Sea of Solitude to debiutancka gra studia Jo-Mei Games, wydana przez Electronic Art w ramach inicjatymy EA Originals. Gra jest częścią rosnącego trendu, w którym gry wideo próbują zająć się problemami zdrowia psychicznego. Creative director, Cornelia Geppert, opisuje grę jako jej osobisty i artystyczny projekt, bazujący na jej osobistych doznaniach.
Gracz wciela się w młodą dziewczynę Key. Przemieniona w potwora, przemierza zalane wodą zniszczone miasto, inspirowane Berlinem. Podczas swojej wędrówki stara się odkryć co się dokładnie z nią stało i jak może wrócić do swojego normalnego stanu. Będzie musiała się też skonfrontować ze swoją przeszłością, jak i innymi potworami na swojej drodze.
Rozgrywka nastawiona jest na eksplorację z elementami logicznymi i zręcznościowymi. Key przemieszcza się głównie dzięki swojej łódce, są też części gry, w których będziemy pływać jak i chodzić. Teren to głównie woda. Zależnie od samopoczucia naszej głównej bohaterki, zmienia się pogoda – raz jest słonecznie i pięknie a za chwilkę mamy środek burzy i czyhające w niej potwory.
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 2/10
- Liczba trofeów: x1/ x7 / x9 / x6
- Liczba trofeów offline: 23
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1 (wybór rozdziałów)
- Trofea możliwe do przeoczenia: Tak
- Zglitchowane trofea: 0
- Czas do zdobycia platyny: 5-7 godzin
Krok po kroku:
Platyna nie jest wymagająca, jedyne na co trzeba zwracać uwagę to znajdzki. Mamy ich w grze 71 – są to wiadomości w butelce i mewy, które musimy spłoszyć. Należy mieć też na uwadze kilka pucharków, ale ze względu na to, że możemy wybrać konkretnych akt i rozdział, nie trzeba się za bardzo przejmować tymi, które pominiemy i to samo tyczy się znajdziek.
W kolejności rozdziałów:
- Human Bait – Rozdział 1
- Raver – Rozdział 3
- Deep dive – Rozdział 6
- Comfy – Rozdział 6
Poradnik:
All Done
You have collected all of the other trophies.
Zdobyłeś wszystkie trofea, gratulacje!
Uncorked GS: 15
Collected your first Message in a bottle
Pierwszą wiadomość znajdziecie zaraz po tym, jak zostanie Wam przedstawiony potwór-wieloryb. Gdy tylko zakończy się krótka cutscenka, skręcamy w lewo i od razu będziemy widzieć butelkę z wiadomością. Teraz wystarczy do niej podejść i podnieść za pomocą /.
Zerknij do pucharka poniżej, znajdziesz tam filmik z wszystkimi znajdźkami w grze.
Bottled GS: 90
Collected all bottles
Podczas naszej przygody będziemy musieli podnieść 38 butelek z wiadomością. Same wiadomości w butelce to dodatkowe uzupełnienie fabuły. Poniżej znajdziecie filmik z wszystkimi znajdźkami.
Shoo! GS: 15
Shooed your first Seagull
Naszą pierwszą mewę, którą musimy spłoszyć, znajdziemy, gdy po raz pierwszy będziemy musieli przepłynąć wodę. Pamiętajmy, że w wodzie znajduje się potwór-wieloryb (możemy śledzić go za pomocą (PS)/(XBOX)). Jak już przepłyniemy na drugą stronę i wdrapiemy się na dach budynku, naszą mewę znajdziemy na poręczy. Wystarczy do niej podejść i spłoszyć ją, wciskając /.
Zerknij do pucharka poniżej, znajdziesz tam filmik z wszystkimi znajdźkami w grze.
Flock of Seagulls GS: -0
Shooed all Seagulls
Podczas naszej przygody będziemy musieli spłoszyć 32 mewy. Nie jestem pewien, czy to jakiś symbol, czy tylko dodatek, byśmy mieli co zbierać. Poniżej znajdziecie filmik z wszystkimi znajdźkami.
Fire! GS: 15
Fired the first flare
Pucharek ściśle związany z fabułą gry, nie do pominięcia.
Connected GS: 15
Connect with mirror Kay for the first time
Pucharek ściśle związany z fabułą gry, nie do pominięcia.
[ps2id id=’nu4′ target=”/] Comfy GS: 30
Respawned on couch in Skyscraper
Gry dotrzemy do wieżowca, rozpocznie się rozdział 6. Jest to moment po tym, jak uporamy się z ośmiornicą. Będziemy wspinać się na samą górę, pokonując dmuchawy ciepłego powietrza. W pewnym momencie dotrzemy do miejsca z drabiną (pierwszy zrzut ekranu). Gdy zejdziemy w dół, znajdziemy się w biurze (drugi zrzut ekranu) – tu musimy po prostu skoczyć przez dziurę w ścianie. Gdy się odrodzimy (trzeci zrzut ekranu), znajdziemy się na wygodnej sofie i tym samym wpadnie nam pucharek.
