The Dark Pictures Anthology: House of Ashes nie posiada skomplikowanej platyny, aczkolwiek będzie od nas wymagała powtarzania dość sporej liczby fragmentów gry pod konkretne trofea. O tyle dobrze, że znajdźki można spokojnie zebrać bez większej uwagi na wybory poza jedną ostatnią. Poziom trudności nie ma znaczenia i możemy grać na jakim nam wygodnie.
Krok po kroku:
Na wstępie trzeba zaznaczyć istotną rzecz. Ubiegając się o platynkę w tym tytule gorąco polecam zapisywać grę na NOWYM slocie przy każdorazowym zdobywaniu pucharków związanych z wyborami. Dzięki temu będziemy mieli więcej możliwości do wykorzystania pod kolejne trofea tego typu. W przypadku nadpisywania mniejszej ilości slotów zapisu może być konieczne większe powtarzanie poszczególnych fragmentów gry.
Kolejną sprawą jest fakt, iż gra może się różnie toczyć u każdego gracza. Poniższe opisy dotyczące konkretnych pucharków zakładają poprawne wykonywanie wszelkich sekwencji QTE, o ile jest co innego zaznaczone w opisie. Przy okazji można wspomnieć, że gra ma kilka poziomów trudności, ale pod zdobywanie pucharków zaleca się wybrać ten najłatwiejszy, by niepotrzebnie czegoś nie zepsuć.
KROK I – Zebranie znajdziek plus wyłącznie wybory rozumu
Od początku zalecam skupić się przede wszystkim na pucharku Start Thinking Like a Marine, gdyż wymaga on uwagi przez całe podejście. Będziemy musieli wybierać opcje dialogowe i reakcje wyłącznie związane z ikonką mózgu. Na serce możemy się zdecydować, ale tylko w przypadku, gdy nie ma żadnych wyborów związanych z umysłem. Podczas gry starajmy się utrzymać wszystkich przy życiu do samego końca. Przy okazji warto zgarnąć tu już większość znajdziek. Materiał wideo znajduje się w opisie trofeum Scratching at the Past. Jedynie ostatnia będzie wymagała późniejszej powtórki w finale z uwagi, że kłóci się z dokonywaniem wyborów tylko związanych z rozumem. Zalecam też podczas tego przejścia znaleźć apteczkę, by ewentualnie powtarzać mniejszy fragment gry do zdobycia trofeum Ain’t Got Time to Bleed.
KROK II – Powtarzanie konkretnych rozdziałów pod pozostałe trofea
Zależnie od tego, jak wyglądało nasze poprzednie przejścia, mogą nam zostać nieco inne specyficzne pucharki do zgarnięcia. Biorąc pod uwagę polecane powyżej przejście z wyborami rozumu, polecę też od razu ogólne kolejne przejścia pod trofea wymagające dłuższego posiedzenia. Zapisujmy te podejścia na nowych slotach jak polecałem we wstępie. Wygodniej potem będzie ogarniać inne pucharki, startując w konkretnych punktach tych przejść.
- W prologu jednego przejścia musimy trafić włócznią, by później szybko móc zdobyć Old Dog, wczytując tylko jeden rozdział.
- Ghost Signal – wymaga kolejnego konkretnego przejścia gry od praktycznie samego początku, by zbudować wrogą relację między Nickiem a Ericem. Przy okazji możemy też ugrać Into the Sunset, ale musimy pamiętać, że po drodze należy doprowadzić do śmierci Merwina.
- Let Me Have a Go! – jest w znacznej mierze przeciwieństwem powyższego trofeum, bo wymaga zbudowania pozytywnej relacji między Nickiem, a Ericem. Przy okazji można tu postarać się o Oorah oraz So You’re My Technician.
- Pozostałe trofea można będzie już spokojnie wbijać korzystając z fragmentów poprzednich przejść.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Full House!
Collect all Trophies
Upragniony platynowy pucharek. Zgarniemy go jak ugramy pozostałe 🙂
Golden Path
Five characters survived the finale
Klasyczne trofeum związane z przetrwaniem postaci. W tej części nie jest to specjalnie trudne do wykonania i jest tylko kilka bardziej niebezpiecznych momentów, które mogą ubić nam bohatera bez naszej celowej w tym ingerencji. Podstawową rzeczą jest poprawne wykonywanie sekwencji wszystkich QTE. Warto też wspomnieć, że jako poboczna postać Merwin nie zalicza się do tego trofeum, więc nie musimy się martwić, gdy zginie nam na początku gry. Zresztą jego los jest jednak przesądzony.
Ważne momenty:
- W rozdziale Breaking Up, gdy Rachel spada z przepaści trzymana za linę przez Erica, mamy moment, w którym decydujemy się, czy przeciąć linę. Jeśli wcześniej uratowaliśmy Mervina, w przypadku nie przecięcia liny, Eric spadnie w przepaść i zginie. W przypadku, gdy Mervin zginął lub został zostawiony z tyłu, Nick zdąży jeszcze podbiec i uratować Erica bez konieczności przecięcia liny.
- Gdy w rozdziale Bloodbath spotkamy Clarice, będziemy musieli ją zostawić lub potem zdecydować o konieczności skrócenia jej cierpienia. W innym wypadku doprowadzi to do automatycznej śmierci Erica.
