Cyberpunk 2077: Widmo wolności (Phantom Liberty) DLC

Zobacz recenzję
25 września 2023
6
4/10
25 - 30H
x0
x0
x0
x13
13
0
4
0
1
Cover Art:Cyberpunk 2077: Widmo wolności (Phantom Liberty) – Poradnik do trofeów i osiągnięć
13
0
4
0
1

 

Widmo wolności to zdecydowanie najlepszy dodatek od wielu lat. Nowa dzielnica, nowe zadania i przede wszystkim nowe trofea!

 

[poll id=”282″]

 

W ramach podziękowania za poradnik, możesz postawić mi kawę! Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

 

  • Stopień trudności wbicia 100%: 4/10
  • Czas do zdobycia 100%: 25 – 30 godzin
  • Liczba trofeów: platynax0zlotox0 x0 x13
  • Trofea online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1
  • Trofea możliwe do przeoczenia: Związane z zakończeniami
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Wskazówki:

  • Dodatek można zacząć po ukończeniu misji fabularnej „Czynnik Ludzki / Transmission” w podstawce. Jeśli ukończyliście wcześniej grę, możecie od razu iść do dzielnicy Dogtown i rozpocząć fabułę.
  • Żadne trofeum nie jest pomijalne (łącznie z punktami do drzewka reliktu), poza zakończeniami. Po zrobieniu jednego zakończenia, wykorzystajcie poprzednie automatyczne zapisy, aby zrobić kolejne. Koniecznie zróbcie osobny zapis w trakcie misji „Dzień Próby / Firestarter”, ponieważ w zależności od podjętej decyzji, będziecie mieć różne zakończenia. Po więcej szczegółów zapraszam do opisu każdego trofeum związanego z zakończeniami.
  • Powtarzalne misje z samochodami można robić na terenie całego Night City, wystarczy poczekać aż w pobliżu pokaże się ikonka kierownicy.

 

Krok po kroku:

KROK #1 – Dojść do misji „Dzień Próby / Firestarter”, po czym zrobić osobny zapis przed podjęciem decyzji z Songbird!

Grajcie normalnie i róbcie co chcecie do momentu, aż nie dojdziecie do misji „Dzień Próby / Firestarter”. W trakcie tej misji, po rozmowie z Kurtem, zejdziecie do zamkniętego pomieszczenia wraz z Songbird (tam gdzie jest macierz). Koniecznie zróbcie tutaj osobny zapis, zanim będziecie musieli podjąć decyzję, czy schwytać Songbird wraz z Reedem lub pomóc jej uciec. Ten zapis będzie bardzo potrzebny, ponieważ od tego momentu rozpoczną się dwie osobne ścieżki, które będą skutkować różnymi zakończeniami. Później pod koniec misji związanej z danym zakończeniem też będziecie musieli zrobić zapisy lub skorzystać z tych automatycznych, w razie czego w KROKU #2 opisałem, gdzie zrobić kolejne osobne zapisy.

 

KROK #2 – Zrobić osobne zapisy pod koniec misji związanych z zakończeniami

W zależności od wyboru w misji „Dzień Próby / Firestarter”, będziecie rozgrywać inne misje pod koniec fabuły dodatku. Poniżej opiszę 2 ścieżki zakończeń oraz misje, w których będziecie musieli zrobić osobne zapisy lub skorzystać z automatycznych.

  • Pomagacie Reedowi schwytać So Mi – przy tej decyzji, ostatnia misja będzie nazywać się „Ku Otchłani / Somewhat Damaged” (jest to misja, gdzie musicie przebić się rdzenia i uważać na mechanicznego pająka). Zróbcie osobny zapis przed wejściem do samego rdzenia, ponieważ po wejściu będziecie musieli podjąć decyzje czy pozwolić umrzeć Songbird czy utrzymać ją przy życiu aż Reed nie przybiegnie. Po więcej szczegółów zapraszam do pucharków związanych z tymi zakończeniami, czyli braz Król pucharów / King of Cups oraz braz Król monet / King of Pentacles.
  • Pomagacie So Mi w ucieczce – przy tej decyzji, ostatnia misja będzie nazywać się „Ciernie i Gwiazdy / The Killing Moon”. Problem jest taki, że ostatnia sekwencja, gdzie jedziecie już pociągiem nie pozwala na zrobienie ręcznego zapisu (ale gra cały czas automatyczny), więc macie dwa wyjścia. Robicie zapis przed wejściem do pociągu, albo nawet jeszcze wcześniej, nim rozpocznie się walka i ochrona Songbird lub robicie jedno zakończenie i od razu korzystacie z automatycznego zapisu i robicie kolejne.