[ps2id id=’nu2′ target=”/] Raver GS: 30
Got grabbed by waterhands 10 times
Gdy zostanie przedstawiony nam nowy potwór, rozpocznie się rozdział 3. Znajdziemy tu wiadomość w butelce numer 13. W wodzie zauważymy wystające ręce, gotowe żeby nas pochwycić. Teraz spokojnie możemy skoczyć do wody i dać się zabić. Powtarzamy tak 10 razy i pucharek powinien być nasz.
[ps2id id=’nu3′ target=”/] Deep dive GS: 30
Jumped headfirst into the water from a high point
W rozdziale szóstym, w wieżowcu wspinamy się mijając dwie dmuchawy. Pierwszą z nich użyjemy żeby nas podbiła na schody a druga będzie nam dmuchać w twarz. Gdy już ją miniemy, wspinamy się poziom wyżej. Znajdziemy przejście na zewnątrz budynku, będzie tam mewa na krawędzi. Teraz spokojnie możemy skoczyć do wody, osobiście trzymałem iksa bo nie byłem pewien czy będzie nurkować.
Pucharek powinien wpaść naturalnie podczas gry. Flary używamy przez przytrzymanie /. Flary używamy do pokazywania nam drogi, gdy zbłądzimy, ale także do rozświetlania, jak i walki. W etapie ze szkołą będziecie używać jej często i gęsto.
[ps2id id=’nu1′ target=”/] Human Bait GS: 30
Eaten by Whale 20 times
Po tym jak znajdziecie swoją pierwszą wiadomość w butelce, spokojnie możecie sobie nabijać zabicia przez potwora-wieloryba. Trzeba dać się pożreć 20 razy, tak dla ścisłości. Wskakujemy do wody i dajemy się zabić, jest to w sumie sam początek gry. Zaraz po tym, jak otworzycie swoje pierwsze drzwi, będzie krótka scenka. Pamiętajcie też, by pływać jak najwięcej, gdy już jesteście w wodzie – nabija Wam to metry do pucharka Danger Swimmer i Mermaid, które znajdziecie poniżej.
Mermaid GS: 90
Swam a very long distance
Za każdym razem jak będziecie mieli możliwość wskoczenia do wody i pływania – róbcie to. Za pomocą / możecie pływać szybciej. Oczywiście najbezpieczniej pływać, gdy pogoda jest słoneczna. Ja musiałem trochę metrów nabijać do tego trofeum po tym, jak ukończyłem grę, ale robiłem to też podczas przechodzenia fabuły. Zdecydowanie większy dystans trzeba tutaj przebyć niż ten wymagany do pucharka Danger Swimmer. I to nie jest tak, że musicie to zrobić za jednym zamachem, każde przepłynięcie dowolnego odcinka się liczy.
Runaway GS: 90
Travelled very far by foot
Pucharek kumulacyjny.
Pucharek wpadnie za przejście pieszo bardzo długiego odcinka. W grze mamy możliwość chodzenia, czy to po dachach, alejkach, torach czy ziemi. Jakoś specjalnie nie starałem się nabijać metrów, dużo chodzenia jest za znajdźkami, a też pewne aktywności w grze wymagają chodzenia, więc tak naprawdę wpadnie samo.
Sailor GS: 90
Travelled a long distance by boat
Pucharek kumulacyjny.
Pucharek wpadnie za przepłynięcie bardzo długiego odcinka, używając łodzi. Za każdym razem, gdy mamy możliwość używania swojej łajby, staramy się pływać dużo. Tutaj pogoda nie ma znaczenia, czy jest słonecznie, czy ponuro – po prostu pływajcie. Nie trzeba tego robić na siłę, pucharek wpadł mi długo przed końcem gry.
Danger swimmer GS: 100
Swam long distance while whale was around
Pucharek kumulacyjny.
Pucharek wpadnie za przepłynięcie bardzo długiego odcinka, gdy w pobliżu znajduje się potwór-wieloryb. W sumie można powiedzieć, że trofeum jest możliwe do wbicia wtedy, gdy pogoda jest zła. Za każdym razem jak będziecie mieli możliwość wskoczenia do wody i pływania – róbcie to. Za pomocą / możecie pływać szybciej. Zdecydowanie mniejszy dystans trzeba przepłynąć do zdobycia tego trofeum niż ten wymagany do pucharka Mermaid. I to nie jest tak, że musicie to zrobić za jednym zamachem, każde przepłynięcie dowolnego odcinka liczy się do tego osiągnięcia.
School‘s out GS: 15
Made it through school
Pucharek ściśle związany z fabułą gry, nie do pominięcia.
Moses GS: 15
Opened a path through water
Pucharek ściśle związany z fabułą gry, nie do pominięcia.
Pucharek ściśle związany z fabułą gry, nie do pominięcia.
Lonely at the top GS: 30
Reached top of the Skyscraper
Pucharek ściśle związany z fabułą gry, nie do pominięcia.
Mama and Papa GS: 30
Finished Level 2
Pucharek ściśle związany z fabułą gry, nie do pominięcia.
Breakdown GS: 30
Finished Level 3
Pucharek ściśle związany z fabułą gry, nie do pominięcia.
Resolve GS: 90
Finished the game
Pucharek wpadnie po tym jak ukończymy grę, nie do pominięcia.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!