Dead Space Remake – Poradnik do trofeów i osiągnięć

11 lutego 2023
3

 

Powrót na Ishimurę nie mógłby być lepszy. Remake wykonany z największą dbałością o szczegóły. Platyna w Dead Space Remake bardzo podobna do oryginału, jednak z kilkoma małymi zmianami.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jak oceniasz trudność platyny w Dead Space Remake?

View Results

Loading ... Loading ...

 

  • Stopień trudności wbicia platyny: 5/10
  • Czas do zdobycia platyny: 25 – 30 godzin
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox2 x10 x35
  • Trofea online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 2
  • Trofea możliwe do przeoczenia: braz Przodem do wroga / Front Toward Enemy, srebro Z-Baller / Z-Baller, braz Zawsze jest Peng! / There’s Always Peng!
  • Zglitchowane trofea: BRAK

 

Recenzja znajduje się TUTAJ!

 

Wstępne wskazówki:

  • Zalecam zacząć grę od poziomu „Bez Szans / Impossible”, aby odblokować najlepszy kombinezon oraz broń po pierwszym ukończeniu gry. Warto to połączyć z przejściem całej gry używając tylko jednej broni (Piła Plazmowa / Plasma Cutter). Więcej informacji o samym poziomie znajdziecie w opisie trofeum zloto Nietykalny / Untouchable.
  • W opcjach grafiki warto wyłączyć Ziarno / Film Grain oraz Rozmycie / Motion Blur ustawić na 0. Dzięki temu grafika będzie znacznie czystsza i ładniejsza.
  • Trzymajcie w ekwipunku tylko i wyłącznie te bronie, z których korzystacie, całą resztę chowajcie do schowka. Gra daje Wam amunicję tylko do tego co aktualnie nosicie ze sobą.
  • W opcjach możecie sobie dowolnie zmieniać obłożenie przycisków na padzie. Zalecam usunąć funkcję leczenia pod przyciskiem , aby zapiec losowemu zużyciu apteczki.
  • Każde ciało możecie (a nawet musicie) dodatkowo zdeptać przy użyciu przycisku , aby wyleciał z niego dodatkowy przedmiot.
  • Podczas używania „Warsztatu / Bench”, wybierając odpowiednie ulepszenie (zdrowie oraz powiększony magazynek), odnowicie sobie energię oraz amunicję.
  • Zawsze starajcie się zwiedzać każde pomieszczenie i przysłowiową mysią dziurę. Gra nagradza eksplorację węzłami, kredytami, apteczkami czy dodatkową amunicją.
  • Do większości pomieszczeń możecie wrócić w każdym momencie gry. Do pominięcia są jedynie znajdźki z Rozdziału 9 i Rozdziału 12.
  • Pod koniec Rozdziału 11 pojawi się informacji, że przekroczycie punkt bez powrotu. Jeśli cokolwiek Wam jeszcze brakuje, to teraz możecie po to wrócić.

 

Krok po kroku:

KROK #1 – Ukończyć grę na poziomie „Bez Szans / Impossible” tylko i wyłącznie przy użyciu „Piły Plazmowej / Plasma Cuttera” + ewentualne znajdźki

Najtrudniejszy krok zrobimy na dzień dobry. Jeśli jednak nie czujecie się na siłach, możecie zacząć od normalnego, jednak tryb Nowej Gry+ nie działa na tym poziomie, jeśli wcześniej ukończyliście ją na jakimkolwiek niższym poziomie. Wszystkie szczegóły związane z trybem „Bez Szans / Impossible” opisałem w trofeum zloto Nietykalny / Untouchable. Uspokoję od razu, że można sobie z nim spokojnie poradzić przy pomocy kilku trików czy robieniu kopii zapisu do chmury. Możecie również pomyśleć od razu o zebraniu minimum 150 dzienników, dzięki czemu nie trzeba będzie sobie nimi zawracać głowy później. Grę musicie i tak przejść 2 razy, także nie ma znaczenia czy zbierzecie je przy pierwszym czy drugim podejściu. Bardzo ważne jest, żeby grać tylko i wyłącznie przy użyciu „Piły Plazmowej / Plasma Cuttera”. Możecie podnosić inne bronie, ale nie możecie z nich strzelać! Warto jak najszybciej odłożyć je do magazynu, żeby przypadkiem nie zepsuć trofuem. W razie, gdybyście chcieli, możecie zrobić przejście grając normalnie wszystkimi broniami, a dopiero w drugim skupić się na jednej broni, ale wtedy musicie rozłożyć całość przynajmniej do 2.5 przejść, aby zaliczyć zabicia z każdej broni. Miejcie również na uwadze, że w trakcie gry, będziecie mieli do zrobienia 3 zadania poboczne, które warto zrobić w tym przejściu.

 

KROK #2 – Ukończyć grę w trybie Nowa Gra+ na dowolnym poziomie trudności + zaliczyć zabicia z każdej broni + zebrać 12 markerów

Jeśli wykonaliście KROK #1 tak jak go opisałem, to będziecie mieć dostęp do 6 Poziomu Kombinezonu oraz najlepszej broni w całej grze, czyli „Działko Ręczne / Hand Cannon”, które zabija wszystko jednym strzałem. Najpierw jednak skupcie się zrobieniu 30 zabić każdą bronią. Wszystko z poprzedniej gry znajdziecie w STORE, gdy pierwszy raz do niego traficie. Zawsze noście tylko jedną broń w ekwipunku, aby leciała Wam do niej amunicja. Po zrobieniu trofeum, udajecie się ponownie do STORE i bierzecie kolejną broń, a tą odkładacie. Nawet jeśli w poprzednim przejściu zebraliście wszystkie znajdźki, pamiętajcie aby zawsze zwiedzać jak najwięcej pomieszczeń, aby nie pomijać Węzłów / Node. Są one Wam potrzebne do ulepszenia wszystkich broni oraz kombinezonu. W razie czego możecie je kupować w STORE za 10,000 kredytów. Zalecam dokładnie przeczytać opis trofeum zloto Na maksa / Maxed Out, aby nie musieć powtarzać gry po raz 3. Najważniejsze w tym przejściu będzie jednak zebranie 12 Markerów, które pojawiają się dopiero w Nowej Grze+. Po ich zebraniu musicie odłożyć je w odpowiednim miejscu i dokończyć grę, aby odblokować alternatywne zakończenie. Czytajcie opis trofeum srebro Ponowne zjednoczenie / Reunion

 

KROK #3 – Czyszczenie

Powinniście mieć już platynę po wykonaniu KROKU #2 wedle moich zaleceń. Gdyby cokolwiek Wam zostało do zrobienia, to teraz jest na to czas.

 

Poradnik:

platyna Oficer CEC / Concordance Officer
Zbierz wszystkie trofea. / Collect all Trophies.

Przyjemna i niezbyt skomplikowana platyna. Przy odpowiednim podejściu, można ją zdobyć w dwóch przejściach.

 

braz Witamy na pokładzie / Welcome Aboard 10
Ukończ rozdział 1 na dowolnym poziomie trudności. / Complete Chapter 1 on any difficulty setting.

Automatycznie po ukończeniu Rozdziału 1.

 

braz Szczur laboratoryjny / Lab Rat 10
Ukończ rozdział 2 na dowolnym poziomie trudności. / Complete Chapter 2 on any difficulty setting.

Automatycznie po ukończeniu Rozdziału 2.

 

braz Wszystkie systemy uruchomione / All Systems Go 10
Ukończ rozdział 3 na dowolnym poziomie trudności. / Complete Chapter 3 on any difficulty setting.

Automatycznie po ukończeniu Rozdziału 3.

 

braz Mięso armatnie / Cannon Fodder 10
Ukończ rozdział 4 na dowolnym poziomie trudności. / Complete Chapter 4 on any difficulty setting.

Automatycznie po ukończeniu Rozdziału 4.

 

braz Prawdziwy wyznawca / True Believer 10
Ukończ rozdział 5 na dowolnym poziomie trudności. / Complete Chapter 5 on any difficulty setting.

Automatycznie po ukończeniu Rozdziału 5.

 

braz Efekt cieplarniany / Greenhouse Effect 10
Ukończ rozdział 6 na dowolnym poziomie trudności. / Complete Chapter 6 on any difficulty setting.

Automatycznie po ukończeniu Rozdziału 6.

 

braz S.O.S. / S.O.S. 10
Ukończ rozdział 7 na dowolnym poziomie trudności. / Complete Chapter 7 on any difficulty setting.

Automatycznie po ukończeniu Rozdziału 7.

 

braz Dziwne sygnały / Strange Transmissions 10
Ukończ rozdział 8 na dowolnym poziomie trudności. / Complete Chapter 8 on any difficulty setting.

Automatycznie po ukończeniu Rozdziału 8.

 

braz Wrak / Wreckage 10
Ukończ rozdział 9 na dowolnym poziomie trudności. / Complete Chapter 9 on any difficulty setting.

Automatycznie po ukończeniu Rozdziału 9.

 

braz Strażnik wiary / Keeper of the Faith 10
Ukończ rozdział 10 na dowolnym poziomie trudności. / Complete Chapter 10 on any difficulty setting.

Automatycznie po ukończeniu Rozdziału 10.

 

braz Zdradzony / Betrayed 10
Ukończ rozdział 11 na dowolnym poziomie trudności. / Complete Chapter 11 on any difficulty setting.

Automatycznie po ukończeniu Rozdziału 11.

 

srebro Exodus / Exodus 50
Ukończ rozdział 12 na dowolnym poziomie trudności. / Complete Chapter 12 on any difficulty setting.

Automatycznie po ukończeniu Rozdziału 12.

 

srebro Ostateczna regeneracja / Final Regeneration 40
Poznaj genezę łowcy. / Discover the Hunter’s origins.

Zadanie poboczne, które będziecie musieli zrobić przed ukończeniem Rozdziału 11. Rozpoczęcie Rozdziału 12 automatycznie anuluje wszelkie niewykonane zadania poboczne. Nie musicie robić od razu całego zadania, każdy krok możecie zrobić w dowolnym momencie, byle tylko nie rozpoczynać Rozdziału 12.

Zadanie będziecie mogli rozpocząć dopiero pod sam koniec Rozdziału 6 i początku Rozdziału 7, gdy zamrozicie Łowcę / Huntera (przeciwnik, któremu odrastają kończyny i nie da się go zabić normalną bronią). Gdy tylko otworzy się komora, w której zamroziliście go przed chwilą, pojawi się przedmiot „Próbka Tkanki / Tissue Sample”Po jego podniesieniu rozpoczniecie zadanie poboczne „Zamierzone zaniedbania / Premeditated Malpractice”. W poniższych punktach możecie przeczytać, gdzie trzeba się udać, aby wykonać kolejne kroki zadania, aby go ukończyć. W razie czego, w menu możecie włączyć sobie śledzenia zadania, dzięki czemu po wciśnięciu , pokaże się Wam żółta linia prowadząca do niego.

