Sniper: Ghost Warrior Contracts 2 to druga odsłona podserii snajperskich gier od polskiego studia – CI Games. Platyna nie stanowi tu wyzwania i spokojnie może sobie z nią poradzić nawet mniej doświadczony w strzelankach gracz. Można więc sympatycznie ustrzelić sobie platynkę do własnej kolekcji trofeów.
Krok po kroku:
Platyna w Sniper: Ghost Warrior Contracts 2 nie jest ani specjalnie trudna, ani czasochłonna. Jedynie odblokowanie 54 umiejętności może okazać się trochę żmudne. Cała reszta to w gruncie rzeczy przyjemny spacerek po parku ze snajperką w dłoni. Można w dowolnej kolejności się wszystko zabierać. Ja od siebie polecę poniższą optymalną mapkę przejścia. Należy tylko uważać na dane wywiadowcze do trofeum Kompletny arsenał.
KROK I – Ukończenie wszystkich celów fabularnych i zebranie znajdziek
Na początek polecam po prostu sobie na dowolnym poziomie trudności przejść wszystkie mapki, zaliczając każdy z dostępnych tam celów głównych. Przy okazji warto wykonać też wszystkie polowania na cele dodatkowe, które są dostępne na części obszarów. Są one wymagane do późniejszego kupna wszystkich karabinów snajperskich. No i przy pierwszym przejściu warto ogarnąć sobie od razu znajdźki, by mieć je z głowy. Jakbyśmy coś pominęli nie ma problemu, bo zawsze można ponownie odpalić każdy etap.
KROK II – Powtarzanie mapek do pozostałych pucharków
Tutaj już mamy pełną dowolność w kolejności zaliczania konkretnych trofeów. Trzeba będzie ogarnąć wszystkie specyficzne pucharki, zaliczyć po jednym celu fabularnym na najwyższym poziomie trudności na każdej mapie, a ostatecznie grindować większość wyzwań, by odblokować 54 umiejętności.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Legenda / Legend
Odblokuj wszystkie trofea / Unlock all trophies
Platynowe trofeum do ustrzelone. Gratulacje 🙂
Nowa zabawka / New Toy
Odblokuj 1 broń. / Unlock 1 Weapon
Trofeum związane z kupowaniem broni. Wpadnie na początku gry po odblokowaniu pierwszej nowej broni.
Kompletny arsenał / Full Arsenal
Odblokuj wszystkie karabiny wyborowe / Unlock all Sniper Rifles
Trofeum związane z kupowaniem broni. Karabiny wyborowe są bardziej skomplikowane, jeśli chodzi o odblokowanie wszystkich od pozostałych broni. Otóż oprócz zebrania wymaganej kwoty, by móc zakupić dany karabin musimy też dobyć odpowiednią liczbę danych wywiadowczych. Dane te zdobywamy podczas trybu Łowów dostępnego na części map. Musimy po prostu dorwać dodatkowych przeciwników. Jest tu jednak błąd przez który możemy zablokować sobie dane wywiadowcze i tym samym ten pucharek. MUSIMY przeszukać ciało po zabiciu każdego z wspomnianych dodatkowych przeciwników. W innym wypadku gra nam zaliczy łowy, ale nie przyzna punktów wywiadowczych, których już nie da się potem zdobyć.
Osobiście z karabinów wyborowych polecam dwa modele. RON B107 to najpotężniejszy karabin, jaki można zdobyć, posiadający każdy typ amunicji specjalnej. Idealny do eliminowania całych baz przeciwników z dużych odległości. Drugi zaś to MSSR 10. Jest to najcichsza broń w całej grze. Warto się w niego wyposażyć, gdy zaliczamy jakieś wyzwania wymagające unikania alarmów.
