Just Cause 4 – Poradnik do trofeów i osiągnięć

13 stycznia 2019
0

Just Cause 4 to kolejna już wydana przez Avalanche Studios odsłona wybuchowych przygód Rico Rodrigueza specjalizującego się w obalaniu dyktatorów. Tym razem los zagna bohatera do Ameryki Południowej, do fikcyjnego państwa Solis, które jest terroryzowane przez bezwzględną organizację najemników Black Hand. Przy okazji razem z Rico będziemy mogli odkryć prawdę o jego ojcu. Standardowo nie obejdzie się bez brawurowych akcji, wybuchów, linki z hakiem oraz niezwykle przydatnego połączenia spadochronu z wingsuitem.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
  • Czas do zdobycia platyny: 40-50 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox5 x8 x20
  • Liczba trofeów offline: 32
  • Liczba trofeów onlinesrebro Niech cię poznają, braz Wąchaj moje spaliny
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: po zdobyciu wszystkich baz może być trudno wbić braz Kro-muuu-flaż
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

W ramach podziękowania za poradnik, o ile się oczywiście przydał, możesz postawić mi kawę!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 

Krok po kroku:

Schemat zdobywania platyny w Just Cause 4 nie jest skomplikowany i nie wymaga głębszego tłumaczenia. Warto pamiętać, aby zaliczyć pucharek braz Kro-muuu-flaż w początkowej fazie gry, bo po wyzwoleniu wszystkich regionów i zdobyciu wszystkich baz może być trudno znaleźć w jednym miejscu ilość przeciwników niezbędnych do tego trofeum. Ogólnie po prostu lecimy główny wątek fabularny, a potem badamy całą mapę do pucharka zloto Obieżyświat oraz aby odblokować wszystkie wyzwania, które należy zaliczyć do innych trofeów. Przy okazji odkrywania wszystkich lokacji gorąco zachęcam niszczyć wszelkie możliwe obiekty takie jak zbiorniki paliwa, talerze satelitarne i inne elementy baz wojskowych. To dlatego, że po zrobieniu wszystkiego innego i tak będzie czekał nas grind punktów chaosu do srebro Cała Armia Chaosu. A tak przynajmniej zostanie nam mniej monotonii na sam koniec. I to tyle wstępnych informacji. Całą resztę spokojnie można sobie zgarnąć bez większych problemów.

 

Poradnik:

platyna Rico tu był / Rico Was Here GS: 80
Zdobądź wszystkie trofea w Just Cause 4 / Earn all Just Cause 4 Trophies

Gratulacje! Nawet ekstremalne warunki pogodowe nie powstrzymały Cię przed zdobyciem platyny 🙂

 

zloto Historia Skorpiona / A Scorpion’s Tale GS: 50
Zajmij Illapę / Secure Illapa

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpada jak tylko ukończymy ostatnią misję fabularną związaną z atakiem na bazę z górach.

 

zloto Obieżyświat / Been Around the World GS: 50
Odkryj wszystkie lokacje w grze / Discover every Location in the game

Żmudne i dość irytujące trofeum. Okrycie wszystkich lokacji jest o tyle problematyczne, że mamy do czynienia z naprawdę dużym obszarem gry, a trudno określić, czy dany fragment zabudowań już liczy się jako nowa lokacja, czy jest też elementem innej pobliskiej. Dodatkowo są też lokacje związane z geograficznymi miejscówkami takimi jak np. las oznaczone ikonką drzewka po odkryciu. Oprócz tego są bazy, miasta, porty oraz starożytne ruiny. Odkrycie wszystkiego jest też wymagane do odnalezienia wszystkich wyzwań do pucharków z nimi związanych. Polecam skorzystać z poniższej mapy którą odpowiednio edytowałem. Są na niej widoczne wszystkie lokacje z uwzględnieniem tych ukrytych pod ziemią oraz baz które warto niszczyć co jakiś czas do pucharku srebro Cała Armia Chaosu. Zdecydowanie lepiej korzystać z takiej mapy niż z filmików na youtube. Wygodniej przewijać całość i porównywać z odkrytymi lokacjami w naszej grze.

Polecam kliknąć na mapie prawy przycisk myszy, skopiować adres obrazu i wkleić w nowym oknie przeglądarki. Tak można najwygodniej porównywać odkryte lokacje.

 

zloto Zaopatrzony / Fully Stocked GS: 50
Zdobądź wszystkie plany zrzutów zaopatrzenia / Secure every Supply Drop Blueprint

Do odblokowania mamy dokładnie 123 zrzuty zaopatrzenia i nie musimy się tym przejmować. Wpadnie nam przy okazji wbijania pozostałych trofeów.

