The Dark Pictures Anthology: House of Ashes

Zobacz recenzję
3/10
20-25H
x1
x5
x9
x16
31
0
15
0
1.5
31
0
15
0
1.5

 

The Dark Pictures Anthology: House of Ashes nie posiada skomplikowanej platyny, aczkolwiek będzie od nas wymagała powtarzania dość sporej liczby fragmentów gry pod konkretne trofea. O tyle dobrze, że znajdźki można spokojnie zebrać bez większej uwagi na wybory poza jedną ostatnią. Poziom trudności nie ma znaczenia i możemy grać na jakim nam wygodnie.

 

Krok po kroku:

Na wstępie trzeba zaznaczyć istotną rzecz. Ubiegając się o platynkę w tym tytule gorąco polecam zapisywać grę na NOWYM slocie przy każdorazowym zdobywaniu pucharków związanych z wyborami. Dzięki temu będziemy mieli więcej możliwości do wykorzystania pod kolejne trofea tego typu. W przypadku nadpisywania mniejszej ilości slotów zapisu może być konieczne większe powtarzanie poszczególnych fragmentów gry.

Kolejną sprawą jest fakt, iż gra może się różnie toczyć u każdego gracza. Poniższe opisy dotyczące konkretnych pucharków zakładają poprawne wykonywanie wszelkich sekwencji QTE, o ile jest co innego zaznaczone w opisie. Przy okazji można wspomnieć, że gra ma kilka poziomów trudności, ale pod zdobywanie pucharków zaleca się wybrać ten najłatwiejszy, by niepotrzebnie czegoś nie zepsuć.

 

KROK I – Zebranie znajdziek plus wyłącznie wybory rozumu

Od początku zalecam skupić się przede wszystkim na pucharku braz Start Thinking Like a Marine, gdyż wymaga on uwagi przez całe podejście. Będziemy musieli wybierać opcje dialogowe i reakcje wyłącznie związane z ikonką mózgu. Na serce możemy się zdecydować, ale tylko w przypadku, gdy nie ma żadnych wyborów związanych z umysłem. Podczas gry starajmy się utrzymać wszystkich przy życiu do samego końca. Przy okazji warto zgarnąć tu już większość znajdziek. Materiał wideo znajduje się w opisie trofeum zloto Scratching at the Past. Jedynie ostatnia będzie wymagała późniejszej powtórki w finale z uwagi, że kłóci się z dokonywaniem wyborów tylko związanych z rozumem. Zalecam też podczas tego przejścia znaleźć apteczkę, by ewentualnie powtarzać mniejszy fragment gry do zdobycia trofeum zloto Ain’t Got Time to Bleed.

 

KROK II – Powtarzanie konkretnych rozdziałów pod pozostałe trofea

Zależnie od tego, jak wyglądało nasze poprzednie przejścia, mogą nam zostać nieco inne specyficzne pucharki do zgarnięcia. Biorąc pod uwagę polecane powyżej przejście z wyborami rozumu, polecę też od razu ogólne kolejne przejścia pod trofea wymagające dłuższego posiedzenia. Zapisujmy te podejścia na nowych slotach jak polecałem we wstępie. Wygodniej potem będzie ogarniać inne pucharki, startując w konkretnych punktach tych przejść.

  • W prologu jednego przejścia musimy trafić włócznią, by później szybko móc zdobyć srebro Old Dog, wczytując tylko jeden rozdział.
  • srebro Ghost Signal – wymaga kolejnego konkretnego przejścia gry od praktycznie samego początku, by zbudować wrogą relację między Nickiem a Ericem. Przy okazji możemy też ugrać braz Into the Sunset, ale musimy pamiętać, że po drodze należy doprowadzić do śmierci Merwina.
  • srebro Let Me Have a Go! – jest w znacznej mierze przeciwieństwem powyższego trofeum, bo wymaga zbudowania pozytywnej relacji między Nickiem, a Ericem. Przy okazji można tu postarać się o braz Oorah oraz braz So You’re My Technician.
  • Pozostałe trofea można będzie już spokojnie wbijać korzystając z fragmentów poprzednich przejść.
Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: </span><span>Full House!

Full House!

Collect all Trophies

Upragniony platynowy pucharek. Zgarniemy go jak ugramy pozostałe 🙂

Ikona osiągnięcia: </span><span>Golden Path
100

Golden Path

Five characters survived the finale

Możliwe do przeoczenia

Klasyczne trofeum związane z przetrwaniem postaci. W tej części nie jest to specjalnie trudne do wykonania i jest tylko kilka bardziej niebezpiecznych momentów, które mogą ubić nam bohatera bez naszej celowej w tym ingerencji. Podstawową rzeczą jest poprawne wykonywanie sekwencji wszystkich QTE. Warto też wspomnieć, że jako poboczna postać Merwin nie zalicza się do tego trofeum, więc nie musimy się martwić, gdy zginie nam na początku gry. Zresztą jego los jest jednak przesądzony.