Po podniesieniu próbki rozpoczniecie zadanie poboczne „Zamierzone zaniedbania / Premeditated Malpractice”.
  1. Przeskanuj próbkę tkanki / Scan Tissue Sample – możecie to zrobić od razu po podniesieniu tkanki, albo wrócić do tego później. Należy udać się pomieszczenia Główne Laboratorium / Main Lab w sektorze Pokład Medyczny / Medical. Najszybciej udacie się tam poprzez Posterunek Ochrony / Security Station, następnie w stronę Skrzydła Badawczego / Research Wing. Tam traficie do wcześniej wspomnianego laboratorium, a na jego końcu będzie mała winda, którą zjedziecie na dół. Po zjechaniu na dół, idźcie kawałek przed siebie i po prawej stronie będzie stacja, przy której zbadacie próbkę.
  2. Znajdź łóżko Harrisa na OIOM-ie / Find Harris’ ICU Bed – ten krok również zrobicie na Pokładzie Medycznym / Medical. Musicie udać się w stronę na Oddziału Intensywnej Terapii / Intensive Care Unit. Dojdziecie tam najszybciej przez Posterunek Ochrony / Security Station. Po dotarciu do pomieszczenia z łóżkami, będziecie mogli wcisnąć przycisk przy ostatnim z nich i obejrzeć nagranie.
  3. Zbadaj magazyn rudy / Investigate Ore Storage – ten etap będzie dostępny dopiero w Rozdziale 7, gdy traficie do Pokład Wydobywczy / Mining Deck. W pewnym momencie traficie do korytarza, gdzie będą czerwone lasery. Można strzelić w punkty na ścianie, aby je rozwalić, albo użyć kinezy i skrzynki, aby je zasłonić. Na końcu tego korytarza znajdziecie pomieszczenie Magazyn rudy / Ore Storage, w którym będzie dziennik. Jeśli pomieszczenie jest u Was zamknięte, to znaczy, że nie wykonaliście w pełni któregoś z poprzednich kroków.
  4. Znajdź raport na mostku / Find Report on the Bridge – gdy będziecie na Mostku / Bridge, idźcie w stronę Głównego Atrium / Main Atrium. Zaraz po wejściu do niego, po prawej stronie będzie pomarańczowy ekran, przy którym powinien pojawić się przycisk do wciśnięcia. Obejrzycie teraz nagranie i udacie się do ostatniego kroku.
  5. Zbadaj hydroponikę / Investigate Hydroponics – udajecie się do sektora Hydroponika / Hydroponics, a następnie w stronę Zachodniego  / West Grow Chamber, a tam windą na 2 piętro. Udajecie się korytarzem w stronę Systemów Żywieniowych / Nutrition Systems, przez którego dotrzecie do Laboratorium Diagnostycznego / Diagnostics Lab. Tam podnosicie dziennik, który zakończy zadanie poboczne. Nie zapomnijcie podnieść z biurka ulepszenia do stazy, które zwiększy jej poziom o dodatkowe użycie.

 

Wszystkie elementy wymagane do zadania pobocznego znajdziecie w filmikach ze znajdźkami, które są w opisie trofeum:braz Głosiciel legend / Legend Teller

 

srebro Znów jesteśmy jednością / Whole Again 40
Kontynuuj śledztwo Nicole. / Pursue Nicole’s investigation.

Zadanie poboczne, które będziecie musieli zrobić przed ukończeniem Rozdziału 11. Rozpoczęcie Rozdziału 12 automatycznie anuluje wszelkie niewykonane zadania poboczne. Nie musicie robić od razu całego zadania, każdy krok możecie zrobić w dowolnym momencie, byle tylko nie rozpoczynać Rozdziału 12.

Zadanie rozpoczniecie w trakcie Rozdziału 2, gdy będziecie musieli zabić wszystkich przeciwników w Głównym Laboratorium / Main Lab. Na końcu tego pomieszczenia znajduje się mała winda, którą zjedziecie na dół. Będzie tam kilka pomieszczeń, a w tym Biuro Dr N. Brennan / Dr. N. Brennan’s Office. Na stole będzie leżał dziennik, po podniesieniu którego rozpoczniecie zadanie poboczne „Metody naukowe / Scientific Methods.

Po podniesieniu dziennika, rozpoczniecie zadanie poboczne „Metody naukowe / Scientific Methods”.
  1. Zbadaj oddział ratunkowy / Investigate Emergency Room – w trakcie Rozdziału 2, będziecie musieli wysadzić blokadę w Posterunku Ochrony / Security Station. Po jej zniszczeniu, będziecie mogli przejść do Oddział Ratunkowy / Emergency Room. Gdy pierwszy raz tam wejdziecie, automatycznie włączy się nagranie z hologramu, gdzie Nicole przeprowadza badanie na jednym z pacjentów. Obejrzycie je do końca i na wszelki wypadek wciśnijcie przycisk przy stole operacyjnym, aby obejrzeć je ponownie. Wielu osobom nie zalicza tego etapu, jeśli nie wcisnęli przycisku przy stole.
  2. Podążaj za hologramem Nicole / Follow Nicole’s Hologram – w tym samym pomieszczeniu, gdzie przed chwilą oglądaliście nagranie z hologramu (Oddział Ratunkowy / Emergency Room), będziecie mieli panel z przełącznikami. Ustawcie przełączniki tak, aby włączyć Prysznic / Shower (niebieski przełącznik po lewej). Otworzą się prysznice na lewo od przełączników, a na jednym z nich zobaczycie niebieską ikonkę magnezu. Użyjcie kinezy na tych drzwiach i je przesuńcie, dzięki czemu otworzycie ukryte pomieszczenie. W środku podnieście dziennik, aby kontynuować zadanie.
  3. Zlokalizuj prosektorium na pokładzie inżynierskim / Find Autopsy Location in Engineering – kolejny etap będziecie mogli zrobić dopiero w Rozdziale 3, gdy traficie na Pokład Inżynierki / Engineering. W głównym pomieszczeniu, gdzie znajduje się STORE oraz stacja zapisu, będą drzwi prowadzące do Maszynowni / Machine Room. Zejdźcie na dół i idźcie do końca pomieszczenia, gdzie będzie stał Warsztat / Bench, a obok niego wejścia do Pomieszczenia do kalibracji / Calibration Room. W środku musicie obejrzeć kolejne nagranie z hologramu do samego końca. Upewnijcie się, że zaliczyło Wam obecny etap i pojawił się kolejny krok zadania.
  4. Znajdź kryjówkę Kyne’a na pokładzie wydobywczym / Find Kyne’s Mining Deck Hideout – ten etap można zrobić dopiero w Rozdziale 7, gdy traficie do Pokładu Wydobywczego / Mining Deck. Główną windą będziecie musieli zjechać na Pokład D / Deck D, a następnie po wyjściu z niej, idźcie przed siebie, a potem drzwiami na prawo. Traficie do Zaopatrzenia sprzętowego / Equipment Supply, na końcu którego będzie panel z przełącznikami. Musicie ustawić przełącznik na Magazyn 02 / Storage 02, aby otwarły się drzwi do niego. W środku będzie leżał dziennik na podłodze, który musicie podnieść.
  5. Zbadaj kwaterę Mercera / Investigate Mercer’s Quarters – ostatni etap zadania, dostępny dopiero w Rozdziale 10, gdzie dotrzecie do Kwater Załogi / Crew Quaters. Wykonujcie główne zadania fabularne aż nie odblokujecie dostępu do pomieszczeń Luksusowe Kwatery / Deluxe Quarters. Będzie tam jedno pomieszczenie wysunięte najbardziej na zachód, a dokładnie Kwatery konsultanta załogi / Guest Consultant’s Suites. Aktywujcie kolejne nagranie z hologramu, które musicie obejrzeć do końca. Na biurku znajdziecie również ulepszenie do Strzelby Energetycznej / Force Guna.

 

Wszystkie elementy wymagane do zadania pobocznego znajdziecie w filmikach ze znajdźkami, które są w opisie trofeum:braz Głosiciel legend / Legend Teller

 

srebro Wyznaczanie standardów / Set A Benchmark 40
Ukończ grę na średnim lub wyższym poziomie trudności. / Complete the game on Medium difficulty or above.

Czytaj opis trofeum: zloto Nietykalny / Untouchable

 

zloto Nietykalny / Untouchable 120
Ukończ grę w trybie „Bez szans”. / Complete the game in Impossible Mode.

Zalecam wybrać ten poziom na samym początku, aby mieć go z głowy po pierwszym ukończeniu gry.

Warto od razu połączyć to z przejściem gry przy użyciu tylko i wyłącznie „Piły Plazmowej / Plasma Cuttera” (możecie podnosić inne bronie, ale nie możecie z nich strzelać). Na tym poziomie, śmierć jest równoznaczna z przeniesieniem zapisu na zwykły poziom Trudny / Hard lub jego całkowitym usunięciem. Nie ma tutaj również automatycznego zapisu oraz macie tylko jeden slot na zapis. Nie ma limitu zapisów, więc jak tylko dotrzecie do stacji zapisu to możecie z niej skorzystać. Na szczęście jest kilka prostych trików, dzięki którym poradzicie sobie z tym poziomem bez większych problemów. Rozważcie również zebranie minimum 150 dzienników w trakcie tego przejścia, aby nie zawracać sobie nimi głowy w kolejnym podejściu, ale tutaj wybór zostawiam Wam.

W opcjach możecie regularnie sprawdzać na jakim poziomie jesteście.

Wskazówki odnośnie grania na poziomie „Bez Szans / Impossible”:

  • W opcjach konsoli wyłączcie automatyczną synchronizację zapisu dla tej gry (PS5), aby w razie porażki nie wrzuciła Wam złego zapisu do chmury (zrobicie to poprzez ręczne wysłanie zapisu z poziomu ustawień).
  • Macie tylko 1 slot na zapis, ale jest on nieograniczony, więc spokojnie możecie korzystać z każdej stacji zapisu jaką tylko napotkacie.
  • Regularnie róbcie ręczną kopię zapisu do chmury, aby w razie nieuwagi lub porażki nie zaczynać gry od nowa.
  • W przypadku śmierci, macie dosłownie kilka sekund, aby szybko włączyć pauzę i wrócić do menu głównego, dzięki czemu nie zepsujecie zapisu.
  • Gdy stracicie zbyt dużo zdrowia, albo czujecie, że mogliście coś zrobić lepiej, wróćcie do menu głównego i spróbujcie ponownie. Oszczędzanie zdrowia jest tutaj piekielnie ważne.
  • Na początku, ulepszajcie tylko i wyłącznie zdrowie w kombinezonie oraz obrażenia w pile plazmowej / plasma cutterze. W żadnym wypadku nie wydawajcie węzłów / node’ów na inne bronie (jeśli robicie przejście tylko przy użyciu piły plazmowej / plasma cuttera).
  • Zawsze noście ze sobą tylko i wyłącznie „Piłę Plazmową / Plasma Cutter”, aby leciała Wam amunicja tylko do tej broni (pod warunkiem, że robicie przejście tylko przy jej użyciu).
  • W opcjach gry możecie sprawdzić na jakim poziomie aktualnie gracie. Warto zerkać tam co jakiś czas, szczególnie gdy zrobiliście szybki powrót do menu głównego i załadowaliście grę ponownie.
  • W trakcie walk w ciasnych korytarzach, musicie być szybcy i walić od razu po nogach, a potem od razu odcinać łapy. Nie cofajcie się też zbyt mocno, bo gra bardzo często rzuca przeciwnika za naszymi plecami.
  • W przypadku dużych pomieszczeń, nie bójcie się biegać po całym jego obszarze. Dzięki temu można uniknąć wielu obrażeń, zrobić dystans i spokojnie wykańczać kolejne maszkary.
  • Bardzo często natraficie na różnego rodzaju wybuchające butle czy pojemniki na stazę. Używajcie ich do eliminowania przeciwników, dzięki czemu zaoszczędzicie amunicję.

 

srebro Zaufany wykonawca / Trusted Contractor 50
Ukończ Nową Grę Plus na dowolnym poziomie trudności. / Complete New Game Plus on any difficulty mode.

Nowa Gra+ odblokuje się po pierwszym ukończeniu gry na dowolnym poziomie. Jeśli ukończycie grę na poziomie niższym niż „Bez Szans / Impossible”, nie będziecie mogli rozegrać NG+ na tym poziomie trudności. Zalecam najpierw ukończyć grę na poziomie „Bez Szans / Impossible” (przy użyciu tylko Piły Plazmowej / Plasma Cuttera), a później odpalić NG+ na dowolnej trudności (może być nawet Łatwy) i dokończyć wszystkie trofea, w tym zebranie 12 markerów i odblokowanie alternatywnego zakończenia.

 

braz Pełny arsenał / Full Arsenal 10
Zdobądź w grze każdy rodzaj broni. / Own every weapon in the game.

