Mass Effect: Edycja Legendarna (Trylogia) DLC

Zobacz recenzję
5/10
65-80H
x0
x1
x5
x5
11
0
7
0
3
11
0
7
0
3

 

Mass Effect w wydaniu Edycji Legendarnej oprócz zestawów pucharków dla każdej części trylogii posiada też niniejszy pakiet pucharków, który ogarniamy ogrywając każdą odsłonę serii. Jest to bardzo ciekawy pomysł. Same trofea są tu nieco bardziej wymagające i skierowane do weteranów efektu masy. Są jednak pewne sposoby, by ułatwić sobie zdobycie wszystkich trofeów. Zapraszam do zapoznania się z poradnikiem.

 

Krok po kroku:

Mass Effect dostał dość unikatowy, dodatkowy zestaw trofeów, które zdobywamy ogrywając każdą z poprzednich części. Jest to bardzo ciekawy pomysł i mam nadzieję, że w przyszłości różne podobne zestawy gier też dostaną tak konstruowane zestawy pucharków. Te trofea zostały przygotowane bardziej z myślą o fanach serii, ale nie znaczy to, że ktoś zasiadający do Mass Effecta po raz pierwszy będzie miał z nimi problem.

Przy zdobywaniu tych trofeów warto sprawdzić też poradniki do konkretnych odsłon:

Największym wyzwaniem w całej Legendarnej Edycji będzie przechodzenie kolejnych odsłon na najwyższym dostępnym poziomie trudności nazwanym Szaleniec. Nie jest to jakoś strasznie wymagające, ale stanowi jedyne większe wyzwanie w porównaniu do pozostałych trofeów. Szczególnie Mass Effect 2 może nam się nieco postawić na tym poziomie. Jest jednak pewien glitch umożliwiający ominięcie konieczności przechodzenia gry na tym poziomie. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w opisie pucharków poniżej.

Koniecznie miejmy też na uwadze romansowanie na przestrzeni serii, by nie przegapić żadnego z trzech trofeów dotyczących tej opcji braz Romantyzm. I tu też wyjątkowo w dwójce można sobie zepsuć pucharek ze względu na mocno zmienioną załogę i idące za tym konsekwencje. W razie, gdyby się jednak nie udało ten sam glitch ułatwiający zdobycie pucharków za poziom szaleńca może nam dopomóc.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: Szaleniec I</span> / <span>Insanity I
50

Szaleniec I / Insanity I

Ukończ Mass Effect 1, 2 lub 3 na poziomie trudności „Szaleniec”, nie zmieniając go / Complete Mass Effect 1, 2 or 3 on Insanity without changing difficulty

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z najwyższym dostępnym poziomem trudności w grze. Możemy go pominąć jeśli podczas gry zmienimy poziom trudności choć na chwilę. Otrzymamy go po ukończeniu dowolnej z trzech odsłon gry na tym poziomie.

Z uwagi, że generalnie raczej będziemy zaczynać przygodę z serią od jedynki tak poniżej prezentuje ogólne porady dotyczące tej konkretnej odsłony.

  • Wybór klasy postaci nie ma większego znaczenia. Każda ma swoje mocne i słabe strony.
  • W początkowej fazie rozgrywki granaty robią świetną robotę.
  • Wybór członków drużyny ma znaczenie, choć w tej części średnio sobie radzą sami. Przykładowo jeśli wiemy, że będziemy ścierać się z Gethami bardzo pomocna okaże się Tali ze względu na swoje moce technologiczne.
  • Ashley oraz Wrex są dobrymi czołgami. Potrafią naprawdę wiele wytrzymać w ogniu nieprzyjaciela.
  • Podczas walki nie lećmy do przodu i trzymajmy się osłon. Lepiej, żeby to wrogowie do nas podbiegali zza osłon niż my do nich.
  • Szczególnie nie wybiegajmy na nacierających twardych wrogów takich jak kroganie, czy te duże gethy.
  • Przy doborze ulepszeń postaci warto skupić się na kilku konkretnych mocach, czy specjalizacji w broni. Nie ma sensu ładować po trochę we wszystko. Podobnie u towarzyszy.
  • Przydają się ulepszenia uzyskane z rangi widma. Pozwalają postawić na nogi pokonanych towarzyszy.
  • Podczas gry szlifujmy naszą ścieżkę Idealisty lub Renegata. Te opcje nieraz mogą nam ułatwić grę.
  • W tej odsłonie życie nam się nie regeneruje i musimy korzystać z apteczek. Miejmy to na uwadze.
  • Często korzystajmy z ręcznego zapisywania. Gra ma auto zapis, ale czasem robi to w większych odstępach czasu i w przypadku zgonu może się okazać, że czeka nas ponowne przejście dłuższego fragmentu gry.

