Wasteland 3 jest kolejną odsłoną serii, niestety nie pozbył się mankamentów poprzedniczki i nadal możemy spotkać się z glitchami, bugami czy niespodziewanymi crashami. Jednak historia i system walki są na tyle wciągające, że nie odrzucą prawdziwych fanów turowych RPG. Na dziś platyna jest nie do zdobycia, przez zbugowane trofea (kto wpadł na pomysł by sztucznie wydłużać czas poświęcony grze i dodał przeklęte „znajdźki”, powinien smażyć się w głębokim oleju do czasu, aż nie wbiję platyny w Wasteland3). Poradnik jest skończony w 97%, będzie aktualizowany jak wyjdą łatki na dwa zepsute pucharki.
Edyta: Po patchu 1.09 cały czas nie możemy zdobyć trofeów związanych z książkami i kasetami, aczkolwiek twórcy zdają sobie sprawę z tego bug’a. Więcej w linku.
[poll id=”16″]
- Stopień trudności wbicia platyny: 9/10
- Czas do zdobycia platyny: 100h+ ∞
- Liczba trofeów: x1/ x1 / x3 / x58
- Liczba trofeów offline: 64
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1-2
- Trofea możliwe do przeoczenia: Jest ich sporo około 17
- Zglitchowane trofea: Taśmociąg, Oczytanie
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
Na początku powinniśmy zdecydować, czy chcemy psuć sobie zabawę i na siłę przechodzić grę na jeden raz, poznając fabułę w poniższym poradniku (tak – nie obędzie się bez spoilerów). W grze nie korzystając z pomocy, możemy pominąć kilka pucharków, opiszę sposób na jednokrotne przejście z pomocą niezastąpionego „zapisu i wczytywania”.
DRUŻYNA
W grze poprowadzimy sześciu bohaterów, ich umiejętności będą miały wpływ na kwestie dialogowe, znajdowane przedmioty czy dostęp do zamkniętych terenów. Powinniśmy skupić się na potrzebnych umiejętnościach i ulepszać je tylko na jednej postaci. Specjalizując strażników unikniemy problemu z ciągłym wracaniem do odwiedzonych lokacji, bo zamek jest za trudny do otwarcia, lub nie możemy zhakować komputera. Korzystanie z umiejętności to również dobre źródło doświadczenia. Kluczowe umiejętności to:
- Otwieranie zamków – nic nie irytuję bardziej jak niemożność otwarcia skrzyni, a nóż, widelec jest tam jakiś skarb, drzwi również często ktoś na złość zamyka,
- Materiały wybuchowe – rozbrajanie bomb, min, bez uszczerbku na zdrowiu,
- Mechanika – naprawa generatorów, maszyn, pojazdów, na 3 poziomie przydatna cecha – zwiększająca obrażenia vs. maszyny o 20%,
- Nerdowskie rzeczy – hakowanie, elektronika, często test w dialogach,
- Przedziwna nauka – dodatkowe obrażenia od broni niekonwencjonalnej, opcje dialogowe,
- Naprawianie tosterów – wymagany wysoki poziom do odblokowania Tosterowa ekspertyza, bonus do obrażeń od ognia,
- Pierwsza pomoc – dobry medyk na polu walki jest niezbędny na poziomie trudności „Straszny cham” wymagany dla Absolutny wygrzew,
- Przetrwanie – pomaga oszczędzić czas na losowe walki z przeciwnikami na mapie świata, na 6 poziomie odblokowuję się cecha zwiększająca obrażenia vs. mutanty i zwierzęta,
- Podstępny kutafon – do rozbrajania pułapek, wykrywania ukrytych przedmiotów, na 10 poziomie znacznie zwiększa obrażenia zadawane z ukrycia,
- Lizus, Twardziel, Dowodzenie – głównie dla wymaganych opcji dialogowych, dowodzenie podnosi statystyki zespołu,
Ze względu na to, że zawsze możemy rekrutować nowego strażnika na naszym poziomie i trzymać go w bazie, nie musimy marnować punktów umiejętności w głównej drużynie, rekomendowane umiejętności na taką postać to:
- Modyfikacja broni/pancerza – do ulepszania broni i zbroi,
- Zaklinacz zwierząt – do wbicia Maneżeria,
- Handel – przydaję się czasami w zadaniach, ale by sprzedawać hurtowo i wykorzystać cechę na 7 poziomie – Entuzjasta antyków by pomnożyć nasze bogactwa szybko, warto stworzyć nową postać i tylko nią sprzedawać,
Dobrze jest wyspecjalizować każdego członka drużyny w inny rodzaj broni, amunicja jest trudno dostępna na początku gry, fundusze również szybko się kończą. O taktykach, tworzeniu postaci, drużyny itd. etc. można napisać osobny poradnik, więc jak ktoś ma lepsze pomysły lub uwagi wrzucajcie Wasze opinie w komentarzach. Poniżej screeny jak ja zbudowałem drużynę, jest to przed spotkaniem z Liberty więc „prawie” koniec gry.
Lider z szotgunem.
Snajper ze zręcznymi palcami.
Mięśniak z ciężką bronią, tank i łasuch na tosty.
Medyk, haker i mechanik czyli typowy nerd.
Pierwsze przejście zrobiłem z Lucii i Kwonem, dla odmiany drugie z Cordite i Scotchmo.
Żul zwykle siedział w bazie strażników, stąd wysoka modyfikacja broni i zbroi.
Taktyka walki. Zawsze staramy się inicjować walkę, by mieć przewagę i zabić jak najwięcej wrogów, zanim oni nam coś zrobią . Postać z shotgunem eliminuje przeciwników stojących w grupach, dobrze jak ma naładowany specjalny atak, snajper zajmuję się najtrudniejszym przeciwnikiem, obniżając jego pancerz/naznacza cel, mechanik rozstawia działka/wabiki by na nich skupił się wróg na początku walki, mięśniak z miotaczem płomieni obniża celność wrogów i podpala ich jak najwięcej, Cordite/Kwon/Luci/Żul debufują wrogów lub wykańczają niedobitki.
POCZĄTEK
Po stworzeniu dwóch nowych postaci lub wybraniu z gotowych schematów, zaczynamy grę. Już na samym starcie warto zainwestować w zaklinanie zwierząt chociaż jeden punkt, by nie pominąć pierwszego unikalnego zwierzaka w Maneżeria – Majora Kocurka, mechanika, otwieranie zamków pomoże nam przejść prolog w łatwiejszy sposób. Po dotarciu do Kolorado w rozmowie z Patriarchą wysyłamy do więzienia złapanego Dorseya (wymagane dowodzenie na 2 lvl-u), by nie pominąć książki z Oczytanie (i co z tego, że jest teraz zbugowane). Tworzymy dwie kolejne postacie i rekrutujemy Kwana, możemy teraz zrobić Brak czasu na bzdury, zapraszam do lektury poniżej, jest tam opisane dlaczego mamy uratować Hoonów, to będzie pierwszy zapis gry, po którym będziemy musieli sporo się cofnąć w fabule. Wykonujemy misję, staramy się przypodobać Szeryfom i Stu Rodzinom, by uzyskać jak najwyższą reputację, potrzebna będzie do jednego z zakończeń.