Dostępne Tryby Łowów:
- Góra Kumar
- Nassim Khalil – Nagroda: 15000 kredytów, 3 punkty danych wywiadowczych
- Hiena – Nagroda: 10000 kredytów, 6 punktów wywiadowczych
- Forteca Rashidy
- Daniel McNally – Nagroda: 60000 kredytów, 8 punktów wywiadowczych
- Ghazi Talib – Nagroda: 30000 kredytów, 10 punktów wywiadowczych
Lista Karabinów Wyborowych:
- UK 50
- JIC 7.62
- TAI HU SR3
- RIIHIMAKI M10
- LSSR MYSH 2
- DEFENDER 888
- MSSR 10
- RON B107
Lepiej dmuchać na zimne / Better Safe Than Sorry
Odblokuj wszystkie sztuki broni dodatkowej. / Unlock all Secondary Weapons
Trofeum związane z kupowaniem broni. Broń dodatkowa wymaga tylko zgromadzenia wystarczającej liczby kredytów, by moc zakupić każdy egzemplarz. Nie miałem tu żadnego faworyta i prawie nie korzystałem z tej kategorii uzbrojenia. By zdobyć pucharek musimy kupić każdą z wymienionych niżej broni.
Lista Broni Dodatkowej:
- NR-37
- Łuk „Rambo”
- MP Cottonmouth
- Giovanni M8
- ZA 556W
- MP Point Prime
- MIK-05
Małe i śmiercionośne / Small and Lethal
Odblokuj wszystkie sztuki broni bocznej. / Unlock all Sidearms
Trofeum związane z kupowaniem broni. Broń boczna to oczywiście pistolety przydające się do ewentualnych starć na bliski dystans. Osobiście polecam kupić i ulepszyć o tłumi Harriera. Ten pistolet to prawdziwa mała armata. Eliminuje wrogów aż miło. By zdobyć pucharek musimy kupić każdą z wymienionych niżej broni.
Lista Broni Bocznej:
- KSG GK77
- Steel 25Z
- Zodiac 41
- Ferlach XX
- Harrier
Pierwsza wypłata / First Payday
Odblokuj pierwszą umiejętność. / Buy your first skill
Trofeum związane z ulepszaniem postaci. Wpadnie na początku gry po odblokowaniu pierwszej umiejętności.
Pełen potencjał / Full Potential
Odblokuj 54 umiejętności. / Buy 54 skills
Trofeum związane z ulepszaniem postaci. Najbardziej czasochłonny i żmudny pucharek w całej grze i zapewne ostatni, jaki zdobędziemy. Będąc w zakładce Regiony możemy przejść do zakładki Ulepszenia i tam odblokować nowe umiejętności wykorzystując zdobyte wcześniej punkty.
Punkty ulepszeń zdobywamy na dwa sposoby. Pierwszym jest zaliczanie głównych celów fabularnych i tym się przejmować nie musimy. Drugim natomiast są wyzwania. Te posiadają różne nagrody i możemy za ich ukończenie zyskać od 1 do 5 punktów ulepszeń. Listę wyzwań możemy sprawdzić między innymi w menu Regiony w zakładce Wyzwania. Każdy z obszarów ma własną listę. Na szczęście nie musimy ukończyć wszystkich i można pominąć te bardziej upierdliwe. Większość jednak trzeba będzie ogarnąć, by odblokować wymagane do pucharka 54 umiejętności. Wybór należy do nas, za które chcemy się zabrać. Od siebie polecam zdobić przed wszystkim te ze złotym trójkątem. Dostajemy za nie najwięcej punktów. Tak czy siak czeka nas dość sporo powtarzania mapek.
Znalezione nie kradzione / Finders Keepers
Znajdź pierwszy przedmiot kolekcjonerski. / Find your first Collectible
Trofeum związane ze znajdźkami. Wpadnie po znalezieniu pierwszego przedmiotu kolekcjonerskiego.
Zbieracz / Hoarder
Znajdź wszystkie przedmioty kolekcjonerskie. / Find all of the Collectibles
Trofeum związane ze znajdźkami. W grze nie ma wiele znajdziek, bo raptem tylko 35. Nie są też wybitnie ukryte i gdy jesteśmy w pobliżu radar nas o tym informuje. W razie czego poniżej jednak umieszczony jest materiał wideo z lokalizacją wszystkich przedmiotów kolekcjonerskich. W razie jakbyśmy jakiś pominęli, nie ma się co przejmować. Spokojnie można dozbierać te brakujące później. Statystyki znajdziek możemy sprawdzić w menu Regiony przy każdym z obszarów.
