To miało być kolejne z wielu zleceń na potwora. Geralt na tablicy ogłoszeniowej w pobliżu Karczmy Siedmiu Kotów natknął się na ogłoszenie szlachcica Olgierda von Evereca. Zlecenie mówiło o bestii, która zaszyła się w kanałach Oxenfurtu. Dla wiedźmina nie było to nic nowego, już wcześniej wybierał się do kanałów Novigradu, aby rozprawić się utopcami, czy wampirami. Tym razem chodziło o dużo większego przeciwnika. Geralt jeszcze nie wiedział, że podejmując się tego zadania zostanie wciągnięty w wir niezwykłych wydarzeń. Bestia z kanałów, to tak naprawdę jedyny duży potwór na jakiego natkniemy się grając w dodatek „Serca z kamienia”. Jest to przeciwnik naprawdę duży, wymagający i bardzo niebezpieczny. Dla mnie była to jedna z najdłuższych walk, co więcej wymagała anielskiej cierpliwości i sprytu w walce dystansowej.
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 3/10
- Liczba trofeów: x0/ x0 / x0 / x13
- Liczba trofeów offline: 13
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 1
- Trofea możliwe do przeoczenia: Hulaj dusza! / Zakupoholik / Pełen obraz / Kiedy wrogów kupa…
- Zglitchowane trofea: BRAK
- Czas do zdobycia platyny: 15-25 godzin
Poradnik:
Trzeba było pocałować / I’m Not Kissing That
Zabij zaczarowanego w ropuchę księcia. / Kill the prince cursed into a toad.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Książę ropuch jest pierwszym i tak naprawdę jedynym dużym potworem, z którym będziesz walczył. Miejsce walki będzie niewielkie, okrągłe pomieszczenie w kanałach. Ropuch jest istotą magiczną, więc będziesz potrzebować tutaj najlepszego oleju przeciw istotom magicznym na srebrny miecz. Dalej musisz bardzo dobrze operować dwoma znakami:
- Rzucać na siebie Quen, który niweluje obrażenia.
- Oraz gdy tylko masz okazję łapać potwora w pułapkę za pomocą znaku Yrden, wtedy pijesz eliksir Grom (zwiększa ilość obrażeń, kosztem słabszej obrony) i atakujesz potwora.
- Jak masz miejsca na kamienie, to włóż do srebrnego miecza kamienie wywołujące efekt podpalenia.
- Cały czas jesteś w ruchu, poruszasz się w lewo lub prawo, unikasz jadu, który zadaje duże obrażenia.
- Gdy Królewicz ropuch wejdzie w strefę gazów rzucasz mu tam petardę zadająca obrażenia od ognia (np. Smoczy sen, Kartacz).
Gdy pokonasz potwora, to pucharek wpadnie na Twoje konto.
Hulaj dusza! / Let the Good Times Roll!
Weź udział we wszystkich zabawach weselnych. / Participate in all the activities at the wedding.
Zadanie fabularne „Hulaj dusza!” Dotrzesz z Shani na wesele jej przyjaciółki, po rozmowie z młodą para pojawi się zadanie, abyś brał udział w zabawach weselnych aż do północy. Nie musisz się martwić, że coś pominiesz, ponieważ wszystkie możliwe interakcje są zaznaczone na mapie.
- Warto zacząć od lewej strony i robić koło, udaj się na pobliskie ganianie świń i zagoń dwie do zagrody.
- Następnie bijemy się na sztachety z braćmi pewnej panny.
- Porozmawiaj ze starszą kobietą, co się przy wielkim drzewie.
- Idziemy nad pobliską wodę pobawić się w wyłowić bucik.Korzystając z wiedźmińskich zmysłów wyłów bucik Shani.
- Teraz odpali się scenka filmowa z tańcami.
- Po filmiku podchodzimy pod scenę i tańczymy solo.
- Idziemy się napić do pobliskich krasnoludów.
- Wychodzimy w pobliżu szukamy drabiny, wchodzimy na strych i lokalizujemy poduszkę i rozmawiamy sobie z Shani.
- Podchodzimy do pobliskiej kobiety, która stoi przy kwiatach.
- Kawałek dalej mamy dwie młode kobiety, które stoją przy słonecznikach, pijemy z nimi zdrowie Młodej Pary.
