SpellForce III Reforced nie ma listy pucharków, która rzucałaby nam duże wyzwanie. Nie brakuje jednak też trofeów będących upierdliwymi. W drodze po platynowy dzbanek można zamknąć się w jednym przejściu, ale należy uważać na kilka pomijalnych rzeczy. Przygoda zeżre nam też trochę czasu, bo gra nie należy do krótkich.
Krok po kroku:
Głównym trybem gry w którym przyjdzie nam zbierać pucharki będzie kampania fabularna. No i nie brakuje tam niestety pucharków, które dość łatwo przeoczyć. Przede wszystkim na wstępie polecam sobie zapisywać często grę na jak największej ilości slotów, by w razie czego móc się łatwo cofnąć pod jakiś pucharek. Poniżej prezentuję listę trofeów na które należy mieć oko.
Pilnować podczas całej rozgrywki:
- Przede wszystkim musimy pilnować trofeum – Dobrze dopasowane. Wymaga ono, by od fabularnego momentu ucieczki z więzienia ANI RAZU nie zmieniać pancerza naszej głównej postaci. Musimy ukończyć całą grę w tym więziennym wdzianku.
- Kolejnym bardzo łatwym do pominięcia trofeum jest Krasnoludzki kunszt. Wymaga ono utrzymania pozytywnych relacji z naszym krasnoludzkim towarzyszem oraz co znacznie trudniejsze zebrania wszystkich materiałów do ulepszenia jego pancerza.
- Trofea Spec od ucieczek oraz Dawne urazy wzajemnie się wykluczają. Dlatego należy dokonać osobnego zapisu podczas etapu ucieczki z więzienia.
- Dodatkowo warto zostawić sobie zapis z etapu więziennego do trofeum Arachnofobia.
- Podczas pierwszej wizyty w lokacji Farlornowej Nadziei w ramach zadania fabularnego „Walka o Nadzieję” musimy pokonać orków bez wytwarzania żadnych jednostek do trofeum Dowódca Farlornowej Nadziei.
- W przypadku Niech żyje Bóg-Król musimy pokojowo zagadać do przywódcy goblinów i wykonać dla niego zadnie „Apetyt na władzę„. Jeśli nie dojdzie do walki spokojnie będziemy mogli potem wracać do tej lokacji, by dokończyć questa.
- Bardzo łatwo pomijalne jest trofeum Wspaniałomyślna dusza, które możemy zdobyć w ramach głównego zadania fabularnego „Syn marnotrawny„.
- Trofea Zbójca oraz Nostalgia wzajemnie się wykluczają. Dlatego należy dokonać osobnego zapisu podczas wizyty w regionie Ostrza Aonira.
- Trofea Zaklinacz smoków oraz Shaikan wzajemnie się wykluczają. Dlatego należy dokonać osobnego zapisu podczas wizyty na Skwarnej Pustyni.
- Podczas serii zadań związanych z pomocą mieszkańcom Farlornowej Nadziei musimy zadbać, by wszyscy uchodźcy przetrwali do pucharka Nowa nadzieja.
- Nie mam pewności, ale trofeum Wróg publiczny może być pomijalne. Zadaniem głównym jest odbicie kilku obszarów, by móc przeprowadzić uchodźców, a pucharek jest za całkowite pokonanie wroga w tym regionie. Warto mieć to na uwadze na wszelki wypadek.
- By zdobyć trofeum Pradawne stwory musimy ukończyć poboczne zadanie „Zapomniana wiedza„.
- Podczas drugiej wizyty w regionie Ostrza Aonira musimy ukończyć zadanie „W imię nauki” by otrzymać trofeum Rytualne mistrzostwo.
- Trofea związane z maksymalnym ulepszeniem każdej frakcji związane są z zadaniami pobocznymi, więc jeśli skupimy się na wątku głównym można je pominąć. Są to: Zapomniany pokój, Nie płacz, leśna siostro oraz Powstanie Zaracha.
- Pucharku Kliknij „F”, aby oddać hołd łatwo jest nie zauważyć, ale mając jakikolwiek zapis sprzed finału wystarczy udać się do miasta Światłość, by go odblokować.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Platinum Trophy
All Trophies obtained!
Platynowe trofeum i cel naszych starań 🙂
Rytualne mistrzostwo / Ritualist
Ukończono rytuał mentata w Ostrzu Aonira / Completed the Mentalist Ritual at Aonir's Blade.
Nie jestem pewien, na ile pomijalny jest ten pucharek, ale na wszelki wypadek warto uważać. Podczas naszej drugiej wizyty w regionie Ostrza Aonira musimy ukończyć zadanie „W imię nauki„. Polega ono na ochronie Leyny Da Brasoe podczas przeprowadzania rytuału. Polecam zabrać ze sobą zgromadzone siły zbrojne i ustawić je w kręgu. Atakować będą nas umarlaki, ale nie będzie ich wielu. Po zakończeniu rytuału otrzymamy trofeum.