W grze mamy 9 rodzajów broni do znalezienia. Moduł stazy oraz kinezy również są zaliczane jako broń, więc też trzeba je podnieść. Wszystko znajdziecie bezpośrednio w trakcie fabuły, trzeba się bardzo postarać żeby jakąkolwiek broń pominąć. Po ukończeniu gry na poziomie „Bez Szans / Impossible” otrzymacie dodatkową broń Działko Ręczne / Hand Cannon, ale nie jest ona wliczana do trofeum. W Rozdziale 6 powinniście podnieść ostatnią broń jaką jest Strzelba Energetyczna / Force Gun oraz otrzymać trofeum. Poniżej lista wszystkich broni oraz gdzie możecie je znaleźć. Jeśli chcecie zobaczyć dokładnie na filmiku lokację danej broni, to zapraszam do opisu trofeum braz Głosiciel legend / Legend Teller, gdzie zawarłem filmiki ze wszystkimi znajdźkami.

Broń Gdzie znaleźć

Piła Plazmowa / Plasma Cutter

 Rozdział 1

Staza / Stasis

Rozdział 1

Kineza / Kinesis

Rozdział 2

Karabin Pulsacyjny / Pulse Rifle

Rozdział 2

Rozpruwacz / Ripper

Rozdział 3

Miotacz Ognia / Flamethrower

Rozdział 3

Laser Stykowy / Contact Beam

Rozdział 4

Pistolet Liniowy / Line Gun

Rozdział 5

Strzelba Energetyczna / Force Gun

Rozdział 6

 

srebro Na zamówienie / Built To Order 30
Zamontuj wszystkie ulepszenia broni. / Install every weapon upgrade.

Do każdej broni musicie znaleźć po 3 ulepszenia (czyli w sumie 21 ulepszeń do 7 broni, staza i kineza nie są wliczane). Część z nich trzeba kupić w STORE, a pozostałe znaleźć bezpośrednio na mapie. Niektóre są mocno poukrywane, więc bez lizania ścian się nie obejdzie. Pamiętajcie, że do momentu zakończenia Rozdziału 11, możecie wrócić się do dowolnego pomieszczenia na pokładzie Ishimury. Jeśli cokolwiek pominęliście, możecie się po to wrócić, byle nie zaczynać Rozdziału 12 (gra pokaże Wam informację, że jest to punkt bez powrotu).

Ulepszenia Gdzie znaleźć

Piła Plazmowa / Plasma Cutter – Wiązka nabojów / Cartridge Rack

Po rozwaleniu barykady w Rozdziale 2, gdy przejdziecie do następnego pomieszczenia, będzie leżeć na ławce.

Piła Plazmowa / Plasma Cutter – Akumulator ciepła / Heat Accumulator
Karabin Pulsacyjny / Pulse Rifle – Autoładowanie kinetyczne / Kinetic Autoloader
Rozpruwacz / Ripper – Wskaźnik Rykoszetów / Ricochet Tracer
Miotacz ognia / Flamethrower – Hydrazyna w żelu / Gellified Hydrazine
Wszystkie te ulepszenia pojawią się w Rozdziale 3 do kupienia w STORE.

Karabin Pulsacyjny / Pulse Rifle – Zmodyfikowany Magazynek P.C.S.I. / P.C.S.I Custom Magazin
Laser Stykowy / Contact Beam – Uprząż Supersymetryczna / Supersymmetry Tether
Rozdziale 4, gdy wyjedziecie windą na 3 poziom, na mapie zobaczycie zamknięte pomieszczenie Przechowalnia układów elektrycznych / Electrical Systems Storage. Otworzycie je rozwalając bezpiecznik przy drzwiach, strzelając przez rozbitą szybę z drugiej strony. Ulepszenie do Karabin Pulsacyjny / Pulse Rifle będzie w środku tego pomieszczenia.

Ulepszenie do Laser Stykowy / Contact Beam pojawi się do kupienia w STORE.


Pistolet Liniowy / Line Gun – Katalizator jonowy / Ionized Capacitor
Rozdziale 5 do kupienia w STORE.

Rozpruwacz / Ripper – Krawędzie odchylające / Angled Launcher
Strzelba Energetyczna / Force Gun – Oscylator poddźwiękowy / Subsonic Oscillator
Rozdziale 6, w pomieszczeniu Sterowanie przepływem / Flow Control będzie biuro B. Andonova, w któym znajdziecie ulepszenie do Rozpruwacz / Ripper.

Ulepszenie do Strzelba Energetyczna / Force Gun pojawi się do kupienia w STORE.


Miotacz ognia / Flamethrower – Zbiornik paliwa Macroliter / Macroliter Fuel Tank
W Rozdziale 7, gdy w dużym pomieszczeniu z kolejką wyłączycie grawitacje, musicie zlecieć na dół, gdzie będą drzwi do pomieszczenia. Wymagają Certyfikatu 3, ale powinniście go już mieć. W środku pomieszczenia będzie ulepszenie do Miotacz ognia / Flamethrower.

Piła Plazmowa / Plasma Cutter – Wyważone ostrza / Weighted Blades
Rozdziale 8, w pomieszczeniu Szatnia Obsługi Technicznej / Maintenance Locker Room, ulepszenie do Piła Plazmowa / Plasma Cutter będzie leżeć na jednej z ławek.

Karabin Pulsacyjny / Pulse Rifle – Granaty o zwiększonym potencjale / High-Yield Grenades
Pistolet Liniowy / Line Gun – Lasery precyzyjne / Precision Lasers
Laser Stykowy / Contact Beam – Moduł dyfrakcji / Diffraction Module
Rozpruwacz / Ripper – Ostrza z włókien węglowych / Carbon-Fiber Blades
Laser Stykowy / Contact Beam – Przenośny heliotron / Portable Heliotron

 


Pistolet Liniowy / Line Gun – Doładowanie fotonowe / Photon Energizer

 


Strzelba Energetyczna / Force Gun – Wzmacniacz grawitacyjny / Gravitic Amplifier

 


Miotacz ognia / Flamethrower – Dysza wysokociśnieniowa / High-Pressure Nozzle

UWAGA: Większość poniższych ulepszeń będzie wymagać zrobienia zadania pobocznego „Nie masz upoważnienia / You Are Not Authorized”, aby otrzymać Obejście głównych zabezpieczeń / Master Security Override, dzięki któremu otworzycie drzwi i skrzynie oznaczone gwiazdką na mapie. Wszystkie te ulepszenia możecie zebrać w trakcie Rozdziału 10.

Po ulepszenie do Karabin Pulsacyjny / Pulse Rifle musicie wrócić się do Głównego Atrium / Main Atrium (Mostek / Bridge), a następnie windą udać się do Oczyszczalni Wody / Water Purification, gdzie znajdziecie pomieszczenie z gwiazdką, które otworzycie dzięki przepustce z zadania pobocznego. W środku będzie ulepszenie do Karabinu Pulsacyjnego.

Po ulepszenie Pistolet Liniowy / Line Gun – Lasery precyzyjne / Precision Lasers udajcie się do Hydroponiki / Hydroponics, a następnie do Centralnego węzła hydroponiki / Hydroponics Central Hub. Teraz poszukajcie drzwi, które będą prowadzić do stacji kolejki. Za nimi powinna być duża skrzynia, a w niej ulepszenie.

Po ulepszenie Laser Stykowy / Contact Beam – Moduł dyfrakcji / Diffraction Module udajcie się na Pokład wydobywczy / Mining Deck. Za drzwiami będą skrzynie na szynach, które można przesuwać przy pomocy kinezy. Przesuńcie je tak, żeby zrobić dojście do drzwi z gwiazdką. W środku tego pomieszczenia będzie ulepszenie.

Po ulepszenie Rozpruwacz / Ripper – Ostrza z włókien węglowych / Carbon-Fiber Blades przejdźcie przez kolejkę na drugą stronę na Pokład Inżynierski / Engineering. Dojdźcie do głównego pokoju, a z niego na prawo do Maszynowni / Machine Room. Zejdźcie na dół i na końcu tego pomieszczenia będzie skrzynia, obok warsztatu.

Po ulepszenie Laser Stykowy / Contact Beam – Przenośny heliotron / Portable Heliotron jedźcie kolejką na Pokład medyczny / Medical. Najpierw idźcie w stronę Posterunku Ochrony / Security Station, z którego drzwiami przejdziecie do Skrzydła Badawczego / Research Wing, a potem do Głównego Laboratorium / Main. Tam zjedźcie windą na dół i wejdźcie w pierwsze drzwi po prawej stronie. Korytarzem dojdziecie do Szatni oddziału bioprotetyki / Bioprosthetics Locker Room, które wymagają Certyfikatu 3.W środku będzie ulepszenie.

Ulepszenie Pistolet Liniowy / Line Gun – Doładowanie fotonowe / Photon Energizer znajdziecie na tym samym pokładzie, z tym że z Posterunku Ochrony / Security Station musicie udać się do Skrzydła diagnostyki obrazowej / Image Diagnostic, a następnie idźcie aż nie traficie do korytarza pomiędzy Laboratorium Chemicznym / Chemical Lab i Kriogenicznym / Cryogenic. Będą tam drzwi wymagającego Certyfikatu 3, a w środku ulepszenie.

Ulepszenie Strzelba Energetyczna / Force Gun – Wzmacniacz grawitacyjny / Gravitic Amplifier znajdziecie w Kwatery Załogi / Crew Quaters. Tam musicie udać się w kierunku Luksusowe Kwatery / Deluxe Quaters, gdzie zniszczycie drugą mackę blokującą dostęp do markera. Po tym idźcie do Kwatery konsultanta zewnętrznego / Guest Consultant’s Suites, tam znajdziecie ulepszenie. Musicie być na ostatnim etapie zadania pobocznego „Metody naukowe / Scientific Methods, aby mieć dostęp do tego pomieszczenia.

Ulepszenie Miotacz ognia / Flamethrower – Dysza wysokociśnieniowa / High-Pressure Nozzle znajdziecie mniej więcej w tym samym miejscu co powyższe, czyli w Luksusowe Kwatery / Deluxe Quaters. Ulepszenie znajdziecie w pomieszczeniu Luksusowe Koje Zmiany / Deluxe Shift Bunks, gdzie będzie duża skrzynia.


Strzelba Energetyczna / Force Gun – Moduł zawieszenia / Suspension Module
Rozdziale 11, gdy udacie się do Portu Towarowego / Cargo Bay, aby przemieścić marker, po jego prawej stronie znajdziecie dużą skrzynie z ulepszeniem.

 

braz Automatyczny ogień / Autofire 10
Zabij 30 przeciwników karabinem pulsacyjnym. / Kill 30 enemies with the Pulse Rifle.

Musicie zabić 30 przeciwników przy użyciu Karabinu Pulsacyjnego / Pulse Rifle. Nie ma znaczenia kiedy to zrobicie, pamiętajcie tylko, że jeśli robicie przejście tylko przy użyciu Piły Plazmowej / Plasma Cuttera to nie możecie oddać ani jednego strzału z innej broni!

 

braz Szybki niczym płomień / Live with the Hot Ones 10
Zabij 30 przeciwników miotaczem ognia. / Kill 30 enemies with the Flamethrower.

Musicie zabić 30 przeciwników przy użyciu Miotacza Ognia / Flamethrower. Nie ma znaczenia kiedy to zrobicie, pamiętajcie tylko, że jeśli robicie przejście tylko przy użyciu Piły Plazmowej / Plasma Cuttera to nie możecie oddać ani jednego strzału z innej broni!

 

braz Cięcie powyżej / A Cut Above 10
Zabij 30 przeciwników rozpruwaczem. / Kill 30 enemies with the Ripper.

