My Memory of Us to opowieść o wojnie, rozpaczy, ale i przede wszystkim o przyjaźni, która przetrwa prawie wszystko. Nawet i długą rozłąkę.
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 2-3/10
- Liczba trofeów: x1/ x7 / x13 / x2
- Liczba trofeów offline: 23
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: 0 (mamy możliwość wyboru rozdziałów)
- Zglitchowane trofea: 0
- Czas do zdobycia platyny: 6-10 godzin
Jeżeli w jakiś sposób poradnik Ci pomógł to w ramach podziękowania możesz postawić mi kawkę. Dziękuję!
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
Przy takiej grze proponuje najpierw skupić się na fabule. Historia jest naprawdę bardzo ujmująca i warto się w nią zagłębić, niż martwić się o pucharki, które i tak będziemy mogli wbić poprzez wczytanie określonych rozdziałów. Jedynie polecam badać każdy zakątek lokacji, aby odnaleźć 16 plakatów – wspomnień. Poznamy w nich różne fakty o postaciach i wydarzeniach historycznych. Naprawdę nie są jakoś trudno poukrywane. Po przejściu gry brakowało mi tylko jednego. Reszta osiągnięć związana jest z rozwiązaniem różnych zagadek oraz skradaniem się pomiędzy wrogami. Jest też kilka zręcznościowych achievementów, w których będziemy musieli wyczuć odpowiedni moment, a do tego jeszcze będzie gonił nas czas. Jeśli coś nam nie wyjdzie podczas poznawania fabuły to pucharki możemy zdobyć przez wczytanie określonych rozdziałów. Rozpiskę WSZYSTKICH pucharków znajdziecie poniżej:
- Rozdział 01. Prolog
- Rozdział 02. Poznajmy się – Take My Hand (nie do przeoczenia)
- Rozdział 03. Dach nad głową – Better than Wilhelm Tell, Dinner served
- Rozdział 04. Złodziejskie obowiązki – Would you like to Jive
- Rozdział 05. Nie jesteś sam – Not so happy couple (nie do przeoczenia)
- Rozdział 06. Przerwana przygoda – Don’t be afraid of the dark
- Rozdział 07. Barwny dzień
- Rozdział 08. Zmiany, zmiany, zmiany – Walk in the park
- Rozdział 09. Gorszy świat – Look, no hands!, I will always find You (nie do przeoczenia), Bag of memories (jeśli do tej pory znajdowaliśmy wszystkie wspomnienia)
- Rozdział 10. Sierociniec w opałach
- Rozdział 11. W paszczy lwa
- Rozdział 12. Do dzieła! – Two rascals in the dark, Propaganda Machine
- Rozdział 13. Taki jak ty
- Rozdział 14. Lewiatan – Lift the veil, Love letters, The fall of leviathan (nie do przeoczenia)
- Rozdział 15. Las – We don’t need no fancy tech
- Rozdział 16. Powrót
- Rozdział 17. Rodzice, wanna i wielka ryba – Drowned fish, Are we lost?, Spinner, Maze runner, Memento (jeśli do tej pory znajdowaliśmy wszystkie wspomnienia)
- Rozdział 18. Epilog – Friends Forever (nie do przeoczenia)
Poradnik:
Gratulacje, kolejna platyna wpadła na nasze konto.
Friends Forever
Finish the game.
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do pominięcia. Pucharek otrzymamy po skończeniu gry.
The fall of leviathan
Escape from the train.
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do pominięcia. Pucharek otrzymamy po zniszczeniu latającego pociągu.
I will always find You
Find the Girl in „The Inferior World”.
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do pominięcia. Pucharek otrzymamy po odnalezieniu dziewczynki w getcie.
Interrupt the photo session.
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do pominięcia. Pucharek otrzymamy za przerwanie sesji zdjęciowej.
Memento
Find all collectibles.
Przedmioty, które musimy odnaleźć to plakaty – tak zwane wspomnienia. Poznamy w nich różne fakty o postaciach i wydarzeniach historycznych np. o Elżbiecie Zawackiej, o Irenie Sendlerowej czy o Powstaniu Warszawskim. Każdy plakat jest dobrze widoczny i nie powinniśmy mieć problemów z ich odnalezieniem. Wystarczy badać każdy zakątek lokacji. Wszystkich wspomnień jest 16. Gdyby ktoś miałby problemy to poniżej znajdziecie filmik z lokalizacją każdego plakatu oraz spis wspomnień:
- Rozdział 01. Prolog – Brak
- Rozdział 02. Poznajmy się – Wspomnienie nr 1 – Cześć!