TRUDNE DECYZJĘ
Jak już skierujemy nasze kroki do synów Buchanan’a, nie podejmujemy względem nich finalnych decyzji. Zarówno w Denver, jak i w Aspen dochodzimy do momentu, gdzie musimy zdecydować o ich losie. Chodzi o to, że aby zdobyć November górą i Bryka jak się patrzy podejmujemy różne decyzje w stosunku do dzieci Patriarchy, szczegóły w opisie wspomnianych trofeów. To jest drugi „wielki” zapis gry, gdzie cofniemy się w poznawanej historii, ale przy okazji wbijemy trofea związane z synami władcy Kolorado.
UMARŁ KRÓL, NIECH ŻYJĘ KRÓL – czyli koniec Patriarchy
Ostatni z „wielkich” zapisów robimy tuż przed konfrontacją z Liberty, będzie ostrzeżenie w oknie dialogowym tuż przed wejściem do niej. Ten zapis wykorzystujemy do zaliczenia wszystkich zakończeń, będzie również służył do dokończenia wszystkich znajdziek (jak już zostaną naprawione oczywiście), do zrobienia Kosiarze Pustkowi czy innych brakujących trofeów.
Poradnik:
Korona Pustkowi / Conqueror
Za zdobycie wszystkich innych trofeów. Gratulacje! / You got every other trophy. Congratulations!
Gratulacje. 🙂
Na własną rękę / On Your Own 20
Za przejęcie misji na swoje barki po śmierci dowódcy. / Your commanding officer was killed in action. It’s your mission now.
Związane z fabułą.
Nieobecność / No-Show 20
Za to, że nigdy nie udało ci się dotrzeć do Colorado Springs. / You never made it to Colorado Springs.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Musimy zginąć przed dotarciem do Kolorado Springs. Na najtrudniejszym poziomie będzie to łatwe, dajemy się zabić przy pierwszych walkach. Można również podpalić nasze postacie w ognisku w startowej lokacji i czekać aż się usmażą, lub kończyć turę podczas pierwszej walki, aż wrogowie nas pokonają.
Nowe prawo / The New Law 20
Za stworzenie nowej kwatery głównej strażników w Kolorado. / You established a new Ranger HQ in Colorado.
Związane z fabułą.
W imię Gippera / Won One for the Gipper 20
Za zastąpienie umysłu Valora Buchanana Bogiem-Prezydentem Reaganem. / You overwrote Valor Buchanan’s mind with God-President Reagan.
Robimy save przed rozmową z Matką Nancy po odwiedzeniu „Wioski robotów”, wbijemy przy okazji Rewaloryzacja i Smutny koniec Valora. Aby odblokować dodatkowe zakończenie, jak i wszystkie ulepszenia auta, powinniśmy wybrać różny los dla Valora, dla auta powinien on przeżyć, dla „Podbicia Kolorado” powinien zginąć/zamienić się w Reagana.
Rewaloryzacja / Stolen Valor 20
Za zaaresztowanie Valora Buchanana. / You arrested Valor Buchanan.
Patrz W imię Gippera.
Smutny koniec Valora / Valor’s End 20
Za zabicie Valora Buchanana. / You killed Valor Buchanan.
Patrz W imię Gippera.
Pokonany Victory / Victory Over Victory 25
Za zabicie Victory’ego Buchanana. / You killed Victory Buchanan.
Zapisujemy grę przed wejściem do Viktora, by wbić również trofkę Psychol w klatce i Psychopata. Do odblokowania najrzadszego zakończenia, Vic powinien umrzeć, z kolei by odblokować wszystkie ulepszenia Kodiaka – potrzebujemy go żywego, dlatego zapraszam do „Krok po kroku”, zdecydujecie czy grę przechodzicie na raz czy zamierzacie przechodzić ją „w ciemno” dla większej zabawy bez spoilerów.
Psychol w klatce / Caged Psycho 25
Za zaaresztowanie Victory’ego Buchanana. / You arrested Victory Buchanan.
Patrz Pokonany Victory.
Dajcie mi wolność albo… / Give Me Liberty, Or… 35
Za zabicie Liberty Buchanan. / You killed Liberty Buchanan.
Zapisujemy grę przed rozmową z Liberty, otrzymujemy wtedy komunikat, że nie będziemy mogli kończyć misji poza Yumą. Po rozmowie wybieramy walkę, możemy wyłączyć roboty z pierwszej fazy walki, wymaga Nerdowskie rzeczy na 10 poziomie, skupiamy całą siłę ognia na Liberty, jak życie spadnie jej do odpowiedniego poziomu – będzie chciała się poddać, mimo to kontynuujemy, walka zacznie się od nowa, tym razem z robotami, znowu skupiamy cały ogień na Lib. Wczytujemy grę i jak mamy Twardziel na 10 lvlu od razu możemy ją aresztować, jak nie – to musimy przejść przez pierwszą fazę walki – wpadnie nam Wolność w swoim domku. Możemy też zakończyć grę tutaj jak mamy Lizus na 10 lvlu i Luccia Wesson nie jest w grupie.
Wolnoć w swoim domku / Un-Lib-erated 35
Za zaaresztowanie Liberty Buchanan. / You arrested Liberty Buchanan.
Patrz Dajcie mi wolność albo…
Nowy porządek w Kolorado / New Colorado Order 20
Za pozbycie się Patriarchy i uwolnienie Kolorado spod jego rządów. / You deposed the Patriarch and liberated Colorado from his rule.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Po rozprawieniu się z niegrzeczną córką, po wejściu na mapę świata decydujemy, czy pomagamy Red Dead, zgadzamy się i detronizujemy tyrana. Zapisz grę przed walką z Liberty, by mieć dostęp do Dead Red i November górą.
Dead Red / Dead Red 20
Za pokonanie Angeli Deth i powstrzymanie zamach stanu. / You defeated Angela Deth and stopped a coup.
Po załatwieniu sprawy z trzecim dzieckiem Patriarchy, po wejściu w mapę świata, będziemy musieli zdecydować jak kończymy grę. Sprzeciwiamy się Angeli i w ostatniej walce w grze przyjdzie się nam z nią zmierzyć, wybieramy opcję walki. Powinniśmy zachować zapis gry sprzed walki z Liberty, by zrobić Nowy porządek w Kolorado i November górą.
November górą / November Reigns 20
Za przejęcie Kolorado przez jednostkę November i strażników. / Team November and the Rangers have taken over Colorado.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Tutaj przyjdzie nam spełnić kilka ważnych warunków, oto one:
- Crippersi muszą nas uwielbiać i wznowić dostawy ropy – by to osiągnąć możemy przenieść IA Reagana do ciała Vala (lub do naszej bazy i szantażować Nancy), oczywiście zadania wykonujemy po myśli Crippersów, by uzyskać najwyższą reputację.
- Szeryfowie również muszą nas uwielbiać, większość decyzji w grze musimy podejmować po myśli skorumpowanych szeryfów, jak zabicie/aresztowanie alter ego Briana Fargo – Farana Brygo. Jak już mamy reputację „uwielbiani” koniecznie porozmawiajmy z Daisy i zdradzmy jej nasz plan na obalenie Patriarchy.
- Sto rodzin uwielbiani, rekrutujemy Gideona jako naszego doradcę politycznego, tutaj musimy m.in. aresztować Mamę Carter, po Aspen reputacja znacznie wzrośnie jak uratujemy zakładników. Przed podróżą do Liberty na wszelki wypadek porozmawiajmy z Gideonem i zdradźmy mu nasz plan.