Zrzuty są przyznawane za:

  • Kończenie zadań fabularnych
  • Zaliczanie wszystkich wyzwań
  • Kończenie misji dla Garland
  • Kończenie misji dla Sargento
  • Odkrywanie ruin i posągów dla Javiego
  • Zdobycie kolejnych regionów

 

srebro Zamontowaliśmy ogromne działo / We Put a Giant Gun on It GS: 40
Ukończ operację Wydmołamacz / Finish Operation Sandstinger

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpada po ukończeniu serii zadań związanych z Wydmołamaczem.

 

srebro A gdybym… wleciał od góry? / What If I… Dive Down? GS: 40
Ukończ operację Wiatrołaz / Finish Operation Windwalker

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpada po ukończeniu serii zadań związanych z Wiatrołazem.

 

srebro Piorunem! / Bring It Down! GS: 40
Ukończ operację Łódź Gromu / Finish Operation Thunderbarge

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpada po ukończeniu serii zadań związanych z Łodzią Gromu.

 

srebro Cała Armia Chaosu / A Whole Army of Chaos GS: 30
Osiągnij 14. poziom Armii Chaosu / Reach Army of Chaos Level 14

Prawdopodobnie ostatni pucharek, jaki zdobędziemy przed platyną. Poziom Armii Chaosu rośnie nam wraz z sianiem destrukcji podczas gry. Niestety jednak w tej części gra nie skupia się tak na niszczeniu baz jak w poprzedniej, więc pod koniec gry z pewnością będziemy na niższym poziomie. Ja osobiście po zaliczeniu wszystkiego innego byłem na 10, wiec musiałem jeszcze te 4 grindować. Próbowałem odkryć jakieś szybkie sposoby grindu. Znalazłem filmy, gdzie gracze urządzali strzelaniny z przeciwnikiem i niszczyli jak najwięcej wrogich pojazdów. Niestety nie zadziałało to u mnie. Nie wiem, czy to glitch, ale niby przyznawało mi punkty chaosu, jednak pasek progresu się nie zwiększał, więc porzuciłem tą metodę. Najlepsze okazało się niszczenie baz. Jest to o tyle dobre, że co jakiś czas cała infrastruktura baz się respawnuje i możemy ją niszczyć ponownie. Najlepsze bazy do tego zadania zaznaczyłem na mapie w opisie pucharka zloto Obieżyświat. Po prostu ruszamy szybką podróżą na daną bazę. Lądując rozglądamy się za jakimś helikopterem bojowym. Jeśli takowy zajdziemy używamy go do niszczenia wszystkiego co się da. Jeśli nie za pomocą zrzutu zamawiamy sobie ulubiony model i też niszczymy wszystko. Potem lecimy na kolejną bazę i powtarzamy, aż do momentu osiągnięcia pożądanego poziomu. Jeśli w bazie, do której wrócimy sprzęt będzie zniszczony znaczy, że musimy jeszcze poczekać trochę na respawn.

Lista najlepszych baz do niszczenia (zaznaczone na mapie w opisie pucharka zloto Obieżyświat):

  • Prospero Astillero
  • Muro Fortaleza
  • Ojo de la Jungla
  • Aeropuerto General Benitez
  • Ojo de la Pradera
  • Estacion Atalaya

 

zloto Tu zostanę / Here to Stay GS: 50
Zajmij wszystkie regiony / Secure every Region

Zdobycie wszystkich regionów nie stanowi większego problemu. Mamy ich dokładnie 31 i przed możliwością przejęcia większości z nich będziemy musieli wykonać jedną z dość powtarzalnych misji w bazie wroga. Jest to przykładowo eskorta uratowanych więźniów, bądź aktywowanie terminali. Początkowo nie możemy też przejmować regionów dowolnie, gdyż mamy ograniczone siły sojuszników i musimy utrzymywać konkretną ilość granic z przeciwnikiem. Dlatego trzeba odbijać to w takiej kolejności, aby utrzymywać się w wymaganych granicach. Część regionów jest też zablokowana i możliwość wyzwolenia odblokujemy dopiero z postępem fabularnym, ale to pojedyncze przypadki. Trofeum wada jak przejmiemy ostatni z regionów.

 

srebro Niech cię poznają / Know My Name GS: 30
Zdobądź miejsce w rankingach dla każdego z wyczynów / Get on the Leaderboard for every Feat

Jeden z dwóch pucharków wymagających połączenia z siecią. Wszystko dlatego, że gra musi przesłać nasze najlepsze wyniki z danych wyczynów, aby były widoczne dla znajomych. Musimy osiągnąć jakikolwiek wynik w każdym z nich. Byle tylko był potem zarejestrowany w zakładce WYCZYNY. Jest tego dość sporo, większość wpadnie samoistnie podczas gry, ale kilka trafi się dość nieoczywistych. Poniższa lista wyczynów zawiera niestety angielskie nazwy, gdyż wydanie gry na jakim działałem nie oferowało rodzimej wersji. Jeśli ktoś byłby na tyle miły, aby podesłać ich polskie nazwy zostaną one poprawione.

