Staw czoło małym i wielkim koszmarom a Little Nightmares II wynagrodzi Ci to dodatkowo platynowym trofeum z zestawem pucharków łatwiejszym do zdobycia niż w części pierwszej.
[poll id=”65″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
- Czas do zdobycia platyny: 10-14 godzin
- Liczba trofeów: x1/ x3 / x15 / x16
- Minimalna liczba przejść: 1 (polecam 2)
- Trofea możliwe do przeoczenia: Większość
- Zglitchowane trofea: BRAK
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
Little Nightmare II kontynuuje tradycję trofeów z pierwszej części, chociaż tym razem jako bonus dostajemy platynę. Duża część trofeów wymaga wykonania określonych czynności, czasami w określonym przebraniu, lecz można je wszystkie zebrać za jednym podejściem. Możecie skorzystać z rozpiski i filmiku poniżej, które pokazują w jakiej kolejności w rozdziałach występują znajdźki i puchary. Moim zdaniem warto jednak przejść grę bez żadnych spoilerów, co zajmie około 8-10 godzin. Pozwoli to wam dobrze poznać grę, dzięki czemu drugie przejście 'trofeowe’ zajmie już dużo mniej i nie będzie przy nim żadnych niespodzianek.
Rozdział 1:
- Dziecko #1
- Unikanie
- Dziecko #2
- Co jest w środku?!
- Czapka #1
- Dwadzieścia razy Six
- Na dłoni (te dwa trofea możesz odblokować w dowolnym momencie w towarzystwie Six ale można je mieć z głowy od razu)
- Dziecko #3
- Czapka #2
- W dobrej wierze
- Dziecko #4
- Zdziczałe dzieci
- Na pożarcie
Rozdział 2:
- Dziecko #5
- Dziecko #6
- Czapka #3
- Sędzia!
- Leć w przestworza
- Dziecko #7
- Największy zabijaka
- Miłosierny uczynek
- Czapka #4
- Niech będzie połowa
- Dziecko #8
- Dziecko #9
- Monotonicznie
- Dziecko #10
- Dziatwa szkolna
- Kolorowe okrycie
- Szkoła
Rozdział 3:
- Dziecko #11
- Głód
- Prześwietlenie
- Czapka #5
- Zabawki są dla dzieci
- Dziecko #12
- …i więcej nie wstawaj!
- Popcorn
- Dziecko #13
- Zastrzeżenie
- Dziecko #14
- Chore dzieci
- Piłka lekarska
- Czapka #6
- Po pierwsze nie szkodzić
- Do szpitala
Rozdział 4:
- Dziecko #15
- Dziecko #16
- Dziecko #17
- Czapka #7
- Dziecko #18
- Wyblakłe dzieci
- Bez śladu
- To nie przystoi damie
- Operator pocztowy
- Czapka #8
- Tyle na głowie
- Wyblakło
Rozdział 5:
- Zakłócenia
- Jak wyglądam?
- Wzorowy konsument
Poradnik:
Wzorowy konsument / Primetime Content Consumer GS 80
Udało ci się uwolnić od wyzwań. Gratulacje / Your life is now free of challenges. Congratulations
Platyna bez większych wyzwań, chociaż szukanie znajdziek w ciemnych lokacjach potrafi zabrać trochę czasu.
Na pożarcie / Foraged GS 30
Przyroda jest przerażająca / Nature is a terrifying thing
To trofeum odblokujesz po przejściu pierwszego rozdziału gry.
Szkoła / Schooled GS 30
Najlepszy okres w naszym krótkim, okropnym życiu / Best days of our short, terrible life
To trofeum odblokujesz po przejściu drugiego rozdziału gry.
Do szpitala / Hospitalised GS 30
Na pewno nie chcesz wypróbować kolejnych… kuracji? / Are you sure you don’t need any further… treatments?
To trofeum odblokujesz po przejściu trzeciego rozdziału gry.
Wyblakło / Paled GS 30
Koniec życia w wielkim mieście / Life in the big city is all over
To trofeum odblokujesz po przejściu czwartego rozdziału gry.
