Röki to przygodówka z gatunku point-and-click, w której zamiast wskazywania elementów gry kursorem podchodzimy do nich postaciami i w ten sposób aktywujemy kontekstowe interakcje. Jak zwykle bywa w tytułach z tego gatunku trofea nie są zbyt wymagające, lecz trzeba skupić się na tym, żeby zgarnąć je wszystkie za jednym podejściem.
[poll id=”116″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
- Czas do zdobycia platyny: 5-10 godzin
- Liczba trofeów: x1/ x5 / x14 / x12
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: Malownicza trasa, Oko do szczegółów, Połączenie, Memento mori, Pogaduchy z tomte, Karnet na trollownię, Honorowe zobowiązanie, Kręcąca bączkami, Bóle dorastania, Utracone nadzieje, Budowanie mostów, Dobra słuchaczka, Na tekstylnym tropie
- Zglitchowane trofea: BRAK
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
KROK 1. Przejdź całą grę i odblokuj wszystkie trofea
Röki nie oferuje opcji wyboru rozdziałów ani nie pozwala w żaden sposób pominąć przerywników fabularnych. Gra zmusza nas do zatwierdzania każdej linii dialogowej – nie możemy więc nawet zostawić kontrolera i zająć się w tym czasie innymi rzeczami. Oczywiście, jeśli znamy rozwiązania wszystkich zagadek, to przejście gry zajmie 2-3 godziny, lecz jest to czas, który łatwo można sobie oszczędzić, zwracając uwagę na kilka pomijalnych pucharków. Wylistuję je poniżej i zaznaczę, kiedy należy się nimi zainteresować, a szczegółowy opis jak je odblokować znajdziecie poniżej. Poza trzema pierwszymi pomijalnymi trofeami, reszta ułożona jest w kolejności chronologicznej, więc zwróć uwagę jeśli odblokujesz jakiś puchar, pominąwszy wcześniejsze.
Trofea, które musisz odblokować zanim przystąpisz do wyzwania jelenia i skończysz drugi rozdział:
- Malownicza trasa
- Oko do szczegółów
- Połączenie
- Memento mori
- Pogaduchy z tomte
- Karnet na trollownię
- Honorowe zobowiązanie (skup się na tym pucharze jak tylko wykopiesz monety niedaleko zagrzybiałej polany)
- Kręcąca bączkami
- Bóle dorastania (dla bezpieczeństwa, odblokuj to trofeum od razu po tym, jak dostaniesz różdżkę)
Puchary do odblokowania zanim Tove wjedzie w klatce na szczyt zamku:
- Utracone nadzieje
- Budowanie mostów (nad tym trofeum musisz pracować przez cały trzeci rozdział)
- Dobra słuchaczka
- Na tekstylnym tropie
Pozostałe trofea są niepomijalne i będziesz je odblokowywać sukcesywnie w trakcie przechodzenia kolejnych etapów gry.
UWAGA: Zbieranie łupów nie jest wymagane do żadnego trofeum.
Poradnik:
Mistrzyni odznak / Badge Master 130
Zdobądź wszystkie pozostałe odznaki / Acquire all other badges
Wszystkie trofea da się zebrać za jednym podejściem, lecz trzeba uważać na pomijalne puchary.
Głowa do rzemiosła / Crafts Person 15
Połącz skutecznie dwa przedmioty / Successfully combine two items
Trofeum fabularne.
Odblokujesz je po połączeniu swoich dwóch pierwszych przedmiotów – lalki i kleju.
Tak się załatwia sprawy / Taking Care of Business 15
Towarzysz Larsowi do wychodka / Escort Lars to the outhouse
Trofeum fabularne.
Będzie Twoje po tym, jak przepędzisz kruki i pomożesz Larsowi dotrzeć do wychodka.
Duże wzgórze / Big Hill 15
Ukończ rozdział 1 / Complete Chapter 1
Trofeum fabularne.
Odblokujesz je po ukończeniu 1. rozdziału.
Kamratka trolli / Troll friend 15
Pomóż trollicy / Help a troll
Trofeum fabularne.
Zdobędziesz je po tym, jak wyciągniesz stary miecz z ciała trollicy.
Dokuczająca krukom / Raven Botherer 15
Ocal Wielką Matkę Drzew / Rescue the Great Mother Tree
Trofeum fabularne.
Przepędź wszystkie kruki z wnętrza Matki Drzew, aby odblokować ten puchar.