Krąg przyjaciół / Circle of Friends
Zgromadzono wszystkich dostępnych towarzyszy / Rallied all possible companions to your cause.
Nie wiem, czy naprawdę jest możliwe pominięcie tego pucharka, ale lepiej dmuchać na zimne. Większość towarzyszy poznamy naturalnie w ramach wątku głównego. Kilku jednak pojawia się w wątkach pobocznych i właśnie tu nie wiem, czy nie jest przypadkiem możliwe przegapienie którejś znajomości. Jeśli jednak wykonujemy wszelkie zadania i sprawdzamy wszystkie wykrzykniki na mapie, to nie musimy się niczym martwić.
Skład towarzyszy:
- Yria
- Isgrimm
- Gor
- Uram
- Ianna
- Rohen
- Undergast
- Angar Arandir
Pradawne stwory / Ancient Creatures
Nauczono się przyzywania tytanów / Learned how to summon Titans.
By zdobyć ten pucharek będziemy musieli ukończyć zadanie poboczne „Zapomniana wiedza„. Jest to prosty quest eksploracyjny, w którym udajemy się na Nieznaną wyspę do Świątyni Hybernian i musimy odnaleźć tam zwoje pozwalające nam potem przywołać tytanów dla każdej z frakcji.
Spec od ucieczek / Escape Artist
Uwolniono wszystkich więźniów podczas ucieczki z Szarej Twierdzy / Freed all the prisoners when escaping from the Grey Keep.
Pucharek ten wzajemnie się wyklucza z Dawne urazy. Dlatego polecam dokonać ręcznego zapisu podczas fabularnej misji związanej z ucieczką z więzienia. Podczas tego zadania polecam po wyjściu z celi dokładnie przeszukiwać wszelkie skrytki w więzieniu. Jest to niewielka lokacja i łatwo je zauważyć. W jednej ze skrzyń znajdziemy uniwersalny klucz do cel. Musimy za jego pomocą otworzyć wszystkie cele i wypuścić więźniów. Następnie mamy do wyboru dwie drogi – główne wyjście oraz ukryty korytarz, który oblokujemy używając dźwigni przez obie postaci szybko jedna po drugiej. Jeśli wybierzemy główne wyjście musimy tylko uważać, by żaden z więźniów nam nie zginął do końca tego etapu. Wybierając ukryte przejście w pewnym momencie jeden z więźniów rzuci się na strażników. Musimy mu pomóc, a potem pozwolić by został z nami. W innym wypadku nie otrzymamy tego trofeum.
Niech żyje Bóg-Król / Long Live the God-King
Złożono daninę Bogu-Królowi / Brought a tribute to the God-King.
Podczas fabularnego zadania związanego z poszukiwaniem Mulandiru w początkowej fazie gry, przyjdzie nam spotkać w jaskini przywódcę goblinów Boga-Króla. By zdobyć ten pucharek musimy być dla niego przyjacielscy i zgodzić się wykonać dla niego zadanie „Apetyt na władzę„. Polega ono na dostarczanie mu mięsa goblinów. Trzeba będzie mu dostarczyć kilka takich dostaw. Część możemy zrealizować już w obecnej lokacji pokonując okolicznych wrogo nastawionych mieszkańców. Z resztą będziemy jednak musieli wrócić do tej jaskini później. Okazje na zdobycie większej ilości mięsa będziemy mieli przykładowo w ramach zadania fabularnego związanego z nawiązywaniem sojuszu z orkami.
Prawdziwe dziecko zdrajcy / Betrayer's Child After All
Ukończono Liannon / Finished Liannon.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie na początku gry w ramach głównego zadania fabularnego „Źródło zarazy„.
Wspaniałomyślna dusza / A Generous Soul
Oddano więcej niż było trzeba po otrzymaniu prośby o pomoc / Gave more than the bare minimum when asked for help.
Ten pucharek niezwykle łatwo pominąć. W ramach głównego zadania fabularnego „Syn marnotrawny” przyjdzie nam odnaleźć w mieście Światłość niejakiego Ilbertusa Whateley’a. Podczas rozmowy poprosi on nas o wsparcie finansowe. Jeśli chcemy otrzymać trofeum musimy przekazać mu tę większą sumę, czyli widoczną na screenie poniżej opcję 60 sztuk złota.
Zaklinacz smoków / Dragon Whisperer
Ukończono zadanie dla starszego smoka / You fulfilled a task for the Elder Dragon.
Pucharek ten wzajemnie się wyklucza z Shaikan. Dlatego polecam dokonać ręcznego zapisu podczas podczas wizyty na Skwarnej Pustyni. Znalezienie smoka jest jednym z zadań pobocznych w późniejszej fazie gry. Chcąc zdobyć ten pucharek musimy spokojnie rozmawiać, by się dogadać i nie wybierać tych agresywnych opcji dialogowych. W ten sposób otrzymamy dodatkowe zadanie „Plaga zza grobu„. Po jego zakończeniu możemy wrócić do naszego zleceniodawcy i otrzymać ten pucharek.