- Gdy już pojawimy się w Yumie by rozprawić się z ostatnim potomkiem Patriarchy (przed rozmową z nią polecam zapisać grę, by dokończyć wszelkie znajdzki i skończyć grę na kilka sposobów). Liberty aresztujemy dzięki umiejętności twardziel 10, unikamy długiej walki przy okazji.
- Po wejściu na mapę świata po konfrontacji z Liberty, zgadzamy się z Angele Deth, że rozwiążemy problem w Kolorado Springs bez rozlewu krwi, ona później zauważa, że mamy dobre stosunki z Szeryfami i Stu Rodzinami,
- W Bazie Strażników rozmawiamy z wszystkimi towarzyszami i przekonujemy ich do stanięcia po naszej stronie, lizus na 3 poziomie nam pomoże (zdolność musi być na jednym ze strażników których tworzyliśmy, bo tylko ich 4 będziemy mieli w drużynie przy przeprowadzaniu rozmów ze wszystkimi NPCami), Gideon i szeryf Daisy zgadzają się na nasz plan również.
- W rozmowie z Patriarchą, oświadczamy mu, że to wszystko robiliśmy dla Kolorado i że jest skończony – informujemy go, że pójdzie do więzienia za jego wszystkie zbrodnie. Angeli mówimy, że wyślemy zapasy do Arizony,
- Trofeum wpada przy napisach końcowych.
Dobry początek / Rookie 50
Za pokonanie gry na najłatwiejszym poziomie trudności. / You beat the game on the easiest difficulty.
Wpadnie po przejściu gry na najwyższym poziomie trudności.
Znajomość pustkowi / Wastelander 50
Za pokonanie gry na normalnym poziomie trudności. / You beat the game on the normal difficulty.
Wpadnie po przejściu gry na najwyższym poziomie trudności.
Na straży pustkowi / Ranger 50
Za pokonanie gry na wyższym poziomie trudności. / You beat the game on the hard difficulty.
Wpadnie po przejściu gry na najwyższym poziomie trudności.
Absolutny wygrzew / Supreme Jerk 100
Za pokonanie gry na najwyższym poziomie trudności. / You beat the game on the hardest difficulty.
Ukończ grę na najwyższym poziomie. Wydaje się trudne, ale takie nie jest. Wystarczy odpowiednio się przygotować, pomóc trochę szczęściu zapisami gry. Patrz „Krok po kroku”.
Jutrzenka / Morningstar 10
Za odzew na zew Jutrzenki i znalezienie dla niego nowego domu. / You answered Morningstar’s call and gave him a new home.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Podróżując po Kolorado, zostaniemy poproszeni o pomoc przez radio, oczywiście nie odmówimy tajemniczej Jutrzence i ruszymy na ratunek. Przed rozmową zapisujemy grę, w rozmowie doprowadzamy do wybuchu, by nie ominąć Bunkrozwałka, następnie ładujemy zapis i ratujemy Jutrzenkę (pomogą nerdowskie rzeczy na 8 i/lub lizus na 7, mechanika na 7 złagodzi ból Jutrzenki).
Bunkrozwałka / Bunker Buster 10
Za uruchomienie mechanizmu autodestrukcji Jutrzenki. / You set off Morningstar’s self-destruct mechanism.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Patrz Jutrzenka.
Zbawienie Hoonów / Hoon Hero 10
Za zajęcie się Erastusem Dorseyem, zanim mógł zaszkodzić rodzinie Hoonów. / You dealt with Erastus Dorsey before he could harm the Hoon family.
Patrz Brak czasu na bzdury. Powinniśmy to zadanie wybrać, by odblokować wszystkie zwierzaki, jak i zdobyć wszystkie lore booki, kasety.
Potrzeby wielu / The Needs of the Many 10
Za uratowanie transportu pancerzy wspomaganych z rąk Szramolicych. / You saved the shipment of power armor from the Scar Collectors.
Patrz Brak czasu na bzdury.
Brak czasu na bzdury / No Time For Distractions 10
Za pozwolenie na zamordowanie Hoonów i kradzież pancerzy wspomaganych. / You allowed the Hoons to be murdered and the power armor to be stolen.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Zapisujemy grę po zdobyciu nowej bazy Rangerów, wyjeżdżamy na mapę świata, powinniśmy dostać komunikat o ataku na farmę Hoonów i drugi komunikat o ataku na transport Arapa ho, zadanie nazywa się Orzeł czy reszka. Ignorujemy ten quest i wracamy do miasta, by zrobić 2 inne zadania (np. Zapędzeni w kozi róg i Wielka draka w Małym Vegas), by przyspieszyć – zmniejszamy trudność na najłatwiejszy, po ponownym wejściu na mapę świata wpada trofka. Wczytujemy save i robimy Potrzeby wielu, następnie kolejny raz ładujemy save i wykonujemy Zbawienie Hoonów by odblokować wszystkie znajdźki.
Szeryf / The Marshal 10
Darius Kwon chce dołączyć do waszej drużyny. / You recruited Darius Kwon.
Pierwszy NPC, jakiego możemy rekrutować, powiązane z fabułą.
Kowbojka / The Gunslinger 10
Lucia Wesson chce dołączyć do waszej drużyny. / You recruited Lucia Wesson.
Spotykamy ją w biurze Szeryfów, możemy ją dodać po rozmowie z szeryfem Daisy.
Watażka / The Warlord 10
Pancerny Cordite chce dołączyć do waszej drużyny. / You recruited Ironclad Cordite.
Dostajemy misję od sławnej Angeli Deth, mamy przeszukać tajny bunkier Patriarchy po czym będziemy mogli dołączyć Cordite do grupy.
Psychopata / The Psychopath 10
Victory Buchanan chce dołączyć do waszej drużyny. / You recruited Victory Buchanan.
W Aspen będziemy mogli go zrekrutować. Patrz Pokonany Victory.
Naukowiec / The Scientist 10
Pizepi Joren chce dołączyć do waszej drużyny. / You recruited Pizepi Joren.
Po udaniu się do Aspen jest to jedna z osób do uratowania, po rozprawieniu się z synalkiem Buchanana jest opcja rekrutacji.
Żul / The Hobo 10
Scotchmo chce dołączyć do waszej drużyny. / You recruited Scotchmo.
Pojawi się w naszej bazie po kilku początkowych misjach, szukajcie w barze. Może być również w Union Station, zależy jakie decyzję podjęliśmy.
Twardziel / The Hard-Head 10
Rybousty chce dołączyć do waszej drużyny. / You recruited Fish-Lips.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Po otrzymaniu wezwania o pomoc od Jutrzenki, będzie to pierwsza postać jaką spotkamy po wejściu do Union Station, musimy rozmowę poprowadzić tak, by z nim walczyć. Po zjechaniu mu życia do 1/3 będzie chciał do nas dołączyć. Można do niego wrócić, jeżeli za pierwszym razem uniknęliśmy z nim walki.
Oczytanie / Book Learnin’ 10
Za znalezienie wszystkich książek o świecie w grze. / You found every lore book in the game.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
ZGLITCHOWANE!
Do zebrania jest X książek. Ostatniej nie mogę zlokalizować.
