The Dark Pictures Anthology: Man Of Medan zawiera dość upierdliwy zestaw pucharków i jest bardzo mało prawdopodobne, abyśmy poradzili sobie z platyną bez pomocy w postaci poradnika. Postarałem się opisać sposoby na zdobycie poszczególnych pucharków najlepiej jak mogłem. Powodzenia w platynowaniu!
Krok po kroku:
Część trofeów wymaga od nas gry w będącym dodatkiem trybie Curator’s Cut lub podczas gry z innym graczem. Pucharki te zostały w poradniku oznaczone jako trofea online.
Przed samym startem gry polecam wybrać SETTINGS, następnie ACCESSIBILTY i tam podmienić sobie HOLD TO COMPLETE BUTTON MASH na ON oraz DISABLE QTE TIMEOUT na ON. Ułatwi to nam późniejszą rozgrywkę i lepiej będzie osiągnąć konkretne wybory fabularne. Przytrzymanie przycisku, zamiast mashowania, jest po prostu wygodniejsze. A wyłączenie ograniczenia czasowego dla QTE sprawi, że nie doprowadzimy przypadkiem do śmierci jakiejś postaci, jeśli tego nie chcemy. Jeśli zależy nam na zepsuciu jakiegoś QTE wystarczy wcisnąć zły przycisk.
WAŻNE! Na wstępie muszę zaznaczyć istotny fakt dotyczący wybierania rozdziałów po ukończeniu gry. Gdy korzystamy z SCENE SELECTION zawsze wybierajmy opcję NEW SAVE. Nie nadpisujmy pliku, na którym skończyliśmy grę! Jeśli to zrobimy, znowu będzie trzeba kończyć całą grę, aby odblokować wybór scen.
Akapit dotyczący znajdziek – w tej grze zebranie wszystkiego jest irytujące, bo nie da się tego dokonać w jednym przejściu. A do tego niektóre rzeczy możemy zebrać tylko trybie online Shared Story bądź dostępnym w preorderach Curator’s Cut. Dlatego też polecam zostawić sobie znajdźki na koniec. Warto zaglądać wszędzie i szukać przy okazji, a potem tylko przez wybór scen dozbierać to, czego nam ewentualnie brakuje.
KROK I – Samotne ukończenie gry, dokonując wyłącznie decyzji z sercem
Podczas tego przejścia skupimy się przede wszystkim na pucharku Go with your gut. Po więcej informacji zapraszam do jego opisu. Zapoznamy się z całą grą i przy okazji możemy zbierać znajdki, ale olewajmy te, które wymagają od nas użycia rozumu.
KROK II – Ukończenie trybu Movie Night dokonując wyłącznie decyzji z rozumem
Teraz robimy dokładnie odwrotnie niż w kroku poprzednim – czyli postępujemy tak, by zdobyć trofeum Consider all the permutations. Możemy przy okazji dozbierać część znajdziek, które nam umknęły w poprzednim przejściu.
KROK III – Ukończenie trybu Shared Story zdobywając pucharki związane z relacjami i znajdźki dostępne tylko tutaj
W tym kroku musimy załatwić znajomego, który posiada grę, aby móc zagrać w tryb Shared Story, gdyż nie da się grać z randomowymi ludźmi. Jeśli jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami dostępnego w preorderach Curator’s Cut, to możemy wszystkie znajdźki i większość trofeów związanych z relacjami ogarnąć samotnie. W innym wypadku będziemy musieli znaleźć kogoś do pomocy.
Pucharki dostępne w trybie Shared Story bądź Curator’s Cut:
- Remember who’s signing the checks
- You got a better way?
- Quite a lot of deaths that night
- Secrets! Lies! Conspiracies, man!
- Ghost ships are just a myth, right?
Pucharki dostępne tylko w trybie Shared Story:
- Learning to work together
- Medium bro
KROK IV – Wszyscy bohaterowie przeżyli
Ten pucharek, zależnie od tego, jaki mieliśmy wynik w poprzednich rozgrywkach, możemy zaczynać od pewnej konkretnej scenki, w której coś poszło źle i poprowadzić to tak, aby jednak wszyscy przeżyli. Polecam zapoznać się z opisem That’s something, I suppose.
KROK V – Wszyscy bohaterowie zginęli
Antagonistyczny pucharek do powyższego. Zależnie od tego, jak nam poszło w jednym z wcześniejszych przejść, kontynuujemy od wybranego fragmentu gry. Porady dotyczące uśmiercania bohaterów są zawarte w opisie Not a sole survivor.
KROK VI – Pozostałe pucharki, które pominęliśmy
Jeśli nam coś jeszcze zostało, to teraz przez wybór rozdziałów możemy sobie to wszystko dobić. Miedzy innymi przeżycie tylko facetów bądź tylko kobiet. Powinniśmy już znać grę na tyle dobrze, że się spokojnie odnajdziemy w ograniu ostatnich dzbanków do platyny.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Total Shocker!
Collect all Trophies
Platynowe trofeum godne rangi przeżycia na nawiedzonym statku.
For a dollar he told me his secrets
Found 25 Secrets!
Taką liczbę sekretów powinniśmy ogarnąć nawet w pierwszym przejściu gry, jeśli sprawdzaliśmy różne notatki i obiekty. Pucharek wpadnie po drodze do Secrets! Lies! Conspiracies, man!
Learning to work together
Finished the Shared Story
Pucharek dostępny tylko w trybie Shared Story.
Tryb dostępny w zakładce Don’t Play Alone.
Musimy mieć znajomego, posiadającego grę i ukończyć z nim cały tryb. Najszybszym sposobem jest tu ubijanie bohaterów, kiedy tylko nadarzy się okazja i w przepadku dialogów wybieranie SAY NOTHING. Ale warto zaznaczyć, że jeśli nie mamy Curator’s Cut, to będziemy jednak musieli grać normalnie dla paru innych pucharków i znajdziek.
WAŻNE! Jeśli nie ogramy tego trybu na jednym posiedzeniu, gracz niebędący hostem (ten przyjmujący zaproszenie) nie otrzyma trofeum! Gracz, który zaprasza zawsze otrzyma pucharek. Jeśli więc dołączającemu też zależy na trofeach, warto mieć to na uwadze.
Like that movie with the ship
Finished Movie Night
Pucharek otrzymamy po ukończeniu całej historii w trybie Movie Night w zakładce Don’t Play Alone. Jest to opcja do kanapowego grania, ale spokojnie można ogarnąć to samemu, bo odbywa się przy użyciu pojedynczego kontrolera. Tworzymy od dwóch do pięciu graczy i przypisujemy im konkretne postaci. Gra wygląda identycznie jak tryb dla pojedynczego gracza.