Dawne urazy / Old Grudges
Zajęto się Alistairem / Dealt with Alistair.
Pucharek ten wzajemnie się wyklucza z Spec od ucieczek. Dlatego polecam dokonać ręcznego zapisu podczas fabularnej misji związanej z ucieczką z więzienia. Podczas tego zadania polecam po wyjściu z celi dokładnie przeszukiwać wszelkie skrytki w więzieniu. Jest to niewielka lokacja i łatwo je zauważyć. W jednej ze skrzyń znajdziemy uniwersalny klucz do cel. Możemy za jego pomocą otworzyć wszystkie cele i wypuścić więźniów. Następnie mamy do wyboru dwie drogi – główne wyjście oraz ukryty korytarz, który odblokujemy, używając dźwigni przez obie postaci szybko jedna po drugiej. Do tego trofeum nie możemy wybierać głównego przejścia. Inaczej jeden ze zbuntowanych więźniów sam zaatakuje Alistaira, uniemożliwiając nam rozmowę. Wybierając ukryte przejście, w pewnym momencie jeden z więźniów rzuci się na strażników. Po tym zdarzeniu musimy powiedzieć mu, żeby spadał. Dzięki temu kawałek dalej będziemy mogli pokojowo rozstać się z Alistairem.
Ucieczka / Prison Break
Ucieczka z Szarej Twierdzy z nowym sojusznikiem zakończyła się sukcesem / Escaped the Grey Keep with a new ally.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie na początku gry w ramach głównego zadania fabularnego związanego z ucieczką z więzienia.
Nowa nadzieja / A New Hope
Udzielono pomocy wszystkim uchodźcom w Farlornowej Nadziei / Helped all of the Refugees in Farlorn's Hope.
Pucharek ten zdobędziemy podczas drugiej wizyty w regionie Farlornowej Nadziei. Będzie czekało nas zadanie pomocy uchodźcom na przestrzeni kilku zadań. Zaczynamy od tego regionu startowego, gdzie musimy odeskortować wieśniaków tak, by nikt nam po drodze nie zginął. Zdecydowanie zalecam zapisać grę nim wszyscy ruszą w drogę. Jak widać na pierwszym screenie musimy podczas eskorty upewnić się, by liczba uchodźców była pod koniec dokładnie taka, jak na początku. W tym wypadku 46 osób. Następnie czeka nas zadanie „Cenniejsze niż złoto” w Isanderskiej Głuszy, gdzie zadaniem jest zabezpieczenie szlaku dla uchodźców. Zalecam całkowite rozprawienie się z przeciwnikiem w tym regionie. Przy okazji zdobędziemy trofeum Wróg publiczny. Dzięki temu przeprawa przez obszar będzie dużo bezpieczniejsza. Kolejnym naszym zadaniem będzie spotkanie się z Clarą Falron w mieście Światłość. Po rozmowie z nią otrzymamy to trofeum.
Zbójca / Cutthroat
Dołączono do Siepaczy w Ostrzu Aonira / Sided with the Deathmen in Aonir's Blade.
Pucharek ten wzajemnie się wyklucza z Nostalgia. Dlatego należy dokonać osobnego zapisu podczas wizyty w regionie Ostrza Aonira. Zadanie w tym regionie polega na sprzymierzeniu się jedną z dwóch frakcji. By zdobyć ten pucharek musimy wybrać Siepaczy.
Nostalgia / Nostalgic
Dołączono do Żelaznych Sokołów w Ostrzu Aonira / Sided with the Iron Falcons in Aonir's Blade.
Pucharek ten wzajemnie się wyklucza z Zbójca. Dlatego należy dokonać osobnego zapisu podczas wizyty w regionie Ostrza Aonira. Zadanie w tym regionie polega na sprzymierzeniu się jedną z dwóch frakcji. By zdobyć ten pucharek musimy wybrać Żelaznych Sokołów.
Władca Mulandiru / Lord of Mulandir
Zdobyto Mulandir jako bazę wypadową / Claimed Mulandir as your base of operations.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie na początku gry w ramach głównego zadania fabularnego po zbadaniu całego regionu Mulandiru.
Historia patrzy na ciebie / History has its eyes on you
Los Nortanderu leży w twoich rękach / The fate of Nortander lies in your hands.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie pod koniec gry.
Żółtodziób / Baby Steps
Zdobyto pierwszy poziom / Got your first level up.
Pucharek związany z zdobywaniem kolejnych poziomów naszej postaci. Wpadnie po pierwszym awansowaniu na kolejny poziom.
Punkt bez powrotu / Point of No Return
Osiągnięto 20. poziom drużyny bohatera w kampanii / Reached hero party level 20 in the campaign.
Pucharek związany z zdobywaniem kolejnych poziomów naszej postaci. Wpadnie po awansowaniu na 20 poziom. Gdzieś tak mniej więcej w połowie gry.
Członek Kręgu / Fit for the Circle
Osiągnięto maksymalny poziom drużyny bohatera w kampanii / Reached the maximum hero party level in the campaign.
