GRIP: Combat Racing – Poradnik do trofeów i osiągnięć

 

Pamiętacie Rollcage’a? Nie? To może wystarczy stwierdzenie, że to Wipeout na kółkach? Bardzo skillowa gra oraz dość wymagająca platyna, szczególnie puchary związane z carkour’em.

 

Informacje ogólne:

  • Stopień trudności wbicia platyny: 8/10
  • Liczba trofeów: platynax1zlotox5 x9 x21
  • Liczba trofeów offline: 36
  • Liczba trofeów online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 1x kampania, 1x carkour, reszta
  • Trofea możliwe do przeoczenia: Brak
  • Zglitchowane trofea: Prawie wszystkie przed patchem
  • Czas do zdobycia platyny: ~20 godzin (sporo zależy od Waszego skilla w Carkour)

 

Opinia znajduje się TUTAJ!

 

Początkowe wskazówki

  • Nim w ogóle zaczniecie grać, upewnijcie się, że macie zaktualizowaną grę! Przed wydaniem drugiego patcha, większość pucharków nie działała, a progres do nich się nie zapisywał i trzeba było je robić od nowa.
  • Sporą część pucharków, szczególnie związanych ze strzelaniem w przeciwników na różne sposoby, można zrobić w trybie Split Screen, gdzie po prostu ustawiacie sobie samochody wg siebie i strzelacie.
  • Znajdźcie swój ulubiony samochód, każdy ma swoje plusy i minusy. Nie ma tutaj słabych i mocnych fur, po prostu każda prowadzi się nieco inaczej. Moimi faworytami byli: Dreadnought, Phantom, Tempest
  • Nie szarżujcie na złamanie karku, szczególnie na najszybszym poziomie trudności. Musicie używać hamulca oraz odpuszczać gaz w odpowiednim momencie. To nie NFS, tutaj nie wygracie mając wciśnięte tylko .
  • Warto zapamiętać, że w tej grze nie tyle jest ważna maksymalna prędkość w danym momencie, co utrzymanie wysokiej średniej. Przejeżdżajcie przez jak najwięcej pasków z przyspieszeniem, korzystajcie ze skrótów, itd.
  • W późniejszych etapach kampanii, zawsze starajcie się mieć tarczę w ekwipunku. Podobnie jak w Mario Kart, jest tutaj odpowiednik niebieskiej muszli i każdy może ją na Was puścić. Dodajcie do tego, że każdy ułamek sekundy ma znaczenie i w przeciągu 2 sekundy z 1 miejsca lądujecie na ostatnim.
  • Opony czy felgi nie mają żadnego znaczenia na jazdę, są to tylko elementy kosmetyczne.

 

Krok po kroku:

KROK #1 – Ukończ kampanię

Kampania to największy element całej gry. Składa się z ponad 12 rozdziałów, a każdy rozdział to kilkanaście wyścigów, także jest co robić. Im wyżej w drabince tym coraz trudniejsi przeciwnicy do pokonania. Wierzcie mi, przed patchem, na samym końcu kariery, wygranie to był cud i masa szczęścia. Nie było szans uciec przeciwnikom, ponieważ ukryta funkcja “Catch-Up”, była tak podkręcona, że zawsze nas wyprzedzali. Obecnie jest już lepiej i nie jest tak trudno. Poza tym kampania nauczy Was całości gry, obsługi broni, ładowania mocniejszej wersji, itd.

 

KROK #2 – Ukończ carkour

Gdy już zrobiliście całą kampanię to jazda danym samochodem nie powinna Wam sprawiać już większych problemów. Dlatego pora zrobić najtrudniejszą rzecz w grze, czyli wyzwania carkour. Całość, razem z filmikami, zamieściłem w opisie odpowiedniego pucharka. Tutaj jedynie napiszę, że czeka Was droga przez mękę, szczególnie na poziomie Nightmare. Podobno któryś patch miał poprawić fizykę samochodów w tym trybie, więc w momencie gdy to czytanie to nie jest już tak trudno. Jednak gdy ja to robiłem, to na ostatnich etapach, każdy mikrometr w lewo lub prawo w nieodpowiednim momencie skutkował restartem.

 

KROK #3 – Okrążenia oraz zniszczenia przeciwników

Najgorsze za Wami, teraz został bezmyślny grind… Początkowo autorzy wymyślili sobie, że trzeba będzie zrobić 10,000 okrążeń oraz zniszczyć 1500 przeciwników… Dodam tylko, że zniszczenie około 40 przeciwników to robota na mniej więcej 30 minut, więc policzcie sobie sami. Okrążenia mają ten plus, że można puścić grę, spiąć pada gumką recepturką i będą się same nabijały. Na szczęście autorzy poszli po rozum do głowy i zmniejszyli wymagania wraz z kolejnym patchem. Obecnie ilość okrążeń to 1000, a ilość zniszczonych pojazdów to 150. Muszę przyznać, że należą się im gratulacje. Każdy popełnia błędy, ale przyznać się do niego, a w dodatku go naprawić to potrafią tylko nieliczni. Brawo!

