Prince of Persia: The Lost Crown – stylowa i porywającą platformowo-przygodowa metroidvania 2.5D; wypełniona akcją i osadzona w świecie starożytno-mitologicznej Persji, gdzie możesz manipulować granicami czasu i przestrzeni. Graj jako Sargon i z wyjątkowego fechmistrza stań się legendą. Poznaj sztukę akrobatycznej walki i odblokuj nowe moce czasu oraz wyjątkowe superzdolności.
Wojowniku, ruszaj po platynę!
Krok po kroku:
Prince of Persia: The Lost Crown ma prosty zestaw pucharków. Wszystko można zebrać grając na dowolnym poziomie trudności. Większość trofeów dotyczy elementów fabularnych i znajdziek, których, jak przystało na Ubisoft, jest mnóstwo. Kolejność zdobywania trofeów może się różnić w zależności od poziomu trudności na jakim zdecydowaliście się grać. Jeśli ciśniecie na najniższym poziomie trudności, to ulepszanie ekwipunku i poszukiwanie wszystkich znajdziek możecie sobie zostawić na koniec, jeśli jednak gracie na normalnym lub wyższym, to ulepszanie ekwipunku, poszukiwanie amuletów, płatków Somy itd. będzie koniecznością.
Krok I – Naturalna rozgrywka
Prince of Persia: The Lost Crown pod względem gameplayu jest fantastyczny, więc czerpcie z tego jak najwięcej. Na tym etapie główne skupienie pada na trofea fabularne, trofea za konkretny typ eliminacji i częściową eksplorację.
Trofea fabularne:
- Ludojad / The Maneater
- Leśny intruz / The Forest Trespasser
- Wąż w piasku / Snake in the Sand
- Pięści i strzały / Fists & Arrows
- Władca Burz / The Storm Master
- Biały Lew / The White Lion
- Król Królów / King of Kings
- Koniec czasu / The End of Time
Trofea częściowo fabularne:
- Koniec odsiadki / Time Served
- Wszechświat równoległy / Parallel Universe
Trofea związane z walką:
- Dusza wojownika / Warrior Within
- Zdrada / Betrayal
- Ciężkozbrojny / Shock Trooper
- Powietrzny tancerz / Air Dancer
- Zabójcza pułapka / Deadly Trap
Trofea związane z częściową eksploracją:
- Drzewo życia / Tree of Life
- Zasoby naturalne / Natural Resources
- Cały czas świata / All the Time in the World
Krok II – Pozostałe aktywności
Drugi etap obejmuje wykonanie misji pobocznych, dokończenia eksploracji świata, wymaksowania ekwipunku, znalezienia wszystkich płatków Somy i amuletów.
Trofea związane z ulepszeniem ekwipunku:
- Chwała Faravaharu / Glory of Faravahar
- Błogosławieństwo Shamshir / Blessing of Shamshir
- Narzędzia proroka / Tools of a Prophet
- Eliksir bogów / Elixir of Gods
Trofea związane z eksploracją:
- Ostatnia nadzieja Cyry / Cyra’s Last Hope
- Morska zjawa / Spectre of the Seas
- Ukryte piętro / Hidden Floor
Trofea związane z misjami pobocznymi:
- Honorowe zakończenie / An Honorable End
- Koniec wojownika / A Warrior’s End
- Zapisano na piasku / Written in the Sand
- Prawdziwy księżyc / The True Moon
- Życzliwa dusza / Charitable Soul (zdarza się że niektóre misje się bugują, co ma wpływ na trofeum)
Po zrobieniu tego wszystkiego należy się nagroda 🥳
- Książę Persji / Prince of Persia
Grę udostępnił wydawca.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Książę Persji / Prince of Persia
Zdobądź wszystkie trofea. / Acquire all Trophies
Gratulacje! 😎
Ludojad / The Maneater
Pokonaj króla bestii. / Defeat the king of beasts
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Leśny intruz / The Forest Trespasser
Pokonaj królową z innego świata. / Defeat the otherworldly queen
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Wąż w piasku / Snake in the Sand
Pokonaj wygnanego boga. / Defeat the banished god
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Pięści i strzały / Fists & Arrows
Pokonaj przebiegłą legendę. / Defeat the artful legend
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Władca Burz / The Storm Master
Pokonaj potężnego mistrza. / Defeat the mighty master
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Biały Lew / The White Lion
Pokonaj mściwego księcia. / Defeat the vengeful prince
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Król Królów / King of Kings
Pokonaj króla. / Defeat the king
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Koniec czasu / The End of Time
Pokonaj boskiego księcia. / Defeat the god prince
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Koniec wojownika / A Warrior's End
Pokonaj starego generała. / Defeat the old general
Koniec odsiadki / Time Served
Zlikwiduj Strażnika. / Eliminate the Jailer
Trofeum częściowo fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Wszechświat równoległy / Parallel Universe
Pokonaj inną wersję. / Defeat an alternate version
Trofeum częściowo fabularne, niemożliwe do pominięcia.