Lista znajdziek:
- Prowincja Zindah
- Chłopiec, który zamienił się w bilbila
- Notatnik Ronalda Payne’a
- Notatnik Nowikowa
- Mohammed Tirandaz, łucznik
- Opowieść o wilczycy, która miała wyjść za mąż
- Góra Kumar
- Rybak i martwy osioł
- Spokojny ifryt
- Duban zatruwa kartki książki
- Notatnik Nakamury
- Zły ifryt
- Notatnik oficera
- Sadzawka z kolorowymi rybami
- Zauroczony Książę
- Notatnik Hellstroma
- Dziennik Hellstroma
- Wzgórza Tajmid
- Notatnik Izabeli
- Nin Tanak zwany półchłopcem
- Notatnik Hamzy Khana
- Modlący się piekarz
- Miasto Światowego Niczego
- Forteca Rashidy
- Taniec Tawaddud
- Szachistka
- Test z Koranu
- Notatnik oficera
- Rysunek ludzkiej fizjonomii
- Notatnik zmarłego męża
- Test z arytmetyki
- Notatnik Rashidy
- Notatnik żołnierza
- Zwycięska Tawaddud
- Wadi Maladh
- Notatnik mieszkańca wsi
- Notatnik Taheera
- Waga żony Kasima
- Tuż przed śmiercią Kasima
- Osioł Kasima
Miraż / Mirage
Ukończ „Prowincję Zindah”. / Complete Zindah Province
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu mapki Prowincja Zindah.
Burza pustynna / Desert Storm
Ukończ „Prowincję Zindah” na najwyższym poziomie trudności podczas jednego przejścia gry. / Complete Zindah Province at the Highest Difficulty in a single playthrough
Trofea dotyczące najwyższego poziomu trudności są bardzo łaskawe i wymagają tylko ukończenia pojedynczego celu na danym obszarze. W przypadku tego regionu polecam od siebie zaliczyć cel polegający na zlikwidowaniu Antywana Zarzy. Nikt nie będzie tam nam przeszkadzał, a z pociskiem Agile w snajperce RON B107 prawie, że ślepy mógłby sobie poradzić. Wystarczy tylko zaczekać, aż cel stanie w miejscu i możemy go odstrzelić, a potem skierować się do punktu ewakuacji. W razie czego poniżej materiał wideo.
Zabić kujona / Take the Nerd Down
Ukończ „Górę Kuamar”. / Complete Mount Kuamar
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu mapki Góra Kumar.
Bronią hakuje się najlepiej / The Gun is the Best Hacking Tool
Ukończ „Górę Kuamar” na najwyższym poziomie trudności podczas jednego przejścia gry. / Complete Mount Kuamar at the Highest Difficulty in a single playthrough
Trofea dotyczące najwyższego poziomu trudności są bardzo łaskawe i wymagają tylko ukończenia pojedynczego celu na danym obszarze. W przypadku tego regionu jest nieco trudniej, bo nie ma żadnego bezpiecznego celu do ustrzelenia z daleka. Od siebie polecam wybrać sobie zadanie: Uszkodź system chłodzący poprzez sabotaż pomp wodnych. Polecam wybrać do tego snajperkę MSSR 10 i po cichu odstrzelić wszystkich w bazie. Najpierw załatwmy dwóch snajperów, którzy się tam czają. Jest tam też jeden opancerzony typ, więc na niego potrzebne będą pociski przebijające. Potem wystarczy tylko wyłączyć wszystkie pompy. Nawet gdyby rozległ się alarm spokojnie jest się gdzie schować, bo w okolicy rośnie sporo krzaków.
Uwolnienie skazańca / Convict freed
Ukończ „Wzgórza Tajmid”. / Complete The Tajmid Heights
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu mapki Wzgórza Tajmid.
Czysty profesjonalizm / Genuine Professional
Ukończ „Wzgórza Tajmid” na najwyższym poziomie trudności podczas jednego przejścia gry. / Complete The Tajmid Heights at the Highest Difficulty in a single playthrough
Trofea dotyczące najwyższego poziomu trudności są bardzo łaskawe i wymagają tylko ukończenia pojedynczego celu na danym obszarze. W przypadku tego regionu polecam od siebie zaliczyć cel polegający na zlikwidowaniu Izabeli Sanchez. Tak jak w przypadku pierwszej mapki nikt nie będzie tam nam przeszkadzał i z pociskiem Agile w snajperce RON B107 możemy ogarnąć cel raz dwa zanim się schowa do budynku. W razie czego poniżej materiał wideo.