Ważne momenty:

  • W rozdziale Breaking Up, gdy Rachel spada z przepaści trzymana za linę przez Erica, mamy moment, w którym decydujemy się, czy przeciąć linę. Jeśli wcześniej uratowaliśmy Mervina, w przypadku nie przecięcia liny, Eric spadnie w przepaść i zginie. W przypadku, gdy Mervin zginął lub został zostawiony z tyłu, Nick zdąży jeszcze podbiec i uratować Erica bez konieczności przecięcia liny.
  • Gdy w rozdziale Bloodbath spotkamy Clarice, będziemy musieli ją zostawić lub potem zdecydować o konieczności skrócenia jej cierpienia. W innym wypadku doprowadzi to do automatycznej śmierci Erica.
  • Podczas rozdziału The Assault, gdy bohaterowie się wycofują, Rachel ma możliwość użycia stacjonarnego karabinu maszynowego. Jeśli zdecyduje się zamiast tego uciec, musimy pamiętać ,jak rozłożyliśmy ładunki wybuchowe w kolejnym pomieszczeniu. Są dwie opcje: pośrodku lub po bokach. Jeśli jako Nick się pomylimy doprowadzimy do śmierci Rachel oraz Erica.
  • Podczas starcia z potworami w rozdziale The Horror Rachel może zostać zarażona przez jednego z napastników. Nie jest to pewne, ale bardzo prawdopodobne bo zdarza się przy większości przejść. Jeśli to nastąpi, będziemy musieli odpowiednio postąpić w finale, by ją wyleczyć. Wiąże się to z trofeum braz The Thing.
  • Podczas rozdziału The Vault, gdy Nick podkłada ładunki wybuchowe, bezpieczniej jest wybrać podłożenie ich tylko przy tym pierwszym mniejszym punkcie. W przypadku drugiej opcji – dalej jest możliwe jego przeżycie, ale zależy to od pozytywnych relacji z Ericem. W innym przypadku skończy się śmiercią.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Double Tap
15

Double Tap

Eric and Rachel both died in the same explosion

Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale The Assault.

 

  • W rozdziale Breaking Up, gdy Rachel spada z przepaści trzymana za linę przez Erica, mamy moment, w którym decydujemy się, czy przeciąć linę. Jeśli wcześniej uratowaliśmy Mervina, w przypadku nie przecięcia liny, Eric spadnie w przepaść i zginie. W przypadku, gdy Mervin zginął lub został zostawiony z tyłu Nick zdąży jeszcze podbiec i uratować Erica bez konieczności przecięcia liny.
  • W rozdziale Bloodbath Nick oraz Jason rozkładali C4 w jednym z pomieszczeń. Mogliśmy dokonać wyboru odnośnie tego, czy rozłożymy ładunki pośrodku przejścia, czy po bokach. Musimy pamiętać jakiej dokonaliśmy tam decyzji.
  • Następne podczas wycofywania się w rozdziale The Assault jako Rachel, przyjdzie nam w pewnym momencie dokonać wyboru między opcją strzelania ze stacjonarnego karabinu maszynowego a ucieczką. Musimy zdecydować się na to drugie. Wtedy razem z Ericem pobiegną do kolejnego pomieszczenia. Następnie jako Nick przyjdzie nam ostrzec ich o rozmieszczeniu ładunków. Zależnie od tego, jak je rozmieściliśmy, musimy podać im złą informacje. Wtedy oboje zginą w eksplozji, a my otrzymamy trofeum.
Ikona osiągnięcia: </span><span>The Thing
15

The Thing

Eric helped Rachel purge her infection

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji.

 

  • W rozdziale Breaking Up, gdy Rachel spada z przepaści trzymana za linę przez Erica, mamy moment, w którym decydujemy się, czy przeciąć linę. Jeśli wcześniej uratowaliśmy Mervina w przypadku nie przecięcia liny, Eric spadnie w przepaść i zginie. W przypadku, gdy Mervin zginął lub został zostawiony z tyłu Nick zdąży jeszcze podbiec i uratować Erica bez konieczności przecięcia liny.
  • W rozdziale After the Fall jako Salim musimy odkryć negatwne działanie promieni słonecznych na potwory. Jest to automatyczne, jeśli poprawnie wykonamy wszystkie QTE.
  • W rozdziale The Truce jako Nick musimy razem z Salimem pokonać potwora. To też jest automatyczne, jeśli nie zawalimy QTE. Następnie zależnie od decyzji związanych z Salimem Eric albo sam dowie się o działaniu lampy UV, albo się dowie o słabości potworów od Salima.
  • Dalej w tym samym rozdziale Jasona zaatakuje przemieniony Joe. Jeśli wcześniej zabraliśmy ze sobą kołek ze zwłok, musimy zepsuć QTE, by Jason nie zabił atakującego. W innym wypadku nie musimy się martwić. Za chwilę przybiegnie Eric i lampą UV podpali napastnika.
  • Gdy w rozdziale Bloodbath spotkamy Clarice będziemy musieli ją zostawić lub potem zdecydować o konieczności skrócenia jej cierpienia. W innym wypadku doprowadzi to do automatycznej śmierci Erica.
  • Następne podczas wycofywania się w rozdziale The Assault jako Rachel, przyjdzie nam w pewnym momencie dokonać wyboru między opcją strzelania ze stacjonarnego karabinu maszynowego a ucieczką. Musimy zdecydować się na strzelanie. Dzięki temu nie ma obawy o wysadzenie się w następnym pomieszczeniu.
  • Podczas starcia z potworami w rozdziale The Horror jako Salim, w pewnym momencie będziemy mieli dwie możliwości strzału: do potwora atakującego nas lub do potwora atakującego Rachel. Strzelamy do tego, który atakuje nas. Dzięki temu mamy pewność, że Rachel zostanie zarażona.
  • Doprowadzamy wszystkich żywych do rozdziału Strange Aeons. Pod koniec okaże się, że Rachel jest zainfekowana. Jeśli w tym przejściu gry bohaterowie zabrali ze sobą biały fosfor czeka nas scenka, gdy Rachel będzie próbowała zniszczyć ładunek nożem. Nie róbmy tego! Po prostu zaczekajmy, aż minie czas na reakcję. Następnie czeka nas wybranie odpowiednich opcji dialogowych, gdy Jason będzie mierzył z broni do Rachel:
    • DESPERATE – Don’t do it!
    • DESPERATE – It’s me, Jason!
    • Po tych dialogach zależnie od relacji z Jasonem może być konieczne wykonanie QTE, by odebrać broń.
    • Gdy Salim zaproponuje rozwiązanie wybieramy DESPERATE – Just do it.
  • Potem czeka nas scenka, w której bohaterowie przenoszą Rachel, a po chwili Eric spróbuje jej pomóc przy użyciu lamy UV. Uda się pozbyć pasożyta, a my otrzymamy trofeum. Przy okazji jego późniejsze znalezienie i zabicie jest ostatnią ze znajdziek.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Let Me Have a Go!
30