Karate Master
Beat the Training Dummy
Scena: Chinese Market
Jest to sam prolog gry (samouczek mechanizmów gry), gdzie gramy dwójką żołnierzy. W pewnym momencie przyjdzie nam walczyć z kukłą treningową. Aby otrzymać pucharek, musimy poprawnie wykonać całą sekwencję QTE. Nie jest to trudne, ale jeśli zdarzy nam się nie wbić tego trofeum, to nic straconego – na szczęście to sam początek gry, który można szybko powtórzyć.
As long as you're quick
Completed 10 QTEs in succession
Ten pucharek możemy zdobyć w dowolnym momencie. Chodzi po prostu o to, aby poprawnie wykonać 10 sekwencji QTE z rzędu. Jeśli ułatwiliśmy sobie zadanie, jak radziłem we wstępnie, nie powinno być z tym problemu. Jeśli jakimś cudem nam to zostało do wbicia, polecam Scenę: Glamor Girl. Tam grając Conradem będziemy mieli długą sekwencję QTE podczas ucieczki przed pielęgniarką. Kiedy w połowie ucieczki pojawi się wybór ukrycia się lub ucieczki, wybierajmy ucieczkę. Wciskając dobrze wszystkie przyciski, zdobędziemy ten pucharek.
Break 'em during the thunder
Opened the window without making noise
Scena: Intrusion
Podczas przechodzenia tego rozdziału Conrad zaproponuje zniszczenie okna, zsynchronizowane z grzmotem burzy. Naszym zadaniem będzie wcisnąć w odpowiednim momencie. Musimy to zrobić dokładnie wtedy, gdy Conrad doliczy do sześciu (six). Jako że grę musimy przejść kilka razy, nie musimy od razu tego ogarnąć. W razie czego jeśli chcemy, możemy wgrać zapis tuż przed tym momentem na pendrive, aby w razie porażki nie musieć powtarzać całego rozdziału.
Big man on campus
Unlocked Alex's Aggressive Trait
Scena: Caskets
Podczas tego rozdziału, grając Alexem, w pewnym momencie znajdziemy się w kuchni. Nie da się przegapić tego pomieszczenia. Każdy skojarzy, że jest w odpowiednim miejscu. Nim je opuścimy musimy na jednej z szafek odnaleźć nóż i go podnieść. Będzie to wymagało wybrania decyzji CONFIDENT – We might need it. Po zabraniu broni, otrzymamy pucharek.
Aye, aye captain
Unlocked Fliss's Arrogant Trait
Scena: Pressure
Dojście do tego rozdziału jest skomplikowane i wymaga kilku wcześniejszych odpowiednich wyborów:
- Brad musi pozostać niewykryty przez porywaczy w rozdziałach Intrusion i Storm.
- Brad w rozdziale Finding Friends musi odnaleźć maskę gazową. Znajduje się ona w jednej z szafek w korytarzu, w którym straszyły nas trupy z szafek. Musimy otworzyć mijaną po prawej szafkę. Zastanie nas tam jump scare. Odchodzimy kawałek i zobaczymy, że szafka odskoczy. Ponownie ją otwieramy i Brad weźmie ze sobą maskę.
- Fliss w rozdziale Ritual musi odnaleźć wajchę do podniesienia kurtyny i wyjść na świeże powietrze. Co ciekawe, czasem nawet mimo wyjścia, ponownie mogą wrócić halucynacje, jeśli długo się będziemy wałęsać po pomieszczeniu. Dlatego radzę po odszukaniu wszystkiego co chcemy w tym rozdziale, stale otwierać drzwi na zewnątrz, aż załączy się cutscenka. Ten rozdział i tak jest ograniczony czasowo i musimy swoje odczekać.
W rozdziale Pressure docieramy do momentu, w którym bohaterowie muszą się wspiąć. Następnie w pomieszczeniu obok znajdują zepsutą drabinę. Wracamy z powrotem i badamy otwór w dół, wybierając odpowiednie dialogi:
- WORRIED – You go
- FRIGHTENED – I’m not doing it
- EXPECTANT – Go on with it
Po takiej rozmowie pogorszy się relacja Brada i Fliss, ale my otrzymamy pucharek.
Brother thing, you know
Unlocked Brad's Envious Trait
Scena: The Duke
To jest proste i szybkie trofeum do uzyskania. Podczas pierwszego rozdziału w grze mamy rozmowę Brada z Alexem. Musimy jako Brad wybrać następujące opcje dialogowe:
- RESENTFUL – I had to work
- ACCUSATORY – I was invited
Po wybraniu ich, otrzymamy pucharek.
Remember who's signing the checks
Unlocked Julia's Spoilt Trait
Pucharek dostępny tylko w trybie Shared Story lub Curator’s Cut.
Scena: Trapped
Aby móc odblokować ten pucharek, musimy najpierw ogarnąć dwie rzeczy:
- Brad został wykryty przez porywaczy w rozdziałach Intrusion lub Storm.
- Conrad nie uciekł łodzią w rozdziale Intrusion.
W ten sposób wszyscy nasi bohaterowie zostaną uwięzieni w pomieszczeniu na opuszczonym statku. W tym rozdziale jedna z coopowych osób bądź my w Curator’s Cut, gra jako Julia. Gdy przesuniemy szafkę i odkryjemy szyb wentylacyjny, będziemy mogli użyć dialogu do Alexa: RESENTFUL – You’re the alpha male. Wtedy otrzymamy pucharek.
If you're selling, I'm buying
Unlocked Conrad's Humorous Trait
Scena: Trapped
Aby otrzymać ten pucharek Conrad nie może uciec łodzią w rozdziale Intrusion. Następnie, gdy tylko zostaniemy uwięzieni na opuszczonym statku, będziemy mogli wybrać opcję dialogową: CONFIDENT – I think it’s a ship. Po jej wybraniu otrzymamy trofeum.
Go with your gut
Chose all of the Heart decisions
O ten pucharek będziemy musieli się starać przez całą grę. Od samego początku do końca. Podczas rozmów oraz dokonywania wyboru ZAWSZE wybierajmy opcję z sercem. Jeśli są do wyboru tylko opcję z rozumem, wybierajmy wtedy SAY NOTHING. Ważne, aby ani razu nie zaznaczyć opcji rozumu. Jeśli podczas jakiejś akcji nie mamy ikony serca z możliwych ruchów to czekamy, aż minie czas wyboru. Poprawne wykonywanie sekwencji QTE nie ma tu znaczenia. Możemy starać się ratować bohaterów bądź ich wszystkich ubić. Jak nam wygodnie. Trofeum wpada po napisach końcowych, gdy leci trailer do następnej gry z antologii.