Roszada / Castling
Ukończ „Fortecę Rashidy”. / Complete Rashida Qalat
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu mapki Forteca Rashidy.
Król zamku / King of The Castle
Ukończ „Fortecę Rashidy” na najwyższym poziomie trudności podczas jednego przejścia gry. / Complete Rashida Qalat at the Highest Difficulty in a single playthrough
Trofea dotyczące najwyższego poziomu trudności są bardzo łaskawe i wymagają tylko ukończenia pojedynczego celu na danym obszarze. W przypadku tego regionu od siebie polecam cel: Odzyskaj chip z danymi. Jest on w kontenerze z w wodzie. Nim się po niego udamy koniecznie odstrzelmy okolicznych snajperów i utorujmy sobie drogę ucieczki z dystansu. Nie powinno być jednak trudno powystrzelać przeciwników.
Spotkanie anulowane / Meeting Cancelled
Ukończ „Wadi Maladh”. / Complete Maladh Wadi
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu mapki Wadi Maladh.
Zabójcza skuteczność / Deadly Efficient
Ukończ „Wadi Maladh” na najwyższym poziomie trudności podczas jednego przejścia gry. / Complete Maladh Wadi at the Highest Difficulty in a single playthrough
Trofea dotyczące najwyższego poziomu trudności są bardzo łaskawe i wymagają tylko ukończenia pojedynczego celu na danym obszarze. W przypadku tego regionu polecam od siebie zaliczyć cel polegający na zlikwidowaniu Taja Taheera. Szybko można go odstrzelić jak tylko przyjedzie samochodem na lotnisko. Warto zaznaczyć, że jednak w tym wypadku zawsze po zabiciu celu zlecą się do nas wrogowie. Od razu więc po jego zabiciu uciekamy prawą strona obszaru jak na załączonym materiale wideo. W ten sposób można spokojnie zwiać bez strzelaniny. Najwyżej zostaniemy tylko postrzeleni. Warto dopisać, że strzelając przeciwnikowi w głowę od razu wbijemy też inny pucharek: Zabójcza celność.
Pracownik roku / Employee of the Year
Ukończ wszystkie kontrakty w misjach. / Complete all Mission Contracts
Ten pucharek wymaga od nas ukończenia wszystkich zadań fabularnych w grze. Część z nich można zepsuć, ale gdyby tak się stało zawsze możemy je zaliczyć za drugim podejściem.
Lista kontraktów:
- Prowincja Zindah
- Zlikwiduj Antywana Zarzę
- Zlikwiduj Kapitana Ronalda Payne’a
- Zlikwiduj Porucznika Fiodora Nowikowa
- Dokonaj sabotażu anten satelitarnych
- Góra Kumar
- Zlikwiduj Larsa Hellstroma
- Wyłącz zagłuszacze
- Dokonaj sabotażu głównej anteny
- Uszkodź system chłodzący poprzez sabotaż pomp wodnych
- Uszkodź główny komputer wgrywając wirusa
- Wzgórza Tajmid
- Uratuj Taja Taheera
- Zlikwiduj Izabelę Sanchez
- Zlikwiduj Hamzę Khana
- Zlikwiduj Zivko Dragovica
- Dokonaj sabotażu pól naftowych
- Forteca Rashidy
- Zlikwiduj Bibi Rashidę
- Znajdź więźniów
- Dokonaj sabotażu pocisków rakietowych w porcie
- Pozyskaj list przewozowy ze stacji kolejowej
- Odzyskaj chip z danymi
- Wadi Maladh
- Zlikwiduj kontakt Taja
- Zlikwiduj Taja Taheera
Szyberdach / Sunshine Roof
Zabij Antwana Zarzę, gdy ten przebywa w pojeździe. / Kill Antwana Zarza while he is in a vehicle
Do wykonania w regionie: Prowincja Zindah
Ten pucharek wymaga kilku kroków. Najpierw musimy wyeliminować snajpera na dachu, by nam nie przeszkadzał. Następnie lokalizujemy cel i zabijamy przy nim dowolnego żołnierza. Gdy ten zacznie uciekać musimy przełączyć amunicję na wybuchową. Ta się świetnie nadaje do zdobycia tego trofeum. Następnie należy strzelić w dany punkt nieco wcześniej niż przeciwnik się tam znajdzie. Może to zająć kilka prób, by odpowiednio zgrać się w czasie. W razie czego wczytujemy ostatni punkt kontrolny i próbujemy ponownie. Poniżej materiał wideo pokazujący zdobycie tego pucharka.