WYCZYNY LĄDOWE:

  • UNTOUCHABLE – Wyzwanie niemożliwe do pominięcia. Zlicza najdłuższy czas bez otrzymywania obrażeń podczas, gdy jesteśmy ścigani przez wroga.
  • FIRE IN THE TRIES – Musimy przejechać jak najdłuższy dystans płonącym samochodem. Wystarczy wsiąść do dowolnego pojazdu, dać się ostrzelać na tyle długo, aby zaczął płonąć i po prostu przejechać nim kawałek.
  • PURE DRIFT – Chodzi o najdłuższy drift. Aby wprowadzić pojazd w poślizg kontrolowany przytrzymujemy  podczas zakrętu. Im szybszy samochód tym łatwiej wykonać drift.
  • STUCK THE LANDING – Wyzwanie zlicza najdłuższy skok bez zniszczenia pojazdu. Żaden problem. Wystarczy gdziekolwiek wyskoczyć. Jak wóz się poobija przy tym nic się nie stanie. Grunt, aby nie eksplodował.
  • ROAD RAGE – Najdłuższa seria przejechanych przeciwników pojedynczym samochodem. Wystarczy, że przejedziemy jednego wroga i zaliczone.
  • BREAKING BOAT – Najdłuższy dystans na lądzie pokonany łodzią. Znajdujemy gdzieś jakąś szybką motorówkę albo zamawiamy zrzutem i rozpędzając się na wodzie wjeżdżamy np. na plażę.
  • 180 CLUB – Najdłuższy czas podczas jazdy samochodem ponad 18o km/h. Oczywiste.
  • FURSTENHOFFER – Najdłuższy dystans przejechany motorem na jednym kole. Podczas jazdy na motocyklu pociągamy lewą gałkę do siebie i zaliczone.
  • WEAR THE SHINY – Najdłuższy czas podczas jazdy samochodem ponad 18o km/h bez uderzenia w cokolwiek. Wystarczy dorwać szybki wóz i rozpędzić się na jakimś prostym odcinku np. autostradzie albo lotnisku.

 

WYZWANIA POWIETRZNE:

  • POINT BREAL – Najdłuższy czas swobodnego upadku. Podczas szybkiej podróży zawsze skaczemy i puki nie otworzymy spadochronu, bądź windsuita lecimy bez niczego.
  • FREE RIDE – Najdłuższy dystans pokonany na spadochronie bez wpadania na cokolwiek. Oczywiste, po prostu spokojnie sobie lecimy.
  • GO PRO – Najdłuższy czas lotu na windsuicie bez otrzymywania obrażeń. Nie do pominięcia.
  • PARACLIMBER – Największy dystans pokonany spadochronem w górę. Po prostu musimy otworzyć spadochron gdzieś przy zboczu górskim i za pomocą linki wznosić się wyżej.
  • LEAF ON THE WIND – Najdłuższy czas lotu windsiutem. Nie do pominięcia.
  • DRIFTER – Najdłuższy czas bez dotykania . Po prostu lecimy bez korekty toru lotu.
  • WINDWALKIER – Najdłuższy czas latania na windsuicie przy tornadzie. Wystarczy, że polecimy do tornada i siła powierza zrobi resztę.
  • VERTICAL LIMIT – Najwyższy dystans pokonany w górę na windsuicie. Nie do pominięcia.
  • TUMBLER – Najdłuższy dystans w ragdollu. Po prostu jak lecimy na windsuicie i w coś uderzymy Rico wpada w ragdoll.
  • REEL CHAMPION – Najdłuższy dystans pokonany bez dotykania ziemi nie używając spadochronu, ani windsuita. Nie do pominięcia. Wystarczy gdziekolwiek użyć linki.
  • UNDER THE RADAR – Najdłuższy dystans lotu samolotem 25 metrów nad ziemią (woda się nie liczy). Wystarczy gdzieś nad równą powierzchnią polecieć kawałek. Lotnisko jest dobrym wyborem.