Consider all the permutations
Chose all of the Head decisions
Trofeum antagonistyczne do powyższego. Tym razem musimy całą grę wybierać WYŁĄCZNIE decyzje i dialogi oparte na rozumie. Ponownie jeśli mamy do wyboru tylko opcje serca, korzystamy wtedy z SAY NOTHING. Nie możemy ani razu wybrać opcji serca. Jeśli podczas jakiejś akcji nie mamy ikony rozumu z możliwych ruchów, to czekamy, aż minie czas do wyboru. Ponownie jak wcześniej, możemy starać się ratować bohaterów bądź ich wszystkich ubić. Jak nam wygodnie. Trofeum wpada po napisach końcowych, gdy leci trailer do następnej gry z antologii.
Yes! Yes, I’ll marry you!
Julia accepted Alex's proposal
Scena: Uninvited Guests
Aby móc zdobyć ten pucharek, najpierw w rozdziale The Duke, grając jako Brad musimy podczas dialogu z Alexem (gdy nas poprosi o radę) wybrać opcje SENTIMENTAL – Go with your gut. Następnie w rozdziale Uninvited Guests, gdy Julia będzie już razem z Alexem wypływać na powierzchnię, wybrać opcje dialogowe:
- ASTOUNDED – We almost died
- LOVING – Yes!
Dzięki temu otrzymamy trofeum.
A pint of frosty amber liquid
Conrad successfully flirted with Fliss
Scena: Uninvited Guests
Podczas tego rozdziału, grając jako Fliss, możemy zagadać do Conrada, wybierając opcje dialogowe:
- STERN – Can you monitor the dive
- CURIOUS – So are you beached
- ROMANTIC – I have to keep track of the dive, but …
Tak czy siak zdobędziemy też ten pucharek podczas wbijania You got a better way?
Can't catch him with this old junker
Conrad successfully escaped on the speedboat
Scena: Intrusion
Jako Conrad po wyjściu przez okno, będziemy mieli możliwość podjęcia decyzji: atakowanie porywaczy bądź ucieczka ich łodzią. Musimy wybrać tę drugą opcję i poprawnie wykonać sekwencję QTE. W przeciwnym razie Conrad zginie. Jeśli się uda, to otrzymamy trofeum i nie zobaczymy Conrada już do samego końca gry. Można wybrać tę drogę, jeśli np. gramy pod zakończenie, w którym wszyscy żyją.
The name of this vessel
Revealed the name of the ship
Scena: Distress Signal
Aby zdobyć to trofeum, najpierw będzie trzeba jednak wykonać kilka czynności:
- W rozdziale Danny, grając jako Fliss, musimy przyjrzeć się sekretowi nr 41: Medan Hat. Jest on łatwy do zauważenia. W pewnym momencie prowadzący nas porywacz zacznie mierzyć z broni do kogoś. Okaże się, że to tylko czapka zawieszona na kupce szpargałów. Musimy podejść i zbadać tę czapkę.
- W rozdziale Distress Signal, grając jako Alex, zaraz po tym, jak udało nam się wyważyć drzwi do głównej sterowni statku, przechodzimy przez przejście i zaraz po lewej stronie na stole znajdziemy sekret nr 42: Ship’s Logbook. Musimy go dokładnie zbadać.
- Dalej w tym samym rozdziale, gdy bohaterowie odnajdują stacje radiową, jako Alex wybieramy opcję dialogową INSTRUCTIVE.
- Gdy padnie zasilanie i będziemy mieli wybór, którzy bohaterowie skoczą w dół, aby je przywrócić wybieramy tak, aby Alex został na górze.
- W rozdziale Depths musimy włączyć zasilanie. Można to łatwo przegapić. Włącznik znajduje się po prawej stronie przed wyjściem z pomieszczenia, którym potem bohaterowie idą dalej i znajdują sprzęt do nurkowania.
- Po włączeniu zasilania otrzymamy trofeum.
It's all gone changing on me
Calmed Junior down
Scena: Depths
Jest to dość irytujące osiągnięcie ze względu na mechanikę utrzymywania tętna postaci przy ukrywaniu się. Polecam zastosować się po kolei do poniższych podpunktów, aby maksymalnie łatwo ogarnąć ten pucharek:
- Gdy znajdziemy sprzęt do nurkowania, musimy zdecydować się zabrać go ze sobą.
- Następnie pojawi się pierwsze sekwencją ukrywania się. Nią nie musimy się przejmować. Niezależnie od jej wyniku, trofeum dalej jest do ogarnięcia.
- Po zakończeniu powyższej sekwencji polecam wyjść do menu gry i zgrać sobie zapis na pendrive, aby w przypadku porażki następnych, nie musieć przechodzić od nowa całego rozdziału.
- Czeka nas ponowna sekwencja ukrywania się. Tym razem musimy ją wykonać poprawnie i nie zostać wykrytym.
- Następnie czeka nas wybór, czy ukrywać się dalej, czy uciekać. Wybieramy pierwszą opcję.
- Opcjonalnie możemy ponownie zgrać zapis na pendrive.
- Czeka nas ostatnia długa sekwencja ukrywania się, która także musi zakończyć się sukcesem. Tylko wtedy uda nam się zabrać ze sobą sprzęt do nurkowania.
- Teraz czeka nas rozmowa z Juniorem, gdzie musimy wybierać kolejne dialogi:
- CURIOUS,
- WORRIED,
- DESPERATE,
- GRAB PISTOL.
Quite a lot of deaths that night
Found all of the black framed Pictures
Pucharek dostępny tylko w trybie Shared Story lub Curator’s Cut.
Mamy do zebrania dokładnie 6 obrazów w czarnej ramce, ale jeden z nich można zebrać tylko w trybie Shared Story lub Curator’s cut. Wszystkie znajdźki są opisane przy pucharku Secrets! Lies! Conspiracies, man!
Possible futures
Found all of the white framed Pictures
Mamy do zebrania dokładnie 6 obrazów w białej ramce. Te akurat możemy spokojnie sami zebrać podczas zwykłej gry dla pojedynczego gracza. Wszystkie znajdźki są opisane przy pucharku Secrets! Lies! Conspiracies, man!
Going it alone
Completed the Solo Story
Pucharek otrzymamy za ukończenie trybu dla pojedynczego gracza, niezależnie od podejmowanych decyzji czy ilości żyjących lub nieżyjących bohaterów.
Girls' night out
Only the women survived!
W grze mamy dwie kobiece bohaterki: Fliss i Julię. Aby otrzymać ten pucharek musimy nimi (jako jedynymi) przetrwać koszmar na statku. Polecam zapoznać się z opisem That’s something, I suppose w celu sprawdzenia możliwych śmiertelnych momentów dla konkretnych postaci.
Right there with ya, boys
Only the men survived!