- Podczas rozdziału The Assault, gdy bohaterowie się wycofują, Rachel ma możliwość użycia stacjonarnego karabinu maszynowego. Jeśli zdecyduje się zamiast tego uciec, musimy pamiętać ,jak rozłożyliśmy ładunki wybuchowe w kolejnym pomieszczeniu. Są dwie opcje: pośrodku lub po bokach. Jeśli jako Nick się pomylimy doprowadzimy do śmierci Rachel oraz Erica.
- Podczas starcia z potworami w rozdziale The Horror Rachel może zostać zarażona przez jednego z napastników. Nie jest to pewne, ale bardzo prawdopodobne bo zdarza się przy większości przejść. Jeśli to nastąpi, będziemy musieli odpowiednio postąpić w finale, by ją wyleczyć. Wiąże się to z trofeum The Thing.
- Podczas rozdziału The Vault, gdy Nick podkłada ładunki wybuchowe, bezpieczniej jest wybrać podłożenie ich tylko przy tym pierwszym mniejszym punkcie. W przypadku drugiej opcji – dalej jest możliwe jego przeżycie, ale zależy to od pozytywnych relacji z Ericem. W innym przypadku skończy się śmiercią.
Double Tap
Eric and Rachel both died in the same explosion
Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale The Assault.
- W rozdziale Breaking Up, gdy Rachel spada z przepaści trzymana za linę przez Erica, mamy moment, w którym decydujemy się, czy przeciąć linę. Jeśli wcześniej uratowaliśmy Mervina, w przypadku nie przecięcia liny, Eric spadnie w przepaść i zginie. W przypadku, gdy Mervin zginął lub został zostawiony z tyłu Nick zdąży jeszcze podbiec i uratować Erica bez konieczności przecięcia liny.
- W rozdziale Bloodbath Nick oraz Jason rozkładali C4 w jednym z pomieszczeń. Mogliśmy dokonać wyboru odnośnie tego, czy rozłożymy ładunki pośrodku przejścia, czy po bokach. Musimy pamiętać jakiej dokonaliśmy tam decyzji.
- Następne podczas wycofywania się w rozdziale The Assault jako Rachel, przyjdzie nam w pewnym momencie dokonać wyboru między opcją strzelania ze stacjonarnego karabinu maszynowego a ucieczką. Musimy zdecydować się na to drugie. Wtedy razem z Ericem pobiegną do kolejnego pomieszczenia. Następnie jako Nick przyjdzie nam ostrzec ich o rozmieszczeniu ładunków. Zależnie od tego, jak je rozmieściliśmy, musimy podać im złą informacje. Wtedy oboje zginą w eksplozji, a my otrzymamy trofeum.
The Thing
Eric helped Rachel purge her infection
Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji.
- W rozdziale Breaking Up, gdy Rachel spada z przepaści trzymana za linę przez Erica, mamy moment, w którym decydujemy się, czy przeciąć linę. Jeśli wcześniej uratowaliśmy Mervina w przypadku nie przecięcia liny, Eric spadnie w przepaść i zginie. W przypadku, gdy Mervin zginął lub został zostawiony z tyłu Nick zdąży jeszcze podbiec i uratować Erica bez konieczności przecięcia liny.
- W rozdziale After the Fall jako Salim musimy odkryć negatwne działanie promieni słonecznych na potwory. Jest to automatyczne, jeśli poprawnie wykonamy wszystkie QTE.
- W rozdziale The Truce jako Nick musimy razem z Salimem pokonać potwora. To też jest automatyczne, jeśli nie zawalimy QTE. Następnie zależnie od decyzji związanych z Salimem Eric albo sam dowie się o działaniu lampy UV, albo się dowie o słabości potworów od Salima.
- Dalej w tym samym rozdziale Jasona zaatakuje przemieniony Joe. Jeśli wcześniej zabraliśmy ze sobą kołek ze zwłok, musimy zepsuć QTE, by Jason nie zabił atakującego. W innym wypadku nie musimy się martwić. Za chwilę przybiegnie Eric i lampą UV podpali napastnika.
- Gdy w rozdziale Bloodbath spotkamy Clarice będziemy musieli ją zostawić lub potem zdecydować o konieczności skrócenia jej cierpienia. W innym wypadku doprowadzi to do automatycznej śmierci Erica.
- Następne podczas wycofywania się w rozdziale The Assault jako Rachel, przyjdzie nam w pewnym momencie dokonać wyboru między opcją strzelania ze stacjonarnego karabinu maszynowego a ucieczką. Musimy zdecydować się na strzelanie. Dzięki temu nie ma obawy o wysadzenie się w następnym pomieszczeniu.
- Podczas starcia z potworami w rozdziale The Horror jako Salim, w pewnym momencie będziemy mieli dwie możliwości strzału: do potwora atakującego nas lub do potwora atakującego Rachel. Strzelamy do tego, który atakuje nas. Dzięki temu mamy pewność, że Rachel zostanie zarażona.