 

KROK #4 – Reszta

 Jeśli jeszcze Wam coś zostało to możecie to zrobić w trybie pojedynczego wyścigu. Chociaż w tym momencie powinniście już mieć platynkę 🙂

 

Poradnik:

platyna GRIP Legend
Collect all Trophies

Platyna jest dość wymagająca. Większość pucharów jest do ogarnięcia bez większego problemu, a puchary związane z odpowiednim strzelaniem do przeciwników również wpadają same. Jednak pucharek, który odróżnia mężczyzn od chłopców to ten związany z carkourem. Jeśli macie sporo zapału, jesteście w stanie powtarzać jeden etap do znudzenia i nie odpuszczacie tak łatwo to powinniście dać rady.

 

braz Got a GRIP
Finish the tutorial

Pierwszy pucharek jaki Wam wpadnie. Na początku będziecie musieli przejść obowiązkowy tutorial, który zapozna Was z podstawami gry. Po jego zrobieniu pucharek jest Wasz.

 

braz You did a thing
Finish a race

Wystarczy ukończyć dowolny wyścig, czy to w kampanii czy pojedynczym wyścigu.

 

braz Endurance
Finish a 20 lap race

Musicie ukończyć wyścig z minimum 20 okrążeniami. Najlepiej i najszybciej to zrobić poprzez pojedynczy wyścig na trasie SpeedBowl. Chodzi tylko i wyłącznie o ukończenie, nie musicie go wygrywać.

Wybieracie: Single Player > Zakładka “Race” > Classic Race > ustawiacie minimum 20 okrążeń, a reszta wg własnego uznania.

 

braz GRIP Rookie
Race 100 laps in total

Czytaj opis pucharku zloto GRIP Master

 

srebro GRIP Addict
Race 2500 laps in total

Czytaj opis pucharku zloto GRIP Master

 

zloto GRIP Master
Race 10000 laps in total

Przed dużym patchem na początku 2019 roku, pucharek wymagał 10,000 okrążeń! Jest to obłędna liczba i sami autorzy przyznali się, że zrobili pomyłkę wsadzając tak wysokie wymaganie. Na szczęście obiecali poprawić to i zmienić liczbę z 10,000 na 1,000, co już nie brzmi tak źle. Wersja PC już przeszła ową zmianę, a konsole wciąż czekają.

Nim w ogóle przystąpicie do robienia pucharku z okrążeniami, ukończcie wszystko inne. Kampania sama w sobie da Wam już pokaźną liczbę, a liczy się tutaj każde pokonane okrążenie. Arena i carkour nie mają okrążeń, więc te elementy możecie odpuścić. Mimo wszystko, bez względu na to czy pucharek wymaga 10,000 czy 1,000 okrążeń, metoda farmienia pozostaje taka sama.

Wybieracie: Single Player > Zakładka “Race” > Time Trial > Trasa “SpeedBowl” > prędkość “Wild” > dowolny samochód i reszta ustawień.

Gdy już macie wszystko wybrane, to wystarczy zablokować przycisk gazu, czyli domyślnie  i zostawić grę na jakiś czas. Trasa Speedbowl ma to do siebie, że samochód z wciśniętym gazem będzie sam robił okrążenia, bez naszej ingerencji. Wróćcie po jakimś czasie, żeby ukończyć Time Trial i zapisać progres (jeśli Was wywali to postęp się nie zapisze). Jeśli pucharek jeszcze nie wpadł to powtarzacie powyższą metodę.

 

braz There’s a first for everything
Finish 1st in a race

Kolejny bardzo prosty dzbanek, który wpadnie sam. Musicie po prostu wygrać dowolny wyścig, czy to w kampanii czy pojedynczym wyścigu.

 

srebro Skill or luck?
Finish 1st 3 races in a row

Czytaj opis pucharku zloto Skillz

 

zloto Skillz
Finish 1st 6 races in a row

Należy wygrać 6 wyścigów pod rząd. Brzmi groźnie, ale wcale tak nie jest. Najlepiej to zrobić poprzez pojedynczy wyścig, ustawić 6x trasę SpeedBowl, jak najmniej okrążeń, najprostszy poziom przeciwników i śmigać.

Wybieracie: Single Player > Zakładka “Race” > Classic Race > Trasa “SpeedBowl” > prędkość “Wild” > poziom przeciwników na najłatwiejszy > wyłączyć “Catch-Up” > reszta ustawień dowolna

 

srebro Underdog
Go from 10th to 1st within one lap

Jak sam opis mówi, czyli musicie w przeciągu jednego okrążenia (nie musi to być pierwsze okrążenie) przebić się z 10 miejsca na 1. W kampanii będziecie mieć dopiero później możliwość zrobienia tego pucharku, ponieważ na początku ilość przeciwników jest mniejsza niż 10. Dopiero z odkrywaniem kolejnych etapów ich ilość będzie rosła. Oczywiście można również pucharek zrobić w trybie pojedynczego wyścigu jeśli jesteście bardzo niecierpliwi.

