Legendarna Edycja: Mass Effect – Poradnik do trofeów i osiągnieć

 

Mass Effect posiada w sumie prosty zestaw trofeów i w większości skupia się na pucharkach fabularnych. Trzeba tylko uważać, by nie pominąć części z nich. Nie powinno to jednak stanowić większego problemu i każdy gracz może sobie spokojnie poradzić ze zdobyciem platynowego dzbanka.

 

Jak oceniasz trudność platyny w Mass Effect 1: Legendarna Edycja?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
  • Czas do zdobycia platyny: 20-25 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox4 x10 x20
  • Liczba trofeów offline: 35
  • Liczba trofeów online: BRAK
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: Sporo, zobacz “Krok po kroku”
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Krok po kroku:

Na wstępie warto nadmienić, iż Edycja Legendarna Mass Effecta oprócz opisanego tu zestawu trofeów, ma też osobny pakiet trofeów dotyczący całej trylogii. Także do niego jest przygotowany poradnik i możecie go znaleźć korzystając z linku poniżej. Można od razu też się nim zainteresować w kontekście kilku trofeów. Jeśli chcemy zdobyć 100% i w tamtej liście pucharków, musimy przejść grę na najwyższym poziomie trudności nazwanym Szaleniec. Dodatkowo musimy też nawiązać tu wątek romantyczny. Jeśli chodzi o pokonywanie przeciwników w walce wręcz, polecam zostawić sobie na kolejne części, bo w tej jest to wyjątkowo nieefektywne.

Pozostałe poradniki z Legendarnej Edycji:

W poradniku sporo pucharków opisanych jest jako możliwe do przeoczenia, ale większość z nich naprawdę ciężko jest pominąć, o ile ktoś się usilnie nie postara. Jest jednak kilka, na które warto zwrócić uwagę.

  • Od początku ogarnijmy sobie wpisy do leksykonu dla srebro Archiwista. W razie czego jak nam nie wpadnie, to jeszcze tragedii nie ma, gdyż wszystkie wpisy można zdobyć na początku gry.
  • Podczas potyczek starajmy się wykorzystywać umiejętności dotyczące pucharków oraz zabrać każdego członka załogi na przynajmniej 5 misji.
  • Kończmy wszelkie zadania poboczne (ewentualnie te związane z szukaniem znajdziek w ramach cyklu Niezbadany świat możemy olać). Zagadujmy także do wszystkich napotkanych postaci na Cytadeli i w innych bardziej otwartych obszarach. Będzie to potrzebne do trofeum zloto Perfekcjonista.
  • Od początku skupmy się na budowie postaci pod Idealistę lub Renegata, inwestując odpowiednio punkty umiejętności w Urok lub Zastraszanie. Jest to całkowicie niezbędne do trofeów zloto Człowiek z zasadami oraz braz Charyzmatyczny, a wymaga praktycznie całego przejścia gry.

 

Poradnik:

platyna Elita N7 / N7 Elite 
ME1: Zbierz wszystkie trofea / ME1: Acquire all trophies

Platynowe trofeum. Gratuluję uratowania galaktyki po raz pierwszy! 🙂

 

zloto Medal Honoru / Medal of Honor GS 125
ME1: Ukończ grę na dowolnym poziomie trudności / ME1: Complete the game on any difficulty

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po zakończeniu gry.

 

srebro Medal za Odwagę / Medal of Heroism GS 25
ME1: Ukończ Feros / ME1: Complete Feros

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po ukończeniu wątku na Feros.

 

srebro Medal za Wyróżniającą Służbę / Distinguished Service Medal GS 25
ME1: Ukończ Eden Prime / ME1: Complete Eden Prime

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po ukończeniu wątku na Eden Prime.

 

srebro Wyróżniony przez Radę / Council Legion of Merit GS 25
ME1: Ukończ Virmir / ME1: Complete Virmire

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po ukończeniu wątku na Virmirze.

 

srebro Uhonorowany przez Korporacje / Honorarium of Corporate Service GS 25
ME1: Ukończ Noverię / ME1: Complete Noveria

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po ukończeniu wątku na Noverii.