- Doprowadzamy wszystkich żywych do rozdziału Strange Aeons. Pod koniec okaże się, że Rachel jest zainfekowana. Jeśli w tym przejściu gry bohaterowie zabrali ze sobą biały fosfor czeka nas scenka, gdy Rachel będzie próbowała zniszczyć ładunek nożem. Nie róbmy tego! Po prostu zaczekajmy, aż minie czas na reakcję. Następnie czeka nas wybranie odpowiednich opcji dialogowych, gdy Jason będzie mierzył z broni do Rachel:
- DESPERATE – Don’t do it!
- DESPERATE – It’s me, Jason!
- Po tych dialogach zależnie od relacji z Jasonem może być konieczne wykonanie QTE, by odebrać broń.
- Gdy Salim zaproponuje rozwiązanie wybieramy DESPERATE – Just do it.
- Potem czeka nas scenka, w której bohaterowie przenoszą Rachel, a po chwili Eric spróbuje jej pomóc przy użyciu lamy UV. Uda się pozbyć pasożyta, a my otrzymamy trofeum. Przy okazji jego późniejsze znalezienie i zabicie jest ostatnią ze znajdziek.
Let Me Have a Go!
Three characters used the UV wand to attack the creatures
Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji. Istotne jest też, by od początku Nick oraz Eric mieli ze sobą pozytywny poziom relacji. Może być i neutralny. Grunt jednak, by nie mniejszy. W każdej chwili możemy sprawdzić jak obecnie kontrolowana postać jest nastawiona do innej w menu . Nie możemy w relacji miedzy tą dwójką mieć więcej jak jednej negatywnej scenki z uwagi, że w przeciągu poniższych rozdziałów trafi im się jedna automatyczna i pozytywna. Jeśli w rozdziale The Assault dojdzie do bójki między bohaterami z uwagi na Rachel – nie musimy się tym przejmować. Akurat ta scena nie wpływa na relacje. U mnie się pojawiła, a mimo to nie pogorszyło to sytuacji.
- W rozdziale Breaking Up, gdy Rachel spada z przepaści trzymana za linę przez Erica, mamy moment, w którym decydujemy się, czy przeciąć linę. Jeśli wcześniej uratowaliśmy Mervina, w przypadku nie przecięcia liny – Eric spadnie w przepaść i zginie. W przypadku, gdy Mervin zginął lub został zostawiony z tyłu, Nick zdąży jeszcze podbiec i uratować Erica bez konieczności przecięcia liny.
- W rozdziale After the Fall jako Salim musimy odkryć negatwne działanie promieni słonecznych na potwory. Jest to automatyczne, jeśli poprawnie wykonamy wszystkie QTE.
- W rozdziale Slayer nie możemy znaleźć apteczki. Ewentualnie musimy mieć dobre relacje miedzy Nickiem, a Salimem, by ten w późniejszym rozdziale zdecydował się opatrzyć Salima.
- W rozdziale The Truce jako Nick musimy razem z Salimem pokonać potwora. To też jest automatyczne, jeśli nie zawalimy QTE. Następnie zależnie od decyzji związanych z Salimem Eric albo sam dowie się o działaniu lampy UV, albo się dowie o słabości potworów od Salima.
- Dalej w tym samym rozdziale Jasona zaatakuje przemieniony Joe. Jeśli wcześniej zabraliśmy ze sobą kołek ze zwłok, musimy zepsuć QTE, by Jason nie zabił atakującego. W innym wypadku nie musimy się martwić. Za chwilę przybiegnie Eric i lampą UV podpali napastnika – Użycie 1/3.
- Gdy w rozdziale Bloodbath spotkamy Clarice będziemy musieli ją zostawić lub potem zdecydować o konieczności skrócenia jej cierpienia. W innym wypadku doprowadzi to do automatycznej śmierci Erica.
- Następne podczas wycofywania się w rozdziale The Assault jako Rachel przyjdzie nam w pewnym momencie dokonać wyboru między opcją strzelania ze stacjonarnego karabinu maszynowego a ucieczką. Musimy zdecydować się na strzelanie. Dzięki temu nie ma obawy o wysadzenie się w następnym pomieszczeniu.
- Podczas starcia z potworami w rozdziale The Horror jako Salim w pewnym momencie będziemy mieli dwie możliwości strzału: do potwora atakującego nas lub do potwora atakującego Rachel. Strzelamy do tego, który atakuje Rachel, co da jej kolejną akcję.
- Po tym, jak Eric automatycznie pomoże Nickowi, sam zostanie złapany przez potwora. Jako Rachel będziemy mieli opcję pomóc mu lub uciec. Wybieramy opcję pomocy, a Rachel podpali jednego z potworów – Użycie 2/3.
- Jeśli chcemy zdobyć trofeum Oorah w tym samym przejściu w rozdziale Strange Aeons musimy postarać się, by Jason zastrzelił zarażoną Rachel lub by ta uciekła, odmawiając zamknięcia w kokonie.
- W rozdziale The Vault, gdy Nick ruszy podłożyć ładunki wybuchowe, Eric przekaże mu lampę UV pod warunkiem wspominanych wcześniej pozytywnych relacji.
