesz wąsy – jeden z elementów przebrania za generała.

 

braz A niech mnie kule biją / Fearless Coward
Zakazy przecież nie są dla Ciebie / Technically you’re not supposed to do that

Rozdział 3. Pomijalne. Z lewej strony nory Leszego znajduje się biała linia, której przekroczenie kończy się ostrzałem. Zrób to kilka razy, aby zdobyć to trofeum.

 

braz IDKFA / IDKFA
Rozpocznij rozbrojenie / Disassemble the dreaded item

Rozdział 4. Trofeum związane z fabułą. Będzie Twoje, gdy wyjmiesz kulę z pistoletu, upuszczonego przez strażnika w więzieniu.

 

braz Nasze korzenie / Origins
A mury runą, runą, runą… / Find a way to bring down the wall

Rozdział 4. Trofeum związane z fabułą. Przyjrzyj się ścianie z rysunkami w drugiej celi więzienia.

 

braz Niesekretny krowi poziom / Not So Secret Cow Level
Wolności oddać nie umiem / Find yourself in a heap of trouble

Rozdział 4. Trofeum związane z fabułą. Puchar będzie Twój po ucieczce z więzienia, gdy Evan pojawi się na dziedzińcu Pałacu Wodza.

 

srebro Mielonka / Meticulous Design
Spraw, by obraz stał się wyraźniejszy / Create the perfect zooming device

Rozdział 4. Pomijalne. W więzieniu znajdziesz okulary. Użyj na nich swojej żyletki, aby zrobić z nich szkło. Gdy w dalszej części gry wykorzystasz je do zrobienia zoomu do aparatu, odblokuje się to trofeum.

 

srebro Bohater narodowy / Hero of the Day
Zwalali pomniki i rwali bruk / Give the people a sure sign that the revolution has started

Rozdział 4. Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po wystrzeleniu działa z czołgu w pomnik Wodza.

 

braz Czarna Chata / The Black Lodge
Właściwy człowiek w niewłaściwym miejscu / The right man in the wrong place

Rozdział 4. Trofeum związane z fabułą. Po wysłuchaniu piosenki o lotnikach w wykonaniu chóru na dziedzińcu Pałacu, podejdź do wartownika wewnątrz budynku i podaj mu hasło: 1, już, 18 grudnia, zielony, aby uzyskać dostęp do pokoju wojennego.

 

braz Zarzucona technologia / Obsolete Technology
Pstryknij fotkę / Snap a photo with an antique camera

Rozdział 4. Trofeum związane z fabułą. Zdobędziesz je po wywołaniu zdjęcia z planami Vlada na obalenie Wodza.

 

braz Prawie jak Cleo / Son of a Gun
Kto smaruje, ten jedzie / Prove that you’re very thorough with your preparations

Rozdział 4. Pomijalne. Po spotkaniu z Wodzem, posłuchaj go i weź z jego szafki jedno z trofeów. Użyj go na krowie w ogrodzie (prawa strona dziedzińca). Następnie przyczep do pucharu z mlekiem trzymadełko do wiadra. Tak przyrządzony przedmiot użyj do nasmarowania działa w czołgu, przed wystrzeleniem pocisku. Zrób to zamiast wykorzystania w tym samym celu zapalonej świeczki, aby odblokować trofeum.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępniło Artifex Mundi.