 

KROK #3 – Czyszczenie

Po zrobieniu fabuły i zakończeń zostanie Wam tak naprawdę już tylko czyszczenie dzielnicy. Możliwe, że zrobiliście to wcześniej, więc powinniście mieć 100%, a jeśli czegoś Wam brakuje to zapraszam do opisu poniżej.

Disclaimer
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca
Ikona osiągnięcia: Król pucharów</span> / <span>King of Cups
35

Król pucharów / King of Cups

Spełnij prośbę Songbird. / Fulfill Songbird's request.

Możliwe do przeoczenia
Fabularne

UWAGA! Trofeum pomijalne, jeśli wybierzcie inne odpowiedzi! W trakcie misji „Dzień Próby / Firestarter”, koniecznie zróbcie osobny zapis przed podjęciem decyzji związanej z Songbird (gdy zejdziecie z nią do pomieszczenia z macierzą)!

Podczas misji „Dzień Próby / Firestarter”, gdy już zejdziecie z Songbird do pokoju z macierzą, będziecie musieli wybrać drugą opcję dialogową, czyli pomóc Reedowi schwytać Songbird. Od tego momentu będziecie podążać w stronę zakończenia, gdzie Wy i Reed musicie schwytać So Mi. Grajcie normalnie i podejmujcie dowolne decyzje aż do misji „Ku Otchłani / Somewhat Damaged” (to ta z mechanicznym pająkiem, który będzie Was śledzić), gdzie na końcu wejdziecie do rdzenia, w którym jest Songbird. Przed wejściem do rdzenia, zróbcie osobny zapis!

Musicie wybrać 2 opcję, żeby pomóc Reedowi schwytać Songbird!

W środku rdzenia rozpocznie się scenka, w trakcie której będziecie musieli podjąć decyzję czy odłączyć So Mi i ją zabić, czy utrzymać ją przy życiu. Do tego zakończenia musicie wybrać opcje z odłączeniem, aby umarła. Teraz nie pozostaje Wam już nic innego jak oglądać resztę i rozegrać ostatnią misję, gdzie odwieziecie jej ciało z Reedem, a FIA zabierze jej ciało helikopterem.

Koniecznie wybierzcie opcję z odłączeniem So Mi!

UWAGA! Na samym końcu tego zakończenia, czyli przewożenia So Mi przez granicę Night City, miałem buga gdzie wszystkie działka i strażnicy graniczni zaczęły do mnie strzelać. Wyglądało to komicznie, ale mogą Was też zabić, więc musicie ukrywać się za pojazdami w trakcie rozmów. Jesteście nietykalni jedynie w trakcie przenoszenia Songbird z samochodu na nosze. Możliwe, że w momencie czytania tego poradnika zostało to już naprawione.

Ikona osiągnięcia: Król monet</span> / <span>King of Pentacles
35

Król monet / King of Pentacles

Odmów prośbie Songbird. / Refuse Songbird's request.

Możliwe do przeoczenia
Fabularne

UWAGA! Trofeum pomijalne, jeśli wybierzcie inne odpowiedzi! W trakcie misji „Dzień Próby / Firestarter”, koniecznie zróbcie osobny zapis przed podjęciem decyzji związanej z Songbird (gdy zejdziecie z nią do pomieszczenia z macierzą)!