Zastrzelić strzelca / Sniping the Sniper
Zabij Ronalda Payne kiedy zajmie on pozycję snajperską. / Kill Ronald Payne after he takes up a sniping position
Do wykonania w regionie: Prowincja Zindah
Ten pucharek wymaga kilku kroków. Najpierw polecam zlokalizować i odstrzelić obu snajperów, by nam nie przeszkadzali. Następnie lokalizujemy cel i zabijamy przy nim dowolnego żołnierza, by zaczął uciekać. Śledzimy drogę jego ucieczki. Po wejściu do budynku uda się na pozycję snajperską i wtedy możemy go odstrzelić. Miejsce, w którym się schowa może się jednak różnić od tego na pokazanego na poniższym filmie, bo ma on kilka swoich snajperskich miejscówek. Musimy go tylko wypatrzyć i zastrzelić.
Cierpliwość jest kluczem / Patience is key
Zabij Nowikowa, gdy ten przeprowadza inspekcję anteny. / Kill Novikov while he's inspecting a damaged Antenna
Do wykonania w regionie: Prowincja Zindah
Ten pucharek wymaga kilku kroków i zajmie trochę czasu. Najpierw musimy zniszczyć wszystkie cztery anteny strzelając w bezpieczniki. Następnie lokalizujemy cel i śledzimy go, aż uda się do wieży. Zasłoni tam rolety, które należy podnieść strzelając w bezpiecznik na dachu. Potem znowu go śledzimy, aż podejdzie do zniszczonych anten z prawej strony. Gdy zacznie tam przy nich rozmawiać przez telefon dopiero możemy go odstrzelić. W razie czego poniżej materiał wideo dotyczący tego trofeum.
Kontrola / Check
Ucieknij z zasadzki w serwerowni, pozostając niezauważonym. / Escape the Server Room ambush without being detected
Do wykonania w regionie: Prowincja Zindah
Do tego zadania polecam wybrać sobie karabin snajperski – MSSR 10. Trofeum możliwe do wbicia w ramach realizacji celu głównego – Uszkodź główny komputer wgrywając wirusa. Nim się za to zabierzemy musimy jednak wyeliminować w bazie Larsa Hellstroma i przeszukać jego zwłoki. Następnie jedziemy widną na najniższy poziom. Eliminujemy wszystkich w lokacji. Tu nie ma znaczenia, czy zostaniemy wykryci. Po wgraniu wirusa windą zjadą do nas przeciwnicy i od teraz nie możemy wywołać alarmu. W zasadzie musimy zaczekać w bezpiecznym miejscu na nasz główny cel posiadający kartę dostępu do windy. Polecam postępować jak na załączonym materiale wideo. Eliminujemy po cichu cel, zdobywamy kartę i kanałami w podłodze przekradamy się do wyjścia.
Przyczepa / Caravan
Zabij wszystkich żołnierzy w oddziałach wsparcia podczas kontraktu na polach naftowych. / Kill everyone from all of the reinforcement waves during the Oil Field contract
Do wykonania w regionie: Wzgórza Tajmid
Trofeum możliwe do wbicia w ramach realizacji celu głównego – Dokonaj sabotażu pól naftowych. Tu będzie czekało nas trochę strzelania. Polecam najpierw na polach naftowych zlokalizować i po cichu odstrzelić snajperów, by nas nie niepokoili. Następnie musimy dać się wykryć. Można tego dokonać strzelając obok żołnierzy albo zabijając jednego na oczach drugiego. Wtedy do naszej pozycji nadciągnie oddział przeciwników. Jeden ciężki, grupka zwykłych i snajper. Eliminujemy wszystkich, po czym ponownie musimy dać się wykryć, w międzyczasie niszcząc niektóre pompy na polu naftowym. Nadciągnie kolejna fala. Ponawiamy proces do ściągnięcia trzeciej fali. W tej będzie dwóch snajperów. Po ustrzeleniu wszystkich atakujących otrzymamy pucharek.