Pucharek związany z zdobywaniem kolejnych poziomów naszej postaci. Wpadnie po awansowaniu na maksymalny poziom. Trudno stwierdzić, który to dokładnie poziom, bo u mnie po zdobyciu pucharka postacie nadal dalej awansowały. W każdym razie nie musimy się tym specjalnie przejmować. Jeśli wykonujemy wszelkie zadania poboczne spokojnie zdobędziemy to trofeum.
Wróg publiczny / Public Enemy Number One
Pokonano armię Nortanderu w Iskanderskiej Głuszy / Defeated the Nortander army in the Iskander Wilds.
Pucharek ten najprawdopodobniej można pominąć, jeśli skupimy się tylko na fabularnych wymaganiach w ramach ratowania uchodźców związanych z trofeum Nowa nadzieja. By zdobyć ten pucharek musimy całkowicie pokonać przeciwników w regionie Iskanderskiej Głuszy. Wymaga to zniszczenia głównej placówki przeciwnika. Nie powinno stanowić wielkiego problemu. Wystarczy odbierać kawałki regionu po trochę i ostatecznie nasłać wszystkich na główny obszar.
Zapomniany pokój / Forgotten Peace
Odblokowano frakcję ludzi i ulepszono ją do maksymalnego poziomu / Unlocked the human faction and upgraded it to the maximum.
Pucharek związany z maksymalnym ulepszeniem frakcji. I nie chodzi tu o wykupienie wszystkich schematów ulepszeń dla jednostek oraz budynków. Wiąże się to z ukończeniem konkretnego zadania fabularnego, które daje nam dostęp do wszystkich podstawowych jednostek oraz budynków frakcji. W przypadku ludzi musimy ukończyć zadanie poboczne „Niezachwiana stanowczość„.
Nie płacz, leśna siostro / Don't Cry, Sister Forest
Odblokowano frakcję elfów i ulepszono ją do maksymalnego poziomu / Unlocked the elven faction and upgraded it to the maximum.
Pucharek związany z maksymalnym ulepszeniem frakcji. I nie chodzi tu o wykupienie wszystkich schematów ulepszeń dla jednostek oraz budynków. Wiąże się to z ukończeniem konkretnego zadania fabularnego, które daje nam dostęp do wszystkich podstawowych jednostek oraz budynków frakcji. W przypadku elfów musimy ukończyć zadanie poboczne „Serca nieczyste„.
Powstanie Zaracha / Rise of Zarach
Odblokowano frakcję orków i ulepszono ją do maksymalnego poziomu / Unlocked the orc faction and upgraded it to the maximum.
Pucharek związany z maksymalnym ulepszeniem frakcji. I nie chodzi tu o wykupienie wszystkich schematów ulepszeń dla jednostek oraz budynków. Wiąże się to z ukończeniem konkretnego zadania fabularnego, które daje nam dostęp do wszystkich podstawowych jednostek oraz budynków frakcji. W przypadku orków musimy ukończyć zadanie poboczne „Bardzo długie pojednanie„.
Shaikan / Shaikan
Zabito starszego smoka / Slew the Elder Dragon.
Pucharek ten wzajemnie się wyklucza z Zaklinacz smoków. Dlatego polecam dokonać ręcznego zapisu podczas podczas wizyty na Skwarnej Pustyni. Znalezienie smoka jest jednym z zadań pobocznych w późniejszej fazie gry. By zdobyć ten pucharek po prostu musimy go pokonać. Pamiętajmy jednak, że to naprawdę mocny przeciwnik. I warto się uprzednio przygotować. Jeśli chcemy zdobyć oba trofea związane ze smokiem w jednym przejściu polecam zapisać sobie grę przed rozmową, doprowadzić do walki i pokonać przeciwnika zdobywając ten pucharek, a potem wczytać grę i wybrać wersję z dogadaniem się.
Pojedynkowicz / Skirmisher
Pokonano innego gracza w trybie PvP / Defeat a human opponent in PvP.
Można połączyć z Zawody w trollowaniu oraz Łeb w łeb.
Pucharek ten jest do zdobycia w Trybie Potyczki, gdzie wybieramy opcję Pojedynku. Musimy pokonać innego gracza, co jest zależne od naszego skilla i szczęścia. Prawdopodobna może być ustawka z uwagi, iż serwery tej gry nie są oblegane. Jeśli umówimy się z naszym znajomym może się udać ustawić wygraną.
Razem raźniej / Better Together
Rozegrano kampanię wspólnie ze znajomym / Played the campaign together with a friend.
Pucharek możemy zdobyć w Trybie Kampanii, ale konkretnie wybierając opcję Współpracy. Istotne jest jednak to, że nawet nie musimy mieć w liście znajomych na PSN danej osoby, by pucharek nam wpadł. Wystarczy, że ktoś dołączy do naszej sesji i trofeum zaliczone.
Utrapienie klasy robotniczej / Scourge of the Working Class
Łapy precz od robotników! / Stop touching the workers!