- Następnie, gdy Nick zejdzie już na dół i będzie się kierował do pierwszego punktu z uwagi, że jest ranny przyciągnie uwagę potwora. Musimy wtedy zepsuć QTE związane z ukrywaniem się. Nick strzeli do potwora i pobiegnie dalej. Po podłożeniu ładunku czeka nas decyzja o tym, czy wracać, czy też podłożyć ładunki w kolejnym miejscu. Musimy wrócić (opcja RETREAT). Podczas powrotu zostaniemy zaatakowani przez odgonionego wcześniej potwora. Musimy poprawnie wykonać pierwsze QTE i zepsuć DRUGIE. Wtedy Nick użyje lampy UV, by podpalić potwora – Użycie 3/3.
So You're My Technician
Merwin fixed the radio
Ten pucharek zaczynamy ogarniać w rozdziale Underworld, gdzie spotykamy Mervina zaplątanego w druty. Kiedy go uwolnimy i wycofujemy się, ciągnąc go za sobą, przyjdzie moment, gdy Jason zdecyduje się podać mu morfinę. Jako Nick będziemy go uciszali sekwencją QTE. Musimy zepsuć trzecie wciskanie przycisków. W innym wypadku Mervin się udusi. Później, gdy bohaterowie będą się wycofywać z rannym towarzyszem, czeka nas decyzja wyboru drogi ucieczki. Musimy iść na około (opcja AROUND), a potem poprawnie wykonać sekwencję QTE ukrywania się. W późniejszej części gry pojawi się opcja dialogowa dotycząca zostawienia Mervina. Musimy zdecydować się, by go nie zostawiać. Od tego momentu nie musimy się niczym więcej przejmować. W rozdziale The Signal Mervin się pojawi i pomoże nam naprawić radio.
Slayer
Salim killed five creatures using his spear
Pucharek związany z grą postacią Salima. W pewnym momencie zdobędzie on swoją improwizowaną broń i za jej pomocą będziemy musieli ubić pięć potworów. Skupia się to na poprawnym wykonywaniu sekwencji QTE.
- W rozdziale After the Fall po odkopaniu się z wraku ciężarówki, czeka nas pierwsze starcie.
- W rozdziale The Truce jako Nick musimy razem z Salimem pokonać potwora. Jest to automatyczne, jeśli nie zawalimy QTE.
- W rozdziale Enemy of My Enemy, gdy będziemy z Jasonem otwierać bramę zaatakuje nas jeden potwór. Załatwimy go o mało nie przebijając przy tym towarzysza.
- W rozdziale Semper Fi po zdetonowaniu ładunków Salim rozdzieli się od reszty (pod warunkiem, że większa grupa przeżyła). Następnie jako Jason przyjdzie nam decydować, czy ruszyć pomóc Salimowi, czy pobiec do windy. Osobiście wybrałem tę drugą opcję, a jako Salim ubiłem pozostałe potwory i otrzymałem trofeum.
Illuminating Evidence
Eric discovered the unexpected effects of the UV wand
Trofeum wpadnie przy okazji zdobywania Let Me Have a Go!
The Statement of Randolph Hodgson
Found every part of Randolph’s journal
Trofeum związane ze znajdźkiami. W grze mamy do zebrania 10 dzienników Randolpha, które są jednocześnie filmami dotyczącymi historii w grze. Materiał wideo dotyczący lokalizacji wszystkich znajdziek znajduje się w opisie pucharka Scratching at the Past.
Full Clearance
Clarice killed Eric after becoming infected
Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji.
- W rozdziale Breaking Up, gdy Rachel spada z przepaści trzymana za linę przez Erica, mamy moment, w którym decydujemy się czy przeciąć linę. Jeśli wcześniej uratowaliśmy Mervina, w przypadku nie przecięcia liny, Eric spadnie w przepaść i zginie. W przypadku, gdy Mervin zginął lub został zostawiony z tyłu, Nick zdąży jeszcze podbiec i uratować Erica bez konieczności przecięcia liny.
- Gdy w rozdziale Bloodbath spotkamy Clarice podczas rozmowy z nią wybierajmy tylko decyzje związane z rozumem. Następnie podczas przeprawiania się na linie nad przepaścią zdecydujmy się jej pomóc.
- W dalszej części gry, gdy wszyscy towarzysze spotykają się przy zamykaniu bramy będziemy musieli wybrać odpowiednie opcje dialogowe:
- DEFIANT – It’s not your decision.
- WORRIED – Don’t do it, Jason!
- W kolejnej części gry po spotkaniu Salima i Dara jako Eric wybieramy opcje dialogowe:
- DEFIANT – She’s one of us.
- OPTIMISTIC – We can’t give up hope.
- W późniejszej części gry Clarice się przemieni i najpierw zabije Dara, a później Erica.
Until Death Do Us Part
Rachel became infected and killed Eric, or Eric killed her
Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji.
- W rozdziale Breaking Up, gdy Rachel spada z przepaści trzymana za linę przez Erica, mamy moment, w którym decydujemy się, czy przeciąć linę. Jeśli wcześniej uratowaliśmy Mervina, w przypadku nie przecięcia liny Eric spadnie w przepaść i zginie. W przypadku, gdy Mervin zginął lub został zostawiony z tyłu Nick zdąży jeszcze podbiec i uratować Erica bez konieczności przecięcia liny.