- Broszura o bunkrach – bunkier preppersów, magazyn (zalany) na drawnianej skrzyni,
- Brz(e)mię Stolla – Muzeum Klaunów, zamarznięte zwłoki, rozmrozić miotaczem ognia,
- Dziennik brygadzisty – Aspen, plac budowy – w pojemniku w północno-zachodnim pokoju,
- Dziennik farmera – na zewnątrz Dziwnowiska, ciało w Szklarni,
- Dziennik surwiwalisty – Farma Hoonów, ciało w bunkrze na końcu mapy, Missable! jak nie wybierzesz opcji ratowania farmy Hoonów w misji Orzeł czy reszka,
- Encyklopedia Robotica – Baza Rangersów, Sala wojenna – pojawia się w biurku po oczyszczeniu bazy,
- Ewangelia Nicholasa – Broadmoor Heights, Kościół – szukać na półce na wschodzie,
- Karta pacjenta: Saul Buchanan – Małe Piekło, w pojemniku za Vic’em,
- Każdy sra! – Małe Piekło, basen – w małym pudełku na prawo, na ławce,
- Klauni przewodnik po farbkach, makijażu i kwasie – Apartamenty Sans Luxe, w kontenerze w zamkniętym pokoju – otwieranie zamków 5,
- Książka dowcipów JabJaba – Nora pod Dziwnowisko, część więzienna – w kontenerze wymagane otwieranie zamków 5,
- List Ditso – Nora pod Dziwnowisko, Kościół – ciało Ditso Gogo,
- List od ciotki Ellen – bunkier preppersów (tam gdzie jest Cordite – wejście pomnik w Broadmoor Heights), niedaleko Cyber-kurczaka, na biurku,
- List Payaso – na zewnątrz Dziwnowiska, Magazyn zabawek -w kontenerze, wymagane otwieranie zamków 5,
- Liścik do Llewellyna – Małe Piekło, piwnica, w pojemniku blisko Llewellyna,
- Notatka Armii Potworów – Bunkier Armii Potworów, na zachód od wejścia w zamkniętym pojemniku (otwieranie zamków 7),
- Notatka handlarza niewolników – Baza Rangerów, Ambulatorium – podnieś z ciała, Missable! – jak opuścimy bazę pomieszczenie się wyczyści,
- Notatka więzienna Dorseya – dostajemy od sędziego Watkinsa Śródmieście Kolorado Springs, Missable! przy pierwszej rozmowie z Patriarchą domagamy się sprawiedliwości dla więźnia – wymagane dowodzenie 2,
- Notatka z 13 Listopada – Komuna Maszyn, jedno z ciał blisko V.I.C.I.
- Oficjalne pismo – bunkier preppersów, wypada z lidera najemników,
- Pieśń Nicka (Nie, tego drugiego Nicka) – Ogród bogów, odkopujemy z kupki śniegu, zachód mapy,
- Poszarpany dziennik – Komuna Maszyn, jedno z ciał blisko V.I.C.I.
- Sławne roczniki naprawy tosterów, Tom XIV – Akademia Naprawy Tosterów, na półce za ołtarzem (lokację odkrywamy przy wbijaniu Tosterowa ekspertyza),
- Stary Dziennik – Baza Rangersów, Sala wojenna – biurko, wymaga otwieranie zamków 2, w Broadmoor Heights spotykamy w kościele Miriam Knox, możemy jej oddać książkę za małą nagrodę finansową, nie róbmy tego do póki twórcy gry nie naprawią tego pucharka.
- Święta Księga Łowców Bogów – Denver, wschodnie ruiny, wypada z pokonanego przywódcy Łowców Bogów,
- Zmysłowy toster – Bunkier Armii Potworów, po naprawie tostera (wymagany poziom 5),
- Zredagowane rozkazy – Zakład departamentu energii, w pojemniku w południowo-wschodnim rogu,
- Pielęgnuj, naprawiaj i przygotuj??? – Zbugowane, brak przedmiotu w grze? Z angielskiego C.R.A.P. – Care, Repair and Prepare,
W grze znajdziemy również inne książki, jak:
- Rozkazy od dowództwa strażników – dostajemy od Major Vera Prased,
- Liścik od Mac Tavisha – w Kolorodaro Springs, Warsztat Maszynowy, związane z misją dla Daisy/Little Vegas.
- List do przyszłych pokoleń – po zabiciu złotego Scorpitrona, wymagana percepcja 10 by znaleźć zakopany stary skarb.
Do czasu naprawy glitcha trudno powiedzieć które są wymagane na 100%.
Uwaga! / Heads Up! 10
Za rzucenie śnieżką w bohatera niezależnego lub członka drużyny. / You threw a snowball at an NPC or party member.
Śnieżki możemy znaleźć w całym Kolorado, najszybciej znajdziemy kupkę w bazie strażników. Podnosimy, kilka ustawiamy w slocie na szybką akcję, wybieramy i rzucamy w NPCa lub członka drużyny (friendly fire włączone).
Bryka jak się patrzy / Tricked Out 10
Za zdobycie wszystkich ulepszeń pojazdu. / You obtained all vehicle upgrades.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Musimy zebrać ulepszenia dla Kodiaka. Kilka jest powiązanych z wyborami w grze, poniżej lista i zostały wytłuszczone, które możemy pominąć przez złe decyzję (są cztery – jedna nagroda w misji dla wdów, druga i trzecia za zabicie synów Patriarchy – Valora oraz Vica, i czwarta musimy być uwielbiani przez Gippersów). Modyfikacje wyglądu jak i misja dla Jutrzenki nie są wymagane.
PODWOZIA- 4
Obudowa seryjna– Dostępna po znalezieniu Kodiaka,
Podwozie obrońcy – Śródmieście Kolorado Springs u Jimmie Longhaul, Baza Strażników, sprzedaje Bobby Cotter albo mechanik Arapaho.
Podwozie Wybawiciela – Śródmieście Kolorado Springs u Jimmie Longhaul, Baza Strażników, sprzedaje Bobby Cotter albo mechanik Arapaho.
Podwozie Dominatora – Baza Strażników, sprzedaje Bobby Cotter albo mechanik Arapaho. dostępna po wykonaniu misji Psychopata.
OPANCERZENIE- 6
Lekka karoseria pojazdu – Śródmieście Kolorado Springs u Jimmie Longhaul, Baza Strażników, sprzedaje Bobby Cotter albo mechanik Arapaho.
Średnia karoseria pojazdu – Baza Strażników, do kupienia w garażu. dostępna po skończeniu misji Fanatyk.
Izolowana karoseria pojazdu – Komuna Maszyn, sprzedaję Handlomat 2000! – wymaga nerdowskich rzeczy 5 (na 6 poziomie jak chcemy jeszcze cenę obniżyć) lub mechanika na 6.
Karoseria pojazdu ze stopu metali – Bunkier Armii Potworów,
Karoseria pojazdu pochłaniająca uderzenia – Ruiny Denver, sprzedaję robot ” S.U.P.E.R.”, dostępny po wizycie w Komunie Maszyn.
Ciężka karoseria pojazdu – Baza Strażników, do kupienia w garażu. dostępna po skończeniu misji Psychopata.