Antagonistyczny pucharek do powyższego. W grze mamy trzech bohaterów: Alexa, Brada i Conrada. Musimy tak poprowadzić grę, aby to oni zostali żywi do samego końca. Polecam zapoznać się z opisem That’s something, I suppose w celu sprawdzenia możliwych śmiertelnych momentów dla konkretnych postaci.
Lovebirds
Maxed Alex and Julia's Relationship
Ten pucharek będzie wymagał podejmowania konkretnych decyzji i dialogów na przestrzeni paru rozdziałów gry. Poniżej prezentuje możliwości wymaksowania związku Alexa i Julii. Stosując się do poniższych decyzji, pucharek powinien nam wpaść jeszcze przed wyczerpaniem wszystkich opcji. Status związku możemy w każdej chwili sprawdzić w jednej z zakładek menu. Po wybraniu kontaktów z konkretną osobą, zobaczymy też historię wszystkich plusowych i minusowych relacji.
- W rozdziale The Duke, grając jako Brad, wybieramy dialog SENTIMENTAL – Go with your gut.
- W rozdziale Wreck, grając jako Alex, gdy Julia przygotowuje się do nurkowania, podchodzimy do niej i wybieramy dialogi:
- INTERESTED – Need a hand?
- SUPPORTIVE – Making a fortune on this trip!
- Następnie, gdy Julia już przygotuje się do nurkowania i pomaga nam założyć sprzęt, wybieramy po kolei:
- PLAYFUL – Lookin’ good!
- Wybieramy aparat z dostępnych sprzętów.
- Wybieramy opcję Talk i następnie ROMANTIC – Later tonight…
- W rozdziale Uninvited Guests podczas nurkowania jako Julia badamy otwór w rurze nad przejściem. Gdy Alex będzie nas chciał powstrzymać, wybieramy:
- CONCERNED – Maybe it is kind a dangerous…
- W rozdziale Uninvited Guests, gdy jako Julia wypływamy już z Alexem na powierzchnię, wybieramy:
- ASTOUNDED – We almost died
- LOVING – Yes!
- CAUTIOUS – Damn yeah, okay
- RELUCTANT – This is taking too long…
- W rozdziale Ghost Story, grając jako Julia, wybieramy następujące dialogi:
- CHEERFUL – It does have a nice ring
- SENTIMENTAL – Let’s plan it together
- REASSURING – Of course
- ADORING – I love you
- W rozdziale Caskets, gdy gramy jako Alex, otwieramy w kuchni szafkę, z której wyskakuje szczur, a następnie wybieramy opcję: TRUTHFUL – Come look.
- Potem w tym samym rozdziale mamy jeszcze dialogi:
- WORRIED – It’s probably just rats
- SUPPORTIVE – It is crappy
- Jeśli jeszcze nam nie wpadł pucharek to w rozdziale Plunged, grając jako Julia, w momencie, gdy Alex będzie topił innego Alexa, musimy wybrać opcję: FRANTIC – Stop he’ll drown
You got a better way?
Maxed Conrad and Fliss's Relationship
Pucharek dostępny tylko w trybie Shared Story lub Curator’s Cut.
Scena: Wreck
- Jako Conrad wybiera na początku: SUPPORTIVE
- Jako Conrad podchodzimy do Fliss i kolejno wybieramy: EMPATHETIC, PLAYFUL, PLAYFUL
- Jako Conrad po tym jak Alex oraz Julia przygotują sprzęt do nurkowania zagadujemy do Fliss kolejno: CHEERY, OPTIMISTIC
Scena: Uninvited Guests
- Jako Fliss wybieramy podczas rozmowy z Conradem kolejno: RELAXED, SELF-ASSURED, IMPRESSED
- Jako Fliss schodzimy do łodzi porozmawiać z Bradem, po czym wracamy do Conrada i wybieramy kolejno: RELAXED, PLAYFUL, ROMANTIC
- Jako Fliss, gdy pojawią się rybacy na swojej łodzi wybieramy kolejno: UNEASY, WORRIED, WORRIED, AMUSED
Medium bro
Maxed Brad and Alex's Relationship
Pucharek dostępny tylko w trybie Shared Story.
Scena: The Duke
To jest jedyny pucharek związany z relacjami, którego nie możemy wbić samotnie nawet w przypadku posiadania Curator’s Cut. Na szczęście jest to kwestia jednego szybkiego rozdziału.
Wybieramy kolejno dla postaci:
- Alex: ENCOURAGING
- Brad: APPRECIATIVE
- Brad: UNEASY
- Alex: SUPPORTIVE
- Brad: EMPATHETIC
Istnieje prawdopodobnie też możliwość zdobycia tego pucharka w trakcie normalnej gry w Curator’s Cut – jeśli będziemy stale utrzymywać dobre kontakty między braćmi. Na przykład opowieść o duchach w tym trybie mocno poprawia relacje. Potem można uratować Brada zamiast Julii, gdy łódź będzie nabierać wody. Ale niestety nie jest to pewne i nie wiem jak później z możliwościami. Dlatego polecam coopową wersję. Jest szybka, a i tak raz musimy grę w kooperacji ukończyć.
Secrets! Lies! Conspiracies, man!
Found all Secrets!
Trofeum zabugowane! Pucharek dostępny tylko w trybie Shared Story lub Curator’s Cut.
W grze mamy do znalezienia dokładnie 50 sekretów. Oznaczyłem trofeum jako zabugowane, gdyż jest problem z sekretem nr 20: Co-pilot Badge. Z jakiegoś powodu w trybie dla pojedynczego gracza nie zawsze chce go zliczyć i trzeba kilkukrotnie wczytać rozdział, aby załapało lub zdobyć go w Shared Story bądź Curator’s Cut, gdzie bez problemu go odkrywamy.
Spokojnie można sobie zbierać brakujące znajdźki przez wybór scen z menu głównego, także jak coś przegapimy, nie będzie trudno sprawdzić danej lokacji ponownie. Pamiętajmy, aby w przypadku notatek obracać kartkę na obie strony, bo dopiero wtedy zaliczy nam odnalezienie sekretu. To samo się tyczy książek i ich przekartkowania. Gdy gra zalicza na mam sekret jako odnaleziony, dowiemy się o tym po informacji w lewym górnym rogu ekranu.
W związku, że zdobycie znajdziek komplikuje się ze względu na wymagane wcześniejsze decyzje czy tryb gry, nie poradziłem sobie z stworzeniem pomocy w formie wideo. Dużo łatwiej jest to opisać, aby niepotrzebnie nie wprowadzić nikogo w błąd. Poniżej po kolei prezentuje kolejne sceny wraz z opisanymi miejscówkami dla kolejnych znajdziek i wymaganiami, aby znaleźć się w danej lokacji.
W razie problemów z sekretami – filmik.