Musicie zabić 30 przeciwników przy użyciu Rozpruwacza / Ripper. Nie ma znaczenia kiedy to zrobicie, pamiętajcie tylko, że jeśli robicie przejście tylko przy użyciu Piły Plazmowej / Plasma Cuttera to nie możecie oddać ani jednego strzału z innej broni!

 

braz Popychacz / Pusher 10
Zabij 30 przeciwników strzelbą energetyczną. / Kill 30 enemies with the Force Gun.

Musicie zabić 30 przeciwników przy użyciu Strzelby Energetycznej / Force Gun. Nie ma znaczenia kiedy to zrobicie, pamiętajcie tylko, że jeśli robicie przejście tylko przy użyciu Piły Plazmowej / Plasma Cuttera to nie możecie oddać ani jednego strzału z innej broni!

 

braz Siepacz / Eviscerator 10
Zabij 30 przeciwników pistoletem liniowym. / Kill 30 enemies with the Line Gun.

Musicie zabić 30 przeciwników przy użyciu Pistoletu Liniowego / Line Gun. Nie ma znaczenia kiedy to zrobicie, pamiętajcie tylko, że jeśli robicie przejście tylko przy użyciu Piły Plazmowej / Plasma Cuttera to nie możecie oddać ani jednego strzału z innej broni!

 

braz Walka kontaktowa / Full Contact 10
Zabij 30 przeciwników laserem stykowym. / Kill 30 enemies with the Contact Beam.

Musicie zabić 30 przeciwników przy użyciu Laseru Stykowego / Contact Beam. Nie ma znaczenia kiedy to zrobicie, pamiętajcie tylko, że jeśli robicie przejście tylko przy użyciu Piły Plazmowej / Plasma Cuttera to nie możecie oddać ani jednego strzału z innej broni!

 

srebro Jedna broń / One Gun 30
Ukończ grę, używając tylko piły plazmowej. / Beat the game using only the Plasma Cutter.

Należy ukończyć całą grę używając tylko i wyłącznie Piły Plazmowej / Plasma Cuttera, którą znajdziecie zaraz na początku gry. Nie ma znaczenia czy zrobicie to przy pierwszym podejściu czy w trakcie NG+, jednak zalecam zrobić to przechodząc grę na poziomie „Bez Szans / Impossible”, aby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Dzięki temu, będziecie mogli spokojnie zrobić trofea za zabójstwa pozostałymi broniami w Nowej Grze+. W trakcie gry, nie możecie wystrzelić z żadnej innej broni, dlatego też warto od razu przenosić je do schowka. Noszenie tylko jednej broni ma też ten plus, że będzie Wam lecieć amunicja tylko i wyłącznie do niej. Poniżej małe zestawienie co można, a co nie podczas robienia tego trofeum.

Można Nie można
  • Podnosić inne bronie,
  • Używać stazy do spowalniania,
  • Używać kinezy do zabijania przedmiotami,
  • Bić z łapy lub tuptać nogą,
  • Posiadać inne bronie w ekwipunku,
  • Ulepszać inne bronie (chociaż nie ma to sensu).
  • Strzelać jakąkolwiek inną bronią niż Piła Plazmowa / Plasma Cutter.

 

braz Szczur stadny / Pack Rat 10
Umieść 25 przedmiotów w schowku. / Place 25 items in Storage.

Trzeba za jednym razem mieć minimum 25 przedmiotów w schowku. Wkładanie pojedynczych przedmiotów i wyjmowanie ich lub sprzedawanie nie jest zaliczane. Jeśli posiadacie wersję Deluxe, powinniście otrzymać 6 dodatkowych kombinezonów (a dokładnie to skórki), które również są wliczane do trofeum. Najlepiej zrobić to pod koniec gry, kiedy macie powiększony ekwipunek we własnym kombinezonie i leci Wam dużo rzeczy, których nie potrzebujecie (dodatkowe apteczki, nadmiar amunicji, półprzewodniki, itd.). Regularnie odkładacie takie rzeczy do schowka, aż nie wpadnie Wam trofeum.

Upchajcie 25 przedmiotów jednocześnie w schowku i gotowe.

 

braz Bajarz / Story Teller 10
Zbierz 75 dzienników. / Collect 75 Logs.

Czytaj opis trofeum: braz Głosiciel legend / Legend Teller

 

braz Głosiciel legend / Legend Teller 10
Zbierz 150 dzienników. / Collect 150 Logs.

Musicie zebrać minimum 150 dzienników, które są rozsiane po całym statku (i nie tylko). Dziennik ma formę tekstową, audio oraz video. Na szczęście około 100 wpada automatycznie podczas fabuły, całą resztę trzeba zebrać ręcznie. Dodatkowym plusem jest też fakt, że wszystkich dzienników jest 188, a 5 z nich otrzymacie po ukończeniu gry na poziomie „Bez Szans / Impossible”, więc nie trzeba zebrać wszystkich. Możecie na bieżąco kontrolować posiadane dzienniki wciskając touchpad i przechodząc do zakładki Baza Danych / Database. Zdecydowaną większość dzienników można zebrać w dowolnym momencie gry (byle przed rozpoczęciem Rozdziału 12). Jedyne pomijalne to te z Rozdziału 9 oraz Rozdziału 12. Wyjątkiem jest też kilka dzienników w Rozdziale 1, które wymagają odpowiedniego zachowania, aby się pojawiły.

W razie gdybyście ukończyli grę, a trofeum nadal Wam nie wpadło to bez stresu. W trakcie Nowej Gry+ wszystkie dotychczas zebrane dzienniki przechodzą razem z Wami, więc będziecie musieli dozbierać jedynie te brakujące. Co prawda te co zebraliście wcześniej ponownie pojawią się w grze, ale nie musicie ich podnosić drugi raz.

Poniżej wrzucam filmiki ze wszystkimi znajdźkami w każdym rozdziale. Jeśli czegokolwiek Wam brakuje to zapraszam do oglądania. Podałem również przedziały czasowe dla danego dziennika, aby łatwiej było Wam go odnaleźć.

ROZDZIAŁ 1 - WSZYSTKIE ZNAJDŹKI

  • 0:07Dziennik 1 / 16 (Prośba o weryfikację życiorysu / Background Request)
  • 0:32Dziennik 2 / 16 (Artykuł sponsorowany: USG Ishimura / Sponsored Article: The USG Ishimura)
  • 1:02Dziennik 3 / 16 (Biegnij! / Run!)
  • 1:25Broń 1 / 2 (Piła Plazmowa / Plasma Cutter)
  • 2:11Dziennik 4 / 16 (Wyślij pomoc / Send Help)
  • 2:47Dziennik 5 / 16 (Napraw system kolejki / Repair the Tram System)
  • 3:24Węzeł 1 / 4
  • 4:00Broń 2 / 2 (Staza / Stasis)
  • 4:47Dziennik 6 / 16 (Drzwi stazy / Stasis Door) – POMIJALNY! Musicie odczekać około 30 sekund przed drzwiami, bez używania stazy, aż zadzwoni Kendra Daniels.
  • 5:19Dziennik 7 / 16 (Ćwiartowanie / Dismemberment)
  • 5:56Węzeł 2 / 4
  • 6:16Dziennik 8 / 16 (Prośba o moduł stazy / Stasis Module Request)
  • 6:45Dziennik 9 / 16 (Autoładowanie / Autoloader) – POMIJALNY! Nie używajcie stazy na chwytaku, czekajcie aż zadzwoni do was Kendra Daniels.
  • 7:40Dziennik 10 / 16 (Wymieniono wagon kolejki / Replaced the Tram Car)
  • 8:16Dziennik 11 / 16 (Faktura za naprawę / Repair Invoice)
  • 9:00Dziennik 12 / 16 (Zaproszenie na pokera / Poker Invitation)
  • 9:53Węzeł 3 / 4
  • 10:22Dziennik 13 / 16 (Znaleziono płytę danych / Found the Data Board)
  • 10:54Dziennik 14 / 16 (W drodze na mostek / En Route to the Bridge)
  • 11:37Węzeł 4 / 4
  • 12:08Dziennik 15 / 16 (Znajdujesz się na mostku / Arrived on the Bridge)
  • 12:34Dziennik 16 / 16 (Udaj się na Pokład Medyczny / Go to Medical)
ROZDZIAŁ 2 - WSZYSTKIE ZNAJDŹKI

 

  • 0:07Broń 1 / 2 (Kineza / Kinesis)
  • 0:54Broń 2 / 2 (Karabin Pulsacyjny / Pulse Rifle)
  • 1:47Dziennik 1 / 20 (Zniszcz Barykadę / Destroy the Barricade)
  • 2:07Dziennik 2 / 20 (Rzucają wyzwanie śmierci / They Defy Death Itself)
  • 2:50Schemat 1 / 2 (Zestaw Stazy / Stasis Pack)
  • 3:35Dziennik 3 / 20 (Niezbędny Personel / Vital Personel)
  • 4:23Węzeł 1 / 5
  • 5:02Dziennik 4 / 20 (Znaleziono Defibrylator / Found a Shock Pad)
  • 5:39Dziennik 5 / 20 (Anonimowy Zapis / Anonymized Transcrypt)
  • 6:25Dziennik 6 / 20 (Dziennik Nicole / Nicole’s Log) – ZAD. POBOCZNE „Metody naukowe / Scientific Methods” (#1) – podniesienie tego dziennika aktywuje zadanie poboczne
  • 6:50Dziennik 7 / 20 (Odkrycie Znaku / Marker Discovery)
  • 7:36Węzeł 2 / 5
  • 8:24Dziennik 8 / 20 (Pacjent Harris / Patient Harris)
  • 9:23Dziennik 9 / 20 (Wkalkulowane Ryzyko / Calculated Risks)
  • 10:15Dziennik 10 / 20 (Znaleziono butlę z hydrazyną / Found a Hydrazine Tank)
  • 11:03Dziennik 11 / 20 (Zatrzęsło całym statkiem / Shook the Whole Ship)
  • 11:33Dziennik 12 / 20 (Mało Brakowało / Almost Got Me)
  • 12:08Schemat 2 / 2 (Pociski Pulsacyjne / Pulse Rounds)
  • 12:39Dziennik 13 / 20 (Znajdź Rig Kapitana / Find the Captain’s Rig)
  • 13:02Ulepszenie 1 / 1 (Wiązka nabojów / Cartridge Rack)
  • 13:24Dziennik 14 / 20 (Obserwacja Pacjenta / Patient Observations)
  • 14:09Zadanie Poboczne „Metody naukowe / Scientific Methods” (#2) – musicie obejrzeć nagranie z hologramu do samego końca.
  • 15:02Dziennik 15 / 20 (Gabinet Nicole / Nicole’s Study) – ZAD. POBOCZNE „Metody naukowe / Scientific Methods” (#3)
  • 15:49Dziennik 16 / 20 (Szczury w ścianach / Rats in the Walls)
  • 16:52Dziennik 17 / 20 (Problemy Kolonii / Colony’s Problems)
  • 17:25Węzeł 3 / 5
  • 17:46Dziennik 18 / 20 (Raport z Autopsji / Autopsy Report)
  • 18:19Dziennik 19 / 20 (Transmisja Kodów / Transmitting Codes) – CERTYFIKAT 1 – po odsłuchaniu dziennika, otrzymacie „Certyfikat 1”
  • 19:02Dziennik 20 / 20 (Udaj się na Pokład Inżynierski / Go to Engineering)
  • 19:51Węzeł 4 / 5
  • 20:22Węzeł 5 / 5 – musicie się wrócić po niego, gdy otrzymacie „Certyfikat 1”
ROZDZIAŁ 3 - WSZYSTKIE ZNAJDŹKI

 