BROŃ – 10
Wieżyczka Szatkująca – Dostępna od razu,
Działo-Nosorożec – Śródmieście Kolorado Springs u Jimmie Longhaul, Baza Strażników, sprzedaje Bobby Cotter albo mechanik Arapaho.
Wieżyczka Helisowa – Baza Strażników, sprzedawana w garażu,
Wieżyczka Payasos – Muzeum Klaunów, wypada po zlikwidowaniu pojazdu żartownisiów,
Działo Elektromagnetyczne – Pałac Patriarchy, dostajemy po aresztowaniu Valora Buchanana, oczywiście żywego. (MISSABLE!)
Rozsiewacz Plazmy – Kopalnia Teluru, podczas misji „Wojna Światów?” będziemy mogli zhakować jedno działko, niszczymy je i podnosimy nagrodę,
Nitropromień – Park Paint Mines: Nagroda za misję „Zniknięcie”, misję dostajemy od wdów w Bazie Strażników –MISSABLE! Musimy zabić „Wiatr-który-płacze” bez zadawania zbędnych pytań. Nagroda wpada po rozmowie z Betsy, jej grupa pojawi się przy wjeździe do kopani, nie musimy wracać do bazy.
Wielki Świder – Baza Strażników, do kupienia w garażu, dostępny po skończeniu misji Fanatyk.
Działo Magnetyczne – Zakład Departamentu Energii, w szafce koło syntha,
Zrębywacz – Baza Strażników, do kupienia w garażu. dostępny po pierwszym spotkaniu z Angela Deth w misji „Zdrajca„.
MOŻDZIERZE – 4
Bomba Kasetowa – Pałac Patriarchy, dostajemy po aresztowaniu Vic’a Buchanana. MISSABLE!
Wyrzutnik kolczatek – nagroda od kupca uchodźców za dobrą reputację,
Kozie Armata – Zjazd Kanibali, w szafce w warsztacie, wymaga otwieranie zamków na 9 lub wykonania misji „Łowca Głów”.
Fala uderzeniowa – Mapa Świata, w bunkrze położonym na wschodzie, niedaleko Wymarłego Miasta (warto zapisać grę przed, bo można dokonać niewłaściwych wyborów z niskim poziomem umiejętności).
MODUŁ SI – 1
Moduł Automatycznej Jazdy – Otrzymujemy na starcie,
NARZĘDZIA- 3
Elektroniczne środki zapobiegawcze – Mapa Kolorado (obwoźny sklep/zdarzenie losowe – na północ od Denver), dostajemy za darmo od Siostry Nancy Rozrachunek (MISSABLE! Wymaga rangi lubiani lub wyżej u Gippersów).
Tarcza przeciwpromienna – Zakład Departamentu Energii, w pojemniku tam gdzie jest synth/skorp
Turbodoładowarka – Zjazd Kanibali. W kontenerze po prawej od pomieszczenia z pancerzem wspomaganym,
Mistrzostwo / Mastery 10
Za osiągnięcie 25 poziomu. / You reached level 25.
Grę skończyłem na 28 lvlu, więc trzeba klęknąć nad kilkoma pobocznymi misjami, by wbić 25 lvl.
Ups! / Oops 10
Za przypadkowe powalenie w walce jednego z członków własnej drużyny. / You accidentally downed one of your own squad members.
Grając na najwyższym poziomie mamy włączony friendly fire, więc nie będzie to trudne do wbicia. Ja wykorzystałem jedną z beczek z początku gry, jedna postać staję blisko, druga strzela do beczki.
Ognisty kij / Boomstick 10
Za jednoczesne zabicie 4 przeciwników pojedynczym atakiem strzelbą. / You killed 4 enemies at once with a single shotgun attack.
Tutaj trzeba się trochę pomęczyć. Możemy jedną postać wyspecjalizować w małych broniach, będzie ona używać shotgunów, tutaj najtrudniej będzie czekać, aż 4 przeciwników będzie stało na tyle blisko siebie, by byli w zasięgu strzelby, na mapie świata jak zaatakują nas szramolicy zazwyczaj stoją w grupkach po 4-6 osób, więc musimy tylko wykorzystać inicjatywę i zacząć walkę pierwsi, zanim się rozbiegną. Łatwo można wbić przy okazji zdobywania trofeum Kosiarze Pustkowi (okazuję się, że przełączeniu poziomu trudności na najniższy przeciwnicy umierają jak się tylko na nich spojrzy, więc trudne jest tylko na najwyższym poziomie).
Kosiarze Pustkowi / Wasteland Reaper 10
Za zabicie wszystkich osób w Śródmieściu Colorado Springs. / You killed every living thing in Downtown Colorado Springs.
Musimy zabić wszystkich w śródmieściu Kolorado Springs. Wykorzystujemy zapis gry tuż sprzed walki z Liberty, zmieniamy trudność na najłatwiejszą, by mieć praktycznie wszystkich na 1 strzał i rozpoczynamy oczyszczanie okolicy, przed oczywiście zapisujemy grę. Warto zmodyfikować drużynę, bo niektóre osoby nie lubią zabijania niewinnych i ją opuszczą. Ja zabrałem na rzeź Cordite’a i Ryboustego, w czwórkę również można to zrobić. Przy okazji można wbić trofki na Bum cyk cyk i Ognisty kij.
Oczyszczamy Śródmieście, przy okazji wbijamy Bum cyk cyk i Ognisty kij.
Płonie ognisko w lesie / Fire it Up 10
Za zabicie przeciwnika obrażeniami od ognia. / You killed an enemy with fire damage.
Musimy wykończyć wroga – obrażeniami od ognia, w grze jest masa broni z taką właściwością, nie tylko miotacze ognia. Łatwe, prędzej czy później samo wpadnie.
Szlamifikacja / Gooification 10
Za zabicie przeciwnika obrażeniami od energii. / You liquefied an enemy with energy damage.
Tak jak wyżej łatwy pucharek, mamy do dyspozycji spory arsenał broni energetycznej, chociażby snajperki.
Zimne przyjęcie / Cold Reception 10
Za rozbicie na kawałki zamrożonego przeciwnika. / You shattered a frozen enemy.
Tak jak wyżej, broń z obrażeniami od mrozu wpadnie nam najpóźniej, wystarczy poczekać na rewolwer „Mróz” i dobić nim przeciwnika z małą ilością HP.
Bum cyk cyk / Badda Bing 10
Za jednoczesne wysadzenie 6 przeciwników za pomocą pojedynczego ataku wybuchowego. / You blew up 6 enemies with a single explosive attack.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Problem tutaj polega na ustawieniu aż 6 wrogów w zasięgu rażenia wybuchu. Jak już znajdziemy taką grupę, można zbić ich HP do niskiego poziomu i na koniec wystrzelić rakietę, lub obniżyć poziom trudności na najniższy. Inną łatwa opcja jest na samym początku gry, poczekać 3 tury by naładowało się działo na aucie i zabić z niego grupkę wrogów, trzeba tylko uważać, by przeciwnicy nie zginęli za wcześnie. Można również próbować przy okazji zdobywania trofeum Kosiarze Pustkowi.
Mistrzostwo modowania / Mod Master 10
Za zainstalowanie 4 modów broni na jednej broni. / You installed 4 weapon mods on a single weapon.
