Layers of Fear 2

Zobacz recenzję
2/10
12-16H
x1
x5
x10
x17
33
0
1
0
2.5
33
0
1
0
2.5

 

Layers of Fear 2 w przeciwieństwie do części pierwszej posiada platynowe trofeum do zdobycia. Calak w zasadzie nie stanowi żadnego problemu i jest jedynie kwestią czasu, a na szczęście dużo go tutaj nie potrzebujecie. Jest to taka przyjemna odskocznia od wielkich sandboxów dostępnych na rynku. Łowcy pucharków powinni się zainteresować tym tytułem. Poza tym, to ciekawa gra z konkretnym klimatem i nieoczywistym wątkiem fabularnym.

 

Krok po kroku:

WAŻNE! Podczas platynowania gry kolejne przejścia wykonujcie na tym samym slocie zapisu. Ja grałem na trzech różnych, przez co nie dostałem trofeum zloto Zasada trzech jedności i musiałem na jednym ze slotów ogarniać jeszcze dwa razy zakończenia.

Podczas dwóch pierwszych kroków warto w czasie czterech dostępnych w grze kluczowych decyzji iść w 100% za, a następnie przeciwko poleceniom reżysera – albo na odwrót. Dzięki temu, przy trzecim przejściu, do ostatniego zakończenia wystarczy już przejść tylko pół gry, a nie całą po raz trzeci.

KROK I – Spokojne przejście i odblokowanie pierwszego zakończenia

W tym kroku nie patrzymy w ogóle na trofea, ani znajdźki. I tak będziemy musieli przejść całą grę jeszcze raz, a część znajdziek jest dostępna dopiero podczas trybu Nowej Gry +. Także tu przechodzimy sobie na spokojnie grę i rozkminiamy zagadki. Przy kolejnej rozgrywce, bogaci w wiedzę i doświadczenie, uporamy się już ze wszystkim szybciej. Warto w tym przejęciu podczas czterech kluczowych decyzji w grze iść jednym schematem i podjąć 100% wyborów zgodnie z poleceniami reżysera lub 100% przeciw tym poleceniom.

KROK II – Odblokowanie drugiego zakończenia i zebranie wszystkich znajdziek

Zaczynamy Nową Grę +. Podczas tego przejście podejmujemy odwrotne kluczowe decyzje, w porównaniu do tych wykonanych w Kroku I. Tu już możemy skupić się na zebraniu wszystkich znajdziek, bo nie będzie problemu z dotarciem do nich. Filmik do wszystkich znajduje się w opisie trofeum srebro Dorobek twórczy.

KROK III – Odblokowanie trzeciego zakończenia i zebranie brakujących trofeów

Jeśli podczas poprzedniego przejścia wykonaliśmy 100% decyzji za lub przeciw woli reżysera, teraz wystarczy przejść tylko połowę Layers of Fear 2, aby odblokować ostatnie zakończenie. Wystarczy zacząć od 3 rozdziału i grać tak, aby do końca gry mieć 2 decyzje po stronie reżysera i 2 przeciwko. Przy okazji możemy zdobyć tu jeszcze jakieś inne pucharki, które poprzednio pominęliśmy.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: Ostatnie cięcie</span> / <span>Final Cut

Ostatnie cięcie / Final Cut

Zdobądź wszystkie trofea / Earn all trophies

Platyna w kolekcji. Gratulacje 🙂

Ikona osiągnięcia: Dorobek twórczy</span> / <span>Body of Work

Dorobek twórczy / Body of Work

Powieś w swojej kajucie wszystkie plakaty / Bring all the movie posters to your cabin

Plakatów do odnalezienia w grze mamy dokładnie 15. Każdy znaleziony zostanie potem powieszony w naszej kajucie na piętrze. Aby jednak zaliczyło nam plakat jako zebrany, musimy dokończyć dany rozdział, w którym go zebraliśmy i dotrzeć do kajuty. Poniżej prezentuje filmik z nagranymi po kolei wszystkimi znajdźkami gry. Pamiętajmy, że część z nich jest dostępna dopiero na Nowej Grze +.