  • 0:07Dziennik 1 / 15 (To moje / It’s Mine)
  • 0:46Zadanie Poboczne „Nie masz upoważnienia / You Are Not Authorized” (Rig Volkera)
  • 1:46Dziennik 2 / 15 (Narośl / Growth)
  • 2:13Dziennik 3 / 15 (Dziennik Temple’a 01 / Temple’s Log 01)
  • 2:54Dziennik 4 / 15 (Diagnostyka Silnika / Engine Diagnostics)
  • 3:38Broń 1 / 2 (Rozpruwacz / Ripper)
  • 4:23Dziennik 5 / 15 (Jego własne zęby / His Own Teeth)
  • 5:06Zadanie Poboczne „Metody naukowe / Scientific Methods” (#4)
  • 6:12Dziennik 6 / 15 (Dziennik Temple’a 02 / Temple’s Log 02)
  • 6:55Dziennik 7 / 15 (Kendra żyje / Kendra is Alive)
  • 7:36Węzeł 1 / 3
  • 8:09Dziennik 8 / 15 (Silniki zatankowane / Engines are Refueled)
  • 9:26Dziennik 9 / 15 (Chaos)
  • 10:10Schemat 1 / 3 (Średni Zestaw Medyczny / Medium Med Pack)
  • 10:53Węzeł 2 / 3
  • 11:33Dziennik 10 / 15 (Centryfuga jest sprawna / Centrifuge is Online)
  • 12:27Dziennik 11 / 15 (Zapis Rig / Rig Transcript)
  • 13:14Dziennik 12 / 15 (Znaleźli Artefakt / They Found an Artifact)
  • 13:51Broń 2 / 2 (Miotacz Ognia / Flamethrower)
  • 14:48Dziennik 13 / 15 (Dziennik Temple’a 03 / Temple’s Log 03)
  • 15:28Węzeł 3 / 3
  • 15:42Schemat 2 / 3 (Ostrza Rozpruwacza / Ripper Blades)
  • 16:21Schemat 3 / 3 (Paliwo Miotacza Ognia / Flamethrower Fuel)
  • 16:59Dziennik 14 / 15 (Udaj się na Mostek / Go to the Bridge)
  • 17:59Dziennik 15 / 15 (Nicole?)
  • 18:49Ulepszenia do broni (4 / 4)
ROZDZIAŁ 4 - WSZYSTKIE ZNAJDŹKI

 

  • 0:07Dziennik 1 / 20 (Znak / Marker)
  • 0:35Dziennik 2 / 20 (Atak na Mostek / Bridge Attack)
  • 1:09Certyfikat 2 / Clearance Level 2
  • 1:29Dziennik 3 / 20 (Zezwolenie Eckhardta / Eckhardt’s Clearance)
  • 1:57Dziennik 4 / 20 (Więcej czasu / More Time)
  • 2:13Zadanie Poboczne „Nie masz upoważnienia / You Are Not Authorized” UWAGA! Jeśli aktywujecie panel i otrzymacie zadanie poboczne, nie odblokujecie jednego dziennika w Rozdziale 7. By go otrzymać, nie możecie korzystać z panelu oraz podnosić RIG’ów związanych z zadaniem!
  • 3:20Dziennik 5 / 20 (Strzelaj mu w plecy / Shoot It In the Back) – POMIJALNY!
  • 4:07Węzeł 1 / 6
  • 4:55Dziennik 6 / 20 (Los Kapitana / Captain’s Fate)
  • 5:37Węzeł 2 / 6
  • 6:26Dziennik 7 / 20 (Awaria elektryczna / Electrical Fault)
  • 6:51Broń 1 / 1 (Laser Stykowy / Contact Beam)
  • 7:24Dziennik 8 / 20 (Przekierowano prąd z administracji wydobycia / Mining Admin Rerouted) – POMIJALNY! W jednym przejściu można zebrać 2 z 3 dzienników. Najpierw przekierowujecie prąd z Administracji Wydobycia oraz Systemów Elektrycznych. W Nowej Grze+ zaczynacie od Oczyszczalni Wody, aby otrzymać trzeci dziennik.
  • 7:58Dziennik 9 / 20 (Śledzenie infekcji / Tracking Infection)
  • 8:58Węzeł 3 / 6
  • 9:15Dziennik 10 / 20 (Wierzący / Believers)
  • 10:26Dziennik 11 / 20 (Artrykuł o Unitologii / Unitology Article)
  • 11:01Dziennik 12 / 20 (Nieznany / Unknown) – by otrzymać ten dziennik, musicie stać w okręgu i wykonać następującą sekwencję ruchów: Melee, Noga, Noga, Noga, Melee, Noga, Melee, Noga, Noga, Noga, Melee, Noga
  • 11:34Dziennik 13 / 20 (Dziwne szanty / Strange Shanty) By otrzymać ten dziennik, musicie stać w okręgu i wykonać następującą sekwencję ruchów: Melee, Noga, Melee, Melee, Noga, Melee, Noga, Melee, Melee, Melee, Melee, Noga
  • 13:35Węzeł 4, 5 / 6 – by otrzymać węzły, musicie stać w okręgu i wykonać następującą sekwencję ruchów: Melee, Melee, Noga, Melee, Melee, Noga, Noga, Melee, Melee, Melee, Noga, Noga
  • 14:12Węzeł 6 / 6
  • 15:04Dziennik 14 / 20 (Uważaj na gniazda / Watch the Outlets) – POMIJALNY! W jednym przejściu można zebrać 2 z 3 dzienników. Najpierw przekierowujecie prąd z Administracji Wydobycia oraz Systemów Elektrycznych. W Nowej Grze+ zaczynacie od Oczyszczalni Wody, aby otrzymać trzeci dziennik.
  • 15:54Dziennik 15 / 20 (Raporty medyczne / Med-Sci Reports)
  • 16:39Ulepszenie do broni 1 / 2 (Zmodyfikowany Magazynek P.C.S.I. / P.C.S.I Custom Magazin)
  • 17:26Dziennik 16 / 20 (Poszukiwania Elizabeth / Looking for Elizabeth)
  • 18:09Schemat 1 / 1 (RIG średniozaawansowanego inżyniera / Intermediate Engineer Rig)
  • 18:43Dziennik 17 / 20 (Celowanie ręczne? / Manual Targeting?)
  • 19:25Dziennik 18 / 20 (Oczyszczanie Wody / Water Purification) – POMIJALNY! By zdobyć ten dziennik, musicie zacząć przekierowanie prądu od Oczyszczania Wody zamiast Administracji Wydobycia oraz Systemów Elektrycznych. Do zdobycia w Nowej Grze+.
  • 20:32Dziennik 19 / 20 (Zsynchronizuj działa ADS / Sync the ADS Cannons)
  • 21:20Dziennik 20 / 20 (Trzymaj się / Hold On)
  • 21:51Zadanie Poboczne „Nie masz upoważnienia / You Are Not Authorized” (RIG White’a / White’s RIG)
ROZDZIAŁ 5 - WSZYSTKIE ZNAJDŹKI

 

  • 0:07Dziennik 1 / 12 (Podążaj za sygnałem Nicole / Follow Nicole’s Signal)
  • 0:26Dziennik 2 / 12 (Zamknięci / Locked In)
  • 0:59Dziennik 3 / 12 (Ochotnik Mercera / Mercer’s Volunteer)
  • 2:26Schemat 1 / 1 (Stelaże Linowe / Line Racks)
  • 3:06Węzeł 1 / 3
  • 3:20Węzeł 2 / 3
  • 3:52Dziennik 4 / 12 (Otwórz drzwi! / Open the Door!)
  • 4:20Dziennik 5 / 12 (Polowanie / Hunted)
  • 5:02Dziennik 6 / 12 (Demencja doktora Kyne’a / Dr. Kyne’s Dementia)
  • 5:44Broń 1 / 1 (Pistolet Liniowy / Line Gun)
  • 6:18Węzeł 3 / 3
  • 6:37Dziennik 7 / 12 (Sterylne narzędzia / Sterile Instruments)
  • 7:22Dziennik 8 / 12 (Wybór Harrisa / Harris’s Choice)
  • 8:00Dziennik 9 / 12 (Dziennik Mercera / Mercer’s Journal)
  • 8:39Dziennik 10 / 12 (Nasz dostęp do tlenu / Our Air Supply)
  • 9:14Dziennik 11 / 12 (Dostań się do kriogeniki / Get to Cryogenics)
  • 9:47Dziennik 12 / 12 (Udaj się do hydroponiki / Go to Hydroponics)
  • 10:21Ulepszenie 1 / 1 (Katalizator jonowy / Ionized Capacitor)
ROZDZIAŁ 6 - WSZYSTKIE ZNAJDŹKI

 

  • 0:07Dziennik 1 / 23 (Wstęp do hydroponiki / Hydroponics Access)
  • 0:33Dziennik 2 / 23 (Próbka tkanki / A Tissue Sample)
  • 1:11Zadanie Poboczne „Zamierzone zaniedbania / Premeditated Malpractice” (#1)
  • 4:19Węzeł 1 / 6
  • 4:47Węzeł 2 / 6
  • 5:49Dziennik 3 / 23 (Znajdź stanowisko robocze / Find a Workstation)
  • 6:32Dziennik 4 / 23 (Dziennik Cross 01 / Cross’s Log 01)
  • 7:03Dziennik 5 / 23 (Idź do magazynu żywności / Go to Food Storage) – POMIJALNY! W jednym przejściu można zdobyć 1 z 2 dzienników w tym miejscu. Musicie zacząc od wytworzenia enzymu i udać się do magazynu żywności lub najpierw udać się prosto do magazynu żywności, a potem wytworzyć enzym. Cokolwiek zrobiliście w pierwszym podejściu, w Nowej Grze+ robicie odwrotnie, aby dostać kolejny dziennik.
  • 7:47Dziennik 6 / 23 (Lewiatan / The Leviathan)
  • 8:26Dziennik 7 / 23 (Wstrzyknij eznym rzężcom / Inject the Wheezers) – POMIJALNY! Dziennik zdoboty w Nowej Grze+, gdzie najpierw udajecie się w stronę magazynu żywności, a dopiero potem wytwarzacie enzym.
  • 9:45Ulepszenie do broni 1 / 2 (Krawędzie odchylające / Angled Launcher)
  • 10:21Dziennik 8 / 23 (Dziennik Cross 02 / Cross’s Log 02)
  • 10:54Broń 1 / 1 (Strzelba Energetyczna / Force Gun)
  • 11:31Dziennik 9 / 23 (Wykorzystaj enzym / Use the Enzyme) – POMIJALNY! Musicie najpierw strzelić w rzężca zanim podacie mu enzym, aby odblokować ten dziennik.
  • 12:06Dziennik 10 / 23 (Jacob i Nicole / Jacob and Nicole)
  • 12:56 Dziennik 11 / 23 (Skażenie / Corruption)
  • 13:47Węzeł 3 / 6
  • 14:17Dziennik 12 / 23 (Pomóż mi… / Help Me…)
  • 14:59Dziennik 13 / 23 (Duchy na monitorze / Ghosts on the Monitor)
  • 15:55Zadanie Poboczne „Nie masz upoważnienia / You Are Not Authorized” (Rig Holta)
  • 16:47Węzeł 4 / 6
  • 17:39Dziennik 14 / 23 (Dziennik Cross 03 / Cross’s Log 03)
  • 18:23Dziennik 15 / 23 (Korporacyjne dupki / Corporate Assholes)
  • 19:40Węzeł 5 / 6
  • 19:59Schemat 1 / 1 (Energia siłowa / Force Energy)
  • 20:34Dziennik 16 / 23 (Instrukcja techniczna / Technical Manual)
  • 21:12Węzeł 6 / 6
  • 21:26Dziennik 17 / 23 (Potrzebuję Cię / I Need You)
  • 21:59Dziennik 18 / 23 (Wystrzel Lewiatana w kosmos / Space the Leviathan)
  • 22:37Dziennik 19 / 23 (Kiepskie pomysły / Bad Ideas)
  • 23:28Dziennik 20 / 23 (Wykończ to coś! / Finish It Off!)
  • 24:00Dziennik 21 / 23 (Wracaj do środka / Head Back Inside)
  • 24:40Dziennik 22 / 23 (Nadajnik SOS / The SOS Beacon)
  • 25:05Dziennik 23 / 23 (Udaj się na Pokład Wydobywczy / Go to the Mining Deck)
  • 25:26Ulepszenie do broni 2 / 2
ROZDZIAŁ 7 - WSZYSTKIE ZNAJDŹKI

