The Occupation – Poradnik do trofeów i osiągnięć

20 marca 2019
0

 

Wciągająca intryga, interesujące postacie. Bardzo dobrze zapowiadająca się gra obarczona niestety poważnymi problemami technicznymi i brakiem szlifów. Mimo wszystko warto spróbować.

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox10 x5 x0
  • Liczba trofeów offline: 16
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: zloto Reporter, zloto Journalist, zloto Investigator, zloto Cloak and Swagger, zloto Punctual, Detective, zloto Connoisseur, zloto Collect Call, srebro Boo!, srebro Stick it, buddy!
  • Zglitchowane trofea: zloto Collect Call (naprawione z patchem 1.06)
  • Czas do zdobycia platyny: 4 – 12 godzin

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Krok po kroku:

Informacja: Ponieważ polska lokalizacja gry jest poniżej dopuszczalnego poziomu, wszystkie nazwy w poradniku opierają się na wersji angielskiej.

 

KROK 0. Zignoruj wszystkie podpowiedzi i zagraj w ciekawą grę 🙂

The Occupation nie jest grą trudną do przejścia. Nie ma w niej walki, nie ma też ekranu 'game over’. Wszystko, co robisz w grze ma na celu tylko i aż naświetlenie fabuły i zrozumienie motywacji bohaterów tej opowieści. Wydaje mi się, że warto zagrać w ten tytuł dla historii, którą ma do opowiedzenia. Jest duża szansa, że przy takim podejściu nie odblokujesz wszystkich trofeów, gdyż zabraknie Ci na nie czasu. Z drugiej strony pozwoli Ci to lepiej zrozumieć o co chodzi i co tak naprawdę robisz. Pójście na poradnikowe skróty zapewni, że puchary będą Twoje ale gra dużo na tym straci. Jeśli dojdziesz do końca gry na Twoim koncie pojawią się następujące pucharki:

  • srebro First Meeting
  • srebro Busted!
  • srebro Bowman
  • zloto Silhouette
  • zloto The Miller Report

 

KROK 1. Przejdź grę i odblokuj wszystkie trofea 

Duża część trofeów w The Occupation związana jest z fabułą i przy użyciu poniższego poradnika nie powinniście mieć problemów z odblokowaniem ich wszystkich za pierwszym przejściem. Zwróć uwagę na wszystkie pomijalne trofea – w opisie każdego z nich daję znać, w której części gry trzeba je odblokować. Istotne jest też, aby Harvey Miller pozostał niezauważony w niedozwolonych miejscach (zloto Cloak and Swagger). Ponieważ gra nie wspiera ręcznego zapisu, jeśli gracz zostanie przyłapany na szperaniu tam, gdzie nie powinien, nie pozostaje nic innego jak rozpoczęcie rozgrywki od nowa. Nie pomoże zamknięcie gry i wczytanie ostatniego zapisu automatycznego – gra pamięta Twoje niepowodzenie i nie wynagrodzi Cię pucharem na koniec.

Gra nie posiada też opcji wyboru rozdziałów i nie pozwala też na przyspieszenie mijającego czasu. Na spotkanie z Carlą i Crowem zawsze trzeba czekać ponad godzinę prawdziwego czasu, nawet jak wcześniej znajdzie się wszystko, co jest do odnalezienia. Pamiętaj też, żeby na spotkanie stawić się na czas, aby odblokować trofeum zloto Punctual. Jeśli skorzystasz z moich podpowiedzi i szybko odkryjesz istotne dla fabuły przedmioty (zloto Reporter, zloto Journalist,zloto Investigator) nie będzie to żadnym problemem. Aby wydrukować niektóre dokumenty, będą Ci potrzebne żetony. Jest ich w grze dużo i rozrzucone są po wszystkich pokojach, więc znalezienie dwóch na poziom nie powinno stanowić wyzwania.