Dusza wojownika / Warrior Within
Użyj każdej fali Atry. / Use every Athra Surge
Fale Atry to specjalne ataki, które wykonacie poprzez wciśnięcie + lub . Ogólnie do zdobycia jest 10 fal Atry, które są podzielone na 3 poziomy. Prawie wszystkie dostaniecie za pokonanie bossów – wyjątkowo jedną z nich znajdziecie w odmętach Głębin i jedną otrzymacie od głowy wak-wak – Kamila – w Lesie Hyrkańskim. Trofeum wpadnie po aktywowaniu wszystkich możliwych do zdobycia fal Atry.
Chwała Faravaharu / Glory of Faravahar
Maksymalnie ulepsz naszyjnik. / Fully upgrade the necklace
Maksymalnie ulepszony naszyjnik ma 12 slotów na amulety. Na start dostępne są 3 sloty, więc do wymaksowania go musicie znaleźć 9 przedmiotów o nazwie „posiadacz amuletu”. Osiem znajdziecie w rozsianych po świecie skrzyniach, a jeden możecie kupić u Mag w Schronieniu (Dolne Miasto).
Dolne Miasto:
- 1. Posiadacz amuletu – do kupienia u Mag w Schronieniu
- 2. Posiadacz amuletu – do zebrania w skrzyni
- 3. Posiadacz amuletu – nagroda za oddanie 15 słoi żywego piasku w misji pobocznej „Proroctwo Góry Qaf” → Zapisano na piasku / Written in the Sand
Jama Wiecznych Piasków:
- 4. Posiadacz amuletu – do zebrania w skrzyni
Zatopiony Port:
- 5. Posiadacz amuletu – do zebrania w skrzyni
Drzewo Soma:
- 6. Posiadacz amuletu – do zebrania w skrzyni
Święte Archiwa:
- 7. Posiadacz amuletu – do zebrania w skrzyni
- 8. Posiadacz amuletu – nagroda z tajnej skrzyni za rozwiązanie zagadki Architektki
Górne Miasto:
- 9. Posiadacz amuletu – do zebrania w skrzyni
Błogosławieństwo Shamshir / Blessing of Shamshir
Maksymalnie ulepsz miecz i łuk. / Fully upgrade sword and bow
Maksymalne ulepszenie miecza i łuku wynosi 4 poziom. Do obu przedmiotów będziecie potrzebowali sztabek stali damasceńskiej i kryształów. Ekwipunek ulepszycie w kuźni Kahevy w Schronieniu, a na późniejszym etapie gry w Wieży Ciszy.
Poziomy ulepszeń miecza:
- Poziom +1 – 1 sztabka stali damasceńskiej + 325 kryształów
- Poziom +2 – 2 sztabki stali damasceńskiej + 650 kryształów
- Poziom +3 – 3 sztabki stali damasceńskiej + 1400 kryształów
- Poziom +4 – 4 sztabki stali damasceńskiej + 3000 kryształów
Poziomy ulepszeń łuku:
- Poziom +1 – 1 sztabka stali damasceńskiej + 250 kryształów
- Poziom +2 – 2 sztabki stali damasceńskiej + 500 kryształów
- Poziom +3 – 3 sztabki stali damasceńskiej + 1000 kryształów
- Poziom +4 – 4 sztabki stali damasceńskiej + 2000 kryształów
Narzędzia proroka / Tools of a Prophet
Zbierz wszystkie amulety. / Collect all amulets
Do zebrania jest w sumie 36 amuletów. Niektóre dostaniecie po wykonaniu misji lub po rozmowie z innymi postaciami, kilka można zakupić u sprzedawców, a wszystkie pozostałe znajdziecie w skrzyniach.
