Starfield nie ma specjalnie wymagającego zestawu osiągnięć. Calak zajmie nam jednak sporo czasu, a do tego końcówka niestety będzie wymagała żmudnego grindu. Trzeba też uważać na kilka kilka rzeczy, by niepotrzebnie nie powtarzać jakiś większych fragmentów gry.
- Stopień trudności wbicia calaka: 3/10
- Czas do zdobycia calaka: około 100 godzin
- Liczba osiągnięć: 50 – 1000
- Liczba osiągnięć offline: 50
- Liczba osiągnięć online: BRAK
- Minimalna liczba przejść: 1
- Osiągnięcia możliwe do przeoczenia: Kilka, zobacz „Krok po kroku”
- Zglitchowane osiągnięcia: BRAK
Opinia Starfield znajduje się TUTAJ!
W ramach podziękowania za poradnik, o ile się oczywiście przydał, możesz postawić mi kawę!
Krok po kroku:
UWAGA! Technicznie w grze nie ma rzeczy możliwych do całkowitego pominięcia. Warto jednak zwrócić uwagę, że po ukończeniu misji fabularnej WIELKI SKOK trafiamy do swoistej Nowej Gry +. I wiąże się to z tym, że tracimy nasz statek oraz wszystkie zasoby, bronie i inne dobra, które zgromadziliśmy. Zostaje jedynie doświadczenie. Dlatego też polecam przed wykonaniem tej misji dokonać ręcznego zapisu i potem z niego kontynuować zbieranie pozostałych osiągnięć.
Gra niestety mimo ekskluzywności Microsoftu nie śledzi postępu osiągnięć. Nie widać więc na liście ile na ile danych rzeczy już zebraliśmy/wykonaliśmy. Na szczęście są jeszcze wbudowane statystyki. By je sprawdzić musimy otworzyć menu i tam pod zakładką STATUS znajdziemy różne parametry.
Rzeczy, na które warto mieć uwagę:
- Poziom trudności nie ma znaczenia. Możemy grać na jakim nam wygodnie, a także swobodnie go zmieniać w trakcie rozgrywki bez obawy o możliwość zepsucia jakiegoś osiągnięcia.
- Od samego początku warto sobie zainwestować w umiejętność ZABEZPICZENIA i otwierać zamki do osiągnięcia Cyberślusarstwo.
- Dobrze względnie szybko uporać się z osiągnięciem Zabójcza personalizacja. Zaleca się połączyć to z wykonywaniem większych zadań. Np. frakcyjnych w celu łatwego zgromadzenia uzbrojenia do modyfikacji.
- Warto wchodzić w interakcję z każdym napotkanym komputerem do uzyskania osiągnięcia Podłączenie. Nie wymaga to żadnych umiejętności, a można niepotrzebnie przegapić okazje i potem musieć za tym latać.
- Od początku gry warto obrać na cel osiągniecie Sobie przeznaczeni i wybrać jakiegoś towarzysza z którym postaramy się osiągnąć maksymalny poziom relacji. Najlepiej romantycznej. Po prostu zawsze zabierajmy go na misje i stosując metodę szybkiego zapisu przed różnymi decyzjami dobierajmy takie, które będą się najbardziej podobały towarzyszowi. Zapisujmy też przed rozmowami z nim. Zdarza się, że normalnie podczas gry poprosi nas o rozmowę. I wyniknie z tego jego osobista misja, którą należy wykonać.
Umiejętności przydatne do osiągnięć:
- ZABEZPICZENIA – (3 poziom) z zakładki TECHNICZNE. Umiejętność całkowicie konieczna do osiągnięcia Cyberślusarstwo. Najlepiej rozwinąć w pierwszej kolejności na początku gry.
- GEOLOGIA oraz BOTANIKA – zakładka NAUKOWE. Przydają się do osiągnięć Życie rodzi życie oraz Kolekcja kamieni. Dzięki nim możemy szybciej zebrać te zasoby.
- ZOOLOGIA (poziom 1) oraz INŻYNIERIA PLACÓWEK (poziom 1) – zakładka NAUKOWE. Te dwie umiejętności są niezbędne do najlepszego konsolowego sposobu grindu doświadczenia do osiągnięcia Sięgnij gwiazd.
- ASTRODYNAMIKA – zakładka NAUKOWE. Poziom zależny od tego jak mamy skonfigurowany statek odnośnie odległości skoków między układami. Potrzebne jest to do osiągnięcia Gwiazdy to mój cel.
- PRZYWÓDSTWO – (1 poziom) z zakładki SPOŁECZNE. Przydaje się do osiągnięcia Sobie przeznaczeni. Szybciej będziemy mogli osiągnąć maksymalny poziom relacji z wybranym towarzyszem.
- PILOTAŻ oraz BUDOWA STATKÓW – są warte uwagi ze względu na możliwość zbudowanie znacznie lepszego statku, który ogólnie przydaje się podczas gry.
Poradnik:
W gwiazdy dla całej ludzkości / For All, Into the Starfield 10
Wyrusz w kosmos po raz pierwszy / Enter Space for the First Time
Osiągniecie fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie na samym początku gry, gdy tylko odlecimy statkiem.