 

braz Biegłość w Podniesieniu / Lift Mastery GS 10 
ME1: Użyj biotycznego Podniesienia 25 razy / ME1: Use biotic Lift 25 times

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Podniesienie to moc z zakresu biotyki. Emituje sferę potężnej antygrawitacji. Każda istota lub przedmiot znajdujące się w polu działania, unoszą się do góry. Wrogowie są tymczasowo unieruchomieni, dopóki nie spadną na ziemię. Trofeum wpadnie po poprawnym użyciu umiejętności 25 razy. Liczą się tylko ręczne użycia przez nas. Gdy towarzysze sami z siebie używają umiejętności te nie wliczają się wówczas do pucharka.

Postacie mogący używać Podniesienia:

  • Shepard, klasy: Strażnik, Szturmowiec lub Adept
  • Liara
  • Kaidan

W razie czego jest też dodatkowy sposób na grindowanie. Na terenie Cytadeli napotkamy panele do szybkiej podróży po jej obszarze. Można na nich też używać mocy zamiast na zwykłych przeciwnikach. Można korzystać z tego sposobu, acz przyjemniej używać po prostu mocy w trakcie walki, bo się przydają.

 

braz Biegłość w Rzucie / Throw Mastery GS 10 
ME1: Użyj biotycznego Rzutu 25 razy / ME1: Use biotic Throw 25 times

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Rzut to moc z zakresu biotyki. Generuje pole efektu masy wystarczająco silne, by rozrzucać przedmioty i wrogów. Można stosować przeciwko każdemu typowi wrogów. Trofeum wpadnie po poprawnym użyciu umiejętności 25 razy. Liczą się tylko ręczne użycia przez nas. Gdy towarzysze sami z siebie używają umiejętności, te nie wliczają się wówczas do pucharka.

Postacie mogący używać Rzutu:

  • Shepard, klasy: Strażnik, Szturmowiec lub Adept
  • Liara
  • Kaidan
  • Wrex

W razie czego jest też dodatkowy sposób na grindowanie. Na terenie Cytadeli napotkamy panele do szybkiej podróży po jej obszarze. Można na nich też używać mocy zamiast na zwykłych przeciwnikach. Można korzystać z tego sposobu, acz przyjemniej używać po prostu mocy w trakcie walki, bo się przydają.

 

braz Biegłość w Odkształceniu / Warp Mastery GS 10 
ME1: Użyj biotycznego Odkształcenia 25 razy / ME1: Use biotic Warp 25 times

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Odkształcenie to moc z zakresu biotyki. Emituje potężne pole efektu masy, siejące spustoszenie na poziomie subatomowym. Osłabia pancerz i zadaje z czasem obrażenia przeciwnikom znajdującym się w polu działania. Trofeum wpadnie po poprawnym użyciu umiejętności 25 razy. Liczą się tylko ręczne użycia przez nas. Gdy towarzysze sami z siebie używają umiejętności, te nie wliczają się wówczas do pucharka.

Postacie mogący używać Odkształcenia:

  • Shepard, klasy: Strażnik, Szturmowiec lub Adept
  • Liara
  • Wrex

W razie czego jest też dodatkowy sposób na grindowanie. Na terenie Cytadeli napotkamy panele do szybkiej podróży po jej obszarze. Można na nich też używać mocy zamiast na zwykłych przeciwnikach. Można korzystać z tego sposobu, acz przyjemniej używać po prostu mocy w trakcie walki, bo się przydają.

 

braz Biegłość w Osobliwości / Singularity Mastery GS 10 
ME1: Użyj biotycznej Osobliwości 25 razy / ME1: Use biotic Singularity 25 times

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Osobliwość to moc z zakresu biotyki. Emituje sferę ciemnej energii, która tworzy intensywne pole efektu masy. Pobliscy wrogowie i przedmioty zostaną przyciągnięci w stronę osobliwości, bez możliwości ucieczki przed przyciąganiem grawitacyjnym. Trofeum wpadnie po poprawnym użyciu umiejętności 25 razy. Liczą się tylko ręczne użycia przez nas. Gdy towarzysze sami z siebie używają umiejętności, te nie wliczają się wówczas do pucharka.

Postacie mogący używać Osobliwości:

  • Shepard, klasy: Adept
  • Liara

W razie czego jest też dodatkowy sposób na grindowanie. Na terenie Cytadeli napotkamy panele do szybkiej podróży po jej obszarze. Można na nich też używać mocy zamiast na zwykłych przeciwnikach. Można korzystać z tego sposobu, acz przyjemniej używać po prostu mocy w trakcie walki, bo się przydają.