Dolne Miasto:
- 1. Błogosławieństwo – otrzymacie po pierwszej rozmowie z Mag w Schronieniu (polecam do noszenia na stałe)
- 2. Rogata żmija – do kupienia u Mag w Schronieniu (polecam do noszenia podczas eksploracji Głębin i przy walce z Mantykorą)
- 3. Góra Demawend – do kupienia u kowalki Kahevy
- 4. Grot Arasza – do kupienia u kowalki Kahevy
- 5. Pieczęć Ekbatany – do kupienia u kowalki Kahevy (polecam do noszenia podczas eksploracji)
- 6. Tarcza Mitry – nagroda za ukończenie misji pobocznej od kowalki Kahevy – „Uwolniono pradawną moc” → Życzliwa dusza / Charitable Soul
- 7. Król Dżamszid – do kupienia u Mag w Schronieniu; po ukończeniu trzeciej misji głównej
- 8. Wytrwałość – do kupienia u Mag w Schronieniu; po ukończeniu trzeciej misji głównej
- 9. Burza czakramu – do kupienia u kowalki Kahevy; po ukończeniu piątej głównej misji
- 10. Tańczący z ostrzami – otrzymacie jako nagrodę w trakcie drugiej misji głównej; po odparciu wrogów z Vahramem
- 11. Głos Zurwana – nagroda z tajnej skrzyni za rozwiązanie zagadki Architektki
- 12. Chwała Arslana – nagroda za podjęcie misji pobocznej „Proroctwo Góry Qaf” → Zapisano na piasku / Written in the Sand
- 13. Święty ogień – nagroda za ukończenie misji pobocznej „Proroctwo Góry Qaf” → Zapisano na piasku / Written in the Sand
- 14. Lśniący Lew – do zebrania w skrzyni na tajnym piętrze cytadeli (polecam do walki z bossami) → Ukryte piętro / Hidden Floor
- 15. Dar Rukszany – do zebrania w skrzyni (polecam do walki z bossami)
- 16. Amulet mrozu – do zebrania w skrzyni (polecam do noszenia podczas eksploracji Wieży Ciszy)
Las Hyrkański:
- 17. Wilcza żona – nagroda za pokonanie przerośniętego dzika Erlika (polecam do walki z bossami)
Drzewo Soma:
- 18. Zawracający wiatr – nagroda za rozmowę z wilkiem; po pokonaniu bossa – królowej z innego świata
- 19. Nieuchwytna woda – do zebrania w skrzyni
Głębiny:
- 20. Amulet agonii – nagroda za pokonanie giga kraba
- 21. Amulet złego oka – do kupienia u Złomiarza z Głębin za 3 kserksesy
- 22. Oko przeznaczenia – do kupienia u Złomiarza z Głębin za 3 kserksesy
- 23. Głodne serce – do kupienia u Złomiarza z Głębin za 5 kserksesów
- 24. Fala uderzeniowa – nagroda z tajnej skrzyni za rozwiązanie zagadki Architektki
- 25. Boska włócznia – do zebrania w skrzyni
- 26. Amulet Ajjara – do zebrania w skrzyni (polecam do walki z bossami)
- 27. Niezłomny duch – nagroda za ukończenie misji pobocznej „Matczyna miłość” (polecam do walki z bossami) → Życzliwa dusza / Charitable Soul
Zatopiony Port:
- 28. Gniew Weretragny – do zebrania w skrzyni (polecam do walki z bossami)
- 29. Biały paw – do zebrania w skrzyni
- 30. Talizman gromu – do zebrania w skrzyni
- 31. Szczęście Arda – nagroda z tajnej skrzyni za rozwiązanie zagadki Architektki (polecam do noszenia podczas eksploracji)
Święte Archiwa:
- 32. Wola Rostama – do znalezienia w skrzyni (polecam do walki z bossami)
- 33. Król smoków – nagroda za podjęcie misji pobocznej „Kolekcjoner Księżyców”(polecam do walki z bossami)
Górne Miasto:
- 34. Klinga pustki – do zebrania w skrzyni
- 35. Cztery Królewskie Gwiazdy – do zebrania w skrzyni (polecam do walki z bossami)
Wieża Ciszy:
- 36. Ognista pustułka – do zebrania w skrzyni
Dodatkowym amuletem jest „Ptak dobrobytu„. Otrzymacie go, jeśli jesteście posiadaczami gry w wersji deluxe. Nie wlicza się do amuletów potrzebnych do trofeum.