- Gdy w rozdziale Bloodbath spotkamy Clarice, będziemy musieli ją zostawić lub potem zdecydować o konieczności skrócenia jej cierpienia. W innym wypadku doprowadzi to do automatycznej śmierci Erica.
- Następne podczas wycofywania się w rozdziale The Assault jako Rachel przyjdzie nam w pewnym momencie dokonać wyboru między opcją strzelania ze stacjonarnego karabinu maszynowego a ucieczką. Musimy zdecydować się na strzelanie. Dzięki temu nie ma obawy o wysadzenie się w następnym pomieszczeniu.
- Podczas starcia z potworami w rozdziale The Horror jako Salim w pewnym momencie będziemy mieli dwie możliwości strzału: do potwora atakującego nas lub do potwora atakującego Rachel. Strzelamy do tego, który atakuje nas. Dzięki temu mamy pewność, że Rachel zostanie zarażona.
- Doprowadzamy wszystkich żywych do rozdziału Strange Aeons. Pod koniec okaże się, że Rachel jest zainfekowana. Jeśli w tym przejściu gry bohaterowie zabrali ze sobą biały fosfor, czeka nas scenka, gdy Rachel będzie próbowała zniszczyć ładunek nożem. Nie róbmy tego! Po prostu zaczekajmy, aż minie czas na reakcję. Następnie czeka nas wybranie odpowiednich opcji dialogowych, gdy Jason będzie mierzył z broni do Rachel:
- DESPERATE – Don’t do it!
- DESPERATE – It’s me, Jason!
- Po tych dialogach zależnie od relacji z Jasonem może być konieczne wykonanie QTE, by odebrać broń.
- Gdy Salim zaproponuje rozwiązanie wybieramy RESISTANT – I’m not being cocconed!
- Po tym Rachel ucieknie, a nam zostaną pozostali bohaterowie. Musimy sprawić, by najlepiej wszyscy przeżyli moment podkładania ładunków wybuchowych i ucieczki do windy.
- Podczas scenki wspinania się po linie, zaatakuje nas przemieniona już Rachel. I zaatakuje Erica. Teraz najprościej po prostu zepsuć całe QTE i otrzymać pucharek.
Into the Sunset
Salim returned home to his son
Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji. W zasadzie najlepiej go zdobywać razem z Ghost Signal, bo wymaga uwagi od początku gry. By Salim wrócił do domu nie możemy dopuścić, by w finale po bohaterów przyleciało wsparcie lotnicze.
Kluczowe są rzeczy:
- W rozdziale The Briefing Eric nie może zgodzić się na wsparcie lotnicze podczas przygotowań do misji.
- Podczas dalszej gry musimy doprowadzić do śmierci Mervina. W innym wypadku naprawi on radio i wezwie wsparcie.
- Zaleca się utrzymywanie jak najlepszych relacji Salima z pozostałymi bohaterami.
Six Minutes of Night
Everyone died in the finale
Ten pucharek możemy zdobyć automatycznie po Golden Path. Wystarczy wczytać ostatni rozdział i tym razem podczas finalnej walki w chatce zepsuć wszystkie możliwe QTE.
The Sword and the Shield
Kurum and Balathu chose to fight together
Pucharek możliwy do zdobycia w prologu gry. Pod koniec przyjdzie nam dokonać wyboru między walką lub zdradą towarzysza. Musimy wybrać walkę (opcja FIGHT).
Ain't Got Time to Bleed
Escaped the vault without any lingering injuries
Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji. Głownie chodzi o to, by nikt z towarzyszy nie był ranny podczas misji w krypcie. Kluczowe jest tu znalezienie apteczki na początku gry. Lokacja jest pokazana na screenie poniżej.
- W rozdziale Slayer musimy znaleźć apteczkę. Jest to absolutnie konieczne do tego trofeum.
- W rozdziale The Truce jako Nick musimy razem z Salimem pokonać potwora. To też jest automatyczne, jeśli nie zawalimy QTE. Następnie musimy pozwolić mu odejść i nie możemy zdradzić jego pozycji. Inaczej zostanie ranny.
- Podczas starcia z potworami w rozdziale The Horror jako Salim w pewnym momencie będziemy mieli dwie możliwości strzału: do potwora atakującego nas lub do potwora atakującego Rachel. Strzelamy do tego, który atakuje nas. W innym wypadku Salim zostałby ranny.
- W tym samym rozdziale Nick pod koniec zostanie automatycznie zraniony przez jednego z potworów.
- W rozdziale Strange Aeons będzie możliwe użycie apteczki, ale tylko na jednego z towarzyszy. Dlatego ważne jest, by nikt oprócz Nicka nie został ranny.
- W rozdziale The Vault, po podłożeniu ładunku czeka nas decyzja o tym, czy wracać, czy też podłożyć ładunki w kolejnym miejscu. Musimy wrócić (opcja RETREAT).
- Po zakończeniu rozdziału otrzymamy trofeum.
Chekhov's Gun
Rachel used the machine gun
Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale The Assault. Jako Rachel przyjdzie nam w pewnym momencie dokonać wyboru między opcją strzelania ze stacjonarnego karabinu maszynowego a ucieczką. Wybieramy strzelanie. Wpadnie przy okazji zdobywania innych trofeów.