 

braz Biegłość w Barierze / Barrier Mastery GS 10 
ME1: Użyj biotycznej Bariery 25 razy / ME1: Use biotic Barrier 25 times

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Bariera to moc z zakresu biotyki. Wspomaga tarcze kinetyczne polem efektu masy, które może pochłonąć ogromną ilość obrażeń. Ataki, które przebijają się przez tarczę, przebiją się również przez tę barierę. Trofeum wpadnie po poprawnym użyciu umiejętności 25 razy. Liczą się tylko ręczne użycia przez nas. Gdy towarzysze sami z siebie używają umiejętności, te nie wliczają się wówczas do pucharka.

Postacie mogący używać Bariery:

  • Shepard, klasy: Strażnik, Szturmowiec lub Adept
  • Liara
  • Kaidan
  • Wrex

Tę umiejętność łatwo grindować gdziekolwiek, bo nie wymaga przeciwników, na których trzeba jej użyć. Wystarczy ręcznie odpalać barierę w dowolnym momencie.

 

braz Biegłość w Zastoju / Stasis Mastery GS 10 
ME1: Użyj biotycznego Zastoju 25 razy / ME1: Use biotic Stasis 25 times

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Zastój to moc z zakresu biotyki. Tworzy potężne pole efektu masy, które unieruchamia pojedynczy cel. Trofeum wpadnie po poprawnym użyciu umiejętności 25 razy. Liczą się tylko ręczne użycia przez nas. Gdy towarzysze sami z siebie używają umiejętności, te nie wliczają się wówczas do pucharka.

Postacie mogący używać Zastoju:

  • Shepard, klasy: Strażnik lub Adept
  • Liara
  • Kaidan
  • Wrex

W przypadku tej umiejętności niestety korzystanie z triku na panelu szybkiej podróży Cytadeli nie działa. Należy więc stosować to w tradycyjnych starciach z przeciwnikami.

 

braz Specjalizacja w Redukcji / Damping Specialist GS 10 
ME1: Użyj Redukcji 25 razy / ME1: Use Damping Field 25 times

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Redukcja to moc z zakresu technologii. Zwiększa promień wybuchu dla technologicznych min kontaktowych. Wyłącza zdolności technologiczne i biotyczne wroga. Trofeum wpadnie po poprawnym użyciu umiejętności 25 razy. Liczą się tylko ręczne użycia przez nas. Gdy towarzysze sami z siebie używają umiejętności, te nie wliczają się wówczas do pucharka.

Postacie mogący używać Redukcji:

  • Shepard, klasy: Inżynier lub Szpieg
  • Garrus
  • Tali

W razie czego jest też dodatkowy sposób na grindowanie. Na terenie Cytadeli napotkamy panele do szybkiej podróży po jej obszarze. Można na nich też używać mocy zamiast na zwykłych przeciwnikach. Można korzystać z tego sposobu, acz przyjemniej używać po prostu mocy w trakcie walki, bo się przydają.

 

braz Specjalizacja w Hakowaniu SI / AI Hacking Specialist GS 10 
ME1: Użyj Hakowania SI 25 razy / ME1: Use AI Hacking 25 times

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Hakowanie SI to moc z zakresu technologii. Sprawia, że syntetyczni wrogowie szaleją i walczą między sobą. Trofeum wpadnie po poprawnym użyciu umiejętności 25 razy. Liczą się tylko ręczne użycia przez nas. Gdy towarzysze sami z siebie używają umiejętności, te nie wliczają się wówczas do pucharka.

Postacie mogący używać Hakowania SI:

  • Shepard, klasy: Inżynier
  • Tali

W przypadku tej umiejętności niestety korzystanie z triku na panelu szybkiej podróży Cytadeli nie działa. Należy więc stosować to w tradycyjnych starciach z przeciwnikami. Dodatkowo muszą to być przeciwnicy syntetyczni. Organicznych nie da się hakować.

 

braz Specjalizacja w Elektronice / Electronics Specialist GS 10 
ME1: Użyj Przeciążenia Tarczy 25 razy / ME1: Use Shield Overload 25 times

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Przeciążenie Tarczy to moc z zakresu technologii. Moc wyłącza tarcze wroga. Trofeum wpadnie po poprawnym użyciu umiejętności 25 razy. Liczą się tylko ręczne użycia przez nas. Gdy towarzysze sami z siebie używają umiejętności, te nie wliczają się wówczas do pucharka.