 

  • 0:07Dziennik 1 / 20 (Powrót Hammonda / Hammond’s Return)
  • 0:33Węzeł 1 / 5
  • 1:05Dziennik 2 / 20 (Niestandardowa blokada / Custom Lockdown) – POMIJALNY! Dziennik zdobędziecie, gdy podejdziecie do drzwi z gwiazdką i nie aktywowaliście wcześniej zadania pobocznego „Nie masz upoważnienia / You Are Not Authorized” w Rozdziale 4. Nistety u mnie dziennik nie wskoczył w NG+, nie wiem dlaczego.
  • 2:10Dziennik 3 / 20 (Dziwne usterki / Weird Malfunctions)
  • 2:29Zadanie poboczne „Zamierzone zaniedbania / Premeditated Malpractice” (#2)
  • 4:29Dziennik 4 / 20 (Raport z magazynu rudy / Ore Storage Report) – Zadanie poboczne „Zamierzone zaniedbania / Premeditated Malpractice” (#3)
  • 6:50 Dziennik 5 / 20 (Dziennik górnika / Miner’s Log)
  • 7:44Dziennik 6 / 20 (Postępy wydobycia / Mining Progress)
  • 8:32 Dziennik 7 / 20 (Wyrzutnie zamknięte / Launch Tubes Sealed)
  • 9:08Dziennik 8 / 20 (Zakładnik doktora Kyne’a / Dr. Kyne’s Hostage)
  • 9:48Dziennik 9 / 20 (Zabezpieczenia / Fail-Safes)
  • 10:27Certyfikat 3 / Clearance 3
  • 11:29Dziennik 10 / 20 (Wybór przełożonego / Supervisor’s Choice)
  • 11:57Dziennik 11 / 20 (Znaleziono RIG kierownika / Found the Admin’s Rig)
  • 12:31Schemat 1 / 2 (Moc Stykowa / Contact Energy)
  • 13:16Węzeł 2 / 5
  • 13:37Dziennik 12 / 20 (Przez kanały / Through the Vents)
  • 14:28Dziennik 13 / 20 (Dziękuje, Isaacu / Thank You, Isaac)
  • 15:22Dziennik 14 / 20 (Nicole i Doktor Kyne / Nicole and Dr. Kyne) – Zadanie Poboczne „Metody naukowe / Scientific Methods” (#4)
  • 15:52 Schemat 2 / 2 (RIG średniozaawansowanego górnika / Intermediate Miner Rig)
  • 16:37Dziennik 15 (Znaleziono nadajnik SOS / Found the SOS Beacon)
  • 17:11Węzeł 3 / 5
  • 17:35Ulepszenie do broni 1/ 1 (Zbiornik paliwa Macroliter / Macroliter Fuel Tank)
  • 18:20Węzeł 4 / 5
  • 18:35Węzeł 5 / 5
  • 19:22Dziennik 16 / 20 (Wystrzel Astreoidę / Launch the Asteroid)
  • 20:19Dziennik 17 / 20 (Uprzęże grawitacyjne / Gravity Tethers)
  • 20:52Dziennik 18 / 20 (Nadajnik wystrzelony / Beacon is Away)
  • 21:33Dziennik 19 / 20 (Obejście ręczne / Manual Override)
  • 22:29Dziennik 20 / 20 (Udaj się na Pokład Komunikacji / Go to Communications)
ROZDZIAŁ 8 - WSZYSTKIE ZNAJDŹKI

 

  • 0:07Zadanie poboczne „Nie masz upoważnienia / You Are Not Authorized” (Rig Rousseau)
  • 1:56Dziennik 1 / 15 (Log głównego inżyniera / Chief Engineer’s Log)
  • 2:22Schemat 1 / 1 (Zbiornik tlenu / Oxygen Tank)
  • 3:20Węzeł 1 / 3
  • 3:41Dziennik 2 / 15 (Szansa na ratunek / Chance for Rescue)
  • 4:11Dziennik 3 / 15 (Podsłuchiwacz / Eavesdropper)
  • 5:07Zadanie poboczne „Zamierzone zaniedbania / Premeditated Malpractice” (#4)
  • 6:04Dziennik 4 / 15 (Błąd talerza komunikacyjnego / Comm Array Error)
  • 7:01Dziennik 5 / 15 (Mayday)
  • 7:36 Zadanie poboczne „Nie masz upoważnienia / You Are Not Authorized” (Rig Bailey’a)
  • 8:29Dziennik 6 / 15 (Otwórz kanał / Open a Channel)
  • 8:49Dziennik 7 / 15 (Pierwszy kontakt / First Contact)
  • 9:25Dziennik 8 / 15 (Użyj ręcznego zwolnienia / Hit the Manual Release)
  • 9:59Węzeł 2 / 3
  • 10:23Dziennik 9 / 15 (Załoga talerza komunikacji / The Comms Relay Crew)
  • 11:00Ulepszenie do broni 1 / 1 (Wyważone ostrza / Weighted Blades)
  • 11:28Węzeł 3 / 3
  • 12:13Dziennik 10 / 15 (Wielkie problemy / Big Problems)
  • 13:08Dziennik 11 / 15 (Postaw antenę / Deploy the Antenna)
  • 13:40Dziennik 12 / 15 (Wkrótce nastąpi zderzenie / Collision Imminent)
  • 14:07Dziennik 13 / 15 (Żadnych ocalałych / No Survivors)
  • 14:32Dziennik 14 / 15 (Dostań się na pokład Valora / Get to the Valor)
  • 15:25Dziennik 15 / 15 (Hammond na Mostku / Hammond on the Bridge)
ROZDZIAŁ 9 - WSZYSTKIE ZNAJDŹKI

UWAGA! Wszystkie znajdźki w tym rozdziale są pomijalne! Do tego miejsca nie będziecie już mogli wrócić!

 

  • 0:16Dziennik 1 / 10 (Wystrzel głowicę / Eject the Warhead)
  • 1:07Dziennik 2 / 10 (Przemienieni żołnierze / Transformed Soldiers)
  • 2:06Węzeł 1 / 4
  • 2:31Dziennik 3 / 10 (Rozkazy / Orders)
  • 3:09Dziennik 4 / 10 (Obcy goście / Alien Boarders)
  • 3:31Dziennik 5 / 10 (Dr. Kyne)
  • 4:14Dziennik 6 / 10 (Po co ci atomówka? / Why Bring a Nuke?)
  • 5:41Węzeł 2 / 4 – Trofeum: „Przodem do wroga / Front Toward Enemy”
  • 7:55Schemat 1 / 1 (Duża apteczka / Large Med Pack)
  • 8:35Dziennik 7 / 10 (On żyje / He’s Alive)
  • 9:11Węzeł 3 / 4
  • 10:07Dziennik 8 / 10 (Armia umarłych / Dead on Arrival)
  • 10:57Węzeł 4 / 4
  • 12:39Dziennik 9 / 10 (Jazda! / Go! Go!)
  • 14:24Dziennik 10 / 10 (Idź na Pokład Mieszkalny / Go to the Crew Deck)
ROZDZIAŁ 10 - WSZYSTKIE ZNAJDŹKI

 

  • 0:07Zadanie poboczne „Nie masz upoważnienia / You Are Not Authorized” (Rig Bensona)
  • 1:11Obejście głównych zabezpieczeń / Master Security Override
  • 2:10Ulepszenie do broni 1 / 8 (Granaty o zwiększonym potencjale / High-Yield Grenades)
  • 3:02Węzeł 1 / 8
  • 3:22Ulepszenie do broni 2 / 8 (Lasery precyzyjne / Precision Lasers)
  • 5:16Węzeł 2 / 8
  • 6:02Dziennik 1 / 12 (Dyskretna praca / Working Discreetly) – po zebraniu dziennika powinniście dostać trofeum za ukończenie zadania pobocznego „Zamierzone zaniedbania / Premeditated Malpractice” 7:37 – Broń 1 / 1 (Prototypowy moduł stazy / Prototype Stasis Module)
  • 7:50Węzeł 3 / 8
  • 8:38Ulepszenie do broni 3 / 8 (Moduł dyfrakcji / Diffraction Module)
  • 10:19Ulepszenie do broni 4 / 8 (Ostrza z włókien węglowych / Carbon-Fiber Blades)
  • 11:17Ulepszenie do broni 5 / 8 (Doładowanie fotonowe / Photon Energizer)
  • 13:21Ulepszenie do broni 6 / 8 (Przenośny heliotron / Portable Heliotron)
  • 14:45Dziennik 2 / 12 (Znak jest aktywny / The Marker is Active)
  • 16:28Schemat 1 / 1 (RIG zaawansowanego inżyniera / Advanced Engineering Rig)
  • 17:10Dziennik 3 / 12 (Zasady gry w Z-Ball / Z-Ball Rules)
  • 17:49Węzeł 4 / 8 – Trofeum: „Z-Baller”
  • 19:04Węzeł 5 / 8
  • 19:53Węzeł 6 / 8
  • 20:40Dziennik 4 / 12 (Dziękuję, doktorze / Thank You Doctor)
  • 21:35Dziennik 5 / 12 (Dostań się do wahadłowca / Get to the Shuttle)
  • 22:14Ulepszenie do broni 7 / 8 (Wzmacniacz grawitacyjny / Gravitic Amplifier)
  • 22:46Zadanie poboczne „Metody naukowe / Scientific Methods” – po obejrzeniu nagrania z hologramu, powinniście otrzymać trofeum za ukończenie zadania pobocznego
  • 24:12Ulepszenie do broni 8 / 8 (Dysza wysokociśnieniowa / High-Pressure Nozzle)
  • 25:03Dziennik 6 / 12 (Więcej niż ofiary / More than Sacrifices)
  • 26:03Dziennik 7 / 12 (Górnictwo planetarne – poradnik inwestora / Planetary Mining – An Investor’s Guide)
  • 26:50Dziennik 8 / 12 (Wieczny odpoczynek / Eternal Rest)
  • 27:21Dziennik 9 / 12 (Lista White’a / White’s List)
  • 28:03Węzeł 7 / 8
  • 28:58Dziennik 10 / 12 (Organizm Nexusa / Nexus Organism)
  • 29:42Dziennik 11 / 12 (Mercer jest blisko / Mercer is Close)
  • 30:22Węzeł 8 / 8
  • 30:38Dziennik 12 / 12 (Odzyskaj Znak / Retrieve the Marker)
ROZDZIAŁ 11 - WSZYSTKIE ZNAJDŹKI

 

  • 0:07Dziennik 1 / 11 (Dostań się do Portu Towarowego / Get to Cargo)
  • 1:20Peng!
  • 2:38Ulepszenie do broni 1 / 1 (Moduł zawieszenia / Suspension Module)
  • 3:27Węzeł 1 / 3
  • 3:48Dziennik 2 / 11 (Ostatnie słowo / Last Word)
  • 4:33Dziennik 3 / 11 (Życz mi powodzenia / Wish Me Luck)
  • 5:10Dziennik 4 / 11 (On tu jest / He’s Here)
  • 5:40Dziennik 5 / 11 (Przybycie / Arrival)
  • 6:07Dziennik 6 / 11 (Procedura ładowania / Loading Procedure)
  • 6:37Węzeł 2 / 3
  • 7:16Dziennik 7 / 11 (Bezpieczeństwo przede wszystkim / Safety First)
  • 7:49Dziennik 8 / 11 (Wpuścić go / Let Him In)
  • 8:13Dziennik 9 / 11 (Zdrada / Betrayal)
  • 9:12Dziennik 10 / 11 (Powrót Nicole / Nicole’s Return)
  • 9:32Węzeł 3 / 3
  • 10:05Dziennik 11 / 11 (Zwiała nam / We Lost Her)
ROZDZIAŁ 12 - WSZYSTKIE ZNAJDŹKI

 

  • 0:07Węzeł 1 / 8
  • 0:38Dziennik 1 / 9 (Polecenie odbioru / Retrieval Order)
  • 1:11Dziennik 2 / 9 (Zostawili nas / They Left Us)
  • 1:39Węzeł 2 / 8
  • 1:58Dziennik 3 / 9 (Jest tam martwa cisza / There’s A Dead Space)
  • 2:46Dziennik 4 / 9 (Tęskniłeś za mną / Do You Miss Them?)
  • 3:40Węzeł 3 / 8
  • 4:06Dziennik 5 / 9 (Planetarna uprząż / Groundside Tether)
  • 4:40Dziennik 6 / 9 (Zasilanie przywrócone / Power is Restored)
  • 6:09Węzeł 4 / 8
  • 6:41Węzeł 5, 6, 7 / 8
  • 7:07Dziennik 7 / 9 (Oddaj Znak! / Return the Marker!)
  • 7:28Dziennik 8 / 9 (Analiza rekomendacji / Recombination Study)
  • 8:06Dziennik 9 / 9 (Pożegnanie Nicole / Nicole’s Farewell)
  • 8:47Węzeł 8 / 8

 

braz Handlowiec / Merchant 10
Zbierz wszystkie schematy. / Collect all Schematics.