Scena: Wreck
- White Framed Picture nr 2 – High and Dry – grając jako Alex, schodzimy na dolny pokład łodzi i tam zaraz obok wejścia wisi obraz.
Scena: Uninvited Guests
- Black Framed Picture nr 2 – Cut and Run – grając jako Fliss, schodzimy na dolny pokład statku i otwieramy drzwi do małego pomieszczenia naprzeciwko miejsca, gdzie możemy porozmawiać z Bradem. Tam na ścianie znajdziemy obraz.
- Black Framed Picture nr 1 – Devil and the Deep – znajdziemy go grając jako Julia podczas nurkowania po lewej stronie, zaraz na początku wraku samolotu.
- Secret nr 30 – Flight Plan – kawałek dalej, grając jako Julia, musimy zbadać rurę nad wejściem do samolotu i poprawnie wykonać sekwencję QTE. Należy obejrzeć obie strony dokumentu.
- Secret nr 49 – Anti-Aircraft Shell – zaraz po wpłynięciu głębiej do samolotu, po prawej stronie znajdziemy pocisk wbity w ścianę.
- Secret nr 40 – Missing Lifeboat – kolejny kawałeczek dalej, tym razem miejsce do zbadania po lewej stronie. Oo sprawdzeniu go przez Julię, Alex cyknie fotkę.
Scena: Ghost Story
- Secret nr 20 – Co-Pilot Badge (zabugowany) – aby zdobyć ten sekret, wcześniej w rozdziale Wreck Alex musi sam zabrać ze sobą aparat przed nurkowaniem. Następnie w rozdziale Ghost Story jako Julia możemy sprawdzić zrobione zdjęcia. Na jednym z nich będzie naszywka na rękawie pilota. Niestety z jakiegoś powodu nie zawsze gra zalicza nam to znalezisko. Musimy próbować poprzez ponowne uruchamianie rozdziału bądź zebrać tę znajdźkę w trybie Shared Story lub Curator’s Cut.
Scena: Abandoned Ship
- Secret nr 26 – Guard Duty Note – niezależnie od postaci jaką tu sterujemy, idziemy za piratami. W pewnym momencie Alex nagle wystraszy się przebiegającego przed nim szczura. List jest zaraz obok, na skrzynkach z prawej strony.
Scena: Trapped
- Secret nr 44 – 1947 Newspaper – gdy zostaniemy zamknięci przez porywaczy w jednym z pomieszczeń opuszczonego statku, gazetę znajdziemy na dużym stole na środku. Trudno przegapić.
- Secret nr 28 – Private Miller’s Letter – list leży w tym samym pomieszczeniu na biurku z lewej strony, obok którego siedzi Julia. Musimy zbadać obie strony dokumentu.
Scena: An Escape
- Secret nr 14 – Guard Duty Roster – zaraz po ucieczce, gdy będziemy szli korytarzem, wchodzimy do pierwszego pokoju po lewej stronie. Znajdziemy tam dokument, który musimy zbadać z obu stron.
- Secret nr 45 – Private Reed’s Letter – kawałeczek dalej od poprzedniego sekretu. Gdy dotrzemy do miejsca, gdzie na wprost będzie przejście przez otwarte drzwi, zamiast tam kierujemy się w lewo, do toalety. Tam przy ostatniej kabinie znajdziemy notatkę. Także należy zbadać obie strony.
- Secret nr 7 – Engineer’s Logbook – tym razem idziemy przez wspominane wyżej otwarte drzwi. Zajdziemy się na żelaznym mostku. Nim przejdziemy do kolejnego pomieszczenia, na biurku na wprost przejścia znajdziemy dokument. Musimy przekartkować wszystkie możliwe strony.
- Secret nr 11 – Journal – po przejściu do kolejnego pomieszczenia po poprzednim sekrecie, kierujemy się w jego lewy róg, mijając stół, na którym ktoś grał w karty. Tam znajdziemy następny dziennik, który trzeba przekartkować.
- Black Framed Picture nr 3 – In the Offing – idąc dokładnie na wprost od poprzedniej znajdźki, obraz zobaczymy w otartej szafce w drugim końcu pomieszczenia.
Scena: Caskets
- Secret nr 23 – Catering Staff Schedule – gdy trafimy do kuchni, menu obiadowe znajdziemy na dużej tablicy w lewym rogu pomieszczenia.
- Secret nr 1 – Diary – następnym pomieszczeniem będzie jadalnia. Dziennik znajdziemy na stole z prawej strony. Musimy go przekartkować.
- Black Framed Picture nr 4 – Cut of Your Jib – w tym samym pomieszczeniu co powyższy dziennik. Obraz wisi na przeciwległej ścianie. Łatwo go zauważyć.
- Secret nr 22 – Casket Nameplate – teraz trafimy do kaplicy z czterema trumnami. Badamy pierwszą z nich.
- Secret nr 24 – Open Casket – badamy kolejną trumnę. Tę należy otworzyć.
- Secret nr 13 – Locked Casket – i kolejna trumna. Tym razem badamy wiszący na niej łańcuch.
- Secret nr 35 – Small Casket – na koniec badamy jeszcze ostatnią trumnę.
- Secret nr 18 – Terrified Corpse – gdy przejdziemy do pomieszczenia, w którym Alex wystraszy się niby zerkającego na nas trupa, udajemy się wzdłuż tego łóżka na wprost zamiast skręcać w przejście po prawej stronie. W pomieszczeniu badamy zwłoki lekarza, siedzące w kącie.
- Secret nr 39 – Electrocardiogram Results – to samo pomieszczenie co powyżej. Podchodzimy do stoliku przy łóżku na środku i badamy notatkę, którą należy odwrócić.
Scena: Danny
- Secret nr 41 – Medan Hat – gdy Fliss jest pilnowana przez jednego z porywaczy, w pewnym momencie będzie on mierzył z broni do jakiegoś kucającego przeciwnika. Okaże się, że to tylko kupa szpargałów i pirat strąci czapkę, która go zmyliła. Musimy ją zbadać.
- Secret nr 16 – Screaming Corpse – kawałek dalej wystraszymy się trupa w korytarzu, przez co wywiąże się krótka rozmowa z porywaczem. Musimy zbadać te zwłoki.
- White Framed Picture nr 3 – Close Quarters – i znowu kawałek dalej, eskortowani przez porywacza, zauważymy obraz na ścianie. Nie będziemy mogli go sprawdzić, bo typ nas pogoni. Musimy iść kawałek dalej, gdzie czeka nas scenka. Jak tylko podniesiemy latarkę, możemy zawrócić i sprawdzić obraz.
- Secret nr 32 – Dog Tag – gdy wejdziemy do dużego hangaru z pojazdami na jego końcu, znajdziemy grupkę martwych żołnierzy. A przy nich nieśmiertelnik, który należy sprawdzić.