Kolejne łatwe trofeum, pamiętajcie tylko, że trzeba wybrać broń z czterema slotami na ulepszenia 😉 i zapełnić je wszystkie. Możemy w naszej bazie stworzyć postać tylko do ulepszeń broni i pancerzy jak nie chcemy marnować umiejętności naszego core temu.
Rzeźbienie ciała / Body Builder 10
Za osiągnięcie możliwości cyborgizacji. / You got modded, and can now install cyborg parts.
W obozie robotów spotykamy doktorka który za drobną opłatą może nam wszczepić cyber-złącze. Potrzebujemy 1024 $ na tą operację. Istnieje „darmowa” opcja otrzymania cyborgizacji, jeżeli zdecydujemy się wziąć Cordite’a na misję przeciwko Liberty.
Ja, człowiek / I, Human 10
Za przekonanie Komuny Maszyn do zaufania ludziom. / You convinced the Machine Commune that humans can be trusted.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Save przed wejściem do strefy robotów. Nasze działania będą miały wpływ na naszą ocenę. Po dotarciu do Komuny Robotów udajemy się od razu do „głównej maszyny”. Ona podlicza nam jak zachowywaliśmy się w stosunku do robotów. Musimy mięć ogólną ocenę powyżej 50%. W samej komunie jest kilka misji, które podwyższą naszą średnią po zakończeniu ich pozytywnie dla robotów. Zabicie synthów znacznie obniża szansę pozytywnego przejścia testu. Nie zabijamy Października-11 i Długiego Johna przed wizytą w Denver (zwłaszcza Długiego Johna, po zabiciu go nie udało mi się poprawić mojego wizerunku, po zabiciu tylko October-11 za to tak).
Wszyscy przeżyli / Everyone Lives 10
Za uratowanie wszystkich zakładników w Aspen. / You saved all the hostages in Aspen.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Mamy do uratowania 5 osób, najważniejsze to nie rozmawiać z Popiołem, bo wysadzi zakładników. Z Viciem rozmawiamy po uratowaniu wszystkich. Zadania nie są trudne.
Turystyka przedapokaliptyczna / Pre-Apocalyptic Tourist 10
Za przesiedzenie przez całą trasę muzealną Quareksa. / You sat through Quarex’ entire museum tour.
Rozmawiamy z Quareksem i podążamy za nim, gdy nas oprowadza.
Quid Agit?! / Quid Agit?! 10
Za znalezienie Proboszcza. / You found the Provost.
Proboszcz jest zamknięty w kaplicy w Króliczej Kolonii pod Dziwnowiskiem, w magazynie o numerze 107, powiązany z nim jest Illuminati.
Gdyk! / Bawk! 10
Za złożenie Drobotrona. / You assembled Poultron.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Musimy zaprowadzić do zagrody z kurnikiem w bazie Strażników pięć Kurczak-Cyborgów. Transformacja dokona się wraz z postępem fabuły (mamy czas do spotkania z wysłannikiem Red Dead w bazie strażników, po załatwieniu sprawy z synami Patriarchy). Poniżej lokalizacja, musimy mieć Zaklinanie Zwierząt przynajmniej na 5 poziomie.
- Lokacja 1: W kurniku w bazie Strażników (ZZ poziom 1)
- Lokacja 2: W ogrodzie bogów, za wielkim dołem z ofiarami (ZZ poziom 4)
- Lokacja 3: Apartamenty San Luxe, Apartment 1 – trzeba naprawić generator do drzwi (ZZ poziom 3)
- Lokacja 4: Kościół Broadmoor Heights – w pokoju na prawo od wejścia (ZZ poziom 2)
- Lokacja 5: Quest od Red Dead w bunkrze Patriarchy, pod Broadmoor Heights. Kilka walk z najemnikami. (ZZ poziom 5)
Tosterowa ekspertyza / Toaster Expert 10
Za zdobycie dyplomu naprawy tosterów. / You truly earned your toaster repair diploma.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Po całym kolorado rozrzucone są tostery, jedna z naszych postaci musi rozwinąć Naprawianie tosterów min. na 8 poziom. Do trofeum potrzebujemy tylko 5 przedmiotów, które znajdujemy w tosterach, niemniej warto naprawiać wszystkie napotkane tostery, chociażby dla żetonów Tarjana lub eastereggów. Po zebraniu wszystkich otrzymamy namiary na nowe miejsce na mapie, gdzie złożymy kolejnego towarzysza. Warto odblokować to miejsce dla najpotężniejszego ciężkiego pancerza w grze. Poniżej lista i wymagany poziom naprawiania tosterów.
- Złoty kabel zasilania z izolacją – Broadmoor Heights, w domu rodzinnym Wessonów – lvl 4,
- Skrzynka na toster z litego złota – Farma Ho0nów, w kuchni na tyłach domu – lvl 1,
- Płytki z miki ze złotem – Park Paint Mines (quest dla wdów), przed przyczepą kempingową – lvl 7,
- Pozłacany drut z nichromu – Aspen, w pomieszczeniu koło baru – lvl 7,
- Bimetaliczny drucik ze stopu złota – Ranczo bizonów Knox, w stodole – drabiną na góre – lvl 8,
Za ujawnienie najmroczniejszego ze spisków. / You uncovered the darkest of conspiracies.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Pamiętacie spotkanego Klechę, który dołączył do drużyny pod Dziwnowiskiem? Trofka Quid Agit?! Nie możemy pozwolić mu zginąć i dostarczyć go do Jaskini w północno-zachodniej części mapy. Kodiak powinien posiadać ulepszenie przeciw radioaktywności na poziomie min 2. Miejsce odblokowało mi się po wizycie w obozie Dorsejów – Ośrodek „Zaspanie” i znalezieniu w tosterze monety z głową sowy.
Nowy dom / A New Home 10
Za odblokowanie wszystkich ulepszeń pomieszczeń w kwaterze głównej strażników. / You unlocked all the major room upgrades to Ranger HQ.
Raczej łatwe, po oczyszczeniu bazy i robieniu zadań pobocznych w Kolorado Springs jako nagrody, dołącza do nas personel do bazy strażników. Zapełnić musimy:
- Garaż – misja z uchodźcami, dołączą synowie Mamy Carter lub mechanicy z Arapaho.
- Lecznica – werbujemy lekarza Parkera, po wyleczeniu jego pacjentów dołączy do nas, medykamenty potrzebne do zadania, znajdziemy w skrzyniach niedaleko Mamy Carter.
- Zbrojownia – po zakończeniu misji w Małym Vegas dołączą ludzie Brygo lub Szeryfowie.
- Areszt – po zakończeniu misji w Ogrodach bogów dołączy Emerson, musimy porozmawiać z Daisy po misji.
- Muzeum – rozmawiamy z NPC – Yumko która jest przed wejściem do zamkniętego muzeum w Śródmieściu Kolorado Springs.
Ekspedycja / Expedition 10
Za odkrycie wszystkich miejsc na Mapie Świata. / You discovered every location on the World Map.
Pamiętajmy, by odblokować przed wizytą u Liberty. Jest cecha w drzewku Przetrwanie – odkrywająca wszystko, ale wymaga 10 lvlu, czyli szkoda punktów na to.