Poniższy sposób jest dostępny tylko w wersji 1.0. W nowszych trik został załatany i najpewniej nie zadziała.

Jest też jednak sposób dla osób leniwych lub tych, którym coś się zglitchowało i nie otrzymali trofeum. Od każdego z Was będzie zależeć, czy chcemy skorzystać z takiej cheatującej metody, czy wolimy jednak zdobyć pucharek w standardowy sposób i mieć większą satysfakcję.

  1. Podczas przejścia gry na dowolnym poziomie trudności zróbmy ręczny zapis podczas finału gry tuż przed aktywowaniem konsoli na Cytadeli. Po pierwszym pojedynku słownym lub nie (zależnie od wyboru) z Sarenem.
  2. Kończymy grę na dowolnym poziomie trudności.
  3. Wczytujemy zapis z kroku 1.
  4. Zmieniamy poziom trudności na Szalony i dokonujemy kolejnego zapisu gry.
  5. Rozpoczynamy nową grę importując postać z kroku 2.
  6. Gdy tylko przejmiemy kontrolę nad Shepardem na Normandii zmieniamy poziom trudności na Szalony.
  7. Gramy dalej, aż do momentu lądowania na Eden Prime, gdy pojawi się tam auto zapis. Po nim dokonujemy jeszcze własnego ręcznego zapisu.
  8. Wczytujemy zapis z kroku 4. Aktywujemy konsolę na Cytadeli i pokonujemy bossa na Szalonym poziomie trudności.
  9. Wpada nam pucharek za przejście gry na poziomie Szalonym.
Ikona osiągnięcia: Szaleniec II</span> / <span>Insanity II
75

Szaleniec II / Insanity II

Ukończ dwie gry z edycji legendarnej Mass Effect na poziomie „Szaleniec”, nie zmieniając go / Complete two games in Mass Effect Legendary Edition on Insanity without changing difficulty

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z najwyższym dostępnym poziomem trudności w grze. Możemy utracić możliwość zdobycia go, jeśli podczas gry zmienimy poziom trudności choć na chwilę. Otrzymamy go po ukończeniu dwóch różnych z trzech odsłon gry na tym poziomie.

Z uwagi, że generalnie raczej kolejną częścią będzie raczej dwójka, tak poniżej prezentuje ogólne porady dotyczące tej konkretnej odsłony.

  • Wybór klasy postaci nie ma większego znaczenia. Każda ma swoje mocne i słabe strony.
  • Ciężką broń najlepiej trzymać na ciężkich przeciwników. Najlepszy dla mnie był miotacz zbieraczy możliwy do znalezienia na Horyzoncie.
  • Tutaj wybór członków drużyny już nie jest tak istotny jak w jedynce. Ale nadal średnio sobie radzą sami, więc warto ich strategicznie rozmieszczać i korzystać z ich mocy.
  • Podczas walki zawsze chowajmy się za osłonami. Czasem nawet jak po prostu stoimy za osłoną możemy boleśnie oberwać.
  • Ulepszajmy sprzęt i bronie. Warto skanować planety i wykupywać wszelkie znalezione ulepszenia w laboratorium na Normandii. Zwiększają one szansę naszego przeżycia.
  • Niektórzy wrogowie potrafią być upierdliwi. Szczególnie te duże zdeformowane zombie, które plują potężnym atakiem. Trzeba nauczyć się taktyk na takich przeciwników. Są opancerzeni, więc ataki spalające będą przeciwko nim skuteczne.
  • Podczas gry szlifujmy naszą ścieżkę Idealisty lub Renegata. Te opcje nieraz mogą nam ułatwić grę.
  • W tej odsłonie życie regeneruje się nam samoistnie tak jak tarcze. Apteczki są wykorzystywane do podniesienia powalonych towarzyszy.
  • Często korzystajmy z ręcznego zapisywania. Gra ma autozapis, ale czasem robi to w większych odstępach czasu i w przypadku zgonu może się okazać, że czeka nas ponowne przejście dłuższego fragmentu gry.