Postacie mogący używać Przeciążenia Tarczy:

  • Shepard, klasy: Inżynier, Szpieg lub Strażnik
  • Garrus
  • Kaidan
  • Tali

W przypadku tej umiejętności niestety korzystanie z triku na panelu szybkiej podróży Cytadeli nie działa. Należy więc stosować to w tradycyjnych starciach z przeciwnikami. Dodatkowo muszą to być wrogowie posiadający tarcze.

 

braz Specjalizacja w Sabotażu / Sabotage Specialist GS 10 
ME1: Użyj Sabotażu 25 razy / ME1: Use Sabotage 25 times

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Sabotaż to moc z zakresu technologii. Moc wyłącza broń wroga w określonym promieniu. Trofeum wpadnie po poprawnym użyciu umiejętności 25 razy. Liczą się tylko ręczne użycia przez nas. Gdy towarzysze sami z siebie używają umiejętności, te nie wliczają się wówczas do pucharka.

Postacie mogący używać Sabotażu:

  • Shepard, klasy: Inżynier, Szpieg lub Strażnik
  • Garrus
  • Kaidan
  • Tali

W razie czego jest też dodatkowy sposób na grindowanie. Na terenie Cytadeli napotkamy panele do szybkiej podróży po jej obszarze. Można na nich też używać mocy zamiast na zwykłych przeciwnikach. Można korzystać z tego sposobu, acz przyjemniej używać po prostu mocy w trakcie walki, bo się przydają.

 

braz Specjalizacja w Pierwszej Pomocy / First Aid Specialist GS 10 
ME1: Użyj medi-żelu 50 razy / ME1: Use medi-gel 50 times

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek związany z leczeniem siebie oraz towarzyszy. Podczas gry niejednokrotnie przyjdzie nam potrzeba, by się podleczyć. Dokonujemy tego, wciskając . Warto jednak zaznaczyć, iż nie możemy tego robić w nieskończoność, gdyż mamy ograniczone zapasy medi-żelu, który trzeba uzupełniać przeszukując napotkane apteczki. Pucharek wpadnie po użyciu leczenia 50 razy.

 

braz Specjalizacja w Porażeniu Nerwowym / Neural Shock Specialist GS 10 
ME1: Użyj Porażenia Nerwowego 25 razy / ME1: Use Neural Shock 25 times

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Porażenie Nerwowe to moc z zakresu technologii. Moc pozbawia organicznych wrogów przytomności i zadaje obrażenia toksyczne. Trofeum wpadnie po poprawnym użyciu umiejętności 25 razy. Liczą się tylko ręczne użycia przez nas. Gdy towarzysze sami z siebie używają umiejętności, te nie wliczają się wówczas do pucharka.

Postacie mogący używać Porażenia Nerwowego:

  • Shepard, klasy: Inżynier lub Strażnik
  • Kaidan

W razie czego jest też dodatkowy sposób na grindowanie. Na terenie Cytadeli napotkamy panele do szybkiej podróży po jej obszarze. Można na nich też używać mocy zamiast na zwykłych przeciwnikach. Można korzystać z tego sposobu, acz przyjemniej używać po prostu mocy w trakcie walki, bo się przydają.

 

srebro Medal za chwalebną służbę / Meritorious Service Medal GS 25 
ME1: Ukończ Ilos / ME1: Complete Ilos

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po ukończeniu wątku na Ilos.

 

srebro Archiwista / Archivist GS 20 
ME1: Znajdź wszystkie podst. wpisy leksykonu o obcych: z Rady, wymarłych i niezrzeszonych w Radzie / ME1: Find all primary Alien: Council Races, Extinct Races and Non-Council Races codex entries

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek związany ze zdobywaniem nowych wpisów w leksykonie dotyczących ras w uniwersum gry. Odblokowują się automatycznie w określonych momentach gry. Jeśli nie pomijamy wszystkiego dookoła lecąc tylko wątek główny, nie powinniśmy przegapić tego trofeum.

Rasy w Radzie:

  • Asari – związane z fabułą,  po pierwszym spotkaniu z Radą.
  • Salarianie – związane z fabułą, po pierwszym spotkaniu z Radą.
  • Turianie – związane z fabułą, po rozmowie z Nihlusem.

Rasy niewchodzące w skład Rady:

  • Batarianie – zanim opuścimy Cytadelę po pierwszej wizycie, porozmawiajmy z Andersonem i korzystając z jednej z opcji dialogowych po lewej stronie.
  • Elkorowie – spotkamy przedstawiciela tej rasy w ambasadach na Cytadeli.
  • Gethy – spotkamy się z nimi już na początku gry. Możemy zapytać o nich Ashley po pierwszym spotkaniu z nią na Eden Prime.
  • Hanarzy – spotkamy przedstawiciela tej rasy w jednym ze sklepów na terenie Cytadeli.
  • Kroganie – wpis się pojawi po zrekrutowaniu Wrexa.
  • Opiekunowie – dowiemy się więcej o nich korzystając z terminalu Avina w Cytadeli.
  • Quaranie – wpis się pojawi po zrekrutowaniu Tali.
  • Volusowie – spotkamy przedstawiciela tej rasy w ambasadach na Cytadeli.

Rasy wymarłe:

  • Proteanie – podczas rozmowy z Andersonem i Nihlusem na samym początku gry musimy wybrać opcję dialogową z lewej strony i zapytać o Protean.
  • Rakni – dowiemy się więcej o nich korzystając z terminalu Avina na Cytadeli przy posągu Kroganina w pobliżu Emporium, Banku i Komnat Metresy.

 

zloto Perfekcjonista / Completionist GS 75 
ME1: Ukończ większość gry / ME1: Complete the majority of the game

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Najbardziej pomijalny pucharek w grze, na który trzeba uważać. Opis jest dość niejednoznaczny, bo trudno dokładnie określić co znaczy to “większość gry”. Pucharek ten powinniśmy jednak zdobyć przed wylotem na Ilos, jeśli nie olewaliśmy zadań pobocznych.

W menu gry w Dzienniku mamy zakładki Misje oraz Przydziały. Misje dotyczą dużych zadań z głównego wątku fabularnego. Przydziały zaś to małe misje poboczne do wykonania. Mi osobiście pucharek wpadł jak miałem ukończonych łącznie dokładnie 58 zadań. Warto jednak nadmienić, że do tej “większości” liczą się także dialogowe interakcje na Cytadeli, pucharek otrzymałem bowiem po jednej z takich konwersacji i użycia dialogu związanego z Idealistą. Tych nie można nigdzie sprawdzić ile udało się nam odbyć. Podczas gry warto jednak zagadywać do każdej postaci, która ma jakieś imię. Bo albo otrzymamy wspomniany dialog albo misję poboczną. W obu przypadkach przyda nam się to do tego pucharka. Ja jedynie dałem sobie spokój z zadaniami pobocznymi dotyczącymi szukania znajdziek na planetach z cyklu Niezbadany świat. Resztę wszelkich zadań pobocznych wykonywałem.

 

srebro Medal za eksplorację I / Medal of Exploration I GS 20 
ME1: Wyląduj na niezbadanym świecie / ME1: Land on an uncharted world

Pucharek związany z lądowaniem na planetach. Wpadnie po wylądowaniu na pierwszej planecie. Zobacz opis trofeum: srebro Medal za eksplorację III.

 

srebro Medal za eksplorację II / Medal of Exploration II GS 20 
ME1: Wyląduj na 4 niezbadanych światach / ME1: Land on 4 uncharted worlds

Pucharek związany z lądowaniem na planetach. Wpadnie po wylądowaniu na czterech różnych planetach. Zobacz opis trofeum: srebro Medal za eksplorację III.

 

srebro Medal za eksplorację III / Medal of Exploration III GS 20 
ME1: Wyląduj na 8 niezbadanych światach / ME1: Land on 8 uncharted worlds

Podczas eksploracji świata gry będziemy mieli możliwość lądowania na niektórych odwiedzanych planetach. I mam tu na myśli lokacje niezwiązane z głównym wątkiem fabularnym. W grze jest więcej planet niż wymagane 8 do tego pucharka. Niejednokrotnie przyjdzie nam lądować i jeździć pojazdem Mako, gdyż na tych planetach trafią się zadania poboczne, które będziemy ogarniać do trofeum zloto Perfekcjonista. Nie musimy się tym specjalnie przejmować.

 

braz Sojusznik Żołnierzy / Soldier Ally GS 10 
ME1: Ukończ 5 misji z członkiem oddziału będącym żołnierzem Przymierza / ME1: Complete 5 missions with the Alliance soldier squad member

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek związany z jednym z naszych towarzyszy. By go zdobyć będziemy musieli ukończyć pięć misji mając w ekipie Ashley. Jest ona bardzo dobrym wyborem, jeśli gramy na wyższych poziomach trudności, gdyż charakteryzuje się największą wytrzymałością na obrażenia z wszystkich postaci.

 

braz Sojusznik Strażników / Sentinel Ally GS 10 
ME1: Ukończ 5 misji z członkiem oddziału będącym strażnikiem Przymierza / ME1: Complete 5 missions with the Alliance sentinel squad member

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek związany z jednym z naszych towarzyszy. By go zdobyć będziemy musieli ukończyć pięć misji, mając w ekipie Kaidana. Przy okazji możemy też korzystać z jego mocy, by zdobyć część pucharków.

Moce Kaidana przydają się do:

  • braz Biegłość w Podniesieniu
  • braz Biegłość w Rzucie
  • braz Biegłość w Barierze
  • braz Biegłość w Zastoju
  • braz Specjalizacja w Elektronice
  • braz Specjalizacja w Sabotażu
  • braz Specjalizacja w Porażeniu Nerwowym

 

braz Sojusznik Krogan / Krogan Ally GS 10 
ME1: Ukończ 5 misji z członkiem oddziału z rasy krogan / ME1: Complete 5 missions with the krogan squad member

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek związany z jednym z naszych towarzyszy. By go zdobyć będziemy musieli ukończyć pięć misji, mając w ekipie Wrexa. Przy okazji możemy też korzystać z jego mocy, by zdobyć część pucharków.

Moce Wrexa przydają się do:

  • braz Biegłość w Rzucie
  • braz Biegłość w Odkształceniu
  • braz Biegłość w Barierze
  • braz Biegłość w Zastoju

 

braz Sojusznik Turian / Turian Ally GS 10 
ME1: Ukończ 5 misji z członkiem oddziału z rasy turian / ME1: Complete 5 missions with the turian squad member

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek związany z jednym z naszych towarzyszy. By go zdobyć będziemy musieli ukończyć pięć misji, mając w ekipie Garrusa. Przy okazji możemy też korzystać z jego mocy, by zdobyć część pucharków.

Moce Garrusa przydają się do:

  • braz Specjalizacja w Redukcji
  • braz Specjalizacja w Elektronice
  • braz Specjalizacja w Sabotażu

 

braz Sojusznik Quarian / Quarian Ally GS 10 
ME1: Ukończ 5 misji z członkiem oddziału z rasy quarian / ME1: Complete 5 missions with the quarian squad member

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek związany z jednym z naszych towarzyszy. By go zdobyć będziemy musieli ukończyć pięć misji, mając w ekipie Tali. Przy okazji możemy też korzystać z jego mocy, by zdobyć część pucharków.

Moce Tali przydają się do:

  • braz Specjalizacja w Redukcji
  • braz Specjalizacja w Hakowaniu SI
  • braz Specjalizacja w Elektronice
  • braz Specjalizacja w Sabotażu

 

braz Sojusznik Asari / Asari Ally GS 10 
ME1: Ukończ 5 misji z członkiem oddziału z rasy asari / ME1: Complete 5 missions with the asari squad member

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek związany z jednym z naszych towarzyszy. By go zdobyć będziemy musieli ukończyć pięć misji, mając w ekipie Liarę. Przy okazji możemy też korzystać z jego mocy, by zdobyć część pucharków.

Moce Liary przydają się do:

  • braz Biegłość w Podniesieniu
  • braz Biegłość w Rzucie
  • braz Biegłość w Odkształceniu
  • braz Biegłość w Osobliwości
  • braz Biegłość w Barierze
  • braz Biegłość w Zastoju

 

zloto Człowiek z zasadami / Principled GS 75 
ME1: Zgromadź 75% wszystkich możliwych punktów Idealisty lub Renegata / ME1: Accumulate 75% of total possible Paragon or Renegade points

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Podążanie ścieżką Idealisty lub Renegata to jedna z kluczowych mechanik gry. Podczas gry wielokrotnie będziemy mieli okazje podczas dialogów skorzystać z opcji niebieskiej dla Idealisty lub czerwonej dla Renegata. Korzystanie z tego zwiększa nasz poziom w jednej ze ścieżek. By zdobyć pucharek musimy wykonać 75% interakcji dostępnych w grze dla jednego z tych kierunków. By tego dokonać polecam odpowiednio inwestować też wraz z kolejnymi poziomami w Urok dla Idealisty lub Zastraszanie dla Renegata. Dzięki temu będziemy mieli zawsze dostęp do wymaganych opcji dialogowych.

Jest też glitch umożlwiający zdobycie nieskończonej ilości punktów renegata lub idealisty. Podczas głównego wątku na planecie Noveria by zdobyć przepustkę będziemy musieli skontaktować się z Lorikiem Qui’inem. Zgadzamy się z nim współpracować, znajdujemy poszukiwane dowody na jego komputerze. Gdy będziemy wracać zagada do nas Gianna Parasini. Zgadzamy się pomóc jej przekonać Lorika do złożenia zeznań i idziemy do turianina. Poniżej w materiale wideo pokazuję moment użycia tego glitcha.

Następnie podczas dialogu wybieramy kolejno:

  1. Złóż zeznania obciążające Anoleisa.
  2. Zależnie od kierunku naszej postaci wybieramy: “Byłbyś bohaterem” dla Idealisty lub “I będę, do cholery” dla Renegata. Rozmowa się zakończy.
  3. Zagadujemy ponownie wybierając następne opcje dialogowe.
  4. Matka Benezja.”
  5. Inne pytanie.”
  6. Powtarzamy ponownie krok 1-5, aż do momentu nabicia odpowiedniej ilości punktów.

braz Rekrut Widma / Spectre Inductee GS 15 
ME1: Zostań Widmem / ME1: Become a Spectre

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam na samym początku gry po otrzymaniu statusu Widma.

 

braz Charyzmatyczny / Charismatic GS 15 
ME1: Użyj Uroku lub Zastraszania, żeby rozwiązać niemożliwą sytuację / ME1: Use Charm or Intimidate to resolve an impossible situation

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek ściśle związany z punktami Idealisty lub Renegata opisanymi w zloto Człowiek z zasadami. Podczas gry zdarzą się poważne sytuacje, które będziemy mogli rozwiązać przy pomocy dialogów, jeśli mamy odpowiednio dużo punktów w wybranym przez nas kierunku dla Sheparda.

Są między innymi dwie niemożliwe sytuacje do rozwiązania:

  • Podczas misji na Vimirze przyjdzie nam odbyć poważną rozmowę z Wrexem na temat jego rasy i stworzonego przez Sarena leku. Musimy go przekonać o konieczności zniszczenia placówki, używając niebieskiej opcji dialogowej jako Idealista lub czerwonej jako Renegat. Ja miałem na ten moment gry maksymalnie rozwinięty poziom Uroku. Najpewniej jednak musimy mieć tu przynajmniej 8 punktów wrzuconych w Urok lub Zastraszanie zależnie od tego jak budowaliśmy naszą postać.
  • Podczas finału gry czeka nas rozmowa z Sarenem. Korzystając z punktów Idealisty lub Renegata możemy oświecić go informacją, że został zindoktrynowany przez Suwerena. Tutaj podobnie musimy mieć bardzo dobrze rozwinięty Urok lub Zastraszanie. Jeśli uda nam się go przekonać nie tylko możemy zdobyć pucharek, ale uniknąć też pierwszej potyczki. To pomocne na wyższych poziomach trudności.

 

srebro Misja ratunkowa / Search and Rescue GS 25 
ME1: Zlokalizuj dr T’Soni w gromadzie Artemis Tau / ME1: Locate Dr. T’soni in the Artemis Tau cluster

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie nam po odnalezieniu i uratowaniu Liary.

 

zloto Zbawca Kolonii / Colonial Savior GS 75 
ME1: Ukończ misję Zniszcz Niebo / ME1: Complete the Bring Down the Sky mission.

Trofeum możliwe do przeoczenia!

Pucharek związany z poboczną misją z DLC. Musimy udać się do układu Asgard w Gromadzie Exodus i tam wylądować na Asteroidzie X57. Naszym zadaniem będzie wyłączyć wszystkie jednostki napędu pchające asteroidę w stronę planety. Przy okazji czeka nas też trochę walki, ale nie ma tam nic specjalnie trudnego. Po ukończeniu całego wątku otrzymamy trofeum.

 

Zabrania się kopiowania bez zgody autora.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą. 

Grę udostępnił wydawca!