Ikona osiągnięcia: Debiut</span> / <span>Debut

Debiut / Debut

Znajdź pierwszy plakat / Find your first movie poster

Trofeum związane z powyższym. Otrzymamy je po odnalezieniu pierwszego plakatu.

Ikona osiągnięcia: Piękny umysł</span> / <span>A Beautiful Mind

Piękny umysł / A Beautiful Mind

Rozwiąż zagadkę zegara, nie popełniając ani jednego błędu / Complete the clock puzzle without a single mistake

Pucharek związany z zagadką w rozdziale 2 – The Hunt. W zasadzie jest to banalna zagadka i każdy powinien sobie z nią poradzić. W pewnym momencie gry, dotrzemy do zegara widocznego na poniższym screenie. Na początku przejście będzie niedostępne i skierujemy się w inną stronę do prostej układanki z obrotowymi polami. Po jej ułożeniu wracamy do zegara. Naszym zadaniem jest obracanie wskazówkami i zatrzymywanie ich w taki sposób, aby otrzymać wymagany wynik. Aby zdobyć pucharek nie możemy ani razu doprowadzić do momentu, by otrzymać większą liczbę niż oczekiwana. Na początku wybieramy 8. Podczas drugiej próby musimy zebrać 38, a podczas trzeciej 70. Dobieramy dowolne konfiguracje wskazówek, aby otrzymać wymagany wynik.

Zagadka z zegarem jest naprawdę prosta.
Ikona osiągnięcia: Improwizuj</span> / <span>Go Off Script

Improwizuj / Go Off Script

Zignoruj polecenia w pierwszej kluczowej scenie / Ignore direction during the first key scene

Trofeum związane z pierwszą z czterech kluczowych decyzji. Pojawi się w pierwszym rozdziale gry. Uzbrojeni w pistolet, staniemy przed wyborem strzelenia do mężczyzny bądź kobiety. Aby otrzymać ten pucharek musimy wbrew poleceniom reżysera zastrzelić mężczyznę.

Ikona osiągnięcia: Graj, jak ci każą</span> / <span>Hit Your Mark

Graj, jak ci każą / Hit Your Mark

Postępuj zgodnie z poleceniami w pierwszej kluczowej scenie / Follow direction during the first key scene

Trofeum związane z pierwszą z czterech kluczowych decyzji. Pojawi się w pierwszym rozdziale gry. Uzbrojeni w pistolet staniemy przed wyborem strzelenia do mężczyzny bądź kobiety. Aby otrzymać ten pucharek, musimy zgodnie z wolą reżysera zastrzelić kobietę.

Ikona osiągnięcia: Okaż wstrzemięźliwość</span> / <span>Show Restraint

Okaż wstrzemięźliwość / Show Restraint

Zignoruj polecenia w drugiej kluczowej scenie / Ignore direction during the second key scene

Trofeum związane z drugą z czterech kluczowych decyzji. Pojawi się w drugim rozdziale gry. Staniemy przed projektorem filmowym i będziemy musieli wybrać czy zabrać psu jedzenie, czy się poddać. Aby otrzymać ten pucharek, musimy olać reżysera i się poddać.

Ikona osiągnięcia: Zdaj się na instynkt</span> / <span>Trust Your Instincts

Zdaj się na instynkt / Trust Your Instincts

Postępuj zgodnie z poleceniami w drugiej kluczowej scenie / Follow direction during the second key scene

Trofeum związane z drugą z czterech kluczowych decyzji. Pojawi się w drugim rozdziale gry. Staniemy przed projektorem filmowym i będziemy musieli wybrać czy zabrać psu jedzenie, czy się poddać. Aby otrzymać ten pucharek, musimy zgodnie z wolą reżysera walczyć o jedzenie.