Scena: Finding Friends – aby odblokować ten rozdział nie możemy dopuścić, aby Brad został wykryty podczas rozdziałów Intrusion oraz Storm. Aby się udało, nie wdawajmy się walkę z piratami i poddajmy się. Potem, gdy statek będzie trochę zalewany, nie wołajmy o Brada. Poradzi sobie. Podczas tego rozdziału musimy zabrać maskę gazową, jeśli chcemy zebrać znajdźkę w rozdziale Pressure kawałek dalej.
- Secret nr 21 – Hastily Written Message – gdy przejdziemy przez duże pomieszczenie, którym wcześniej szła reszta bohaterów, udajemy się w lewo. Otwierając drzwi, znajdziemy się w korytarzu. Idziemy prosto do końca i wchodzimy do drzwi po prawej, nad którymi świeci lampa. Tam na biurku znajdziemy dokument. Tradycyjnie badamy obie strony.
- Secret nr 43 – Infantry Badge – teraz cofamy się korytarzem do pierwszego pomieszczenia po prawej. Zobaczymy scenkę z martwymi żołnierzami. Badamy pojedynczego żołnierza z lewej strony.
- Secret nr 4 – Locks Memo – po przejściu przez pokój z szafkami (w jednej jest wspominana maska gazowa po sprawdzeniu jej dwukrotnie) znajdziemy się w kolejnym pomieszczeniu, gdzie trzeba przepchać skrzynkę, aby przejść dalej. Nim to zrobimy, musimy wejść do małego pomieszczenia obok, gdzie jest notatka. Musi nam się udać sekwencja QTE, aby tam przejść.
- White Framed Picture nr 5 – Copper Bottomed – po przesunięciu skrzyni i przejściu dalej, badamy pierwsze pomieszczenie po prawej stronie. Tam znajdziemy obraz.
- Secret nr 19 – Radio Operator’s Memo – po przejściu przez kolejne drzwi, znajdziemy się w większym pomieszczeniu, gdzie zobaczymy kolejne zwłoki. W tym jedne wiszące. Tuż przy nich na skrzynce znajdziemy notatkę.
Scena: Ritual – rozdział ten ma ograniczony czas nim załączy się scenka, dlatego lepiej się w nim nie grzebać, by odnaleźć wszystko co trzeba. Żeby odblokować kolejny poniższy rozdział pamiętajmy, aby otworzyć drzwi na świeże powietrze. Dla pewności, po znalezieniu wszystkich znajdziek, możemy wrócić i stale otwierać drzwi, aż załączy się scenka.
- White Framed Picture nr 4 – Keelhaul – kierujemy się na wprost sali balowej, po krwawych śladach do niedużego pomieszczenie z prawej strony. Tam na ścianie znajdziemy obraz.
- Secret nr 38 – Chemical Leak – po zobaczeniu obrazu ciągniemy za wajchę obok. Otworzy się kurtyna. Idziemy nowym przejściem, mijamy trumnę i otwieramy drzwi na świeże powietrze. Załączy się scenka i zmieni się sceneria w pomieszczeniu. Badamy teraz starą skrzynie w miejscu, gdzie była wcześniej trumna.
- Secret nr 37 – Broken Wires – wracamy do miejsca, gdzie była sala balowa i z prawej strony, mając kurtynę za plecami, badamy ucięty przewód nad wodą.
- Secret nr 47 – Cargo Ship Manual – teraz kierujemy się na przeciwną stronę pomieszczenia. Na beczce znajdziemy książkę, którą musimy przekartkować.
Scena: Pressure – aby pojawiła się ta scena nie możemy dopuścić, aby Brad został wykryty podczas rozdziałów Intrusion oraz Storm. Brad musi w rozdziale Finding Friends znaleźć maskę gazową, a Fliss podczas rozdziału Ritual wyjść na świeże powietrze. Dla pewności, po znalezieniu wszystkich znajdziek w rozdziale z nią, możemy wrócić i stale otwierać drzwi na zewnątrz, aż załączy się scenka. Radzę tak robić, ponieważ raz mimo otworzenia drzwi na zewnątrz, po czekaniu w środku i tak załączyły się halucynacje.
- Secret nr 25 – Ghost Rumours Report – w tym rozdziale w pewnym momencie spotka nas konieczność wspięcia się wyżej. Nim to zrobimy, musimy przejść do wewnątrz kamery od miejsca późniejszej wspinaczki. Tam przy zwłokach znajdziemy notatkę.
Scena: Glamor Girl – rozdział będzie dostępny tylko wtedy, gdy Conrad nie uciekł łodzią.
- Secret nr 5 – Water Purification Plant Map – jak tylko odzyskamy kontrolę nad Conradem, badamy mapę na ścianie w pierwszym pomieszczeniu po lewej.
- White Framed Picture nr 1 – Plain Sailing – po przejściu do pokoiku obok znajdziemy obraz na ścianie.
- Secret nr 9 – Man Overboard Search Orders – wracamy na korytarz i tym razem sprawdzamy pierwsze drzwi po prawej stronie. Tam na stole w prawym rogu pomieszczenia znajdziemy notatkę.
Kolejne znajdźki w tym rozdziale dostępne są tylko w trybie Shared Story lub Curator’s Cut. Dodatkowo nie możemy dopuścić, aby Brad został wykryty podczas rozdziałów Intrusion oraz Storm. Brad musi w rozdziale Finding Friends znaleźć maskę gazową, a Fliss podczas rozdziału Ritual wyjść na świeże powietrze.
- Secret nr 15 – Cargo Bill of Landing – jak tylko odzyskamy kontrolę nad Fliss zaraz znajdziemy notatkę na stole po lewej stronie.
- Secret nr 31 – Violent Incident Report Sheet – notatkę znajdziemy kawałek dalej, na stole w drugim pomieszczeniu po prawej stronie.
- Black Framed Picture nr 5 – Ship Shape – obraz znajdziemy w pierwszym pokoju po lewej stronie. Będziemy musieli wyważyć drzwi. Aby tego dokonać, Brad musi nam pomóc.
- Secret nr 17 – Manchurian Gold Test Results – w kolejnym pokoju po lewej znajduje się sejf. Klucz znajdziemy, idąc do pomieszczeni obok sejfu. Tam otwieramy szufladę, wyjmujemy pudełko z medalami, a pod nimi jest klucz. Otwieramy sejf i badamy notatkę.
Scena: Distress Signal
- Secret nr 50 – Anti-Aircraft Shell Casing – zaraz po otrzymaniu kontroli nad Alexem i wyjściu na zewnątrz, po prawej stronie na skrzyni znajdziemy notatkę.