Eliksir bogów / Elixir of Gods
Znajdź wszystkie płatki z drzewa somy. / Acquire all Soma Tree petals
Płatki z drzewa somy służą zwiększaniu paska zdrowia. Łącznie do znalezienia jest 30 płatków. Jeden można kupić u sprzedawcy w Schronieniu.
Dolne Miasto:
- 1. Płatek Soma – do kupienia u Mag w Schronieniu
- 2. Płatek Soma – nagroda za pokonanie bossa – Jahandara, mantykory ( Ludojad / The Maneater)
- 3. Płatek Soma – do znalezienia luzem w miejskim zakamarku
- 4. Płatek Soma – nagroda za pokonanie Nieumarłego Więźnia
- 5. Płatek Soma – nagroda za ukończenie misji pobocznej „Zaginieni wojownicy”, która wiąże się z pokonaniem starego generała ( Koniec wojownika / A Warrior’s End)
- 6, 7, 8. Płatek Soma – nagroda za oddanie 5/20/30 słoi żywego piasku w ramach misji pobocznej „Proroctwo Góry Qaf” → Zapisano na piasku / Written in the Sand
Las Hyrkański:
- 9. Płatek Soma – nagroda z tajnej skrzyni za rozwiązanie zagadki Architektki
- 10. Płatek Soma – nagroda za ukończenie misji pobocznej „Dezerter” → Życzliwa dusza / Charitable Soul
Drzewo Soma:
- 11. Płatek Soma – nagroda za pokonanie bossa – Kiany, królowej z innego świata ( Leśny intruz / The Forest Trespasser)
- 12. Płatek Soma – do znalezienia luzem w leśnym zakamarku
Zatopiony Port:
- 13. Płatek Soma – do zebrania w skrzyni
- 14. Płatek Soma – do znalezienia luzem w portowym zakamarku
Szalejące Morze:
- 15. Płatek Soma – do zebrania w trakcje głównej misji – obudzenia gwiezdnego strażnika, ale dostęp do płatka Somy uzyskacie dopiero po pokonaniu bossa – Oroda, władcy burz ( Władca Burz / The Storm Master)
- 16. Płatek Soma –do znalezienia luzem w zakamarku pokładu statku widmo → Morska zjawa / Spectre of the Seas
Jama Wiecznych Piasków:
- 17. Płatek Soma – do znalezienia luzem w pustynnym zakamarku
- 18. Płatek Soma – do zebrania w skrzyni, do której dostęp uzyskacie po pokonaniu bossa – Azdahy, węża piasku ( Wąż w piasku / Snake in the Sand)
- 19. Płatek Soma – nagroda z tajnej skrzyni za rozwiązanie zagadki Architektki
Głębiny:
- 20. Płatek Soma – do znalezienia luzem w głębinowym zakamarku
Święte Archiwa:
- 21. Płatek Soma – nagroda z tajnej skrzyni za rozwiązanie zagadki Architektki
- 22. Płatek Soma – nagroda za rozwiązanie logicznej zagadki – wejście przez żółty portal
- 23. Płatek Soma – nagroda za pokonanie olbrzymiego więźnia
Górne Miasto:
- 24. Płatek Soma – do zebrania w trakcje głównej misji – obudzenia gwiezdnego strażnika, ale dostęp do płatka Somy uzyskacie dopiero po pokonaniu bossa – Menoliasa, przebiegłą legendę ( Pięści i strzały / Fists & Arrows)
- 25. Płatek Soma – do znalezienia luzem w pałacowym zakamarku
- 26. Płatek Soma – do zebrania w skrzyni
- 27. Płatek Soma – do zebrania w skrzyni jako nagroda za ukończenie misji pobocznej „Architektka” → Życzliwa dusza / Charitable Soul
Wieża Ciszy:
- 28. Płatek Soma – do znalezienia luzem w lodowatym zakamarku
- 29. Płatek Soma – nagroda z tajnej skrzyni za rozwiązanie zagadki Architektki
- 30. Płatek Soma – nagroda za pokonanie bossa – Króla Dariusza ( Król Królów / King of Kings)
Ostatnia nadzieja Cyry / Cyra's Last Hope
Znajdź ostatni obóz zielarki. / Find the Herbalist's last camp
Obóz zielarki znajdziecie w Lesie Hyrkańskim. Żeby dostać się do obozu będziecie potrzebowali mocy „tkaniny światła”, którą dostaniecie dopiero po pokonaniu Vahrama ( Biały Lew / The White Lion).