Ikona osiągnięcia: Wyzbądź się lęków</span> / <span>Let Go of Your Fear

Wyzbądź się lęków / Let Go of Your Fear

Postępuj zgodnie z jej poleceniami w trzeciej kluczowej scenie / Follow her direction during the third key scene

Trofeum związane z trzecią z czterech kluczowych decyzji. Pojawi się w trzecim rozdziale gry. Znajdujemy się na statku i odgrywamy scenkę przejęcia wałaszy przez nowego kapitana. Musimy postępować zgodnie z poleceniami dziewczynki na desce. Aby otrzymać pucharek, należy kilkukrotnie do niej strzelić.

Ikona osiągnięcia: Odnajdź wewnętrzny głos</span> / <span>Find Your Inner Voice

Odnajdź wewnętrzny głos / Find Your Inner Voice

Postępuj zgodnie z jego poleceniami w trzeciej kluczowej scenie / Follow his direction during the third key scene

Trofeum związane z trzecią z czterech kluczowych decyzji. Pojawi się w trzecim rozdziale gry. Znajdujemy się na statku i odgrywamy scenkę przejęcia wałaszy przez nowego kapitana. Musimy postępować zgodnie z poleceniami reżysera. Aby otrzymać pucharek, należy zastrzelić obie stojące przy nas postacie.

Ikona osiągnięcia: Nie poddawaj się</span> / <span>Go Against the Grain

Nie poddawaj się / Go Against the Grain

Zignoruj polecenia w czwartej kluczowej scenie / Ignore direction during the fourth key scene

Trofeum związane z czwartą z czterech kluczowych decyzji. Pojawi się w czwartym rozdziale gry. Znajdujemy się korytarzy, gdzie z jednego końca z jasnych drzwi wylewa się woda. Aby otrzymać pucharek, musimy dostać się do tych drzwi przedzierając przez fale.

Ikona osiągnięcia: Płyń z prądem</span> / <span>Go With the Flow

Płyń z prądem / Go With the Flow

Postępuj zgodnie z poleceniami w czwartej kluczowej scenie / Follow direction during the fourth key scene

Trofeum związane z czwartą z czterech kluczowych decyzji. Pojawi się w czwartym rozdziale gry. Znajdujemy się korytarzy, gdzie z jednego końca z jasnych drzwi wylewa się woda. Aby otrzymać pucharek, musimy udać się w przeciwnym kierunku do skrytego w mroku przejścia.

Ikona osiągnięcia: Gwóźdź do trumny</span> / <span>Closed Casket

Gwóźdź do trumny / Closed Casket

Zamknij Bezkształtnego w trumnie / Seal the Formless Man in a coffin

Pucharek możliwy do zdobycia w rozdziale czwartym. W pewnym momencie gry będziemy mieli sekwencję uciekania przed potworem. Pod koniec gonitwy zobaczymy trumnę widoczną na screenie poniżej. Aby zdobyć pucharek musimy ją zamknąć.

Wystarczy tylko podczas ucieczki zamknąć tę trumnę.
Ikona osiągnięcia: Nie jesteśmy sami</span> / <span>We Are Not Alone

Nie jesteśmy sami / We Are Not Alone

Przynieś wszystkie tajemnicze przedmioty do swojej kajuty / Bring all the mysterious items to your cabin

Tajemnicze przedmioty to jeden z typów znajdziek dostępnych w grze. Do zebrania jest ich tylko 5, ale aż 3 wymagają poszukiwań na Nowej Grze +. Zwykle są ukryte bardziej niż każdy inny rodzaj przedmiotów i wiążą się z nimi dodatkowe zagadki. Lokalizacje wszystkich są pokazane na filmiku w opisie pucharka srebro Dorobek twórczy.

Ikona osiągnięcia: Prawda cię przerośnie</span> / <span>You Can't Handle the Truth

Prawda cię przerośnie / You Can't Handle the Truth

Rozszyfruj tajemniczy przedmiot / Decrypt a mysterious item

Aby rozszyfrować tajemniczy przedmiot, musimy najpierw dostarczyć go do naszej kajuty, gdzie zostanie odłożony na specjalny piedestał. Do rozszyfrowania potrzebna nam będzie widoczna na ikonce trofeum muszla. Zdobędziemy ją jako ostatni przedmiot do trofeum srebro Król Rybak. Wtedy też przy piedestałach z tajemniczymi przedmiotami pojawi nam się taka muszla na lince. Musimy ją podczepić do jednego z przedmiotów i w ten sposób uda nam się rozszyfrować wiadomość, jaka go dotyczy.