Przyzywająca tomte / Tomte Summoner 15
Przyzwij tomte / Summon a Tomte
Trofeum fabularne.
Zaserwuj tomte pyszną, gorącą owsiankę, a trofeum będzie Twoje.
Dzwoniąca w dzwon / Bell Ringer 15
Stwórz nową ścieżkę w kościele / Create a new path in the church
Trofeum fabularne.
Użyj miecza, aby przeciąć sznur trzymający dzwon na wieży.
Podążająca za prądem / Follow the Flow 50
Przyjmij pomocną dłoń / Receive a helping hand
Trofeum fabularne.
Odblokujesz je, gdy lodowe ręce utworzą drogę do jaskini Fossegrima.
W nogi! / Run Away! 15
Ucieknij z podtopionych jaskiń / Escape from the waterlogged caves
Trofeum fabularne.
Trofeum będzie Twoje po tym, jak zbudujesz człekokształtną lalkę w jaskini i wymkniesz się potworowi.
Chodzący urok / Such a Charmer 15
Daj Fossegrimowi zakląć instrument / Have Fossegrim charm an instrument
Trofeum fabularne.
Gdy Fossegrim zaczaruje flet uzyskany od trollicy puchar zostanie odblokowany.
Budząca wilki / Wolf Waker 50
Obudź Jötunúlfur / Awaken Jötunúlfur
Trofeum fabularne.
Puchar będzie Twój po ukończeniu wyzwania wilka.
Budząca niedźwiedzie / Bear Rouser 50
Obudź Jötunbjörna / Awaken Jötunbjørn
Trofeum fabularne.
Puchar będzie Twój po ukończeniu wyzwania niedźwiedzia.
Oczy otwarte / Eyes Open 15
Spójrz poza zasłonę / See beyond the veil
Trofeum fabularne.
Odblokujesz to trofeum, gdy uzyskasz od Grzybiełki drugą maskę.
Druga strona lustra / Other Sider 50
Ukończ rozdział 2 / Complete Chapter 2
Trofeum fabularne.
Odblokujesz je po ukończeniu 2. rozdziału.
Ekskluzywny posiłek / Fine Dining 15
Rozwiąż zagadkę sali bankietowej / Solve the dining hall puzzle
Trofeum fabularne.
Ułóż niebieskie kafelki w kolejności: wiosna, zima, jesień, lato. Następnie, przyporządkuj im strażników w kolejności, odpowiednio, wilk, kruk, niedźwiedź, jeleń.
Słoneczny sekret / Secret Sundial 15
Rozwiąż zagadkę zegara słonecznego / Solve the sundial puzzle
Trofeum fabularne.
Złote krążki ułóż w następującej kolejności, idąc od prawej strony zegara, przeciwnie do ruchu wskazówek: wschód słońca, południe, zachód słońca, gwiazdy.
W drużynie siła / Team Player 30
Otwórz bramę do wieży / Open the gate to the tower
Trofeum fabularne.
Puchar będzie Twój po tym, jak Tove i Henrik użyją dwóch pierścieni do otwarcia bramy.
Odkupienie / Redemption 50
Ukończ grę / Complete the game
Trofeum fabularne.
Puchar na zakończenie gry.
Malownicza trasa / Scenic Route 30
Rozejrzyj się poza szlakiem / Explore off the beaten track
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Mi udało się ten puchar odblokować w lesie w drugim rozdziale, po prostu wybiegając poza główną ścieżkę. Obstawiam, że można to zrobić w wielu innych miejscach, ale ja zrobiłem to biegając za drzewami obok domku drwala za mostem z trollicą.
Oko do szczegółów / Eye for detail 30
Przyjrzyj się 50 różnym przedmiotom w plecaku / Examine 50 unique backpack items
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Żeby nie było problemów z tym trofeum, już po podniesieniu pierwszego przedmiotu przyjrzyj się mu w inwentarzu. Wciśnij , aby otworzyć plecak, a następnie na przedmiocie wciśnij , aby się mu przyjrzeć. Rób to dla każego obiektu, a gdzieś podczas przechodzenia pierwszego rozdziału trofeum powinno się odblokować.
Połączenie / Connected 30
Otwórz wszystkie drzewodrogi / Open all of the Rootways
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Drzewodrogi to skróty między obszarami w drugim rozdziale gry. Aby połączyć je wszystkie musisz w siedmiu miejscach przepędzić z drzew wszystkie kruki oraz ściąć macki mieczem. Te miejsca to:
- drzewo Matka – na prawo od miejsca, gdzie zaczyna się drugi rozdział,
- drzewo na lewo od początku rozdziału,
- drzewo przy kościele,
- drzewo przy młynie,
- drzewo przy wejściu do próby jelenia,
- drzewo przed mostem do próby wilka,
- drzewo przy jeziorze Nokkena.