Poniższy sposób jest dostępny tylko w wersji 1.0. W nowszych trik został załatany i najpewniej nie zadziała.

Podobnie jak powyżej tak i tu jest sposób dla osób leniwych lub tych, którym coś się zglitchowało i nie otrzymali trofeum. Od każdego z Was będzie zależeć, czy chcemy skorzystać z takiej cheatującej metody, czy wolimy jednak zdobyć pucharek w standardowy sposób i mieć większą satysfakcję.

  1. Jeśli korzystaliśmy opisanego wyżej sposobu do trofeum srebro Szaleniec I to mamy już przygotowane zapisy. W innym wypadku konieczne będzie przygotowanie zapisu na poziomie Szalonym sprzed aktywacji terminalu na Cytadeli jak w kroku 1 przy wspomnianym sposobie.
  2. Zamykamy grę i wchodzimy do menu konsoli w zakładkę dotyczącą zapisów gier.
  3. Zgrywamy sobie wszelkie zapisy z Edycji Legendarnej do chmury PS+ lub na pendrive.
  4. Następnie spośród tych danych z pamięci konsoli usuwamy wszystko za wyjątkiem naszych i automatycznych zapisów. Generalnie kasujemy pliki z wszystkich trzech odsłon jakie są opisane jako: „Lancher Profile, Local Profile, Trilogy Gamer Profile, Gamer Profie” oraz plik „Zapisane dane” dotyczący całej Legendarnej Edycji. Koniecznie zostawmy nasze zwykłe zapisy!
  5. Uruchomiamy Edycję Legendarną i wybieramy pierwszą odsłonę Mass Effect z menu głównego.
  6. Wchodzimy w zakładkę Dodatki, następnie Trofea. Powinny być wszystkie wyciemnione jakbyśmy żadnego nie zdobyli.
  7. Cofamy się i wybieramy opcję – Wyjdź do aplikacji startowej.
  8. Ponownie wybieramy pierwszą odsłonę Mass Effect i ponownie wchodzimy w zakładkę Dodatki, następnie Trofea. Teraz powinny już normalnie być podświetlone wszystkie zdobyte przez nas pucharki.
  9. Wczytujemy przygotowany zapis na poziomie Szalonym sprzed finalnej walki. Aktywujemy konsolę na Cytadeli i pokonujemy bossa na Szalonym poziomie trudności.
  10. Wpada nam kolejny pucharek za przejście gry na poziomie Szalonym.
Ikona osiągnięcia: Szaleniec III</span> / <span>Insanity III
100

Szaleniec III / Insanity III

Ukończ wszystkie gry z edycji legendarnej Mass Effect na poziomie „Szaleniec”, nie zmieniając go / Complete all three games in Mass Effect Legendary Edition on Insanity without changing difficulty

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z najwyższym dostępnym poziomem trudności w grze. Możemy utracić możliwość zdobycia go, jeśli podczas gry zmienimy poziom trudności choć na chwilę. Otrzymamy go po ukończeniu wszystkich trzech odsłon gry na tym poziomie.

Z uwagi, że ten ostatnią grą jaką ukończymy na Szaleńcu będzie trójka, tak poniżej prezentuje ogólne porady dotyczące tej konkretnej odsłony.

  • Wybór klasy postaci nie ma większego znaczenia. Każda ma swoje mocne i słabe strony.
  • Trójka będzie prawdopodobniej najłatwiejszą grą z trylogii, jeśli chodzi o poziom Szaleńca. Za sprawą tego, że importując zapis z poprzedniej odsłony od razu na start zyskujemy sporo punktów ulepszeń i czuć tu moc naszej postaci.
  • W grze pojawia się przydatna broń – karabin szturmowy Miotacz cząstek w ramach dlc związanego z postacią Javika. Odblokuje się po zrekrutowania proteanina. Warto sobie ją ulepszać. Ma nieskończoną ilość amunicji, a ciągły promień lasera robi niezłą robotę.
  • W trójce nasi towarzysze są wyraźnie lepiej ogarnięci i nie pchają się sami pod ostrzał nieprzyjaciela. Potrafią sami ustrzelić niejednego wroga. Nie musimy więc już tak nimi zarządzać jak w poprzednich odsłonach.
  • Dobór towarzyszy nie ma większego znaczenia, acz Liara wydaje się tu bardzo przydatna. Odpowiednio rozwinięte moce biotyczne naprawdę potrafią zmielić wrogów.
  • Standardowo korzystanie z osłon to podstawa, bo wrogowie są tu wyjątkowo agresywni i nie będą się patyczkować. Szczególnie uważajmy na przerobione przez żniwiarzy raknii. Ich ataki są wyjątkowo zabójcze.
  • Podczas gry przyjdzie nam czasem znaleźć broń ciężką. W tej odsłonie Shepard nie zabiera jej ze sobą i może jej użyć tylko jeśli takową znajdziemy. Warto z nich korzystać, bo są to niezwykle potężne działa.
  • Często korzystajmy z ręcznego zapisywania. Gra ma autozapis, ale czasem robi to w większych odstępach czasu i w przypadku zgonu może się okazać, że czeka nas ponowne przejście dłuższego fragmentu gry.