- Teraz szukamy trzech Niziołków, z którymi musimy zagrać w Gwinta, nie musisz wygrać, nawet zabawniej będzie jak przegrasz.
- Na koniec lokalizujemy w pobliżu środka matkę Panny młodej, musimy pomóc jej odnaleźć połykacza ogni, którego przegonił pies, sprowadzamy „artystę” ponownie na wesele. Oglądamy pokaz, a po nim i cieszymy się z kolejnego trofeum.
Zakupoholik / Shopaholic
Kup wszystkie przedmioty wystawione na aukcji w domu Borsodych. / Buy all the items put on the block at the Borsodis’ Auction House.
Zadanie fabularne „Sezamie, otwórz się!” Udajemy się do domu aukcyjnego, w którym bierzemy udział w aukcji, musimy kupić wszystkie licytowane przedmioty. Skup się na licytacji, ponieważ na zaoferowanie monet będziesz miał tylko kilka sekund. Musisz kupić wszystkie trzy pierwsze przedmioty z licytacji:
- Mosiężna figurka – 300 monet
- Obraz – 20 monet
- Okulary – 350 monet
Po zakupie tych trzech przedmiotów trofeum pojawi się na Twoim koncie.
Pełen obraz / Curator of Nightmares
Odtwórz wszystkie koszmary Iris w Namalowanym Świecie. / Recreate all of Iris’ nightmares in the Painted World.
Zadanie fabularne „Żyli długo i szczęśliwie” dostępne dopiero po ukończeniu dwóch wcześniejszych misji/życzeń Olgierda w zadnich „Hulaj dusza” i „sezamie, otwórz się!” Udaj się do rezydencji von Evereców.
- Walka z klucznikiem
Pokonaj Klucznika. Jest on reliktem, więc przyda Ci się olej przeciwko reliktom. Walka nie jest trudna, wystarczy tylko rzucać na siebie znak Quen i robić uniki gdy macha łopatą. Gdy wbije łopatę w ziemie podbiegamy, pijemy eliksir Grom i atakujemy potwora. Gdy podłoże pod jego stopami zacznie mienić się na niebiesko, to szybko się oddalamy. Gdy pokonamy klucznika kontynuujemy poszukiwania Iris von Everec. Przed wejściem do budynku przygotuj sobie olej na miecz przeciwko upiorom oraz miej w pogotowi znak Yrden.
- Walka z upiorem z obrazów
W pewnym momencie w dużym korytarzu zaatakuje Ciebie upiór z Obrazu. Taktyka tutaj jest taka sama, jak ze wszystkimi upiorami, rzucasz znak Yrden i tłuczesz upiora w oznaczonym kręgu. Dodatkowo musisz niszczyć obrazy z których upiór wychodzi.
Gdy pochowasz ciało Iris, pojawi się jej duch i zabierze Ciebie do jej wyśnionego świata, w tym momencie zaczynamy szukać wszystkich koszmarów i wspomnień Iris.
- Idziemy przed siebie i przyglądamy się malującej Iris i Olgierdowi, który czata książkę.
Z ławki podnosimy paletę do mieszania farb, a z barierki zabieramy książkę. Podchodzimy do stolika i kładziemy na nim paletę malarską, a Olgierdowi wręczamy książkę. Oglądamy teraz filmik. Pokonaj widmo pająki. Pierwsze wspomnienie za nami. - Na środku ogrodu jest fontanna, a przy niej Olgierd i Iris. Podnosimy z obudowy fontanny kieliszek, podchodzimy do pary i wręczamy im kieliszek. Oglądamy teraz filmik. Pokonaj widmo pająki. Drugie wspomnienie za nami.
- Wchodzimy do domu i idziemy do wielkiego stołu, teraz szukamy wielkiego obrazu, który jest po lewej stronie, zbadaj go i zapal świeczniki na stole, tak, jak to zostało zaprezentowane na obrazie plus rozpal ogień w kominku za pomocą znaku Igni. Oglądamy teraz filmik. Pokonaj widmo rycerza. Trzecie wspomnienie za nami.
- Idziemy na górę, do sypialni, z podłogi podnosimy zakrwawiony ręcznik. Podchodzimy do Olgierda i dajemy mu ręcznik. Oglądamy teraz filmik Czwarte wspomnienie za nami.