Zabawny pucharek możliwy do zdobycia w każdym trybie gry związanym z dowodzeniem frakcją. Podczas rozgrywki możemy zaznaczać nie tylko bohaterów, czy wojska, ale też klikać na robotników. By zdobyć trofeum musimy wybrać jakiegoś pracownika i szybko spamować na nim przycisk wyboru.
Kliknij „F”, aby oddać hołd / Press F to Pay Respects
Gdyby tylko życie toczyło się tak prosto… / If only real life were as simple as that.
Pucharek ten może łatwo zostać niezauważony, gdyż nie prowadzi do niego żadne zadanie. By jednak go zdobyć możemy w każdym momencie gry przed jej zakończeniem wybrać się do miasta Światłość. Tam musimy odnaleźć widoczną na poniższym screenie kobietę klęczącą przy grobie. Wystarczy spróbować do niej zagadać.
Dobrze dopasowane / They Fit Just Right
Strój więźnia dobrze na tobie leży / Those prisoner clothes really look good on you.
Najbardziej irytujący i łatwy do pominięcia pucharek w grze. Z początku wydarzeń w wątku fabularnym wylądujemy w więzieniu i tym samym przyjdzie nam paradować w stroju więźnia. By zdobyć to trofeum musimy do końca gry ANI RAZU nie zmieniać już pancerza naszej głównej postaci od tego momentu. Polecałbym na wszelki wypadek też nie zakładać żadnego hełmu. Pierścienie są dopuszczalne, sam używałem i dostałem trofeum. Pucharek wpadnie nam po pokonaniu finalnego bossa.
Praktyka czyni mistrza / Practice Makes Perfect
Rozegrano szkoleniową potyczkę z przeciwnikiem SI / Played a practice skirmish match against the AI.
Trofeum związane z trybem potyczki. Wystarczy odpalić szkoleniową potyczkę z przeciwnikiem SI. Nawet nie musimy jej kończyć, bo pucharek wpada już na ekranie ładowania.
Ledwie draśnięcie / Tis But a Scratch
Twoja postać zginęła / You avatar died.
Tego pucharka chyba nie trzeba tłumaczyć. Wystarczy doprowadzić naszą postać do śmierci. Warto tu zaznaczyć, że nie kończy to rozgrywki. Bohaterowie mogą być przywoływanie ponownie na pole bitwy.
Krasnoludzki kunszt / Dwarven Artistry
W pełni ulepszono pancerz Isgrimma / Fully upgraded Isgrimm's armor.
WAŻNE! Szczególnie musimy uważać na element do stworzenia hełmu – Krasnoludzki wkład hełmowy. Jest on bardzo łatwy do pominięcia, bo znajduje się w ukrytym pomieszczeniu, w lokacji do której już nie będziemy mogli wrócić.
Po pierwsze musimy pamiętać, by nawiązać przyjacielskie stosunki z Isgrimmem. W innym wypadku wraz z postępem fabularnym możliwe jest doprowadzenie do jego śmierci, co całkowicie uniemożliwi zdobycie tego trofeum w danej rozgrywce.
Kolejna sprawa to konieczność zebrania określonych surowców do ulepszania pancerza, by móc go wykuć w naszej głównej bazie. Niestety znalezienie wszystkiego nie jest proste, bo elementy nie są nigdzie zaznaczone na mapie. Do części lokacji nie można już po czasie wracać. Dodatkowo widoczność elementów możliwych do podniesienia nie jest za dobra. Całą sprawę utrudnia też fakt, iż mapa jest w pełni obrotowa, a przy niektórych kątach kamery łatwo czegoś nie zauważyć. Poniżej znajduje się lista wszystkich możliwych ulepszeń pancerza, acz do pucharka wystarczy stworzyć tylko mistrzowską zbroję oraz hełm. Po zebraniu składników za tworzenie sprzęty możemy się zabrać w naszej bazie w miejscu oznaczonym charakterystyczną ikonką kowadła.
Kolejne poziomy pancerza (do pucharka interesują nas tylko te pogrubione elementy):
- Porządna zbroja Isgrimma – 1 płytka tytanitu, 1 krasnoludzki pancerz zewnętrzny
- Wzmocniona zbroja Isgrimma – 1 wzmocniona płytka adamantowa, 1 wzmocnione krasnoludzkie naramienniki, 1 odrzucona krasnoludzka zbroja płytowa
- Mistrzowska zbroja Isgrimma – 1 płytka krasnoludzkiego księżycowego srebra, 1 skórzane empirejskie naramienniki, 1 krasnoludzki pancerz wewnętrzny
- Mistrzowski hełm Isgrimma – 1 krasnoludzki wkład hełmowy
Opis tekstowy lokalizacji przedmiotów (do pucharka interesują nas tylko te pogrubione elementy):
- Płytka tytanitu – znajdziemy ją podczas drugiej wizyty w lokacji Farlornowej Nadziei. Wtedy w zamku w lesie znajdziemy bandytów i w jednej ze skrzynek będzie poszukiwana płytka.