W przypadku tego trofeum też działa sposób dla osób leniwych lub tych, którym coś się zglitchowało i nie otrzymali trofeum. Od każdego z Was będzie zależeć, czy chcemy skorzystać z takiej cheatującej metody, czy wolimy jednak zdobyć pucharek w standardowy sposób i mieć większą satysfakcję. By uzyskać trofeum w ten sposób wystarczy postępować dokładnie tak, jak opisano przy pucharku srebro Szaleniec II.

Ikona osiągnięcia: Romantyzm I</span> / <span>Paramour I
10

Romantyzm I / Paramour I

Nawiąż związek uczuciowy w Mass Effect 1, 2 lub 3 / Establish a romantic relationship in Mass Effect 1, 2 or 3

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z romansami. Gra jak na RPGa przystało posiada mechanikę nawiązywania związku uczuciowego w ramach wątku fabularnego. Można to pominąć, gdyż angażowanie się weń jest całkowicie opcjonalne. Trofeum otrzymamy po ukończeniu dowolnego romansu w jednej z części trylogii.

Generalnie, by nawiązać romans kluczowe jest tu bycie zawsze miłym dla naszej wybranki/wybranka i wybieranie górnej opcji dialogowej. Dodatkowo po każdej głównej misji fabularnej udajemy się na Normandii do pomieszczenia, gdzie przebywa nasza potencjalna druga połówka i rozmawiamy na temat poprzednich wydarzeń fabularnych. W ten sposób pod koniec gry przed lądowaniem na planecie Illos będziemy mieli okazję zobaczyć finalną romantyczną scenkę i zdobyć pucharek. Z uwagi, że generalnie raczej będziemy zaczynać przygodę z serią od jedynki tak poniżej prezentuje możliwe opcje romansowe dotyczące tej konkretnej odsłony.

Opcje romansowe:

  • Ashley Williams – dostępna wyłącznie dla męskiej wersji Sheparda. Aby otrzymać możliwość zrealizowania wątku romantycznego musimy zadbać, by bohaterka przeżyła wydarzenia na planecie Virmir. Dodatkowo jeśli jednocześnie flirtujemy z Liarą obie będą się ubiegały o nasze względy i będziemy zmuszeni wybrać z kim chcemy się wiązać.
  • Kaidan Alenko – dostępna wyłącznie dla żeńskiej wersji Sheparda. Aby otrzymać możliwość zrealizowania wątku romantycznego musimy zadbać, by bohater przeżył wydarzenia na planecie Virmir. Dodatkowo jeśli jednocześnie flirtujemy z Liarą obie postaci będą się ubiegały o nasze względy i będziemy zmuszeni wybrać z kim chcemy się wiązać.
  • Liara T’Soni – dostępna niezależnie od płci Sheparda. Tu sprawa jest najprostsza, bo naszej badaczce asari nie grozi żaden fabularnie uwarunkowany zgon, więc nie musimy się przejmować niczym więcej poza tym, by nawiązywać z nią rozmowę przy każdej okazji.
Ikona osiągnięcia: Romantyzm II</span> / <span>Paramour II
20

Romantyzm II / Paramour II

Nawiąż lub wznów związek uczuciowy w dwóch grach z edycji legendarnej Mass Effect / Establish or rekindle a romantic relationship in two games in Mass Effect Legendary Edition

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z romansami. Gra jak na RPGa przystało posiada mechanikę nawiązywania związku uczuciowego w ramach wątku fabularnego. Można to pominąć, gdyż angażowanie się weń jest całkowicie opcjonalne. Trofeum otrzymamy po ukończeniu dowolnego romansu w dwóch części z trylogii.