Karma / Karma
Doprowadź więźnia w bezpieczne miejsce, nie uruchamiając alarmu. / Lead the prisoner to safety without raising the alarm
Do wykonania w regionie: Wzgórza Tajmid
Trofeum możliwe do wbicia w ramach realizacji celu głównego – Uratuj Taja Taheera. Musimy eskortować zakładnika bezpiecznie do wyjścia z wioski. By tego dokonać trzeba najpierw ustrzelić jeden z głównych celów – Izabelę Sanchez. Inaczej po upływie pewnego czasu podniesie ona alarm, gdy zorientuje się, że nasz sprzymierzeniec uciekł. W razie czego polecam eliminować przeciwników, jak na tym załączonym materiale wideo. W przypadku, gdyby podniesiono alarm szybko wczytajmy poprzedni punkt kontrolny.
Zabójczy interes / Lethal Business
Sprowokuj oba cele do ucieczki i zabij je, nim im zdołają zbiec. / Provoke both targets to escape and kill them before they do so
Do wykonania w regionie: Wzgórza Tajmid
Ten pucharek wymaga kilku kroków. Polecam po oznaczeniu celów najpierw wyeliminować snajpera, by nam nie przeszkadzał. Następnie strzelamy w skrzynkę bezpiecznikową przy domku, w którym ukrywa się jeden z celów. Potem trzeba działać szybko. Znajdujemy cel na otwartym terenie i zabijamy jednego z jego ludzi, by go spłoszyć. Potem szybko strzelamy do niego samego. Na koniec zostaje już ustrzelić drugi z celów. Na materiale akurat ten szczęśliwie zablokował się na stole, ale w normalnych okolicznościach, jeśli będziemy szybcy nie ucieknie daleko. W razie czego poniżej załączam materiał wideo.
Niech żyje królowa / Long Live the Queen
Odzyskaj czipy bezpieczeństwa, nie zabijając Bibi. / Retrieve the security chips without killing Bibi
Do wykonania w regionie: Forteca Rashidy
To jest banalny pucharek nie stanowiący żadnego problemu. Bardzo możliwe, ze wpadnie nam sam z siebie. Po prostu wystarczy jako jeden z pierwszych z celi na mapie zrealizować: Odzyskaj chip z danymi. Wystarczy wykonać to przed zabiciem Bibi i to wszystko.
Zabójcza celność / Fatal Accuracy
Zabij Taja Taheera strzałem w głowę, gdy ten przebywa w samochodzie. / Kill Taj Taheer in the car with a headshot
Ten pucharek możemy zdobyć przy okazji wbijania Zabójcza skuteczność. Wystarczy tylko pamiętać o tym, by strzelić przeciwnikowi w głowę.
Dyskrecja / Discreet
Zabij swój cel i innych podejrzanych, nie uruchamiając alarmu. / Kill the Target and the other Suspects without raising the alarm
Do wykonania w regionie: Wadi Maladh
Ten pucharek wymaga kilku kroków. Mamy tu jednocześnie trzy cele i trzeba trochę pokombinować, by ustrzelić każdy z nich bez wszczynania alarmu. Nie jest to specjalnie trudne, ale wymaga odstrzelenia w ustronnych miejscach większej ilości przeciwników w danej lokacji. Załączam poniżej materiał wideo pokazujący cichą eliminację ich wszystkich.
Zabójstwo jednym strzałem / Single Shot Killer
Zabij każdego podejrzanego jednym strzałem w korpus w trakcie alarmu. / Kill each Suspect with a single bullet, hitting the body, during the alarm
Do wykonania w regionie: Wadi Maladh
Ten pucharek wymaga kilku kroków. Ten sam cel, co w przypadku poprzedniego trofeum, ale jest nieco bardziej wymagający. Po pierwsze musimy wyeliminować obu snajperów, by nam nie przeszkadzali. Następnie oznaczmy sobie wszystkie cele oraz pokazane na filmiku wybuchowe beczki. Teoretycznie z opisu musimy zabić każdego strzałem w korpus, ale stara dobra eksplozja też się liczy. Trzeba jednak działać szybko. Najpierw eliminujemy cel, który ucieka samochodem. Potem od razu odstrzeliwujemy pozostałą dwójkę. Pociski typu Agile będą bardzo pomocne.