- Secret nr 3 – Gas Mask Instructions – gdy przejdziemy dookoła górny pokład statku, nim zaczniemy podsadzać bohaterów na urwane schody, na wprost nich w szafce znajdziemy notatkę.
- Secret nr 42 – Ship’s Logbook – po wejściu po urwanych schodach i wyważeniu drzwi do głównego pomieszczenia, książkę znajdziemy zaraz po lewej stronie na stole.
- Black Framed Picture nr 6 – Loose Cannon – w tym samym pomieszczeniu kawałek dalej na ścianie z prawej strony. Łatwo zauważyć.
- Secret nr 6 – Nautical Chart – w kolejnym pomieszczeniu kawałeczek dalej na tej samej ścianie, co poprzedni obraz.
- Secret nr 10 – Navigator’s Notebook – w tym samym pomieszczeniu, co poprzedni sekret – na stole z lewej strony.
- Secret nr 29 – Radio Operator’s Final Message – w następnym pomieszczeniu ze stacją radiową. Nim wejdziemy wgłąb, musimy sprawdzić notatkę na stole. Jeśli wejdziemy za daleko, odpali się scenka i pominiemy sekret.
Scena: Depths
- Secret nr 48 – Minutes of Meeting – jak tylko przejmiemy kontrolę nad postacią i skręcimy w kolejny korytarz, zaraz potem po lewej stronie mamy niewielkie pomieszczenie. Tam w zniszczonym sejfie jest notatka.
- Secret nr 27 – Private Patterson’s Medical Record – wracamy na korytarz. Mijamy kolejne dwa zakręty. Gdy kierujemy się prosto na kamerę, mamy otwarte drzwi po prawej i lewej stronie. Wybieramy te po naszej lewej. Tam przy zwłokach na szafce znajdziemy notatkę.
- Secret nr 8 – Engine Room Telegraph Log – po zeskoczeniu na niższy poziom i scence ze straszakiem idziemy kawałek dalej i skręcamy w lewo. Na końcu ślepego korytarza na szafce znajdujemy książkę.
- White Framed Picture nr 6 – Know the Ropes – teraz kierujemy się w prawą stronę i na następnym rozwidleniu ponownie w prawą stronę. Pod koniec przy szafkach znajdziemy obraz.
- Secret nr 34 – Military Orders – to jest mocno irytująca znajdźka. Po odnalezieniu sprzętu do nurkowania niezależnie od tego, czy go bierzemy, czy nie, zalecam zgrać sobie zapis na pendrive. Czeka nas bowiem sekwencja ukrywania się, która musi się udać. Następnie, gdy będziemy w pomieszczeniu, musimy szybko zbadać notatkę w prawym rogu. Mamy tu mało czasu nim odpali się następna scenka.
Scena: Olson – aby odblokować ten rozdział, wszyscy muszą żyć poza Fliss, która musi być musi zginąć w rozdziale Ritual. Aby do tego doprowadzić, jako Brad nie możemy znaleźć maski gazowej i musimy podnieść klucz w pomieszczeniu obok wiszącego żołnierza, zaraz przed tym nim skoczymy w dół. Niezależnie od tego, czy Fliss wyjdzie na świeże powietrze, czy nie, musimy zepsuć QTE i dopuścić, aby Brad ją zabił. Następnie w rozdziale Distress Signal posyłamy w dół Alexa oraz Brada, zaś Conrad i Julia zostają na górze. Ewentualnie możemy posłać na dół Alexa oraz Julię, ale wtedy w rozdziale Junior musimy sprawić, aby Julia została zastrzelona.
- Gold Framed Picture nr 1 – A Little Hope – przechodzimy przez jedno pomieszczenie z łóżkami piętrowymi i wchodzimy do następnego. Tam zaraz na początku w lewym rogu pomieszczeni zobaczymy obraz.
- Secret nr 36 – Casket Shortage Memo – w tym samym pomieszczeniu na drugim końcu w otwartej szafce znajdziemy notatkę.
Scena: Matters of the Heart – w rozdziale Distress Signal Brad oraz Julia muszą zejść na dół, a Fliss oraz Alex zostać na górze. Conrad tu nie ma znaczenia.
- Secret nr 2 – Top Secret Intelligence Note – zaraz po scence, gdzie pirat Olsen umiera na zawał serca i rozdzieleniu się bohaterów jako Alex trafimy do pralni. Tam przy zwłokach znajdziemy notatkę.
Kolejne znajdźki w tym rozdziale dostępne są tylko w trybie Shared Story lub Curator’s Cut. Dodatkowo w rozdziale Distress Signal Brad oraz Julia muszą zejść na dół, a Fliss oraz Alex zostać na górze. Conrad tu nie ma znaczenia.
- Secret nr 46 – Diplomatic Immunity Contract – jak tylko otrzymamy kontrolę nad postacią, grając jako Fliss, wychodzimy na zewnątrz statku i wchodzimy zaraz po prawej do kolejnego pomieszczenia. Tam na biurku zaraz obok wejścia znajdujemy notatkę.
- Secret nr 12 – ID Badges and Documentation – w tym samym pomieszczeniu, kawałeczek dalej, w otwartym sejfie znajdujemy kolejną notatkę.
- Secret nr 33 – Toxins Research – i znowu w tym samym pomieszczeniu na stole zaraz za sejfem znajdujemy ostatnią notatkę.
Ghost ships are just a myth, right?
Found all Pictures
Pucharek dostępny tylko w trybie Shared Story lub Curator’s Cut.
Do zebrania mamy dokładnie 13 obrazów: 6 z czarną ramką, 6 z białą ramką i 1 ze złotą ramką. Jeden z obrazów można zebrać tylko podczas gry w trybie Shared Story lub Curator’s Cut. Konkretnie jest to Black Framed Picture nr 5: Ship Shape. Resztę można zdobyć, grając w normalnym trybie dla pojedynczego gracza. Wszystkie znajdźki są opisane przy pucharku Secrets! Lies! Conspiracies, man!
W razie problemów z obrazami – filmik.
Not a sole survivor
No-one survived!
No i pucharek, w którym musimy pozbyć się wszystkich bohaterów gry. W zasadzie wiadomo o co chodzi. Poniżej prezentuję listę momentów, gdzie trzeba uważać.
Uwaga ogólna: Podnoszenie broni na opuszczonym statku którąkolwiek z postaci znacznie zwiększa szansę na śmierć bohaterów. Dlatego też jeśli zależy nam na przeżyciu – nie podnośmy nic. Jeśli odwrotnie – to zabierajmy. Po ukończeniu gry będziemy wiedzieć dlaczego ma to znaczenie.