Generalnie, by nawiązać romans kluczowe jest tu bycie zawsze miłym dla naszej wybranki/wybranka i wybieranie górnej opcji dialogowej. Dodatkowo po każdej głównej misji fabularnej udajemy się na Normandii do pomieszczenia, gdzie przebywa nasza potencjalna druga połówka i rozmawiamy na temat poprzednich wydarzeń fabularnych. W ten sposób pod koniec gry po ruszeniu na misję samobójczą będziemy mieli okazję zobaczyć finalną romantyczną scenkę i zdobyć pucharek. Z uwagi, że generalnie raczej będziemy przechodzić serię zgodnie z kolejnością, tak poniżej prezentuje możliwe opcje romansowe dotyczące drugiej odsłony.

WAŻNE! W drugiej części gry mamy mocno zmienioną załogę i niestety nie jest możliwe kontynuowanie wątku romantycznego, który nawiązaliśmy w poprzedniej odsłonie. Liara co prawda pojawia się w dodatku związanym z Handlarzem Cieni i posiada tam możliwość romansowania, jednak nie zalicza się ono do tego trofeum. Dlatego też musimy nawiązać tu nową relację z którąś z postaci.

Oprócz tego są też inne opcje romansowe niewpływające na trofeum, z których trzeba zrezygnować. Zależnie od wyboru fabularnego możemy próbować nawiązać romans z Samarą lub Morinth. Pierwsza niezależnie od wszystkiego nas odrzuci, a druga doprowadzi do śmierci w przypadku próby. No i jest też Kelly Chambers informująca nas o przychodzących wiadomościach na terminal. Generalnie jest możliwość nawiązania z nią romansu niezależnie od płci Sheparda. Jest tylko kwestia, że zostanie ona porwana przez zbieraczy. By ją uratować musimy od razu po porwaniu skoczyć przez przekaźnik Omega 4, a następnie podczas misji samobójczej wysłać kogoś, by odeskortował odnalezionych członków załogi. Wtedy po ukończeniu głównego wątku powinniśmy mieć dodatkowy dialog z Kelly, a potem otrzymać wiadomość na terminalu o proponowanym spotkaniu w kajucie. Niestety jednak u mnie z jakiegoś powodu ta wiadomość się nie pojawiła, wiec radzę mieć to na uwadze.

Opcje romansowe do pucharka:

  • Pan Komandor
    • Miranda Lawson – związek może zostać zainicjowany po jej misji lojalnościowej. Musimy pamiętać, że konflikt między Mirandą a Jack po misji lojalnościowej obu kobiet może doprowadzić do zerwania romansu z Mirandą, jeżeli opowiemy się całkiem po stronie Jack.
    • Tali’Zorah – musimy porozmawiać z nią na statku, aż poruszy temat kombinezonów quarian. Kontynuujemy dialog i wyznajemy jej uczucie, gdy tylko pojawi się taka opcja. Musimy pamiętać, że konflikt między Tali, a Legione po misji lojalnościowej obu postaci może doprowadzić do zerwania romansu z Tali, jeżeli opowiemy się całkiem po stronie Legiona.
    • Jack – jeśli chcemy przeprowadzić z nią pełen romans, musimy odmówić jej tego wczesnego zbliżenia, gdy te zostanie zaproponowane. Oferujemy, by się najpierw poznać. Następnie standardowo prowadzimy rozmowy wybierając pozytywne opcje dialogowe. Musimy pamiętać, że konflikt między Mirandą, a Jack po misji lojalnościowej obu kobiet może doprowadzić do zerwania romansu z Jack, jeżeli opowiemy się całkiem po stronie Mirandy.
  • Pani Komandor
    • Jacob Taylor – z Jackobem możemy rozmawiać już na początku samej gry, gdyż od razu jest w drużynie. Konieczne jest oczywiście wykonanie jego misji lojalnościowej. A tak to standardowe pozytywne dialogi.
    • Garrus Vakarian – romans można rozpocząć po ukończeniu jego misji lojalnościowej. Nie ma tu nic ze szczególnych wymagań. Po prostu wybieramy pozytywne dialogi.
    • Thane Krios – romans można rozpocząć po ukończeniu jego misji lojalnościowej. Nie ma tu nic ze szczególnych wymagań. Po prostu wybieramy pozytywne dialogi.