- Krasnoludzki pancerz zewnętrzny – wychodzimy z naszej głównej bazy przejściem u dołu mapki do lokacji Mulandir. Kierujemy się do miejsca ponad przejściem, którym przyszliśmy. Tam jest skrzynia z elementem zbroi.
- Wzmocniona płytka adamantytowa – możemy ją kupić w naszej głównej bazie na terenie orków u Berghola Bezczelnika.
- Wzmocnione krasnoludzkie naramienniki – znajdziemy ją w skrzyni w naszej głównej bazie na terenie orków. Znajduje się ona w małej jaskini, do której wraz z postępem gry i ulepszeniem orków zbudowane zostanie drewniane przejście.
- Odrzucona krasnoludzka zbroja płytowa – znajdziemy ją na mapie Oko pośrodku prawej granicy mapy. Znajduje się w jednym z możliwych do przeszukania obiektów w pobliżu wioski na pomostach.
- Płytka krasnoludzkiego księżycowego srebra – znajdziemy ją na mapie Skwarna Pustynia: Oaza na górzystym terenie w rogu mapy. Jest w skrzyni pilnowanej przez nieumarłych.
- Skórzane empirejskie naramienniki – znajdziemy je podczas drugiej wizyty na mapie Ostrze Aonira w skrzyni niedaleko przejścia do podziemi z których wyłaziły potwory i musieliśmy je fabularnie powstrzymać. Udajemy się tam w ramach zadana „Niezachwiana stanowczość„, które będzie dostępne jeśli ukończyliśmy poboczny quest „Uchodźcy” związany z trofeum Nowa nadzieja.
- Krasnoludzki pancerz wewnętrzny – znajdziemy go na mapie Podnórze Gór Wietrznych w skrzyni na terenie kamieniołomu, gdzie możemy uratować zamkniętego w klatce nieszczęśnika.
- Krasnoludzki wkład hełmowy – Łatwy do pominięcia! – znajduje się podczas wizyty w Oku w wewnętrznych komnatach. Po pierwszej fabularnej wizycie już nie da się tam wrócić. W pobliżu wejścia będziemy musieli pociągnąć za dźwignie by otworzyć tajną komnatę.
Arachnofobia / Arachnophobe
Zabił cię malutki pajączek. To całkiem imponujące. / You were killed by a tiny spider. That's actually pretty impressive.
Pucharek ten możemy zdobyć łatwo w etapie w więzieniu. Jeszcze nim wyjdziemy z celi należy zmienić poziom trudności na najwyższy możliwy – Mag Kręgu. Tam czeka nas „starcie” z pająkiem. Pająk automatycznie wyskakuje w naszej celi po sprawdzeniu kilku rzeczy. Warto jednak zaznaczyć, że to niezwykle słaby przeciwnik i bez trudu nasza postać wygra z nim gołymi rękami. By nas ubił najlepiej zacząć spamować przyciskiem akcji na próbę otwarcia drzwi. Dzięki temu nasza postać nie będzie atakować. Chwilkę to zajmie, ale w końcu pająk zada śmiertelny cios, a my otrzymamy trofeum.
Dowódca Farlornowej Nadziei / Commander of Farlorn's Hope
Pokonano orków w Farlornowej Nadziei bez tworzenia dodatkowych jednostek / Defeated the Orcs in Farlon's Hope without producing extra units.
To jeden z trudniejszych pucharków do zdobycia. Możemy się za to zabrać podczas naszej pierwszej wizyty w regionie Farlornowej Nadziei. Fabularnie przyjdzie nam przejąć kontrolę nad tutejszym wojskiem w celu pokonania orków. By zdobyć trofeum jednak nie możemy stworzyć ani jednej jednostki co mocno komplikuje sprawę. Koniecznie grajmy tu na najniższym możliwym poziomie trudności.
Do dyspozycji będziemy posiadali wyłącznie oddziałek widoczny na poniższym screenie. Na szczęście trofeum dopuszcza budowanie nowych budynków. Dlatego też polecam zająć najbliższy obszar, zbudować tartak i wysłać pracowników do kamieniołomu. Następnie należy odbić kolejny najbliższy obszar między tym zajętym, a główną bazą orków. Ostrożnie z używaniem jednostek, by nikt nam po drodze nie zginął podczas niszczenia posterunku. Dobrze by było, gdyby nasza główna postać miała jakąś umiejętność przydatną do niszczenia budynków. Ja używałem niszczycielskiego ataku z drzewka biegłości bojowej. W zdobytym drugim regionie stawiamy posterunek i budujemy jak najwięcej wieżyczek obronnych jak najbliżej głównej bazy wroga. Mamy bezpieczny przyczółek do ataku. To dobry moment do zapisu.