W grze jest 13 schematów (z czego jeden w Rozdziale 9, który podobno nie jest wymagany do trofeum), które musicie zebrać. Wystarczy je tylko podnieść, nie trzeba dodatkowo kupować przedmiotu w sklepie, który odblokowują (poza ulepszeniami do broni czy kombinezonu).  Filmiki ze wszystkimi lokacjami znajdziek, w tym również schematów, znajdziecie w opisie trofeum: braz Głosiciel legend / Legend Teller. Poniżej wrzucam jedynie listę, w jakim rozdziale znajdziecie poszczególnie schematy.

Lista wszystkich schematów:

  1. Rozdział 2 – Zestaw Stazy / Stasis Pack
  2. Rozdział 2 – Pociski Pulsacyjne / Pulse Rounds
  3. Rozdział 3 – Średni Zestaw Medyczny / Medium Med Pack
  4. Rozdział 3 – Ostrza Rozpruwacza / Ripper Blades
  5. Rozdział 3 – Paliwo Miotacza Ognia / Flamethrower Fuel
  6. Rozdział 4 – RIG średniozaawansowanego inżyniera / Intermediate Engineer Rig
  7. Rozdział 5 – Stelaże Linowe / Line Racks
  8. Rozdział 6Energia siłowa / Force Energy
  9. Rozdział 7 – Moc Stykowa / Contact Energy
  10. Rozdział 7 – RIG średniozaawansowanego górnika / Intermediate Miner Rig
  11. Rozdział 8 – Zbiornik tlenu / Oxygen Tank
  12. Rozdział 9 – Duża apteczka / Large Med Pack
  13. Rozdział 10 – RIG zaawansowanego inżyniera / Advanced Engineering Rig

 

braz Strzelec wyborowy / Marksman 10
Odetnij 50 kończyn. / Dismember 50 Limbs.

Czytaj opis trofeum: braz Chirurg / Surgeon

 

braz Chirurg / Surgeon 10
Odetnij 500 kończyn. / Dismember 500 Limbs.

Wpadnie w trakcie normalnego grania. Jedyny sposób na pokonanie większości przeciwników to odcinanie im nóg oraz rąk (o ile je mają). Nie ma znaczenia jaką bronią to zrobicie, chodzi tylko i wyłącznie o samo odcinanie. Grajcie normalnie i trofeum wpadnie samo. 500 kończyn wydaje się być sporą liczbą, ale trofeum jest liczone w całej grze, a nie tylko w jednym przejściu, więc jeśli nie wpadło wam w trakcie pierwszego przejścia, na 100% wpadnie w Nowej Grze+.

 

braz Wahacz / Wishbone 10
Oderwij zwisającą kończynę za pomocą kinezy. / Rip off a dangling limb using Kinesis.

Musicie oderwać naderwaną kończynę przy pomocy kinezy + . Można to zrobić, gdy przeciwnik jeszcze żyje i uszkodziliście mu jedną z kończyn lub gdy umarł i ją wyrwać. Powinno Wam to wpaść w trakcie normalnego grania, szczególnie że odrywanie kończyn i rzucanie nimi w przeciwnika to dobra taktyka na oszczędzanie amunicji.

Istnieje również inna bardzo prosta metoda (ale może zostać naprawiona w jednym z patchów). Wystarczy znaleźć gdzieś wiszące kombinezony (jest wiele takich miejsc w grze) i pociągnąć jedną z nogawek. Sam tak wbiłem przypadkowo to trofeum.

Trofeum można bardzo prosto wbić pociągając jedną z nogawek dowolnego kombinezonu.

 

braz Podnieś stawkę / Raise The Stakes 10
Przybij wroga. / Pin an enemy.

Rozdziale 2, gdy traficie pierwszy raz do Głównego Laboratorium / Main Lab, gra będzie uczyć was rzucania przedmiotami w przeciwników. Na podłodze powinny leżeć pale, którymi będziecie mogli przybić przeciwnika do ściany. Stańcie w miarę blisko ściany, poczekajcie aż podejdzie do Was jakiś nekromorf i rzućcie w niego palem. Po przybiciu go do ściany powinniście od razu dostać trofeum. Jeśli nie udało wam się tego zrobić w tym miejscu, będziecie mieć jeszcze mnóstwo okazji. Na ścianach bardzo często są rury, który można wyrwać i użyć ich jako pala lub rozwalając małe szafki. Przedmioty, którymi można rzucać są lekko oznaczone seledynowym kolorem.

Filmik:

 

braz Zamrożenie / Freeze 10
Użyj stazy przeciwko 50 przeciwnikom. / Use Stasis on 50 enemies.

Stazy używacie przy użyciu przycisków + . Dzięki temu, przeciwnik zostanie na chwilę spowolniony, dzięki czemu będziecie go mogli łatwo wykończyć. Do trofeum liczone są same spowolnienia, nie musicie go nawet zabijać, żeby wam zaliczyło. Można to powtarzać na jednym i tym samym przeciwniku jeśli tylko macie taką ochotę.

 

braz Harówka / Backbreaker 10
Zabij 10 przeciwników, depcząc ich. / Kill 10 enemies with a stomp attack.

Opis trofeum jest nieco mylący, ponieważ chodzi o zabicie przeciwników, którzy umierają od jednego zdeptania. Dobijanie normalnych nekromorfów przy pomocy nogi niestety tutaj nie działa (nie wiem czy to bug, czy tak ma być). Najlepiej i najszybciej zrobicie to, gdy w grze pojawią się przeciwnicy (od Rozdziału 5), którzy są przykuci do ścian, mają kilka macek i wypluwają coś w rodzaju kulek, z których wyskakuje jedna macka. To właśnie te „kulki” możecie zabić jednym zdeptaniem. Pamiętajcie tylko, żeby nie podchodzić zbyt blisko przeciwnika, który jest na ścianie bo zabije was jednym uderzeniem (jeśli pojawi się jakaś kulka zbyt blisko niego, to ją załatwcie bronią).

Filmik:

 

zloto Na maksa / Maxed Out 150
W pełni ulepsz każdą broń i całe wyposażenie. / Fully upgrade all weapons and equipment.

Należy ulepszyć wszystkie bronie oraz kombinezon do maksymalnego poziomu. Wszystko ulepszacie przy Warsztatach / Bench, które są rozsiane po całym statku. Do ulepszania używacie Węzłów / Node, które również znajdziecie w najróżniejszych zakamarkach. Do ulepszenia wszystkiego na maksa, będziecie potrzebować około 190 Węzłów / Node. Około 57 znajdziecie w trakcie normalnego grania, a resztę będziecie musieli kupić (no chyba, że wolicie przechodzić grę kilkukrotnie, ale nie ma to sensu za bardzo). Węzeł / Node możecie kupić w STORE za 10,000 kredytów. Poza wymaganymi ulepszeniami do broni czy kombinezonu, wydawajcie kredyty jedynie na węzły / node, żeby wyrobić się przed drugim ukończeniem gry. Kolejną rzeczą, którą będziecie potrzebować są same Ulepszenia do broni czy kombinezonu w formie Schematów. Podobnie jak wyżej, znajdziecie je na całym statku i trzeba zaglądać w każdy kąt, aby niczego nie przeoczyć.

Bardzo dobrą metodą, na bezproblemowe wbicie tego trofeum jest zacząć grę od poziomu trudności „Bez Szans / Impossible”, grając tylko Piłą Plazmową / Plasma Cutterem. Dzięki temu, w Nowej Grze+ otrzymacie Działko Ręczne / Hand Cannon, które zabija wszystko jednym strzałem i będziecie mogli sprzedawać amunicję, która leci do innych broni (trzymajcie zawsze przynajmniej jedną zwykłą broń w ekwipunku, zalecam nosić Strzelbę Energetyczną / Force Guna bo jej amunicję można sprzedawać za 6,000 kredytów). Jest to świetny sposób na zbieranie kasy, bo amunicja leci dosłownie zewsząd. Dzięki temu, wszystko ulepszyłem na grubo przed drugim ukończeniem gry, a pod sam koniec miałem 400,000 kredytów, z którymi nie miałem już co robić. Nie bawcie się w jakieś glitche czy exploity bo jest to tylko strata czasu. Przy normalnej grze i eksplorowaniu większości pomieszczeń + sprzedawaniu wszystkiego co niepotrzebne, spokojnie wbijecie trofeum przed drugim ukończeniem gry.

W razie czego, zapraszam do opisu trofeum braz Głosiciel legend / Legend Teller, gdzie zawarłem wszystkie znajdźki, w tym też Ulepszenia do broni, Schematy oraz Węzły / Node, które znajdziecie podczas normalnej eksploracji.

Rzeczy, które muszą być ulepszone do maksimum:

  • Kombinezon – 25 węzłów
  • Piła Plazmowa – 23 węzły
  • Karabin Pulsacyjny – 23 węzły
  • Rozpruwacz – 23 węzły
  • Miotacz Ognia – 25 węzłów
  • Pistolet Liniowy – 24 węzły
  • Laser Stykowy – 21 węzłów
  • Strzelba Energetyczna – 23 węzły

 

braz Przodem do wroga / Front Toward Enemy 10
Przetrwaj na strzelnicy. / Survive the Shooting Gallery.

UWAGA: Trofeum można pominąć! 

Rozdziale 9 traficie do Zbrojowni / Armory, z której będziecie mogli przejść do Strzelnicy / Shooting Gallery. Do zaliczenia trofeum musicie odpalić rundę na strzelnicy i poczekać aż pojawią się przeciwnicy. Nie musicie strzelać do manekinów, aby nabijać punkty. Gdy pojawią się przeciwnicy, musicie wszystkich zabić, aby dostać trofeum oraz otworzyć szafki na strzelnicy, które były wcześniej pozamykane. Jeśli pominęliście to pomieszczenie i poszliście dalej, to kolejną okazją na wbicie tego będzie dopiero w Nowej Grze+ (chyba, że macie wcześniejszy zapis).

Filmik:

 

srebro Z-Baller / Z-Baller 30
Ukończ poziom 6 w koszykówce w stanie nieważkości. / Complete Level 6 in Zero-G Basketball.