- Rozdział 03. Dach nad głową – Wspomnienie nr 2 – Elżbieta Zawacka
- Rozdział 04. Złodziejskie obowiązki – Wspomnienie nr 3 – Władysław Szpilman
- Rozdział 05. Nie jesteś sam – Wspomnienie nr 4 – Polski żołnierz
- Rozdział 06. Przerwana przygoda – Wspomnienie nr 5 – Józef Unrug
- Rozdział 07. Barwny dzień – Wspomnienie nr 6 – Zły król
- Rozdział 08. Zmiany, zmiany, zmiany – Wspomnienie nr 7 – Henryk Sławik
- Rozdział 09. Gorszy świat – Wspomnienie nr 8 – Dzieci w getcie
- Rozdział 10. Sierociniec w opałach – Wspomnienie nr 9 – Janusz Korczak
- Rozdział 11. W paszczy lwa – Wspomnienie nr 10 – Irena Sendlerowa
- Rozdział 12. Do dzieła! – Wspomnienie nr 11 – Maria Jadwiga Kwaśniewska-Maleszewska
- Rozdział 13. Taki jak ty – Wspomnienie nr 12 – Marek Edelman
- Rozdział 14. Lewiatan – Wspomnienie nr 13 – Witold Pilecki
- Rozdział 15. Las – Wspomnienie nr 14 – Jan Karski
- Rozdział 16. Powrót – Wspomnienie nr 15 – Mordechai Anielewicz
- Rozdział 17. Rodzice, wanna i wielka ryba – Wspomnienie nr 16 – Powstanie warszawskie
- Rozdział 18. Epilog – Brak
Bag of memories
Find half of the collectibles.
Pucharek wpadnie po odnalezienie ośmiu plakatów – wspomnień. Więcej szczegółów znajdziecie przy pucharku Memento.
Better than Wilhelm Tell
Put 3 apples in the basket with one shot.
Pucharek zdobędziecie w rozdziale: 03. Dach nad głową.
Po dotarciu do domu dziewczynki, jej dziadek poprosi o pomoc w zebraniu jabłek z drzewa. Aby to zrobić będzie nam potrzebna proca, którą chłopiec ukradnie od sąsiada, a następnie przekaże ją dziewczynce. Naszym zadaniem jest zestrzelenie za jednym razem trzech jabłek. W tym celu ustawiamy kosz pod ostatnie trzy jabłka, tak aby wpadły do niego. Następnie dziewczynką, tuż obok koszyka celujemy w jabłka. Jak dobrze się ustawimy, wszystkie trzy wylądują w koszu. Poniżej macie filmik, jak prawidłowo to wykonać:
Dinner served
Set plates on the table in 13 moves or less.
Pucharek zdobędziecie w rozdziale: 03. Dach nad głową.
Kiedy dostarczymy dziadkowi kosz pełen jabłek, naszym zadaniem będzie nakryć do stołu trzy talerze w 13 ruchach lub w mniej. Każdy talerz będzie oznaczony symbolem: kwadrat, kółko i trójkąt. Musimy je umieścić w miejscu z takim samym symbolem. Problem w tym, że talerze poruszają się w linii prostej, dopóki nie natrafią na przeszkodę. Tutaj dalej nie ma co tłumaczyć, zapraszam do filmu poniżej:
Would you like to Jive
Finish dance sequence in „The Thief’s Duty” with no more than 2 mistakes.
Pucharek zdobędziecie w rozdziale: 04. Złodziejskie obowiązki.
Aby wykonać ten pucharek musimy wejść do kawiarni, która znajduje się w mieście. Następnie wchodzimy na scenę i wciskamy wszystkie przyciski, które ukażą się wokół dziewczynki. Dzięki temu obudzimy pianistę. Od razu zapalą się reflektory i zacznie grać muzyka. Naszym zadaniem jest trafić odpowiednie przyciski w wyznaczonym miejscu na pięciolinii. Możemy pomylić się tylko 2 razy. U mnie wyskoczyła jedna pomyłka, sami zobaczcie:
Take My Hand
Take her hand for the first time.
Trofeum ściśle związane z fabułą. Nie do pominięcia. Pucharek otrzymamy kiedy dzieci po raz pierwszy złapią się za dłonie.
Walk in the park
Finish „Changes, Changes, Changes” without alarming any of the policeman.
Pucharek zdobędziecie w rozdziale: 08. Zmiany, zmiany, zmiany.
Pierwszy pucharek, który będzie polegał na skradaniu się. Musimy również uważać, aby żaden policjant nas nie zauważył. Przed wejściem do parku przełączamy się na chłopaka i łapiemy dziewczynkę za rączkę. Musimy to zrobić, ponieważ co niektóre osłony są za niskie, a tylko chłopak będzie mógł razem z dziewczynką schylić się na tyle nisko, aby nie zostać zauważonym. Cały etap cichego przechodzenia oraz bez żadnego alarmu zobaczycie poniżej:
Two rascals in the dark
Set all the posters without starting any alarm.
Pucharek zdobędziecie w rozdziale: 12. Do dzieła!
Drugi pucharek, który będzie polegał na cichym skradaniu się. Tym razem musimy rozwiesić 11 plakatów i nie zostać przy tym zauważonym. Cała akcja zacznie się po ich wydrukowaniu. Wychodzimy z mieszkania i w miejsca oznaczone kwiatkiem rozwieszamy plakaty. Cały etap został podzielony na dwie lokacje. Jeśli zostaniemy zauważeni podczas skradania się w drugim etapie, możemy wczytać punkt kontrolny, który zrobił się przed wejściem do drugiej lokacji (zapis w książce w prawym górnym rogu ekranu). Rozwieszamy plakaty do momentu ukazania się patrolu z psem, który wykryje nas nawet w kryjówce. Uciekamy do mieszkania z maszyną, która wydrukowała plakaty, ale musimy być również niezauważeni. Jeśli wszystko poszło dobrze, to tam otrzymamy pucharek. Poniżej filmik z przebiegu całej akcji:
Love letters
Transport letter between separated couple.
Pucharek zdobędziecie w rozdziale: 14. Lewiatan.
Naprawdę bardzo szybki i łatwy pucharek. Na latającym pociągu znajdziemy kapsuły z ludźmi, które zostały ulokowane na dwóch wagonach. Na pierwszym, w trzeciej kapsule znajdziemy zakochanego mężczyznę, który będzie miał do nas prośbę. Będziemy musieli dostarczyć jego list do ukochanej. Znajdziemy ją na następnym wagonie, w siódmej kapsule. Po przekazaniu listu, pucharek wpadnie na konto.
We don’t need no fancy tech
Collect the key with 3 or less drone route changes.
Pucharek zdobędziecie w rozdziale: 15. Las.
Po cichym przejściu przez las dojdziemy do pomieszczenia, w którym krążyć będą cztery drony. Na samym początku, w lewym dolnym rogu znajduje się panel, który umożliwia przestawienie toru po którym poruszają się maszyny. Aby zdobyć pucharek musimy zdobyć klucz, który znajduje się w prawym górnym rogu, przełączając przy tym tor trzy razy lub mniej. Po niego polecam wyruszyć dziewczynką, jej bieganie nam pomoże, choć jak zobaczycie na filmie poniżej chłopcem też można zdobyć klucz.
Don’t be afraid of the dark
On „Interrupted Adventure” after you find the Girl never again leave her in the darkness.
Pucharek zdobędziecie w rozdziale: 06. Przerwana przygoda.
Kolejny prosty pucharek. Po wylądowaniu w kopalni, musimy odszukać dziewczynkę, co nie powinno być problemem. Następnie musimy utrzymać ją świetle latarki, którą chłopiec znajdzie. Wystarczy spamować /, kiedy sterujemy chłopcem. Przełączając się na dziewczynkę musimy przypilnować, aby światło maksymalnie było załadowane. Powoli poruszamy się w prawo, kiedy zapalimy światło w całej lokacji pucharek wpadnie na konto. Poniżej filmik pomocniczy:
Drowned fish
Defeat fish-boss without taking more than 3 hits.
Pucharek zdobędziecie w rozdziale: 17. Rodzice, wanna i wielka ryba.
Fish-boss to wielka ryba, z którą przyjdzie nam się zmierzyć pod koniec gry. O tym pucharku nawet nie wiedziałem podczas przechodzenia gry, ale i tak mi wpadł. Niestety fartem, ponieważ przyjąłem maksymalną liczbę obrażeń, które wymaga trofeum. Co do taktyki z bossem to polecam jak najszybciej zbić bańkę. Jeśli będziemy się z nią za długo bawić to po niej zostanie wystrzelony laser, a następnie rakiety. Jeśli zbijemy bańkę, podlatujemy pod samą górę i strzelamy do skały, aby opadła na czerwone czoło ryby. Kiedy trzy razy zrzucimy na nią skałę, przy czym nie otrzymaliśmy obrażeń więcej, niż trzy razy to pucharek powinien się pojawić. Jak nie to wystarczy powtórzyć etap.
Are we lost?
Visit one nod in the labyrinth 3 times.
Pucharek zdobędziecie w rozdziale: 17. Rodzice, wanna i wielka ryba.
Kolejny bardzo prosty pucharek. Kiedy trafimy do labiryntu musimy trzy razy trafić do tego samego węzła. Jeśli robimy to bez pomocy filmiku Maze runner i próbujemy na własną rękę to pucharek na 100% wpadnie.
Propaganda Machine
Print all posters without making a mistake.
Pucharek zdobędziecie w rozdziale: 12. Do dzieła!
W pierwszej kolejności będziemy musieli naprawić maszynę drukarską. Aby to zrobić musimy zdobyć koło zębate, które znajdziemy w zegarze. Niestety jest on zamknięty na klucz. Ten natomiast znajdziemy w pomieszczeniu, do którego wejścia broni pies. Aby nas przepuścił musimy zdobyć dla niego kość. Wychodzimy na zewnątrz i za budynkiem znajdziemy nieprzyjacielskie roboty, które każą nam zatańczyć. Po sekwencji wciskania przycisków dostaniemy kość, którą zanosimy psu. Wchodzimy do pomieszczenia, które ochraniał pies i bierzemy klucz. Wracamy do zegara, otwieramy go i wyciągamy koło zębate.
Jak już mamy koło to zanosimy je na dół. Montujemy je do maszyny i powiadamiamy starca, który znajduje się obok. Następnie rozmieszczamy dzieciaki przy panelach i rozpoczynamy proces drukowania, który do łatwych nie należy. Pucharek wpada po wydrukowaniu 11 perfekcyjnych plakatów. Nie możemy pozwolić na jakieś rozmycia. Musimy perfekcyjnie trafiać w kartkę. Wystarczy wyczuć moment przed kartką i nacisnąć /. Jeśli pomylimy się to cofamy się do punktu kontrolnego, niestety ostatni zapis jest przed sekwencją tańca. Poniżej znajdziecie filmik pomocniczy:
Lift the veil
Find the truth behind propaganda.
Pucharek zdobędziecie w rozdziale: 14. Lewiatan.
Po trafieniu do latającego pociągu czekają nas dwie łamigłówki polegające na łączeniu kabelków. Przy drugiej na ścianie znajduje się TV, który jest związany z pucharkiem, ale w pierwszej kolejności musimy doprowadzić prąd do skrzynki z kluczem. Po jej otwarciu bierzemy go i wracamy do pierwszej łamigłówki, z której wyciągamy baterię. Wracamy z powrotem do poprzedniej zagadki i montujemy tam baterię. Następnie musimy doprowadzić prąd do TV, który ukaże nam prawdę propagandy. Poniżej filmik pomocniczy, gdyby ktoś miał problem z kabelkami:
Look, no hands!
On „The Inferior World” finish bike segment without getting hit once.
Pucharek zdobędziecie w rozdziale: 09. Gorszy świat.
Prosty pucharek, udało mi się zdobyć go za pierwszym razem. Po zabraniu dziewczynki, chłopiec wskoczy na motocykl i zacznie ją gonić. Podczas jazdy musimy uważać na dziury, samochody, blokady i słupki drogowe. Przejeżdżamy przez czerwone strzałki, które przyśpieszają motocykl. Jak tylko w coś uderzymy cofamy do punktu kontrolnego i ponawiamy próbę. Pucharek wpadnie pod koniec trasy, jak w nic nie uderzymy. Poniżej filmik z przejazdu:
Spinner
Finish ball minigame in less then 40 seconds.
Pucharek zdobędziecie w rozdziale: 17. Rodzice, wanna i wielka ryba.
Bardzo fajna zagadka, choć przez czas, w którym musimy ją wykonać może sprawić problemy. Obracamy wielkim kwadratem, w którym znajduje się kulka. Musimy doprowadzić ją do czerwonej łuzy. Aby tego dokonać musimy uderzać w czerwone pola, aby przesuwać kwadraty. Umożliwią nam dostanie się do niej. Mamy tylko 40 sekund na wykonanie tego, tak więc każdy ruch musi być perfekcyjny. Jeśli nie będzie Wam wychodziło warto wczytać punkt kontrolny i ponowić próbę. Niestety cofnie nas na do momentu wejścia do pomieszczenia. Będziemy musieli ponownie przedrzeć się do łamigłówki. Poniżej znajdziecie filmik, jak tego dokonałem:
Maze runner
Finish labyrinth in less then 40 seconds.
Pucharek zdobędziecie w rozdziale: 17. Rodzice, wanna i wielka ryba.
Kolejna zagadka, którą musimy rozwiązać w 40 sekund. Tym razem musimy znaleźć wyjście z labiryntu. Niestety na początku było trudno znaleźć perfekcyjną drogę bez żadnej pomyłki. Kilka razy musiałem powtarzać etap. W tym przypadku cofnie nas do wejścia do bunkra, gdzie będziemy musieli powtórzyć etap z dostaniem się do pielęgniarki. Tutaj odsyłam do filmiku, na którym zobaczycie drogę do celu:
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora.
Grę do poradnika udostępniło IMGN.PRO.