Let Me Have a Go!

Three characters used the UV wand to attack the creatures

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji. Istotne jest też, by od początku Nick oraz Eric mieli ze sobą pozytywny poziom relacji. Może być i neutralny. Grunt jednak, by nie mniejszy. W każdej chwili możemy sprawdzić jak obecnie kontrolowana postać jest nastawiona do innej w menu . Nie możemy w relacji miedzy tą dwójką mieć więcej jak jednej negatywnej scenki z uwagi, że w przeciągu poniższych rozdziałów trafi im się jedna automatyczna i pozytywna. Jeśli w rozdziale The Assault dojdzie do bójki między bohaterami z uwagi na Rachel – nie musimy się tym przejmować. Akurat ta scena nie wpływa na relacje. U mnie się pojawiła, a mimo to nie pogorszyło to sytuacji.

 

  • W rozdziale Breaking Up, gdy Rachel spada z przepaści trzymana za linę przez Erica, mamy moment, w którym decydujemy się, czy przeciąć linę. Jeśli wcześniej uratowaliśmy Mervina, w przypadku nie przecięcia liny – Eric spadnie w przepaść i zginie. W przypadku, gdy Mervin zginął lub został zostawiony z tyłu, Nick zdąży jeszcze podbiec i uratować Erica bez konieczności przecięcia liny.
  • W rozdziale After the Fall jako Salim musimy odkryć negatwne działanie promieni słonecznych na potwory. Jest to automatyczne, jeśli poprawnie wykonamy wszystkie QTE.
  • W rozdziale Slayer nie możemy znaleźć apteczki. Ewentualnie musimy mieć dobre relacje miedzy Nickiem, a Salimem, by ten w późniejszym rozdziale zdecydował się opatrzyć Salima.
  • W rozdziale The Truce jako Nick musimy razem z Salimem pokonać potwora. To też jest automatyczne, jeśli nie zawalimy QTE. Następnie zależnie od decyzji związanych z Salimem Eric albo sam dowie się o działaniu lampy UV, albo się dowie o słabości potworów od Salima.
  • Dalej w tym samym rozdziale Jasona zaatakuje przemieniony Joe. Jeśli wcześniej zabraliśmy ze sobą kołek ze zwłok, musimy zepsuć QTE, by Jason nie zabił atakującego. W innym wypadku nie musimy się martwić. Za chwilę przybiegnie Eric i lampą UV podpali napastnika – Użycie 1/3.
  • Gdy w rozdziale Bloodbath spotkamy Clarice będziemy musieli ją zostawić lub potem zdecydować o konieczności skrócenia jej cierpienia. W innym wypadku doprowadzi to do automatycznej śmierci Erica.
  • Następne podczas wycofywania się w rozdziale The Assault jako Rachel przyjdzie nam w pewnym momencie dokonać wyboru między opcją strzelania ze stacjonarnego karabinu maszynowego a ucieczką. Musimy zdecydować się na strzelanie. Dzięki temu nie ma obawy o wysadzenie się w następnym pomieszczeniu.
  • Podczas starcia z potworami w rozdziale The Horror jako Salim w pewnym momencie będziemy mieli dwie możliwości strzału: do potwora atakującego nas lub do potwora atakującego Rachel. Strzelamy do tego, który atakuje Rachel, co da jej kolejną akcję.
  • Po tym, jak Eric automatycznie pomoże Nickowi, sam zostanie złapany przez potwora. Jako Rachel będziemy mieli opcję pomóc mu lub uciec. Wybieramy opcję pomocy, a Rachel podpali jednego z potworów – Użycie 2/3.
  • Jeśli chcemy zdobyć trofeum braz Oorah w tym samym przejściu w rozdziale Strange Aeons musimy postarać się, by Jason zastrzelił zarażoną Rachel lub by ta uciekła, odmawiając zamknięcia w kokonie.
  • W rozdziale The Vault, gdy Nick ruszy podłożyć ładunki wybuchowe, Eric przekaże mu lampę UV pod warunkiem wspominanych wcześniej pozytywnych relacji.
  • Następnie, gdy Nick zejdzie już na dół i będzie się kierował do pierwszego punktu z uwagi, że jest ranny przyciągnie uwagę potwora. Musimy wtedy zepsuć QTE związane z ukrywaniem się. Nick strzeli do potwora i pobiegnie dalej. Po podłożeniu ładunku czeka nas decyzja o tym, czy wracać, czy też podłożyć ładunki w kolejnym miejscu. Musimy wrócić (opcja RETREAT). Podczas powrotu zostaniemy zaatakowani przez odgonionego wcześniej potwora. Musimy poprawnie wykonać pierwsze QTE i zepsuć DRUGIE. Wtedy Nick użyje lampy UV, by podpalić potwora – Użycie 3/3.
Ikona osiągnięcia: </span><span>So You're My Technician
15