Wybieracie: Single Player > Zakładka “Race” > Classic Race > Trasa “SpeedBowl” > prędkość “Wild” > ilość przeciwników na 9 albo 10 >  poziom przeciwników na najłatwiejszy > włączyć “Catch-Up” > reszta ustawień dowolna

Ważne jest, żeby włączyć “Catch-Up”, dzięki temu przeciwnicy Wam nie uciekną jak będziecie spadać na 10 miejsce, a Wy macie wtedy nieco szybszy pojazd. Większa ilość okrążeń też się przyda, żeby mieć zapas na szukanie turbo. Nie zwalniajcie również od razu na starcie, najpierw przebijcie się na przód i znajdźcie przyspieszenia. Turbo jest oznaczone zieloną ikonką ze strzałkami. Jeśli będziecie już je mieć, to musicie je naładować drugą dowolną znajdźką poprzez przytrzymanie bądź (przytrzymujecie przycisk po tej stronie, po której macie turbo). W okół naładowanego turbo powinna być teraz zielona obwódka. Dobrze by było, gdybyście znaleźli jeszcze jedno turbo, aby mieć naładowane + zwykłe. Gdy już będziecie mieć oba przyspieszenia, to spadacie na ostatnie miejsce (minimum 10), przejeżdżacie przez linię mety i odpalacie na prostej wszystkie turbo + dodatkowo boost na . Powinniście zasuwać naprawdę szybko i wyprzedzić znaczną większość stawki. Cały czas przejeżdżacie przez paski z przyśpieszeniem na ziemi, używanie ich jest kluczowe w większości wyścigów.

 

braz Bullet
Average a speed 700kmph+ in a race

Pucharek dość trudny i wymaga skupienia. Musicie utrzymać średnią prędkość w wyścigu na poziomie minimum 700km/h. Zalecam zaczekanie z nim przynajmniej do momentu aż nie odkryjecie Tempesta, czyli najszybszego pojazdu w grze. Ludzie pisali, że można ten pucharek zrobić również innymi pojazdami, ale ja jednak wolałem używać tego co oficjalnie jest najszybsze. Poniżej opiszę Wam najprostszą metodą + zamieszczam filmik jak mi się udało to zrobić.

Wybieracie: Single Player > Zakładka “Race” > Speed Demon > Trasa “SpeedBowl” > 3 okrążenia > 1 przeciwnik > prędkość “Wild” > samochód “Tempest” > reszta dowolna

Wiele osób zaleca również włączenie “Catch-Up”, jednak ja to wyłączyłem ponieważ nie odczuwałem żadnej różnicy. System uruchamia się dopiero, gdy jesteście na 2 miejscu, a tutaj nie ma czasu na czekanie aż wyprzedzi Was przeciwnik, trzeba gnać od samego początku do samego końca.

Gdy już macie wszystko gotowe, to najważniejszą rzeczą o jakiej musicie pamiętać to zaliczanie praktycznie każdej kładki z przyspieszeniem! Jeśli ominiecie co najmniej 2 sztuki to możecie robić restart. Do tego bardzo ważne jest spamowanie wręcz turbo, które podnosicie. Nie ładujecie go drugim, nie czekacie na odpowiedni moment, tylko odpalacie jak tylko go dostaniecie. Dlatego przejeżdżanie przez kładki + spamowanie turbo to mus, żeby zrobić ten pucharek. Wykorzystujcie również całą powierzchnię trasy na zakrętach. Boczna ściana idealnie nadaje się do tego, żeby zrobić jak najszybsze wyjście z zakrętu. Nie trzymajcie się kurczowo poziomej drogi.

Poniżej zamieściłem filmik jak mi się udało zrobić ten pucharek.

 

braz Skewered
Hit 3 or more opponents with a single charged RamRaider

Prawdopodobnie jedyny pucharek, który najłatwiej zrobić w trybie online bądź na split-screenie. Oczywiście można go zrobić grając samemu, ale trafić 3 przeciwników jedną wiązką jest bardzo trudno i trzeba mieć bardzo dużo szczęścia, żeby w ogóle spotkać 3 samochody w jednej linii, wręcz nierealne. Dlatego właśnie opiszę metodę ze split-screenem. Opisany poniżej sposób działa dokładnie tak samo w trybie online, więc nie ma znaczenia jak go zrobicie i którą metodę wybierzecie, ponieważ jej przebieg jest dokładnie taki sam.