Heart to Heart
Nick killed the ancient warrior with a stake
Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji. Istotne jest też, by od początku Nick oraz Eric mieli ze sobą pozytywny poziom relacji. Może być i neutralny. Grunt jednak, by nie mniejszy. W każdej chwili możemy sprawdzić w menu , jak obecnie kontrolowana postać jest nastawiona do innej . Nie możemy w relacji miedzy tą dwójką mieć więcej niż jednej negatywnej scenki z uwagi, że w przeciągu poniższych rozdziałów trafi im się jedna automatyczna i pozytywna. Jeśli w rozdziale The Assault dojdzie do bójki między bohaterami z uwagi na Rachel, nie musimy się tym przejmować. Akurat ta scena nie wpływa na relacje. U mnie się pojawiła, a mimo to nie pogorszyło to sytuacji.
- W rozdziale Breaking Up, gdy Rachel spada z przepaści trzymana za linę przez Erica, mamy moment, w którym decydujemy się, czy przeciąć linę. Jeśli wcześniej uratowaliśmy Mervina – w przypadku nie przecięcia liny Eric spadnie w przepaść i zginie. W przypadku, gdy Mervin zginął lub został zostawiony z tyłu Nick zdąży jeszcze podbiec i uratować Erica bez konieczności przecięcia liny.
- Gdy w rozdziale Bloodbath spotkamy Clarice będziemy musieli ją zostawić lub potem zdecydować o konieczności skrócenia jej cierpienia. W innym wypadku doprowadzi to do automatycznej śmierci Erica.
- W rozdziale The Vault, gdy Nick ruszy podłożyć ładunki wybuchowe, Eric przekaże mu lampę UV pod warunkiem wspominanych wcześniej pozytywnych relacji.
- Po podłożeniu ładunku czeka nas decyzja o tym, czy wracać, czy też podłożyć ładunki w kolejnym miejscu. Musimy iść podłożyć następne (opcja ADVANCE). Czekają nas teraz aż trzy sekwencje QTE związane z ukrywaniem się. Nie możemy ich zepsuć. Po podłożeniu ładunków Nick odpali flarę i obiekt zostanie wysadzony. Okaże się jednak, że nasz bohater przeżył, ale niebawem zostanie zaatakowany przez starożytnego wojownika. W tym momencie istotna jest pozytywna relacja z Ericem, bo w przeciwnym wypadku nie będziemy posiadali lampy UV i doprowadzi to do automatycznej śmierci. A tak teraz możemy wykonać kolejną sekwencję QTE i zdobyć trofeum.
Jest też alternatywna metoda na ten pucharek. W rozdziale Bloodbath jako Jason możemy zbadać jedne zwłoki i odkryć w nich kołek. Jest to jedna ze znajdziek. Jeśli zdecydujemy się go zostawić, Nick weźmie go dla siebie. W efekcie może go potem użyć w finalnej walki zamiast lampy UV i nie jest konieczna wówczas ta pozytywna relacja z Ericem.
Climbing out of Hell
Rachel survived after rejecting both her lovers
Z tym trofeum nie powinniśmy mieć problemów. U mnie w zasadzie w większości przypadków Rachel odrzucała obu adoratorów. Składa się na to wiele czynników, ale przy przejściach pod inne pucharki na pewno się pojawi. Grunt to utrzymanie przy życiu Rachel, Nicka i Erica jak najdłużej.
Final Girl
Only one character survived the finale
Wbrew temu, co częściowo może sugerować nazwa trofeum, nie chodzi tu o przeżycie kobiety. Równie dobrze może to być mężczyzna. Działamy tu analogicznie, jak przy Six Minutes of Night z tą różnicą, że u jednej postaci poprawnie wykonujemy QTE.
Oorah
Eric and Nick shared a moment in the elevator
Ten pucharek możemy wbić wykorzystując drogę do trofeum Let Me Have a Go! Należy tylko pamiętać o tym punkcie pozbycia się Rachel. Następnie postępujemy zgodnie z poniższymi punktami.
- Nick po użyciu lampy UV wraca do kompanów i rozpoczyna się ucieczka, podczas której Salim się rozdziela.
- Następnie jako Jason przyjdzie nam decydować, czy ruszyć pomóc Salimowi, czy pobiec do windy. Wybieramy opcję pomocy.
- Następnie podczas próby ratunku musimy zepsuć wszystkie QTE u Jasona i Salima, co doprowadzi do ich śmierci.
- Eric i Nick jako jedyni uciekną do windy, a my otrzymamy trofeum.
Semper Fi
Jason went back for Salim and they both made it to the elevator
Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale Semper Fi. Po zdetonowaniu ładunków wybuchowych, rozpocznie się sekwencja, podczas której Salim rozdzieli się od reszty (pod warunkiem, że większa grupa przeżyła). Następnie jako Jason przyjdzie nam decydować, czy ruszyć pomóc Salimowi, czy pobiec do windy. Zdecydujemy się pomóc. Następnie wystarczy poprawnie wykonać całą sekwencję QTE.