Zapisano na piasku / Written in the Sand
Ukończ fresk z proroctwem. / Complete the prophecy fresco
Fresk z proroctwem dotyczy misji pobocznej „Proroctwo Góry Qaf”. Polega ona na znalezieniu i rozbiciu dobrze ukrytych dzbanków z przepowiednią. Łącznie musicie znaleźć 30 słoi żywego piasku. W razie trudności z ich znalezieniem, skorzystajcie z poniższego filmiku 😉
Występowanie dzbanków:
- Dolne Miasto – 4x
- Las Hyrkański – 2x
- Drzewo Soma – 3x
- Ukryta Wioska – 1x
- Głębiny – 3x
- Jama Wiecznych Piasków – 3x
- Zatopiony Port – 3x
- Szalejące Morze – 1x
- Święte Archiwa – 4x
- Górne Miasto – 3x
- Wieża Ciszy – 3x
Drzewo życia / Tree of Life
Porozmawiaj ze wszystkimi głowami wak-wak. / Speak with every Wak-Wak head
Głowy wak-wak to mieszkańcy niektórych drzew wak-wak. Głów wak-wak jest w sumie 8.
Występowanie głów wak-wak:
- Las Hyrkański – Kamil
- Święte Archiwa – Karim
- Głębiny – Kaluks
- Drzewo Soma – Drzewo Soma
- Jama Wiecznych Piasków – Kaja
- Górne Miasto – Kazra
- Szalejące morze – Kaname
- Wieża Ciszy – Kamja
Morska zjawa / Spectre of the Seas
Znajdź statek widmo. / Discover the ghost ship
Statek widmo jest ukryty tuż nad Szalejącym morzem. Żeby dostać się na statek będziecie potrzebowali mocy „tkaniny światła”, którą dostaniecie dopiero po pokonaniu Vahrama ( Biały Lew / The White Lion). Po otrzymaniu tej mocy teleportujcie się do Drzewa Somy i stamtąd biegnijcie w prawo do Ukrytej Wioski. Przy użyciu mocy zeskoczycie na statek.
Prawdziwy księżyc / The True Moon
Wykonaj misję Kolekcjonera Księżyców. / Complete the Moon Gatherer's quest
Trofeum dotyczy wykonania misji pobocznej „Kolekcjoner Księżyców” – o jednym takim co szukał skradzionego księżyca. Kolekcjonera Księżyców po raz pierwszy spotkacie w Świętych Archiwach. Zakładka misji pobocznej zawiera wskazówki do jakich biomów należy się udać, żeby ponownie uratować kolekcjonera. Dodatkowo na jego obecność w danej lokacji wskazuje księżycowy miraż.
Życzliwa dusza / Charitable Soul
Ukończ wszystkie misje poboczne. / Complete every side quest
Uwaga! Niektórzy zgłaszają bug w misji pobocznej „Skarb Siedmiu Mórz”, co sprawia że trofeum staje się nieosiągalne. Zaleca się zrobienie kopii zapisu gry – na dodatkowy slot zapisu w menu gry, do chmury w przypadku PS5 i/lub na USB w przypadku PS4 – przed podjęciem misji od kapitana.