Podczas misji „Dzień Próby / Firestarter”, gdy już zejdziecie z Songbird do pokoju z macierzą, będziecie musieli wybrać drugą opcję dialogową, czyli pomóc Reedowi schwytać Songbird. Od tego momentu będziecie podążać w stronę zakończenia, gdzie Wy i Reed musicie schwytać So Mi. Grajcie normalnie i podejmujcie dowolne decyzje aż do misji „Ku Otchłani / Somewhat Damaged” (to ta z mechanicznym pająkiem, który będzie Was śledzić), gdzie na końcu wejdziecie do rdzenia, w którym jest Songbird. Przed wejściem do rdzenia, zróbcie osobny zapis!

Musicie wybrać 2 opcję, żeby pomóc Reedowi schwytać Songbird!

W środku rdzenia rozpocznie się scenka, w trakcie której będziecie musieli podjąć decyzję czy odłączyć So Mi i ją zabić, czy utrzymać ją przy życiu. Do tego zakończenia trzeba utrzymać Songbird przy życiu, więc unikajcie dialogu z odłączeniem jej! Możecie wybierać wszystkie pozostałe, byle tylko z nią rozmawiać i utrzymać ją przy życiu aż Reed nie przybiegnie z pomocą. Na samym końcu będziecie mieć nawet opis dialogu każdego dialogu, gdzie pierwszy ją odcinka, a pozostałe pozostawiają przy życiu. Po obejrzeniu reszty, zostanie Wam ostatnia misja, gdzie odwozicie z Reedem ledwo żywą So Mi, aby zabrało ją FIA.

Unikajcie jakiejkolwiek odpowiedzi związanej z odłączeniem jej! Wybierajcie pozostałe, żeby utrzymać ją przy życiu!

UWAGA! Na samym końcu tego zakończenia, czyli przewożenia So Mi przez granicę Night City, miałem buga gdzie wszystkie działka i strażnicy graniczni zaczęły do mnie strzelać. Wyglądało to komicznie, ale mogą Was też zabić, więc musicie ukrywać się za pojazdami w trakcie rozmóW. Jesteście nietykalni jedynie w trakcie przenoszenia Songbird z samochodu na nosze. Możliwe, że w momencie czytania tego poradnika zostało to już naprawione.

Ikona osiągnięcia: Król buław</span> / <span>King of Wands
35

Król buław / King of Wands

Przejdź z Songbird drogę do gwiazd. / Take Songbird to the stars.

Możliwe do przeoczenia
Fabularne

UWAGA! Trofeum pomijalne, jeśli wybierzcie inne odpowiedzi! W trakcie misji „Dzień Próby / Firestarter”, koniecznie zróbcie osobny zapis przed podjęciem decyzji związanej z Songbird (gdy zejdziecie z nią do pomieszczenia z macierzą)!

Podczas misji „Dzień Próby / Firestarter”, gdy już zejdziecie z Songbird do pokoju z macierzą, będziecie musieli wybrać pierwszą opcję dialogową, czyli pomóc Songbird w ucieczce. Od tego momentu grajcie normalnie i podejmujcie dowolne decyzje aż nie dojdziecie do misji o nazwie „Ciernie i Gwiazdy / The Killing Moon”. Pod koniec tej misji będziecie jechać pociągiem w stronę platformy z odlotami statków. Niestety gra nie pozwoli Wam zrobić osobnego zapisu w tym momencie, ale będzie robić automatyczne zapisy. Ostatni moment na zrobienie ręcznego zapisu to bodajże przed walką na peronie (gdzie trzeba chronić Songbird przed atakiem). Na szczęście gra będzie robić cały czas automatyczne zapisy, więc po zrobieniu tego zakończenia będziecie mogli wrócić do momentu z pociągiem.

Musicie wybrać pierwszą opcję dialogową, aby pomóc Songbird w ucieczce!

Po podniesieniu So Mi i wyjściu z pociągu, przed Wami pojawi się Reed. Do tego zakończenia musicie go zabić, czyli wybieracie opcję z wyciągnięciem broni. Nawet jak w pierwszym dialogu nie wybierzecie jej, to później wciąż będziecie mieć taką możliwość. Jak tylko znikną opcje dialogowe i nasza postać uniesie broń, od razu wciskajcie , żeby zabić Reeda. Trzeba strzelić w niego kilka razy, ale jeśli się spóźnicie to Was zabije (na szczęście ostatni zapis jest zaraz przed rozmową z Reedem). Po jego zabiciu, zaniesiecie Song do statku. Nie zapomnijcie podnieść ikonicznej broni Reeda, która leży obok jego ciała.