By w ogóle móc zrobić metodę ze split-screenem, będziecie potrzebować 4 padów, albo 3 znajomych z tą grą. Jak już macie to ogarnięte, to przechodzimy do następnego etapu.

Wybieracie: Split Screen > Zakładka “Race” > Classic Race > dowolna trasa (jednak zalecam SpeedBowl) oraz dowolne samochody, prędkość, itd.

Osoba, która robi pucharek zajmuje się jeżdżeniem i szukaniem power-upa “Ram Raider”, którego ikona wygląda tak: . Gdy już będziecie mieć tą znajdźkę to musicie ją jeszcze naładować jakąkolwiek inną poprzez przytrzymanie bądź  (przytrzymujecie przycisk po tej stronie, po której macie potrzebny power-up). Jak już macie wszystko gotowe i naładowane, to teraz pozostałe 3 samochody ustawiają się w linii w dowolnym miejscu na trasie, jeden za drugim. Samochód z pociskiem podjeżdża do tej trójki i ustawia się tak, żeby nie spudłować (w razie pudła po prostu powtarzacie). Po trafieniu 3 pojazdów jednym strzałem, pucharek wpada na konto.

 

braz More than a pink slip
Destroy an opponent

Czytaj opis pucharku srebro There are no cars left to kill, so chill

 

braz Participated in a death ballet
Finish an arena match

 

 

srebro We’ve gone plaid
Hit Mach 1 in a race

Kolejny pucharek, który wydaje się prosty, ale tak nie jest (przynajmniej w moim wypadku). Musicie osiągnąć prędkość 1 Macha, w dowolnym trybie i na dowolnej trasie. 1 Mach to mniej więcej 1225 km/h, a dodatkowo na środku ekranu pokaże się duży napis “Mach One”. Jeśli macie sporo szczęścia to może uda się Wam go zrobić przez przypadek podczas grania kampanii. Gdyby jednak ktoś miał takie samo “szczęście” jak ja to poniższa metoda powinna mu pomóc.

Wybieracie: Single Player > Zakładka “Race” > Time Trial > Trasa “District 404” > prędkość “Wild” > samochód “Renegade” > reszta dowolna

Na trasie District 404 jest świetna długa prosta z kilkoma kładkami do przyspieszania, dlatego warto zrobić ten pucharek właśnie tutaj. Próbowałem bardzo długo na SpeedBowlu go zrobić, jednak nie byłem w stanie osiągnąć wymaganej prędkości. W każdym razie, wracamy na naszą trasę. Mniej więcej na początku trasy znajduje się charakterystyczna pętla-beczka, na której są rozmieszczone platformy z przyśpieszeniem. Dodatkowo musicie mieć jedno naładowane turbo i jedno zwykłe! Bez tego ani rusz! Jak tylko wjedziecie na prostą, która kończy się ową pętlą, to najpierw odpalacie zwykłe turbo, zaraz potem naładowane, a w międzyczasie przejeżdżacie po każdej platformie z przyśpieszeniem. Stosując tą metodę powinniście bez problemu wbić 1 Mach.

Poniżej mój filmik prezentujący powyższą metodę:

 

braz Double Kill
Destroy 2 players without dying

Czytaj opis pucharku zloto Penta Kill

 

braz Triple Kill
Destroy 3 players without dying

Czytaj opis pucharku zloto Penta Kill

 

srebro Quad Kill
Destroy 4 players without dying

Czytaj opis pucharku zloto Penta Kill

 

zloto Penta Kill
Destroy 5 players without dying

Wydaje się trudne wyzwanie, ale tak naprawdę jest banalnie proste. Na szczęście nie trzeba tego robić w trybie online, można to zrobić spokojnie w trybie solo grając z botami. Waszym zadaniem jest zniszczyć 5 przeciwników pod rząd bez umierania. Jest to banalnie proste do zrobienia na dowolnej arenie w trybie pojedynczego gracza.

Wybieracie: Single Player > Zakładka “Arena” > Deathmatch > Arena “Biodome” > prędkość “Wild” > max przeciwników oraz dowolny czas

Jak już ruszycie na arenę to nie jeździjcie po niej jak szaleni. Skupcie się na jednym miejscu, w którym są znajdźki i po prostu czekajcie tam na każdego kto się napatoczy. Zawsze miejcie naładowanie bronie typu rakieta, karabin maszynowy, hydra, shotgun. Dlatego właśnie warto koczować pod znajdźkami, żeby od razu zbierać i ładować potrzebną broń. Idealnie jest czekać na palących się przeciwników, wtedy przeważnie wystarczy jeden strzał z naładowanej broni i samochód wybucha. Gdy samochód przeciwnika się nie pali to trzeba się w niego trochę nastrzelać. Osobiście uważam, że lepiej jest po prostu poczekać. Na filmiku poniżej możecie zobaczyć, że kręciłem się cały czas w środkowej części mapy. Wypuszczałem się jedynie za samochodami, które się paliły, albo jak sam uważałem za stosowne. Ogólnie przeciwnicy jeżdżą w kółko po całej arenie, więc zawsze ktoś się trafi.