Pełna widownia / Full House
Zabij przynajmniej 1 wroga każdego rodzaju podczas tej samej misji. / Kill at least 1 of each enemy type in the same mission
Ten pucharek jest praktycznie niemożliwy do pominięcia. Wrogów w zasadzie nie ma wielu typów. Są zwykli, dowódcy, snajperzy oraz pancerni. Spokojnie ustrzelimy ich zapewne i podczas pierwszego przejścia gry.
Zapobiegliwy strzelec / Thrifty Shooter
Zabij 2 wrogów tym samym pociskiem. / Kill 2 enemies with the same bullet
Okazji do tego trofeum będzie sporo. Część innych pucharków będzie wymagać od nas niejednokrotnie eliminacji dwóch przeciwników jednym pociskiem, by przykładowo uniknąć alarmu. Nie trzeba więc się tym specjalnie przejmować.
Zaklinacz beczek / Lock, Stock, and Barrel
Zabij 2 wrogów przy pomocy wybuchu / Kill 2 enemies using an explosion
Ten pucharek możemy wbić analogicznie jak powyższy – tylko używając wybuchowej amunicji. Wystarczy znaleźć dwóch przeciwników stojących blisko siebie i strzelić. Ewentualnie można skorzystać też z różnych wybuchowych obiektów dostępnych na mapie.
Operator wieżyczki / Turret Operator
Zabij 5 wrogów w tej samej misji, używając wieżyczki strażniczej. / Kill 5 enemies in the same mission using the Sentry Turret
Wieżyczka strażnicza RWS SR-50 to jeden z gadżetów dostępnych do odblokowania. Bardzo porządny sprzęt, który może działać jeszcze lepiej po odblokowaniu częsci umiejętności. Pucharek ten można zdobyć w dowolnym regionie. Wieżyczkę po jej zakupieniu i wyekwipowaniu wybieramy z koła broni, przytrzymując . Stawiamy ją w danym miejscu, następnie w trybie lornetki lub drona naciskamy by oznaczyć cele oraz wciskamy , by wieżyczka do nich strzeliła. Trofeum wpadnie po zastrzeleniu w ten sposób 5 przeciwników w jednej misji. Należy tylko uważać, by wrogowie nam jej nie zniszczyli.
Widmo / Spectre
Przebywaj w odległości 2 metrów od wroga przez 10 sekund, pozostając niewykrytym. / Be within 2 meters of an enemy for 10 seconds without being detected
W sumie prosty pucharek i nie brakuje nam okazji do jego wbicia. Ja osobiście wbiłem to na ostatniej mapce. W przypadku materiału wideo zamieszczonego w opisie Dyskrecja jest dobra opcja. Po zabiciu przeciwnika pod wieżą idziemy do góry i stoi tam drugi typ gapiący się przez lornetkę. Wystarczy sobie przy nim stanąć i zaczekać 10 sekund. Przydatna umiejętność do tego to Zjawa z zakładki Wsparcie i ukrycie.
Jad / Venom
Zabij dowolny z celów kontraktu, używając trujących strzałek drona. / Kill any contract target using your drone's poison rifle
Nasza dowolność jest w przypadku tego pucharka dość znikoma, bo są tylko dwa cele, którymi możemy się zająć: Lars Hellstrom w lokacji Góra Kumar oraz Bibi Rashida w lokacji Forteca Rashidy. Pozostali przeciwnicy są za bardzo oddaleni od nas. Drona po jego zakupieniu i wyekwipowaniu wybieramy z koła broni, przytrzymując . Dodatkowym utrudnieniem jest fakt obecności sprzętu zakłócającego użycie drona, więc trzeba działać szybko nim ten się rozładuje. Wyczerpaniem baterii jednak nie musimy się martwić, bo od razu można go ponownie wysłać gdyby się rozładował. Grunt to by nikt nam go nie zniszczył.