Start Thinking Like a Marine
Chose only Head decisions
Ten pucharek wymaga uwagi przez całą grę od samego jej początku. W grze mamy możliwość dokonywania wyborów, kierując się sercem i rozumem. By zdobyć trofeum musimy wybierać wyłącznie same opcje związane z rozumem przez całą grę. W przypadku, gdy pojawią się wyłącznie same opcje serca – tylko wtedy możemy się na takową zdecydować. Gra cały czas śledzi nasze wybory i włączając pauze możemy upewnić się, że robimy wszystko dobrze.
Casualties of War
Found all of the Black Framed Pictures
Trofeum związane ze znajdźkami. Czarne obrazy pokazują nam przyszłość dotyczącą negatywnych wyborów. Mamy ich do znalezienia dokładnie 6. Materiał wideo dotyczący lokalizacji wszystkich znajdziek znajduje się w opisie pucharka Scratching at the Past.
Portents
Found all of the White Framed Pictures
Trofeum związane ze znajdźkami. Białe obrazy pokazują nam przyszłość dotyczącą pozytywnych wyborów. Mamy ich do znalezienia dokładnie 6. Materiał wideo dotyczący lokalizacji wszystkich znajdziek znajduje się w opisie pucharka Scratching at the Past.
Scratching at the Past
Found all of the Secrets
Trofeum związane ze znajdźkami. Sekretów mamy do znalezienia w grze dokładnie 50. Większość z nich możemy spokojnie odnaleźć bez względu na decyzje, jakie podejmowaliśmy. Jedynie ostatnia wymaga pewnych starań. Nie musimy ich zebrać wszystkich w jednym przejściu. W każdej chwili możemy też zobaczyć wszystkie zdobyte w głównym menu gry w odpowiedniej zakładce. Poniżej znajduje się materiał wideo dotyczący lokalizacji wszystkich znajdziek w grze.
We Are Not Alone
Finished the prologue in Movie Night
Trofeum związane z kanapowym trybem gry. Wystarczy ukończyć w nim sam prolog gry. Nie jest potrzebny nam do tego drugi kontroler. Jeden wystarczy.
There Is Always Hope
Completed the Solo Story
Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu gry – niezależnie od tego, jaki koniec to będzie.
Ghost Signal
Eric ignored Nick’s radio signal
Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji. Skupia się głownie na budowaniu negatywnej relacji Erica z Nickiem. A najlepiej Erica ze wszystkimi postaciami.
- W rozdziale The Briefing jako Eric korzystamy z opcji dialogowych CONFIDENT w przypadku decydowania o wsparciu powietrznym oraz DISAPPROVE w przypadku granatów białego fosforu.
- W rozdziale Underworld jako Nick musimy doprowadzić do śmierci Marvina podczas sekwencji QTE zakrywania mu ust. Wystarczy trzy razy poprawnie wykonać tę sekwencję.
- W rozdziale The Temple po uruchomieniu generatora i sprawdzaniu taśmy wybieramy opcje dialogowe DETACHED oraz SOLEMN.
- W rozdziale Slayer, gdy bohaterowie sprzeczają się na temat głosu Joey’a jako Jason wybieramy dialog ASSERTIVE w rozmowie z Ericem. Gdy znajdziemy rzeczy Joey’a i Eric zapyta co się stało, jako Nick wybierzmy opcje DISAPPROVING oraz FOREBODING.
- W rozdziale The Truce jako Nick musimy razem z Salimem pokonać potwora. To też jest automatyczne, jeśli nie zawalimy QTE. Następnie musimy pozwolić mu odejść i nie możemy zdradzić jego pozycji.
- Gdy w rozdziale Bloodbath spotkamy Clarice podczas rozmowy z nią, wybierajmy tylko decyzje związane z rozumem. Następnie podczas przeprawiania się na linie nad przepaścią, zdecydujmy się ją porzucić.
- W rozdziale The Assault, gdy Rachel powróci do grupy, wybieramy opcję dialogową SOLEMN.
- Następnie, gdy bohaterowie się wycofują, jako Rachel używamy stacjonarnego karabinu maszynowego.
- Podczas starcia z potworami w rozdziale The Horror jako Salim w pewnym momencie będziemy mieli dwie możliwości strzału: do potwora atakującego nas lub do potwora atakującego Rachel. Strzelamy do tego, który atakuje Rachel, co da jej kolejną akcję.
- Następnie Eric automatycznie uratuje Nicka, jednocześnie sam będąc złapanym. Gdy nastąpi kolej Rachel będziemy mieli opcje, by mu pomóc lub uciec. Wybieramy ucieczkę.
- W rozdziale The Ancient One Nick, Eric i Rachel będą gonieni przez przemienionego wojownika. Nick zostanie zaatakowany, a my jako Eric zamiast mu pomóc musimy wybrać opcję ucieczki.
- W następnym rozdziale czeka nas rozmowa między trójką bohaterów. Jako Eric wybierajmy najbardziej negatywne odpowiedzi. Od wcześniejszych wydarzeń zależy, jakie dokładnie dialogi się tu pojawią.
- W rozdziale The Vault, gdy Nick ruszy podłożyć ładunki wybuchowe Eric powinien nie przekazać mu lampy UV. To dobry znak dla tego trofeum.