Poniżej filmik z jednej z moich aren jak farmiłem zabicia:

 

braz Vehicular homicide
Destroy 50 opponents

Czytaj opis pucharku srebro There are no cars left to kill, so chill

 

srebro Vehicular genocide
Destroy 500 opponents

Czytaj opis pucharku srebro There are no cars left to kill, so chill

 

srebro There are no cars left to kill, so chill
Destroy 1500 opponents

Kolejna przesadzona farma, która miała zostać naprawiona, a raczej poprawiona. Początkowo należało zabić 1500 przeciwników, ale wraz z patchem na początku 2019 roku, twórcy zmienili liczbę z 1500 na 150, co nie brzmi już tak tragicznie. Przy dobrych lotach, na jednej arenie za jednym zamachem jesteście w stanie zabić około 40 przeciwników, wszystko powyżej to bonus. Bez względu na to ilu przeciwników trzeba zabić do pucharku, metoda farmienia pozostaje bez zmian.

Wybieracie: Single Player > Zakładka “Arena” > Deathmatch > Arena “Biodome” > prędkość “Wild” > max przeciwników. max ilość zabić oraz max czas

Jak już ruszycie na arenę to nie jeździjcie po niej jak szaleni. Skupcie się na jednym miejscu, w którym są znajdźki i po prostu czekajcie tam na każdego kto się napatoczy. Zawsze miejcie naładowanie bronie typu rakieta, karabin maszynowy, hydra, shotgun. Dlatego właśnie warto koczować pod znajdźkami, żeby od razu zbierać i ładować potrzebną broń. Idealnie jest czekać na palących się przeciwników, wtedy przeważnie wystarczy jeden strzał z naładowanej broni i samochód wybucha. Gdy samochód przeciwnika się nie pali to trzeba się w niego trochę nastrzelać. Osobiście uważam, że lepiej jest po prostu poczekać. Na filmiku poniżej możecie zobaczyć, że kręciłem się cały czas w środkowej części mapy. Wypuszczałem się jedynie za samochodami, które się paliły, albo jak sam uważałem za stosowne. Ogólnie przeciwnicy jeżdżą w kółko po całej arenie, więc zawsze ktoś się trafi.

Wklejam również filmik, który co prawda odnosi się do pucharku z zabiciem 5 przeciwników pod rząd, jednak wziąłem go z metody farmienia, także po prostu postępujcie podobnie jak filmiku i w końcu zdobędziecie wymaganą liczbę zabić:

 

braz It’s a play on words. Get it?
Finish a carkour course

Czytaj opis pucharku zloto Playground bound

 

zloto Playground bound
Finish all carkour courses

Najtrudniejszy i najbardziej wymagający pucharek. To on oddziela chłopców od mężczyzn w tej grze.

Tryb Carkour to coś w rodzaju krótkich torów z przeszkodami, gdzie musimy się dostać z punktu A do punktu B i czasami zahaczyć o jakąś znajdźkę. W teorii zapowiada się prosto, jednak w praktyce będziecie rzucać padem o ścianę. W tym trybie każdy milimetr w lewo czy prawo ma ogromne znaczenie. Pozycja samochodu, używanie przyśpieszenia czy wejście w zakręt z odpowiednią prędkością, to wszystko ma wpływ na przebieg każdego etapu. Cały tryb Carkour jest podzielony na poziomy trudności, czyli: Easy / Łatwy, Normal / Normalny, Hard / Trudny oraz Nightmare / Koszmarny. O ile pierwsze trzy poziomy trudności nie powinny Wam aż tak bardzo zajść za skórę, tak poziom Nightmare, pomimo że składa się tylko i wyłącznie z 2 etapów, to mi zajął całe 2 dni powtarzania ich w kółko. Na poprzednich poziomach trudności macie jeszcze jakiś minimalny margines błędu, niestety tutaj go nie ma, a przejazd musi być niemal perfekcyjny.

Opiszę Wam głównie poziom Nightmare / Koszmarny, ponieważ to tutaj będziecie zachodzić w głowę co robicie źle, albo co można jeszcze zmienić. Jest kilka momentów, w których nie spodziewalibyście się, że trzeba robić daną rzecz, aby ukończyć etap. Nim w ogóle zaczniemy, to osobiście używałem pojazdu Dreadnought (ten z 6 kołami). Nie wiem dlaczego, ale zachowywał się zupełnie inaczej niż cała reszta. Dużo lepiej trzymał się ścian niż cała reszta. Nie wymagał również aż tak gwałtownego przyspieszania, żeby się na nich utrzymać, dlatego polecam Wam właśnie ten samochód. Opisy znajdują się pod filmikami.