Musicie wyciągnąć broń i zastrzelić Reeda.
Ikona osiągnięcia: Król mieczy</span> / <span>King of Swords
35

Król mieczy / King of Swords

Przejdź z Songbird drogę do domu. / Take Songbird home.

Możliwe do przeoczenia
Fabularne

UWAGA! Trofeum pomijalne, jeśli wybierzcie inne odpowiedzi! W trakcie misji „Dzień Próby / Firestarter”, koniecznie zróbcie osobny zapis przed podjęciem decyzji związanej z Songbird (gdy zejdziecie z nią do pomieszczenia z macierzą)!

Podczas misji „Dzień Próby / Firestarter”, gdy już zejdziecie z Songbird do pokoju z macierzą, będziecie musieli wybrać pierwszą opcję dialogową, czyli pomóc Songbird w ucieczce. Od tego momentu grajcie normalnie i podejmujcie dowolne decyzje aż nie dojdziecie do misji o nazwie „Ciernie i Gwiazdy / The Killing Moon”. Pod koniec tej misji będziecie jechać pociągiem w stronę platformy z odlotami statków. Niestety gra nie pozwoli Wam zrobić osobnego zapisu w tym momencie, ale będzie robić automatyczne zapisy. Ostatni moment na zrobienie ręcznego zapisu to bodajże przed walką na peronie (gdzie trzeba chronić Songbird przed atakiem). Na szczęście gra będzie robić cały czas automatyczne zapisy, więc po zrobieniu tego zakończenia będziecie mogli wrócić do momentu z pociągiem.

Musicie wybrać pierwszą opcję dialogową, aby pomóc Songbird w ucieczce!

Po podniesieniu So Mi i wyjściu z pociągu, przed Wami pojawi się Reed. Unikajcie wybrania opcji wyciągnięcia broni! Rozmawiajcie z nim, że chcecie mu pomóc ocalić Songbird, a w zamian to Wy chcecie skorzystać z leku i ocalić życie (jest to ważne w kontekście trofeum za alternatywne całkowite zakończenie braz Wieża / The Tower). Pod koniec rozmowy będziecie mieli opcje ze schowaniem broni i dobiciem targu, schowaniem i nie chcecie niczego w zamian za ocalenie jej oraz wyciągnięcie broni (tej opcji unikajcie!). Jak pisałem, dobijcie targu, żeby to Was uleczyli, a nie ją, dzięki temu będziecie mogli potem zrobić kolejny pucharek bez konieczności powtarzania całej końcówki dodatku.

Dobijcie targu z Reedem, żeby to Was uleczono zamiast Songbird.
Ikona osiągnięcia: Wieża</span> / <span>The Tower
35

Wieża / The Tower

Ukończ zadanie "Nikt nie woła". / Survive night city, and start a new life.

UWAGA! Trofeum pomijalne, jeśli wybierzcie inne odpowiedzi podczas końcowych dialogów. W trakcie misji „Dzień Próby / Firestarter”, możecie wybrać dowolną opcję dialogową. Decyzje, które mają znaczenie będziecie podejmować dopiero na sam koniec, więc to od Was zależy kiedy będziecie chcieli zrobić to trofeum.

Jest to alternatywne całkowite zakończenie historii V oraz Johnego. Udało mi się do niego doprowadzić tylko przy dwóch zakończeniach:

  • Pomagamy Songbird w ucieczce, a po wyjściu z pociągu dobijamy targu z Reedem, że może ją zabrać, ale to my chcemy skorzystać z leku.
  • Pomagamy Reedowi schwytać Songbird, a w środku rdzenia utrzymujemy ją przy życiu.