Wyro-cznia / Back in the Sack 10
Za zdobycie wszystkich możliwych chorób wenerycznych na Pustkowiach. / You collected all STDs in the Wasteland.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Żeby odblokować to trofeum musimy dostać zadanie w Małym Vegas, udajemy się na piętro i zabawiamy z wszystkimi 6 „atrakcjami”, będzie nas to kosztować 10 dolarów za każdą przyjemność. Następnie wychodzimy z lokacji, przed wejściem do Muzeum mamy stertę śniegu, podchodzimy do niej i „zabarwiamy” na żółto. Zbieramy śnieżki i rzucamy do czasu zarażenia się „Zgnilizną z Denver” po tym wpada trofeum, jest bardzo mała szansa na to, więc cierpliwości. Zależy jak wykonaliśmy zadanie w Little Vegas, będziemy mogli wrócić do tego trofeum lub nie.
Z czym to jest? / What’s In This Thing? 10
Za zjedzenie klauniego burgera. / You ate a Clown Burger.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Do odblokowania po dotarciu do Liberty, czyli końcówka gry. Na Farmie wiatrowej Łowców Bogów dajemy się namówić klaunicy do zjedzenie burgera.
Podwójna zabawa / Double the Fun 10
Za przeprowadzenie Billy i Jean do samego końca gry. / You brought Billy and Jean all the way to the end of the game.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Wymaga zauroczenia dwugłowej kozy na mapce z domem Hoonów, dlatego musimy ich uratować przed Dorsejami w misji Orzeł czy reszka, inaczej Billy i Jean nie będą dostępni. Do zauroczenia wymagany jest tylko 1 poziom zaklinania zwierząt, jeżeli zamierzamy zdobyć trofeum Menażeria powinniśmy dodać naszą dwugłową-kozę do postaci, która nie będzie „zbierać” innych zwierzaków, bo po odwołaniu nie możemy zauroczyć jej znowu. Jako bonus dostajemy mnożnik obrażeń krytycznych, więc przydzieliłem ją do snajpera. Koza ma dość dużo życia, ale nie możemy pozwolić jej zginąć do końca gry, ani sprzedać do domu uciech w Małym Vegas. 😉 Trofeum wpada po przejściu gry.
Menażeria / Menagerie 10
Za oswojenie każdego typu zwierzęcia przynajmniej raz. / You tamed at least one of every type of animal companion.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
ZGLITCHOWANE (po patchu 1.08 naprawione) – typy zwierząt się powtarzają z tymi, które możemy dostać jako nagrodę za questy, dlatego można pominąć te „questowe” i trofka nie wpadnie. Dodatkowo w grze jest bug z książkami do nauki, jeżeli nauczyliśmy się 2 punktów umiejętności zaklinania z książki, trofka również może nie wpaść. Lista zwierząt jest dość duża, pierwsze pogrubione z listy to te, które są pomijane i nie można do nich wrócić. Zwierzaki występują praktycznie we wszystkich lokacjach, wypisałem miejsca tak by zoptymalizować trasę. Oczarować można tylko jedno zwierzę na postać (oczywiście jest bug, że możemy mieć więcej, questowe dochodzą do postaci, która rozmawia z NPC lub jest najbliżej). Często będziemy musieli przełączać na solo mode , by pozbyć się zwierzaka wciskamy , następnie zaznaczamy towarzysza, którego już nie chcemy, w okienku dialogowym dziękujemy za współprace i możemy oczarować następnego. Najłatwiej będzie stworzyć osobnego Rangera z wymaksowanym zaklinaniem zwierząt, wykorzystujemy save przed walką z Liberty (wszystkie lokację ze zwierzakami są dostępne po skończeniu misji w Aspen), możemy ruszać w świat oswajać zwierzęta:
- Major Kocurek – kota spotykamy pod koniec misji wprowadzającej, łatwo go przeoczyć, potrzebujemy zaklinanie na 1 poziomie lub paczkę papierosów.
- Papuga „Polly” – Na zewnątrz Dziwnowiska, możemy ją kupić lub przekonać Sześciopalczastego Larrego do oddania, zaklinanie różnie sic! 7-10 poziom, handel na 5 lub 200$,
- Billy i Jean – Dwugłowa koza na farmie Hoonów, musimy wybrać uratowanie Hoonów w misji „Orzeł czy Reszka”, inaczej nie będzie zwierzaka. Wymagane zaklinanie lvl 1.
- Bizon „Niezwykły”- Ranczo bizonów Knox, nagroda za quest wymagany lvl 9 zaklinania!
- Kot – Baza Rangerów, Colorado Springs – (Bellamiau – imienna kotka w Ogrodzie bogów), zaklinanie zwierząt 2,
- Pies – Baza Rangerów, Colorado Springs, zaklinanie zwierząt 3,
- Lis – Ogród bogów, Aspen, zaklinanie zwierząt 1,
- Królik – Ogród bogów, Aspen, zaklinanie zwierząt 1,
- Kurczak – Ogród bogów, zaklinanie zwierząt 1,
- Kozica Górska – Obejście rodziny Gettów, dwugłowa koza Billy i Jean nie zalicza się do kategorii kóz 😉
- Wilk pustkowi – Na zewnątrz Dziwnowiska, zaklinanie zwierząt 5,
- Świnia – Nora pod Dziwnowisko, zaklinanie zwierząt 4, otwieranie zamków 5,
- Borsuk „Ratel” – Miejsce Masakry – wymaga 3 poziomy odporności na radioaktywność w Kodiaku, zaklinanie zwierząt 10,
- Sarna – Farma Wiatrowych Łowców Głów, Aspen, zaklinanie zwierząt 4,
- Jeleń – Farma Wiatrowych Łowców Głów, Aspen, zaklinanie zwierząt 6,
- Rosomak „Ostrogrzbiet” – Zakład Departamentu Energii, po powrocie do Denver od maszyn – możemy spotkać jednego, jest atakowany przez wilki, zaklinanie zwierząt 5,
- Mrucznik Szczeniak – Aspen, zaklinanie zwierząt 7,
Moje cudeńka / My Pretties 10
Za zgromadzenie kolekcji, która przeraziłaby każdego właściciela sklepu z zabawkami. / You amassed a collection that would terrify a toy shop owner.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
Musimy zebrać wszystkie 15 lalek. Ostatnią znajdujemy w Yumie po spotkaniu z Liberty.
Poniżej screeny z lokalizacją na mapie:
W rozjazdach / Roadkill 10
Za nadanie nowego znaczenia wypadkom z udziałem pieszych. / You give hit-and-run a new meaning.
Rozjeżdżamy przeciwnika podczas walki, dość prosta i efektywna droga do pokonania wrogów i zaoszczędzania amunicji.
Całkowite rozbrykanie / Chop Shop Champ 10
Za ulepszenie pojazdu do najwyższego poziomu. / You upgraded your vehicle to the highest level.
Rozwijamy ulepszenia naszego pojazdu na najwyższy poziom. Kup ulepszenia Podwozie Dominator, Ciężki Pancerz, Wielki Świder do Kodiaka w Bazie Strażników, dostępne po misji Psychopata w Aspen. Potrzebujemy jeszcze moździerz Fala Uderzeniowa – do znaleziona w bunkrze na mapie i narzędzie Tarcza antypromienna – do znalezienia w pomieszczeniu ze Scorpitronem w Departamencie Energii (pojemnik koło schodów). Wpadnie przy okazji robienia trofeum Bryka jak się patrzy.