Zakłócenia / Signal interruption GS 60
Wszystko skończone / It’s all over now
To trofeum odblokujesz po przejściu piątego rozdziału gry.
Bez śladu / No More Remains GS 75
Nigdzie nie ma po nas śladu. Brawo! / Nothing of us remains anywhere. Bravo!
Aby zdobyć to trofeum musisz odnaleźć wszystkie 18 zglitchowanych dzieci w czterech pierwszych rozdziałach gry (odpowiednio 4, 6, 4 i 4). Filmik powyżej pokazuje gdzie ich szukać. Znalezienie ich wszystkich odblokuje ukryte zakończenie, które nie jest nagradzane dodatkowym trofeum.
Tyle na głowie / Far Ahead GS 75
Niektórzy naprawdę lubią czapki / Hats are very important to some people
Trofeum odblokujesz po zebraniu 8 czapek ukrytych po dwie w każdym z czterech pierwszych rozdziałów gry. Ponownie odsyłam do filmiku powyżej po ich dokładne lokacje.
Unikanie / Evasive prey GS 30
Nie dziś! / Not today!
Rozdział 1. W pierwszej części rozdziału, zanim dotrzesz do domku, musisz uniknąć wszystkich pułapek, które staną Ci na drodze. Jeśli którakolwiek z nich Cię zabije musisz rozpocząć rozdział od początku. Jeśli zginiesz w inny sposób – na przykład skacząc w przepaść – możesz kontynuować.
- Przeskocz nad liną, która aktywuje ciężar, który może spaść Ci na głowę.
- Biegnij w dół zbocza, uciekając przed toczącym się drzewem.
- Rzuć butem w siatkę ukrytą w liściach.
- Skorzystaj z patyków i szyszek aby aktywować pułapki na niedźwiedzie i bezpiecznie przejść przez 'zaminowane’ pole.
Trofeum powinno pojawić się, gdy dojdziesz do domku.
Niech będzie połowa / Half hat GS 20
Zebranie wszystkich byłoby oklepane / It would be cliché to collect them all
Patrz trofeum Tyle na głowie.
Jak wyglądam? / How Do I Look? GS 15
Idealnie! Zupełnie w twoim stylu! / Perfect! It’s so… you!
Aby odblokować ten puchar musisz założyć czapkę – kapelusz. Odblokujesz go po ukończeniu gry, więc musisz w menu głównym wybrać jeden z rozdziałów i przebrać się po załadowaniu gry.
Na dłoni / In The Palm Of My Hand GS 30
Trzymaj się, a wszystko będzie dobrze / Hold tight and we’ll be just fine
Rozdział 1. To trofeum możesz odblokować w dowolnym momencie, gdy towarzyszy Ci Six. Można to zrobić już w pierwszym rozdziale. Nie wiem dokładnie jak długo należy trzymać ją za rękę ale rób to przez kilka minut a puchar trafi na Twoje konto.
Zabawki są dla dzieci / Toys Are For Kids GS 15
Teraz będzie ci dużo cieplej / There, you’ll be much warmer now
Rozdział 3. W pokoju dziecięcym na szafce znajdziesz czapkę – głowę misia. Załóż ją a następnie weź pluszowego misia i zjedź z nim do krematorium. Wrzuć go do pieca i spal go, a puchar będzie Twój.
Popcorn / Popcorn GS 30
Nocny seans filmowy na oddziale — wszystko gotowe! / Movie night on the ward – all taken care of!
Rozdział 3. Gdy uzyskasz pierwszy bezpiecznik, z dwóch niezbędnych do odpalenia windy, uzyskasz dostęp do sekcji szpitala z lewej strony schodów. W pierwszym pomieszczeniu, obok wózka, na podłodze leży kolba kukurydzy. Zjedź z nią do krematorium i spal w piecu. Gdy wejdziesz do środka, puchar się odblokuje.
Głód / Hunger GS 15
Mnóstwo przysmaków dla dorastającego chłopca / Plenty of snacks for a growing boy
Rozdział 3. W jednym z pierwszych pomieszczeń szpitala znajdziesz automat z napojami. Musisz go aktywować raz, aby mieć czym rzucić w przycisk przy kratach. Jeśli jednak aktywujesz go wiele razy, w końcu skończą się w nim puszki, a na Twoim koncie pojawi się kolejny puchar.