Zawsze miej na uwadze, żeby zebrać wszystkie znajdźki z danego obszaru (trofea zloto DetectivezlotoConnoisseur), gdyż przechodzenie misji od nowa kosztuje dużo czasu.

Dodatkowo, gdy tylko przejmiesz kontrolę nad Harveyem w Budynku Carsona (tam, gdzie spotkasz się z Carlą), zwróć uwagę na trofeum srebro Stick it, buddy!. Nie ma w grze innego miejsca, aby odblokować ten puchar.

Trofea odblokowane w tym kroku:

  • zloto Reporter
  • zloto Journalist
  • zloto Investigator
  • zloto Punctual
  • zloto Detective
  • zloto Connoisseur
  • zloto Collect Call (zglitchowane do wersji 1.06)
  • srebro Boo!
  • srebro Stick it, buddy!

 

KROK 2. Cloak and Swagger

Jest niemała szansa, że polując na wszystkie znajdźki nie uda Ci się uniknąć uważnych oczu innych postaci i Harvey Miller dostanie pogadankę od szefa ochrony, Dana. Zablokuje to trofeum zloto Cloak and Swagger. Na szczęście, aby ukończyć grę nie potrzebujesz szperać po niedozwolonych obszarach, nie licząc ostatniego poziomu, więc pozostanie niezauważonym nie powinno być problemem. Kosztuje to niestety dwie godzinny bezczynności, w oczekiwaniu na spotkania z Carlą i Crowem.

W ostatnim poziomie, w którym Harvey musi skompilować kod i zgrać ostatnią kopię Sylwetki, NIE AKTYWUJ KOMPILATORA dopóki nie zbierzesz wszystkich fragmentów. Dzięki temu ochrona nie zostanie powiadomiona o Twojej obecności i będziesz mógł spokojnie poruszać się po poziomie bez obawy, że znajdzie Cię Steve.

Ostatnie trofea:

  • zloto Cloak and Swagger
  • platyna Pulitzer (nieosiągalne przez zloto Collect Call do wersji 1.06)

 

Poradnik:

platyna Pulitzer
Made a large contribution to Journalism.

Od patcha 1.06 platyna jest osiągalna – zostało naprawione trofeum zloto Collect Call.

 

srebro First Meeting GS: 40
Attended Carla Burman’s meeting.

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po spotkaniu z Carlą Burman w lokacji The Carson Offices. Przyjdź na spotkanie przed 16:00, aby odblokować trofeum zloto Punctual.

 

srebro Busted! GS: 40
Attended Chance Crow & Alison Whitworth’s meeting.

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po spotkaniu z kolejną dwójką bohaterów w Metacenter. Przyjdź na spotkanie przed 17:30, aby odblokować trofeum zloto Punctual.

 

srebro Bowman GS: 40
Attended Charles Bowman’s meeting.

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po spotkaniu z Charlesem Bowmanem na koniec gry.

 

zloto Reporter GS: 80
All Carson Offices’ Leads completed.

  • Dane telefoniczne (The Phone Records) – Dane znajdziesz w pokoju Debbie Locke na drugim piętrze budynku. Możesz najpierw zdeaktywować alarm, wyłączając prąd w magazynku (Stock Room) na tym samym piętrze. Następnie użyj kodu 1723 na sejfie, odczekaj dwie minuty i weź dane z sejfu.
  • Vendetta Carli (Carla Vendetta) – Do ukończenia tego tropu potrzebujesz kartę Carli. Znajdziesz ją w szybie wentylacyjnym, wchodząc do niego z drukarni na drugim piętrze. Skręć w prawo i kilka kroków dalej znajdziesz torebkę, a w niej kartę. Użyj jej na szafce z zaginionymi przedmiotami na pierwszym piętrze (możesz wyłączyć alarm kodem 2267) i wyjmij z niej kasetę. Przesłuchaj ją, aby zakończyć trop. Magnetofon możesz znaleźć na przykład na strychu lub w pokoju Debbie Locke.
  • Ukradziona karta (Stolen ID) – Wkradnij się do pokoju Carli (możesz tam wejść przez strych, korzystając z rusztowania). Podejdź do jej komputera i włóż do niego dyskietkę, która leży na biurku. Zaloguj się hasłem GEO, a następnie skopiuj na dyskietkę usunięty email Missing ID Card. Wydrukuj treść maila, korzystając z publicznego komputera na pierwszym piętrze (potrzebny jeden żeton).
  • The Union Act – Korzystając z karty Carli wejdź do Turing Meeting Room na pierwszym piętrze. Nad stołem konferencyjnym, na lampie znajdziesz dyskietkę. Weź ją i wydrukuj znajdujący się na niej dokument, korzystając z publicznego komputera (potrzebny jeden żeton).