 

WYZWANIA WODNE:

  • BATTLESHIP – Liczba pojazdów lądowych i powietrznych zestrzelona z działka w łodzi. Nie wymaga komentarza.
  • BOILING POINT – Liczba pokonanych przeciwników w czasie 10 sekund z użyciem uzbrojenia łodzi. Nie do pominięcia.
  • WAVE RIDER – Najdłuższy czas pilotowania łodzi z prędkością ponad 40 węzłów. Tu trzeba zdobyć szybszą łódź i nie będzie z tym problemów.
  • LANDSHARK – Najdłuższy czas pilotowania łodzi po ziemi z prędkością ponad 40 węzłów. Wystarczy szybką łodzią wbić się gdzieś na plażę i załatwione.
  • SPLASHDOWN – Najdłuższy dystans przebyty samochodem w wodzie. Wpadamy jakimś wozem do wody i mamy odhaczone.
  • AMPED – Najdłuższy dystans w powietrzu podczas jazdy Prisa Chapoteo. Jest to skuter wodny. Wystarczy z jego użyciem i wykorzystać funkcję skoku. Oprócz zwykłego nitro mogę one bowiem też podskakiwać.
  • OPEN WATER – Najdłuższy czas pilotowania żaglówki z prędkością ponad 40 węzłów. No tu trzeba podjeść z pomysłem. Żaglówki poruszają się wolno, a 40 węzłów można nimi osiągnąć jedynie w pewnych miejscach w kanionach, gdzie wieje mocniejszy wiatr. Całe szczęście jest też łatwiejszy sposób. Korzystamy z jednego z nowych gadżetów linki – silniczków odrzutowych. Podczepiamy jeden taki na tył łodzi. Wsiadamy za ster i odpalamy.

 

BITEWNE WYZWANIA:

  • POP AN LOCK – Liczba przeciwników zabitych podczas pojedynczego korzystania ze spadochronu. Wystarczy podczas używania spadochronu ustrzelić kogoś z broni palnej.
  • HANGMAN – Liczba wrogów zabitych z użycie przyciągania linki. Po prostu podczepiamy gdzieś nieszczęśników.
  • AIR WOLF – Liczba wrogów zabitych podczas pojedynczego lotu helikpoterem. Wystarczy kogoś ostrzelać z helikoptera bojowego.
  • DANCE OF DRONES – Liczba dronów zniszczonych w ciągu 5 sekund. Wystarczy zestrzelić parę dronów w krótkim czasie i załatwione. Drony pojawiają się często podczas większych starć. Powinno wpaść naturalnie.
  • DESPERADO – Liczba wrogów zabita w ciągu 5 sekund. Nie do pominięcia.
  • WHIPLASH – Liczba kolejnych wrogów zabitych wręcz. Wystarczy zaatakować  kilku przeciwników jednego po drugim.
  • WILD ONE – Liczba wrogów zabitych podczas jazdy motorem. Zdobywamy dowolny motocykl i strzelamy do paru przeciwników.
  • OVERKILL – Liczba pojazdów zniszczonych pojedynczym pociskiem RPG. Nie wymaga komentarza.

 

STRZELECKIE WYZWANIA:

  • CALIBRATED – Liczba trafień za pomocą broni jednostrzałowej. Po prostu ostrzeliwujemy wrogów bronią tego typu.
  • GHOST OF SOLIS – Najdłuższy dystans headshota. Nie do pominięcia.
  • NO COUNTRY – Liczba headshotów za pomocą strzelby nie przerywając korzystania z przybliżenia. Bez problemu do zdobycia. Wystarczy jednego ustrzelić.
  • IRONSIGHTS – Liczba wrogów zabitych nie przerywając korzystania z przybliżenia. Podobnie jak wyżej, tylko broń dowolna i nie musimy celować w głowę.
  • WICKED – Liczba kolejnych po sobie headschotów. Wiadomo o co chodzi.
  • LETHAL WEAPON – Liczba wrogów zabitych za pomocą standardowej broni nie przeładowując magazynka. Wystarczy z dowolnej broni ze standardową amunicją ustrzelić kilku wrogów na jednym magazynku.
  • SPLASH DAMAGE – Liczba wrogów zabita pojedynczym granatem. Granaty w tej odsłonie są dostępnie jedynie w granatniku, dlatego też musimy posłużyć się tą bronią.
  • MAXIMUM CARNAGE – Liczba wrogów zabitych pojedynczym pociskiem RPG. Strzelamy z wyrzutni rakiet w dowolne skupisko wrogów i zaliczone.
  • CONTROLLED – Liczba kolejnych headshotów z użyciem broni maszynowej. Oczywiste.