Tylko po tych zakończeniach otrzymałem dodatkową misję końcową ” / Who wants to live forever”, gdzie trzeba poczekać na telefon od Reeda. Podobnie jak w podstawce, będziecie musieli udać się na dach budynku obok sklepiku Misty, aby wybrać zakończenie. Podczas rozmowy z Johnym koniecznie wybierzcie opcję, że chcecie zadzwonić do Reed! Jeśli zrezygnujecie w trakcie rozmowy, to nie zrobicie zakończenia. Jest to dość smutna końcówka, gdzie relikt co prawda zostanie usunięty z głowy V, ale efektem ubocznym będzie brak możliwości korzystania z chromu (modyfikacji ciała). To definitywne zakończenie, po którym będziecie mogli jedynie wrócić do poprzedniego zapisu!

Musicie zadzwonić do Reeda, aby zabrał Was na usunięcie reliktu.
Ikona osiągnięcia: Spin doktor</span> / <span>Spin Doctor
35

Spin doktor / Spin Doctor

Ukończ zadanie "Interregnum". / Complete “Run This Town”.

Misja „Interregnum / Run This Town” pokaże się dopiero po ukończeniu głównej misji dodatku „Dzień Próby / Firestarter”. Nie ma znaczenia jaką decyzję podejmiecie, ponieważ Kurt i tak zginie na sam koniec misji. Po jej zrobieniu, powinniście dostać telefonu od Mr Handsa z misją „Interregnum / Run This Town”. Misja ta będzie głównie opierać się na wyborze następcy Kurta. Wybór jest dowolny i nie ma on wpływu na zakończenia, także możecie wybrać kto Wam pasuje, zakończyć misję i zgarnąć pucharek.

Ikona osiągnięcia: Wszyscy ludzie Prezydentki</span> / <span>All the President's Men
35

Wszyscy ludzie Prezydentki / All the President's Men

Uratuj prezydentkę Myers. / Save President Myers.

Fabularne

Trofeum fabularne, nie do pominięcia.

Ikona osiągnięcia: Brudna robota</span> / <span>Dirty Deeds
35

Brudna robota / Dirty Deeds

Ukończ wszystkie kontrakty w Dogtown. / Complete every Gig in Dogtown.

Na terenie Dogtown będziecie mieć dokładnie 10 kontraktów do ukończenia. Oznaczone są zielonymi ikonami kartki z wykrzyknikiem. Na początku będziecie mogli zrobić 3 lub 4 z nich, a kolejne będą odkrywać się w miarę postępu fabuły dodatku. Ostatnie 2 odblokują się przed ostatnią misją główną, więc jak nie macie więcej kontraktów na mapie, kontynuujcie fabułę aż się pokażą. Poniżej wrzucam mapę z lokacjami wszystkich, żebyście wiedzieli gdzie się pokażą.

MAPA:

Kliknij, aby powiększyć.
Ikona osiągnięcia: Sąd ostateczny</span> / <span>Judgement Day
35

Sąd ostateczny / Judgement Day

Zlikwiduj trzech bossów z kategorii „Zwiększona aktywność grup przestępczych”. / Eliminate three bosses from the "Increased criminal activity" category.

Na terenie Dogtown są 3 miejscówki z bosssami. Są one oznaczone ikonką 3 trupimi czaszkami. Na końcu każdej kryjówki będzie boss, po zabiciu którego otrzymacie kartę dostępu do pomieszczenia z lootem. Wejście do pomieszczenia jest równoznaczne z zaliczeniem miejscówki, jeśli tego nie zrobicie to będzie ona cały czas aktywna na mapie. Do trofeum musicie jednak ubić tylko bossów. Poniżej zamieściłem ich krótki opis.

Bossowie:

  • Ayo Zarin – koniecznie zaopatrzcie się w netrunnerowe skille, takie jak spowolnienie przeciwnika czy chwilowy paraliż. Boss będzie bardzo szybko poruszać się po pomieszczeniu + unikać większości strzałów. Wystarczy zatrzymać go jednym ze skilli spowalniających i nie będzie problemu z ubiciem.
  • Ross Ulmer – chyba najtrudniejszy boss, ponieważ posiada tarczę i bardzo dużo zdrowia. Najlepiej używać na nim netrunnerowych umiejętności, takich jak zarażenie czy podpalenie, żeby cały czas zabierały mu zdrowie. Musicie go non-stop powoli wykańczać aż nie padnie.
  • Dron Arasaki – tutaj z kolei będzie najprostszy boss, a dokładnie to dron latający po okolicy. Bardzo szybko go ubijecie po prostu strzelając. Jeśli macie jakieś dodatkowe umiejętności netrunnerowe przeciwko robotom, to przydadzą się przy tej walce.