Szczegółową solucję wszystkich tropów możesz zobaczyć w filmiku przy trofeum zloto Investigator.

 

zloto Journalist GS: 80
All Metacentre Leads completed.

  • Wybuch (Explosion) – Wjedź windą na drugie piętro i wejdź do dużego pokoju z komputerami. Przejdź dalej aż dojdziesz do schodów na strych. Schyl się i przejdź przez kratkę. Zejdź drabiną jedno piętro w dół. Podejdź do metalowych drzwi z lewej strony i otwórz je białym przyciskiem. Idź dalej aż dojdziesz do wieży. Na górze zobaczysz sejf. Możesz wejść jeszcze wyżej i go otworzyć kodem. Łatwiej i szybciej jest jednak poluzować pręt utrzymujący stabilność konstrukcji. Dzięki temu sejf spadnie na sam dół i otworzy się. Zejdź do niego po drabinie, a znajdziesz się w pokoju z drukarką. Otwórz zamek do drzwi przez rozbite okno, po czym przełącz bezpiecznik. Z sejfu podnieś dyskietkę i wydrukuj jej zawartość (potrzebny jeden żeton).
  • Sylwetka (Silhouette) – Wjedź windą na drugie piętro i wejdź do dużego pokoju z komputerami. Przy komputerze na wprost znajdziesz dyskietkę. Podnieś ją. W rogu pokoju znajdziesz bezpieczniki. Włącz prąd w pokoju, a następnie uruchom komputer obok. Włóż do niego dyskietkę i zgraj na nią plik DSC. Wydrukuj plik w zablokowanym pokoju z drukarką na parterze (tak samo, jak poprzedni dokument).
  • Bowman – Przejdź przez szatnię na parterze i udaj się do łaźni. Idź wzdłuż basenu, a następnie wejdź schodami na trybuny. Idź wzdłuż prawych trybun, aż dojdziesz do drzwi na pierwszym piętrze. Przed drzwiami, pod prawą ścianą stoi stół. Schyl się i spójrz pod niego. Znajdziesz tam skrytkę, a w niej kasetę z wywiadem z Bowmanem. Przesłuchaj ją w pokoju po drugiej stronie torów pływackich.

Szczegółową solucję wszystkich tropów możesz zobaczyć w filmiku przy trofeum zloto Investigator.

 

zloto Investigator GS: 80
All Leads completed.

Aby odblokować to trofeum, zbadaj wszystkie tropy w Carson Offices (zloto Reporter) i Metacenter (zloto Journalist) podczas jednego przejścia gry. Filmik poniżej przedstawia pełną solucję gry, razem ze wszystkimi znajdźkami i tropami.

 

zloto Silhouette GS: 80
Used the Silhouette server in the I.P.A.

Trofeum związane z fabułą. Zdobędziesz ten puchar po wgraniu Sylwetki na server w budynku IPA.

 

zloto The Miller Report GS: 100
Completed a playthrough of The Occupation.

Trofeum związane z fabułą. Odblokujesz je po pierwszym ukończeniu gry.

 

zloto Cloak and Swagger GS: 80
Complete a playthrough without getting spotted out-of-bounds.