Mały krok / One Small Step 10
Dołącz do Konstelacji / Join Constellation
Osiągniecie fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie jak tylko dołączymy do Konstelacji.
W nieznane / Into the Unknown 10
Ukończ zadanie „W nieznane” / Complete „Into the Unknown”
Osiągniecie fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu zadania „W nieznane”.
Wszystko, co można kupić za pieniądze / All That Money Can Buy 10
Ukończ zadanie „Wszystko, co można kupić za pieniądze” / Complete „All That Money Can Buy”
Osiągniecie fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu zadania „Wszystko, co można kupić za pieniądze”.
Głębiej w nieznane / Further Into the Unknown 20
Ukończ zadanie „Głębiej w nieznane” / Complete „Further Into the Unknown”
Osiągniecie fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu zadania „Głębiej w nieznane”.
Wysoka cena / High Price to Pay 20
Ukończ zadanie „Wysoka cena” / Complete „High Price to Pay”
Osiągniecie fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu zadania „Wysoka cena”.
UWAGA! W trakcie tej misji czeka nas wybór w kwestii obrony Loży lub ratunku towarzyszy na stacji Oko. Niezależnie od podjętej decyzji, ktoś z naszych towarzyszy zginie. I będzie to osoba z najlepszymi relacjami z nami w miejscu, do którego się nie udaliśmy. Warto mieć to na uwadze, jeśli nie zdobyliśmy jeszcze osiągnięcia Sobie przeznaczeni, a nie chcemy stracić konkretnej postaci. Musimy wybrać wtedy lokację, gdzie znajduje się dany bohater, by go nie stracić.
W ich ślady / In Their Footsteps 20
Ukończ zadanie „W ich ślady” / Complete „In Their Footsteps”
Osiągniecie fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu zadania „W ich ślady”.
Splątanie / Entangled 20
Ukończ zadanie „Splątanie” / Complete „Entangled”
Osiągniecie fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu zadania „Splątanie”.
Z tej Ziemi / Unearthed 20
Ukończ zadanie „Z tej Ziemi” / Complete „Unearthed”
Osiągniecie fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu zadania „Z tej Ziemi”.
Wielki skok / One Giant Leap 50
Ukończ zadanie „Wielki skok” / Complete „One Giant Leap”
Osiągniecie fabularne, niemożliwe do pominięcia. Wpadnie po ukończeniu zadania „Wielki skok”.
UWAGA! Po ukończeniu tej misji trafiamy do swoistej Nowej Gry +. I wiąże się to z tym, że tracimy nasz statek oraz wszystkie zasoby, bronie i inne dobra, które zgromadziliśmy. Zostaje jedynie doświadczenie. Dlatego też polecam przed wykonaniem tej misji dokonać ręcznego zapisu i potem z niego kontynuować zbieranie pozostałych osiągnięć.
Supra et Ultra / Supra Et Ultra 10
Dołącz do Gwardii ZK / Join the UC Vanguard
Osiągnięcie związane z frakcjami. Do Gwardii ZK możemy dołączyć na planecie JEMISON w układzie ALFA CENRAUI. Porozmawiać z osobą werbującą będziemy mogli nawet w ramach jednego z głównych zadań. Wystarczy kontynuować ten wątek.
Lepsze znane zło / The Devils You Know 10
Ukończ zadanie „Lepsze znane zło” / Complete „The Devils You Know”
Osiągnięcie związane z frakcjami. Wystarczy kontynuować wątek Gwardii ZK. Wybory fabularne podczas zadań nie mają znaczenia.
Pomnik trwalszy niż ze spiżu / A Legacy Forged 30
Ukończ zadanie „Pomnik trwalszy niż ze spiżu” / Complete „A Legacy Forged”
Osiągnięcie związane z frakcjami. Wystarczy kontynuować wątek Gwardii ZK. Wybory fabularne podczas zadań nie mają znaczenia.
Na straży gwiazd / Deputized 10
Dołącz do Strażników Wolnych Gwiazd / Join the Freestar Rangers
Osiągnięcie związane z frakcjami. Do Strażników Wolnych Gwiazd możemy dołączyć na planecie AKILA w układzie CHEYENNE. Na szeryfa natrafimy w ramach jednego z głównych zadań i pojawi się wtedy wątek dołączenia. Wystarczy go kontynuować.
Pierwsza pomoc / Surgical Strike 10
Ukończ zadanie „Pierwsza pomoc” / Complete „Surgical Strike”
Osiągnięcie związane z frakcjami. Wystarczy kontynuować wątek Strażników Wolnych Gwiazd. Wybory fabularne podczas zadań nie mają znaczenia.
Kto sieje wiatr… / The Hammer Falls 30
Ukończ zadanie „Kto sieje wiatr…” / Complete „The Hammer Falls”
Osiągnięcie związane z frakcjami. Wystarczy kontynuować wątek Strażników Wolnych Gwiazd. Wybory fabularne podczas zadań nie mają znaczenia.