- Po podłożeniu pierwszego ładunku czeka nas decyzja o tym, czy wracać, czy też podłożyć ładunki w kolejnym miejscu. Musimy iść podłożyć następne (opcja ADVANCE). Czekają nas teraz aż trzy sekwencje QTE związane z ukrywaniem się. Nie możemy ich zepsuć. Po podłożeniu ładunków Nick odpali flarę i obiekt zostanie wysadzony. Okaże się jednak, że nasz bohater przeżył i będzie wzywał pomoc, jednak Eric to zignoruje, a my otrzymamy trofeum.
Lost in Time
Rachel was not rescued from her cocoon
Ten pucharek wymaga nieco większej liczby kroków i dokonanych wcześniej decyzji.
- W rozdziale Breaking Up, gdy Rachel spada z przepaści trzymana za linę przez Erica, mamy moment, w którym decydujemy się, czy przeciąć linę. Jeśli wcześniej uratowaliśmy Mervina w przypadku nie przecięcia liny, Eric spadnie w przepaść i zginie. W przypadku, gdy Mervin zginął lub został zostawiony z tyłu, Nick zdąży jeszcze podbiec i uratować Erica bez konieczności przecięcia liny. Możemy już tu zabić Erica, jeśli mamy taką opcję.
- Gdy w rozdziale Bloodbath spotkamy Clarice będziemy mogli ją zabrać ze sobą, by doprowadzić do śmierci Erica, jak przy trofeum Full Clearance. Ewentualnie może jeszcze później zepsuć jakieś QTE podczas walki.
- Następne podczas wycofywania się w rozdziale The Assault, jako Rachel przyjdzie nam w pewnym momencie dokonać wyboru między opcją strzelania ze stacjonarnego karabinu maszynowego, a ucieczką. Musimy zdecydować się na strzelanie. Dzięki temu nie ma obawy o wysadzenie się w następnym pomieszczeniu.
- Podczas starcia z potworami w rozdziale The Horror jako Salim w pewnym momencie będziemy mieli dwie możliwości strzału: do potwora atakującego nas lub do potwora atakującego Rachel. Strzelamy do tego, który atakuje nas. Dzięki temu mamy pewność, że Rachel zostanie zarażona.
- Doprowadzamy wszystkich oprócz Erica do rozdziału Strange Aeons. Pod koniec okaże się, że Rachel jest zainfekowana. Jeśli w tym przejściu gry bohaterowie zabrali ze sobą biały fosfor czeka nas scenka, gdy Rachel będzie próbowała zniszczyć ładunek nożem. Nie róbmy tego! Po prostu zaczekajmy, aż minie czas na reakcję. Następnie czeka nas wybranie odpowiednich opcji dialogowych, gdy Jason będzie mierzył z broni do Rachel:
- DESPERATE – Don’t do it!
- DESPERATE – It’s me, Jason!
- Po tych dialogach zależnie od relacji z Jasonem może być konieczne wykonanie QTE, by odebrać broń.
- Gdy Salim zaproponuje rozwiązanie wybieramy DESPERATE – Just do it.
- Potem czeka nas scenka, w której bohaterowie przenoszą Rachel i umieszczają ją w kokonie.
- W następnej części gry musimy doprowadzić do śmierci wszystkich pozostałych bohaterów. Nie muszą zginać już zaraz. Mogą zostać zabici podczas obrony w chatce na powierzchni.
- W takim układzie wszyscy zginą, Rachel zostanie uwięziona, a my otrzymamy trofeum.
Vision of the Past
Rachel witnessed the origin of the creatures.
Ten pucharek otrzymamy automatycznie w przypadku zdobywania trofeów wymagających, by Rachel została zarażona. Czeka nas wtedy sekwencja pokazująca skąd wzięły się potwory, z którymi walczymy.
Old Dog
Balathu made two kills with his spear
Ten pucharek ma dwa kluczowe punkty, ale tak się składa, że jeden jest na samym początku gry, a drugi pod jej koniec. Warto więc zwrócić na niego uwagę.
- Pierwsza okazja do zabójstwa włócznią nadarza się już w prologu. Po prostu musimy trafić w uciekającą postać.
- Kolejna opcjonalna może się nadarzyć w rozdziale The Horror, ale jest zależna od różnych czynników. Podczas walki w krypcie przemieniony wojownik ma szansę nabić na włócznię jedną z postaci, jeśli zepsujemy QTE. Jest jednak jeszcze jedna pewna opcja później.
- W rozdziale The Vault, gdy Nick decyduje o tym, czy wracać, czy też podłożyć ładunki w kolejnym miejscu musimy wrócić (opcja RETREAT). Dzięki temu nasz włócznik dostanie niebawem okazję do ataku.
- W rozdziale Semper Fi po zdetonowaniu ładunków Salim rozdzieli się od reszty (pod warunkiem, że większa grupa przeżyła). Następnie jako Jason przyjdzie nam decydować czy ruszyć pomóc Salimowi, czy pobiec do windy. Wybieramy opcję pomocy. Poprawne wykonujemy QTE w walkach z potworami aż do momentu ucieczki Jasona razem z Salimem przez most. Wtedy pojawi się Balathu i rzuci włócznią w Jasona. Musimy zepsuć QTE, a otrzymamy trofeum.