Ikona osiągnięcia: Płomień</span> / <span>Flame

Płomień / Flame

Postępuj zgodnie z wolą reżysera / Obey the Director

Trofeum związane z jednym z zakończeniem gry. Musimy od początku do końca postępować zgodnie z poleceniami reżysera podczas czterech kluczowych scenek.

Związane z trofeami:

  • braz Graj, jak ci każą
  • braz Zdaj się na instynkt
  • braz Odnajdź wewnętrzny głos
  • braz Płyń z prądem
Ikona osiągnięcia: Bezkształtny</span> / <span>Formless

Bezkształtny / Formless

Poddaj się szaleństwu / Succumb to madness

Trofeum związane z jednym z zakończeniem gry. Aby je zdobyć, musimy podczas gry podjąć 2 decyzję zgodnie z wolą reżysera wymienione w zloto Płomień i 2 decyzje przeciwko woli reżysera wymienione w zloto Na zawsze. Najlepiej sobie to zostawić na sam koniec. Dzięki temu wystarczy tylko w Nowej Grze + wybrać grę od rozdziału 3 i dobrać decyzje tak, aby były przeciwne do tych dokonanych w rozdziałach 1 i 2.

Ikona osiągnięcia: Na zawsze</span> / <span>Forever

Na zawsze / Forever

Sprzeciw się reżyserowi / Disobey the Director

Trofeum związane z jednym z zakończeniem gry. Musimy od początku do końca postępować odwrotnie z poleceniami reżysera podczas czterech kluczowych scenek.

Związane z trofeami:

  • braz Improwizuj
  • braz Okaż wstrzemięźliwość
  • braz Wyzbądź się lęków
  • braz Nie poddawaj się
Ikona osiągnięcia: Skrawek życia</span> / <span>A Slice of Life

Skrawek życia / A Slice of Life

Znajdź pierwszy slajd / Find your first photo slide

Trofeum związane ze znajdźkami, a konkretnie slajdami. Więcej w opisie: srebro Mozaika męczarni.

Ikona osiągnięcia: Audycja</span> / <span>Full Scoop

Audycja / Full Scoop

Wysłuchaj wszystkich nagrań z wywiadu / Listen to all the phonograph interviews

Trofeum związane ze znajdźkami. Nagrań mamy do odnalezienia w grze dokładnie 5, bo jedno testowe jest od początku przy fonografie w kajucie. Musimy najpierw je wszystkie odszukać. Akurat wypada po jednym na rozdział. Wszystkie są dostępnie na filmiku w opisie trofeum srebro Dorobek twórczy. Następnie wystarczy odsłuchać wszystkie w naszej kajucie.

Wszystkie znalezione nagarnia znajdziemy przy fonografie w pobliżu łóżka w naszej kajucie.
Ikona osiągnięcia: Zwiastun</span> / <span>Sound Bite

Zwiastun / Sound Bite

Włącz fonograf / Use the phonograph

Ten pucharek możemy w zasadzie zdobyć już na samym początku, bo pierwsze testowe nagranie do fonografu jest dostępne jak tylko zaczniemy grę.

Ikona osiągnięcia: W jednym ujęciu</span> / <span>In One Take

W jednym ujęciu / In One Take

Przejdź przez plan, nie dając się złapać światłu / Get through the set without getting caught in the lights

Trofeum do zdobycia w pierwszym rozdziale gry i nie stanowi ono żadnego problemu. W pewnym momencie przyjdzie nam przełączyć wajchę, aby przejść dalej. Dokładnie tak jak na screenie poniżej. Gdy tak zrobimy, w najbliższych korytarzach poruszać się będą reflektory oświetleniowe. Naszym zadaniem jest przejść tak, aby nie zostać przez nie oświetlonym. Jest to naprawdę banalne. Przechodziłem grę pięć razy i ani razu nie zostałem oświetlony.