 

KREATYWNE WYCZYNY:

  • GONE, BABY, GONE – Największy dystans przebyty przez wroga po wystrzeleniu go za pomocą przyciągania linki. Wystarczy korzystając z modułu przyciągania linki podpiąć wroga do dowolnego obiektu i szybko wciskając  zwolnić linkę.
  • SPECIALIST – Najdłuższy dystans pocisku RPG przed detonacją. Wystarczy jednorazowo strzelić z wyrzutni rakiet i zaliczone.
  • THIS IS SOLIS! – Najdłuższy dystans przebyty przez wroga po kopnięciu go z użyciem linki. Wystarczy użyć  jak przy poruszaniu się używając linki, ale wymierzyć w przeciwnika.
  • BLOW AWAY – Najdłuższy dystans przebyty przez wroga po strzeleniu weń bronią wiatrową. Tu musimy poczekać fabularnie do samego końca gry, aż odblokujemy karabin wiatrowy, aby móc go na kimś użyć. Osobiście trafiłem na tą broń w ostatniej misji, gdy upuścił ją jeden z przeciwników.
  • FREQUENT FLYER – Największy dystans przebyty przez wroga po przyczepieniu doń silniczka odrzutowego. Podczepiamy wrogowi jeden z nowych gadżetów linki i odpalamy.  Aby nam zaliczyło wróg musi jednak wzlecieć w powietrze.
  • FREEFALLEN – Największy dystans przebyty przez wroga po podczepieniu doń balonu. Po prostu przyczepiamy do przeciwnika balon a jak trochę się wzniesie   zwalniamy go, albo zestrzeliwujemy balon.
  • …WITHOUT BULLETS – Liczba wrogów zabita bez wyciągania broni. Nie do pominięcia.

 

zloto Lubię mieć różne możliwości / I Like to Keep My Options Open GS: 50
Odblokuj wszystkie modyfikacje zaczepu / Unlock every Grappling Hook Mod

Nowe modyfikacje zaczepu możemy odblokowywać w drugiej zakładce w menu. Najpierw musimy zgromadzić punkty u naszych trzech sojuszników: Sargento, Javiego i Garland. Wraz z wykonywaniem dla nich zadań oraz wyzwań zdobędziemy wystarczającą ilość punktów, aby odblokować wszystkie ulepszenia. Jest 5 ulepszeń od Sargento, 4 od Javiego oraz 5 od Garland. Po wykupieniu wszystkich otrzymamy trofeum.

 

srebro Ostatni bohater kina akcji / Last Action Hero GS: 30
Pomóż Garland King ukończyć film / Help Garland King finally finish her picture

Trofeum związane z pobocznymi zadaniami dla Garland. Wystarczy, że ukończymy wszystkie 6 zadań widocznych na mapie pod ikonką litery G. Nie są to skomplikowane misje i nie powinno być z nimi najmniejszych problemów.

 

srebro Wiedza to potęga / Knowledge Is Power GS: 30
Odkryj tajemnice zaginionego grobowca Otorongi / Uncover the mysteries of the Lost Tomb of Otorongo

Trofeum związane z odkrywaniem starych grobowców dla Javiego. Są to całkiem ciekawe zadania, gdzie za pomocą linki musimy doprowadzić okrągłe głazy na płytę naciskową, aby otworzyć przejście do grobowca. Do znalezienia jest dokładnie 6 starożytnych ruin, a po ich ukończeniu pojawi się finalne zadanie podczas którego będziemy turlali 5 głazów na płyty w mieście. Poniżej znajdują się screeny z lokalizacją wszystkich świątyń i krótkim pomocniczym opisem. Pominąłem tylko pierwszy grobowiec, który jest formą samouczka tego typu aktywności.

Te ruiny znajdują się pod ziemią. W pobliżu małego jeziorka znajdziemy dwa otwory do sieci jaskiń. Na samym środku dużej jaskini znajduje się płyta naciskowa na którą musimy dostarczyć głaz. W jaskini musimy udać się na południowy zachód. Idąc w tą stronę blisko znajdziemy ruiny zabudowań a za nimi wybudowany zjazd dla głazu. Jest tam wajcha, którą należy pociągnąć za pomocą linki. Głaz ruszy w stronę płyty naciskowej. Jeśli się na niej nie zatrzyma dokonujemy korekty za pomocą linki. Gdy głaz znajdzie się na miejscu pojawi się znacznik otwartej krypty, którą badamy.

 

Przy tych runiach czeka nas trochę ciągania głazu. Znajduje się on na najwyższej piramidzie. Wajcha do odblokowania znajduje się pzy jednej z kolumn w pobliżu małej piramidy z lewej strony patrząc w stronę głazu. Teraz za pomocą linki z przyciąganiem musimy ją przesunąć dość spory kawałek na pobliski plac, gdzie znajduje się płyta naciskowa. Jak tego dokonamy otworzą się drzwi krypty.