So You're My Technician

Merwin fixed the radio

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek zaczynamy ogarniać w rozdziale Underworld, gdzie spotykamy Mervina zaplątanego w druty. Kiedy go uwolnimy i wycofujemy się, ciągnąc go za sobą, przyjdzie moment, gdy Jason zdecyduje się podać mu morfinę. Jako Nick będziemy go uciszali sekwencją QTE. Musimy zepsuć trzecie wciskanie przycisków. W innym wypadku Mervin się udusi. Później, gdy bohaterowie będą się wycofywać z rannym towarzyszem, czeka nas decyzja wyboru drogi ucieczki. Musimy iść na około (opcja AROUND), a potem poprawnie wykonać sekwencję QTE ukrywania się. W późniejszej części gry pojawi się opcja dialogowa dotycząca zostawienia Mervina. Musimy zdecydować się, by go nie zostawiać. Od tego momentu nie musimy się niczym więcej przejmować. W rozdziale The Signal Mervin się pojawi i pomoże nam naprawić radio.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Slayer
30

Slayer

Salim killed five creatures using his spear

Możliwe do przeoczenia

Pucharek związany z grą postacią Salima. W pewnym momencie zdobędzie on swoją improwizowaną broń i za jej pomocą będziemy musieli ubić pięć potworów. Skupia się to na poprawnym wykonywaniu sekwencji QTE.

 

  • W rozdziale After the Fall po odkopaniu się z wraku ciężarówki, czeka nas pierwsze starcie.
  • W rozdziale The Truce jako Nick musimy razem z Salimem pokonać potwora. Jest to automatyczne, jeśli nie zawalimy QTE.
  • W rozdziale Enemy of My Enemy, gdy będziemy z Jasonem otwierać bramę zaatakuje nas jeden potwór. Załatwimy go o mało nie przebijając przy tym towarzysza.
  • W rozdziale Semper Fi po zdetonowaniu ładunków Salim rozdzieli się od reszty (pod warunkiem, że większa grupa przeżyła). Następnie jako Jason przyjdzie nam decydować, czy ruszyć pomóc Salimowi, czy pobiec do windy. Osobiście wybrałem tę drugą opcję, a jako Salim ubiłem pozostałe potwory i otrzymałem trofeum.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Illuminating Evidence
15

Illuminating Evidence

Eric discovered the unexpected effects of the UV wand

Trofeum wpadnie przy okazji zdobywania srebro Let Me Have a Go!

Ikona osiągnięcia: </span><span>The Statement of Randolph Hodgson
30

The Statement of Randolph Hodgson

Found every part of Randolph’s journal

Trofeum związane ze znajdźkiami. W grze mamy do zebrania 10 dzienników Randolpha, które są jednocześnie filmami dotyczącymi historii w grze. Materiał wideo dotyczący lokalizacji wszystkich znajdziek znajduje się w opisie pucharka zloto Scratching at the Past.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Full Clearance
15

Full Clearance

Clarice killed Eric after becoming infected

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji.

 

  • W rozdziale Breaking Up, gdy Rachel spada z przepaści trzymana za linę przez Erica, mamy moment, w którym decydujemy się czy przeciąć linę. Jeśli wcześniej uratowaliśmy Mervina, w przypadku nie przecięcia liny, Eric spadnie w przepaść i zginie. W przypadku, gdy Mervin zginął lub został zostawiony z tyłu, Nick zdąży jeszcze podbiec i uratować Erica bez konieczności przecięcia liny.
  • Gdy w rozdziale Bloodbath spotkamy Clarice podczas rozmowy z nią wybierajmy tylko decyzje związane z rozumem. Następnie podczas przeprawiania się na linie nad przepaścią zdecydujmy się jej pomóc.
  • W dalszej części gry, gdy wszyscy towarzysze spotykają się przy zamykaniu bramy będziemy musieli wybrać odpowiednie opcje dialogowe:
    • DEFIANT – It’s not your decision.
    • WORRIED – Don’t do it, Jason!
  • W kolejnej części gry po spotkaniu Salima i Dara jako Eric wybieramy opcje dialogowe:
    • DEFIANT – She’s one of us.
    • OPTIMISTIC – We can’t give up hope.
  • W późniejszej części gry Clarice się przemieni i najpierw zabije Dara, a później Erica.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Until Death Do Us Part
15

Until Death Do Us Part

Rachel became infected and killed Eric, or Eric killed her

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji.

 

  • W rozdziale Breaking Up, gdy Rachel spada z przepaści trzymana za linę przez Erica, mamy moment, w którym decydujemy się, czy przeciąć linę. Jeśli wcześniej uratowaliśmy Mervina, w przypadku nie przecięcia liny Eric spadnie w przepaść i zginie. W przypadku, gdy Mervin zginął lub został zostawiony z tyłu Nick zdąży jeszcze podbiec i uratować Erica bez konieczności przecięcia liny.
  • Gdy w rozdziale Bloodbath spotkamy Clarice, będziemy musieli ją zostawić lub potem zdecydować o konieczności skrócenia jej cierpienia. W innym wypadku doprowadzi to do automatycznej śmierci Erica.
  • Następne podczas wycofywania się w rozdziale The Assault jako Rachel przyjdzie nam w pewnym momencie dokonać wyboru między opcją strzelania ze stacjonarnego karabinu maszynowego a ucieczką. Musimy zdecydować się na strzelanie. Dzięki temu nie ma obawy o wysadzenie się w następnym pomieszczeniu.
  • Podczas starcia z potworami w rozdziale The Horror jako Salim w pewnym momencie będziemy mieli dwie możliwości strzału: do potwora atakującego nas lub do potwora atakującego Rachel. Strzelamy do tego, który atakuje nas. Dzięki temu mamy pewność, że Rachel zostanie zarażona.
  • Doprowadzamy wszystkich żywych do rozdziału Strange Aeons. Pod koniec okaże się, że Rachel jest zainfekowana. Jeśli w tym przejściu gry bohaterowie zabrali ze sobą biały fosfor, czeka nas scenka, gdy Rachel będzie próbowała zniszczyć ładunek nożem. Nie róbmy tego! Po prostu zaczekajmy, aż minie czas na reakcję. Następnie czeka nas wybranie odpowiednich opcji dialogowych, gdy Jason będzie mierzył z broni do Rachel:
    • DESPERATE – Don’t do it!
    • DESPERATE – It’s me, Jason!
    • Po tych dialogach zależnie od relacji z Jasonem może być konieczne wykonanie QTE, by odebrać broń.
    • Gdy Salim zaproponuje rozwiązanie wybieramy RESISTANT – I’m not being cocconed!
  • Po tym Rachel ucieknie, a nam zostaną pozostali bohaterowie. Musimy sprawić, by najlepiej wszyscy przeżyli moment podkładania ładunków wybuchowych i ucieczki do windy.
  • Podczas scenki wspinania się po linie, zaatakuje nas przemieniona już Rachel. I zaatakuje Erica. Teraz najprościej po prostu zepsuć całe QTE i otrzymać pucharek.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Into the Sunset
15

Into the Sunset

Salim returned home to his son

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji. W zasadzie najlepiej go zdobywać razem z srebro Ghost Signal, bo wymaga uwagi od początku gry. By Salim wrócił do domu nie możemy dopuścić, by w finale po bohaterów przyleciało wsparcie lotnicze.

Kluczowe są rzeczy:

  • W rozdziale The Briefing Eric nie może zgodzić się na wsparcie lotnicze podczas przygotowań do misji.
  • Podczas dalszej gry musimy doprowadzić do śmierci Mervina. W innym wypadku naprawi on radio i wezwie wsparcie.
  • Zaleca się utrzymywanie jak najlepszych relacji Salima z pozostałymi bohaterami.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Six Minutes of Night
100

Six Minutes of Night

Everyone died in the finale

Ten pucharek możemy zdobyć automatycznie po zloto Golden Path. Wystarczy wczytać ostatni rozdział i tym razem podczas finalnej walki w chatce zepsuć wszystkie możliwe QTE.

Ikona osiągnięcia: </span><span>The Sword and the Shield
15

The Sword and the Shield

Kurum and Balathu chose to fight together

Pucharek możliwy do zdobycia w prologu gry. Pod koniec przyjdzie nam dokonać wyboru między walką lub zdradą towarzysza. Musimy wybrać walkę (opcja FIGHT).

Ikona osiągnięcia: </span><span>Ain't Got Time to Bleed
100

Ain't Got Time to Bleed

Escaped the vault without any lingering injuries

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji. Głownie chodzi o to, by nikt z towarzyszy nie był ranny podczas misji w krypcie. Kluczowe jest tu znalezienie apteczki na początku gry. Lokacja jest pokazana na screenie poniżej.

 

  • W rozdziale Slayer musimy znaleźć apteczkę. Jest to absolutnie konieczne do tego trofeum.
  • W rozdziale The Truce jako Nick musimy razem z Salimem pokonać potwora. To też jest automatyczne, jeśli nie zawalimy QTE. Następnie musimy pozwolić mu odejść i nie możemy zdradzić jego pozycji. Inaczej zostanie ranny.
  • Podczas starcia z potworami w rozdziale The Horror jako Salim w pewnym momencie będziemy mieli dwie możliwości strzału: do potwora atakującego nas lub do potwora atakującego Rachel. Strzelamy do tego, który atakuje nas. W innym wypadku Salim zostałby ranny.
  • W tym samym rozdziale Nick pod koniec zostanie automatycznie zraniony przez jednego z potworów.
  • W rozdziale Strange Aeons będzie możliwe użycie apteczki, ale tylko na jednego z towarzyszy. Dlatego ważne jest, by nikt oprócz Nicka nie został ranny.
  • W rozdziale The Vault, po podłożeniu ładunku czeka nas decyzja o tym, czy wracać, czy też podłożyć ładunki w kolejnym miejscu. Musimy wrócić (opcja RETREAT).
  • Po zakończeniu rozdziału otrzymamy trofeum.
Apteczkę znajdziemy udając się tym ciemnym tunelem po lewej stronie.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Chekhov's Gun
15

Chekhov's Gun

Rachel used the machine gun

Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale The Assault. Jako Rachel przyjdzie nam w pewnym momencie dokonać wyboru między opcją strzelania ze stacjonarnego karabinu maszynowego a ucieczką. Wybieramy strzelanie. Wpadnie przy okazji zdobywania innych trofeów.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Heart to Heart
15

Heart to Heart

Nick killed the ancient warrior with a stake

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji. Istotne jest też, by od początku Nick oraz Eric mieli ze sobą pozytywny poziom relacji. Może być i neutralny. Grunt jednak, by nie mniejszy. W każdej chwili możemy sprawdzić w menu , jak obecnie kontrolowana postać jest nastawiona do innej . Nie możemy w relacji miedzy tą dwójką mieć więcej niż jednej negatywnej scenki z uwagi, że w przeciągu poniższych rozdziałów trafi im się jedna automatyczna i pozytywna. Jeśli w rozdziale The Assault dojdzie do bójki między bohaterami z uwagi na Rachel, nie musimy się tym przejmować. Akurat ta scena nie wpływa na relacje. U mnie się pojawiła, a mimo to nie pogorszyło to sytuacji.

  • W rozdziale Breaking Up, gdy Rachel spada z przepaści trzymana za linę przez Erica, mamy moment, w którym decydujemy się, czy przeciąć linę. Jeśli wcześniej uratowaliśmy Mervina – w przypadku nie przecięcia liny Eric spadnie w przepaść i zginie. W przypadku, gdy Mervin zginął lub został zostawiony z tyłu Nick zdąży jeszcze podbiec i uratować Erica bez konieczności przecięcia liny.
  • Gdy w rozdziale Bloodbath spotkamy Clarice będziemy musieli ją zostawić lub potem zdecydować o konieczności skrócenia jej cierpienia. W innym wypadku doprowadzi to do automatycznej śmierci Erica.
  • W rozdziale The Vault, gdy Nick ruszy podłożyć ładunki wybuchowe, Eric przekaże mu lampę UV pod warunkiem wspominanych wcześniej pozytywnych relacji.
  • Po podłożeniu ładunku czeka nas decyzja o tym, czy wracać, czy też podłożyć ładunki w kolejnym miejscu. Musimy iść podłożyć następne (opcja ADVANCE). Czekają nas teraz aż trzy sekwencje QTE związane z ukrywaniem się. Nie możemy ich zepsuć. Po podłożeniu ładunków Nick odpali flarę i obiekt zostanie wysadzony. Okaże się jednak, że nasz bohater przeżył, ale niebawem zostanie zaatakowany przez starożytnego wojownika. W tym momencie istotna jest pozytywna relacja z Ericem, bo w przeciwnym wypadku nie będziemy posiadali lampy UV i doprowadzi to do automatycznej śmierci. A tak teraz możemy wykonać kolejną sekwencję QTE i zdobyć trofeum.

Jest też alternatywna metoda na ten pucharek. W rozdziale Bloodbath jako Jason możemy zbadać jedne zwłoki i odkryć w nich kołek. Jest to jedna ze znajdziek. Jeśli zdecydujemy się go zostawić, Nick weźmie go dla siebie. W efekcie może go potem użyć w finalnej walki zamiast lampy UV i nie jest konieczna wówczas ta pozytywna relacja z Ericem.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Climbing out of Hell
15

Climbing out of Hell

Rachel survived after rejecting both her lovers

Z tym trofeum nie powinniśmy mieć problemów. U mnie w zasadzie w większości przypadków Rachel odrzucała obu adoratorów. Składa się na to wiele czynników, ale przy przejściach pod inne pucharki na pewno się pojawi. Grunt to utrzymanie przy życiu Rachel, Nicka i Erica jak najdłużej.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Final Girl
30

Final Girl

Only one character survived the finale

Wbrew temu, co częściowo może sugerować nazwa trofeum, nie chodzi tu o przeżycie kobiety. Równie dobrze może to być mężczyzna. Działamy tu analogicznie, jak przy zloto Six Minutes of Night z tą różnicą, że u jednej postaci poprawnie wykonujemy QTE.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Oorah
15

Oorah

Eric and Nick shared a moment in the elevator

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek możemy wbić wykorzystując drogę do trofeum srebro Let Me Have a Go! Należy tylko pamiętać o tym punkcie pozbycia się Rachel. Następnie postępujemy zgodnie z poniższymi punktami.

 

  • Nick po użyciu lampy UV wraca do kompanów i rozpoczyna się ucieczka, podczas której Salim się rozdziela.
  • Następnie jako Jason przyjdzie nam decydować, czy ruszyć pomóc Salimowi, czy pobiec do windy. Wybieramy opcję pomocy.
  • Następnie podczas próby ratunku musimy zepsuć wszystkie QTE u Jasona i Salima, co doprowadzi do ich śmierci.
  • Eric i Nick jako jedyni uciekną do windy, a my otrzymamy trofeum.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Semper Fi
30

Semper Fi

Jason went back for Salim and they both made it to the elevator

Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale Semper Fi. Po zdetonowaniu ładunków wybuchowych, rozpocznie się sekwencja, podczas której Salim rozdzieli się od reszty (pod warunkiem, że większa grupa przeżyła). Następnie jako Jason przyjdzie nam decydować, czy ruszyć pomóc Salimowi, czy pobiec do windy. Zdecydujemy się pomóc. Następnie wystarczy poprawnie wykonać całą sekwencję QTE.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Start Thinking Like a Marine
15

Start Thinking Like a Marine

Chose only Head decisions

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek wymaga uwagi przez całą grę od samego jej początku. W grze mamy możliwość dokonywania wyborów, kierując się sercem i rozumem. By zdobyć trofeum musimy wybierać wyłącznie same opcje związane z rozumem przez całą grę. W przypadku, gdy pojawią się wyłącznie same opcje serca – tylko wtedy możemy się na takową zdecydować. Gra cały czas śledzi nasze wybory i włączając pauze możemy upewnić się, że robimy wszystko dobrze.

Włączając pauzę, możemy się upewnić, czy dokonywaliśmy odpowiednich wyborów.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Casualties of War
30

Casualties of War

Found all of the Black Framed Pictures

Trofeum związane ze znajdźkami. Czarne obrazy pokazują nam przyszłość dotyczącą negatywnych wyborów. Mamy ich do znalezienia dokładnie 6. Materiał wideo dotyczący lokalizacji wszystkich znajdziek znajduje się w opisie pucharka zloto Scratching at the Past.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Portents
30

Portents

Found all of the White Framed Pictures

Trofeum związane ze znajdźkami. Białe obrazy pokazują nam przyszłość dotyczącą pozytywnych wyborów. Mamy ich do znalezienia dokładnie 6. Materiał wideo dotyczący lokalizacji wszystkich znajdziek znajduje się w opisie pucharka zloto Scratching at the Past.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Scratching at the Past
100

Scratching at the Past

Found all of the Secrets

Trofeum związane ze znajdźkami. Sekretów mamy do znalezienia w grze dokładnie 50. Większość z nich możemy spokojnie odnaleźć bez względu na decyzje, jakie podejmowaliśmy. Jedynie ostatnia wymaga pewnych starań. Nie musimy ich zebrać wszystkich w jednym przejściu. W każdej chwili możemy też zobaczyć wszystkie zdobyte w głównym menu gry w odpowiedniej zakładce. Poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący lokalizacji wszystkich znajdziek w grze.

Ikona osiągnięcia: </span><span>We Are Not Alone
15

We Are Not Alone

Finished the prologue in Movie Night

Trofeum związane z kanapowym trybem gry. Wystarczy ukończyć w nim sam prolog gry. Nie jest potrzebny nam do tego drugi kontroler. Jeden wystarczy.

Ikona osiągnięcia: </span><span>There Is Always Hope
90

There Is Always Hope

Completed the Solo Story

Fabularne

Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu gry – niezależnie od tego, jaki koniec to będzie.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Ghost Signal
30

Ghost Signal

Eric ignored Nick’s radio signal

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji. Skupia się głownie na budowaniu negatywnej relacji Erica z Nickiem. A najlepiej Erica ze wszystkimi postaciami.

 

  • W rozdziale The Briefing jako Eric korzystamy z opcji dialogowych CONFIDENT w przypadku decydowania o wsparciu powietrznym oraz DISAPPROVE w przypadku granatów białego fosforu.
  • W rozdziale Underworld jako Nick musimy doprowadzić do śmierci Marvina podczas sekwencji QTE zakrywania mu ust. Wystarczy trzy razy poprawnie wykonać tę sekwencję.
  • W rozdziale The Temple po uruchomieniu generatora i sprawdzaniu taśmy wybieramy opcje dialogowe DETACHED oraz SOLEMN.
  • W rozdziale Slayer, gdy bohaterowie sprzeczają się na temat głosu Joey’a jako Jason wybieramy dialog ASSERTIVE w rozmowie z Ericem. Gdy znajdziemy rzeczy Joey’a i Eric zapyta co się stało, jako Nick wybierzmy opcje DISAPPROVING oraz FOREBODING.
  • W rozdziale The Truce jako Nick musimy razem z Salimem pokonać potwora. To też jest automatyczne, jeśli nie zawalimy QTE. Następnie musimy pozwolić mu odejść i nie możemy zdradzić jego pozycji.
  • Gdy w rozdziale Bloodbath spotkamy Clarice podczas rozmowy z nią, wybierajmy tylko decyzje związane z rozumem. Następnie podczas przeprawiania się na linie nad przepaścią, zdecydujmy się ją porzucić.
  • W rozdziale The Assault, gdy Rachel powróci do grupy, wybieramy opcję dialogową SOLEMN.
  • Następnie, gdy bohaterowie się wycofują, jako Rachel używamy stacjonarnego karabinu maszynowego.
  • Podczas starcia z potworami w rozdziale The Horror jako Salim w pewnym momencie będziemy mieli dwie możliwości strzału: do potwora atakującego nas lub do potwora atakującego Rachel. Strzelamy do tego, który atakuje Rachel, co da jej kolejną akcję.
  • Następnie Eric automatycznie uratuje Nicka, jednocześnie sam będąc złapanym. Gdy nastąpi kolej Rachel będziemy mieli opcje, by mu pomóc lub uciec. Wybieramy ucieczkę.
  • W rozdziale The Ancient One Nick, Eric i Rachel będą gonieni przez przemienionego wojownika. Nick zostanie zaatakowany, a my jako Eric zamiast mu pomóc musimy wybrać opcję ucieczki.
  • W następnym rozdziale czeka nas rozmowa między trójką bohaterów. Jako Eric wybierajmy najbardziej negatywne odpowiedzi. Od wcześniejszych wydarzeń zależy, jakie dokładnie dialogi się tu pojawią.
  • W rozdziale The Vault, gdy Nick ruszy podłożyć ładunki wybuchowe Eric powinien nie przekazać mu lampy UV. To dobry znak dla tego trofeum.
  • Po podłożeniu pierwszego ładunku czeka nas decyzja o tym, czy wracać, czy też podłożyć ładunki w kolejnym miejscu. Musimy iść podłożyć następne (opcja ADVANCE). Czekają nas teraz aż trzy sekwencje QTE związane z ukrywaniem się. Nie możemy ich zepsuć. Po podłożeniu ładunków Nick odpali flarę i obiekt zostanie wysadzony. Okaże się jednak, że nasz bohater przeżył i będzie wzywał pomoc, jednak Eric to zignoruje, a my otrzymamy trofeum.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Lost in Time
15

Lost in Time

Rachel was not rescued from her cocoon

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji.