Jest to najtrudniejszy puchar w grze, jeśli planujesz zrobić wszystko za jednym zamachem. Polując na kluczowe tropy i szukając winyli i kaset z wywiadami często znajdziesz się w lokacjach, które uznawane są za niedozwolone dla dziennikarza. Jeśli zauważy Cię tam pracownik ochrony lub inne postacie trofeum to zostanie zablokowane. Grając spokojnie i cierpliwie powinno Ci się jednak udać uniknąć wykrycia. Jeśli jednak nie powiedzie Ci się, możesz to zrobić za drugim podejściem, gdzie możesz nie robić zupełnie nic, czekając tylko na upływ czasu do spotkań z rozmówcami. Ryzyko zaczyna się dopiero w ostatnim poziomie, gdzie jako Harvey musisz zebrać trzy fragmenty kodu i zgrać ostatnią kopię Sylwetki. Na samym początku tej sekcji musisz wstać od komputera i schować się za biurkiem za Tobą. Steve będzie się kręcił w okolicy i musisz wyczekać na moment, w którym akurat jest w innym pokoju, a następnie uciec do kanałów.

Gdy dotrzesz do głównego budynku, udaj się na drugie piętro do gabinetu Bowmana. Odbierz telefon i weź z biurka pierwszy fragment kodu. NIE WKŁADAJ GO DO KOMPILATORA. Jeśli to zrobisz, zaalarmujesz ochronę i Steve będzie cały czas patrolował górne piętra. Na szczęście gra pozwala na zebranie wszystkich niezbędnych przedmiotów bez konieczności aktywowania kodu. Możesz dzięki temu spokojnie zwiedzać okolicę. Nie masz też limitu 30 minut na ukończenie zadania. Jeśli chcesz dokładnie zobaczyć jak to zrobić, skorzystaj z naszego filmiku z solucją gry, umieszczonego przy trofeum zloto Investigator.

 

zloto Punctual GS: 80
Attended all meetings on time.

Trofeum związane z pucharami zloto First Meeting i srebro Busted!. Upewnij się, aby na spotkanie z Carlą dotrzeć przed 16:00 a na spotkanie z Crowem przed 17:30.

 

zloto Detective GS: 80
Collected all interview tapes.

W grze jest do zebrania 10 kaset, które pozwolą odblokować ten puchar. Sześć wywiadów ze Scarlet Carson znajdziesz w The Carson Offices a cztery kasety z rozmowami z Charlesem Bowmanem w The Metacenter.

  • Scarlet #1 – W rogu strychu na stoliku przy skórzanym fotelu.
  • Scarlet #2 – W serwerowni (pokój 209) na drugim piętrze, przy komputerze na biurku w dalszym prawym rogu pokoju.
  • Scarlet #3 – W pokoju Alexa Dubois (118) na pierwszym piętrze. W koszu na śmieci niedaleko okna.
  • Scarlet #4 – W biurze obok pomieszczenia z szafkami z zaginionymi przedmiotami. W szufladzie w biurku, na którym stoi komputer.
  • Scarlet #5 – W biurze Debbie Locke (213) na drugim piętrze. Na szafce przy oknie po lewej stronie.
  • Scarlet #6 – Turing Meeting Room na pierwszym piętrze. Na stole konferencyjnym obok magnetofonu.
  • Bowman #1 – Na stole na strychu, obok magnetofonu, niedaleko fortepianu.
  • Bowman #2 – W biurze The Incident Site Tour na pierwszym piętrze. Na biurku w głębi pomieszczenia, obok maszyny do pisania.
  • Bowman #3 – W skrytce pod stołem na trybunach na pływalni.
  • Bowman #4 – W samochodzie Bowmana w garażu.

 

zloto Connoisseur GS: 80
Collected all vinyls.