- Idziemy do pracowni malarskiej, Na jej końcu lokalizujemy miskę z owocami, zabieramy ją i podchodzimy do Olgierda. Ustawiamy winogrona z lewej, kielich na środku i jabłko z prawej. Oglądamy teraz filmik. Pokonaj widma. Piąte wspomnienie za nami.
- Udajemy się do pracowni Olgierda. Szukamy kredy oraz świec. Podchodzimy do pentagramu, ustaw świeczki na okręgu. Oglądamy filmik, uciekamy przez lodowaty obraz
- Udajemy się szybko do piwnicy, znajdziesz tam Olgierda i ojca Iris. Z podłogi podnosimy kontrakt ślubny i kubek. Kontrakt dajemy ojcu, a Olgierdowi kubek. Oglądamy filmik. Pokonaj widmo
- Idziemy na górę. Podnosimy małą i dużą miskę. Małą miskę kładziemy przy kocie, dużą przy psie. Z małego stołu podnosimy tacę z jedzeniem i dajemy ją Klucznikowi. Oglądamy filmik.
To było ostatnie wspomnienie Iris, trofeum powinno w tym momencie wpaść na Twoje konto. Zbliżasz się do koca wędrówki, szybko teraz zainteresuj się trofeum Kiedy wrogów kupa…
Zgiń, przepadnij! / Pacta Sunt Servanda
Ukończ dodatek „Serca z Kamienia”. / Finish the „Hearts of Stone” expansion.
Trofeum związane z fabułą. Nie do pominięcia.
Kiedy wrogów kupa… / When It’s Many Against One…
Sprowokuj wszystkie koszmary Iris von Everec, by walczyły z tobą jednocześnie, i pokonaj je. / Provoke all Iris von Everec’s Nightmares into fighting you at the same time and defeat them.
Zadanie fabularne „Żyli długo i szczęśliwie” Trofeum powiązane z wcześniejszym pucharkiem Pełen obraz Gody odtworzysz wszystkie koszmary Irys pojawi się nowe zadanie „Zmierz się z największym koszmarem Iris von Emerec” Podchodzimy do stolika i czytamy zostawiony tam list. Po jego przeczytaniu zacznie się walka z koszmarami Iris. Twoim zadaniem jest walczyć ze wszystkimi sześcioma koszmarami jednocześnie. Wszystkich przeciwników polecam obudzić znakiem Aard. Dopiero gdy wszyscy przeciwnicy będą w ruch zacznij używac miecza, po pokonaniu ostatniego koszmaru trofeum wpadnie na Twoje konto.
To bardzo trudny pucharek więc polecam przed pojedynkiem zmienić poziom trudności gry na „po prostu opowieść” (łatwy)
Jak ty jemu, tak on tobie / Return to Sender
Zabij trzech przeciwników ich własnymi strzałami. / Kill 3 opponents with their own arrows.
To trofeum możesz zrobić w dowolnym momencie gry. Twoim zadaniem jest zabicie trzech przeciwników ich własnymi strzałami, czy po prostu musisz tak odbić strzałę, aby zabiła ona przeciwnika. Umiejętność odbijania strzał musisz sobie wykupić w drzewku rozwoju postaci. W szermierce znajdź umiejętność „odbijanie strzał” i wykup wszystkie trzy opcje. Teraz szukaj bandytów, którzy będą strzelać do Ciebie z kuszy. Gdy zobaczysz, że przeciwnik naciąga łuk lub mierzy z kuszy naciśnij i przytrzymaj . Geralt wtedy odbije strzał i przy odrobinie szczęścia zabije przeciwnika. Jak przy większości tego typu akcji polecam najpierw podbiec do przeciwnika i zadać mu dużo obrażeń mieczem, następnie oddalić się i czekać na strzały. po zabiciu w ten sposób przeciwnika trofeum wpadnie na Twoje konto.
Siedmiopak / Can Quit Anytime I Want
Bądź pod wpływem siedmiu eliksirów bądź odwarów naraz. / Be under the influence of seven potions or decoctions at the same time.