Praktycznie do samego końca możliwe jest zabicie każdej z postaci. Jest na to parę warunków. Postępujemy zgodnie z opisem do pucharka The name of this vessel. Conrad nie odpłynął łodzią lub zginął podczas próby odpłynięcia. Zepsuliśmy QTE podczas próby zdobycia ukradzionego przez piratów fragmentu silnika łodzi, doprowadzając do jego zniszczenia. Wtedy w ostatniej scence na statek przyleci wojsko i w klasyczny sposób pozbędzie się wszystkich świadków. W taki oto sposób można doprowadzić do zgonu wszystkich za jednym razem.
W rozdziale Junior, niezależnie od tego kogo poślemy na dół, możliwa jest śmierć jednej z osób. Jeśli będziemy prowadzić rozmowę zgodnie z opisem trofeum It’s all gone changing on me, niezależnie od tego, czy posiadamy sprzęt do nurkowania, czy nie, żaden z naszych bohaterów nie zginie. Jeśli poprowadzimy rozmowę, wybierając przeciwne opcje dialogowe, zostanie zastrzelona postać, która nam towarzyszy. Jeśli zaś będziemy milczeć, to zostanie zastrzelona postać, którą gramy.
Uwaga na wybór dotyczący Julii podczas nurkowania, bo możemy niespodziewanie ją uśmiercić o czym przekonamy się dopiero podczas ostatniej scenki w grze.
ALEX:
- W rozdziale Revenge musimy zepsuć wszystkie QTE. Dodatkowo musimy spełnić warunek, że Conrad żyje. W innym wypadku i tak Alex przeżyje. Czyni to w zasadzie nieprzydatną śmierć do żadnego z pucharków zakończeniowych.
- Jeśli w rozdziale Distress Signal posłaliśmy Alexa na dół, a następnie w rozdziale Junior podczas rozmowy cały czas będziemy milczeć jako Alex, to zostaniemy zastrzeleni.
- W rozdziale Matters of the Heart (Alex i Fliss zostali na górze podczas rozdziału Distress Signal) po znalezieniu ciała pirata Oslena i podniesieniu bądź nie elementu silnika łodzi, Alex będzie miał halucynacje związane ze szczurami. Jeśli po podniesieniu noża zdecydujemy się zabić szczura, który wyłazi mu z klatki piersiowej niczym Obcy w Ósmym Pasażerze, Alex popełni samobójstwo.
- W rozdziale Olson (Alex i Brad zeszli na dół podczas rozdziału Distress Signal). Podczas walki z piratem w magazynie w pewnym momencie Alex może kazać Bradowi zamknąć wrota wybierając opcję NOW. Jeśli zepsujemy wtedy QTE, bohater zginie.
BRAD:
- Jeśli w rozdziale Danny Fliss podniosła nóż, to potem pod koniec rozdziału Ritual może zabić nim Brada, jeśli nie wyszła na świeże powietrze.
- W rozdziale Pressure (który jest dostępny, jeśli Brad nie został wykryty na łodzi, znalazł maskę gazową w rozdziale Finding Friends, a Fliss udało się wyjść na świeże powietrze w rozdziale Ritual) jeśli Brad zejdzie do dziury, którą zacznie zalewać woda, a Fliss nie zacznie go ratować, bohater zginie.
- Jeśli w rozdziale Distress Signal posłaliśmy Brada na dół, a następnie w rozdziale Junior podczas rozmowy cały czas będziemy milczeć jako Brad, to zostaniemy zastrzeleni.
CONRAD:
- W rozdziale Intrusion jeśli zdecydujemy się odpłynąć łodzią i zepsujemy QTE, bohater zginie
- W rozdziale Glamor Girl, gdy będzie gonić nas pielęgniarka, jest kilka momentów, gdzie czeka nas śmierć. Zepsucie QTE podczas skakania po dziurawej podłodze po tym, jak przytrzasnęliśmy stworowi rękę i zamknęliśmy za sobą drzwi. Kawałek dalej jeśli wybierzemy opcję ukrycia się i zepsujemy sekwencję kontroli bicia serca – mamy automatyczny zgon. Podczas dalszej wspinaczki po drabinie jeśli zepsujemy QTE – też giniemy. I ostatecznie, będąc na szczycie komina, jeśli zdecydujemy się skoczyć, także będzie po Conradzie.
FLISS:
- Jeśli w rozdziale Finding Friends Brad nie znalazł maski gazowej, a podniósł klucz nim zeskoczył na poziom niżej, to w rozdziale Ritual niezależnie od tego, czy Fliss wyszła na świeże powietrze, czy nie, może zostać zabita jeśli zepsujemy QTE.
- W rozdziale Pressure (który jest dostępny, jeśli Brad nie został wykryty na łodzi, znalazł maskę gazową w rozdziale Finding Friends, a Fliss udało się wyjść na świeże powietrze w rozdziale Ritual) jeśli Fliss zejdzie do dziury, którą zacznie zalewać woda i każde Bradowi niszczyć kłódkę zamiast zawiasów, to bohaterka zginie.
- Jeśli w rozdziale Distress Signal posłaliśmy Fliss na dół, a następnie w rozdziale Junior podczas rozmowy cały będziemy wybierać dialogi przeciwne do tych z opisu It’s all gone changing on me, to bohaterka zostanie zastrzelona.
- W rozdziale Matters of the Heart (Alex i Fliss zostali na górze podczas rozdziału Distress Signal) po znalezieniu ciała pirata Oslena i podniesieniu bądź nie elementu silnika łodzi, Alex będzie miał halucynacje związane ze szczurami. Jeśli po podniesieniu noża zdecydujemy się zabić napotkanego demona, pozbędziemy się Fliss.
JULIA:
- Jeśli w rozdziale Uninvited Guests zdecydowaliśmy się szybko wypłynąć na powierzchnie, a następnie zdecydujemy się wypić piwo podczas ostatniej scenki w grze, bohaterka zginie.
- Podczas rozdziału Intrusion jeśli Alex atakuje jednego z napastników nożyczkami, a Conrad atakuje drugiego (o ile podczas nurkowania nie złamaliśmy noża we wraku samolotu). I nadal pozostaniemy agresywni do samego końca, Julia nie wyjdzie z tego żywa.
- Jeśli w rozdziale Distress Signal posłaliśmy Julię na dół, a następnie w rozdziale Junior podczas rozmowy cały będziemy wybierać dialogi przeciwne do tych z opisu It’s all gone changing on me, to bohaterka zostanie zastrzelona.
That's something, I suppose
Everybody survived!
Antagonistyczny pucharek do powyższego. Musimy utrzymać przy życiu wszystkich bohaterów gry do samego końca. Jeśli zastosowaliśmy się do ułatwienia QTE, powinniśmy bez problemu doprowadzać zarówno do śmierci bohaterów, jak i uratowania. Po dokładne informacje dotyczące konkretnych postaci zapraszam do opisu Not a sole survivor.