Teraz czeka nas decyzja. Albo bierzemy się za główną bazę, albo postaramy się przejąć jeszcze jakieś posterunki tak, aby nikt z naszych żołnierzy przy tym nie zginął. Ja osobiście wybrałem pierwszą opcję. Jednostki zostawiłem w bezpiecznym miejscu i wybrałem tylko bohaterów. Zapuszczałem się do bazy wroga i odciągałem ich siły prosto pod ostrzał z moich wieżyczek. Będzie to wymagało kilka kursów, a co jakiś czas będą się pojawiały nowe jednostki wroga, więc nie należy tego robić w nieskończoność. Chodzi jednak o wybicie tych głównych sił. Potem zabieramy się za niszczenie wieżyczek i pobocznych budynków tak, by nie narażać bohaterów na ostrzał z posterunku. Niszczymy wszystko oprócz głównego budynku.
Robimy kluczowy zapis gry przed atakiem. Zbieramy cały nasz oddziałek i przypuszczamy szturm. Należy ten moment ugrać tak, by akurat w bazie wroga nie stacjonowały żadne jednostki. Wszyscy atakują posterunek. Tu kluczowe jest używanie właśnie jakiejś umiejętności niszczącej budynki, bo baza jest automatycznie naprawiana i to dość skutecznie. Polecam zużyć też wszelkie posiadane mikstury i przedmioty działające pozytywnie na nasze jednostki. Jeśli uda nam się zrównać z zmienią posterunek, to pucharek jest nasz.
Koniec / The End
Ukończono kampanię SpellForce III / Beat the SpellForce III campaign.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu głównego wątku fabularnego.
Dowódca / Commander
Zawarto przymierze z Tułaczami / Gained the allegiance of the Wayfarers.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zawarciu przymierza z frakcją ludzi – Tułaczami.
Wieszcz / Scryer
Zawarto przymierze z elfami z plemienia Morhirów / Gained the allegiance of the Morhir Elves.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zawarciu przymierza z frakcją elfów z plemienia Morhirów.
Wódz / Chieftain
Zawarto przymierze z orkami z plemienia Ogniodzierżców / Gained the allegiance of the Orcish Firewielders.
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po zawarciu przymierza z frakcją orków z plemienia Ogniodzierżców.
Zbawcy Polany Teresy / Savior of Theresa’s Meadows
Udało ci się wygrać bitwę o Polanę Teresy i położyć kres rozpustnym rytuałom Oktoberfestu / You won the battle for Theresa’s Meadows and put an end to the debacherous Oktoberfest rites.
Trofeum możliwe do zdobycia w trybie potyczki. Wybieramy sobie widoczną na poniższym screenie mapę Bitwa o Polanę Teresy z przeciwnikiem Pasywna SI. Dodajmy sobie mnożnik gospodarki 300% oraz w ustawieniach mapy wielkość zasobów x100. Dzięki temu na spokojnie możemy sobie wszystko ogarnąć. W zasadzie w tym trybie musimy zdobyć przynajmniej jeden obszar z symbolem korony i możemy poczekać, aż skończy się mecz, bo pasywny przeciwnik nie będzie nic robił.
Zawody w trollowaniu / Competitive Trolling
Wygraj mecz rankingowy, grając jako trolle / Win a ranked match playing Trolls.
Można połączyć z Pojedynkowicz oraz Łeb w łeb.
Pucharek ten jest do zdobycia w Trybie Potyczki, gdzie wybieramy opcję Pojedynku. Musimy pokonać innego gracza, wybierając jako frakcję trolle, które są dość specyficzne. Trofeum jest zależne od naszego skilla i szczęścia. Prawdopodobna może być ustawka z uwagi, iż serwery tej gry nie są oblegane. Jeśli umówimy się z naszym znajomym może się udać ustawić wygraną.
Łeb w łeb / Head-To-Head
Ukończ dowolny mecz rankingowy / Finish any ranked match.
Można połączyć z Zawody w trollowaniu oraz Pojedynkowicz.
Pucharek ten jest do zdobycia w Trybie Potyczki, gdzie wybieramy opcję Pojedynku. Musimy ukończyć tylko dowolny mecz. Prawdopodobna może być ustawka z uwagi, iż serwery tej gry nie są oblegane. Jeśli umówimy się z naszym znajomym może się udać ustawić wygraną.
Strażnik Mugwy / Mugwa's Guardian
Wezwij Dziecię Mugwy / Summon Mugwa's Cub.
Pucharek warto połączyć z Ornitolog, Okrutnik oraz Przebranżowienie.
Trofeum możliwe do zdobycia w trybie potyczki. Polecam wybrać mapę z pojedynczym przeciwnikiem Pasywna SI. W przypadku wyboru mapy do tego trofeum trzeba znaleźć taką, która będzie miała gdzieś ołtarz do przyzywania tytanów. Ja ogarniałem to na mapie Szara Twierdza: Ogrody. Ołtarz był w jednym z rogów mapy. Dodajmy sobie mnożnik gospodarki 300% oraz w ustawieniach mapy wielkość zasobów x100. Dzięki temu na spokojnie możemy sobie wszystko ogarnąć. Jako frakcję dla siebie wybieramy Trolle.