 

W tych runiach czeka nas zabawa z aż trzema kulami. Nie trzeba jednak ich dużo przesuwać bo sturlają się ładnie na płyty naciskowe i będą wymagały tylko nieznacznej korekty z użyciem linki. Z góry możemy dostrzec charakterystyczne kamienne podbudowy. To z nich będą wypadać kamienie. Wajchy są bardzo blisko tych konstrukcji przy kolumnach z widocznym paleniskiem na szczycie.

 

Te reuniny są łatwe, choć ukryte. Płyta naciskowa jest widoczna od razu gdy przelecimy w pobliżu. Po kamień jednak będziemy musieli się skierować do pobliskich jaskiń od strony morza. Gdy przejdziemy przez jaskinie znajdziemy się przy rampie dla głazu. Wajcha jest zaraz obok. Przejście się otworzy, a doprowadzenie kuli to już żaden kłopot.

 

Podobnie jak w przypadku drugich wymienionych tu ruin głaz znajduje się na szczycie piramidy, a wajcha przy kolumnie u stup mniejszej piramidy po lewej stronie patrząc na głaz. Po pociągnięciu wajchy musimy doprowadzić głaz do pobliskiej dziury. A tam przesówać go wzdłóż tunelu. Na końcu jest płyta naciskowa.

 

srebro Na imię mu Luis / His Name Is Luis GS: 25
Pomóż Sargento powstrzymać inwazję Czarnej Ręki / Help Sargento stop an invasion of Black Hand reinforcements

Trofeum związane z pobocznymi zadaniami dla Sargento. W zasadzie jeśli chodzi o ten pucharek to nie musimy wykonywać wszystkich zadań, a jedynie jedno, w którym razem z wspomnianym bohaterem realizujemy misję. Pozostałe zadania typu Trening dostępne pod ikonką litery S trzeba jednak wykonywać, aby uzyskać zrzuty zaopatrzenia do broni.

 

braz Wskażcie mi drogę / Show Me the Way GS: 25
Odkryj wszystkie starożytne posągi / Uncover every Ancient Statue

Starożytnych posągów w grze jest 12. Są jednak ukryte pod powierzchnią i musimy za pomocą linki przekręcić starą drewnianą korbę, aby wysunęły się na powierzchnię. Większość korb można łatwo odnaleźć znając lokalizacje, jednak kilka jest podstępnie ukrytych w jaskiniach. Poniżej prezentuje mój filmik ukazujący lokalizacje wszystkich miejscówek.

Musimy za pomocą linki przekręcić wajchę, aby posąg się pokazał.

 

 

braz Obsesja prędkości / I Feel the Need… GS: 15
Nakręć wszystkie numery kaskaderskie związane z prędkością / Film every Speed Stunt

Numerów kaskaderskich związanych z prędkością mamy do wykonania dokładnie 185. Aby na wszystkie trafić będziemy musieli je odkryć przy wbijaniu pucharka zloto Obieżyświat. Te numery są łatwe do wykonania. O ile nie ma innych wymagań polecam zdecydowanie większość robić z użyciem helikoptera. Także te naziemne o ile nie są w jakimś niedostępnym miejscu. Helikopter rozwija duże prędkości i szybko się rozpędza, także świetnie się sprawdza.

Wystarczy przejechać z wyznaczoną prędkością przez punkt. Dobra maszyna i nie ma problemu.

 

braz Bolesny upadek / …The Harder They Fall GS: 20
Zniszcz wszystkie sterowce obserwacyjne / Destroy every Surveillance Airship

Aby znaleźć wszystkie 24 sterowce podobnie jak w innych przypadkach musimy ogarniać trofeum zloto Obieżyświat. Ich zniszczenie nie stanowi problemu. Wystarczy podlecieć helikopterem bojowym i raz dwa wybuchną. Można też ostrzelać np. z RPGa.

Sterowce są łatwym i widocznym celem.

 

braz Kaskader / Stunt Driver GS: 15
Nakręć wszystkie numery kaskaderskie z użyciem pojazdów / Film every Vehicle Stunt

Aby na wszystkie trafić 127 numerów będziemy musieli je odkryć przy wbijaniu pucharka zloto Obieżyświat. To są już lekko trudniejsze zadanka. Ale tylko kilka. Większość jest banalna i wystarczy określonym pojazdem znaleźć się w określonym miejscu. Co istotnie zawsze w pobliżu takiego wyzwania możemy odnaleźć wymagany do niego pojazd. Trzeba tylko poszukać. Problemy są w przypadku, gdy musimy znaleźć się np. samochodem gdzieś w powietrzu, a nigdzie nie ma wyskoczni, ani nic takiego. Wtedy należy cudować z nowymi gadżetami linki. Unoszące balony wtedy świetnie się sprawdzają. Przytrzymując  możemy wychodzić Rico na dach pojazdu i w razie potrzeby doczepić kolejne balony, a potem szybko wsiąść. Te pojedyncze przypadki mogą zająć chwilę.