Żądło Skorpitrona / Scorpitron Slayer 10
Za pokonanie Skorpitrona, zgodnie z dumną tradycją Strażników. / You took down a Scorpitron, in proud Ranger tradition.
Trofeum wpadło mi po pokonaniu Skorpitrona spacerującego po mapie świata. Przeciwnik nie jest trudny, ale warto mieć otwieranie zamków na 9 i podstępny kutafon na 8 zanim go zaatakujemy, by otworzyć wszystkie skrzynki i sejf (można świetnie dozbroić drużynę na wczesnym etapie gry). Skorpitrony znajdziemy również w innych lokacjach, jak Departament Energii czy Kopalnia Teluru, jest też złoty Scorpitron, ale na niego najlepiej zapolować z wysoko poziomowymi postaciami.
Taśmociąg / Answering Machine 10
Za znalezienie wszystkich taśm rozrzuconych po Kolorado. / You found all the cassette tapes left around Colorado.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
ZGLITCHOWANE!
Do zdobycia są 54 kasety, PC-ciarze zrobili data minning i znaleźli w grze o kilka mniej. Cztery powinniśmy już znaleźć w startowej lokacji, w Kolorado Springs są zdublowane taśmy „Przesłuchanie”. Niedawno wyszedł patch 1.08 – zaktualizuję, jeżeli trofka została naprawiona.
Ciągle brakuje mi 6 kaset…
Spis kaset:
- Autochtoni – Nora pod Dziwnowisko, za robalami w skrzyni,
- Automatyczny szofer – pierwsza wizyta w Bazie Strażników, garaż – wymaga otwieranie zamków poziom 2, można wrócić,
- Betatesty Piko – Komuna maszyn, zamarznięty pojemnik koło Piko,
- Cytaty z zasad etykiety – Na zewnątrz Dziwnowiska, w budynku z oczekującymi na wejście,
- Dowody! – Apartamenty San Luxe, w pokoju pani Wong,
- Dzieci Kapusty – Na zewnątrz Dziwnowiska, szklarnia,
- Dziennik Laboratorium Rozwoju Pojazdów Reagana – Union Station, w szafce po drodze do Jutrzenki,
- Dzienniki administratora systemu – Ruiny Denver, za zamkniętymi drzwiami?
- Dzienniki kosmonautów – Kopalnia Szramolicych,
- Dzikość Dżokera – Little Vegas, w pokoju kozła,
- Księga Bonzo – Ruiny Denver, „Biały dom” – koło łóżek,
- Manifest Matki Zaufanie – Ruiny Denver, niedaleko Valora,
- Maska Wilka – Bunkier Armii Potworów, w kontenerze na północy,
- Misja Payasos – Nora pod Dziwnowisko, blok więzienny,
- Nagranie Alistara Hoona – Farma Hoonów, w pojemniku w domu, Missable!
- Nagranie Percivala Wessona – Broadmoor Heights, Siedziba Wessonów, wymaga otwieranie zamków na 5,
- Nagranie połączenia radiowego Brygo – Little Vegas, po zabiciu Farana Brygo, Missable!
- Nie do wiary! – Union Station, w stercie śmieci koło komputera,
- Notatka żołnierza – pierwsza wizyta w Bazie Strażników, Koszary
- Nowa studnia – Ruiny Denver, w pokoju w pojemniku przed pomnikiem Reagna,
- Opie żyje – Aspen, w sejfie obok Opie,
- Piosenka-niespodzianka z Alaski – Farma wiatrowa Łowców Bogów, zakopana blisko samochodu lodziarza,
- Pirackie radio Kontrastacja z Bradem Conwayem – Arapaho karawana, w bunkrze po prawo,
- Pogrzeb muzyki – Ruiny Denver, w zamrożonym pojemniku gdzie zabijamy Łowców Bogów,
- Poważny spór rozstrzygnięty w zadawalający sposób – Komuna Maszyn, w pojemniku koło Greed-O,
- Powodzenia – początek gry, blisko Jodie Bell,
- Przepis: Ryzykowna szynka – Farma wiatrowa Łowców Bogów, w pomieszczeniu z ciałami – koło klaunów,
- Przesłuchanie – Śródmieście Kolorado Springs, u szeryfów w zamkniętym pomieszczeniu, duplikat jest w zamkniętym magazynie przy wejściu do Broadmoor Heights,
- Przewodnik gangstera po dykcji – Little Vegas, pojemnik w tylnym pomieszczeniu,
- Raport inżynieryjski z farmy wiatrowej – Farma wiatrowa Łowców Bogów, ciało blisko dołu z kośćmi,
- Reklama nudli – Dziwnowisko, mała skrzynka blisko kuchni,
- Reklama radiowa w Aspen 1 – Aspen, zachodnie skrzydło,
- Reklama radiowa w Aspen 2 – Aspen, kupa śmieci w pierwszej lokacji,
- Roboty i strażnicy na poważnie – Broadmoor Heights, zakopana w śniegu na północny-wschód od pomnika Patriarchy,
- Rytuał latawcowy Łowców Bogów – Autostrada hrabstwa Yuma, ciało blisko bizonów i klaunów,
- Szturm na Aspen – Małe piekło, piwnica, pierwsza skrzynka
- Szturm na Dziwnowisko – Na zewnątrz Dziwnowiska, w kontenerze blisko wejścia do Dziwnowisko,
- Taśmy Quaraksa – Dziwnowisko, w pojemniku,
- Taśma z ćwiczeniami – Little Vegas, pokój Króla,
- Terapia małżeńska – Małe piekło, w pokoju z dwiema zakładniczkami,
- Test Bellemy nr 110 – Ogrody bogów, blisko Bellemiego,
- Vic i oddychacze – Małe piekło, w małym pokoju w apartamentach Patriarchy,
- Własność prywatna: Nie odtwarzać – Warsztat Maszynowy, tam gdzie jest sepleniący szkot- Mac Tavish,
- Wprowadzenie do współczesnych podróży, wersja 1 – Kolorado Springs, muzeum za zamkniętymi drzwiami, wymagana mechanika 3,
- Wykład Marie Soto – Departamant Energii, w pojemniku w garażu,
- Wyścig na torze hrabstwa Yuma – Autostrada hrabstwa Yuma, zamknięty w ciężarówce na arenie derby, otwieranie zamków 8,
- Życie po potopie – Ruiny Denver, zachodnie ruiny,
- Życie przed potopem – Ruiny Denver, wschodnie ruiny,
- cdn…
Powściągliwość / Restraint 10
Za oparcie się pokusie i pozostawienie Tajemniczej Walizki nieotwartą. / You resisted temptation and never opened the Mysterious Case.
TROFEUM MOŻLIWE DO PRZEOCZENIA!
W Koloradu Springs w apartamentach spotykamy tajemniczego jegomościa, Satoshi wręczy nam walizkę. Nie otwieramy jej, a po konfrontacji z Liberty otrzymamy ciekawą nagrodę i wpadnie nam trofeum (nie wskakujemy od razu do Kodiaka, tylko idziemy na piechotę do teleportu, by spotkać Satoshiego).
Złote rączki / Fixer Upper 10
Za znalezienie Kodiaka. / You found the Kodiak.
Powiązane z fabułą. Pojazd znajdziemy na końcu pierwszej misji.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.