Trofeum wpadnie po wykonaniu wszystkich misji pobocznych. Jest ich w sumie 9. Część z nich jest na tyle prosta, że można je wykonać w tak zwanym międzyczasie, a do części najlepiej podejść po zdobyciu wszystkich mocy.
Do wykonania są poniższe misje poboczne:
- 1. „Uwolniono pradawną moc” – zleca: Kaheva, kowalka; miejsce: Schronienie (Dolne Miasto)
Prosta misja od kowalki Kahevy. Zlecenie otrzymacie w Schronieniu. Po zaakceptowaniu misji kierujecie się w zachodnią część Dolnego Miasta. Żeby móc otworzyć skrzynię z surową rudą będziecie musieli się trochę nagimnastykować. Po udanym zdobyciu rudy wracacie z powrotem do kuźni.
- 2. „Proroctwo Góry Qaf”– zleca: Nieznany mag; miejsce: Dolne Miasto
Ta misja poboczna polega na znalezieniu i rozbiciu dobrze ukrytych dzbanków z przepowiednią. Łącznie musicie znaleźć 30 słoi żywego piasku. Z tą misją związane jest trofeum → Zapisano na piasku / Written in the Sand . Misję podejmiecie w zaraz obok Schronienia (Dolne Miasto). Najlepiej podejść do szukania tych słoi dopiero po zdobyciu wszystkich mocy.
- 3. „Zaginieni wojownicy” – zleca: Nodżan; miejsce: Dolne Miasto
W drodze z Dolnego Miasta do Lasu Hyrkańskiego napotkacie dogorywającego wojownika. Ostatnim tchem zleci wam misję uwolnienia jego kamratów od cierpienia w pułapce czasu. Łącznie będziecie musieli pokonać 8 zaginionych wojowników. Na część z nich na pewno natraficie nawet przez przypadek, a pozostałych najlepiej odszukać dopiero po uzyskaniu wszystkich mocy. Pokonanie pierwszego z wojowników nagrodzi was pucharkiem ( Honorowe zakończenie / An Honorable End)
Występowanie zaginionych wojowników:
- Las Hyrkański
- Głębiny
- Głębiny – Katakumby
- Jama Wiecznych Piasków
- Święte Archiwa
- Stary Trakt Królewski
- Górne Miasto
- Wieża Ciszy
- 4. „Dezerter” – zleca: Dezerter; miejsce: Las Hyrkański
Do Dezertera dotrzecie po uzyskaniu mocy pędu Simurga. Wojownik ukrył się, i tym samym utknął, w jaskini w Lesie Hyrkańskim. Możecie mu pomóc się wydostać poprzez odnalezienie jego kuli armatniej. Znajdziecie ją rzut beretem od kryjówki Dezertera.
- 5. „Matczyna miłość” – zleca: Staruszka; miejsce: Głębiny
Tę misję zleci Staruszka z Głębin. Będzie chciała, żebyście zabili nieumarłego Erlyka. W tym celu po przyjęciu misji będziecie musieli skierować się w zachodnią część Głębin.
- 6. „Kolekcjoner Księżyców” – zleca: Kolekcjoner Księżyców; miejsce: Święte Archiwa
Misja poboczna od Kolekcjonera Księżyców polega na ratowaniu go od śmierci w kilku różnych biomach. Po raz pierwszy spotkacie go w Świętych Archiwach, a każde jego następne położenie odczytacie z zakładki misji pobocznych. Z tą misją związane jest trofeum → Prawdziwy księżyc / The True Moon
- 7. „Skarb Siedmiu Mórz” – zleca: Kapitan piratów; miejsce: Zatopiony Port (misja może się zbugować)
Misja od Kapitana piratów polega na odzyskaniu jego papugi. Po zaakceptowaniu misji otworzą się drzwi wiodące do uciekiniera. Do tej misji najlepiej się zabrać dopiero po uzyskaniu większości mocy, bo doskoczenie do papugi wymaga akrobatycznej finezji. Uwaga! Niektórzy zgłaszali, że papuga się potrafiła zbugować i przez to nie dało się dokończyć misji. Dlatego przed podjęciem tej misji najlepiej zrobić sobie kopię zapisu gry – tak na wszelki wypadek.