Niektóre numery kaskaderskie są całkiem zmyślnie zaprojektowane.

 

braz Bez błędów / All the Right Moves GS: 20
Nakręć wszystkie numery kaskaderskie z użyciem wingsuita / Film every Wingsuit Stunt

Aby na wszystkie trafić 124 loty będziemy musieli je odkryć przy wbijaniu pucharka zloto Obieżyświat. W przeciwieństwie do poprzedniej odsłony zaliczenie wszystkich lotów jest tu naprawdę proste. Zawsze są tylko trzy kółka. Grunt to znaleźć dobrą pozycję do startu i wspomagać się linką. Dobrym trikiem jest też korzystanie w międzyczasie ze spadochronu, aby np. zwolnić czy zakręcić. Przełączanie się miedzy windsuitem, a spadochronem jest dozwolone i bardzo ułatwia niejednokrotnie zdanie.

Wystarczy wybrać dobrą stronę i po maksymalnie kilku próbach wszystkie loty są zaliczone.

 

braz Pełny monopol / We’re in Business GS: 25
Zajmij wszystkie fabryki / Secure every Factory

Pucharek wpadnie spokojnie podczas zdobywania zloto Tu zostanę bo cześć z oswobadzanych regionów posiada właśnie fabryki. Fabryk jest dokładnie 7. Ich zajęcie przyspiesza nam czas odnawiania się zrzutów zaopatrzenia.

 

braz Włóczykij / Wanderlust GS: 15
Odkryj połowę lokacji dostępnych w grze / Discover 50% of all discoverable Locations

Ten pucharek wpadnie nam w połowie drogi do zloto Obieżyświat. Nie musimy się nim przejmować.

 

braz Na swoim miejscu / Where I Belong GS: 15
Zdobądź najwyższy punkt w Solís / Stand on foot at the highest point in Solís

Najwyższy szczyt w Solis znajduje się mniej więcej na środku mapy przy głównej bazie wroga. Dlatego też nie możemy się tam dostać wcześniej niż po skończeniu fabuły. Gdy już uporamy się z wątkiem głównym wystarczy wdrapać się na szczyt bazy w Qachas i rozejrzeć dookoła. Najwyższy szczyt górski jest w pobliżu. W razie czego poniżej załączam filmik wskazujący drogę.

Standardowo dla serii zdobywamy najwyższy szczyt.

 

 

braz Flipper jak marzenie / Pinball Dreams GS: 15
Zniszcz pojazd przy pomocy alternatywnego trybu ognia „Rykoszet” PBX Autostrzelby 4 / Destroy a vehicle with the PBX Auto-Slug 4 shotgun’s „Ricochet” secondary fire

Bardzo proste trofeum. Wystarczy wyposażyć się w broń „Rykoszet” PBX Autostrzelby 4, znaleźć dowolny pojazd i używając alternatywnego strzału za pomocą  zniszczyć go.

 

braz Kro-muuu-flaż / Cow-Moo-Flage GS: 25
Przy pomocy działa krowiego podczas jednej sesji zamień 10 żołnierzy Czarnej Ręki w krowy / Turn 10 Black Hand into Cows using the Cow Gun in a single session

Z tym pucharkiem mogą być problemy jeśli mamy już wyzwoloną całą mapę. Trudno wtedy znaleźć jednocześnie 10 żołnierzy wroga. Dlatego też polecam zabrać się za to gdzieś na początku gry. Poniżej znajduje się filmik pokazujący lokalizację krowiej broni. Jeśli go tam nie znajdziemy musimy ponownie użyć szybkiej podróży. Czasem trzeba kilka razy, aby się pojawił. Mając już broń wystarczy udać się do dowolniej wrogiej placówki i zacząć strzelać. Broń jednak nie zdaje obrażeń, więc miejmy to na uwadze. Nie ginąc przy tym należy trafić w 10 przeciwników. Nie muszą być wszyscy widoczni na ekranie. Po prostu w tym jednym szturmie na bazę 10 musi zostać trafionym. Co ciekawe mi wpadło dopiero jak użyłem strzału alternatywnego i zamieniłem Rico w krowę.

 

braz Bez lęku / A Game of Chicken GS: 20
Uderz swoim samolotem w inny lecący samolot / Crash into a flying airplane with your own plane

Dość oczywiste trofeum. Najprościej o nie postarać się w okolicach wielkiego lotniska na Islas Inichayes. Tam kursuje dużo samolotów. Wystarczy samemu zasiąść za sterami i zderzyć się z innym. Obie maszyny muszą być jednak w powietrzu.