Do tego trofeum będziesz potrzebował wykupionej umiejętności „zwiększona tolerancja. Wejdź w Postać, następnie wybierz Alchemia, teraz w pierwszej kolumnie wykup pięć ulepszeń dla „zwiększonej tolerancji”. Dalej w zdolnościach wykupujemy „kontrola metabolizmu”, która doda nam kolejne 30 punktów więcej odporności na zatrucia. Przechodzimy do ekwipunku, a w nim do kolumny z eliksirami. Wybieramy sobie 7 eliksirów, każdy pijemy pojedynczo naciskając Po wypiciu siódmego trofeum trafi na Twoje konto.
Jeżeli brakuje Ci punktów umiejętność udaj się do zielarza, kup za 1000 orenów eliksir oczyszczenia, który zwraca do puli wszystkie puli umiejętności. po zdobyciu trofeum wczytaj ostatni punkt kontrolny.
Bicz boży / Wild Rose Dethorned
Zabij wszystkich upadłych rycerzy Zakonu Płonącej Róży i zrabuj ich obozowiska. / Defeat all the fallen knights and loot their campsites.
Do wyczyszczenie mamy tutaj osiem obozowisk bandytów, których bronią byli rycerze Zakonu Płonącej Róży. Koniecznie połącz to wyzwanie z poniższym pucharkiem Nowa moda. W poniższych obozowiskach znajdziesz schematy ofirskiego pancerza. Poniżej Lokacje wszystkich obozowisku bandytów, w których musisz pozabijać bandytów i zabrać ich łupy (odpal zmysł wiedźmina, zlokalizuj czerwone skrzynie, zabierz wszystko).
Nowa moda / I Wore Ofieri Before It Was Cool
Zbierz wszystkie elementy ofirskich pancerzy, ekwipunku dla konia oraz przynajmniej jeden miecz. / Collect all available Ofieri armor and horse gear, and at least one Ofieri sword.
Zadanie „Z dalekiego Ofiru” Spotkaj się z kupcem w Górnym młynie, zleci Ci on odnalezienie czterech schematów ofirskiego pancerza:
- Buty – obozowisko bandytów w pobliżu wsi Erte
- Rękawice – obozowisko bandytów w pobliżu zamku Zutzter
- Spodnie – obozowisko bandytów w pobliżu Est Tayiar
- Zbroja – obozowisko bandytów w pobliżu Posiadłości Garin – na dalekiej północy
Gdy je zdobędziesz z czterech obozowisk bandytów (są one zaznaczone na mapie) wróć do kupca. Tłumaczenie schematów zajmie mu jeden dzień. Wejdź w medytacje i na drugi dzień odbierz schematy. Wykonaj pancerz oraz zbierz brakujące elementy:
- Kusza i bron srebrna nie są wymagane.
- Ofirska bron stalowa – można ją kupić u kupca w Górnym młynie.
- Ofirska zbroja – można ją kupić u kupca w Górnym młynie.
- Ofirskie siodło dla konia, możesz je wygrać w wyścigu konnym z kupcem w Górnym młynie (masz tylko jedną szansę, jak przegrasz wczytaj zapis gry).
- Ofirskie klapy dla konia – można je kupić u kupca w Górnym młynie.
- Ofirskie juki dla konia – można je kupić u kupca w Górnym młynie.
Trofeum wpadnie, gdy wszystkie przedmioty będziesz miał w swoim ekwipunku.
Krowobójca / Moo-rderer
Zabij 20 krów. / Kill 20 cows.
Udajemy się do Velen, konkretnie szukamy na północy drogowskazu „Posiadłość Garin” Teraz cofamy się kilkanaście metrów na południe do najbliższej farmy. Znajdziesz na niej aż 15 krówek, musimy je niestety wybić, brakuje ma jeszcze pięciu do trofeum, więc wchodzimy w medytacje, medytujemy kilka godzin. krówki pojawiły się ponownie, zabijamy brakujące pięć i otrzymujemy trofeum.
Sporty ekstremalne / Rad Steez, Bro!
Ślizgaj się w dół zbocza przynajmniej 10 sekund bez przerwy. / Slide downhill uninterrupted for at least 10 seconds.
Wybieramy się na wyspy Skelliege, a konkretnie na południowo-wschodnim krańcu wyspy szukamy drogowskazu „Destylarnia”. Idziemy przed siebie do końca mostku, delikatnie zeskakujemy w dół, najlepiej przy samej barierce (uwaga, można zginać). Teraz został nam już tylko czysta przyjemność zjechania z górki, zjazd zajmie wam spokojnie więcej czasu niż 10 sekund.