- 8. „Architektka” – zleca: Architektka; miejsce: Górne Miasto
To właśnie Architektka stoi za stworzeniem wszystkich pułapek na terenie góry Qaf. Zlecona przez nią misja poboczna dotyczy rozsianych po biomach łamigłówek. Jest ich w sumie do rozwiązania 10*. Finałowa zagadka (10*) dotyczy numerowanych symboli, które pojawiają się na mapie po udanym rozszyfrowaniu łamigłówek 1-9. Zachęcam do podjęcia próby samodzielnego rozwiązania, ale też poniżej zostawiam wam „odpowiedzi” do łamigłówek w formie wideo i obrazkowej – co kto woli 😀
Lista łamigłówek Architektki i ich rozwiązanie:
- Zagadka #1 – Dolne Miasto
- Zagadka #2 – Las Hyrkański
- Zagadka #3 – Święte Archiwa
- Zagadka #4 – Wieża Ciszy
- Zagadka #5 – Jama Wiecznych Piasków
- Zagadka #6 – Zatopiony Port
- Zagadka #7 – Drzewo Soma
- Zagadka #8 – Głębiny
- Zagadka #9 – Święte Archiwa
- Zagadka #10* – Finałowa zagadka dotycząca pozostałych dziewięciu – Górne Miasto
- 9. „Arcytrudna wspinaczka” – zleca: Pustelnik; miejsce: Górne Miasto
Wyzwania pustelnika będziecie mogli się podjąć dopiero po uzyskaniu wszystkich mocy, bo samo dotarcie do niego wymaga kombinacji kilku z nich jednocześnie. Misja pustelnika rzuci wam wyzwanie, które będzie wymagało kreatywności, zwinności i cierpliwości.
Zdrada / Betrayal
Zlikwiduj wroga, używając szponu wymiarów. / Eliminate an enemy with the Dimensional Claw
„Szpon wymiarów” to specjalna moc, którą dostaniecie dopiero po pokonaniu bossa w Lesie Hyrkańskim ( Leśny intruz / The Forest Trespasser). Gdy już ją będziecie mieli, wystarczy że wciągniecie w czarną dziurę wroga i rzucicie nim w już lekko pobitego lub mniejszego przeciwnika (np. ptaka lub kraba). Trofeum wpadnie w momencie wykonania eliminacji pociskiem ze „szponu wymiarów”.
Zasoby naturalne / Natural Resources
Zbierz 5 sztuk rudy. / Collect 5 ores
Ruda stali damasceńskiej. Szlachetny kruszec, którego w rzeczywistości będziecie potrzebować aż 20 sztuk. Ale akurat żeby pucharek wleciał, wystarczy że znajdziecie 5 błękitnych sztabek stali damasceńskiej.