Memento mori / Grave Thoughts 30
Przeczytaj wszystkie inskrypcje na nagrobkach / Read every gravestone
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Aby odblokować to trofeum musisz przczytać inskrypcje na 10 nagrobkach na podwórzu kościoła.
Pogaduchy z tomte / Tomte Talk 30
Zapoznaj się z tomte z młyna / Get to know the mill Tomte
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Po tym, jak poczęstujesz Tomte owsianką, a on pomoże Ci naostrzyć miecz, rozmawiaj z nim do wyczerpania opcji dialogowych, a trofeum zostanie odblokowane.
Karnet na trollownię / Testrollsterstone 30
Znajdź całą skamieniałą trollową brać / Find all of the petrified Trollbrothers
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Podczas zwiedzania obszarów w drugim rozdziale gry, musisz znaleźć cztery skamieniałe trolle:
- za kościołem,
- w drodze do zgrzybiałego lasu, po lewej stronie, przed kolumnami z głową jelenia,
- jak tylko przebijesz się przez macki blokujące drogę do wyzwania Wilka, zanim wejdziesz schodami pod górę, idź dalej w lewo,
- po drugiej stronie mostu do wilczego strażnika, który otworzysz, rozwiązując zagadkę z kosturem.
Honorowe zobowiązanie / Honour Bound 30
Zwróć Trollhildzie jej złoto / Return Trollhilde’s gold
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Po tym, jak wykopiesz skarb (monety) ukryte pod ziemią na zewnątrz polany z grzybami, od razu udaj się z nimi do Trollhildy i daj go jej. Trollica odda Ci kilka monet, które możesz potem wykorzystać przy młynie.
Kręcąca bączkami / Top Spinner 30
Zakręć bączkiem 5 razy / Spin the top 5 times
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Za mostem z trollicą wejdziesz do chaty drwala. Na dole, na beczce, znajduje się bączek. Zakręć nim 5 razy, aby odblokować ten puchar.
Bóle dorastania / Growing Pains 30
Obraź Grzybiełkę / Insult Shroomi
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Zaraz po tym, jak znajdziesz różdżkę wróżki, udaj się do podziemnej komnaty Grzybiełki i użyj jej na niej. Stworek się oburzy, lecz Ty zapiszesz na swoim koncie kolejny puchar.
Utracone nadzieje / Forlorn Hope 30
Znajdź wszystkie zapiski odkrywcy w zamku / Find all the explorer notes in the castle
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Aby odblokować ten puchar musisz przeczytać, jako Henrik, osiem notatek pozostawionych przez poprzednią ekspedycję do zamku. Znajdują się one w lub przy skrzyniach, których jest osiem. Oto ich lokacje:
Budowanie mostów / Building Bridges 30
Powiedz wszystko, co należy powiedzieć / Say everything that needs to be said
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Nie jestem pewien, jak dokładnie działa to trofeum, ale aby mieć pewność, że je odblokujesz rozmawiaj Tove z Henrikiem i Henrikiem z Tove za każdym razem, jak rozwiążecie razem jakąś zagadkę. Wzmocni to więź między córką a ojcem. Ostatecznie, po podniesieniu wielkiej bramy, gdy porozmawiają jeszcze raz, puchar powinien się odblokować.
Dobra słuchaczka / Good Listener 30
Zapoznaj się z mieszkańcami zamku / Get to know the castle’s inhabitants
Trofeum możliwe do przeoczenia!
Zwiedzając zamek jako Tove, spotkasz ponad 20 krukopodobnych stworów w klatkach w różnych miejscach zamku. Nie możesz z nimi rozmawiać, ale możesz się im przyjrzeć. Zrób to ze wszystkimi z nich, aby odblokować ten puchar. Dotyczy to też tych potworów, które Tove uwięzi w klatkach. Oto, gdzie je znajdziesz:
Na tekstylnym tropie / Textile Detective 30
Znajdź wszystkie chorągwie strażników w zamku / Find all the Guardian banners in the castle
Trofeum możliwe do przeoczenia!
W zamku znajdziesz też cztery chorągwie, odpowiadające czterem strażnikom. Przyjrzyj się im Tove lub Henrikiem, aby puchar był Twój.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.