Aby odblokować to trofeum musisz zebrać 11 winyli:

  • Winyl #1 (New Age Republic) – Misja wprowadzeniowa – W ukrytym pomieszczeniu w biurze Bowmana. Wejdziesz do niego przez szyb wentylacyjny z magazynku obok. Otwórz sejf kodem 5959.
  • Winyl #2 (Billy Echo) – Misja wprowadzeniowa – Po zejściu na parter przejdź pod metalowymi drzwiami obok toalety.
  • Winyl #3 (The Chaos Ladder) – The Carson Offices – W biurze rzeczy zagubionych. Wejdź przez dziurę w ścianie pod schody.
  • Winyl #4 (Bobby Robbins) – The Carson Offices – W biurze Alexa Dubois (pokój 118) w sejfie za obrazem przy oknie. Kod do sejfu – 2275.
  • Winyl #5 (The Burden of Proof) – The Whitworth Gardens – Idź w kierunku szklarni i przeciśnij się między schodami a budynkiem. Winyl znajduje się za kratką pod schodami.
  • Winyl #6 (Saoirse) – Incident Site – Gdy znajdziesz kartę dostępu, zanim przejdziesz przez drugie drzwi podejdź do szafek i otwórz jedną z nich kartą.
  • Winyl #7 (Soul Obsession) – The Metacenter – W biurze Chase’a Crow, niedaleko biurka z komputerem, w sejfie. Kod 5801.
  • Winyl #8 (Of The Flood) – The Metacenter – W sejfie zrzuconym z wieży zegarowej (lub kod 1108).
  • Winyl #9 (The Bandits) – The Carson House – Jako Scarlet, wstań od biurka i podnieś winyl, który znajduje się na stole obok rzutnika. Możesz też podnieść ten winyl jako Harvey, gdy przyjdziesz później do Scarlet.
  • Winyl #10 (Laced with Mud) – Kanały – Idąc jako Harvey przez kanały do domu Scarlet, przyjrzyj się koszowi na śmieci po przejściu przez kładkę. W środku znajdziesz winyl.
  • Winyl #11 (Syndrome) – The Carson House – W epilogu, niezależnie od zakończenia, wejdź po schodach na górę i udaj się do pokoju po lewej stronie. Winyl znajduje się w pudełku pod biurkiem.

 

zloto Collect Call GS: 80
Answered all of Mina’s phone calls.

Trofeum zglitchowane (naprawione w patchu 1.06). Aby je odblokować musisz odebrać wszystkie telefony od partnerki Harveya – Miny. Czasy i miejsca rozmów potrzebne do zdobycia trofeum:

  • The Carson Offices – 15:24 – dowolny telefon publiczny
  • The Carson Offices – 15:46 – dowolny telefon publiczny
  • The Metacenter – na samym początku poziomu – telefon publiczny w piwnicy
  • The Metacenter – 16:48 – dowolny telefon publiczny

 

srebro Boo! GS: 30
Startled Steve.

Aby zdobyć to trofeum musisz przestraszyć Steve’a – pracownika ochrony. Nie jestem do końca pewien jakie akcje są w stanie go przestraszyć a jakie nie. Mi udało się to jednak zrobić w poziomie The Metacenter, chowając się za kolumną u dołu schodów na poziomie B (piwnica). Gdy Steve schodził po schodach i był prawie na samym dole, wyskoczyłem zza kolumny, co pozwoliło odblokować puchar. Zobacz jak to zrobiłem w filmiku przy trofeum srebro Stick it, buddy!

 

srebro Stick it, buddy! GS: 30
Annoyed Steve.

Po przybyciu do The Carson Offices Harvey Miller będzie musiał zwrócić uwagę Steve’a, wciskając bzyczek w okienku stróżówki. Nie zatrzymuj się jednak na jednym wciśnięciu, lecz rób to tak długo, aż Steve się wkurzy i deaktuwuje mechanizm bzyczenia, a na Twoim koncie pojawi się to trofeum.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca - Cenega.