Dolne Miasto:
- 1. Sztabka stali – do znalezienia luzem w miejskim zakamarku
- 2. Sztabka stali – do znalezienia luzem w Schronieniu, na platformie tuż obok Artabana
- 3. Sztabka stali – do zebrania w skrzyni
- 4. Sztabka stali – do znalezienia luzem w miejskim zakamarku
- 5. Sztabka stali – nagroda za oddanie 25 słoi żywego piasku w ramach misji pobocznej „Proroctwo Góry Qaf” → Zapisano na piasku / Written in the Sand
Głębiny:
- 6. Sztabka stali – do zebrania w skrzyni
- 7. Sztabka stali – do zebrania w skrzyni
Zatopiony Port:
- 8. Sztabka stali – do zebrania w skrzyni
Szalejące Morze:
- 9. Sztabka stali – do zebrania w skrzyni
Drzewo Soma:
- 10. Sztabka stali – do znalezienia luzem w leśnym zakamarku
- 11. Sztabka stali – nagroda z tajnej skrzyni za rozwiązanie zagadki Architektki
Ukryta Wioska:
- 12. Sztabka stali – do znalezienia luzem w ukrytym zakamarku
Jama Wiecznych Piasków:
- 13. Sztabka stali – do zebrania w skrzyni
- 14. Sztabka stali – do zebrania w skrzyni
Święte Archiwa:
- 15. Sztabka stali – do zebrania w skrzyni
- 16. Sztabka stali – do zebrania w skrzyni
Górne Miasto:
- 17. Sztabka stali – do zebrania w skrzyni
- 18. Sztabka stali – do zebrania w skrzyni
- 19. Sztabka stali – nagroda nagroda za ukończenie misji pobocznej „Arcytrudna wspinaczka” → Życzliwa dusza / Charitable Soul
Wieża Ciszy:
- 20. Sztabka stali – do zebrania w skrzyni
Ciężkozbrojny / Shock Trooper
Zlikwiduj 20 wrogów za pomocą ataków reaktywnych. / Eliminate 20 enemies with an opportunity attack
Ataki reaktywne, zwane też „mściwym kontratakiem”, to innym słowy parowanie „nieostrożnych” ataków przeciwników – wyróżnia je żółty blask bijący z rozwścieczonych oczu przeciwnika tuż przed wykonaniem ciosu. Wystarczy że 20 razy sparujecie tego typu szarże i trofeum będzie wasze. Sparowaniu takiego ataku towarzyszy epicka animacja, która jest unikalna dla każdego typu przeciwnika.
Honorowe zakończenie / An Honorable End
Pokonaj zaginionego wojownika. / Defeat a Lost Warrior
Trofeum związane z misją poboczną „Zaginieni wojownicy”, w której musicie pokonać 8 zaginionych wojowników. Misję zgarniecie w Dolnym Mieście w drodze do Lasu Hyrkańskiego, w którym to będziecie mogli pokonać pierwszego zaginionego wojownika.
Cały czas świata / All the Time in the World
Zdobądź 10 000 kryształów czasu. / Earn 10,000 Time Crystals
W tym pucharku chodzi o kumulatywne zebranie 10k kryształów. Brzmi jak dużo, ale w gruncie rzeczy to kropla w morzu kryształów, których potrzebujecie do ulepszenia ekwipunku. Minerał przede wszystkim wypada z pokonanych wrogów; ale otrzymamy go również ze skrzyń, dzbanków i z kryształowych skupisk rozsianych po mapach – niektóre są dość dobrze ukryte i trzeba się trochę wysilić, żeby się do nich dostać. Bardzo pomocne w zbieraniu kryształów są dwa amulety: Szczęście Arda i Pieczęć Ekbatany. Jeden zwiększa liczbę kryształów dropionych przez przeciwników a drugi pozwala na zbieranie kryształów z większej odległości.
Powietrzny tancerz / Air Dancer
Zlikwiduj 30 wrogów w powietrzu. / Eliminate 30 enemies in the air
Podbiegacie do wroga, wykopujecie go w powietrze i ciachacie. Powtarzacie czynność 30 razy i trofka jest wasza. Jeśli nie uda wam się tego dokonać ze zwykłymi przeciwnikami, to w późniejszym etapie gry pojawiają się latający wrogowie, do których będziecie mogli doskoczyć przy użyciu mocy „tkaniny światła” – otrzymacie ją dopiero po pokonaniu Vahrama ( Biały Lew / The White Lion).
Zabójcza pułapka / Deadly Trap
Zlikwiduj pięciu wrogów, rzucając ich na kolce. / Eliminate 5 enemies by throwing them into spikes
W tym pucharku chodzi o wrzucenie 5 przeciwników na kolce. Muszą to być jednak różnego typu przeciwnicy. Już na samym początku gry możecie zgarnąć pierwszą tego rodzaju eliminację. Jeśli jednak będziecie mieli z tym problem, to możecie spróbować innej metody – tj. po zdobyciu mocy „szponu wymiarów” (otrzymacie po pokonaniu bossa – Leśny intruz / The Forest Trespasser) wciągacie wroga w szczelinę, a następnie wyrzucacie go z niej na kolce.