Poniżej mapa z wszystkimi kryjówkami:

Kliknij, aby powiększyć.
Ikona osiągnięcia: Łatwo przyszło, łatwo poszło</span> / <span>Easy come, easy go
35

Łatwo przyszło, łatwo poszło / Easy come, easy go

Ukradnij dla El Capitana ciężarówkę medyczną Arasaki albo dostarcz mu 10 pojazdów. / Steal the Arasaka medical truck or deliver 10 vehicles to El Capitan.

Trofeum jest trochę źle opisane, ponieważ ciężarówka Arasaki pojawi się dopiero w misji pobocznej, którą dostaniecie nieco później od El Capitana (możliwe, że dopiero po zrobieniu 10 dostaw samochodów lub po ukończeniu danej misji fabularnej).  Znacznie szybciej zrobicie powtarzalne misje z dowozem pojazdu. Są one oznaczone ikonką kierownicy i mogą się pojawić na terenie całego Night City, nie tylko Dogtown. Są to powtarzalne misje, wiec będą pojawiać się regularnie w waszym pobliżu. Niekiedy podczas transportu dostaniecie dodatkowe zadania jak dojechać o czasie lub nie zniszczyć za bardzo samochodu, ale nie trzeba ich wypełniać. Najważniejsze to dojechać do celu. Nie zapomnijcie zgarnąć lootu po dojechaniu, który będzie zawsze w małej skrzynce.

Ikona osiągnięcia: Arachne</span> / <span>Arachnophobia
35

Arachne / Arachnophobia

Pokonaj Chimerę. / Defeat the Chimera.

Fabularne

Trofeum fabularne, nie do pominięcia.

Rozwalajcie jej czułe punkty i w końcu padnie.
Ikona osiągnięcia: Władca Relica</span> / <span>Relic Ruler
35

Władca Relica / Relic Ruler

Odblokuj wszystkie Atuty w drzewku Atutów Relica. / Unlock all Perks in the Relic Perk tree.

Po rozpoczęciu dodatku otrzymacie dostęp do nowego drzewka umiejętności związanego z Reliktem. Jest ono dość małe i wymaga 15 punktów, aby je całe uzupełnić. 3 punkty dostaniecie na start oraz 3 w trakcie jednej z misji fabularnych. Pozostałe 9 punktów musicie zdobyć z terminali Militechu, które zostały ukryte na terenie Dogtown. Nic nie jest pomijalne, więc spokojnie możecie je odkryć w dowolnym momencie fabuły, nawet po jej ukończeniu. Zalecam zacząć rozwój drzewka od wybrania opcji z pokazywaniem czułych punktów przeciwników, ponieważ będziecie mogli zadawać im znacznie większe obrażenia, gdy strzelacie w ten punkt.

Filmik ze wszystkimi lokacjami punktów do Reliktu:

Ikona osiągnięcia: List gończy</span> / <span>The APB is Not Enough
35

List gończy / The APB is Not Enough

Zostań najbardziej poszukiwanym bandytą w Dogtown. / Become Dogtown's most wanted criminal.

Podobnie jak w Night City, na terenie Dogtown będą poruszać się funkcjonariusze oznaczeniu jasno niebieskim kolorem. Są oni zaznaczeni na radarze oraz nad ich głowami widnieje strzałka. Kręcą się głównie w pobliżu głównych dróg i klubu, więc najlepiej tam ich szukać. Jak tylko zaatakujecie jakiegoś, od razu dostaniecie jedną gwiazdkę i rozpocznie się poszukiwanie. Stójcie w tym samym miejscu i zaczną zjeżdżać się patrole. Eliminujcie przeciwników do momentu aż nie nabijecie 5 gwiazdek. Trofeum powinno wpaść od razu jak tylko dostaniecie 5 gwiazdkę, nie trzeba walczyć z oddziałem MaxTac.

Filmik: