Darkest Dungeon to platyna na grubo ponad 200 godzin. Tylko nieliczni będą w stanie ją zdobyć, a dla każdego takiego jegomościa dożywotni szacunek.
Informacje ogólne:
- Stopień trudności wbicia platyny: 7/10
- Liczba trofeów: x1/ x2 / x8 / x42
- Liczba trofeów offline: 53
- Liczba trofeów online: 0
- Minimalna liczba przejść: 2
- Trofea możliwe do przeoczenia: Dwa lata tej udręki… Po jego zdobyciu, można wgrać stan gry i grać bez końca w trybie NG, wypełniając wszystkie zadania i zdobywając wszystkie trofea.
- Zglitchowane trofea: Brak z patchem 1.05 (PS4) i 1.04 (PS Vita). Bez patcha: Najmroczniejsi strażnicy… Objawił się prawdziwy heros…
- Czas do zdobycia platyny: 200 godzin
Opinia znajduje się TUTAJ!
Krok po kroku:
Darkest Dungeon nie jest grą łatwą. Przyznam się, że nasłuchałem się o niej strasznych historii i obawiałem się, że platyna będzie bardzo trudna do osiągnięcia. Okazuje się jednak, że lista osiągnięć nie jest przerażająca pod względem trudności. Przyznam bez bicia, że w momencie pisania poradnika ostateczne trofeum jeszcze nie padło moim łupem. Zdobycie żelaznej korony będzie wymagać bardzo dużo czasu z powodu konieczności dwukrotnego ukończenia gry (Koniec świata) oraz znalezienia wszystkich błyskotek przodków (Sentymentalne pamiątki po naszych przodkach…). Większość pozostałych trofeów powinna zostać odblokowana naturalnie podczas rozgrywki.
Podczas pierwszego podejścia do gry skup się na opanowaniu mechaniki gry i wypracowaniu odpowiadających Ci strategii. Ponieważ do wyboru jest aż 15 różnych klas bohaterów, sposobów na utworzenie czteroosobowej drużyny jest naprawdę wiele. Znajdziesz w Internecie dużo poradników, lecz polecam nie zagłębiać się w nie na samym początku. Po pierwsze, dla zupełnego nowicjusza będą one pełne niezrozumiałego bełkotu z mnóstwem statystyk, procentów i opisem zdolności, które nic Ci nie powiedzą. Po drugie, możliwość wykształcenia własnych preferencji jest jednym z dużych plusów Darkest Dungeon. Jeśli naprawdę zależy Ci na optymalizacji prędkości zdobywania trofeów, polecam rozegrać kilka misji, żeby zaznajomić się z mechaniką gry, a następnie podążać za wytycznymi poradników strategicznych, najlepiej w innym slocie na zapis gry.
Korzystanie z kilku slotów jest jednym z trików, który polecam stosować w celu kontrolowania losowości gry. Przed wyruszeniem na eksplorację, skopiuj stan gry do innego slotu, korzystając z opcji wysłania zapisu cross-save na serwer. Robienie takiej ‚kopii zapasowej’ raz na jakiś czas pozwoli Ci uniknąć grania od początku, jeśli jedna z decyzji w dalszej części gry okaże się katastrofalna. Darkest Dungeon pozwala w dowolnym momencie przerwać rozgrywkę, zapisując przy tym grę. Jeśli jednak coś pójdzie nie tak, możesz po prostu wyłączyć aplikację i uruchomić ją ponownie od ostatniego zapisu.
UWAGA! Generator liczb losowych zapamiętuje swój stan, jeśli gra zostanie zapisana w trakcie walki. Na przykład, jeśli przeciwnik w swoim ruchu rozłoży ekipę awanturników krytycznym uderzeniem, wczytanie stanu gry sprzed kolejki przeciwnika nie zmieni rezultatu. Jeśli jednak zdecydujesz się na inną swoją akcję, rezultat będzie już inny. Sztuczka z zapisywaniem gry mają najwięcej sensu pomiędzy walkami, szczególnie w przypadku długich przygód, gdzie jeden błąd mógłby zniweczyć nawet godzinę gry.
Stosowanie tej metody pozwala łatwo odblokować trofea, które wymagają poświęcenia członków drużyny, np. Wracamy do robactwa, które toczy tę ziemię… czy Odcięci od życia…. Po stracie bohatera zamknij grę i uruchom ją ponowie, wczytując stan gry sprzed katastrofy.
Poradnik:
Żelazna korona / The Iron Crown
Zdobądź wszystkie trofea / Collect all trophies.
Standardowe trofeum za odblokowanie innych pucharów. Wymaga dużego nakładu czasu – 200 godzin nie jest tutaj przesadą.
Witaj w domu… / Welcome home…
Dotrzyj do posiadłości / Reach the Estate.
Nie do pominięcia. Odblokowuje się po zakończeniu misji wprowadzającej do gry.
Pierwsze z wielu zwycięstw… / The first of many victories…
Ukończ misję w Ruinach / Complete a quest in the Ruins.
Nie do ominięcia. W grze mamy do czynienia z czterema lokacjami, w których możemy wyprawić się na przygodę. Jednym z nich są Ruiny. Rozegranie przynajmniej jednej misji tam wydaje się nieuniknione.
Dyskrecja, mój stary przyjacielu… / Discretion, my old friend…
Porzuć misję / Abandon a quest.
Wciskając prawą część panelu dotykowego (PS4) lub START (PS Vita) w trakcie misji, jeśli nie udało Ci się wypełnić jej założeń, możesz wrócić do Miasta. Zachowasz przy tym wszystkie zebrane przedmioty, lecz nie dostaniesz nagrody za ukończenie misji.
Pierwsze zło, które tu legło… / The first evil to fall…
Zgładź pierwszego bossa / Slay your first boss.
Nie do pominięcia. Każda z czterech lokacji ma przypisanych dwóch bossów, których odblokujesz poprzez wypełnianie misji w danej lokacji. Dodatkowo, innych bossów możesz spotkać losowo przemierzając lochy. Listę bossów możesz znaleźć w zadaniach Stróża. Bossowie są silniejsi niż zwykli przeciwnicy, lecz mają swoje słabości, które można wykorzystać odpowiednio dobierając członków drużyny.
Nadszedł koniec tej męczącej przygody… / A strenuous adventure comes to a close…
Wypełnij typową misję / Complete a medium quest.
Nie do pominięcia. Patrz trofeum „Nadszedł koniec tej męczącej przygody…„.
Nadszedł koniec tej wyczerpującej przygody… / A grueling adventure comes to a close…
Wypełnij długą misję / Complete a long quest.
Nie do pominięcia. Standardowe misje mogą być krótkie (0 ognisk), typowe/średnie (1 ognisko) lub długie (2 ogniska). Im dłuższa misja, tym lepsze nagrody za ich ukończenie. Dłuższe misje pozwalają też szybciej odblokować bossów w danej lokacji.
Drużyna zaprawionych w bojach weteranów… / A team of hardened veterans…
Zacznij misję z czterema bohaterami o Poziomie Woli 6 / Start a quest with all four heroes of Resolve Level 6.
Nawet nie myśl o pokonaniu Najmroczniejszego Lochu bez całkowitej rozbudowy członków swojej drużyny. Najprawdopodobniej odblokujesz to trofeum dużo wcześniej.
Jak owce na rzeź… / Like lambs to the slaughter…
Zacznij misję w Najmroczniejszym Lochu z czterema bohaterami o Poziomie Woli 0 / Start a Darkest Dungeon quest with four heroes of resolve level 0.
Patrz trofeum „Bohaterska ofiara…„.
Każda piędź tej obróconej w ruinę ziemi jest mi znana… / I’ve seen every corner of this ruined land…
Wypełnij misję w każdym z czterech regionów / Complete a quest in all four regions.
Nie do ominięcia. Rozgrywanie misji we wszystkich regionach jest konieczne do odblokowywania ich bossów.
Na granicy wytrzymałości… / Twisted and about to break
Pokonaj podziemia z 4 udręczonymi bohaterami / Complete a dungeon with all 4 heroes afflicted.
Jeśli poziom stresu bohatera dojdzie do 100, jego Wola będzie przetestowana. Jeśli test się nie powiedzie, zostanie on udręczony, co negatywnie odbije się na jego statystykach i zachowaniu. Jest duża szansa, że trofeum to odblokujesz naturalnie, podczas długich walki z bossami, które potrafią być stresujące dla bohaterów. W przeciwnym razie, stres można bardzo łatwo gromadzić opuszczając kolejkę bohatera. Jeśli okaże się, że bohater zamiast negatywnej cechy nabędzie cechę pozytywną (szczyci się bardzo silną Wolą), trofeum nie zostanie odblokowane.
Oto początek naszego szkolenia… / And our training begins…
Ulepsz biegłość bojową / Upgrade a Combat skill.
Nie do pominięcia. Każdą z umiejętności bojowych bohatera możesz rozwinąć do piątego poziomu u kowala. Zwiększają one siłę uderzenia, umiejętność uniku, szansę na uderzenie krytyczne i prędkość.
Trzeba tu czegoś więcej, niźli samej tężyzny fizycznej… / It takes more than brawn…
Poznaj nową biegłość obozową / Learn a new Camping skill.
Podczas długich przygód drużyna wyposaży się w drewno do rozbicia obozu i rozpalenia ogniska. Można wtedy skorzystać z umiejętności obozowych, rozwijanych w namiocie Surwiwalisty.
Czegoś do zwilżenia ust, pomocnej dłoni, towarzysza… / A drink, a hand, and a companion…
Wylecz bohatera w Oberży / Treat a hero in the Tavern.
Patrz trofeum „Zadumy, modlitwy, konfesji…„.
Zadumy, modlitwy, konfesji… / A rumination, a prayer, and a confession…
Wylecz bohatera w Opactwie / Treat a hero in the Abbey.
Nie do pominięcia. Aby pozbyć się stresu, bohaterowie mogą poddać się zabiegom ciała (w Oberży) lub duszy (w Opactwie). Z dużym prawdopodobieństwem będziesz musiał skorzystać z obu, z powodu cech bohaterów, których będziesz mógł leczyć tylko poprzez picie alkoholu albo modlitwę.
Pozbywamy się słabych… / Weeding out the weak…
Zwolnij pierwszego bohatera / Dismiss your first hero.
Ograniczona liczba miejsc w drużynie może spowodować, że będziesz chciał pozbyć się jednego z bohaterów. Wejdź w jego ekran szczegółowy , wybierz pole z imieniem i klasą , a następnie wciśnij aby wybrać opcję zwolnienia bohatera.
Cena, którą płacimy, żeby nie postradać zmysłów… / The price we pay for sanity…
Pozbądź się nawyku w Lazarecie / Remove a Quirk in the Sanitarium.
Patrz trofeum „Nieco otuchy…„.
Nieco otuchy… / Encouragement…
Utrwal pozytywny nawyk w Lazarecie / Lock a positive Quirk in the Sanitarium.
Wracając z misji, lub korzystają z niektórych przedmiotów, bohaterowie mogą nabawić się pozytywnych lub negatywnych nawyków. Możesz się ich pozbyć lub utrwalić w Lazarecie, płacąc za to złotem. Przypisz bohatera do Lazaretu i wybierz jeden z żółtych (pozytywnych) lub czerwonych (negatywnych) nawyków. Utrwalone nawyki nie zostaną nigdy zamienione przez inne. Z kolei negatywne nawyki z ikoną czaszki nigdy nie zostaną zamienione w trakcie misji. Żeby się ich pozbyć, musisz skorzystać z Lazaretu.
Nasz rynsztunek jest tak wypolerowany, że możemy się w nim przeglądać… / Our equipment polished to a mirror finish…
Ulepsz w pełni kowala / Fully upgrade the Blacksmith.
Patrz trofeum „Dawna chwała została przywrócona…„.
Nasze techniki wyostrzone niczym brzytwy… / Our techniques sharpened to a razor’s edge…
Ulepsz w pełni Gildię / Fully upgrade the Guild.
Patrz trofeum „Dawna chwała została przywrócona…„.
Oberża, którą zobaczył niegdyś mój Antenat… / The tavern my Ancestor once saw…
Ulepsz w pełni Oberżę / Fully upgrade the Tavern.
Patrz trofeum „Dawna chwała została przywrócona…„.
Opactwo znane niegdyś memu Antenatowi… / The abbey my Ancestor once knew…
Ulepsz w pełni Opactwo / Fully upgrade the Abbey.
Patrz trofeum „Dawna chwała została przywrócona…„.
Tylko najlepszy sort rynsztunku może wytrzymać tę udrękę… / Only the finest equipment will endure this torment…
Ulepsz w pełni broń i zbroję bohatera / Fully upgrade a hero’s weapons and armor.
Bronie i zbroję ulepszysz za złoto u Kowala.
Tylko mistrzowsko opanowana technika sprosta warunkom tego boju… / Only masterful technique will suffice in battle…
Ulepsz w pełni przynajmniej cztery biegłości bohatera / Fully upgrade at least four of a hero’s skills.
Umiejętności bojowe ulepszysz za złoto w Gildii.
Dawna chwała została przywrócona… / Restored to its former glory…
Ulepsz w pełni miasto / Fully upgrade the Town.
Prawie wszystkie budynki w mieście możesz ulepszyć, płacąc za to pamiątkami zebranymi w trakcie misji. Gra oferuje cztery różne typy pamiątek-waluty. To, które budynki rozbudujesz najpierw, zależy od tego, jaką strategię chcesz przyjąć. Ulepszanie siły ognia (Kowal – płatne aktami oraz herbami) i umiejętności (Gildia – płatne portretami oraz herbami) są na pewno dobrym pomysłem. Oberża (płatne portretami oraz herbami) oraz Opactwo (płatne rzeźbami oraz herbami) pozwalają leczyć bohaterów. Możliwość leczenia dwóch bohaterów równocześnie daje większe pole manewru w przypadku złych nawyków, ograniczających miejsca, w których można ich leczyć. Rozwój Surwiwalisty (herby) pozwala na tańszą naukę umiejętności obozowych. Dyliżans (płatne wszystkimi rodzajami waluty) pozwala powiększyć maksymalną liczbę bohaterów, co jest bardzo ważną umiejętnością. Dodatkowo rekrutujemy tam nowych śmiałków oraz zwiększamy ich podstawowy poziom. W Lazarecie (rzeźby i herby) możesz uleczyć choroby oraz nawyki bohaterów. Na koniec, u Koczkownika (herby) kupisz błyskotki.
Otrzeźwiająca wizyta u tych, którzy już odeszli… / A sobering visit with the departed…
Odwiedź cmentarz / Visit the Graveyard.
Trofeum odblokujesz po prostu klikając na lokację cmentarza, gdzie możesz zobaczyć nagrobki bohaterów, którzy polegli podczas misji… lub nie, jeśli nikt nie zginął.
Objawił się prawdziwy heros… / A true champion emerges…
Podnieś bohatera do 6 Poziomu Woli / Raise a hero to Resolve Level 6.
Patrz trofeum Najmroczniejsi strażnicy…„.
Najmroczniejsi strażnicy… / Darkest sentinels…
Podnieś 4 bohaterów do 5 Poziomu Woli / Raise 4 heroes to Resolve Level 6.
Nie do pominięcia. Poziom Woli zwiększa się za zdobywane punkty doświadczenia, które dostaniesz za wykonanie misji. Rozwój postaci zwiększa ich odporności oraz odblokowuje możliwość ulepszania ich umiejętności oraz rynsztunku.
Koniec pierwszego roku… / The end of the first year…
Dotrwaj do 52 tygodnia / Reach week 52.
Patrz trofeum Dwa lata tej udręki…„.
Dwa lata tej udręki… / Two years of this…
Dotrwaj do 104 tygodnia / Reach week 104.