Powrót do roboty / Back to the Grind 10
Dołącz do Ryujin Industries / Join Ryujin Industries
Osiągnięcie związane z frakcjami. Do Ryujin Industries możemy dołączyć na planecie VOLII ALFA w układzie VOLII. Na terenie lokacji RDZEŃ NEONU natrafimy na komputer umożliwiający złożenie podania do tej korporacji. Wystarczy kontynuować ten wątek. Tu warto jednak dodać, że przy tej konkretnej frakcji dobrze jest mieć rozwinięte umiejętności hakowania zamków oraz skradania się.
Winowajcy / Guilty Parties 10
Ukończ zadanie „Winowajcy” / Complete „Guilty Parties”
Osiągnięcie związane z frakcjami. Wystarczy kontynuować wątek Ryujin Industries. Wybory fabularne podczas zadań nie mają znaczenia.
Piętro kierownicze / Executive Level 30
Ukończ zadanie „Piętro kierownicze” / Complete „Executive Level”
Osiągnięcie związane z frakcjami. Wystarczy kontynuować wątek Ryujin Industries. Wybory fabularne podczas zadań nie mają znaczenia.
Szczur trafia do kanałów / Rook Meets King 10
Dołącz do Karmazynowej Floty / Join the Crimson Fleet
Osiągnięcie związane z frakcjami. Do Karmazynowej Floty dostajemy się w zupełnie inny sposób niż w przypadku pozostałych frakcji. Możemy zostać przyłapani na kradzieży czy hakowaniu zamków na planecie JEMISON w układzie ALFA CENRAUI. Wtedy strażnik zabierze nas na specjalną rozmowę, w której otrzymamy propozycję nie do odrzucenie. Dotyczącą infiltracji Karmazynowej Floty. I w tym wypadku w trakcie wątku mamy praktycznie wybór między dwiema frakcjami, które ze sobą rywalizują.
Najlepsi z najlepszych / The Best There Is 10
Ukończ zadanie „Najlepsi z najlepszych” / Complete „The Best There Is”
Osiągnięcie związane z frakcjami. Wystarczy kontynuować wątek Karmazynowej Floty. Wybory fabularne podczas zadań nie mają znaczenia.
Koniec Dziedzictwa / Legacy’s End 30
Ukończ zadanie „Koniec Dziedzictwa” / Complete „Legacy’s End”
Osiągnięcie związane z frakcjami. Wystarczy kontynuować wątek Karmazynowej Floty. Wybory fabularne podczas zadań nie mają znaczenia.
Nie ma to jak w domu / Home Sweet Home 10
Zbuduj placówkę / Build an Outpost
Osiągnięcia związane z budową baz. By zbudować placówkę lądujemy jakiejś planecie w oddaleniu od ewentualnych zabudowań. Następnie wciskamy przycisk , a następnie przy pomocy stawiamy placówkę.
Dostawcza potęga / Shipping Magnate 10
Połącz 5 placówek połączeniami towarowymi / Connect 5 Outposts with Cargo Links
Osiągnięcia związane z budową baz. Polecam sobie zapisać ręcznie grę przed tą budową, bo szkoda marnować surowce na te zbędne połączenia towarowe. Wybieramy sobie jakąś planetę najlepiej z łagodnymi warunkami. I tam będziemy stawiać bazę.
Potrzebne będą surowce:
- 72 sztuki Glinu
- 12 sztuk Berylu
- 120 sztuk Żelaza
- 12 sztuk Przewodu Zero
Możemy nabyć te surowce na planecie JEMISON w układzie ALFA CENRAUI. W lokacji portu kosmicznego jest sklep Jemison Mercantile, gdzie dostępne są te surowce. Po wykupieniu wszystkim wystarczy odczekać 48 godzin gdzieś na ławeczce i zasoby będą znowu dostępne.
Lista kroków:
- Wciskamy przycisk , a następnie przy pomocy stawiamy pierwszą placówkę.
- Podchodzimy do centrum placówki i wciskamy , by zacząć budować.
- W sekcji budowania wybieramy „Połączenie towarowe” z zakładki RÓŻNE. I stawiamy je gdziekolwiek.
- Oddalamy się, wciskamy przycisk , a następnie przy pomocy stawiamy drugą placówkę.
- W sekcji budowania wybieramy „Połączenie towarowe” z zakładki RÓŻNE. I stawiamy je gdziekolwiek.
- Tym razem wchodzimy na postawiony obiekt połączenia towarowego i upewniamy się, że placówka 1 jest połączona z drugą.
- Powtarzamy powyższe kroki, aż będziemy posiadali 6 placówek. Połączenia ustalamy w tych parzystych. Druga z pierwszą, czwarta z trzecią, oraz szósta z piątą. Wtedy wpadnie nam osiągnięcie.
Przemysł ciężki / Industrialist 20
Wytwórz w placówkach łącznie 500 jednostek zasobów / Produce 500 Total Resources from Outposts
Osiągnięcia związane z budową baz. W dowolnej placówce wystarczy postawić jakiś generator surowców, a następnie udać się na spoczynek i czekać, aż się nazbiera wymagana ilość surowców.
Lista kroków:
- Wciskamy przycisk , a następnie przy pomocy stawiamy pierwszą placówkę.
- Podchodzimy do centrum placówki i wciskamy , by zacząć budować.
- W sekcji budowania wybieramy urządzenia z zakładki EKSTRAKTORY. To one wytwarzają surowce.
- Będziemy też potrzebowali urządzeń z zakładki ZASILANIE, by wszystko mogło działać.
- Oprócz tego może być też przydatny magazyn z zakładki PRZECHOWYWANIE.
- Mogą nam być potrzebne do tego różne surowce, więc po postawieniu placówki warto sobie spisać, które konkretnie powinniśmy kupić.
Zaawansowana inżynieria / Chief Engineer 10
Zmodyfikuj statek / Modify a Ship
Statek możemy modyfikować w każdym porcie z głównych miast. Wystarczy podejść do osoby zajmującej się handlem statków i wybrać opcję modyfikacji naszego. Osiągnięcie wpadnie po zainstalowaniu dowolnego nowego elementu.
Gwiezdna kartografia / Stellar Cartography 10
Odwiedź 20 układów gwiezdnych / Visit 20 Star Systems
Osiągnięcie związane z odwiedzaniem kolejnych układów gwiezdnych. Zobacz opis: Gwiazdy to mój cel.
Gwiazdy to mój cel / The Stars My Destination 20
Odwiedź wszystkie układy gwiezdne / Visit all Star Systems
Przechodząc do menu MAPY GWIEZDNEJ mamy możliwość przemieszczania się po różnych układach gwiezdnych. Z początku nie uda się nam dolecieć w niektóre rejony galaktyki. Jest to związane z zasięgiem naszego statku. Możemy go zwiększyć poprzez ulepszanie lub też dzięki umiejętności ASTRODYNAMIKA. Przy okazji warto też mieć na statku przydzieloną Sarę Morgan z uwagi, że jej zdolności też zwiększają odległość skoków.
Mając już odpowiedni zaawansowany statek, musimy odwiedzić każdy z układów. Te, do których jeszcze nie polecieliśmy, nie są podświetlone na tle MAPY GWIEZDNEJ. Jest w tym jednak pewien haczyk, gdyż czasem pod jednym punktem znajduje się więcej niż jeden układ, a musimy wylądować w każdym. Polecam więc lecieć zgodnie z mapą na przykład od lewej do prawej i po kolei odwiedzać każdy z nich. Warto to przy okazji połączyć z Twarde stąpanie po ziemi.
Twarde stąpanie po ziemi / Boots on the Ground 20
Wyląduj na 100 planetach / Land on 100 Planets
Kumulacyjne osiągnięcie związane z lądowaniem na planetach. W zasadzie nie musimy nawet ich zwiedzać. Wystarczy wylądować i możemy kierować się na kolejną. Część odwiedzimy normalnie w ramach zadań głównych, frakcyjnych czy pobocznych. Ale jeśli nam brakuje jeszcze kilku, to warto to połączyć z osiągnięciem Gwiazdy to mój cel.
Pomocna dłoń / Fixer 30
Ukończ 30 aktywności / Complete 30 Activities
Osiągnięcie związane z zadaniami z zakładki DROBNE w menu misji. Są to zwykle banalne aktywności polegające na porozmawianiu z jakąś osobą. Powinno wpaść naturalnie podczas gry. Wystarczy sobie pozaznaczać te, które nam tam zostały w menu jako jeszcze nieukończone. Warto też zaznaczyć, że metoda grindowania polegająca na rozdzieleniu się z towarzyszem i dołączeniu go ponownie do grupy nie działa.
Na własny rachunek / Privateer 10
Ukończ 30 misji z tablic lub z kategorii „Różne” / Complete 30 Terminal or Misc. Missions
Osiągnięcie związane z zadaniami z zakładki RÓŻNE w menu misji. Są to mniej skomplikowane zadania, które często pojawiają się w dzienniku automatycznie przy okazji eksploracji świata. Do zadań tych zaliczają się też proste zlecenia z tablic i terminali w miastach. Osiągnięcie wpadnie po ukończeniu 30 z nich.
Życie rodzi życie / Life Begets Life 20
Zbierz 500 jednostek zasobów organicznych / Gather 500 Organic Resources
Za to osiągniecie polecam się zabrać po zaliczeniu wszystkich zadań typu MOC NIE Z TEGO ŚWIATA. Dzięki nim będziemy mogli bardzo sprawnie się uporać z zasobami organicznymi. Dostajemy wówczas specjalne moce. Są one losowo przyznawane za odwiedzanie świątyń. Nas interesować będzie konkretnie WIECZNE ŻNIWO. Warto też mieć zgromadzonych trochę Esencji Kwantowych, które dostajemy za pokonywanie przeciwników pilnujących świątyń. Będą nas atakować zawsze po zdobyciu nowej mocy.
Znajdujemy sobie planetę z roślinnością. Ja wybrałem system TOLIMAN, który znajduje się w tym samym miejscu, co ALFA CENRAUI. Następnie wylądowałem na planecie TOLIMAN II. Po wylądowaniu odpalmy sobie skaner , by podświetliło nam roślinność do zebrania. Najlepiej znaleźć jakieś ze dwie rośliny do zebrania, rosnące blisko siebie. Zapisujemy ręcznie grę. Następnie zbieramy obie, po czym korzystamy z mocy WIECZNE ŻNIWO (+). I możemy zebrać ponownie. Gdy wyczerpie się nam moc, wchodzimy do menu, zakładka MOC i tam wciskając wybieramy opcji UŻYJ ESENCJI KWANTOWEJ. Przez 60 sekund będziemy mogli spamować mocą i zbierać zasoby bardzo szybko. Przydaje się tu zdolność BOTANIKA podwajająca zbierane zasoby. Po zdobyciu osiągnięcia możemy wczytać grę, by niepotrzebnie nie tracić esencji kwantowej na takie głupoty.
Kolekcja kamieni / Rock Collection 10
Zbierz 500 jednostek zasobów nieorganicznych / Gather 500 Inorganic Resources
Z zasobami nieorganicznymi jest trochę więcej biegania niż z tymi organicznymi. Jest jedna moc sprzyjająca zbieraniu zdobyta w ramach zadań typu MOC NIE Z TEGO ŚWIATA. Konkretnie BLSKOŚĆ ŻYWIOŁÓW, która to przyciąga do nas wszystkie pobliskie zasoby. Jest jednak to średnio użyteczne, gdyż zbieranie wszystkiego przecinakiem nie trwa specjalnie długo. Sam przecinak do zbierania zasobów można w razie czego zakupić między innymi na planecie JEMISON w układzie ALFA CENRAUI. W lokacji portu kosmicznego jest sklep Jemison Mercantile.
Znajdujemy sobie kamienistą planetę. Ja wybrałem system planetę BONDAR, która znajduje się w układzie ALFA CENRAUI. Po wylądowaniu odpalmy sobie skaner , by podświetliło nam materiały do zebrania. Mając włączony skaner postać od razu wyposaży się w przecinak. Pojedyncze żyły surowców można zgarniać przecinakiem, a jak zauważymy większą liczbę, korzystamy z wspominanej wcześniej mocy. Przydaje się tu zdolność GEOLOGIA podwajająca zbierane zasoby.
Cyberślusarstwo / Cyber Jockey 30
Złam 50 cyfrowych zamków / Bypass 50 Digital Locks
To osiągnięcie warto sobie ogarniać już od samego początku gry i otwierać jak najwięcej zamków. Niezbędna jest tu umiejętność ZABEZPICZENIA, którą najlepiej rozwinąć do 3 poziomu. Dobrze jest wykonywać szybki zapis przed przystąpieniem do otwierania, by nie tracić niepotrzebnie cyfrychów. Są one potrzebne do otwierania. Możemy je nabyć tradycyjnie na planecie JEMISON w układzie ALFA CENRAUI. W lokacji portu kosmicznego jest sklep Jemison Mercantile. Więcej jest też do kupienia na statku KLUCZ, jeśli mamy do niego już dostęp w ramach misji frakcyjnej dla Karmazynowej Floty. Warto się zaopatrzyć w większą liczbę. Kupujemy ile jest dostępne, czekamy 48h na ławeczce i możemy kupić ponownie.
Podłączenie / Jacked In 20
Uzyskaj dostęp do 50 komputerów / Access 50 Computers
To osiągnięcie nie stanowi większego problemu i nie wymaga żadnych umiejętności. Trzeba po prostu korzystać z komputerów. I nie muszą być one zabezpieczone blokadą. Liczą się wszystkie z którymi wejdziemy w interakcję.
Zabójcza personalizacja / Soldier of Fortune 30
Zmodyfikuj 50 sztuk broni / Mod 50 Weapons
Ociągnięcie możliwe do przeoczenia!
Można to osiągnięcie wbić w każdym momencie, ale po zaliczeniu wszystkich ważnych zadań będzie to zwyczajnie upierdliwe. Dlatego polecam połączyć je z jakimś większym zadaniem, gdzie wywiąże się większa potyczka. Zbieramy wtedy każdą broń po ustrzelonych przeciwnikach. Będąc wyładowanym sprzętem udajemy się na planetę VOLII ALFA w układzie VOLII. Na terenie lokacji RDZEŃ NEONU kierujemy się do sklepu Neon Tactical. Wewnątrz znajdziemy stół rusznikarski do edycji broni. Znajdujemy w każdej z nich jakiś prosty, nie wymagający wielu surowców element do podmiany. Na przykład WYLOT LUFY – KOMPENSATOR. Wymaga raptem 1 sztukę glinu oraz 1 sztukę niklu. Po przerobieniu zmieńmy sobie nazwę broni, by wiedzieć, którą już modyfikowaliśmy. Surowce możemy zakupić w sklepie Mining League znajdującym się naprzeciwko. Po zmodyfikowaniu broni możemy je od razu odsprzedać. I powtarzamy proces, aż do momentu otrzymania trofeum.
Produkcja masowa / Replicator 30
Stwórz 100 przedmiotów / Craft 100 Items
To osiągnięcie można łatwo i szybko zaliczyć. Udajemy się na planetę VOLII ALFA w układzie VOLII. Na terenie lokacji RDZEŃ NEONU kierujemy się do sklepu Mining League. W środku znajdziemy ławę przemysłową do produkcji przedmiotów. Wystarczy kupić u handlarza odpowiednie materiały i wytwarzać proste przedmioty wymagając niewielkiej liczby. Jak się skończą materiały, czekamy 48h i możemy kupić kolejne.
Rodzina, którą wybierasz / The Family You Choose 20
Zwerbuj 10 różnych towarzyszy / Recruit 10 Separate Companions
Towarzyszy w grze jest więcej niż można się było spodziewać, a część z nich jest całkowicie opcjonalna. Zgromadzenie wymaganej do osiągnięcia liczby będzie wymagało trochę poszukiwań.
Towarzysze związani z głównym wątkiem:
- Vasco
- Barrett
- Sara Morgan
- Andreja
- Sam Coe
Towarzysze do zwerbowania w ramach misji:
- Lin – wymaga ukończenia zadania POWRÓT DO VECTERY. Lokacja: planeta PODIUS w układzie NARION.
- Heller – wymaga ukończenia zadania POWRÓT DO VECTERY. Lokacja: planeta PODIUS w układzie NARION.
- Amelia Earhart – wymaga ukończenia zadania OPERACJA STARSEED. Lokacja: planeta CHARYBDIS III w układzie CHARYBDIS.
- Moara Otero – wymaga ukończenia zadania STARE SĄSIEDSTWO. Lokacja: planeta MARS w układzie SOL.
- Rafael Aguerro – wymaga ukończenia zadania UWIKŁANI. Lokacja: planeta JEMISON w układzie ALFA CENRAUI.
Towarzysze do zwerbowania w miastach:
- Andromeda Kepler – Lokacja: planeta MARS w układzie SOL. Znajdziemy ją w barze i wynajęcie będzie kosztowało 12 000-6 000 kredytów zależnie od naszej zdolności perswazji.
- Jessamine Griffin – Lokacja: stacja KLUCZ w układzie KRYX. Znajdziemy ją w barze i wynajęcie będzie kosztowało 18 000-9 000 kredytów zależnie od naszej zdolności perswazji.
- Gideon Aker – Lokacja: planeta JEMISON w układzie ALFA CENRAUI. Znajdziemy go w barze i wynajęcie będzie kosztowało 16 500-8 250 kredytów zależnie od naszej zdolności perswazji.
- Marika Boros – Lokacja: planeta JEMISON w układzie ALFA CENRAUI. Znajdziemy ją w barze i wynajęcie będzie kosztowało 15 000-7 500 kredytów zależnie od naszej zdolności perswazji.
- Simeon Bankowski – Lokacja: planeta JEMISON w układzie ALFA CENRAUI. Znajdziemy ją w barze i wynajęcie będzie kosztowało 15 000-7 500 kredytów zależnie od naszej zdolności perswazji.
- Dani Garcia – Lokacja: planeta VOLII ALFA w układzie VOLII. Znajdziemy go w barze i wynajęcie będzie kosztowało 12 000-6 000 kredytów zależnie od naszej zdolności perswazji.
- Mickey Caviar – Lokacja: planeta VOLII ALFA w układzie VOLII. Znajdziemy go w barze i wynajęcie będzie kosztowało 18 000-9 000 kredytów zależnie od naszej zdolności perswazji.
- Sophia Grace – Lokacja: planeta VOLII ALFA w układzie VOLII. Znajdziemy ją w Domu Madame Sauvage i wynajęcie będzie kosztowało 15 000-7 500 kredytów zależnie od naszej zdolności perswazji.
- Ezekiel – Lokacja: planeta AKILA w układzie CHEYENNE. Znajdziemy go w barze w mieście Akila.
- Lyle Brewer – Lokacja: planeta AKILA w układzie CHEYENNE. Znajdziemy go w barze i wynajęcie będzie kosztowało 13 500-6 750 kredytów zależnie od naszej zdolności perswazji.
- Rosie Tannehill – Lokacja: planeta AKILA w układzie CHEYENNE. Znajdziemy ją w mieście Akila.
- Omari Hassan – Lokacja: planeta AKILA w układzie CHEYENNE. Znajdziemy go w mieście Akila i wynajęcie będzie kosztowało 15 000-7 500 kredytów zależnie od naszej zdolności perswazji.
Sobie przeznaczeni / Starcrossed 20
Osiągnij maksymalny poziom relacji z towarzyszem / Reach Maximum Relationship Level with a Companion
Ociągnięcie możliwe do przeoczenia!
Od początku gry warto obrać na cel to osiągniecie i wybrać jakiegoś towarzyszam z którym postaramy się osiągnąć maksymalny poziom relacji. Najlepiej romantycznej. Po prostu zawsze zabierajmy go na misje i stosując metodę szybkiego zapisu przed różnymi decyzjami dobierajmy takie, które będą się najbardziej podobały towarzyszowi. Zapisujmy też przed rozmowami z nim. Zdarza się, że normalnie podczas gry poprosi nas o rozmowę. I wyniknie z tego jego osobista misja, którą należy wykonać. Pierwszy poziom umiejętności PRZYWÓDSTWO przydaje się w przyspieszeniu procesu maksymalizacji relacji.
UWAGA! W trakcie tej misji WYSOKA CENA czeka nas wybór w kwestii obrony Loży lub ratunku towarzyszy na stacji Oko. Niezależnie od podjętej decyzji, ktoś z naszych towarzyszy zginie. I będzie to osoba z najlepszymi relacjami z nami w miejscu do którego się nie udaliśmy. Musimy wybrać wtedy lokację, gdzie znajduje się dany interesujący nas bohater, by go nie stracić.
Wojna aniołów / War of Angels 20
Zbierz 20 kwantowych esencji / Collect 20 Quantum Essence
Osiągnięcie to zdobędziemy kończąc zadania typu MOC NIE Z TEGO ŚWIATA. Po zbadaniu świątyni i zdobyciu nowej mocy zawsze będziemy atakowani przez pojedynczego przeciwnika pilnującego tego obiektu. Po ustrzeleniu go wpada nam esencja kwantowa. Świątyń jest więcej niż 20, więc nie powinno być problemu.
Moja własna flota / Fleet Commander 20
Zbierz 10 statków / Collect 10 Ships
Ociągnięcie możliwe do przeoczenia!
UWAGA! Warto jednak zwrócić uwagę, że po ukończeniu misji fabularnej WIELKI SKOK trafiamy do swoistej Nowej Gry +. I wiąże się to z tym, że tracimy nasz statek oraz wszystkie zasoby, bronie i inne dobra, które zgromadziliśmy. Więc cała flota przepada. Zostaje jedynie doświadczenie. Dlatego też to osiągnięcie najlepiej zrobić przed wspomnianą misją lub też wczytując zapis sprzed jej wykonania.
Statki to kosztowna sprawa, choć zostawiając to osiągnięcie na koniec powinniśmy mieć już zebrane sporo pieniędzy na zakupy. Większa flota się jednak do niczego nie przydaje, więc polecam zrobić ręczny zapis przed zakupami, a po zdobyciu osiągnięcia go wczytać. Statki można dostać też w ramach misji. Oprócz pierwszego Frontiera statki zyskamy też w misjach frakcyjnych Karmazynowej Floty oraz Strażników Wolnych Gwiazd. Pozostałe można dokupić wybierając te najtańsze opcje w każdym z większych miast.
Żądza wiedzy / Thirst for Knowledge 10
Przeczytaj 20 magazynów z umiejętnościami / Read 20 Skill Magazines
Magazyny z umiejętnościami to specjalne gazetki trwale zwiększające różne statystyki. Do znalezienia mamy ich więcej niż wymagane 20 do osiągnięcia. Warto się jednak za nimi rozglądać. Bardzo często natrafimy na nie w kluczowych fabularnie lokacjach. Osobiście znalazłem wymaganą liczbę całkowitym przypadkiem podczas calakowania gry. Liczba przeczytanych możemy sprawdzić w statystykach. Otwieramy menu i tam pod zakładką STATUS znajdziemy różne parametry. Wybieramy OGÓLNE i przesuwając znajdujemy „Znalezione magazynki” (swoją drogą mamy tu błąd w tłumaczeniu). W razie jakby po zakończeniu wszystkich innych rzeczy nadal czegoś brakowało polecam TEN materiał wideo.
Ciemna materia / Dark Matter 20
Wyeliminuj 300 wrogich ludzi / Eliminate 300 Human Enemies
Kumulacyjne trofeum, które powinno wpaść naturalnie podczas rozgrywki. Ilość pokonanych ludzkich przeciwników możemy sprawdzić w statystykach. Otwieramy menu i tam pod zakładką STATUS znajdziemy różne parametry. Wybieramy BOJOWE i pierwszy licznik to ubici ludzie.
Kolejne polowanie na robale / Another Bug Hunt 20
Wyeliminuj 300 stworzeń / Eliminate 300 Creatures
Kumulacyjne trofeum związane z pokonywaniem stworzeń. Tych natrafiamy na swej drodze raczej mniej, acz też nie brak nie starć. Ilość pokonanych stworzeń możemy sprawdzić w statystykach. Otwieramy menu i tam pod zakładką STATUS znajdziemy różne parametry. Wybieramy BOJOWE i drugi licznik to stworzenia. W razie czego wpadnie i tak z uwagi, że wiąże się najlepszą metodą do grindu poziomu w Sięgnij gwiazd.
Używam ich do szmuglowania / I Use Them For Smuggling 10
Przeszmugluj kontrabandę / Successfully Smuggle Contraband
Na kontrabandę możemy trafić wielokrotnie podczas eksploracji. Jest ona oznaczona specjalnym pomarańczowym kwadracikiem. Jest to jednak towar nielegalny i zostanie nam zabrany, jeśli go nie zabezpieczymy. By skutecznie przeszmuglować kontrabandę musimy zrobić kilka rzeczy:
- Przenosimy kontrabandę z naszego ekwipunku do ładowni statku. Ładownia dodatkowo musi był osłaniana. Przy tworzeniu statku możemy wybrać elementy zwykłej lub właśnie osłanianej. Widoczna na jednym ze screenów poniżej. W przypadku zostawienia w ekwipunku nie ma żadnych szans na sukces.
- Potrzebny też będzie zakłócacz skanerów widoczny na jednym z poniższych screenów. Tego jednak możemy zamontować na statku jedynie w dwóch miejscach. Pierwszym jest stacja KLUCZ w układzie KRYX. A drugim Czerwona Mila na planecie PORRIMA III w układzie PORRIMA.
- Naszą szansę zwiększa też umiejętność społeczna PODSTĘP, ale nie jest ona potrzebna.
- Polecam po dostosowaniu statku o wspominane elementy na wszelki wypadek zapisać sobie grę, gdyż skuteczność opiera się na % i może być różnie. Po przygotowaniu udajmy się na przykład na planetę JEMISON w układzie ALFA CENRAUI. Tam zawsze skanują. Przy okazji w tym samym układzie możemy znaleźć wolną kontrabandę. Do pomieszczenia Podsekcji siódmej mamy dostęp po ukończeniu misji dla frakcji Gwardii ZK. Gdy zjedziemy tam windą, w jednym z pomieszczeń na lewo znajdziemy walizkę widoczną na poniższym screenie.
Dobry początek / Dust Off 10
Osiągnij 5. poziom / Reach Level 5
Osiągniecie związane ze zbieranym doświadczeniem. Wpadnie po zdobyciu 5 poziomu postaci. Zobacz opis: Sięgnij gwiazd.
W podróży / Traveler 10
Osiągnij 10. poziom / Reach Level 10
Osiągniecie związane ze zbieranym doświadczeniem. Wpadnie po zdobyciu 10 poziomu postaci. Zobacz opis: Sięgnij gwiazd.
Elita / Elite 20
Osiągnij 25. poziom / Reach Level 25
Osiągniecie związane ze zbieranym doświadczeniem. Wpadnie po zdobyciu 25 poziomu postaci. Zobacz opis: Sięgnij gwiazd.
Opera kosmiczna / Space Opera 50
Osiągnij 50. poziom / Reach Level 50
Osiągniecie związane ze zbieranym doświadczeniem. Wpadnie po zdobyciu 50 poziomu postaci. Zobacz opis: Sięgnij gwiazd.
Sięgnij gwiazd / Reach for the Stars 100
Osiągnij 100. poziom / Reach Level 100
Ostatnie trofeum, jakie zostanie nam przy calakowaniu. Ten 100 poziom jest poza zasięgiem normalnego grania, nawet jeśli robimy wszystko. Po zdobyciu pozostałych osiągnięć zatrzymamy się gdzieś w okolicach 50 poziomu. Resztę będzie trzeba grindować.
Opcji grindowania było kilka. Testowałem wytwarzanie przedmiotów, ale niestety na konsoli zdecydowanie za wolno zapełnia się pasek liczby przedmiotów możliwych do wytworzenia. Co niestety mocno wydłuża całą „zabawę”. Jeśli zostałoby to jakoś poprawione w aktualizacji, to wtedy jak najbardziej można się będzie bawić tym sposobem.
Na chwilę obecną najlepiej sprawdził się u mnie jednak motyw hodowlany. By z niego skorzystać potrzebujemy rozwinąć ZOOLOGIA (poziom 1) oraz INŻYNIERIA PLACÓWEK (poziom 1) – zakładka NAUKOWE. Wybieramy się na jakąś planetę zamieszkałą przez stworzenia z wysokim poziomem. Ja wybrałem planetę MASADA III w układzie MASADA. Poniżej screen z lokalizacją układu. Najpierw musimy trochę ubić zamieszkałych tam stworzeń i skanować je do momentu zeskanowania w 100%. Wtedy możemy zakładać placówkę.
Z budowli jedynie „Zakład hodowli zwierząt” będzie nam potrzebny z zakładki FABRYKATORY. Nie musimy dostarczać zasilania. Ewentualnie możemy wybudować miejsce z łóżkiem do spania. Budujemy jak najwięcej tych zakładów w okręgu.
Pojedynczy budynek potrzebuje:
- 3 sztuki Środka uszczelniającego
- 5 sztuk Panelu adaptatywnego
- 8 sztuk Glinu
- 3 sztuki Zaworu reaktywnego
Przedmioty te możemy kupić tam gdzie surowce, bądź też wytworzyć samemu z surowców. Warto też przy okazji nabyć amunicje do naszej ulubionej preferowanej broni, bo się przyda. Po wybudowaniu hodowli możemy biegać w kółko i ubijać wszystkie stworzenia, które nawet nie będą nas atakować. Warto przy tym wcześniej się przespać, a najlepiej przespać w towarzystwie postaci, z którą weszliśmy w związek. Wtedy po obudzeniu mamy bonus do zdobywanego doświadczenia. Stworzenia powinny spawnować się same w kółko. Gdyby jednak zaczęło ich brakować polecam wybrać się na WENUS w układzie SOL. Jest to planeta, gdzie 24 tamtejsze godziny trwają bardzo długo pod kątem tego ogólnego kosmicznego czasu. Więc przespanie kilku dni na statku po wylądowaniu powinno ładnie odświeżyć populacje naszej farmy.
Poradnik napisany w całości na bazie własnych doświadczeń z grą.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!
Grę udostępnił wydawca.
Zabrania się kopiowania bez zgody autora!