Po pociągnięciu tej dźwigni trzymamy się z daleka od ruchomych świateł.
Ikona osiągnięcia: Światła, kamera, akcja!</span> / <span>Lights, Camera, Action!

Światła, kamera, akcja! / Lights, Camera, Action!

Zacznij kręcić swój film / Begin shooting your movie

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Jak sam opis wskazuje wpada ono jak tylko zaczniemy kręcić swój film, czyli zaraz na początku.

Ikona osiągnięcia: Gniew oceanu</span> / <span>The Perfect Storm

Gniew oceanu / The Perfect Storm

Nadaj sygnał SOS / Send out an SOS

To jest bardzo fajne trofeum, bo bawiąc od razu uczy. Podczas gry dwa razy odwiedzimy pomieszczenie, gdzie można nadawać sygnały w statku. Najszybciej trafi nam się to już na początku pierwszego rozdziału. A jak się nadaje sygnał SOS? Zgodnie z alfabetem Morse’a, dokonujemy tego wciskając kolejno trzy krótkie sygnały, trzy długie i następnie ponownie trzy krótkie. Dokładnie tak jak widnieje na ikonce trofeum.

W tym miejscu możemy nadać sygnał SOS.
Ikona osiągnięcia: Odbudowa, odnowa, odkupienie</span> / <span>Repair, Restore, Rebuild

Odbudowa, odnowa, odkupienie / Repair, Restore, Rebuild

Odbuduj to, co kiedyś zostało zniszczone. Przynajmniej spróbuj. / Rebuild what was once broken. At least try.

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie pod koniec rozdziału piątego i samej gry.

Ikona osiągnięcia: Odyseja kosmiczna</span> / <span>Rocket Science

Odyseja kosmiczna / Rocket Science

Nie uderz w żadną przeszkodę podczas kosmicznej podróży / Journey through space without hitting a single obstacle

Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale trzecim. W pewnym momencie przyjdzie nam budować rakietę z paru części znalezionych w pokoju. Po jej podłączeniu i aktywowaniu włączy się sekwencja lotu. Jest bardzo prosta. Używamy , aby sterować w lewo/prawo. Wystarczy nie zderzyć się z żadną przeszkodą. Jeśli nieszczęśliwie w coś uderzymy, możemy wyjść do menu głównego i wybrać opcję kontynuowania gry. Przeniesie nas do momentu zanim złożyliśmy rakietę.

Po aktywowaniu rakiety włączy się sekwencja lotu.
Ikona osiągnięcia: Siedem mórz</span> / <span>Se7en Seas

Siedem mórz / Se7en Seas

Ocal wszystkie zagubione dusze / Save all the lost souls

Trofeum do zdobycia w rozdziale czwartym. Ten pucharek jest dość łatwy do pominięcia, bo gra puści nas dalej, nawet jeśli nie ocalimy wszystkich dusz. A obszar sieci jaskiń, na którym działamy, jest dość trudny do nawigacji. Zagubionych dusz do uwolnienia jest dokładnie pięć i aby zdobyć trofeum, musimy ocalić wszystkie. Są to szczury zamknięte w klatkach, które możemy otworzyć dopiero po wykonaniu konkretnej czynności w danym pomieszczeniu. Ważne jest to, aby nie wdrapywać się na statek widoczny na poniższym screenie nim nie otrzymamy pucharka.