 

braz Ekipa w komplecie / Rico’s Roughnecks GS: 10
Zwerbuj wszystkich pilotów / Recruit every Pilot

Kolejnych pilotów werbujemy wraz ze wzrostem punktów Armii Chaosu. Pucharek wpadnie równocześnie z srebro Cała Armia Chaosu.

 

braz Na wysokości / A Higher Love GS: 20
W sumie przez 15 minut używaj tylko wyciągarki – dopalacze i wciągarka nie mogą być aktywne! / Use only the Air Lifter for 15 non-consecutive minutes — Booster and Retract can’t be active!

Jedno z trzech prostych trofeów. Rico posiada trzy warianty linki, które możemy na bieżąco przełączać. Aby uzyskać pucharek jeden z wariantów ustawiamy na wyciągarkę (balon). I przez 15 minut nie zmieniamy na żadną inną. Po upłynięciu tego czasu trofeum jest nasze.

 

braz Klasyka / Classic Hits GS: 25
W sumie przez 15 minut używaj tylko wciągarki – dopalacze i wyciągarka nie mogą być wówczas aktywne! / Use only the Retract for 15 non-consecutive minutes — Booster and Air Lifter can’t be active!

Analogicznie do powyższego pucharka ustawiamy linkę na wciągarkę i przez 15 minut nie zmieniamy jej na inne ustawienia.

 

braz Odlot / Lift Off GS: 25
W sumie przez 15 minut używaj tylko dopalacza – wyciągarka i wciągarka nie mogą być wówczas aktywne! / Use only the Booster for 15 non-consecutive minutes — Air Lifter and Retract can’t be active!

I ostatni pucharek podobny do dwóch powyższych. Ustawiamy dopalacz i przez 15 minut nie zmieniamy ustawienia.

 

braz Wąchaj moje spaliny / Don’t Choke on My Smoke GS: 25
Pobij czyjś wynik, używając ręcznego śledzenia wyczynu / Beat someone’s score while manually tracking the Feat

Do tego trofeum będziemy potrzebowali znajomego grającego w Just Cause 4. Wchodząc w zakładkę wyczynów możemy zobaczyć wyniki naszych znajomych. Musimy znaleźć jakiś wynik, w którym byliśmy gorsi niż znajomy, następnie zaznaczyć go jako śledzony i później podczas gry pobić ten wynik. Dlatego też lepiej nie trzaskać wielkich wyników we wszystkich wyczynach, bo potem może być trudno znaleźć gdzieś coś do pobicia.

 

braz Pozwól, że się przedstawię / Allow Me to Introduce Myself GS: 10
Pomóż Sargento z zasadzką, spotkaj się z tajemniczym Javim Huertą i odwiedź Garland King na planie / Help Sargento with his ambush, meet the mysterious Javi Huerta, and visit Garland King on set

Trofeum odblokujemy po ukończeniu pierwszych misji dla każdego z naszych nowych znajomych: Sargento, Javiego oraz Garland. Jeden z pierwszych pucharków, jakie możemy uzyskać.

 

braz Pełny arsenał / Weapon Stash GS: 25
Zdobądź wszystkie plany broni małokalibrowej i ciężkiej / Secure all Small Arms and Heavy Weapons Blueprints

Trofeum zdobędziemy przy okazji wbijania zloto Zaopatrzony. Broń odblokuje się nam wraz z postępem fabularnym oraz wykonywaniem misji dla Sargento oznaczonych symbolem litery S. Misje te są raczej niezbyt ciekawe i polegają na eskorcie niezbyt rozgarniętych kompanów, ale na szczęście nie zajmują dużo czasu.

 

braz Saper / Bomb Disposal GS: 25
Pozbądź się wszystkich pojazdów z ładunkami z portów Solís / Remove all rigged vehicles from the harbors of Solís

Pucharek zdobędziemy przy okazji wbijania zloto Tu zostanę, gdyż część regionów, które przyjdzie nam wyzwalać będzie miało misje w porcie. Jest to chyba najłatwiejsza i najciekawsza opcja zadań związanych z wyzwalaniem. Mamy określony przedział czasowy, w którym musimy rozbroić wymaganą ilość samochodów z ładunkami. Aby tego dokonać musimy je odnaleźć i wjechać nimi do wody. Nie powinno być z tym większych problemów.

 

braz Próg chaosu / Chaos Milestone GS: 30
Zwiększ poziom Armii Chaosu wypełniając pasek chaosu / Increase your Army of Chaos Level by filling up the Chaos bar

Jedno z pierwszych trofeów, jakie uzyskamy. Wpadnie jak tylko po raz pierwszy zwiększymy nasz poziom Armii Chaosu.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Cenegi.