Prześwietlenie / X Best Friends GS 15
Potrafię przejrzeć cię na wylot… / I see through you…
Rozdział 3. Obok pokoju z zabawkami znajduje się maszyna rentgenowska. Uruchom ją dźwignią, zawołaj za parawan Six i złap ją za rękę. Trofeum odblokuje się podczas robienia zdjęcia.
…i więcej nie wstawaj! / …And Stay Dead! GS 15
Lepiej później nie żałować / Better to be safe than sorry
Rozdział 3. Kilkakrotnie w tym rozdziale Mono zaatakują ręce niczym z Rodziny Addamsów. Musisz je rozwalić jakimś narzędziem, które akurat znajdziesz w okolicy. Ręka padnie po trzech uderzeniach, lecz uderz ją jeszcze kilka razy, aby upewnić się, że nie wstanie i żeby odblokować kolejne trofeum.
Zastrzeżenie / Objection GS 30
Niektóre dziury są wybredne / Some holes are more picky than others
Rozdział 3. W pewnym momencie Mono przejdzie przez szyb wentylacyjny i wpadnie do pokoju, w którym na podłodze leży ser. Podnieś go i wyjdź z pokoju. Idź w kierunku zakratowanego przejścia w głębi kadru i przeciśnij się między kratami. Wejdź do pokoju z lewej strony i wrzuć ser do dziury a puchar będzie Twój.
Po pierwsze nie szkodzić / First do no harm GS 15
Okrutniej będzie zostawić go przy życiu / It’s crueller to let him live
Rozdział 3. Pod koniec rozdziału, podczas ucieczki przed potworem, zagonicie go do pieca. Po wyjściu, nie włączaj ognia, lecz po prostu zawołaj windę i ucieknij z miejsca zdarzenia. Trofeum odblokuje się w windzie.
Chore dzieci / Sick Kids GS 30
Nie ma po nas śladu w Szpitalu / Nothing of us remains in the hospital
Ten puchar odblokujesz po znalezieniu wszystkich 4 zglitchowanych dzieciaków w rozdziale 3.
Operator pocztowy / Post Industrial GS 30
Dzień zaakcentowany. Może ktoś zauważy! / You punctuated someone’s day. Maybe they’ll notice!
Rozdział 4. Aby odblokować to trofeum musisz założyć czapkę listonosza, którą znajdziesz wcześniej w tym rozdziale. W pewnym momencie gry wpadniesz przez pionowy szyb do pokoju z walizką. Otwórz ją i podnieś paczkę. Idź w lewo aż dojdziesz do drzwi z symbolem oka. Rzuć paczką w drzwi i odczekaj chwilę. Przez dziurę wyłonią się ręce, które wezmą od Ciebie paczkę a w nagrodę dostaniesz puchar.
To nie przystoi damie / Unladylike GS 30
Cześć, znamy się? / Hello, have we met?
Rozdział 4. Podczas wspinaczki po dachach, zjedziesz na wieszaku do pomieszczenia. Wyjdź przez okno i wejdź do pokoju obok. Znajdziesz tam figurkę Pani z pierwszej części gry. Rozbij ją, a puchar będzie Twój.
Wyblakłe dzieci / Pale Kids GS 30
Nie ma po nas śladu w Wyblakłym Mieście / Nothing of us remains in the pale city
Ten puchar odblokujesz po znalezieniu wszystkich 4 zglitchowanych dzieciaków w rozdziale 4.
Sędzia! / Referee! GS 15
Nieszablonowo, ale też się liczy! / Unorthodox, but they all count!
Rozdział 2. Zanim wejdziesz do szkoły po prześcieradłach, podnieś ze śmietnika czapkę – piłkę. Załóż ją na głowę, po czym przebiegnij przez bramkę, a trofeum odblokuje się.
Monotonicznie / Mono Tones GS 15
Cóż za ciekawa melodia! / My, what a curious song you play!