Carkour – Easy / Łatwy

Carkour – Normal / Normalny

Carkour – Hard / Trudny

Carkour – Nightmare / Koszmar

Half Tubes – pierwszy etap, gdzie zaczynamy od skakania pomiędzy pionowymi połówkami tub. Najważniejsza jest tutaj odpowiednia prędkość wejścia i nachylenie samochodu w locie (możecie go kontrolować, gdy puścicie gaz). Ustawiajcie go tak, żeby lądował idealnie kołami na następnej tubie i móc od razu przyspieszać bez zbędnego korygowania. Po drodze jest znajdźka, więc trzeba się trzymać mniej więcej środkowej części. Po części z tubami jedziemy po dużej ścianie, na końcu której trzeba ominąć małą ścianę i wjechać na pętlę. Najważniejsza jest tutaj prędkość, nie możecie odpuścić nawet na chwilę, a jak wjedziecie na pętlę to używacie bardzo krótko przyspieszenia (), dosłownie jeden mały strzał z rury. Przeskoczenie z pętli przez dziurę i na następną ścianę to wg mnie łut szczęścia. Nie znalazłem tutaj jednej sprawdzonej metody. Po prostu musicie jeździć jak zawsze i liczyć, że tym razem gra nie pokaże Wam środkowego palca. Ostatnia ściana zakończona świdrem to najtrudniejszy etap z całości. Jeśli nie wiecie co robić to za każdym razem spadniecie. Najważniejsze jest używanie przyspieszania pod ! Gdy tylko wjedziecie na świder musicie z niego korzystać, żeby tworzyć siłę docisku, a samochód trzymał się podłoża. W dodatku musicie używać go w sposób pulsacyjny, nie przytrzymujcie guzika bo przestrzelicie! Wiem, że brzmi to skomplikowanie, ale obejrzycie mój filmik to będziecie wiedzieć o co chodzi.

Loop Gap – drugi etap, wg mnie znacznie prostszy niż ten pierwszy, ponieważ daje chwilę na odpoczynek i ustawienie samochodu. Najpierw zaczynamy od pętli zakończonej skocznią. Musicie ustawić się po prawej stronie skoczni, żeby dolecieć do następnej tuby. W dodatku pod sam koniec pętli musicie jechać najszybciej jak tylko można i wykorzystać całe przyspieszenie pod . Po doleceniu na górną część zbieracie znajdźkę i cofacie na jej początek, aby powoli spaść na dolną część. Na dole ustawiacie samochód tak, żeby wyskoczyć lewą końcową stroną na następną kładkę. Najlepiej jest wyskoczyć od górnej krawędzi, żeby samochód nie zaczął wirować. Po wskoczeniu na kładkę pozostaje już tylko wjeżdżać odpowiednią stroną samochodu na małe skocznie. Najpierw wjeżdżacie na nią lewymi kołami, a na następnej prawymi. Jeśli wszystko pójdzie jak należy to traficie w szczelinę i ukończycie etap.

 

zloto Combat Racing Legend
Finish the campaign

Kampania składa się z 12 rozdziałów, z czego każdy podzielony jest na 3 turnieje + walka 1vs1 z “bossem”. Na początku jeździmy z małą ilością przeciwników, prędkości są mniejsze, podobnie jak ilość okrążeń. Początek to również coś w rodzaju tutorialu, gra będzie nam tłumaczyć różne mechaniki, np. ładowanie power-upów, itp. Każdy kolejny etap kampanii będzie coraz trudniejszy i bardziej wymagający. Od mniej więcej 10 rozdziału zaczynają się prawdziwe wyzwania. Przeciwnicy nie odpuszczają nawet na chwilę, a przesadzony system “catch-up” (ma zostać poprawiony) nie pozwala nawet na jeden błąd, ponieważ AI siedzi Wam non-stop na ogonie. W dodatku trzeba znać każdą trasę na wylot i wiedzieć, z których ścieżek najlepiej korzystać. Najkrótsza często nie oznacza najlepsza, ponieważ sporo skrótów wymaga zwolnienia w niektórych miejscach, dlatego ja osobiście zawsze trzymam się najszybszej drogi, żeby nie tracić prędkości.

Pamiętajcie, że awans do następnego turnieju jest podyktowany końcową pozycją w tabeli. Dlatego nie musicie wygrywać każdego wyścigu, niektóre można zająć na dalszych pozycjach i wciąż wygrać w punktacji, tym bardziej że AI lubi zmieniać pozycje w trakcie trwania turnieju i rzadko kiedy bywa tak, że jeden bot wygrywa wszystkie wyścigi. Jednak nie dajcie się zwieść, ponieważ w końcowej fazie kampanii i tak będziecie musieli wygrywać praktycznie wszystko, a miejsce na podium to będzie wręcz mus. Koniecznie również jest posiadanie tarczy w zapasie. Wiem, że łatwo powiedzieć, ale jadąc na 1 pozycji wystawiacie się na ciągły ostrzał. Nie wiem czy to skrypty, ale na niektórych trasach dostawałem zawsze w tych samych miejscach, więc warto o tym pamiętać. Gdy jesteśmy namierzani rakietą to słychać charakterystyczny dźwięk.