Poniższy sposób jest dostępny tylko w wersji 1.0. W nowszych trik został załatany i najpewniej nie zadziała.

W przypadku, gdyby z jakiegoś powodu nie udało nam się zdobyć tego trofeum lub coś się zabugowało, możemy zastosować podobną metodę jak przy triku na łatwe zdobycie trofeów za poziom Szaleńca.

  1. Potrzebujemy zapisu gry z pierwszej części Mass Effect z momentu tuż przed lądowaniem na planecie Illos pod warunkiem, że odbyliśmy romans w tym przejściu gry.
  2. Zamykamy grę i wchodzimy do menu konsoli w zakładkę dotyczącą zapisów gier.
  3. Zgrywamy sobie wszelkie zapisy z Edycji Legendarnej do chmury PS+ lub na pendrive.
  4. Następnie spośród tych danych z pamięci konsoli usuwamy wszystko za wyjątkiem naszych i automatycznych zapisów. Generalnie kasujemy pliki z wszystkich trzech odsłon jakie są opisane jako: „Lancher Profile, Local Profile, Trilogy Gamer Profile, Gamer Profie” oraz plik „Zapisane dane” dotyczący całej Legendarnej Edycji. Koniecznie zostawmy nasze zwykłe zapisy!
  5. Uruchomiamy Edycję Legendarną i wybieramy pierwszą odsłonę Mass Effect z menu głównego.
  6. Wchodzimy w zakładkę Dodatki, następnie Trofea. Powinny być wszystkie wyciemnione jakbyśmy żadnego nie zdobyli.
  7. Cofamy się i wybieramy opcję – Wyjdź do aplikacji startowej.
  8. Ponownie wybieramy pierwszą odsłonę Mass Effect i ponownie wchodzimy w zakładkę Dodatki, następnie Trofea. Teraz powinny już normalnie być podświetlone wszystkie zdobyte przez nas pucharki.
  9. Wczytujemy zapis z kroku 1 i lądujemy na Illos. Pojawi się romantyczna scenka i po jej zakończeniu otrzymamy trofeum.
Ikona osiągnięcia: Romantyzm III</span> / <span>Paramour III
50

Romantyzm III / Paramour III

Nawiąż lub wznów związek uczuciowy we wszystkich trzech grach z edycji legendarnej Mass Effect / Establish or rekindle a romantic relationship in all three games in Mass Effect Legendary Edition

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z romansami. Gra jak na RPGa przystało posiada mechanikę nawiązywania związku uczuciowego w ramach wątku fabularnego. Można to pominąć, gdyż angażowanie się weń jest całkowicie opcjonalne. Trofeum otrzymamy po ukończeniu dowolnego romansu w każdej części z całej trylogii.

Generalnie, by nawiązać romans, kluczowe jest tu bycie zawsze miłym dla naszej wybranki/wybranka i wybieranie górnej opcji dialogowej. Dodatkowo po każdej głównej misji fabularnej udajemy się na Normandii do pomieszczenia, gdzie przebywa nasza potencjalna druga połówka i rozmawiamy na temat poprzednich wydarzeń fabularnych. W ten sposób pod koniec gry będziemy mieli okazję zobaczyć finalną romantyczną scenkę i zdobyć pucharek. Z uwagi, że generalnie raczej będziemy przechodzić serię zgodnie z kolejnością, tak poniżej prezentuje możliwe opcje romansowe dotyczące trzeciej odsłony.

WAŻNE! Standardowo zmieni nam się skład na Normandii i niestety nie zawsze jest możliwe kontynuowanie wątku romantycznego, który nawiązaliśmy w poprzedniej odsłonie.