Mistrz jednego talentu / One Trick Pony
Ukończ kontrakt, używając tylko karabinu snajperskiego. / Finish a Contract using only sniper rifles
Tu jest błąd w opisie, nie chodzi bowiem o ukończenie pojedynczego kontraktu, a całej wszystkich celów w danej lokacji. Od siebie polecam wybrać Wadi Maladh ze względu, iż jest krótka. Nie możemy w ogóle używać żadnej innej broni. Polecam nie zabijać też w walce wręcz. Skupmy się tu tylko na eliminacji celów i przeciwników których mamy na drodze. Nie ma potrzeby ustrzelenia wszystkich. Osobiście zrobiłem to po cichu korzystając z karabinu MSSR 10. Polecam połączyć to z trofeum Patrz, ale nie dotykaj.
Podkowy i granaty / Horseshoes and Hand Grenades
Zabij 2 wrogów granatem. / Kill 2 enemies with a grenade
Klasyczne trofeum związane z zabiciem dwóch wrogów jednym granatem. Możliwe, że wpadnie nam samoistnie, ale nie jest to pewne, gdyż granaty aż tak się w grze nie przydają. Jeśli zostało nam to do wbicia polecam wybrać lokację Wzgórza Tajmid i miejsce wskazane na poniższym materiale. Mamy tam dwóch przeciwników idealnie mogących przyjąć nasz granat.
Szybko i dyskretnie / Quick and Discreet
Zabij 5 wrogów w ciągu 1 minuty, nie uruchamiając alarmu. / Kill 5 enemies in 1 minute without raising the alarm
Ten pucharek prawdopodobnie zdobędziemy automatycznie w ramach wbijania platyny. W razie czego możemy jednak zastosować się do materiału wideo w opisie Płuca ze stali i po prostu zadbać, by eliminować przeciwników tak, by przypadkiem nie podnieśli alarmu.
Patrz, ale nie dotykaj / Look, but Don't Touch
Ukończ wszystkie kontakty w regionie, nie otrzymując żadnych obrażeń od wrogów. / Finish all Contracts in a Region without ever taking damage from enemies
To jest nieco bardziej skomplikowane trofeum -nie możemy ani razu zostać zranieni. Możemy to połączyć ze zdobywaniem pucharka Mistrz jednego talentu. Od siebie polecam wybrać Wadi Maladh ze względu, iż jest krótka i ma tylko jeden mniej bezpieczny moment po ustrzeleniu finałowego celu, gdy nadciągają przeciwnicy. W razie gdybyśmy przypadkowo zostali trafieni wczytajmy szybko poprzedni punkt kontrolny.
Niezawodność / One Shot One Kill
Ukończ kontrakt, zabijając wrogów każdym trafieniem. / Complete a contract when every time you hit the enemy is a kill
Ten pucharek możemy zdobyć przy wbijaniu trofeum Czysty profesjonalizm zgodnie z podlinkowanym tam materiałem wideo. Mamy tu po drodze tylko dwóch przeciwników. Jeden na platformie snajperskiej i główny cel. Zabijamy obu bez pudłowania i kończymy misję.
Płuca ze stali / Lungs of Steel
Zabij 5 wrogów, wstrzymując oddech podczas aktywnego wzmocnienia wytrzymałości. / Kill 5 enemies while holding your breath with Stamina Booster active
Trofeum wygląda na skomplikowane, ale w zasadzie naprawdę nie jest trudno go zdobyć. Najpierw polecam sobie odblokować umiejętność Wysoka dawka z zakładki Leki w Wyposażenie i Gadżety. Kolejną rzeczą jest zakup i wyposażenie Wzmocnienia wytrzymałości. Dobrze wybrać snajperkę z pociskami Agile, by ułatwić zadanie jeszcze bardziej. Musimy też w opcjach wyłączyć kamerę lotu pocisku, gdyż psuje ona wstrzymywanie oddechu. Następnie polecam skierować się do lokacji Prowincja Zindah i wybrać obszar z zabójstwem Antywana Zarzy. Tam mamy idealne miejsce do szybkiej eliminacji wrogów. Eliminujemy przeciwników jak na poniższym materiale wideo i pucharek jest nasz.
Odległość nie ma znaczenia / Distance Doesn't Matter
Traf w cel z odległości ponad 1300 metrów. / Land a shot from over 1300m away
Ten pucharek jest nie do pominięcia. Przy zdobywaniu platyny siłą rzeczy będziemy musieli zastrzelić przeciwników na takim dystansie.