 

  • W rozdziale Breaking Up, gdy Rachel spada z przepaści trzymana za linę przez Erica, mamy moment, w którym decydujemy się, czy przeciąć linę. Jeśli wcześniej uratowaliśmy Mervina w przypadku nie przecięcia liny, Eric spadnie w przepaść i zginie. W przypadku, gdy Mervin zginął lub został zostawiony z tyłu, Nick zdąży jeszcze podbiec i uratować Erica bez konieczności przecięcia liny. Możemy już tu zabić Erica, jeśli mamy taką opcję.
  • Gdy w rozdziale Bloodbath spotkamy Clarice będziemy mogli ją zabrać ze sobą, by doprowadzić do śmierci Erica, jak przy trofeum braz Full Clearance. Ewentualnie może jeszcze później zepsuć jakieś QTE podczas walki.
  • Następne podczas wycofywania się w rozdziale The Assaultjako Rachel przyjdzie nam w pewnym momencie dokonać wyboru między opcją strzelania ze stacjonarnego karabinu maszynowego, a ucieczką. Musimy zdecydować się na strzelanie. Dzięki temu nie ma obawy o wysadzenie się w następnym pomieszczeniu.
  • Podczas starcia z potworami w rozdziale The Horror jako Salim w pewnym momencie będziemy mieli dwie możliwości strzału: do potwora atakującego nas lub do potwora atakującego Rachel. Strzelamy do tego, który atakuje nas. Dzięki temu mamy pewność, że Rachel zostanie zarażona.
  • Doprowadzamy wszystkich oprócz Erica do rozdziału Strange Aeons. Pod koniec okaże się, że Rachel jest zainfekowana. Jeśli w tym przejściu gry bohaterowie zabrali ze sobą biały fosfor czeka nas scenka, gdy Rachel będzie próbowała zniszczyć ładunek nożem. Nie róbmy tego! Po prostu zaczekajmy, aż minie czas na reakcję. Następnie czeka nas wybranie odpowiednich opcji dialogowych, gdy Jason będzie mierzył z broni do Rachel:
    • DESPERATE – Don’t do it!
    • DESPERATE – It’s me, Jason!
    • Po tych dialogach zależnie od relacji z Jasonem może być konieczne wykonanie QTE, by odebrać broń.
    • Gdy Salim zaproponuje rozwiązanie wybieramy DESPERATE – Just do it.
  • Potem czeka nas scenka, w której bohaterowie przenoszą Rachel i umieszczają ją w kokonie.
  • W następnej części gry musimy doprowadzić do śmierci wszystkich pozostałych bohaterów. Nie muszą zginać już zaraz. Mogą zostać zabici podczas obrony w chatce na powierzchni.
  • W takim układzie wszyscy zginą, Rachel zostanie uwięziona, a my otrzymamy trofeum.
Ikona osiągnięcia: </span><span>Vision of the Past
15

Vision of the Past

Rachel witnessed the origin of the creatures.

Ten pucharek otrzymamy automatycznie w przypadku zdobywania trofeów wymagających, by Rachel została zarażona. Czeka nas wtedy sekwencja pokazująca skąd wzięły się potwory, z którymi walczymy.

Ikona osiągnięcia: </span><span>Old Dog
30

Old Dog

Balathu made two kills with his spear

Możliwe do przeoczenia

Ten pucharek ma dwa kluczowe punkty, ale tak się składa, że jeden jest na samym początku gry, a drugi pod jej koniec. Warto więc zwrócić na niego uwagę.

 

  • Pierwsza okazja do zabójstwa włócznią nadarza się już w prologu. Po prostu musimy trafić w uciekającą postać.
  • Kolejna opcjonalna może się nadarzyć w rozdziale The Horror, ale jest zależna od różnych czynników. Podczas walki w krypcie przemieniony wojownik ma szansę nabić na włócznię jedną z postaci, jeśli zepsujemy QTE. Jest jednak jeszcze jedna pewna opcja później.
  • W rozdziale The Vault, gdy Nick decyduje o tym, czy wracać, czy też podłożyć ładunki w kolejnym miejscu musimy wrócić (opcja RETREAT). Dzięki temu nasz włócznik dostanie niebawem okazję do ataku.
  • W rozdziale Semper Fi po zdetonowaniu ładunków Salim rozdzieli się od reszty (pod warunkiem, że większa grupa przeżyła). Następnie jako Jason przyjdzie nam decydować czy ruszyć pomóc Salimowi, czy pobiec do windy. Wybieramy opcję pomocy. Poprawne wykonujemy QTE w walkach z potworami aż do momentu ucieczki Jasona razem z Salimem przez most. Wtedy pojawi się Balathu i rzuci włócznią w Jasona. Musimy zepsuć QTE, a otrzymamy trofeum.