Wezwanie tytana trolli to trochę skomplikowany proces. Po pierwsze musimy wyszkolić odpowiednią jednostkę, by móc tego dokonać. Może to być okrutnik wymagany do innego pucharka lub też kościany czarownik. Grunt, by jednostka miała zdolność „Żniwa krwi” widoczną na poniższym screenie. Zdolność tę wybieramy przytrzymując przycisk . Tylko sęk w tym, że musimy jej użyć w miejscu, gdzie leżą jakieś zwłoki. Mogą to być zarówno polegli towarzysze, jak i wrogowie. Nasz troll musi zjeść 10 poległych. Nad jednostką widoczna jest liczba aktualnie pożartych w postaci symbolu kości. Gdy już mamy najedzonego wybrańca musimy znaleźć na mapie ołtarz do przyzywania tytanów. Jest widoczny na poniższym screenie. Należy wysłać tam wymaganą ilość pracowników oraz w menu tego budynku przekazać odpowiednie ofiary w postaci surowców. Wtedy w menu tego ołtarzu wybieramy opcje przyzwania tytana i klikamy na naszego najedzonego trolla. Pojawi się Dziecię Mugwy, a my otrzymamy trofeum.
Ornitolog / Aviarist
Stwórz żelazodzioba każdego rodzaju co najmniej raz / Build every type of Ironbeak at least once.
Pucharek warto połączyć z Strażnik Mugwy, Okrutnik oraz Przebranżowienie.
Trofeum możliwe do zdobycia w trybie potyczki. Polecam wybrać dowolną mapę z pojedynczym przeciwnikiem Pasywna SI. Dodajmy sobie mnożnik gospodarki 300% oraz w ustawieniach mapy wielkość zasobów x100. Dzięki temu na spokojnie możemy sobie wszystko ogarnąć. Jako frakcję dla siebie wybieramy Trolle.
Żelazodziób to jedna z podstawowych jednostek trolli możliwa do rekrutowania w głównym budynku – Sercu plemienia. Charakterystyczną cechą trolli jest jednak to, że zamiast tworzyć nowe jednostki szkolą one już te istniejące. Musimy więc posiadać trzy jednostki zwykłych żelaznodziobów do wyszkolenia.
Możliwe opcje szkolenia żelaznodziobów:
- Obóz bijaków – Bojowy żelaznodziób
- Obóz miotaczów – Żelaznodziób bumiarz
- Czarobóz (wymaga ulepszenia serca plemienia na drugi poziom) – Żelaznodziób trupiarz
Okrutnik / War Bringer
Pomyślnie wyszkol okrutnika / Succesfully train a War Bringer.
Pucharek warto połączyć z Strażnik Mugwy, Ornitolog oraz Przebranżowienie.
Trofeum możliwe do zdobycia w trybie potyczki. Polecam wybrać dowolną mapę z pojedynczym przeciwnikiem Pasywna SI. Dodajmy sobie mnożnik gospodarki 300% oraz w ustawieniach mapy wielkość zasobów x100. Dzięki temu na spokojnie możemy sobie wszystko ogarnąć. Jako frakcję dla siebie wybieramy Trolle.
Charakterystyczną cechą trolli jest jednak to, że zamiast tworzyć nowe jednostki szkolą one już te istniejące. Musimy więc najpierw zrekrutować rozwalacza w głównym budynku – Sercu plemienia. Konieczne jest postawienie budynku Czarnobóz, który wymaga ulepszenia serca plemienia na drugi poziom. Konieczne będzie także wybudowanie sankuariów Mugwy, które wytwarzają potrzebne surowce. W momencie gdy posiadamy już wymagane surowce kierujemy naszych rozwalaczy do budynku Czarnobóz. Sęk w tym, że to na kogo się wyszkolą jest losowe, wiec może być konieczne posłanie ich do szkoły kilka razy. Wówczas otrzymamy też trofeum Przebranżowienie. Gdy uda nam się jednak wyszkolić okrutnika trofeum będzie nasze.
Przebranżowienie / Lateral Recruiting
Zmień specjalizację trolla, wysyłając go do innej szkoły / Sidegrade a Troll unit by sending it to a different school.
Pucharek warto połączyć z Strażnik Mugwy, Ornitolog oraz Przebranżowienie.
Trofeum możliwe do zdobycia w trybie potyczki. Polecam wybrać dowolną mapę z pojedynczym przeciwnikiem Pasywna SI. Dodajmy sobie mnożnik gospodarki 300% oraz w ustawieniach mapy wielkość zasobów x100. Dzięki temu na spokojnie możemy sobie wszystko ogarnąć. Jako frakcję dla siebie wybieramy Trolle.
Charakterystyczną cechą trolli jest jednak to, że zamiast tworzyć nowe jednostki szkolą one już te istniejące. Wystarczy już jedną z wyszkolonych jednostek ponownie posłać do jednego z budynków szkolących. Dzięki temu zmieni ona swoją specjalizację.