Samochody z jakich korzystałem podczas grania całej kampanii to: Dreadnought oraz Phantom. Nie używałem Tempesta z tego względu, że jest za szybki i ciężko go kontrolować na krętych trasach. Twórcy zapowiedzieli, że jego zachowanie zostanie poprawione, jednak do tego momentu korzystałem głównie z tych dwóch samochodów. Poza tym pojazd nie ma tutaj aż takiego znaczenia, najważniejsze jest obeznanie trasy oraz popełniać jak najmniej błędów.

 

braz I did it my way
Create a custom tournament

Bardzo prosty pucharek, który nie wymaga nawet odpalania wyścigu.

By zrobić turniej, musicie wejść do trybu pojedynczego gracza, wybrać dowolny tryb i dowolną trasę, następnie kliknąć touchpad () i dodać kolejną trasę, przez co tworzymy turniej. Pucharek powinien Wam wpaść w momencie dodania drugiej trasy do turnieju.

Wybieracie: Single Player > Dowolna zakładka > Dowolny tryb > Dowolna trasa > klikacie Touchpad () > Dodajecie kolejną trasę > pucharek wpada na konto

 

braz Stunt double
Pull a wheelie on the ceiling

Pucharek wpadł mi zupełnie przypadkowo jako jeden z pierwszych, zaraz na samym początku kampanii, dlatego domyślam się, że Wam również wpadnie w podobny sposób.

Musimy zrobić “wheelie” jadąc po suficie, czyli stanąć na tylnych kołach. Trasa Speedbowl nadaje się do tego idealnie, ponieważ ma kształt tuby i można spokojnie jechać po ziemi jak i suficie, a nawet ścianie. Najprostszą metodą do zrobienia wheelie jest użycie naładowanego turbo (). Po jego użyciu samochód dostaje dużego przyspieszenia, a w początkowej fazie staje na 2 kołach. Po wykonaniu tego manewru, wyzwanie powinno zostać zaliczone.

 

braz Death from above
Hit an opponent with a Scorpion launched when airborne

Musicie trafić przeciwnika rakietą będąc w powietrzu. Wydaje się trudne, ale na szczęście takie nie jest i pewnie wpadnie Wam samo podczas grania.

Jak zwykle, idealną trasą do tego wyzwania jest trasa Speedbowl. Posiada ona coś w rodzaju dolnej części, z której można się łatwo wybić i strzelić w kogoś. Rakieta ma taki znaczek . Gdy już będziecie ją mieli, to musicie jechać dolną częścią toru i czekać aż ktoś Was wyprzedzi. Na ekranie pokaże się zapewne znaczek namierzania. Używacie wtedy platformy z przyspieszeniem, wybijacie się w powietrzu na krawędzi toru, czekacie aż celownik zmieni kolor na zielony i strzelacie. Tylko tyle i aż tyle. Po udanym trafieniu pucharek jest Wasz.

Poniżej mój filmik:

braz Duck hunt
Hit an airborne opponent with the Scorpion

Sytuacja bardzo podobna jak wyżej, tyle że to Wy musicie trafić rakietą () kogoś kto jest aktualnie w powietrzu. Możecie również być wtedy w powietrzu, dlatego świetnie sprawdzają się trasy z dużymi skoczniami, gdzie AI musi z nich korzystać. Pamiętajcie, żeby poczekać aż celownik zmieni kolor na zielony, wtedy macie większe szansę, że rakieta trafi w przeciwnika. Pucharek zrobicie na 99% podczas normalnego grania, więc na początku nie zawracajcie sobie nim głowy.

Pucharek można również bardzo łatwo zrobić na 2 pady w trybie Split Screen. Wystarczy ustawić 2 samochody na przeciwko siebie, podskoczyć jednym w miejscu (), a drugim strzelić, gdy ten będzie w powietrzu.

 

braz Twisted
Perform a double-somersault when airborne

Jeden z nielicznych pucharków, który musiałem zrobić osobno.

Waszym zadaniem jest obrócić się 2x w powietrzu i wylądować. Podczas kampanii jest to dość trudne do zrobienia, ponieważ bardzo mało takich miejsc, gdzie można wykonać 2 obroty w powietrzu. Jednak idealnie tutaj sprawdza się arena Biodome, gdzie można jeździć po suficie. Jak zapewne się domyślacie, wystarczy wjechać na sufit, zwolnić aby samochód zaczął spadać, puszczacie gaz i obracacie nim w powietrzu minimum 2 razy. Po wylądowaniu pucharek powinien być zrobiony.