Wojna totalna / Killed It
Wygraj rundę gwinta osiągając przynajmniej 187 punktów. / Win a round of gwent with a total strength of at least 187.
Trofeum do zrobienia w dowolnym momencie gry. Twoim zadaniem będzie wygranie rundy w karciance Gwint z sumą kart powyżej 187 punktów. Jak lubisz grać w Gwinta, to to trofeum możesz zdobyć bez specjalnych umiejętności. Ja osobiście postanowiłem się do tego trofeum dobrze przygotować:
Talia Potwory, Scoia’tael, Skelliege
- Minimalna liczba kart ustawiona jest na 22, wyrzucamy wszystkie słabe karty, bez żadnych dodatków od 0 do 6
- wyrzucamy wszystkie karty pogodowe – ewentualnie zostawiamy jedną kartę usuwającą warunki atmosferyczne
- wybieramy wszystkie manekiny (przyda nam się, gdy przeciwnik wypuści szpiega) oraz rogi dowódcy (podwaja siłę jednostek w jednym rzędzie).
- Wybieramy wszystkie możliwe złote karty.
- wybieramy wszystkie karty, które mają możliwość klonowania jednostek oraz łączenia się w pary.
Zdecydowanie najlepsza taktyka na ten pucharek. Pierwsze na co musisz zwrócić uwagę, to na karty, jakie zostały wylosowane. Rozpocznij grę dopiero, gdy w śród wylosowanych kart będziesz miał dużo kart, które potrafią się klonować, ale nie mogą to być duble. Staraj się także, aby w tali były karty, które łączą się w pary, dzięki czemu suma ich punktów ulega podwojeniu. No i koniecznie musisz mieć w tali chociaż jeden róg dowódcy, który podwoi sumę jednostek w jednym rzędzie. Zacznij wyrzucać od samego początku najlepsze karty, przeciwnik powinien szybko spasować, a Ty kontynuuj wyrzucanie kart. Gdy osiągniesz wymaganą liczbę – przynajmniej 187 punktów naciśnij trójkąt, aby spasować i wygrać rundę
Talia Królestwo Północy, Cesarstwo Nilfgaardu
- Minimalna liczba kart ustawiona jest na 22, wyrzucamy wszystkie słabe karty, bez żadnych dodatków od 0 do 6
- wyrzucamy wszystkie karty pogodowe – ewentualnie zostawiamy jedną kartę usuwającą warunki atmosferyczne
- wybieramy wszystkich szpiegów (karta szpiega jest wysyłana do tali przeciwnika, a my dostajemy dwie nowe losowe karty z naszej talii)
- wybieramy wszystkie manekiny (przyda nam się, gdy przeciwnik wypuści szpiega) oraz rogi dowódcy (podwaja siłę jednostek w jednym rzędzie).
- Wybieramy wszystkie możliwe złote karty
- wybieramy wszystkie karty, które mają możliwość klonowania jednostek oraz łączenia się w pary
Ta metoda jest trochę trudniejsza i zajmie więcej czasu. Pierwsze na co musisz zwrócić uwagę, to na karty, jakie zostały wylosowane. Rozpocznij grę dopiero, gdy w śród wylosowanych kart będziesz miał dużo kart szpiega (karta szpiega jest wysyłana do tali przeciwnika, a my dostajemy dwie nowe losowe karty z naszej talii). Staraj się także, aby w tali były karty, które łączą się w pary, dzięki czemu suma ich punktów ulega podwojeniu. No i koniecznie musisz mieć w tali chociaż jeden róg dowódcy, który podwoi sumę jednostek w jednym rzędzie. Zacznij wyrzucać od samego początku karty szpiega, a następnie po nich dopiero pozostałe najlepsze karty. Gdy będziesz miał więcej kart przeciwnik powinien szybko spasować, a Ty kontynuuj wyrzucanie pozostałych kart. Gdy osiągniesz wymaganą liczbę – przynajmniej 187 punktów naciśnij trójkąt, aby spasować i wygrać rundę. trofeum wpadnie na twoje konto i nie musisz już kontynuować pojedynku.
Poradnik napisany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!