Rozdziale 10, gdy traficie na Pokład Mieszkalny / Crew Deck, w jednym z pomieszczeń będzie duża hala, a w niej mini-gra o nazwie Z-Ball. Gdy pierwszy raz tam wejdziecie i zaczniecie grę, pojawią się przeciwnicy, których będziecie musieli zabić jeśli chcecie wbić trofeum w spokoju. Waszym zadaniem jest osiągnięcie 6 poziomu, czyli wbicie 220 punktów. Punkty zdobywacie za wrzucanie piłki w okręgi. Można wrzucać do dowolnego z nich lub do podświetlonych, dzięki czemu otrzymacie bonusowe punkty. Po wbiciu 220 punktów otrzymacie trofeum oraz otworzą się szafki w szatni. Będziecie mogli grać dalej i wbijać kolejne punkty, ale nie ma to już żadnego wpływu przebieg gry. Można tutaj wrócić w dowolnym momencie, byle tylko nie zaczynać Rozdziału 12. 

Filmik:

 

braz Zawsze jest Peng! / There’s Always Peng! 10
Znajdź skarb Peng. / Find the Peng Treasure.

Peng to figurka, którą można sprzedać za 30,000 kredytów. Znajdziecie ją dopiero w Rozdziale 11, gdy traficie do Portu Towarowego / Cargo Bay, gdzie trzeba przemieścić Marker. Jak tylko wejdziecie do tego pomieszczenia, będziecie musieli zjechać mała windą poziom niżej. Obróćcie się o 180 stopni i zobaczycie skrzynki, które trzeba przenieść za pomocą kinezy. Za nimi będzie szafka, a w niej figurka Peng! Można tutaj wrócić w dowolnym momencie, pod warunkiem że nie rozpoczęliście Rozdziału 12. 

Filmik:

 

srebro Pełen dostęp / Full Clearance 30
Wygeneruj obejście głównych zabezpieczeń. / Create the Master Security Override.

Zadanie poboczne, które będziecie musieli zrobić przed ukończeniem Rozdziału 11. Rozpoczęcie Rozdziału 12 automatycznie anuluje wszelkie niewykonane zadania poboczne. Nie musicie robić od razu całego zadania, każdy krok możecie zrobić w dowolnym momencie, byle tylko nie rozpoczynać Rozdziału 12.

Całość związana jest z zadaniem pobocznym „Nie masz upoważnienia / You Are Not Authorized”, które wymaga odnalezienia kilku RIGów rozrzuconych po statku, a następnie zanieść je do panelu w Gnieździe Kapitańskim / Captains Nest na Mostku / Bridge. Możecie do nich wrócić w dowolnym momencie, byle przed rozpoczęciem Rozdziału 12. Pierwszy etap rozpoczynacie w tym samym miejscu, do którego musicie później odnieść znalezione RIGi, czyli w trakcie Rozdziału 4 w Gnieździe Kapitańskim / Captains Nest na Mostku / Bridge, jednak pierwszego RIGa znajdziecie już pod koniec Rozdziału 3, gdzie kalibrujecie działka ADS. W sumie trzeba zebrać 7 RIGów.

Przy tym panelu zaczynacie i kończycie całe zadanie poboczne.
  1. RIG Volkera – w Rozdziale 3, gdy traficie do dużego hangaru bez grawitacji, będziecie musieli przelecieć na zewnątrz statku. Trzymajcie się lewej strony i powinniście zobaczyć RIG.
  2. Aktywować zadanie przy panelu – w trakcie Rozdziału 4, gdy pierwszy raz traficie do Gniazda Kapitańskiego / Captains Nest na Mostku / Bridge, po jego prawej stronie będzie panel, przy którym aktywujecie całe zadanie poboczne i pokaże Wam jakich RIGów jeszcze brakuje.
  3. RIG White’a – pod koniec Rozdziału 4, na samym końcu korytarza gdzie kalibrujecie działka ADS. RIG będzie po lewej stronie, przy dryfującym ciele.
  4. RIG Holta – w Rozdziale 6, gdy traficie do Wschodniego skrzydła / East Grow Chamber, zobaczycie macki (w miejscu, gdzie jest winda) które będzie można rozwalić. Po rozwaleniu 3 z nich, RIG będzie leżał na kładce, w miejscu gdzie była jedna z macek.
  5. RIG Dallasa – w Rozdziale 7, jest on nie do pominięcia ponieważ jest związany z fabułą, musicie go podnieść aby otrzymać Certyfikat 3 i kontynuować grę.
  6. RIG Rousseau – po otrzymaniu Certyfikatu 3, wróćcie na Pokład Inżynierski / Engineering, a następnie udajcie się w stronę Składu Paliwa / Fuel Storage. RIG będzie znajdował się na górnym piętrze.
  7. RIG Bailey’a – w Rozdziale 8, gdy będziecie w Centrum Komunikacji / Communications, dojdziecie do pomieszczenia, w którym będziecie mieć podgląd na uszkodzoną antenę. Nieopodal znajduje się Biuro E. Bailey’a, w którym znajdziecie jego RIG.
  8. RIG Bensona – w Rozdziale 10, na Mostku / Bridge, będziecie musieli przejść dołem toru dla kolejki. RIG będzie znajdować się właśnie na dole.
  9. Oddać wszystkie RIGi– wracacie teraz na Mostek / Bridge do Głównego Atrium / Main, a następnie do Gniazda Kapitańskiego / Captains Nest. Idziecie do tego samego panelu, przy którym aktywowaliście zadanie i zdajecie wszystkie RIGi. Po oddaniu powinniście otrzymać Obejście głównych zabezpieczeń /  Master Security Override oraz rzecz jasna trofeum.

 

Wszystkie elementy wymagane do zadania pobocznego znajdziecie w filmikach ze znajdźkami, które są w opisie trofeum: braz Głosiciel legend / Legend Teller

 

braz Brutalna siła / Brute Force 10
Zabij brutala. / Kill a Brute.

Pierwszego Brutala / Brute spotkacie w Rozdziale 4. Musicie odciąć mu kończyny, aby go zabić, ale aby to zrobić trzeba wejść za jego plecy. Wykorzystajcie do tego stazę, aby go spowolnić, szybko wejść za niego i strzelać w jego czułe punkty (żółte bąble w pobliżu kończyn). Bardzo często w pobliżu są butle ze stazą lub stacja, przy której możecie ją odnowić. Brutal pojawia się dość często w grze i zawsze jest wymagany do ubicia, aby kontynuować fabułę, więc nie pominiecie tego trofeum.

Najważniejsze to dostać się za niego i walić w czułe punkty.

 

braz Eksterminator / Exterminator 10
Zabij Lewiatana. / Kill the Leviathan.

Lewiatana spotkacie pod koniec Rozdziału 5, gdzie będziecie z nim walczyć w pomieszczeniu bez grawitacji. Będzie wypuszczać jedną z trzech macek w Waszym kierunku i musicie wtedy uciekać w dowolną stronę oraz od razu celować w czuły punkt, który znajduje się nieco dalej na macce (duży żółty bąbel). Po zrobieniu tego na trzech mackach, otworzy się czuły punkt na środku i będzie wyrzucać bomby w Waszą stronę. Musicie je łapać przy pomocy kinezy i szybko odrzucać w kierunku czułego punktu. W pobliżu są też butle wybuchowe, które możecie wykorzystać, aby zadać dodatkowe obrażenia. Powtarzacie te czynności aż boss nie padnie.

Skupcie się na trzech mackach, a potem na czułym punkcie na środku.

 

braz Jazda z mojego statku! / Get Off My Ship! 10
Zabij pozostałość Lewiatana. / Kill the Leviathan Remnant.

Pozostałość Lewiatana to boss, którego spotkacie pod koniec Rozdziału 8. Będziecie walczyć z nim w przestrzeni kosmicznej, więc uważajcie na tlen (w pobliżu są punkty z odnawianiem tlenu). Walka wygląda tak, że najpierw musicie rozwalić skorupę chroniącą czuły punkt przy pomocy działka ADS, a potem strzelać w niego normalnie lub przy pomocy działka (jeśli jeszcze go nie rozwalił). W międzyczasie musicie cały czas uważać na jego macki, którymi będzie próbował Was uderzyć. Gdy zobaczycie, że podnosi jedną z nich i kieruje w Waszą stronę, uciekajcie w przeciwnym kierunku (jeśli macie mackę po prawej, to lećcie w lewo, itd.). Później zacznie wypluwać bomby w Waszą stronę, musicie je łapać przy pomocy kinezy i odrzucać w stronę czułego punktu lub kolejnej bomby (wypuszcza je dość szybko). Powtarzacie procedurę przy każdym z trzech działek.

Najpierw rozwalacie skorupę przy pomocy działek ADS, a potem czuły punkt.

 

braz Bezmyślna ofiara / Mindless Prey 10
Zabij Kolektyw. / Kill the Hive Mind.

Kolektyw / Hive Mind to ostatni boss w grze, którego spotkacie dopiero na końcu Rozdziału 12. Będziecie walczyć na dość ciasnej arenie, więc trzeba wykorzystać każdy jej metr. W pobliżu będzie również bardzo dużo skrzynek z apteczkami oraz amunicją, gdybyście ich potrzebowali. Najważniejsze to nauczenie się, kiedy uderza macką w ziemię. Najpierw lekko ją uniesie, aby zaraz uderzyć w miejsce gdzie się znajdujecie. Jak możecie się domyślić, musicie wtedy szybko lecieć w przeciwnym kierunku (jeśli podnosi waszą lewą mackę, to lecicie w prawo).  W międzyczasie musicie rozwalić mu wszystkie żółte czułe punkty na „twarzy”, im szybciej to zrobicie tym szybciej przejdziecie do kolejnej fazy. Później zacznie pluć kwasem, przez co jeszcze bardziej zmniejszy się obszar do ucieczki, więc trzeba uciekać w ostatnim możliwym momencie (możecie przebiec przez kwas, ale otrzymacie sporo obrażeń). Po kilku próbach, otworzy jamę, w której będą pęcherze z czułymi punktami. Za każdym razem możecie rozwalić tylko jeden z nich, więc wykorzystujcie okazję. Po rozwaleniu wszystkich pęcherzy, złapie Was i podniesie, będziecie musieli rozwalić ostatni czuły punkt w jego gębie, który wymaga dobrego wycelowania. Jeśli zbyt długo nie będziecie w stanie trafić, zabije Was i trzeba zaczynać walkę od nowa.

Ostatni boss w grze.

 

braz Naznaczony / Marked 10
Po raz pierwszy podnieś fragment Znaku. / Pick up a Marker fragment for the first time.

Czytaj opis trofeum: srebro Ponowne zjednoczenie / Reunion

 

srebro Ponowne zjednoczenie / Reunion 40
Zobacz alternatywne zakończenie na dowolnym poziomie trudności. / See the alternative ending on any difficulty mode.

Alternatywne zakończenie będziecie mogli zrobić dopiero w Nowej Grze+, która odblokuje się po pierwszym ukończeniu gry na dowolnym poziomie. Powyższe trofeum również możecie zrobić na dowolnym poziomie, więc wybór pozostawiam Wam. W Nowej Grze+ pojawi się nowy rodzaj znajdźki, a dokładnie fragmenty Znaku / MarkeraMusicie zebrać wszystkie 12 sztuk, następnie odłożyć je w specjalnym miejscu (biuro Kapitana Mathiusa na Pokładzie Mieszkalnym) i dokończyć grę. Zakończenie odpali się dopiero po ubiciu ostatniego bossa i dotarciu na wahadłowiec, którym przybyliście na Aegis VII. W każdym rozdziale znajdziecie zawsze po jednej sztuce (wyjątkiem są Rozdziały 5 i 10, gdzie znajdziecie po 2 sztuki, ponieważ Rozdział 9 i 12 nie posiadają fragmentów). Poniżej wrzucam filmik ze wszystkimi fragmentami, miejscem gdzie trzeba je zanieść oraz samym zakończeniem.

Zbierzcie 12, odłóżcie je w biurze Kapitana Mathiusa i dokończcie grę, aby odblokować zakończenie.

Filmik:

 

Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!

Grę udostępnił wydawca.