Poniżej filmik:

 

braz Dropped your load
Hit an opponent with a full round of Raptor bullets

Tym razem musimy użyć karabinu maszynowego Raptor (), aby móc wykonać to trofeum.

Musicie trafić każdym pociskiem w magazynku w jednego przeciwnika. Jak można się domyślić, potrzebna będzie długa prosta. Świetnie nadaje się do tego trasa District 404. Posiada długie i szerokie proste, gdzie można łatwo namierzyć gościa przed nami i spokojnie wpakować w niego cały magazynek. Oczywiście można to też zrobić na Split Screenie, gdzie jeden samochód stoi w miejscu, a drugi po prostu w niego strzela.

Poniżej filmik:

 

srebro Serpent’s Kiss
Hit only vehicles with every Hydra missile in a salvo

Wyzwanie praktycznie takie samo jak to powyżej, z tym że przy użyciu broni Hydra (). Wszystkie rakiety muszą trafić tylko i wyłącznie w samochody przeciwników. Nie ma znaczenia czy traficie 2, 3 lub więcej, po prostu każdy pocisk musi uderzyć w jakiś pojazd. Uderzenie w jeden samochód nie działa, a przynajmniej ja nie dostawałem trofeum, gdy strzelałem w jeden pojazd.

Jest tutaj nieco trudniej, ponieważ Hydra nie ma żadnego namierzania. Co prawda celownik na ekranie się pojawia i rakiety polecą w kierunku danego przeciwnika, ale nie skręcą za nim, gdy ten zmieni pozycje. Dlatego musicie mieć sporo szczęścia, żeby zrobić ten pucharek przy normalnej grze. Dobrze jest trzymać broń i użyć jej, gdy zobaczycie sporą grupkę pojazdów przed Wami. Dobrze jest to robić na starcie wyścigów, ponieważ wtedy wszyscy jeszcze jadą w grupie. Mi udało się to zrobić na jednej z tych zimowych trasach, w początkowych aktach kampanii. Możecie również spróbować zrobić trofeum w trybie Split Screen, gdzie ustawiacie kilka samochodów obok siebie i strzelacie Hydrą.

Filmik prezentujący o co chodzi:

 

braz Demolition man
Destroyed some scenery

Praktycznie na każdej trasie znajdują się elementy, które można niszczyć. Najwięcej znajdziecie beczek, które stoją po prostu na trasie. Można przez nie przejechać, albo użyć broni do zniszczenia ich. Idealnie sprawdza się tutaj karabin maszynowy Raptor (). Wystarczy nieco zwolnić, odpalić broń i strzelać w stojące beczki. Pucharek powinien wpaść zaraz po rozwaleniu kilku z nich. Świetnie sprawdzają się tutaj areny, ponieważ beczki odnawiają się co jakiś czas, więc można powtarzać czynność jeśli pucharek nie wpadł za pierwszym razem.

 

srebro Stolen victory
Win a race by passing the leader in the last second

Dość podchwytliwy pucharek, ponieważ wyprzedzić kogoś w ostatniej sekundzie wyścigu jest bardzo trudno.

Jest kilka metod na zrobienie tego trofeum. Jedną z nich jest odpalenie trasy Speedbowl w trybie Speed Demon. Ustawić jednego przeciwnika, najprostszy poziom i najszybsza prędkość. Do tego włączcie “Catch-Up”, żeby nie uciekł Wam za bardzo. Teraz musicie szukać turbo i najlepiej je naładować. Gonicie teraz przeciwnika i trzymacie się go praktycznie do samego końca. Jak będziecie się zbliżać do mety to musicie się z nim zrównać (ale nie wyprzedzić!) i użyć turbo w ostatnim możliwym momencie. Pamiętajcie, że naładowane turbo ma minimalne opóźnienie, więc weźcie to pod uwagę.

Innym sposobem jest jak zwykle Split Screen. Grając na 2 pady możecie się spokojnie dogadać, żeby druga osoba lekko odpuściła zaraz przed samą metą. Pamiętajcie, że pomiędzy dwoma samochodami nie być większa różnica jak 1 sekunda.

 

braz Driller killer
Hit 3 or more opponents with a single Hydra

Pucharek bardzo podobny do srebro Serpent’s Kiss, z tym że tutaj musicie trafić 3 samochody jedną salwą Hydry ().

Jeśli pucharek nie wpadł Wam podczas normalnego grania kampanii to najlepiej będzie go zrobić w trybie Split Screen. Potrzebować będziecie jednak 4 padów do tego. Najlepiej odpalić dowolną arenę, ustawić 3 samochody bardzo blisko siebie i strzelić w nie Hydrą. Jeśli pucharek nie wpadł za pierwszym razem to po prostu powtarzać do momentu aż się uda.

 

Materiał zrealizowany na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora.

Materiał zrealizowany dzięki uprzejmości Little Big PR.