Każda misja przesuwa licznik tygodni o jeden. Trofeum odblokujesz po wykonaniu 104 misji. Zwróć uwagę, że trofeum (W takim pośpiechu…) jest w konflikcie z (Dwa lata tej udręki…), przez co nie zdobędziesz obu podczas jednej rozgrywki, chyba że zastosujesz sztuczkę z kopiowaniem stanów gry.
Trofeum to nie jest możliwe do odblokowania w trybie NG+, który ogranicza rozgrywkę do 91 tygodni.
Kolekcja cennych antyków… / A collection of treasured antiques…
Zdobądź przynajmniej 30 pamiątek podczas jednej misji / Collect at least 30 heirlooms from a single quest.
Nie do pominięcia. Pamiątki (rzeźby, herby, akty i portrety) są walutą, używaną do ulepszania budynków w mieście. Znajdziesz je podczas misji oraz dostaniesz w nagrodę za ich wypełnienie. Zdobycie 30 pamiątek nie powinno być problemem, szczególnie podczas dłuższych misji. Zwróć uwagę, że w jednym miejscu inwentarza możesz nieść ograniczoną liczbę pamiątek – 12 herbów, po 6 aktów i rzeźb, i 3 portrety.
Zabójca obdarzony niezwykłą siłą i sprytem… / A killer of striking force and wit…
Zabij 50 wrogów jednym bohaterem / Kill 50 enemies with one hero.
Aby odblokować to trofeum, jeden bohater musi pokonać minimum 50 wrogów. Nie musi się to odbyć podczas jednej misji, więc powinno Ci się to udać naturalnie podczas rozgrywania kolejnych przygód, rotując bohaterami. Do czasu, gdy postać osiągnie 6 Poziom Woli, powinna już mieć na swoim koncie znaczną liczbę unicestwień.
Śmierć pierwszego spośród wielu poległych… / The first of many has fallen…
Strać pierwszego bohatera / Lose your first hero.
Patrz trofeum „Stres był niemożliwy do zniesienia…„.
Stres był niemożliwy do zniesienia… / The stresses were unbearable…
Strać pierwszego bohatera z powodu ataku serca / Lose your first hero to heart attack.
Gdy poziom stresu bohatera dojdzie do 200, dostanie on ataku serca. Jeśli jego poziom życia wynosi w tym momencie 0, zginie.
Zaczyna nam doskwierać przejmujący głód… / Gnawing hunger sets in…
Strać bohatera z powodu głodu / Lose a hero to hunger.
Podczas misji, bohaterom może zacząć doskwierać głód. Jeśli nie masz odpowiedniej ilości prowiantu, bohaterowie stracą 20% swojego poziomu życia i dostaną 20 punktów stresu. Jeśli poziom życia głodzonego bohatera jest na poziomie 0, może zginąć.
To wystarczy, świnio… / That’ll do, pig…
Strać bohatera w walce z Wilburem / Lose a hero to Wilbur.
Wilbura spotkasz podczas walki z Książęcą Świnią w podziemiach. Nie zadaje on dużo punktów obrażenia, więc pierwszym krokiem do zdobycia trofeum jest wyeliminowanie dużego bossa, a następnie powolne ‚podkładanie się’ Wilburowi.
Wracamy do robactwa, które toczy tę ziemię… / We return to the worms of the earth…
Strać bohatera w walce z czerwiem / Lose a hero to a Maggot.
Czerwie są jednymi z najłatwiejszych przeciwników w grze i stracenie bohatera w walce z nimi będzie wymagać trochę wysiłku… aby uniknąć zabicia przeciwnika zanim on zabije bohaterów. Czerwie występują we wszystkich lokacjach, lecz pojawiają się losowo. Podczas zdobywania trofeum, unikaj zadawania im obrażeń, czekając aż jednemu z nich uda się uśmiercić jednego z bohaterów.
Zważaj na kroki… / Watch your step…
Strać bohatera z powodu pułapki / Lose a hero to a trap.
Część pułapek jest oznaczana w korytarzach fioletowymi ikonami. Niektóre pojawiają się też bez ostrzeżenia. Pułapki zadają punkty obrażenia, lecz aby mogły zabić bohatera, jego poziom życia musi być już wyzerowany.
Odcięci od życia… / Blocked from life…
Strać bohatera z powodu przeszkody / Lose a hero to an obstacle.
Na drodze bohaterów staną też przeszkody, oznaczone na mapie kolorem niebieskim. Można je pokonać bezboleśnie, korzystając z łopaty. Aby odblokować to trofeum nie skorzystaj z łopaty, posiadając bohatera na zerowym poziomie życia. Zadane obrażenia mogą spowodować śmierć bohatera.
Bohaterska ofiara… / Valiant sacrifice…
Strać wszystkich czterech bohaterów, wykonując misję w Najmroczniejszym Lochu / Lose all four heroes on a Darkest Dungeon quest.
Najszybsza droga do odblokowania tego trofeum oraz (Jak owce na rzeź…) bez faktycznie tracenia bohaterów jest skopiowanie stanu gry do innego slotu, a następnie rozpoczęcie misji w Najmroczniejszym Lochu. Bohaterowie zostaną szybko zgładzeni, odblokowując pucharek. Zamknij wtedy grę i wczytaj stan gry sprzed prowadzenia owiec na rzeź.
Bez odwrotu, bez litości… / No retreat, no quarter…
Pierwsza strata całej drużyny / First party wipe.
Patrz trofeum „Bohaterska ofiara…„.
Wszyscy obracamy się w pył… / We all return to dust…
Strać legendarnego (6 poziom) bohatera / Lose a Legendary (Level 6) hero.
Korzystając z podstępu z kopiowaniem stanów gry, można odblokować to trofeum bezboleśnie, podkładając swojego bohatera w dowolnej walce, a następnie przywracając stan gry sprzed niej.
Co jest martwe, umrzeć nie może / What is already Dead Cannot Die
Spraw, żeby postać będąca u Wrót Śmierci przeżyła 5 ataków w jednej walce / Have a character survive 5 attacks at Death’s Door in a single combat.
Gdy poziom życia postaci spadnie do 0 stanie ona u Wrót Śmierci. Każdy kolejne obrażenia zadane przez efekty środowiskowe lub atak przeciwnika może okazać się śmiertelnym ciosem. Nie dzieje się tak zawsze, a szansa na to jest podyktowana odpornością postaci na ostateczne uderzenie. Aby odblokować to trofeum, jedna postać musi przeżyć pięć ataków będąc na zerowym poziomie życia. W grę wchodzi tutaj dużo szczęścia, któremu można pomóc dając bohaterowi przedmiot, który zwiększa odporność na śmiertelny cios.
Ziemia przyjęła więcej posoki… / More blood soaks the soil…
Strać całą drużynę, walcząc z bossem / Party wipe on a boss.
Podobnie jak w przypadku (Wszyscy obracamy się w pył…) skorzystaj z triku z zapisem gry, aby odblokować trofeum ale nie tracić całej drużyny.
Sentymentalne pamiątki po naszych przodkach… / Sentimental relics from our forefathers…
Zdobądź wszystkie błyskotki swojego Antenata / Acquire all your Ancestor’s Trinkets.
Wśród przedmiotów zmieniających parametry bohaterów znajdują się błyskotki przodka. Możesz je zdobyć jako nagrody za długie misje lub pokonując Wałęsaka (patrz trofeum „Z mroku wyłoniła się przerażająca postać…„). Do zdobycia trofeum musisz znaleźć:
- Długopis
- Mapę (upuszczana przez Wałęsaka)
- Pochodnię
- Pistolet
- Butelkę (upuszczana przez Wałęsaka)
- Sygnet
- Zwój (upuszczany przez Wałęsaka)
- Kulę z muszkietu
- Płaszcz
- Portret
- Rzeźbę z mackami (upuszczana przez Wałęsaka)
- Chusteczkę
- Świeczkę (upuszczana przez Wałęsaka)
- Krem do wąsów
Z mroku wyłoniła się przerażająca postać… / A terrifying figure emerged from the darkness…
Zgładź wałęsaka / Slay a Shambler.
Wałęsak jest jednym z losowo pojawiających się bossów w grze. Możesz go spotkać przemierzając korytarze ze zgaszoną pochodnią – każda walka może stać się wtedy walką z Wałęsakiem. Dodatkowo, możesz go wywołać używając pochodni na Ołtarzu Wałęsaka – przedmiocie spotykanym losowo podczas misji.
Tryb surowy / Strict Mode
Ukończ grę z domyślnymi ustawieniami poziomu trudności / Complete the game with default difficulty options.
Mimo iż gra pozwala Ci zmienić ustawienia, aby ułatwić sobie rozgrywkę, musisz skończyć Darkest Dungeon na domyślnych ustawieniach, aby odblokować to trofeum.
Stróż / Caretaker
Wykonaj wszystkie cele Stróża / Complete all Caretaker Goals.
Cele stróża możesz podejrzeć będąc w mieście wciskając . Dzielą się one na dwie grupy. Pierwsza z nich składa się z zadań, które wypełniamy poprzez branie udziału w misjach – pokonanie wszystkich bossów, pokonanie powstania w mieście czy zdobycie Najmroczniejszego Lochu. Druga część listy związana jest z bohaterami i wymaga podniesienia poziomu przynajmniej jednego bohatera z każdej klasy do poziomu 6. Podczas zrównoważonej rozrywki, wypełnienie wszystkich zadań Stróża powinno przyjść naturalnie.
Zwycięstwo, jakie by ono nie było… / Victory, such as it is…
Ukończ grę na poziomie najmroczniejszym. / Complete the game on Darkest.
Aby ukończyć grę musisz wypełnić cztery misje w Najmroczniejszym Lochu.
Bohaterowie, którzy ukończą misję w Najmroczniejszym Lochu nie będą już dostępni w kolejnych misjach. Nie będą się jednak liczyć do limitu posiadanych bohaterów, więc możesz w ich miejsce rekrutować nowych śmiałków. Dodatkowo, opuszczenie misji w Najmroczniejszym Lochu spowoduje śmierć jednego z członków drużyny.
Cztery ostatnie misje gry nie są generowane losowo – każda mapa ma zdefiniowany kształt i miejsca walk z przeciwnikami.
W takim pośpiechu… / In such haste…
Ukończ grę w 99 tygodni / Complete the game within 99 Weeks.
Patrz trofeum „Koniec świata„.
Ostatni ocalały / Lone survivor
Zabij dowolnego bossa, gdy zostanie ci już tylko jeden bohater / Kill any boss with only one hero remaining.
Skorzystaj z triku z zapisami gry, aby nie stracić trzech członków drużyny w walce z bossem. Zmniejsz punkty życia bossa tak, aby móc wykończyć go jednym uderzeniem. Następnie pozwól mu pokonać trzech z czterech członków drużyny, po czym zadaj decydujące uderzenie.
Koniec świata / World End
Ukończ Stygian / Complete the game on Stygian.
Po zakończeniu gry zaczniesz zabawę od nowa, ponownie kończąc ją czterema misjami w Najmroczniejszym Lochu.
Grę w trybie NG+ musisz ukończyć w mniej niż 91 tygodni, co automatycznie odblokuje trofeum (W takim pośpiechu…). Jeśli Ci się to nie uda, lub jeśli stracisz więcej niż 12 bohaterów, gra skończy się niepowodzeniem oraz całkowicie usunie zapisany stan, zmuszając Cię do rozpoczęcia od początku.
W Owczej Skórze / In Sheep’s Clothing
Pokonaj Bandytę Vvulfa / Defeat the Brigand Vvulf.
Vvulf jest jednym z mocniejszych bossów w grze, który losowo pojawi się w Twoim mieście po 20. tygodniu, jeśli posiadasz przynajmniej 4 bohaterów 5. poziomu. Jeśli misja ta będzie dostępna, musisz wziąć w niej udział. W przeciwnym wypadku stracisz dwa ulepszenia w mieście. Opuszczenie misji w trakcie nie spowoduje utraty ulepszeń, lecz skutkuje śmiercią jednego z bohaterów.
Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Red Hook Studios Inc.