Rozdział 2. Gdy dojdziesz do pomieszczenia z pianinem, nie zrzucaj go od razu, lecz przebiegnij się po nim kilka razy w lewo i prawo, aby zdobyć kolejny puchar.
Największy zabijaka / Bully of Bullies GS 30
Kreatywność, skuteczność, brutalność. Najwyższa klasa! / Creative, efficient, brutal. Top of the class!
Rozdział 2. Podczas przemykania przez lekcję strasznej nauczycielki, gdy dojdziesz już do drzwi po drugiej stronie, zwróć na siebie uwagę. Dzieciaki rzucą się za Tobą w pogoń. Wejdź wtedy na szafę w pokoju obok, na której znajduje się klucz, a ta upadnie i zmiażdży napastników. Nie martw się jeśli przy okazji zmiażdży i Ciebie – trofeum zostanie Ci przyznane.
Leć w przestworza / Fly Free GS 15
Bunt w pełni rozkwitu! / Rebellion at its finest!
Rozdział 2. Zaraz po wejściu do szkoły trafisz do pomieszczenia z łóżkami dzieci. Po lewej stronie na podłodze leży papierowy samolocik. Podnieś go i wróć do okna, przez które Mono i Six weszli do szkoły. Wyrzuć samolot przez okno a trofeum będzie Twoje.
Kolorowe okrycie / True Colours GS 15
Ochrona przed deszczem może się przydać / You never know when you need protection from the elements
Rozdział 2. Trofeum niepomijalne. Odblokuje się, gdy Six znajdzie żółty płaszcz przeciwdeszczowy.
Dziatwa szkolna / School Kids GS 30
Nie ma po nas śladu w Szkole / Nothing of us remains at the school
Ten puchar odblokujesz po znalezieniu wszystkich 6 zglitchowanych dzieciaków w rozdziale 2.
W dobrej wierze / Fair Prey GS 15
Zabicie kogoś złego to nie grzech… prawda? / It’s not murder if they’re bad people… is it?
Rozdział 1. Aby zdobyć ten puchar musisz założyć czapkę z ogonem, którą znajdziesz w tym samym rozdziale. Trofeum odblokuje się po tym, jak postrzelisz myśliwego z dubeltówki.
Zdziczałe dzieci / Wild Kids GS 30
Nie ma po nas śladu na Pustkowiu / Nothing of us remains in the wilderness
Ten puchar odblokujesz po znalezieniu wszystkich 4 zglitchowanych dzieciaków w rozdziale 1.
Dwadzieścia razy Six / Twenty-Six GS 20
Spokojnie, usłyszała cię! / Relax, she heard you!
Rozdział 1. To trofeum również możesz odblokować w dowolnym momencie, gdy towarzyszy Ci Six. Musisz zawołać dziewczynkę 26 razy, wcisjakąc .
Piłka lekarska / Medicine ball GS 15
Jakieś ostatnie życzenie? / Any other last requests?
Rozdział 3. Gdy dojdziesz do pomieszczenia z krzesłem elektrycznym zobaczysz na podłodzę piłkę lekarską. Podnieś ją i podejdź do drzwi, przez które Mono wszedł do tego pomieszczenia. Będą przez nie wystawać ręce manekinów, które go wcześniej goniły. Rzuć do nich piłkę, a trofeum odblokuje się gdy ręce odrzucą ją do Ciebie.
Co jest w środku?! / What’s in the box?! GS 20
A co by tu niby mogło być? / What did you expect to see in there?
Rozdział 1. Jak tylko wejdziesz do domku myśliwego otwórz lodówkę w kuchni a trofeum będzie Twoje.
Miłosierny uczynek / Merciful feat GS 20
Ależ to kusi… / Tempting, so tempting…
Rozdział 2. W pewnym momencie rozdziału spotkasz chłopca, przywiązanego łańcuchem, który maluje kredą po podłodze. Obok niego znajduje się metalowa rurka. Twoim zadaniem jest zabranie rurki i rozwalenie nimi drzwi. Musisz to zrobić nie atakując przy tym chłopca. Jeśli go uderzysz trofeum zostanie zablokowane.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.