Miejsca do rotowania dusz:

  1. Po wyjęciu głowy manekina z talerza z jedzeniem jak z filmu Siedem.
  2. Zagadka w biurze z telewizorami. Musimy tak ustawić prześwietlenia po obu stronach, aby zgadzały się z tymi widocznymi na środku.
  3. Wchodzimy w interakcję z misiem, leżącym na łóżku obok manekina.
  4. Wchodzimy w interakcję z kocem, którym przykryto manekina w pomieszczeniu gdzie schodziliśmy w dół.
  5. Odłączamy butlę od manekina w pomieszczeniu, gdzie pod sufitem powieszono choinki zapachowe.
Nim wejdziemy na statek musimy uwolnić wszystkie szczury z klatek.
Ikona osiągnięcia: Zasada trzech jedności</span> / <span>Rule of Three

Zasada trzech jedności / Rule of Three

Odkryj wszystkie trzy zakończenia / Witness all three endings

Możliwe do przeoczenia

To trofeum można przegapić jeśli gramy na osobnych slotach zapisu. Aby go zdobyć musimy dotrwać do wszystkich trzech zakończeń na pojedynczym slocie.

Zakończenia:

  • zloto Płomień
  • srebro Bezkształtny
  • zloto Na zawsze
Ikona osiągnięcia: Król Rybak</span> / <span>Fisher King

Król Rybak / Fisher King

Wypatrz wszystko przez lunetę / Spot everything through the spyglass

Wypatrywanie przedmiotów przez lunetę to całkiem ciekawy sposób na część znajdziek. Luneta dostępna jest w naszej kajucie na piętrze i po ukończeniu każdego z rozdziałów, możemy złowić kolejny przedmiot, jak tylko znajdziemy się w kajucie. Przedmiotów do złowienia jest 6. Pierwsze trzy nie stanowią problemu, jedynie ostatni jest bardziej niejasny. Najpierw bowiem musimy znaleźć tajemniczą kartkę, następnie należy przybliżyć lunetę w niebo i odczekać 42 sekundy. Dopiero wtedy pojawia się poszukiwany przedmiot. Działając zgodnie z filmikiem w opisie srebro Dorobek twórczy zdobędziemy wszystkie przedmioty.

Złowione przedmioty pojawią się potem obok lunety w kajucie.
Ikona osiągnięcia: Rybak</span> / <span>Fisherman

Rybak / Fisherman

Wypatrz coś przez lunetę / Spot something through the spyglass

Trofeum związane z powyższym. Wpadnie jak tylko znajdziemy przez lunetę pierwszy z szczęściu przedmiotów.

Ikona osiągnięcia: Mozaika męczarni</span> / <span>A Mosaic of Misery

Mozaika męczarni / A Mosaic of Misery

Obejrzyj wszystkie slajdy w swojej kajucie / View all the photo slides in your cabin

Slajdów mamy do zebrania dokładnie 10, bo jeden jest już dostępny w naszej kajucie od samego początku. Warto zaznaczyć, że jeden z nich jest dostępny do zebrania dopiero na Nowej Grze +. Wszystkie lokalizacje są pokazane na filmiku w opisie srebro Dorobek twórczy. Po zebraniu wszystkich i zaniesieniu do kajuty należy je obejrzeć na projektorze, aby otrzymać trofeum.

Po obejrzeniu wszystkich slajdów pucharek jest nasz.
Ikona osiągnięcia: Wybory i konsekwencje</span> / <span>Choice and Consequence

Wybory i konsekwencje / Choice and Consequence

Zajrzyj za tajemnicze drzwi / Take your first look behind the mysterious door

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Otrzymamy je pod sam koniec gry.

Ikona osiągnięcia: Nie mówimy o tym</span> / <span>We Don't Talk About It

Nie mówimy o tym / We Don't Talk About It

Zniszcz coś pięknego / Destroy something beautiful

Trofeum możliwe do zdobycia pod sam koniec rozdziału drugiego. Ten pucharek jest bardzo łatwy do pominięcia, bo podczas ucieczki raczej gracz specjalnie się nie rozgląda za tajnymi przejściami. A tu właśnie zamiast biec do ostatnich drzwi na wprost, należy skręcić w prawo do małego przejścia i tam dokonać zniszczenia. Poniżej znajduje się filmik prezentujący dokładnie jak należy się zachować, aby zdobyć trofeum.