Opcje romansowe do pucharka:

  • Pan Komandor
    • Ashley Williams – romans jest oczywiście możliwy tylko w przypadku, jeśli Ashley przeżyła wcześniejsze wydarzenia. Po misji na Marsie warto odwiedzać Ash w szpitalu na Cytadeli. W późniejszej fazie rozgrywki dostaniemy wiadomości o naszym możliwym spotkaniu. Najpierw przy wspominkowej ścianie, a później w kawiarni. Scenka odblokuje się na Normandii po aktywowaniu misji ataku na bazę Cerberusa.
    • Tali’Zorah – romans jest oczywiście możliwy tylko w przypadku, jeśli Tali przeżyła wcześniejsze wydarzenia oraz nawiązaliśmy z nią wątek romansowy w poprzedniej odsłonie. Spotkamy ją pierwszy raz po fabularnej naradzie z quaranami. Potem możemy ją wezwać przez terminal do kajuty kapitańskiej na Normandii. Podczas misji Priorytet: Rannoch musimy doprowadzić do pogodzenia się quarian i gethów lub do zniszczenia gethów. Scenka odblokuje się na Normandii po aktywowaniu misji ataku na bazę Cerberusa.
    • Jack – romans jest oczywiście możliwy tylko w przypadku, jeśli Jack przeżyła wcześniejsze wydarzenia oraz nawiązaliśmy z nią wątek romansowy w poprzedniej odsłonie. Będziesz musieli wykonać dwa poboczne zadania Akademii Grissoma, by ją spotkać. Potem przyjdzie nam skorzystać z Terminala Widm w Okręgowej Siedzibie Służb Cytadeli i autoryzować adeptom pobyt na Cytadeli. Po ataku Cerberusa na Cytadelę możemy spotkać Jack w barze Czyściec. Tam możemy potwierdzić chęć kontynuowania związku. Przed finalną misją Shepard porozmawia z Jack przez terminal.
    • Miranda Lawson – romans jest oczywiście możliwy tylko w przypadku, jeśli Jack przeżyła wcześniejsze wydarzenia oraz nawiązaliśmy z nią wątek romansowy w poprzedniej odsłonie. Po misji Priorytet: Palaven otrzymamy od Mirandy maila z chęcią spotkania się na Cytadeli. Znajdziemy ją w doku D24. Po ataku Cerberusa na Cytadelę możemy spotkać się z nią kolejny raz w obszarze dla Widm, korzystając z terminala z lewej. Ostatnie spotkanie przytrafi się w Przestrzeni publicznej Prezydium, które skończy się romantyczną scenką po rozmowie.
    • Steven Cortez – pierwszą ważną rozmowę możemy odbyć po misji Priorytet: Palaven. Znajdziemy go w obszarze hangaru na Normandii. Po misji Priorytet: Sur’Kesh odwiedzamy go ponownie i proponujemy udanie się Cytadelę. Spotkamy go później w doku D24 i potem przy ścianie pamięci w porcie. Po ataku Cerberusa na Cytadelę możemy go spotkać w barze Czyścieć i zaproponować związek. Scenka odblokuje się na Normandii po aktywowaniu misji ataku na bazę Cerberusa.
  • Pani Komandor
    • Garrus Vakarian – romans jest oczywiście możliwy tylko w przypadku, jeśli Garrus przeżył wcześniejsze wydarzenia oraz nawiązaliśmy z nim wątek romansowy w poprzedniej odsłonie. Po misji Priorytet: Palaven Garrus znajdzie się na pokładzie Normandii. Po ataku Cerberusa na Cytadelę przyśle nam wiadomość, w której zaproponuje spotkanie na Cytadeli. Spotkamy się z nim najpierw w doku D24, a potem Przestrzeni publicznej Prezydium.
    • Kaidan Alenko – romans jest oczywiście możliwy tylko w przypadku, jeśli Kaidan przeżył wcześniejsze wydarzenia. Po misji na Marsie warto odwiedzać go w szpitalu na Cytadeli. W późniejszej fazie rozgrywki po ponownym przyjęciu Kaidana do załogi będziemy mogli umówić się na spotkanie z nim w kawiarni Apollo w Przestrzeni publicznej Prezydium. Scenka odblokuje się na Normandii po aktywowaniu misji ataku na bazę Cerberusa.
    • Samantha Traynor – podczas gry musimy zgadywać do niej po każdej misji. Znajdziemy ją przy mapie galaktyki na Normandii. Po ataku Cerberusa na Cytadelę otrzymamy od Traynor maila, w którym wyrazi chęć wspólnego spędzenia czasu w kajucie kapitańskiej.
  • Bez względu na płeć
    • Liara T’Soni – w przypadku tego romansu Liarę mamy już od samego początku gry w drużynie. Po ukońzeniu misji Sur’Kesh możemy odwiedzić bar Apollo i porozmawiać z barmanką asari. Okaże się ojcem Liary. Możemy ujawnić tą wiadomość Liarze i polecić, aby porozmawiała z barmanką. Po ataku Cerberusa na Cytadelę możemy spotkać się z Liarą ponownie w Przestrzeni publicznej Prezydium i tam potwierdzić chęć związku. Scenka odblokuje się na Normandii po aktywowaniu misji ataku na bazę Cerberusa.
    • Diana Allers – reporterkę możemy spotkać i zaprosić na Normandię podczas wizyty na Cytadeli. Znajdziemy ją w doku D24. Wraz z postępem fabularnym będziemy dostawiali na terminalu wiadomości, zapraszające nas na kolejne wywiady.
    • Kelly Chambers – romans jest oczywiście możliwy tylko w przypadku, jeśli Kelly przeżyła wcześniejsze wydarzenia oraz nawiązaliśmy z nią wątek romansowy w poprzedniej odsłonie. Po zakończeniu misji Priorytet: Mars spotkamy ją na Cytadeli w porcie w ładowni B. Musimy nakłonić ją do zmiany tożsamości. W innym wypadku zginie podczas ataku Cerberusa na Cytadelę. Po wspomnianym ataku odwiedzamy ją ponownie i możemy wówczas potwierdzić chęć związku.

W przypadku, gdyby z jakiegoś powodu nie udało nam się zdobyć tego trofeum lub coś się zabugowało, możemy zastosować podobną metodę opisaną przy trofeum braz Romantyzm II.

Ikona osiągnięcia: Medal za długą służbę</span> / <span>Long Service Medal
125

Medal za długą służbę / Long Service Medal

Ukończ Mass Effect 1, 2 i 3 tą samą postacią / Finish Mass Effect 1, 2 and 3 with the same character

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z przechodzenia gry ciągiem jedną postacią. Musimy stworzyć naszego Sheparda w pierwszej części Mass Effect, następnie po ukończeniu gry zaimportować zapis do drugiej odsłony. A potem zapis z ukończonej dwójki zaimportować podczas zaczynania trzeciej części i tak ukończyć całą serię. Nie trzeba się martwić klasami postaci. Te można zmienić na inne w ramach importu postaci z poprzedniej odsłony, jeśli mamy takie zapotrzebowanie.

Ikona osiągnięcia: Rekrut</span> / <span>Recruit
10

Rekrut / Recruit

Zabij 250 przeciwników w Mass Effect 1, 2 lub 3 / Kill 250 enemies in Mass Effect 1, 2 or 3

Kumulacyjny pucharek związany z ubijaniem przeciwników. Nie musimy się nim przejmować. Wymagane 250 wrogów wpadnie spokojnie podczas przechodzenia trylogii.

Ikona osiągnięcia: Żołnierz</span> / <span>Soldier
15

Żołnierz / Soldier

Zabij 1000 przeciwników w Mass Effect 1, 2 lub 3 / Kill 1,000 enemies in Mass Effect 1, 2 or 3

Kumulacyjny pucharek związany z ubijaniem przeciwników. Nie musimy się nim przejmować. Wymagany 1000 wrogów wpadnie spokojnie podczas przechodzenia trylogii.

Ikona osiągnięcia: Weteran</span> / <span>Veteran
25

Weteran / Veteran

Zabij 2000 przeciwników w Mass Effect 1, 2 lub 3 / Kill 2,000 enemies in Mass Effect 1, 2 or 3

Kumulacyjny pucharek związany z ubijaniem przeciwników. Nie musimy się nim przejmować. Wymagane 2000 wrogów wpadnie spokojnie podczas przechodzenia trylogii.

Ikona osiągnięcia: Osiłek</span> / <span>Bruiser
10

Osiłek / Bruiser

Zabij 100 przeciwników atakiem wręcz w Mass Effect 1, 2 lub 3 / Kill 100 enemies with melee attacks in Mass Effect 1, 2 or 3

Kumulacyjny pucharek związany z ubijaniem przeciwników gołymi rękoma. No może nie do końca gołymi, bo Shepard używa omni klucza w późniejszych odsłonach. Ataku wręcz dokonujemy, wciskając . Możemy się za to zabierać w przeciągu całej trylogii jednak odradzam bawić się z tym w pierwszej odsłonie. Tam atak wręcz jest wyjątkowo nieefektywny.